Helmikuun helmet 2013 *helmikuu* meidän kuu!!

Kaikille vauvan saaneille suuret onnittelut minultakin! <3

Taikamaailma, mulla on jo pelkästään tällä kertaa kaikkia noita tuntemuksia, mitä synnytystesi alkamisesta kerroit, paitsi se vesien meno. Mut tässä mä vaan kotona edelleen kökin. Mä odotan niitä todella kipeitä suppareita, ennen kuin suostun lähtemään, en jaksaisi sairaalassa olla tällä kertaa yhtään liian kauaa (en etukäteen, enkä jälkeenpäinkään...). Polikliinistä synnytystä olen minäkin miettinyt ja kovin kiinnostaisi, mutta katsotaan mikä on olo ja miten kaikki menee. Sairaalassa en minäkään osaa levätä, joten se ei ainakaan ole syy jäädä pidemmäksi aikaa. Esikoisesta jouduin olemaan 5 päivää 3 hengen huoneessa, johon oli sijoitettu 4 äitiä vauvoineen, mukavia kaikki, mutta kyllä siinä oli vähän liian ahdasta jo. Itse olin sektion vuoksi katetri nivusissa, kipupumppu selkäytimessä ja tippa kädessä, hikoilin, kutisin ja koitin pitää vauvaa rinnalla koko ajan, oli aika rankkaa. Toisesta olin yksityishuoneessa 3 yötä, kun vauvan keltaisuuden vuoksi ei aiemmin kotiin päästy, oli helpompi levätä, mutta ei se kotioloja voittanut. Viimeeksi kolmen hengen huoneessa 2 yötä, toiseksi vanhin tytöistämme, silloin 3v, itki koko ajan kotona ikäväänsä, eikä se ainakaan helpottanut oloani. Sokereiden vuoksi en silloin päässyt kotiin, vaikka muuten olisi ehkäpä päästykin. Nyt ei ole ollut rd:tä, joten jos kaikki vaan menee hyvin, enkä ole ihan hajalla, koitan kinuta kotiin heti. :)

Mutta kunhan nyt edes pääsisi lähtemään... Kestän kyllä tarvittaessa sen pari yötäkin, mutta tulis nyt niitä oikein kipeän kipeitä supistuksia ja pian!!! (Sairasta toivoa kipuja...?)

Bliss ja Poikanen sairaalakassi pakattuna ja kohta lasketun ajan ylittäneenä. 40+0 vielä hetken.
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Ja onnea vauvautuneille!
Olen jo unohtanut aiemman keskustelun aiheesta, niin kysäisempä uudestaan. Minkälaisella pukeutumisella vauva on teillä matkannut synnäriltä kotio tällaisella muutaman asteen pakkasella? Siis kun autokyydillä menee sitten...

Meikällä on nyt ensi kertaa ollut vähän sellaista tunnetta, että onko menkkajuilintaa havaittavissa vai ei. Masukki vääntää päätään alhaalla, niin se tuntuu vähän ilkeeltä.

Muistan ekasta synnytyksestä, että kätilö käski siinä ponnistaa aivan kuin tulisi isompi hätä. Ja vaikka niin sanotaankin, että "ei tullut lasta, ei p....a", niin edellinen näistä ei tosiaan tullut (päätyi sektioon) siinä, mutta jälkimmäinen kyllä, ainakin hajusta päätellen ;). Mutta eiköhän ne kätilöt oo kaiken nähneet. Siinä ei nimittäin itselläkään ole enää mitään häveliäisyydestä jäljellä, kun synnytys on käynnissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76 ja Bliss
Onnea taas vauvansa saaneille:) Nyt mua alkoi vuorostani jännittää! Pari tuntia supistellu,hyvin epäsäännöllisesti eikä kovin kipeesti tosin. Nytkin edellisestä jo ties kuinka kauan aikaa. Mutta äsken vessassa käydessä bongattu verestävää vuotoa!! Missähän vaiheessa sitä osais alkaa mummua soittelee tänne? Se kun on vielä taksin varassa. Matkaa ei hänellä ole onneksi kuin 10 km. Katsellaan. Voi olla,että unet jää vähiin tänä yönä:) Ja tsemppiä nopsulle sektioon!
 
