HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

ila
Huomenta mammat ja hyvää joulua! <3

Kyllähän sitä olisi mielellään nukkunut vielä; tavarat on jo pakattuina ja lähtö vanhempien luokse tulee vasta yhdeksän jälkeen, mutta mahanelävä päätti aloittaa ennen kuutta hurjat potkunyrkkeilymatsit :D eli on se noustava, ei auta.

Jännityksellä odotan löytyykö joulupöydästä millaista graavilohta. Teidän juttuja lukeneena himo graavikalaan on nyt niin suuri, että käyn varmaan itkemään jos tarjolla on vain vakuumipakattua tai useampi päivä sitten pyydettyä :D pidän peukkuja!

Tsemppejä jälleen vuodepotilaille <3 ei enää montaa viikkoa, kun vauvojen on turvallista syntyä :)

Tein ilahduttavan havainnon: iskiaskivut pahenee tiettyjä kenkiä käyttäessä! Eli eri popot jalkaan niin särky helpottaa. Halleluja! Ongelma on se, että nuo kipuja koventavat kengät on mun ainoat talvikengät :D no, ostoksille joudun!

Syökää hyvin ja voikaa paksusti! <3

Ila 31+5
 
:heart:Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille Helmikuisille:heart: Syödään hyvin ja nautitaan:heart:


Me lähdemme ensin miehen tädille joulupuurolle ja sieltä miehen vanhemmille. Olen oikein odottanut tätä päivää ja herkuttelua. Otan renniet ja panadolit mukaan, sillä tänään en aijo kärvistellä yhtään särkyjen ja närästyksen kanssa (toiveajattelua) :D

Bumble & masukki 31+1 :heart:
 
Rauhaisaa Joulunaikaa Helmimammat :heart: :heart: :heart:

Kohta pikaisen imuroinnin jälkeen leikkelen graavilohen valmiiksi, vien lasten mummun miehelle perinteisesti tervehdyksenä samalla kun käydään haudalla. Mummu saa taatelikakkua ja lasten kuvista tehdyn seinäkalenterin :) Sitten käydään joulupuuropöytään ihan kotona ja luvassa on päikkärit pienemmän kanssa, isompi saa mennä sitten miehen kanssa jo saunan lämmitykseen. Päikkäreiden jälkeen saapuvat jouluvieraat, miehen sisko miehensä ja poikansa kanssa. Perinteisesti oma veljeni on ollut meillä joulun vietossa, mutta kun meni viime vuonna naimisiin, on löytänyt uuden perheen eikä enää siskon pöytä kiinnostakaan :LOL: joo lyön leikiksi, vaikka olenkin ollut hyvin pahoillani, ehkä suurimmaksi osaksi hormoonien vuoksi kuitenkin. Meillä kun ei tuota sukua ole muuten kuin sitten pikkuserkkuja. Isäni avovaimon tyttären isä taas joutui eilen sairaalaan ja ilmeisesti tällä kertaa viimeiselle matkalleen, tunnelma on tänä jouluna ehkä hieman apeahko sen Arttu-pojan lisäksi.

Romanttisesti paistoimme miehen kanssa yöllä kinkkua ja maisteltiinkin sitten viideltä, kun sen sai ottaa uunista :p oli oikein ihanaa :) Taitaa meidän seksi olla toistaiseksi näissä yhdessäolohetkissä :heart: Mutta nyt alan puuhiin :)

Nautiskellaanpas joulusta, ja toivottavasti kaikki voidaan hyvin :)

Viivi+Tiiti 33+4
 
Rauhallista joulua ja lämmintä joulutunnelmaa kaikille! Nauttikaamme läheisistä!

Toivottelee Oila, joka kertoilee joulun jälkeen enemmän hiljaiselostaan... (viittaan vielä että kaiken tapahtuneen jälkeen omat murheet ovat tuntuneet todella pieniltä...)
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit*
Ihanaa sain sittenkin ihanan jouluaaton <3 aamu oli rankka ja itkeskelin lumiukkoja katsellessa kun muistelin kuinka pienenä tyttönä veljen kanssa sitä katsottiin. No sitten vain saunaan ja laittamaan itsensä edustuskuntoon ja lähdettiin miehen kanssa äidin luokse jouluaterialle. <3 äitini oli koonnut joulukorin meille lahjaksi sekä aivan ihanan piparkakku koristeen tehnyt. Koristeessa oli minä ja mieheni ja työnsimme vaunuja jossa nukkui vauva päällään vaaleanpunainen peitto. Aivan ihana <3 :heart:
Käytiin kynttilät viemässä ja tuli hyvä ja lämmin olo kun haudalla oli käynyt moni muukin.

Ihanaa joulua kaikille :heart:

Tänään jäljellä 40 päivää! :heart:

Bettis ja rakas 34+2
 
Näin se on saatu aatto vietettyä. Syöty on paremmin kuin hyvin ja paketit on avattu. Ja voi itku sitä lasten riemua, kun se pukki tuli! Siskontytöt oli jotain niiiin hauskaa katsottavaa! Ensi vuonna onkin sitten vihdoin se omakin pirpana sitä kaikkea hämmästelemässä. Ihan oikeesti meille tulee vauva!

