****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

blue paljon onnea :heart:

pokemoni: tuo sun päivitys on niin tuttua. paitsi mulla iltaisin samalla tosi levoton olo.

joko ootte kyllästynyt viesteihin/soittoihin joko joko? tai mikä on olo? eikö se jo ala tulla sieltä? tai maailman ärsyttävin jonka nyt kuullut pari kertaa, mee ja tee se!!!!
miksiköhän itku on tosi herkillä? onko muilla?

aapelikaapeli 39+5
 
Aapelikaapeli, meillä ei onneksi kukaan kysele :D Muistan esikoiselta miten ärsyttävää se oli! Mee ja tee se, huh...
Ja joo, itku on herkillä mutta niin on myös kiukku :| Ei ole maailman paras olo, kun haluaisin vaan olla yksin tekemättä mitään, kaikki ärsyttää...siis KAIKKI. Ihmiset, menot, tekemiset jne. Todella kummallinen olotila!

-Ankka ja Bebé 38+5-
 
Jepulis, oyssista soittivat sen yliaikaiskontrolliajan ja se olis sit edessä 28.2. Toivon todellakin että ei tarvis mennä sinne asti!!! Ja ajatus siitä että tämä ipana syntyiskin vasta maaliskuussa, nou nou..

Samoin täällä on mielialanvaihdokset melko lennokkaita, itkua väännän monta kertaa päivässä. Eipä tarvinut taas nukkua kun ne vähäisetkin supistukset tulee yöllä, ja joka paikkaa särkee vaikka miten yrittäis olla.

Mulla on puhelin ollut kumman hiljainen tällä kierroksella, esikoisen aikaan hiillostettiin senkin edestä, ja kaksoset tuli suunnitellulla sektiolla niin ei tarvinut arpoa. Mutta tällä menolla ehdin varmaan vielä viskata koko luurin kaivoon, jos tämä ipana ei tule ulos..

neitiniisku 40+4
 
wc ankka: täällä kans kiukku nostanut jo monta päivää päätään. eikä tarvi paljoa tulla ku alkaa mittarit nouseen.

neitiniisku: saapas nähdä ollaanko sit jo samaan aikaan osastolla. eli tuosta laskettuna mulla olisi yliaikaiskontrolli vasta silloin 4 tai 7 maaliskuuta ja kuinka pian sit käynnistävät. ei ainakaan samalla reissulla. tekis niin mieli kirota. pahin mahdollinen aika hiihtoloma viikko
 
Aapelikaapeli: Mä avauduin tonne kerhonpuolelle yksi ilta juurikin tuosta, kun koko ajan ollaan kyselemässä, että joko jo?!? Ja että tuntuuko sille että pian tapahtuisi jotain?!? Joo, en tiedä, olo ihan samanlainen kuin eilenkin...Ja se vauva voi tulla huomenna tai 3 viikon päästä...Ja sen vaan sanon, että jos joudun 3 viikkoakin tuota kyselyä kuuntelemaan, niin voi olla että laitan puhelimen kokonaan kiinni, niin siinä sitten arpovat ja ihmettelevät. :LOL:

Itku ei ole nyt ollut herkässä...Paitsi aina kun näen vauvan...Se Natusanin (?) mainos telkkarissa, jossa niitä vastasyntyneitä, muutaman tunnin ikäisiä näytetään, on kaikkein pahin. Siis se, jossa sanotaan, että on vaan yksi mahdollisuus tehdä ensivaikutus, tai jotain...Silmät kostuu heti!! :)

Mulla oli eilen juurikin sellainen olo, mistä Ankka mainitsi...Ei kiinnostanut mikään. En jaksanut tehdä esikoisen kanssa mitään...Odotin vaan iltaa, että saan sen nukkumaan. :ashamed:
No, nämä olot onneksi tulevat ja menevät. Eli ei ole onneksi koko aikaa tollasta. :)

May, 38+6
 
Hei!

Minulle syntyi 10.2 raskausviikoilla 41+0 poikavauva strategisilla mitoilla 54cm ja 3734g ja olen innokkaasti käynyt lukemassa teidän kommentteja ennen synnytystä. Olisiko mahdollista lisätä minut syntyneiden puolelle pinoon?

Aurinkoista päivää kaikille!

