****Helmikuun Hehkeät 2011, MEIDÄN KUU!!!!****

Pitkästa aikaa tänne kirjoittelen. Lukemassa olen kyllä käynyt ahkerasti.
Meille syntyi ystävänpäivänä pieni prinsessa. Pituutta oli 50cm ja painoa 2605g.
Raskausviikkoja oli kasassa 40+6.
Kotiin päästiin jo 4 päivän jälkeen ja nyt nautitaan vauva arjesta. Täytyy sanoa vinkiksi että minä odottelin kotona supistusten kanssa 2 päivää jotka vaihteli välillä 10min-5 min. Limatulppaa lähti irtoamaan 2 tuntia ennen sairaalään lähtöä ja sairaalaan mennessä oli kohdunsuu jo 5 cm auki.

Oli minulla iso yllätys koska sairaalaan soittaessa sanoivat että ei noin harvat supistukset sitä synnytystä minnekkään edistä mutta toisin kävi. Itse odottelin koko ajan että tulis ne supistukset nyt kaksi tuntia 5 minuutin välein niin vois sairaalaan lähteä. Mutta alkoi nuo harvat supistukset sattumaan jonkun verran ja 2 yön valvominen takana niin onneksi sairaalaan tuli mentyä.

Synnytyksestä täytyy sanoa että oli aivan ihana kokemus. En saanutkun minispinaalin ja ilokaasua. Hienosti meni noilla. Sairaalaan menosta neljän tunnin päästä oli nyytti jo sylissä.

Missäs ketjussa ne helmikuiset synnyttäneet muuten kirjoittelee kun en sitä löytänyt?
Tsemppiä kaikille synnytystä odottaville. Älkää turhaan pelätkö synnytystä. Hienosti se menee:)
 
Onnea kaikille vauvaantuneille! :heart:

Me käynnisteltiin synnytystä kotona ns. kotikonstein! :D Mullahan alkoi ekat kivuliaat supistukset pe-la välisenä yönä, ja poika syntyi ti iltana. Supistuksia tuli koko viikonlopun enemmän ja vähemmän säännöllisesti... Minä imuroin joka päivä ja "kyykin" lattialla siivoten esim. keittiössä listoja jne. Saunassa käytiin muistaakseni lauantaina. Ja sit, petipuuhia harrastelimme to, pe, la ja su! :D Uskon, että noista kaikista oli apua, tai ainakin silleen että vauhdittivat synnytyksen alkamista. :)

Vauva-arki on lähtenyt sujumaan hyvin. :heart: Meidän pieni mies on tosi tyytyväinen ja rauhallinen kaveri, ei juuri itkeskele, paitsi vähän silloin kun on nälkä. :) Maitoa tulee vaikka muille jakaa ja poika viihtyy rinnalla pitkiä pätkiä. Nukkuu myös paljon, jotain 5-6 h pätkiä yöllä ja päivällä 3-4 h pätkiä! Tiistaina kävivät neuvolasta kotikäynnillä ja pojalla on painoa tullut 3 päivässä 180 g!

Pitäis ehkä itsekin tästä siirtyä tuonne syntyneiden puolelle kirjoittelemaan, tuntuu vaan ettei juuri enää ole aikaa tässä koneella istuskella... On pitäny ihan uudelleen opetella ajoittamaan omat puuhat (syöminen, suihkussa käynti ja jopa wc-käynnit!) sopivaan aikaan vuorokaudesta... hihii. Ja yhdellä kädellä on oppinu tekemään paljon sellaista mitä ei ennen kuvitellu voivansa tehdä, kun poika lepäilee toisessa kainalossa...

Paljon voimia vielä kaikille nyyttiään odottaville! :)

~ Merve ja pikkumies 9 vrk
 
Hui, täällähän on mahtava jännitysnäytelmä menossa! Tosi monta, joiden puolesta saa tsempata ja odottaa vauvauutisia :) Onnea ainakin Kitrukselle, Lilolle ja Nipsutiinalle pikkuisista! Kitruksen synnytyskertomus ois kiva kuulla, jäi kiinnostamaan tuon Strömsö-maininnan takia ;)

Niiskuliini: Vauvat 0-12 kk -osiossa on helmikuussa 2011 syntyneet, sieltä meidät löytää :)

Kaikkien vielä jakaantumattomien puolesta jännittävä Commander ja poitsuli melkein 3 vkoa!
 
Heipsan!