  • Tykkää
Reactions: Bliss ja Keltakukka
Onnea taas vauvan saaneille :flower: :heart: Ja isot tsempit Nopsulle sektioon sekä supistelijoille :)

Takana hyvinnukuttu yö ja melkein puoli litraa jäi taas maitoa yli aamusyötöstä. Vauveli heräilee näemmä aika lailla samoihin aikoihin joka yö, puoli kahdentoista maissa, kolmen ja neljän välillä sekä kuuden tienovilla. Ihan hyvät unisetit siis molemmille, tuntuu mullekin riittävän :)

Mukavaa päivää kaikille :)

Neitikin taitaa lähteä synnyttämään siitä hus hus ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Ja p...at mä missään oo paitsi kotikoneella: / Miehen päästin töihin. Esikoinenkin jäi kotiin, kun on kuumeessa. Kohta meen hakee mummun tänne (otti tän päivän vapaaksi, kun mulla on se Taysin käynti, ihana anoppi:heart:). Sit koitan hiukan lepäillä, yhtään en meinaa nukkunu viime yönä. Veristä vuotoa tuli yht ehkä 2 tl ja supistuksia harvakseltaan koko yön. Tosin nyt en tiiä mahtaako sitä lapsivettä tulla, kun oon vessanpöntöllä ponnistanut kakkaa, niin jotain tuolta lorottaa?!? No mutta 12.30 mulla on polikäynti, ehkä siellä selviää taas tilannetta enemmän:)

Neiti-81 voi ku saatais sun synnytys käynnistymään:|

kiikkalainen 39+4. Tätä päivää muuten mies ennusti syntymäpäiväksi... Saas nähä:)
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76 ja Neiti-81
Neiti-81 voi ku saatais sun synnytys käynnistymään:|

kiikkalainen 39+4. Tätä päivää muuten mies ennusti syntymäpäiväksi... Saas nähä:)
Täytyy sanoa että mä oon kaikki keinot kokeillu :/ ja toivon, rukoilen että tää tästä kohta.. Voi sitä elämän riemua kun joku päivä pääsen sängystä ylös ilman et lonkat paukahtelee tai tuntuu et tukehdun :D

Ärsyttävää kun se mun peruspositiivisuus alkaa kaikota... inhoan synkistelyä!
 
Täytyy sanoa että mä oon kaikki keinot kokeillu :/ ja toivon, rukoilen että tää tästä kohta.. Voi sitä elämän riemua kun joku päivä pääsen sängystä ylös ilman et lonkat paukahtelee tai tuntuu et tukehdun :D

Ärsyttävää kun se mun peruspositiivisuus alkaa kaikota... inhoan synkistelyä!
Joo, eipä ne keinot taida mitään auttaa:( Kyllä sä saat omat terveet lonkat ja positiivisuuden takaisin ihan pian:) Ei kai ne anna kaksosraskauden mennä edes laskettuun aikaan asti? Koska sulla on taas äitipoli-käynti?

Mä meen nyt hakee sen anopin. Katotaan palaanko linjoille vielä ennen mut ainaki poli-kuulumiset tuun sitten kertomaan:)

Hyvää päivää kaikille:)
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Mulla maanantaina (38+3) poliaika, katsotaan mitä siellä sit meinaavat.. jännittää käynnistäminenkin, esikoista kun käynnistettiin melkein 2 vkoa ennen kuin suostu ulos.... et jos mennään samalla kaavalla... :/
 
Kuinkahan todennäköstä se "kakkosen" päästäminen on synnytyksen aikana? Ite tosiaan oon nyt sen 4 kertaa vauvan maailmaan pyöräyttäny enkä kyllä ikinä oo kakkaa siihen päästellyt. Tosin munhan on ponnistus ajat aina olleet ihan vaan muutaman minuutin. Se varmasti vaikuttaa, en muista et suoli olisi muuten mitenkään tyhjentynyt, eikä mitään suolihuuhteluita ole tehty. Mutta anyway, se tuskin tulee olemaan mikään paha juttu vaikka se kakkonen tuliskin, minkäs sille sitten voi. Stressiä ei siitä kannata ottaa :)

Serafiina meillä minillä oli päällä, sukkahousut, pitkähihanen body, sukat ja potkuhousut ja tumput. Kevyt haalari, 2 myssyä ja kaukalossa "jääkarhu" lämpöpussi. :)

Tsemppiä kauheesti masukkaille, kyllä ne vauvaset syntyy kun aika on :) jaksuja kauheesti.

