****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Täällähän on taas tapahtunut paljon! Pikaisia toimituksia selkeesti :D. Repalla varsinkin ollut kyllä hurja synnytys :eek:.

Paljon onnea nyyteistä Commanderille, Repalle, Bomille, Miukkarille ja tikrulle! :flower:

Ihanaa kun jaksatte kirjotella synnytyskertomuksia tänne. Niitä on tosi mukava lukea :). Jotenkin pystyy luomaan sellasta jonkinlaista kuvaa siitä mitä on kohta edessä.

Mulla on nyt viime päivät kypsyny sellanen fiilis että vauva saattaa tulla kans aika pikatoimituksena kun ei mulla oo supistellu kertaakaan koko raskauden aikana. Tai sit ei :p. Muutamana yönä on ollu tosi kipeet paikat enkä oo oikeen saanu untakaan. Viime yön nukuin onneksi jo ihan ok. Alkaa päästä heittää heti jos ei saa unta ja ajatukset pyörii ihan omia ratojaan. Vauvakin tietysti ollut rauhallisempi kun oon ite väsyny niin siitäkin oon sitten repiny stressiä että onko sillä kaikki hyvin.

Tsemppiä kaikille <3. Varsinkin te joilla on jo mennyt yli, ei mee enää kauaa että on nyytit sylissä :).

Adalmis ja keijo 37+1
 
Lämpimät onnittelut vauvan saaneille! :flower:
Tuntuu hassulta, että vaikka ehti kuun vaihtuessa näitä uutisia odottelikin oikein satelemalla niin se että tosiaan niitä nyt tulee tekee olon hieman epätodelliseksi...vastahan me plussattiin :D

Repa, kylläpä tosiaan oli hurja synnytys ja Bom on selvinnyt myös huikean nopeasti! :flower:

Odottelen nyt vaan torstaita, mitä mieltä lääkärit tuolla sairaalassa ovat vauvan koosta. Itse en edelleenkään usko että käynnistykseen jouduttaisiin ainakaan sen takia, tietysti eri asia sitten sen käynnistyksen suhteen jos kovin yliajalle menee mutta sittenpä sen näkee...Toivon vaan että ehdin tämän kolmannen raskaudenaikaisen flunssan ainakin potea kunnolla alta ennen synnytystä |O No joo, ei ole varmaankaan vaaraa ellei tämäkin kestä viikkotolkulla kuten se syksyinen. Olo on kyllä aivan kauhea...mutta eiköhän se tästä.

-Ankka & Bebecita/o 37+0-
 
Heips!

Vime yönä sitten arvuuteltiin että onkohan lähtö mahdollisesti edessä. Puolitoista tuntia supisteli aikasten ilkeesti ja supistuväli oli 10-4min. Mies oli jo miltein autoa pihalla käynnistämässä, mut mie vaan tokasin ettei tänä ynä mitään tapahdu, laitoin kirjan pois ja rupesin nukkumaan. Eli odotus jatkuu.

Jane Me täällä myös miehen kanssa luetaan näitä ihania vauva uutisia ja itse odotetaan että pääsisi jo tosi toimiin. Mies höpöttelee joka ita massulle ja toivoo että asukki olisi jo ulkopuolella :) Kyllä alkaa oma hermo tähän odottamiseen olla jo kypsä.

Mutta jatketaan yhdes koos olemista ja ihanien uutisten lukemista

Devilii ja Möttis 40+4
 
Onnea Kaikille nyyttinsä saanneille :flower:
Niin niitä vaan alkoi "satelemaan" urakalla vauvauutisia kun päästiin omaan kuuhun,hyvä niin :)

ON: Ei edelleenkään mitään uutta täällä. Huomenna siis olen menossa neuvolaan taas, jokohan oisi viimeinen nlakäynti : / tuskinpa on :D

Tsemppiä kaikille niille joilla vielä nyytti viihtyy yksiössään :)

Murmeliina80+ masuasukki 39+3 :heart:
 
Oi, onnea taas kaikille vauvautuneille! :heart: Näitä uutisiahan rupesi nyt tipahtelemaan oikein urakalla :)

Muksut kyselee jo malttamattomana että milloin se vauva syntyy, yritä nyt tässä sitten selittää että kun sitä ei tiedä kukaan :) Eilen kirjoitin vaun hiljaisista päivistä liikkeiden suhteen, no tänään on sitten taas myllätty niin että mahanahka repeää ihan just. Supistelee ehkä aavistuksen useammin kuin aikaisemmin, mutta ei näillä vielä vauvaa tehdä, semmoisia harjoitusluontoisia ovat edelleen.