Tiara80 & Noel
 
Tiara80 kovasti onnea pojasta:heart:
Mää kans pillittelen syystä jos toisestakin, viimeinen tuli kun etsin netistä synttärirunoa sedän työtn korttiin ja siellä oli ihania vauvarunoja:)
Noista uteluista, mummo ja isän ex ovat ainoita, jotka muistavat soittaa heti jos mulla on kämppä pimeänä tai en ole kotona... Vielä ei ole muut aktivoituneet...
(.) tuli suursiivottua siskon kämppä, ajattelin, että samahan se on kun täällä kerta on ja jos vaikka synnytys alkaisi, eikä tarttisi heittää "turhaa" keikkaa kotosalla. No tuloksena oli puhdas kämppä, muutama napakka supistus ja penkkareista palaajalle iloinen mieli:)
Auneliini+Jaakko 38+5
 
Bluelle paljon onnea =)

Aapelinkaapeli ite en ole kerennyt vielä kyllästymään kyselyihin ehkä siksi kun odotin niitä paljon enemmän :D

Tiaralle paljon onnea :)

Eilen sitte supisteli vähän kait :D En siis vieläkään ole varma oliko supistuksia mut jotain tuolla alakerrassa tapahtuu :)

Tulin vaan toivottelemaan jälleen hyvät viikonloput kaikille <3

Happynow ja poika 39+1 :kiss:
 
Hejsan!

Paljon onnea tiara <3

Multa ei oo vielä kovin moni udellu että jokojoko. Mutta ehdin varmasti kyrsiintyä siihenkin jos tää menee yliaikaiseksi.

Tunteet on herkässä täälläkin. Käytiin tänään kattomassa parin viikon ikästä tyttöä ja voi että, heti alko niiskututtamaan :>. Ja se mainos tosiaan mistä Maykin mainitsi on kyllä herkistävä. Ja kakkoselta tuleva Sydänääniä ohjelma takaa varmasti itkut joka kerta.

Neuvolassa oli kaikki hyvin ja täti arvaili ettei ehkä ensi viikon aikaa tarttettais enää :D. Se ois kyl ihan kiva mut en kyl usko että tää vielä viikon sisällä syntyis. Tosin, merkkejä on ollu kyllä ilmassa vaikkei sekään mitään vielä merkkaa. Niin hassua hommaa kun kaikki voi tapahtua huomenna tai kolmen viikon päästä :p. Minäkin muuten oon silloin maaliskuussa sitten viimestään oyssissa. Tosin meillä käynnistellään vasta 12.3.

Tsemppejä ja supistustuulia!

Adalmis ja keijo 38+6
 
Viimeksi muokattu:
Ehtoota!

Täälläkin yhtenäisenä vielä! Rv 36 lääkäri märäsi huilimaan, kun supisteli ja kohdunkaula oli alkanu pehmentyä ja lyhentyä.... nyt sit alkaakin jo mennä hermot, kun vois jo syntyä... on pari päivää ollu tosi hiljasta supistelu rintamalla... liekö tyyntä myrskyn edellä?
Mua kanssa jo riepoo joko ja vointi kysymykset... ei se sieltä käskemällä tuu ulos.

tuteista ja pulloista oli ollu puhetta... tuttia ei oo ees ostettu, sen aapi sit kaupasta, jos tarvitaan ja pullot on laatikossa, mut varmaan yks tuttipullo, kun muut nokkapulloja nykyisen kuopuksen jäljiltä. Tuttipullot ei oo ollu pojilla (3v8kk ja 1v7kk) käytössä ku veden juonnissa kesällä, kun oli niin kuuma, nokkapullosta sitte on opeteltu juomaan, nokkamukin kautta tavalliseen... Olen imettäny kumpaakin vuoden vanhaksi, esikoinen oli täys imetyksellä 5½kk ja kuopus 6kk... nyt toivon et imetys onnistuu yhtä hyvin kuin kuopuksen kanssa, esikoisen kanssa oli aika tahimista välillä... ja niitä saa sit pulloja kaupasta jos tarvii. Muutenkin tuo vauvan varustelu on jääny vähemmälle ku aikasemmin, vaikka isoin osa vauva kamasta tuli hävitettyä, ennen ku ylläri Nyytti ilmotti tulostansa.

Nyt on meidän perheessä kamala flunssa, et toisaalta ei kyllä lainkaan haittaa vaikka vauva antaisi itseään vielä muutaman päivän odotuttaakkin.

Onnea kaikille vauvaantuneille!

:hug: suuri osanotto kaksplus5:delle... itkin ihan hulluna täällä eilen kun kahlasin helmikuun viestejä läpi. Enkeleitä teidän arkeen ja siunausta pienelle enkelitytölle.

Koskaan ei tiedä mitä huominen tuo tullessaan.