Täällä kanssa kovasti lähtöä odotellaan.. hermot alkaa olla ihan loppu, johan täs jo neljä viikkoa on menty ukaasilla, et syntyy koska tahansa ja sit ku sais syntyä, ni ei vaa kaveria näy!
En oo sit ennen laskettuun aikaan asti ollutkaan raskaana ja jo kolmas tulossa=) en usko et siihen lähtöön on mitään poppas konsteja, kaipa se sit vaa päättää yks-kaks tulla... kummatki aiemmat on alkanu yhtäkkiä kunnon suppareilla ja molemmat syntyny rv 39+6...

noh, eipä se onneks oo ku maks kaks viikkoa, enää, mut ei kovin kiinnostas mitää hirveesti yli nelikilosta punkea, painoarvio kumminki 38 viikolla oli jo 3,8kg... kohdun ulkosuu oli soremelle jo auki ja kanava lyhentyny.... josko ees vähän ois tapahtunu ton jälkee, ku suppareita kumminki välillä tullu mukavasti.... lähtöä odotellessa... toivottavasti jo ens yönä=)

jaksuja meille kaikille kärvistelijöille!!!

Maariana83 + Nyytti 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Maariana Ymmärrän fiiliksen. Meillä on ollut milloin-tahansa -tilanne ilmassa jo kohta 16 viikkoa ja niin sitä mentiin lasketun ohi, että heilahti! Tämän ei pitänyt olla mitenkään mahdollista, ei edes täysiaikaisuuden. Vaan eivätpä lääkärit tienneet, millaisen jököpään kohdunsuuta syynäsivät. Esikoinen tuli 39+6 ja nyt eletään jo 40+4. Hyvä niin, esikoinen on ollut viimeisen viikon niin sairaana, että on ollut helpottavaa voida keskittyä vain häneen. Ja enää esikoisen tauti ei tartu vauvaan eikä tarttunut meihin aikuisiinkaan

( . ) Limatulppaa! Koko eilinen meni jo ihan limastellessa ja nyt aamulla oli räkäkokkareita niin housuissa pyyhkiessäkin. Kivaa!!! Vanhempani ilmeisesti hakevat esikoisen täksi päiväksi heille leikkimään, kun ei tästä muorista ole enää mihinkään. Ja koska takana on nyt kuumeeton päivä ja iltapäivästä pakkanen menee 10 asteen tuolle puolelle, pääsee pimu piiiiiiitkästä aikaa uloskin!
 
Onnea kaikille nyyttinsä jo kotiin saaneille :) Mä olin niin varma,että poika syntyy en la;ta(Esikko kun syntyi laskettuna päivänä),mut se meni keskiviikkona. Mä olen kans siivonnu joka päivä ja viikon on ollu supistuksia enenmmän ja vähemmän. Ihan todella kivuliaitakin,mut loppuvat muutaman tunnin jälkeen :( yleensä yöaikaan tulevat niin ettei saa nukuttua ja sitten pitäs jaksaa tuon 3,5v;n kanssa päivä hillua. Toivottavasti tulisi tällä viikolla,kun ei jaksaisi enää kärvistellä.

Sera ja ukko 41+2
 
Minäkin täällä vielä :wave:.

Ankan synnytys kuulosti aika ihanalta. Mulle kans tollanen, kiitos! :D

Mulla on pari päivää supistellu. Ei hirveen kipeästi mutta niin että tuntuu. Aamullakin heräsin supistuksiin. Kävin eilen ostamassa lipun yhdelle huomiselle keikalle ja ajattelin tän suunnitelmana savustaa vauva ulos :p. Kuttuillessaan varmasti syntyy etten pääsee käyttämään lippuani :D. Huomenna on myös miehen koulutusiltamat työpaikalla niin eiköhän se synnytys ala kesken kaiken :>. Tai sit hengailen täällä edelleen maaliskuussa :p.

Neuvolassa ei eilen mitään uutta. Sain ens viikolle vielä ajan. Toivottavasti ei tarttis enää mennä.

Adalmis ja keijo 39+6 (huomenna ois eräpäivä, tajuaiskohan vauva sen...)
 
Vauvaonnittelut kanssa täältä!! :) :flower:

Tosiaankin, huomenna olis sitten laskettuaika. On tämä raskaus vaan mennyt vauhdilla!! :)

Meillä on tässä ensviikolla muuttohommat edessä. Lisäksi ollaan nyt myös ahkerasti koitettu tehdä tarjousta yhdestä asunnosta, jonka haluaisimme ostaa. ( Myimme siis oman asunnon pois muutama viikko sitten ja nyt mennään vuokralle asumaan tilapäisesti.)
Aluksi olin ihan kauhuissani, että miten selviän loppuraskaudesta+esikoisen hoitamisesta+muuttopuuhista+asunnon etsimisestä+pankissa ravaamisesta yms. Mutta itseasiassa tämähän on mennyt ihan hyvin. On ainakin jotain muuta mietittävää ja hoettavaa, kuin että syntyis sitten jo. :D :D

Neuvolaan on varattuna aika ens maanantaille ja sitten jos vielä tarvetta, niin loppuviikolle toinen käynti.
Joo, mulla ei kyllä merkkiäkään että tämä olisi vielä syntymässä. :D