Täälä meinaa migreeni yllättää :( ei yhtään hyvä. Mini nukkui ihan suht hyvin, mutta olin aamulla aivan poikki ja tosiaan olo on vähän kehnon puoleinen. Paino on pudonnut nyt kuutisen kiloa, painan jo vähemmän kun mitä raskauden alussa :O mikä on sinänsä ihme koska aiemmin ei imetys oo painoa pudottanut yhtään. Mini on kyllä tosi ahkerasti tissillä. Huomenna tulee neuvolan täti katsomaan meitä :) kivaa.

Äiti maa & Alli 1vko1pvä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bliss ja Viivi76
Onnea uusille vauvautuneille :flower:

Täällä ensin illalla tuli todella huono olo ja sitten viime yönä kävelytti ja puhallutteli tunnin verran, ne oli varmaan niitä SUPISTUKSIA :D Ja vatsakin tyhjeni... Sitten kun mieskin (viimein) heräsi siihen puhalteluun niin kaikki lopahti siihen :headwall: Joten mun ei kannata miestä herättää kun ihan viime tingassa :D Nyt on olo kun jyrän alle jääneellä :| Päivällä neuvolaan...

Heidukka ja Mytty 38+1
 
:wave:

Noniin nytpä olen minäkin saanut seurakseni tämän kuuluisan menkka juilinnan Eilen illalla alkoi ja kesti välillä kiristäen välillä helpottaen parin viiden minuutin välein puolitoista tuntia. Ja tänä aamuna nyt sitten palasi samalla tavalla. Ja justiin eilen sanoin lääkärille kun kysyi että tehdäänkö sisäsätutkimus että mitä turhia eiköhän sielä ole paikat yhtä tiukasti kiinni kun kaksiviikkoa sitten :whistle: :D joten hän sanoi että niinpä kun suo ei edes supista.. Jospa ottaisin vinkistä vaarin ja katsoisin sen sairaala kassin suht valmiiksi,tai ainakin helposti mukaan napattavaksi tavarat,kameran ja äitiyskortin muutahan sielä ei heti tarvitse...Vaikkakin uskon että tämä tyyppi pysyy mahassa laskettuun asti ja yli, niinkun toisetkin, kuhan kärvistyttää nämä seuraavat pariviikkoa ;)

Taikamyrsky 37+6

vauvan kotiutumis vaatteet body ja puoli potkarit alle, otan mukaan 50 ja 58 kun et tiedä kokoa kumpi käy paremmin. Sitten villa puku, kypärämyssy, villasukat,tumput,hattu. Ja vaihtoehtoisesti fleesepuku ja asusteet sitten siihen. Sitten varmuuden vuoksi nalle haalari jos tuleekin yhtäkkiä joku megapakkanen. Ja kaukaloon lämpöpussi. Niin ei tarvitse sitten arpoa kun sairaalassa sään mukaan, ja ne kaappiin valmiiksi että osaa hakija tuoda ;)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oli käyty melko kiivasta keskustelua vierailijoista. Näyttää olevan tunteet tieten vähän pinnassa.. =) Itselle sopii kyllä tuo käytäntö mitä omassa sairaalassa on vierailijoiden suhteen.

Perjantain jälkeen ei ole juuri tullut kuin muutamia supistuksia per päivä, jotka eivät ole oikein mitään viitteitä antaneet. Limatulppaa ei ole tullut, eikä oikein mitään muuta kuin normi vuotoa. Alkaa tuntumaan, että se tais jäädä pitämään torppaansa tuonne sisälle. :rolleyes:

Täällä on kyllä kivan jännittyneet tunnelmat, saa nähdä kuka seuraavaksi "poksahtaa" :) Niin ja Nopsulle tsemppiä sektioon.

Minä olen ottamassa vauvalle "kotiutus"vaatteiksi bodyn, sukkahousut ja päälle sellainen kokosisähaalari. Sit ulkovaatteiksi on anoppi ostanut sellaisen "karhu"puvun; valkoinen karvainen haalari, ja sitten tietenkin lakit ja tumput.

