****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

MEille syntyi ihana tumma prinsessa 15.2 klo 1.10 (rv 40+3) ja aika rankka kokemus oli, voin kertoo!! mutta kyllä tuo palkinto oli nyt sen arvoinen <3! ihanatA! en ole ikinä ikinä ollut näin onnellinen, ei tätä voi ymmärtää! Tsemppiä odottajille..kyllä ne loppujen lopuks sieltä tulee !! =)

AnuPauliina ja Nuppu (vajaat) 1vrk!
 
Bom
kaks plus 5, osaanottoni perheenne menetyksestä! Halauksia ja voimia suureen suruunne. :hug::'(

Onnea kaikille vauvaantuneille: VaniljaRose, kääkkis, Juhannuslikka, Amos82, Deviili, Kärppä, Murunmami, tytti 85, Murmeliina80, neppari, pauliis! Voimia odottajille! Olette kaikki olleet mun ajatuksissa.

Pääsin minäkin pitkästä aikaa koneelle. Olen ollut sairaalan jälkeen flunssassa.
Muuten on meidän elämä vauvan kanssa mennyt rullaamaan ihan mukavasti. Olin asennoitunut paljon väsyttävämpään ja rankempaan alkuun. Tuntuu jotenkin helpommalta kuin esikoisen kanssa aikoinaan. Imetyskin on sujunnut, vaikka se jännittää minua jatkuvasti. Esikoisen kanssa kun mentiin jo sairaalassa korvikkeen linjalle, kun tuntui että maitoa ei riittänyt. Meidän pikkuneiti on asiallinen pakkaus. Hän nukkuu päivällä 1-3 h pätkissä, syö ja ilmoittaa, kun pitää vaihtaa vaippaa. Yöunille käydään klo 00.30 ja tissittelyyn herätään noin klo 04.30. Aamu alkaa joskus seitsemän maissa. Tyttö on niin söpö ja suloinen. Hän on voittanut koko meidän perheen sydämmet. Esikoinen on innoissaan ja käy antamassa pusuja vauvalle ja hellästi paijaamassa. Olen harjoitellut imetystä kantoliinassa. Täytyy vielä kokeilla ja hiota eri sidontoja. Isyysloman jälkeen sitten kun jään tyttöjen kanssa yksin kotiin, voi tehdä muutakin, kuin istua sohvalla. Beep...kutsu


Bom ja masukki 10 vrk
 
Huomenta!

Täälläkään missään synnärillä olla.... vielä heitti ikävän flunssan riesaksi, tuntuu että ei jaksa edes silmiään auki pitää :snotty: Toissa yönä olin varma että nyt päästään Hkäälle, mutta noup, 4 tuntia suppareita riitti ja sitten loppuivat kuin seinään.
Eilen sitten siivosin aivan hulluna niin että joka paikkaa kolotti ja se ei tuonut sitten muuta kuin tämän flunssan :headwall:

Toivottavasti pääsen neuvolaan tänään, kuulee että onko jäppinen sukeltanut kuinka alas :)

Tsemppii kaikille koossa oleville ja ihanaa vauva arkea kaikille nyyttinsä saaneille :heart:

Von Lin Lin ja Taisto 38+6
 
Paljon Onnea Pauliis :)

Bom: Neiti kuulostaa ihan unelmalta. Hyvä, että arki on lähtenyt hienosti käyntiin. :flower:

ON: Täällä vielä yhtenä kappaleena...eilen taas supisteli 6h päivällä; parhaimmillaan 6min. välein vaan sit, kun aloin sunnittelemaan lähtemistä niin väli muuttui 10min. Sitten menin nukkumaan, kun olin ihan uuvuksissa ja yöllä supisteli sit pari kertaa tunnissa. Jos ei ole näiden harjoitusten jälkeen paikat kypsinä käynnistyksessä niin sit ei koskaan :D Tänään iltapäivällä neuvola ja siellä sitten ihmetelläänkin sitten yliaikaiskontrolleja yms. Hieman mietityttää, kun päätä on särkenyt nyt kolme päivää, mutta eiköhän sekin selviä tänään.

Ja niinhän siinä kävi, että enkat tuli...

Mami ja Nasu 41+0 POKS!!!!!!
 
