****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Ja tässä mä posotan vielä ja yli menee niin että heilahtaa:D
Älä vielä sano, se voi tulla vaikka parin tunnin päästä puun takaa koko synnytys. ;) Mä kävin esikoisesta käynnistystarvearvioinnissa maanantaina päivällä (lapsiveden vähyyden vuoksi) ja itkin sitä, kun oisin mieluummin tahtonut sen luonnollisesti käynnistyvän, mutta ei ollu mitään merkkiäkään. Ok, käynnistys ois ollu torstaina, mut tiistai-aamuna mulla oli jo vauva sylissä. ;)

Tsemppiä vain, toivotaan (tuon sortin) ylläreitä. :D
 
Ei mennyt putkeen tän päivän neuvola käynti!!!! :(
Verenpaine huiteli 154/108. Muuten kaikki oli ok, HB 121, pissa puhdas.... Lääkäri kuunteli sydänäänet mutta ei tehnyt sisätutkimusta vaikka aika siihen oli varattu! Saa mun puolesta sitten jäädä kokonaan tekemättä, toista kertaa en sitä varte mene, nyt piti olla siihen aika mutta eipä tehty niin ei sitte!
Neuvola lääkäri laitto sitte lähetteen heti keskussairaalaan tuon verenpaineen takia.. Siellä mittailtiin ja edelleen yli 100 noi alipaineet. Siellä sitten lääkäri halusi ultrata ja teki paino arvion, tulos oli: 2609 g ja olen siis 36+2 viikolla, voiko tuo olla mahdollista..? Arvioitua syntymäpainoa ei sanottu. Lopuksi sain sitten lääkkeet verenpaineeseen, huomenna neuvolaan mittaamaan tuota että ovatko yhtään auttaneet.
Niin ja verikokeetkin ottivat keskussairaalassa, kaikki arvot oli hyviä, HB siellä oli 137.
Nyt sitten tuon verenpaineen takia 2 kertaa viikossa neuvolassa hyppöötä tiedossa. :ashamed: :|

Anteeksi nyt kun tulee vaan omaa napaa mutta suorastaan v*****aa tällä hetkellä :|

sasuma ja taapero 36+2 :kiss:
 
Ihan normaali painoarvio noille viikoille, piirun verran menee keskikäyrän alapuolella, koska mulla oli 36+2 2885g ja keskellä käyrää.
Mutta oikeestiko sait verenpainelääkkeet kahden mittauksen jälkeen??? Huhhuh.
 
sasuma painoarvio voi hyvinkin olla paikkaansa pitävä. vauva kasvaa viimiset viikot n.250g per viikko joten siitä pystyt laskemaan syntymäpainon. mutta arvio on aina arvio.
verenpaine lääkitys tosiaan ihmetyttää :O

mun oli pakko kömpiä varastosta katsomaan vanhoja neuvolakortteja ja kun tilanne ollut sormelle/ 1cm auki, pehmeä ja lyhentynyt kakkosesta mennyt 4 päivää, kolmosesta 3 päivää ja nelosesta samana päivänä kun syntyneet. tämähän ei välttämättä tarkoita yhtään mitään, mutta pakko oli käydä tsekkaamassa :D
 
Heips!

Täällä oli tänään neuvola päivä. Kaikki oli kunnossa joten varattiin aika ensi tiistaille, että sitten uudestaan jos kasassa vielä ollaan silloin =)
Hauskinta oli että taisi mein neuvolatäti mennä vähä päästänsä pyöräille miun kyselypuuskasta, että unohti ottaa hempan (vaikka joka kerta se otetaan, koska eilunut välillä alle 100) eikä mitannut masua ollenkaan. Painoa oli tullut vain 100g/vk vaikka illat ollaan herkuteltu vaikka ja millä makealla.