Puolelta päivin olis neuvola, ajattelin neuvolantätille sanoa että nyt saa alkaa kurkkaamaan tuonne alapäähän että mitä siellä tapahtuu.. Täällä kun on viimeksi sinne katsottu toisessa lääkärineuvolassa joka oli ikuisuus sitten.

Kärsivällisyys ei ole meikäläisen laji! :ashamed:

Selma_ + Sintti 39+3
 
Heips!

Hirmuisesti onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: Teitä on jo niin monta etten rupea kaikkia erikseen mainitsemaan.

Silloin kun oli niitä viestejä kadonnut, niin olin huomaavinani että ainakin Milli1988 olisi Tyksissä käynyt pyöräyttämässä pienokaisen.

Kovasti ollut teillä juttua sairaalassa vierailijoista, tässä mun mielipide. Musta on kohteliasta kunnioittaa oman synnytyssairaalan käytäntöjä. Tietysti jos esim. isä ei pääse sairaalaan äitiä tukemaan (kuten MrsR:n tapauksessa), niin sitten on musta ok jos sinne tulee joku muu. Mutta ei munkaan mielestä oo kiva jos siellä vuodeosastolla ramppaa porukkaa koko ajan, varsinkaan jos näin ei saisi olla. Itsekin esikoisen aikaan kävin vauvaa näyttämässä hissiaulassa kummeille, jotka eivät siis huoneeseen saaneet tulla ja se oli ok kaikille. Tälläkin kertaa osastolle tulevat vain isä ja mahdollisesti molemmat isovanhemmat, ei muita. No tietysti esikoinen pääsee katsomaan pikkuveljeään.

Kakkaamisesta synnytyksessä: tosi monella mun kokemuksen mukaan suoli tyhjenee jo avautumisvaiheessa niin totaalisesti, ettei synnytykseen riitä mitään kakattavaa. :LOL: Näin ainakin mulla ekalla kerralla. Ja se on totta, että jos et sä ite sitä huomaa niin tuskin se kätilö siitä sulle erikseen mainitsee. Ne on niin tottuneita, että siivoovat vaan sotkut pois ja sitten jatketaan hommia. Joten paniikki pois sen suhteen. :) Ja sitä paitsi, onko se kakkaaminen sitten enää kovin iso häpeänaihe kun muutenkin oot siinä alapää paljaana vieraan ihmisen edessä ähisemässä ja puhisemassa. :)

Meillä vauva kotiutuu pitkähihaisessa bodyssa, potkareissa, ilmoista riippuen joko villapuvussa tai paksussa puvussa. Lisänä tietty villasukat, tumput, pipo ja Eisbärchenin kaukalopussi.

Omaan napaan sen verran, että 1.2. käytiin ultrassa ja kysta oli hävinnyt!! Voi sitä onnentunnetta! :heart: Sisätutkimuksessa selvisi, että kohdunsuu on pehmeä, 1cm auki ja kohdunkaulasta enää reunaa jäljellä. Eli hyvissä asemissa ollaan. :) Kipeitä supistuksia ei oikeestaan oo ollu. Neuvolassa 4.2. ei mitään kummallista, pissa yhdellä plussalla mut johtuu tod.näk. reilusta valkovuodosta. Sf-mitta aavistuksen laskussa ollen rv 36+5 vain 27cm! Vauvan pää niin syvällä lantiossa, että terkka just sen sai hyppysiinsä.

Maanantaina tapahtui jotain kummaa vatsassa. N.klo 17-23 oli tosi kovaa kipua ihan tossa ylhäällä keskellä mahaa, vähän samanlaista kramppia kun ripulissa. Maha kyl tyhjenikin kokonaan. Kipuun ei auttanut mikään, ei Rennie, ei edes 1g Panadol. Eikä kyllä ollu supistusten tuntuisia. Vauvakin liikkui ihan hurjasti. Pelästyin jo että vauvalla on joku hätä kun hän niin kovin liikuskeli. Onko muilla ollut tällaista?

Synnytystuulia puhallellen
Elsiliini ja pikkumies 37+1
 
Onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille kootusti! :flower::flower::flower:

Neuvolakuulumiset tältä päivää 37+4
pissa ok
paineet 124/80 (kotona 100/70)
paino +800g viime viikosta, yht. +10,8 kg
sf 31,5
RT
liikkeet ++
sykkeet +140

Seuraava neuvola on 38+4, esikoisesta viimeinen neuvolakäynti oli 38+2. Katsotaan, miten käy tällä kertaa...