Muilla ollut niin nopeita synnytyksiä täällä että rupeaa jo hirvittämään, ehtiikö sitä itse mitään douppeja saamaan jos tämäkin päättää vauhdilla tulla.. :eek: Miten sitä osaa lähteä oikeaan aikaan, kun ei osaa yhtään ennustaa miten se siitä "ensi-inahduksesta" etenee.. :whistle:

Jaksuja kaikille mahakkaille :hug:

neitiniisku 38+5
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!:heart::)

Ja tsemppiä kaikille niille joilla vauva on vielä masussa, millon vaan voi tapahtua jotain:)

Mä myös jännityksellä odotan vauvauutisia, kiitos synnytystarinoista, niitä on kiva lukea:)

Tuntuu siltä, ettei täälläkään synnytä ennen maaliskuuta. Mutta eihän siihenkään niin montaa viikkoa ole... Vaikka maha alkaa olla jo aika iso, jos yhdestä vauvasta sf-mitta on 38cm, mitenhän olis käyny jos olis kaksoset, kuten alunperin luultavasti oli, mutta toinen oli mennyt ihan alkuvaiheessa kesken.

Ja toivoin pienenpientä vauvaa, juuri ja juuri 3kiloista eikä mitään 4kiloista "jättiläistä" (tai siltä se tuntuu, kun ei ole mitään hajua miten helposti muutenkaan vauvan putkauttaminen onnistuu) ja saati sitten jos tosiaan menee maaliskuulle. Se jää nähtäväksi...

saraheinä 37+6
 
Onnea vauvautuneille! :flower: :)

Täälläkin vielä yhessä läjässä eikä mitään siihen suuntaan että pitäis joskus synnyttääkkin. Voihan vitsit. Mulla on yliaikais kontrolli (tai jokin sinne päin) viikon päästä sunnuntaina tyyliin neukkutätin suusta: sinne menette sitten viimestään yheksän aikaan aamulla. Eli sitä ootellessa...

tytti & juniori 40+5 (noo kunhan tällä on kaikki vaan ok :heart:)
 
Onpas taas tapahtunut!! Onnea onnea paljon kaikille vauvan saaneille!!!
Pieniä tirppanoita ollut aika monella. :) Ja tätä en tarkoita nyt pahalla.

Saraheinä: Kyllä se 4 kiloinenkin tuntuu pieneltä, kun sen syliin saa. :D Ainakin meidän esikko, joka oli 3,7 kg ja 52 cm tuntui todella pieneltä...Että miten pieneltä sellainen 3 kiloinen tuntuisikaan!!
Tokihan itsekkin toivon, ettei tästä vauvasta tule jättiä...Mutta lääkäri viimeviikolla "lohdutteli", että ei tästä vauvasta ainakaan pienempää tule, kuin esikoisesta...Joten näillä mennään! :D

Voikaa hyvin ja tsempit kaikille!! :)

May, 37+1
 
Moikka kaikille :)

Ja niiiin paljon onnea kaikille vauvaantuneille :heart: Täällä olisi supistuksia vaikka muille jakaa ja vauva on porautunut aivan alas, on lämpöilyä, vilua, vihlontaa ja kaikkea mahdollista vanhan kansan mukaan synnytystä edeltäviä oireita.... mutta niin niitä oli esikoisenkin kanssa ja yli meni niin että kolisi :)
Eli täällä ollaan kanssa vielä loppukuusta, pakkohan jonkun meistä on häntäpäätäkin pitää pystyssä :popcorn:

Tsemppii kaikille, viimeistään maaliskuussa meillä kaikilla on nyytti kainalossa!!

Nyt saunaan!