May, 39+6
 
Kovasti onnea kaikille vauvan saaneille! Täälläkin kärvistellään edelleen yhtenä kappaleena. Neuvolassa käytiin tänään ja terkka oli sitä mieltä, että kovin kypsältä näytti sisälläpäinja ropeloitti ihan pitkän kaavan mukaan, jotta saataisiin vaavi ulos:) Limatulppaa tulee koko ajan ja sisällä näytti kuulemma olevan jonnin verran veriviivoja. Hemoglobiini oli pompannut 150 ja terkan mielestä se on merkki siitä, että kohta olisi lähtö. Saas sitten nähdä... Eilisestä alkaen on ollut alavatsa kipeänä ja kipeitä suppareita tulleepi vielä epäsäännöllisen säännöllisesti.
Mitähän kolmikolle kuuluu, jokohan on nuppuset kainalossa??
Auneliini+Jaakko 39+5
 
Onnea kaikille vauvautuneille!:flower:

Nopeasti sitten omaa napaa. Tiistainahan (22.2, 40+0) meillä piti olla se mahdollinen käynnistys, mutta poika sitten päätti toisin. Klo 4:15 alkoi säännölliset supistelut ja poika syntyi vihdoin ja viimein 21.47. Painoa oli 3710g ja pituutta 51cm, että oli paljon pienempi kuin arviot antoivat ymmärtää :) . Ja takaisin imettämään...

Seepia ja Imupää (Mies jo nimesi pojan imupääksi, kun kun viihtyy niin hyvin tisulla....
:) )
 
:wave: iltaa... tai yötä pikemminkin...

täällä odotellaan josko viiden aikaan alkanut juilimeminen ja muutamat napakat suppari (noin 3-4 tunnissa) muuttuisivat säännöllisiksi.... lämpöseen suihkuun tästä seuraavaksi ja sitten maate, jos vaikka hyvällä tuurilla yöllä pääsis tosi toimiin...
olis ainakin laspille mummi vahtina paikalla, niin vois vaan miehen kanssa yöllä sit lähteä=)
toivotaan et tää ois jo nyt sit sitä itseänsä=)

Maariana+ Nyytti 40+2
 
Onnea vauvan saaneille!

Ja tämä lähtee kanssa vauvanhakuun. Ilmeisesti vedet tihkuilee, kätilökin oli sitä mieltä kun soittelin. Esikoisesta meni hulahtamalla, joten en nyt ihan satavarmaksi osannut mitään sanoa. suppareita ei ole sen enempää kuin niitä on ollutkaan, mutta muuten olo on valmis. Esikoinen on vanhemmillani, ollut eilisestä. Hakivat tytön eilen, että saamme huilata sairastuvan jäljiltä.
 
Onnea vauvan saaneille!

Ja tämä lähtee kanssa vauvanhakuun. Ilmeisesti vedet tihkuilee, kätilökin oli sitä mieltä kun soittelin. Esikoisesta meni hulahtamalla, joten en nyt ihan satavarmaksi osannut mitään sanoa. suppareita ei ole sen enempää kuin niitä on ollutkaan, mutta muuten olo on valmis. Esikoinen on vanhemmillani, ollut eilisestä. Hakivat tytön eilen, että saamme huilata sairastuvan jäljiltä.

40+5
 
Kovasti onnea vauvautuneille:heart: Olenkohan mä ainut, joka on edelleen yhtenä kappaleena?? Eilen tuli taas 3 tuntia säännöllisiä suppareita ja parhaimmat 4 minuutin välein ja loppuivat kuin seinään...Alkaa tosissaan hermostuttamaan tämä homma, käynnistäisivät jo, kun tässä on jo viikon verran supistellut ilman mitään tulosta. Eilen tuli limatulppaa ihan urakalla ulos ja viimeisessä klimpissä oli aavistus verta mukana eli jotain tapahtuu, mutta tuskastuttavan hitaasti...
Huomenna sitten tämä minunkin pieni on täysiaikainen vaikka "piti" tulla kesken kaiken jo ulos... Mihin se aika on hävinnyt???
Auneliini+Jaakko 39+6
 
pikainen visiitti. onnea kaikille vauvan saajille

meille syntyi poika 25.2. painoa 3135g ja 49 pitkä. tänään tultiin kotiin. muyöhemmin lisää.

neitiniisku oltiin samaan aikaan sairaalassa. onnea pojasta :heart:

tsemppiä kärvistelijöille
 
Kovasti onnannaa aapelikaapeli:heart: sasuma, ihanaa, että joku toinenkin on vielä ihan yhtenä kappaleena:)
Tänään sitten on LA, saas nähdä tuleeko mitään tulosta..Esikoinen syntyi 40+1 ( meni 4h 50 min. yliaikaiseksi), syntyispä tämäkin pieni tänään. Ei millään malttaisi enää odottaa!!!
Auneliini+Jaakko 40+0 POKS (ei enää poksumisia minulle kiitos!)
 

Yhteistyössä