Synnytys ja iso hätä: Tayssissa antavat peräruiskeen heti synnytysvastaanotossa. Ja vaikka eivät antaisikaan niin voin vakuuttaa, että siinä ponnistustilanteessa kakka on murheista sieltä pienimmästä päästä.. :D

Katetroinnista
synnytyksen yhteydessä oli myös puhetta jokin aika sitten. Multa tyhjättiin rakkoa kertakatetroinnin avulla pariin otteeseen esikoisen synnytyksen yhteydessä ja silloin oli kyllä semmoset puudutteet päällä, etten tuntenut yhtään mitään. Synnytyksen jälkeen virtsaputken suuaukko oli hieman arka pari päivää mutta muuten en pitänyt toimenpidettä siinä tilanteessa juuri minään.

nessuli & nasu 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Täällä käyty tänään neuvolassa, kaikki ok.
Ja toissapäivänä pongattu ehkä jopa yksi supistus vai mikälie ollut :confused:... Ma-ti välisenä yöllä oli kunnon menkkajomoja ja sitten päivällä yhtäkkiä alkoi jomottamaan selkään ja kylkiin sekä kivistämään masua, samaan aikaan tuntu kuin olisi peppureijästä vetänyt suonta :O. Kesti pari minuuttia ja hälveni menkkajomotusten saattelemana pois. Masua tunnustelin että onko se kova tai pinkee, no joo oli ja on ollu kokoajan ja vieläkii. Outo juttu.

Vissyliini 38+0 POKS!!
 
No niin, neuvolakuulumisia sitten kehiin eli

RR 137/77, p.86
Paino -44g/vko (Yhteensä tullut 8,5kg)
ei turvotuksia
Pissa puhdas
Liikkeet +
Sykkeet 140

Sitten teki sen sisätutkimuksen ja kahdelle sormelle tiukasti auki, kohdunsuu oli jossain johtolinjassa ja kanavaa 2cm jäljellä. Joten JOTAIN on tapahtunut, mutta vielä sais enemmänkin tapahtua! Meinas että ei nyt varmaan ainakaan tänään synny, mutta voi olla tässä lähistöllä.. :)

Mulla on kyllä paras neuvolantäti. On tosi kiva ja topakka. Sanoo niinkuin asiat on eikä kiertele. Ja on ennen kaikkea sellainen jolle itse uskaltaa sanoa ja puhua. Influenssarokotetta tarjosi, mutta en nyt ainakaan vielä sitä ottanut. Luulen että pärjään ihan ilman sitäkin. Oottako te muut ottaneet influenssarokotteen?

*muoks* Ainiin, haluaisin liittyä FB-ryhmään. Alkuun ei ollut aikaa oikein kirjoitella sinne, mutta nyt olis ja mielelläni tulisin mukaan! Joten kenelle voisi laittaa viestiä?
 
Viimeksi muokattu:
ila
Onnea vauvaantuneille! <3
Elsiliini, mahtava juttu tuo kystan häviäminen! Varmasti on helpottava tunne :)

(.) Kävin neuvolassa aamulla. Uusi aika olisi sitten maanantaina, mutta th oli sitä mieltä, että tuskin nähdään enää, kun olen melko varmasti synnyttämässä :O Maha on ollut jo viikon todella matalalla, pää on tiukasti ja syvällä lantiossa ja kaikenlaiset menkkamaiset kivut ja toisaalta kivuttomat supistukset menee ja tulee miten sattuu. Hyvinkin kuulemma voisi syntyä tämän viikonlopun aikana, varsinkin jos vähän yllytän supistuksia esim. siivoilemalla.
Vähän kyllä mietityttää tuo arvio vauvan syntymisestä. Pari viikkoa sitten tehdyn sisätutkimuksen mukaan paikat oli toki pehmeät, muttei auki ja kanavaakin 3cm verran. No, saas nähdä!
Sanoin muutama viikko sitten vitsillä miehelle, että synnytys voisi osua tuohon 38+2 tai 38+3 päiville :D apua, olenko meedio!