Tänään oli myös ostospäivä. Käytiin hakemassa vaippoja pienelle, miulle narolkain toppeja ja "toppi rintsikoita" imetystä varten. Ajattelin olla säästäväinen ja olla ostamatta imetysliivejä/-toppeja. Siskoni (2 pojan äiti) suositteli näitä mitä ostin. Noh, katsotaan muuttuuko mieli sitte kun nyytti on sylissä, mutta nyt mennään näin eteenpäin.

Meille lääkäri sanoi viikoilla 37+1 että kohdunsuuta on 1,5-1cm jäljellä, sormelle aukeava pehmeä, lähtö voi tulla milloin vain ja tässä sitä vielä ollaan yhdes koosja yli tuntuu heilahtavan, ellei sit yöllä tai huomenna ihme tapahdu. Vaikka eipä täs kyl sellainen olo ole, että mitän hetkeen tapahtuu. Että näin meillä.

Devilii ja Möttis 29+6
 
Joo, lääkitys heti määrättiin. Ensin miettivät että olisko ensin mittailtu pari päivää ja seurailtu mutta lopullinen päätös oli heti että lääkitys käyntiin.
Noh, josko tämä tästä nyt sitten. Toivotaan että pitää paineet kurissa, paree olis :whistle:
Alkaa stressaamaan kaikki. Ensin neuvolassa puhutaan että on niin iso vauva tulossa kun SF-mitta menee yli yläkäyrän, sitten taas toisessa paikassa sanotaan että ei ainakaan mitään jättivauvaa olisi tulossa, huoh.. :stick: Ota nyt sitten näistä lääkäreistä ja hoitajista selvää, välillä tekis mieli kysyä että tietääkö ne itekkään mistä on kyse ja missä mennään. Haaaaaaaaaaaahhh........
 
Heippa kaikille=)
Vautsivau, täällähän olikin jo monta vauvaa syntynyt, onnea kaikille nyytin saaneille:flower:
Ja ainakin nellillä ja jollain muulla oli huomiseksi sektio, tsemppiä=)
Täällä asti sitä nyt yhtäkkiä ollaan, odottelemassa lähiaikoina jo pikkunyyttejä kainaloon:heart:

Mahakipua on ollut, juuri semmoista kuin pokemonilla(?) että ihan kuin maha olisi tulossa kipeäksi/menossa sekaisin, mutta yhtään kertaa ei ole niin tapahtunut vaikka on vähän ollut semmoinen tunne. Synnytystä ennakoivaa ei kyllä täällä ole yhtään mitään tapahtunut, tuntuu ettei ihan lähiviikkoina ole syntymässä. Ties vaikka menis yli ajan ja käynnistykseen asti, semmoinen olo on täällä, niin taisi olla joillakin muilla myös, että menee yli ajan. Supistuksia on ollut ehkä ihan pari, enkä niistäkään ole ihan varma.

Kokoarvio tehdään OYSissa ensiviikolla, kun sf-mitta meni jo vähän yli yläkäyrän. Varalta kuulemma vaan, ei lääkärin mukaan tuntunut ihan isolta, mutta parempi tarkistaa kun on niin isoksi kasvanut maha. Arveli kyllä että se johtuu siitä, että vauva kasvaa mulla niin edessä, melkein sylissä. Lapsivettä on myös ihan riittävästi tai paljon, ei kukaan ole ainakaan miettinyt että sitä olisi liikaa, mutta kuulemma tuntuu että sitä on paljon, onneksi viikon päästä se selviää.