Nyt parantelemaan lenssua untenmaille ja suppari tuulia meille kaikille!!!

t: Maariana83+ Nyytti 39+3
 
Täällä tuli eilen ensimmäinen melkein jokojoko kyselypuhelu :kieh: anoppi soitteli ja kyseli sitten ihan lopuksi että joko tulee näitä kyselyitä (kun ensin oli itse kysellyt vointia jne) ja totesin että ei onneksi, suurin osa tietää että kyllä sitten ilmotetaan... Oma äiti ei uskalla kysellä ollenkaan mutta kyllä sen huomaa kun sinne soittaa, että se vastaa no no?? :D
Mutta kaikki kyselee että jännittääkö meitä kovasti ja sit on ihan pettyneitä kun molemmat vastataan että ei tässä nyt kyllä jännitä synnytys yhtään :D Ystävä soitti pari päivää sitten ja nauroi että häntä jännittää mun puolesta ihan älyttömästi (hänellä on kaksi lasta) :D

Viimeyö meni taas ihan oireetta, tosin heti kun nousin ylös, menkkamainen olo mahassa alkoi/jatkui. Tuli mieleeni näistä joka toinen yö tulevista oireista, että taitaa saunalla olla sittenkin jotain tekemistä asian kanssa, koska siellä tulee käytyä joka toinen ilta. Tänään on taas saunapäivä, katsotaan, katsotaan :D

Täällä ei ole ollut ihmeempiä tunnemyrskyjä koko raskauden aikana, vaikka se vauvamainos on kyllä aikamoisen suloinen :heart:

pokemoni & myttynen 39+4
 
Kotiuduimme eilen pikkuisen pojan kanssa. Leikkauksen piti siis olla maanantaina mutta oli niin monta hätäsectiota sinä päivänä että leikkaus siirtyi tiistaille eli pojan syntymäpäiväksi tuli siis 15.2. Painoa hänellä oli syntyessään 3080g ja pituutta 49cm. Käyn lueskelemassa teidän kuulumiset tässä myöhemmin ja otan teidät kiinni =)
 
Onnea vauvautuneille :heart::heart::heart:

Johan täällä on hiljaista, taitaa suurin osa naatiskella kotonaan jo vauva-arjesta =)
Täällä ei edelleenkään merkkejä synnärille lähdöstä, supistelee kyllä mutta ei niissä mitään tehoa tai säännöllisyyttä ole, kunhan aina välillä vaan vetää pötsin kivikovaksi. Mitään ei jaksa tämän mahan kanssa enää tehdä, joten möllötän päivät vaan sohvalla ja syön :LOL:

neitiniisku 40+4
 
Vihdoinkin supistukset tuotti tulosta ja voin kertoa vauvauutiset :heart:

17.2.2011 syntyi ihana peikkotyttö mitoilla 4015g ja 53cm. Synnytys ja sairaalassaoloaika oli positiivinen kokemus, vaikka neidin alku on ollut varsin vauhdikas. Nyt ollaan kotona ihmettelemässä arkea ja siskot on niin ylpeitä pienestä sisaruksesta. :)
Myöhemmin kirjoitan sitten synnytyskokemusta, mutta nyt kutsuu huilaushetki.

Mami ja Peikkotyttö
 
Sanuliinille paljon onnea

Uiii ja onnea tytöllekin peikkotytöstä :heart:

Neitiniisku sitä samaa täällä ihmetellään kun näin hiljaiseksi on palsta käynyt. Eipä tässä ole enään kovin pitkä aika kenelläkään :) Onneksi =)

Tylsä päivä taas vaihteeksi joten siivosin ja sain alaselän kipeäksi :/ TAAS!! Nyt mollötän yksin kotona ja katon tv:tä kun mies lähti kaverille pelaamaan ja itse en mukaan jaksanut mennä vaikka onkin tylsää :D

Happynow ja pikkumies 39+2
 
Täällä ladattu pakkanen täyteen pöperöä.. perheen miehille :p
Tänään sain aikaiseksi tehtyä perunamuusit/lihapullilla, pinaattirisoton/juustolihapullilla, kaalijuustokasvis-vuokia sekä jauhelihavuokia ja viimeviikolla keittelin hernekeiton pakkaseen..

Joten ainakin ruokaa on kavereilla ensi viikoksi....

Jaksoin vielä tehdä tuossa pakkasessa 3km lenkin ennen kaupassa käyntiä mutta sitten oli jo pakko soittaa pojalle että tulee hakemaan kauppakassit bussipysäkiltä kun nivusissa tuntui jo suhteellisen ilkimyksellisiä tuntemuksia.