Von Lin Lin ja Taisto 37+3
 
Lisää vauvauutisia :) Onnea kaikille!! Yritän huomata, et kaikkien nyytit tulisi merkattua syntyneiden listalle, mut jos en jostain syystä huomaan niin kannattaa laittaa yksärillä tiedot :)

Täällä käytiin tänään vaihteeksi sairaalassa tarkistamassa tilanne. Yöllä tuli supistuksia muutama ja aamulla muuttui säännölliseksi. Vauvan liikkeitä en saanut tarpeeksi laskettua, joten lähdettiin käyrille katsastamaan tilanne. Samalla tarkistettiin myös lorahteleeko vettä, mitä se ei sit ainakaan testin mukaan ollut. Käyrillä ehdittiin olemaan n. 10 minuuttia, jonka jälkeen vauva rupesi liikkumaan niin, että kone rupasi huutamaan kuulema sen jälkeen :D Supistuksia tuli myös käyrille, mutta siinä vaiheessa olivat muuttuneet vähän lievemmäksi ja epäsäännöllisemmäksi, joten kotiin lähdettiin takaisin ihmettelemään. Tuli vähän hölmö olo, kun taas tuli "turha" reissu, mutta onneksi kätilöt olivat ymmärtäväisiä ja sanoivat, että jatkossakin vaan samalla tavalla toimitaan niin ei tarvitse miettiä onko kaikki hyvin vai ei. Supparit on jatkunu pitkin päivää ja selkä on tulessa, mutta siinä kaikki. Näin viime yönä unta, että kaikesta huolimatta vauva tuli käynnistyksellä vasta ulos, joten saas nähdä :O Vie vaan aika paljon voimia nää supparit ja kun flunssa on vielä päällä niin saa tehdä töitä sen eteen, et silmät pysyy auki. Esikoiselle iski myös sopivasti kuume-vatsatauti, joten ei kyllä hommat lopu kesken...

Mutta pakko ajatella positiivisesti ja todeta, että eihän tässä ole enää montaa viikkoa niin meillä kaikilla on vauvat tuhisemassa :) :heart:
Mami ja Nasu 39+4
 
Hiphei ja kotona ollaan! Meni hermot sairaalameininkiin ja kun jostain ihmesyystä olen sektion jäljiltä täysin kivuton, niin sain pyytämällä luvan lähteä jo kotiin. Iltapäivällä siis kotiuduttiin ja nyt ihmetellään tyytyväisenä tuhisevaa nyyttiä omassa, ihanassa kodissa! Tiistaista sunnuntaihin sairaalassa sai kyllä riittää, tosin synnytyksen jälkeenhän en nyt sitten ollut kuin kaksi yötä. Mutta oikein hyvä näin :) Isommat lapset vaan ei ole vielä kotona, tulevat vasta aamulla mummolasta, joten heitä tässä kyllä hieman kaipailen vielä.

Maito nousi viime yön imetysmaratonin (lähes 5 tuntia tissillä putkeen) jälkeen kohinalla, ja nyt on sellaiset kanuunat, että oksat pois :)

Saraheinä: On tuo nelikiloinenkin tosiaan aika pieni, 56 cm vaatteet on lähes kaikki aivan liian isoja... Mutta toisaalta, eipä minun häntä alateitse tarvinnut synnyttää, joten ehkä se ero tuntuisi eniten juuri siinä tilanteessa.

Tää siirtyy nyt vähitellen tonne syntyneiden puolelle, mutta käyn varmasti täällä kurkkimassa synnytystä vielä odottelevien kuulumisia :) Tulkaahan pian perästä!

Commander ja Nooa 2 vrk
 
Hei kaikki ja suuret onnittelut vauvaantunneille :heart:

Pitkään aikaan en ole mitään kirjotellut, mutta lukemassa olen käynyt päivittäin mitä täällä tapahtuu :). Nyt ajattelin ilmoitella että meidän pieni mies näki päivän valon sunnuntaina 30.1 mitoin 4050 g ja 50 cm :heart:. Nyt opetellaan arkea perheenä ja toistaiseksi on mennyt mukavasti, poika on jotain niin käsittämättömän suloista :heart:.