Synnytys toisaalta jännittää ja pelottaa vähän, toisaalta ei ollenkaan. Tai varmaan sitten kun on synnytys käynnistymässä, paniikki iskee mutta nyt se tuntuu niin kaukaiselta asialta tavallaan vielä, ei tosiaan tunnu että ihan lähiaikoina syntyis. Sais kyllä tullakkin, ei haittais mutta aika maltillisesti ainakin vielä odottelen. Omakin syntymäaika rv 35+5 meni jo, sisarukset on syntynyt 4pv ennen laskettua aikaa ja laskettuna päivänä ja äidin mukaan kuulemma meidän suvussa ei ole tapana mennä yli, mutta ei kai se mitään kerro:D

saraheinä 37+1
 
Jee, helmikuu!!! Niin se vaan saapui, vaikka välillä tuntui, että siihen menee ikuisuus :)

Omasta puolestani joudun kuitenkin esittämään nämä tervehdykset jälleen KYSIltä...Sairaalassa siis yötä vietetään. Sori en pysty nyt pariin päivään aloittamaan sitä syntyneiden pinoa, kenties joku muu olisi tässä tilanteessa halukkaampi sen tekemään?

ON: Eli mullahan on ollut jotain mahataudin/flunssan tyyppistä päällä sunnuntaista asti, karmea väsymys yms. Myös ruokahalu hävisi. Viime yönä oli 39 astetta kuumetta, mutta se laski lääkkeillä eikä ole noussut uudestaan. Tänään sitten neuvolassa oli pissa kirkkaan oranssia (siis oikeasti todella omituisen väristä) ja protskut yhdellä plussalla. Verenpaineet nousussa (78/127) ja täti sitten huolestui ja soitti synnärille. Sinnepä käskettiin tulla pikimmiten. Verikokeissa tulehdusarvot oli vähän koholla (16) ja protskut pissassa jo kahdella plussalla. Elikkäs tuli passitus osastolle. Epäilevät jotain tulehdusta ja/tai kuivumista. Tipalla on nyt nesteytetty ja koko ajan käydään muistuttamassa että syöpä jotain/juopa jotain. Yritetty on, mutta ei oikein uppoa. Toistaiseksi siis ollaan täällä, mutta toivoin pääseväni välillä kotiin, jos tilanne ei huonone. En jaksa olla täällä perjantaihin asti... Lääkäri sanoi, että aikaistavat leikkausta, jos valkuaisen määrä pissassa vielä kasvaa tai muuten olo huononee. Mutta tuskinpa. Supistuksia tulee edelleen napakasti ympäri vuorokauden vähintään 15-30 minuutin välein, öisin noin 4-10 minuutin välein, mutta kohdunsuulla ei vaan tapahdu mitään. Edelleen siis 2 cm kaulaa ja sormelle auki. Ei nyt niitä synnytyksen käynnistämistapojakaan päässyt kokeilemaan, kun on maannut sohvalla ihan koomassa...

KYSin lääkäreistä ja kätilöistä voisin itse kommentoida, että synnärin kätilöt on ihan huippumahtavia olleet kaikki. Lääkäreistä mulle sattuneista toinen on ihan hirveä, kovakourainen ja töykeä ja toinen on taas ihan mahtava. Äitipolilla synnytystapa-arvioissa on pitkälti eri kätilöt ja lääkäritkin, joten heitä ei todennäköisesti kohtaa synnytyksessä. Synnärillä on ihan eri meininki kuin polilla, ainakin minun mielestäni, joten positiivisin mielin vain synnytykseen :)

Commander ja Pepe 37+5
 
Sasuma normaali arvio se on :) et ainakaan mitään jättivauvaa saa :) 150-200g tulee painoa vauvalle viikossa. Mulle neuvolantäti sano että ei tuu tota 200g ihan et ehkä sulla olis paino arvio n.3200g.. :)

Commanderia taas koetellaan :( toivottavasti nyt pikkuhiljaa saisit sen vaavin maailmaan :)

Ihanaa saan äidin kylään aamupäivällä sen ruokkiksen ajaks :) tai se pitää vähän pidemmän ruokatauon.. On niin tylsää olla täällä kaikki päivät yksin et on kyl ihanaa kun saa seuraa.. Ja se tulee samalla vähän hoputtaan poikaa :D
Nyt ei oo taas tullu mitn tuntemuksia, täytyy varmaan raahaa taas mies mun kans ulkoileen :) ja tänään käydään vähän kaupoilla ja napolissa pizzalla ni täytyy syödä jotain tulista:D

Jane & Viltsu 40+1
 
Mukavaa helmikuun alkua kaikille mammoille ja kiitokset uudesta pinosta!