Onnea pauliis :flower:

Voimia flunssaisille! Viime yönä kävin jopa kahdesti synnyttämässä unissani :D Sain ystävältäni eilen hänen synnytyskertomuksen parin viikon takaa ja luin sen hetki ennen nukkumaanmenoa, taisi olla aika vahvasti mielessä kun tuli uniinkin :) Yöllä myös heräsin pari kertaa supistukseen, ei vieläkään kivuliasta mutta melko napakoita tuntuivat olevan.

pokemoni & myttynen 39+1
 
Onnea pauliis vauvasta!:heart::heart::heart:

Juu ei tod. olla missään vauvan haussa, käytiin eilen vielä Haaparannassakin, eikä edes Ikean läpikävelyn aikana ainoatakaan supistusta : / No joo, eiköhän se sieltä tule kunhan valmis on, mutta on nämä viimeiset päivät/viikot niin raastavia odottaa!

neitiniisku 40+1
 
Onnea taas vauvan saaneille :heart:

Itselläni huomenna taas äippäpolille meno. Vauvan kokoa taas katsotaan. Jospa mun onni kääntyisi huomenna ja pääsisin sinne kalvojen puhkasuun ja vauvan ulos tekoon. Pitäkäähän peukkuja ;)

Jenni ja Jeppis 39+
 
Onnea vauvautuneille :):heart:

Me käytiin tosiaan sit hakemassa pikkumuru kotiin:heart:

Pikkuinen syntyi 14.2 klo 12.06 mitoin 3390g 51cm:heart:
9&9 oli pisteet ja synnytyksen kestoks laitettiin 18h ja risat en muista paljon.. Eli siis tosiaan sillon La-Su välisenä yönä tuli muutama supistus mitä en tajunnu alkuun supistuksiks. Sit oltiin koko pv kaupoilla ja illalla 18.20 päätettiin et nyt kyllä lähetään näytille. No sinne vastaanottoon jäätiin sit. Olin pari kertaa käyrillä ja sain 2 kertaa kipupiikin pakaraan. Toisen piikin jälkeen siirryttiin synnytys saliin kun kipupiikki vaan pahensi kipuja, aikasemmin ei koskenut juuri ollenkaan. No pai tuntia kärsin sit niistä kunnollisista supistuksista ja sain epiduraalin jota laitettiin 3 kertaa. Se vei multa ihan kokonaan kivut ja voin kertoa että synnyttäminen on ihanaa, kunhan pitää huolta et pyytelee kipulääkkeitä ;) Aukesin sit aika rytinällä ja 10 sentissä ooteltiin vissiin ainakin tunti et tulis jonkun näkösiä ponnistuksen tarve. Noohh sit vähän alko tuntuun pienenä kipuna supparit ja alettiin ponnisteleen. Supistukset oli melko lyhyitä ja oli vähän hankala pinnistellä. Mutta 36min kuitenkin vaan kesti ponnistusvaihe ja poika syntyi pienellä avustuksella. Yksi kätilö painoi mahaa koko omalla painollaan ettei vauva luiskahtaisi takas päin(se oli mun mielestä pahin vaihe kun rupes yrjöttään niin paljon kun maha ihan puristuksissa) Ja väliliha leikattiin.. Kokemus oli kaikinpuolin aivan mahtava ja en enää ikinä kuuntele mitään pelotteluja :D Poika on aivan mahtava<3 niin rauhallinen. Imestys on alusta asti sujunut oikein hyvin, mutta annetaan kuitenkin myös lisämaitoo, kun ei se maito oo viel noussu..
Me oltiinkin vaan sairaalassa yks yö. Eli eilen päästiin jo iltapäivällä kotiin :) En saanut nukuttua sairaalassa ollenkaan joten ne päätti että saadaan kotiutua. Tänään kävi aamulla lastenlääkäri katsomassa vauvaa ja huomenna sit käydään vielä tayssissa näytillä :) Keltasuutta varmaan vähän seuraillaan, mutta jos jostain syystä tarvittaisiin valohoitoa niin saadaan vissiin lamput kotiin.. Mut nyt kone pois ja mammiin rakkaan lapsosen kanssa<3 paljon olis selitettävää mut ei jaksa kirjottaa enempää :D

Nyt sit loputkin pikkuhiljaa vauvautumaan<3<3<3

Jane & Vaavi 2vrk:heart:
 
Pauliis onnea ja JANE ONNEA SINULLEKIN täällä on sun puolesta jännänny yks sun toinen ;)
Taisi olla ainoa ystävänpäivänä syntynyt meidän joukosta =)


Tytöt lähettele tännekin niitä supistuksia jos noin tiuhaan tulee =D Toivottavasti sinä olet seuraava vauvan hakija :)

Flunssassa olevat koittakaa parantua :/

Täällä ei kummempia edelleenkään... Kunnon supistuksia odotellessa, että alkais jotain tapahtumaan :)
 
Viimeksi muokattu:
onnea jane ja muut ketkä saaneet vauvan jo syliin

täällä edelleen kotona eilen supisteli 5 tuntia säännöllisesti ja kipiään. välit oli 15 min. mut ei tullut lähtö. ei tätä jaksa kovinkaan kauan.
eilen kävin neuvolassa sen punoituksen takia. syytä ei löytynyt. paino laskenut itellä. ja sf-mitta taas tippunut. sielläkin supisteli jo
 
Onnea taas vauvaantuneille!!