Keltakukka 33+2
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Keltakukka lasten riemu joulussa on parasta :) meillekkin parin vuoden tauon jälkeen saatiin pukki oikeen sisälle asti kylään. Lapset sai laulettua vaikka ihan hirveä jännitys oli :).
Joo aatteleppa, se tuleva pieni nyytti on ens jouluna semmonen 10kk ikänen ihana konttaava hymysuu. Aivan ihanassa iässä. :)

Äiti maa & alli (tapojensa orjana) 34+3
 
Hellurei :)

Aatto on saatu myös täällä pakettiin :) Sokerimittarikaan ei ollut moksiskaan suuren suuresta lautasillisesta (minun mittapuuni mukaan siis, kun olen jo tottunut syömään niin pieniä annoksia, että tuli hirmuinen ähky vain lautasillisestakin...) jouluruokaa :) Jätin magnesiumin syönnin plus kaikki muutkin vitamiinit, mistä syystä jalat on entistä levottomat, mutta näyttäisi pahasti silti, että ne vain saivat tuon insuliinintuotannon sekaisin. 17. päivän jälkeen ainoa kohollaan ollut arvo oli eilen ennen jouluruokaa, kun olin vähän tainnut maistella tekovaiheessa :D Ja olen siis surutta syönyt niin tortut kuin suklaatkin... :whistle:

Lapset olivat innoissaan lahjoistaan, vaikka minua kovin harmitti, että ei tänä vuonna ollut paljoakaan varaa mihinkään. Mutta nyt muovailevat tyytyväisinä ja illalla tekivät legoja miehen kanssa tosi myöhään :) Ehkä yritänkin opettaa niille, että sellaista turhaa krääsää on turha pukin tuoda edes... Saivat myös Ice Age 4 -dvdn, joka miehen kanssa katsottiin jo aaton aattoyönä :D Ja sitten meinasi käydä majormoka :LOL: oltiin saunassa ja laitoin pyykkejä kuivumaan niin likka näki sellaisen pöllömekon ja totesi, että toi ei ole kyllä sama, minkä hän on nähnyt tontun laatikossa... mä ostin siis me&I -kutsuilta sellaisen sinisen pöllömekon hälle joululahjaksi ja olin sitten unohtanut koko asian... ilmoitin miehelle silmää iskien, että mulle tuli vähän huono olo saunassa ja viipotin äkkiä paketoimaan sen mekon. Nyt hän muovaileekin mekko päällä ja odottaa mummulaan lähtöä innoissaan, isän pitäisi tulla kai jossain vaiheessa hakemaan lapsia. Tosin hienosti taas jo illalla isä laittoi viestiä, että 'voi huonosti eikä jaksa ehkä olla pitkään lasten kanssa'. Tekis joskus mieli sanoa samat sanat takaisin, mutta toisaalta, mun käy lapsiakin sääliksi, kun edes jouluna oma isä ei edes yritä jaksaa, olkoot vaikka kuinka masentunut. Eniten pännii, kun ei hän edes yritä tehdä asialle mitään. Kyllä kai masentaa, kun ei harrasta mitään, on työttömyydestäkin sairaslomalla eikä edes ulkoile. Lapsetkin kun ovat siellä, menevät yksinään pihalle, koska häntä ei kuulemma huvita.

Ohops, tulipas taas tilitys :ashamed: vaikka ei jouluna pitäisi tilitellä kai.

Juu lapset oli ihan ihmeissään, kun illalla puhuttiin ruokapöydässä, että aatelkaa, jos kaikki menee hyvin, niin ensi jouluna pöydän päässä istuukin sottapytty :D Tuntuu olevan hieman mysteerinen henkilö tämä meidän tuleva vauva, ei taideta oikein itsekään tajuta, että kyllä se sieltä vaan taitaa nyt tulla kohta :D

Nyt aletaan pukeutumaan ulkohommiin, jotta maistuu taas laatikot ja kaikki :p

Lapsilukuasiaan vielä mies totesi toissapäivänä, että eikö sun kannattais ostaa sellaiset äitiystoppavaatteet, kun ei mitkään mahdu kunnolla päälle. Olin sillain, että no ei ny parin kuukauden takia enää kannata, niin hän totesi, että no sä tuut kuule oleen vielä aika monta kertaa raskaana talvella :LOL: saapa nähdä... toisaalta ihanasti ajateltukin, iso perhe on ihana asia, mutta toisaalta... no katsotaan!

Viivi+Tiiti 33+5
 
Ihanaa joulunaikaa kaikille :heart:

Tänään on sit kahdeksan viikkoa maattu. Sain toissapäivänä kävelyluvan, saan käydä syömässä ruokasalissa. Muuten on edelleen kuitenkin petilepo. Kävely on aiheuttanut kovan painontunteen kohdunsuulle sekä jotain menkkamaista jomottelua. Kalvot on kuitenkin ehjät, että katsellaan kuinka pitkälle mennään. Aletaan kyllä olla jo voiton puolella.