Mullakin oli tosiaan perjantaina äitipolikäynnillä painoarvion n. 2600g jolloin oli viikkoja tasan 37. Ja syntymäpainoksi arvioi nuilla mitoilla 3200g.

Täällä nyt sit mietin viikonlopun yli sitä sektioasiaa ja päädyin sektioon. Nyt odottelen sit että Oysista kätilö soittaa ja käydään vielä näitä käytännön juttuja. Huomenna onkin sitten neuvola. Eipä tässä ihmeellisempiä. Odotellaan ja kuulostellaan vauvauutisia =)

Sanuli ja öttiäinen 37+5
 
Huomenta!

Sasuma harmi ettei mennyt putkeen toi neuvolakäynti :/ Musta toi kuulostaa ihan hyvältä painoarviolta. Itse olin eilen siellä ja kasassa oli 36+5 painoarvio oli 2848 eli vaan vähän yli sinun ja minulle ennustettiin syntymäpainoksi 3500 ja sanoi, että kaikki on painon kanssa hyvin joten siitä sun ei varmasti ainakaan kannata huolehtia. Jos sinulle tulee vaan hieman pienempi vauva :) 150-200g pitäisi vaavin paino nousta viikossa ja siitä se pysty ton toisen arvion laskemaan.

Commander ihana, että siellä on sentään mukaviakin lääkäreitä :)

Eilen kävin sitte ostamassa vaipat, ammeen, pikkuniistäjän, talkkia ja jotain pesuainetta...Mitäs vielä puuttuu..hmmm...imetysliivit oisin käyny ostamassa, mutta törmäsin kaupungilla kaveriin joten mentiin sitte kahville :) Eli liivit ja sit se pirun pumppu pitää itelle viel ostaa :)

Huomenna meidän poika on täysiaikainen :heart:
 
Moikka Helmikuisille Helmikuussa!

Onnittelut oman Sykkyräisten saamisesta ja voimia ongelmista kärsiville!

Täällä mennään eteenpäin joka päivä jotain hauskaa tekemistä keksien. Neulomista, leipomista, ulkoilua jne. Välillä olo voi olla tukala ja hankala, mutta kun jatkaa vain eteenpäin niin olo muuttuu. Yritän olla hissukseen muutenkin, jotta mieskin saa huilata ja ottaa rennosti ennenkuin tosi rumba vauvan kanssa alkaa. Nyt on aika kerätä voimia!

Neuvolassa kaikki menee rutiinilla, toissa viikolla oli sormelle auki eli etenee ihan normi vauhtia... Laskettuun aikaan vajaa pari viikkoa ja yhtään aikaisemmin en odota syntyväksi. Vauva saa kypsyä niin kauan kuin on tarvis. Töihin olen soitellut pari kertaa/tai he minulle päin ja mukava kuulla sieltäkin uutisia.

Nyt jatkamaan neulomista!

Voimia loppuun ja erityisesti tulevaan!

Ainoska
 
Tänään kävin sitten mittauttamassa tuon verenpaineen neuvolassa, oli laskenut onneksi. Ekalla mittauksella 162/90 ja tokalla 160/86. Hoitaja piti arvoja hyvinä kun ottaa huomioon että yhen päivän oon ehtiny vasta lääkkeitä syödä. Perjantaina sitten uudestaan mittaamaan.

Sasuma ja taapero 36+3 :kiss:
 
Heips!


Tänään oli myös ostospäivä. Käytiin hakemassa vaippoja pienelle, miulle narolkain toppeja ja "toppi rintsikoita" imetystä varten. Ajattelin olla säästäväinen ja olla ostamatta imetysliivejä/-toppeja. Siskoni (2 pojan äiti) suositteli näitä mitä ostin. Noh, katsotaan muuttuuko mieli sitte kun nyytti on sylissä, mutta nyt mennään näin eteenpäin.