Mulla jäi 4kg laitokselle ja nyt kun katsoin vaakaa kun olen ollut kotona 5 päivää niin nyt enää 5 kiloa pois niin olen lähtöpainossa, jota olin ennen raskautta :O Voiko olla tosi? Nyt ois niinku tippunu 7kg.
 
Onnea kaikki vauvaantuneet<3

Mulla jäi sairaalaan noin puolet eli viitisen kiloo ja nyt parin viikon jälkeen saldo on vajaa 4 ylimäärästä kiloa jos verrataan siihen ennen raskautta painoon,ekaan punnitukseen nähden vajaa kolme,mitkä olis varmaan jo kadonneet jos ei tarvis kökkiä sisätiloissa pakkasten takia:kieh:

Tsemppiä kaikille keillä koitos odottelee nurkan takana:)
 
Tulihan niitä vauvauutisia, kun vähän huhuili!! :) Onnittelut taas kaikille!! :)

Mulla jäi esikoisesta synnärille 10 kg!! Tai siis punnitsin itseni kotona, 4 päivää synnytyksen jälkeen ja 10 kg vähemmän näytti. Mulla kertyi raskaudenaikana ihan sikana nestettä ja turvotukset olivat kovat, joten ihan siitä tuo hurja painonlasku vaan johtui.

Tässä tulevassa synnytyksessä tuskin painoa lähtee samassa määrin...Kun ei sitä ole tullutkaan niin paljoa. Vaikka ei mua haittais yhtään, vaikka sen 10 kg nytkin jäisi sairaalaan! :D :D

May, 38+4
 
Mulla oli tippunu vissiin joku 5kg.. Mutta puntari millä kokeilin pikaseen oli vähän rikki. et odotan että pääsen punnitseen itteni neuvolaan kunnolla:) Maha vetäyty sisään melkein heti vauvan synnyttä. Vähän vaan makkaraa mut ei oo kyl mikään roikkuva pussi tossa eessä niinku pelkäsin :D mieskin oli ihan ihmeisään kun masu niin pieni heti.. Et eiköhän tässä keretä rantsu kuntoonkin vielä ;)

Siirtyilen kans tonne synnyttäneiden puolelle kunhan jaksaa.. Nyt ei varmaan kauheesti jaksa koneella hengailla, mutta kuhan tää arki tästä lähtee kunnolla käyntiin niin sit jaksaa käydä taas lueskelemassa ja kirjottelemassa:)

Ai niin ja mun piti tohon synnytys kertomukseen vielä laittaa että mulla oli vielä oksitosiini tippa koko ajan käytössä synnytys salissa koska supistukset ei tullu tarpeeks tiheeseen. No mutta joka tapauksessa avauduin nopeaan ja poika tuli hätäseen ulos vaikka hoitajat muuta epäilikin ;)
 
Onnea Pauliis ja Jane!

Täällä kärvistellään kotona, supistukset tulee 5-9min välein kipeinä! Synnärille soitin aamulla, kun olin yön valvonut 4min-12min väleisillä supistuksilla.
Sanoivat että tulla kun ei enää kotona kykene olemaan ja tulee säännöllisesti alle 10 min välein.

Vauva liikkuu hyvin, joten aion vielä lämmintä suihkua kokeilla miestä kotiin ootellessa, ja alkaa lähtemään :D

kilu 38+5
 
Kilulle onnea matkaan!!

ON: Nyt on viimeinen neuvola takana ilman vauvaa...JEEE!!! :D Sain ohjeistukseksi, että heti suppareiden tullessa vähintään 10 min. välein ja parin tunnin ajan niin sitten vaan sairaalaan niin on helpompi vauhdittaa. Ja jos ei supistele (mitä kyllä epäilen viimeisen viikon jälkeen) niin sitten perjantaina soitellaan sairaalaan ja maanantaina yliaikakontrolli, jossa käynnistävät samalla, kun paikat jo valmiiksi kypsät :) Ihana tunne, kun tietää ettei kestä enää kuin max. viikonlopun yli ja sit saa vauvan syliin vihdoinkin :heart: Muuten kaikki arvot ja muut oli ok eikä niiden takia tarvitse mitään erityistoimenpiteitä :)

Ei muuta ku lähtölaskenta pystyyn ja nyt niitä suppareita taas odottelemaan...lapset on tilannu siskon itselleen ensi yönä klo 03.00 ;)

Mami ja Nasu 41+0
 
Onnea pauliis ja jane!

Mulla jäi synnärille joku 7kg ja nyt kotona lähtenyt muutama kilo. Vielä olis 8-9kg jälellä kun sitä painoa kertyi niin tuskasesti. Mulla ei myöskään maha oo vetäytynyt takasin vielä, mutta josko se siitä...
 

Yhteistyössä