Tsempit loppumetreille niille ketkä vielä vauvojaan masussa kantaa :)

Wippii ja poika 7 vrk :heart:
 
Huomenta!

Wippiille onnea pienestä pojasta! :)

commander: Ihanaa kun oot päässyt jo kotiin! :)

Mulla alkoi taas eilen iltapäivällä menkkamaiset juilinnat alavatsalla ja niitä jatkui melkein myöhäiseen iltaan saakka... Sama oli viime viikon sunnuntaina. :) Myöskin wc:ssä joutui ravata sillä isommalla hädällä useaan otteeseen. Ja harkkasuppareita oli illasta, sellasta että maha meni ihan kovaksi, mutta kipeää ei kuitenkaan ottanut. Että ehkäpä sitä tapahtuu jotain edistystä täälläkin! ;) Jokojokojoko-kyselyjä on jo alkanut satelemaan facebookiin ja tekstiviestein... Ihan kun ei tosiaan ilmoitettais kun vaavi on maailmassa. Korkeintaan 3 viikkoa enää! :heart:

Vauvan koosta ja sf-mitasta: Ite ajattelen, että sf-mitta ei vaikuta yhtään siihen vauvan kokoon... Jos on iso sf-mitta ei se tarkoita että ois iso vauva tulossa. :) Lohdutuksena siis niille jotka sitä pelkää! :) Mulla on aika pieni masu (sf 31 cm) mutta vaavin painoarvio oli 2 viikkoa sitten 3,2 kg... eli vaikka mulla on pieni masu, näyttäis että vauvalla on silti ihan mukavasti kokoa. Vaikuttaahan siihen sf-mittaan mm. lapsiveden määrä jne.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)

~ Merve ja masupoika 39+0 POKS!! :heart:
 
Hurjana tulee vauvauutisia, paljon onnea kaikille! Repalla oli kyllä aika hurja kokemus (ja miehellä etenkin..)

Olen alkanut jo itse kallistua siihen, että tämä taitaa mennä lähemmäs sitä takarajaa eli ensi viikolla käynnistellään.. Supistuksia tulee aina välillä, mutta ei kovin säännöllisesti ja loppuvat aina kesken. Huomenna siis taas katsomaan onko paikat kypsyneet, en oikein usko siihen itse. No ainakaan tämä ei voi mennä maaliskuulle..

Melkoisen pieniä vauvoja monella tullut/ tulossa. Meillä perjantain lääkärissä veikattiin että on nyt 4,1 kg :rolleyes:

Kiva lukea synnytyskertomuksia, niitä lisää. Aika nopeita synnytyksiä ollut, jännä nähdä miten omalla kohdalla..

Blue ja pienokainen 40+3
 
Kovasti onnea kaikille vauvan saaneille:flower:
ON; Täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena, lauantaina tuntui jo lupaavalta ja lähdettiinkin pojan ja koiran kanssa Rovaniemelle, että jos tulee lähtö on helpompi lähteä äidin luota kuin täältä, kun matkaakin kuitenkin on. No suppareita oli ja meni, mutta ei vauvaa vielä:) Positiivista reissussa oli se, että vauvan kunto katsottiin ultralla ja kaikki oli hienosti! Painoarviokin tehtiin, tällä hetkellä oli painoa n. 2.7kg ja lääkäri veikkasi että maksimissaan tulisi 3.3kg kokoinen kaveri. Mä en näköjään osaa tehdä kuin pieniä nyyttejä:)
Eroasiatkin etenee, perjantaina kirjoitettiin eropaperit ja torstaina mennään lastenvalvojalle. Tää on jotenkin pelottavaa, kun nyt tullaan paljon paremmin toimeen kuin silloin kun oltiin yhdessä. Toivottavasti ei ole tyyntä myrskyn edessä...
Olipa hurjaa olla melkein kuukausi ilman omaa konetta ja nettiä, täälläkin on tapahtunut vaikka ja mitä...Menee kauan ennen kuin pääsen ajan tasalle:LOL:
Mutta nyt pakkaseen ja neuvolaan:)
Auneliini+Jaakko 37+1
 
Wippiille onnea nyytistä :)