Meille lääkäri sanoi viikoilla 37+1 että kohdunsuuta on 1,5-1cm jäljellä, sormelle aukeava pehmeä, lähtö voi tulla milloin vain ja tässä sitä vielä ollaan yhdes koosja yli tuntuu heilahtavan, ellei sit yöllä tai huomenna ihme tapahdu. Vaikka eipä täs kyl sellainen olo ole, että mitän hetkeen tapahtuu. Että näin meillä.
Mun on taas pakko sanoa, et jos pitkään oot suunnitellu imettäväsi (ok eihän sitä koskaan etukäteen tiiä), niin imetyslivit ei ole se kohta, josta kannattaa säästää. :D Mut ihan suht' halvallakin voi saada toimivia, jos omaa pienemmän etuvarustuksen. Esim. henkalla on 2 kpl paketti semmosia narutoppeja, joista saa luukun auki ja hintaa tolla paketilla on n. 19, 90 e. En muista ihan ulkoa, mut noin muistelen. :D Se on ihan toimiva malli, mutta vain pienirintaisemmalle. Isommat ei valitettavasti mahdu siihen toppiin... Siksi itse ostin vastaavan, mutta isommalla liivikoolla Bravadolta. Yökäyttöön ja päiväkäyttöönkin ihan passeli tuo.

Ja ihan kunnon liivitkin saa imetysversiona esim. just Changelta varsin edullisesti. Niillä on se liittymistarjous eli kun liittyy klubiin saa ekasta ostoksesta -50 %. Tuolla tavalla saa kahdet kunnon imetysliivit himpun alle 50 e hintaan. ;) (ne on normaalisti jotain 45-47 e / kpl).

Mäkin koitin alkuun ihan tavallisilla liiveillä ja nostamalla semmosen "sloggimallisen" topin helmaa (ei ollu slogin, mut vastaava malli). En suosittele. :saint:
 
Tokavika neuvola toistaiseksi käyty=) sovittiin jo ensimmäinen käynti vauvan kanssa, tai lähinnä se milloin täti tulee meille.

rv 36+2
paino 59,9 ( 4.1. oli 59.8 eli eipä nousua juurikaan)
vyötärön ympärys 92cm
sf 32
rr 133/78 (pitää seurailla)
hemppa edelleen 131 (ilman rautaa saanut pidettyä)
painoarvio käsikopelolla 2900g
liikkkeet ja sydän ok

Maanantaina sitten nkl:lla sovitaan sektiosta , mutta veikkailen että meneepi sinne 21.2 tienoille.

Vointi on edelleen hyvä, lenkkeillä jaksaa ja yöt menee nukkuessa kuin tukki, ainoastaan vessassa pitää rampata, mutta nukahdan jo melkein pöntölle uudestaan.. :)

Töitä olen käynyt aina silloin tällöin tekemässä jotta ei aika ihan tylsistäisi ja pari väriä jaksaa tehdä ihan hyvin mutta se saa riittää eli ei kuitenkaan ihan 8-10 tunnin päiviä enään jaksaisi tehdä, mutta muutama tunti on kivaa ja rentouttavaa hypistellä hiuksia :)



Ja Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä tulevaan :heart:
 
täällä neuvola takana

pissa oli puhdas
sf 31 tippunut viime viikolta
verenpaineet koholla 138/91
pää kiinnittynyt
painoa tullut vaan 200g viikko

meinas täti ettei nähdä enää viikon päästä, mut saapa nähdä.

onko muilla tuo pää kiinnittynyt? kuinkahan kauan menee että pääsee tosi toimiin? yritin kattoo edellisistä mut sitä ei oo merkattu.

jotenkin on niin voimat pois olo ja selkää särkee.