ila 38+1
 
Synnytys oli nopea kaikkineen yhteensä 2h2min. Lääkäri puhkaisi kalvot 10.10 jolloin olin auki 4cm ja siinä sitten odoteltiin tunti supistuksia jota ei tullut joten sit laitettiin tippa tippaseen klo 11.15 ja siitä sitten supiustukset alkoi, kolmannesta supistuksesta laitettiin synnytys alkaneeksi eli 11.50. Tipan annosta nostettiin ½h välein, n.13.20 olin auki 7cm ja sanoin että voisin ottaa sen kohdunkaulanpuudutteen ja lääkäri tuli heti sen laittamaan eli 13.25 ja olinkin jo 8cm auki sanoi että tämähän tässä kokoajan aukeaa just ja just sai molemmille puolille sen laitettua, sitten vain tuumasi kätilölle ettei kannata enään lähteä mihinkään. Tulikohan 2 supistusta ja sanoin, että nyt se sieltä kohta tulee ja olinkin jo auki 10cm. Ponnistusvaihe tuotatti hieman työtä se jotenkin pyöritteli päätä mutta sitten 11min päästä tämä ihanuus tuli tähän maailmaan!! ? Sairaalassa jouduttiin olemaan 8vrk:tta kun neiti meni keltaiseksi ja jouduttiin käymään sinivalossa, mutta nyt on kaikki hyvin kun eilen päästiin kotiin! Ihanaa!

Pipsa4 ja neiti 9vrk
 
Onnittelut taas kaikille vauvan saaneille :flower: :heart:

Meillä oli kanssa tänään neuvola, niinkuin monella muullakin on näyttänyt olevan :) kaikki oli hyvin. Sf nyt 34 cm ja vauvan pää vielä heilui. Pissa puhdas, paineet ok, sykkeet hyvät ja painoa oli tullut +800g...jos samaa rataa jatkuu, niin yli 20kg saan tän raskauden aikana lisää. Paitsi tietysti jos kohta syntyy :) turvotustahan tossa on mukana varmaan reippaasti. Usein aamuisin sormet niin turvonneet, että ei nyrkkiin pysty kunnolla puristamaan. Sukistakin jää aina kunnon urat ja kengät inhottavasti puristaa. No nesteet lähtee varmaan liikkeelle sitten synnytyksen jälkeen.
Juteltiin myös vähän imetysasioita ja sain tollasen Äidinmaito-kirjanen vihon kotiin tutkittavaksi.
Kotiin neuvolasta sen 2km lyllersin kävellen ja teki kyllä tosi hyvää. Nyt on vaan nivuset melkosen kipeet.

Joku kysyi influenssa rokotuksesta. Minä otin sen joulukuussa itseni ja vauvan suojaksi.

Hirveä sisustusvimma on iskenyt tänne! Tekisi mieli pistää koko kämppä uusiksi. Siivoaminen ei niin kiinnosta, mutta eilen kyllä innostuin siinä määrin, että jynssäsin keittiön ja kylppärin. Viikonloppuna aijon ostaa makkariin uuden kattovalaisimen ja vaihdan verhot. Toissapäivänä ostin jo uuden päiväpeiton. Ainiin ja pari kivaa koristetyynyä ajattelin sängyn päälle ostaa. On se vaan kumma miten voimakkaana tuo pesänrakennusvietti voi yllättää :)

Bumble & masukki 37+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Kengumamma
Täälläkin oltu tänään neuvolassa:
edellinen 36+6
Paino: +1089g (yht. 13,8kg) HUH HUH!!!
Turvotus: + (+)
RR: 131/77 (127/87)
HB: 116 (127) Joten rautaa täytynee joka päivä popsia kuitenkin...
Pissa: puhdas (puhdas)
SF: 37 (35)
RT (rt)
Syke: 160+
Liikkeet:++
viikon päästä uudestaan mennään, jos tarvii :)
Yön jäljiltä ollu kyllä niin tahmee päivä ettei mun kohdalla kyllä puhuta mistään pitkistä kävelylenkeistä, siivoamisesta tai mistään sisustus innosta! Mua väsyttää ja kyllästyttää koko kipujen kanssa eläminen, kunpa ei kestäis enää kauaa :kieh:

Heidukka ja Mytty 38+1
 

Yhteistyössä