Merve mä oon kuunnellu tässä varmaan 3vk joka päivä joltain että eikö vieläkään, aattelin jo että oot sairaalassa kun et oo facebookkiin kirjottanu mitn yms kaikkia kommentteja ja kyselyitä satelee.. Mua se oottaa päähän jo aika kovaa :D äitikin vastaa aina puhelimeen "MITÄ" :D sillekin jo sanoin et voi vastata normaalisti :D et mua ahdistaa.. :)

Tnä sit joutuu taas neuvolaan, en olis halunnu viimeviikonkaan neuvolaan mutta taas sitä vaan sinne joutuu :D 1 sinne pitäs talsia.. Nohh saapahan taas lenkkeillä :)

Onkohan Kääkkis jo käyny pyöräyttään vaavinsa:) olis ainakin jo aika ;)

Jane & Viltsu 40+6:heart:
 
Onnea vauva-arjen alottaneille :flower:

Täällä ollaan vähän innoissaan, mieskin totesi tänään aamulla kun tuli vielä tunniksi mun kanssa nukkumaan (oli hieman kipeän oloinen mutta tunnin lisäuni teki terää), että täytyy mennä töihin että saa ainakin ne hommat tehtyä ennen isyyslomaa, mitkä tänään ehtii tehdä :) Selkeästi alkaa sekin jo ihan oikeasti odottaa vauvaa saapuvaksi hetkenä minä hyvänsä :heart:

Mahassa on nyt sen laskeutumisen jälkeen ollut erilaisia tuntemuksia kuin aiemmin, taisi eilen illalla tulla ihan muutama vähän kipeämpikin supistus :) Keskiviikkona olisi kuitenkin vielä neuvola, johon ajattelin olla menossa :D

Oikein ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

pokemoni & myttynen 37+6
 
Paljon onnea wendylle, tikrulle ja bomille pikku kääröistä :flower:

Täällä ei taida olla maha laskeutunut kun itse en mitään huomaa :) Huomenna taas neuvolaan :)
Kaikille mukavaa vauvan täyteistä tai odotuksen täyteistä viikkoa :)

T:Sike ja Tuuti (37+2)
 
Heips!

Täällä vieläkin yhdes koos. Vaikka yöllä soitinkin synnärille että lähdetäänkö tulemaan. Tuli taas muutaman tunnin ajan supistuksia ja niiden väli oli 10-4min ja oli tiukempia kuin edellisenä yönä. Ne vain totetsi sieltä että ei mikään kiire ole, et otappa tyttö panadolia pahimpaan kipuun ja mene vaikka puolentunnin kuumaan suihkuun, et niin pitkään kun ei vedet ole mene ja kotona pärjää, niin oleppa siellä. No muutaman panadolin heitin nassuun, rentouduin sohvanpohjalle tekemään tilkkutäkkiä, niin supistukset pikku hiljaa laantuivat. Nyt taas herätessä supistuksia ja rusehtavaa vuotoa havaittavaissa. Olisikohan pian lähtö edessä.

Devilii ja Möttis 40+5
 
PALJON ONNEA Commanderille, Repalle, Bomille, Miukkarille ja tikrulle.
Aika huisin jännää varmaan ollut Repalla onneksi sulla oli mies kotona.
Commander etköhän sä kärsiny supistuksista sun muista ihan tarpeeks niin nyt oot ansainnukki olla kivuton :)
Wippii onnea myös sinulle =)
Hui devilii taitaa olla seuraava ;)

Ihana lukea näitä synnytystarinoita :heart:

Täällä ei uusia tuntemuksia ollenkaan. En jaksanut edes viikonloppuna lenkkeillä kun ajattelin ihan vaan levätä kun vielä on mahdollista, mutta tänään vois taas mennä hieman reippaalle lenkille jos toi pakkanen yhtään lauhtuis :/ melkein 20 astetta täällä päin :/
Mieheltä tuli äsken viesti töistä, että etkö jo vois synnyttää kun ei nappaa millään olla töissä :D se on jostain syystä to asti odottanu et kohta ne vedet menee ja päästään eteenpäin :kiss:

Happynow ja pikkumies 37+4
 

Yhteistyössä