tässäpä oli taas vaan omaa vuodatusta

aapelikaapeli 37+3
 
Aapelikaapeli: Mulla pää kiinnittyi viikko sitten, kun supistusten takia olin sairaalassa. Tai siis pää oli kiinnittynyt sinne mentäessä, mutta edellisessä neuvolassa ei ollut; tai ainakaan täti ei siitä maininnut muuta kuin et on alhaalla. Ja täällä vielä ollaan odottelemassa, koska neiti päättää jatkaa taas supistuksia :)

ON: Tänään ollut menkkamaisia kipuja kohdun suulla ja muutama supistus ja ihan törkeä väsy. Siinä kaikki :D Meillä neuvolatäti meinasi jo pari viikkoa sitten etten enää sinne menisi, mutta niin vaan olin seuraavallakin viikolla siellä ja eilen taas :) Vauva ei liikkunut kovinkaan paljoa, joten sain käskyn seurata päivittäin pari kertaa vauvan liikkeitä. Joka kerta on liikkeet tullut kuitenkin kasaan, joten en ole siitä huolissaan. Niin ja kehoitti lähtemään herkästi sairaalaan supistusten vähänkään kovettuessa, koska paikat on jo auki ja edellisten synnytysten oltua suhteellisen nopeita ei kauheasti kannata kuulema jäädä kotiin ihmettelemään :D

Onkohan joku jo tehnyt synnyttäneiden puolelle pinon? En ainakaan huomannut. Commanderin ollessa kiireisenä niin voisin sit laittaa sen ekan pinon pystyyn niin katsotaan sitä seuraavan pinon jatkajaa sitten ens kuussa?

Niin ja siis Commanderille paljon voimia. Loppusuora onneksi häämöttää jo :)

Mami ja Nasu 39+0 POKS! :whistle:
 
Voi, Commander :hug: Kovasti jaksamista sinne!

Pikaisesti tulin tuomaan kuulumiset ultrasta, joka ei nyt näillä näkymin jääkään viimeiseksi. Lääkäri tsekkasi yllätyksekseni myös lantion tilavuuden, luulin ettei sitä tehdä kuin ensisynnyttäjille...yllätys ei tosin ollut se, että mahtuu tulemaan :D Kanavaa on jäljellä 3½ senttiä, kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki.
No sitten se itse ultraus..vauva on pää alaspäin, hyvin aktiivinen, lapsivettä normaalisti ja napanuoran virtaukset hyvät. Kokoarvio oli 2300g ja sen takia tulee ylimääräinen äitipolikäynti, kun vauvan arvioitu saapumiskoko jäisi alle kolmen kilon..itse en noihin kauheasti luota joten en stressaa, mutta seurataan kuitenkin pienen koon vuoksi. JOS se nyt oikeasti pieni on :D

Muuten sitten ei mennytkään ihan niin huolettomasti kuin viimeksi, lääkäri huolestui turvotuksesta(painoa tullut viime perjantain neuvolasta 1,2kg!!!) ja korkeasta verenpaineesta, alapaine oli taas 90. Joten ensi viikolla neuvola x 2, ma ja ke...mikäs siinä, omalla th:lla on aina kiva käydä. Tällaista turvotusta ei tosin normaalisti ole, ettei sormukset liikahda milliäkään...

Sellaisia tänne. Kaikenkaikkiaan ihan mukava olo kuitenkin :) Sukupuolikin nähtiin, mutta se oli jotain muuta kuin omat fiilikset ja th:n arvaukset ja lääkäri nauroikin että synnytyksessä se sitten vasta varmasti selviää...;)

-Ankka & Bebe 36+3-
 
heis!

me täällä taas tänään ahkerana oltu kotosalla. Vaikka tänään onkin se virallinen päivä, ei silti tunnu tahtia heikentävän yhtään. Virtaa tuntuu taas riittävän vaikka muille jakaa, koirien kanssa käytiin tunti koirapuistossa juoksemassa ja nyt sit miettimään et mitä seuraavaksi, kun mies on koululla hoitamassa kirjallisia juttujansa.