Sairaalakassin ajattelin pakkailla tänään ja siivota huomenna vielä kotosalla, maanantain ja tiistain sitten pyhitän (jos ei mitään tapahdu) laiskotteluun ja ulkoiluun.
Keskiviikkona sitten olisi tarkoitus jakaantua kahteen :)

Alkaa pian jännittämään :eek: että kohta meillä tosiaan on uusi perheenjäsen :)

Meidän 7vuotias sisäkissa karkasi keskiviikkona, ei tietoakaan mistä olisi päässyt ulos, olen jakanut lappusia lähitienoolle ja kuikuillut tuolla ulkona...mutta ei jälkeäkään näy....:( Vaistooko jotain? En tiedä mutta toivon että joku olisi ottanut kisun kotiinsa turvaan tuolta pakkaselta eikä ole nähnyt ilmoituksia...muuten en usko että hengissä on..:(:(

nourahia ja "erkki" 38+5
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Eilen alkoi jo tuntua vähän siltä, että tässähän, voisi jotain tapahtuakin ja supisteli illasta aika railakkaasti. Mutta ohihan sekin tunne meni :headwall: Olisi kyllä mielellään voinut vaavi syntyä.... Äiti- kultakin jo hätyyttelee ja joka päivä muistaa soittaa, ettei olla vielä haluttu Kättärille lähteä :)stick:). Olisikin omasta halusta kiinni... Nyt vaan suuresti toivon, että kohdunkaula olisi sellaisessa kunnossa tiistaina, että päästäisiin käynnistelemään. Ja että lääkärikin olisi samaa mieltä vielä tuosta asiasta. Mulle on tullu ihme alavatsakipu, joka iskee aina kun nousen istumasta seisomaan. Se kestää aina vaan hetken, mutta on tosi ärsyttävä. Tulipas taas vali vali... Huomaa aina kun on nukkunut huonommin tai on ollut jotenkin vaivaisempi päivä....

Seepia ja Sintti 39+4
 
Lämpimät onnittelut jälleen vauvautuneille! :flower:

Poksista vaan täältäkin :D Kaikki valmiina, saatiin vihdoin kaukalokin haettua varaston suojista ja testattua autoon. Saas nähdä miten käy torstaina, sitä odotellessa...huomenna pääsee vielä onneksi moikkaamaan meidän ihanaa neuvolantätiä :heart:
Aapelikaapeli(ihana hassu nikki, kutsutaan meidän tyttöä välillä aapelikaapeliksi :D), en usko että viimeisenä ähiset.. :D Ja jos, niin me häntäpään tulijat pidetään kyllä seuraa! :D

-Ankka & Bebe 39+0-
 
Ei mulla mitään asiaa ole, mutta pakko tulla itsensä ilmoittamaan ettei kenellekään vahingossakaan tule mieleen että johonkin olis tullu lähtö ;) Yks vauhdikas lähtö tälle aamulle tosin on jo otettu, enpä ole muutamaan kuukauteen tullut portaita niin nopsasti alas kuin äsken, kun toinen kaksosista löi naamansa leikissä niin että veri lensi nenästä.. : / Mutta jatkamme sunnuntain viettoa tästä, mitähän seuraavaksi?

neitiniisku ja sinnikäs vau 40+5
 
Hellurei!
Kaikille vauvautuneille ONNEA!!!!

Kaksplus5: voimia, veti todella hiljaiseksi teidän tilanne.:'(

meki ollaan kotiuduttu viime torstaina. :) Apnea hälyttimen kanssa, mutta muuten kaikki ok ja eletään ihan normaalia vauva arkea. :heart: Sanoin kuvailemattoman ihanaa. Tässä se sylissä nyt ähisee ja potkiskelee, nukuttu on niin hyvin että ei uni nyt tulekaan.:) Parhaimmillaan saattaa olla yhden ruoan välin hereillä päivällä (3-4h). Yöllä nukkuu 5h putkeen, mikä on ihan kiva.:)

En tiedä olenko vähän tavallista yksinkertaisempi vai mitä, mut siis missäs ne meidän "jatkot" on? :) Voisko joku laittaa linkeroisen?
 
Bom
Paljon onnea Sanuliini pikkuisesta pojasta ja tytöt peikkotytöstä! :flower:

nourahia, toivottavasti kisu löytyy! Onhan siellä kamalan kylmä ilma. Meillä kissa lähti kerran itse tuulettumaan ja saapui viikon päästä kissakaverin kanssa takaisin kotiin. Silloin ei kyllä ollut talvi. :hug:

Bom ja ex-masukki 2 vk
 

Yhteistyössä