Mulla ollu muutaman päivän hieman ristiriitaiset fiilikset, kun yhdessä vaiheessa oli sellainen olo, että tammikuun lapsi tulee, mutta nyt taas alkaa olo olemaan lähinnä se että käynnistykseen menee. Muutenkin kaikki ajatukset menee laidasta laitaan.

Mutta päivä kerrallaan eteenpäin

Devilii ja Möttis 40+0
 
Tämä emo tarttui imuriin ekan kerran sitten rv 17, jolloin supparit alkoi tosissaan tehdä kiusaa. Ja perään neuvolaan. Eipä aamun uurastus mitään ainakaan paineille tehnyt, vaan vedin pohjalukemat: 95/67. Ihme jos välillä heikottaa... Sf on viimeisen kuukauden aikana ottanut syöksyn ylös ollen lähes pystysuora. Neljä viikkoa sitten oltiin alakäyrän tuntumassa, viime viikolla keskikäyrällä ja nyt ollaan jo ylkäyrää tavoittelemassa :) Ehkäpä tästäkin vauvasta vielä normaalikokoinen tulee! Esikoisen sf siis oli 39+0 37 cm ja syntyi 39+6 3520g, tämä on nyt 37+2 34 cm eli meee ihan samalla viivalla. Kyllähän tuo kasvuspurtti omassakin painossa näkyy...

Muutoin olo on kuin muutama päivä ennen esikoisen syntymää: evvk, ei keskittymiskykyä, huono olo jne. Vauva ei ollut kiinnittynyt, mutta muuten oli pohjilla. Samasta mallista esikoinen tuli ulos.

Muovifroteen (ja sen päälle muutama kylpypyyhe, ettei muovi hiosta) viritin eilen petiin. Esikoisen edellä se oli myös ja kun esikoisesta meni vedet hulahtamalla ja varoittamatta (onneksi satuin olemaan pisulla), tiedän, että se määrä on sellainen, että sänky on todellakin syytä suojata. (Kun muuten vauvoillenne sitä muovifroteeta laittelette peteihin, laittakaa aina pyyhe, paksulti villaa tai paksu fleece päälle, muuten se hiostaa.) Tarvinee etsiä jostain vielä "tilkku" muovia, joka saa olla pehvan alla, kun tosipaikka tulee ja tuo tunnin ajomatka laitokselle. Onneksi minulla on keskenmenojen jäljiltä myös yksi Tenan vaippa kokoa vanhanmummun12tunninpisutplusripuli. Se tulee käyttöön myös sairaalaan lähtiessä. Tuollainen vaippa pitäisi jakaa kaikille raskaanaoleville viimeistään rv 36!

Ei ole hyvä olla, mutta jaksaa jaksaa. Nämä on minulle pitkiä päiviä, mutta vauvalle huiman tärkeitä.
 
Pikaisesti ilmoittelen, että meille syntyi suloinen tyttö 28.1. klo 11.51. Painoa oli 4280g ja pituutta 52cm.

Kirjoittelen joku päivä tarkemmin, nyt menen parantelemaan itseäni ja hoitamaan vauvaa!

Onnellinen Kultatiuku ja Nötterö 5vrk
 
Onnea Kultatiukulle tyttösestä!! :flower:

Ankka: Niinku meillä, painoa oli vaan 2,4kg ja vartalonkasvu jäljessä, saatiin 11 päivää aikaa kasvaa ja maanantaina nyt saatiinkin jo parempi painoarvio: 2,8kg(rv 37+5) :heart: Eli hyvin olikin kasvanut. Kyllä se yli 3kg tulee olemaan kun syntyy, näin itse uskoisin. Tosin täällä ei näy tapahtuvan mitään tuon synnytyksen suhteen vaikka olikin jo sentin auki eikä kaulaa jälellä, ihan on mulla normiolo. Menkkamaista vatsakipua kyllä aika-ajoin, ei muuta....
 

Yhteistyössä