Joulu meni siis osastolla, mutta se kävelylupakin oli jo iso kiva bonus. Mies oli täällä mun luona ja toi valtavan lahjavuoren avattavaksi :)

Anteeksi omanapainen päivitys, olen väsynyt ja aika kypsä tähän supistaako-eikö supista-leikkiin kun kuitenkin vahvasti tuntuu siltä että jotain kohdunsuulla tapahtuu. Eivät kuitenkaan halua tutkia kun vesi ei oo mennyt. Huoh.

Adii ja prinsessa 31+5
 
Adii Voimia jälleen sinne ahdistuksen keskelle! Taidat alkaa pikku hiljaa olla jo melko turvallisilla viikoilla. Ilmeisesti siksi ne eivät sisälle kurkkaa, että se voisi sitten aiheuttaa sen synnytyksen käynnistymisen?
 
(Varoitus! Sisältää erittäin vittuuntunutta tekstiä... Pakko avautua,etten räjähdä!)

Taas on yksi joulu poissa päiväjärjestyksessä, LUOJAN KIITOS!

Minä ostin omille isovanhemmilleni pienimuotoisen lahjan, mutta sain vastalahjaksi vain vihaista kyräilyä koko illan ajan.
Kaikkien muiden lahjoista osasivat kyllä kiittää nätisti, mutta minun lahjani oli sitten ilmeisesti niin hirvittävän kamala (käsin maalattu kynttilä, saivat samantapaisia ja kyllä niistä sitten tykättiin niin mahdottomasti). Samaten multa oli tilattu joulupöytään yksi erikoisruoka isoisälle, mutta se helvetin dorka ei sitten suostunut edes maistamaan sitä. Kolme-neljä kertaa kysyin ennen joulua vielä varmistuksen asiasta että onko todella kysyntää, ja näin ihan kunnolla vaivaa raaka-aineiden hankkimisen eteen.

Enpä sitten ensi vuonna osta tai valmista yhtään mitään, kun ei kerran osata edes käyttäytyä! Vaikka mä itse saisinkin "huonon" lahjan, niin kyllä siitä on silti tapana kiittää. Eikä tarvi ihmetellä, miksei lapsenlapsi tule vähään aikaan vierailulle :mad:

Meni suoraan sanoen joulu ihan pilalle tuon ala-arvoisen kiukuttelun takia. Eipä tee mieli enää omien sukulaisten kanssa joulua viettää, kun sama kirottu **ska jatkuu kuin mitä oli jo lapsuusaikana. Joko pilataan paikanpäällä olevien joulumieli, tai sitten muistellaan vuosikymmeniä vanhoja riitoja ja tapellaan niistä. Ja vielä ilman kuningas alkoholin apua.

Mä en ole tästä syystä suostunut osallistumaan joulun viettoon viimeiseen 7v ajan ollenkaan. Tänä vuonna päätin edes yrittää, mut onpa taas hirveen hyvä mieli. Yrität itse olla ystävällinen muille ja saat rekkakuorman jäätä ja jätöksiä niskaan, tooosi palkitsevaa ja joulumieltä tuottavaa. Omat vanhemmat sentään osasi käyttäytyä, mutta eivätpä kyllä puuttuneet hekään tuohon helvetin huonoon käytökseen millään tapaa.

Onneksi anoppilassa sentään oli mukavaa loppuillasta, ihan eri tunnelma. Ensi vuonna on varmasti superloukkaantuneita sukulaisia, mutta päätin meneväni ainoastaan miehen vanhempien luo joulun viettoon. Jos ei osata seuraa ja toisten vaivautumista arvostaa, niin olkoon sitten kokonaan ilman!
 
Mukavaa Joulunaikaa kaikille!

Aatto sitten menikin jo, meillä oltiin ihan vaan oman perheen kesken kotosalla. :heart: Oli ensimmäistä kertaa sellainen kiireetön ja rento tunnelma, mitä olen joululta toivonutkin. Lapset eivät juurikaan kiukutelleet tai riidelleet, käytiin Turun keskustassa kävelyllä, mutta myöhästyimme joulurauhanjulistuksesta ruuhkan vuoksi (olisi pitänyt lähteä jo pari tuntia aiemmin liikkeelle, että olisimme saaneet auton parkkiin paikkaan, josta mä vielä olisin jaksanut paraatipaikalle kävellä...). Nähtiin kuitenkin ihmispaljous ja kuultiin hiukan lauleskelua kauempaa. ;) Käveltiin sitten katsomaan (kuinkahan monetta kertaa) Wiklundin ja Stockmannin jouluikkunat ja sitten kotiin puurolle. Joulupukki ja tontut olivat käyneet jo yöllä, joten pari lahjaa saivat lapset avata heti aamusta, loput avattiin sitten puuron jälkeen. Riemua riitti, kun paketeista löytyi toivottuja lahjoja ja ihania yllätyksiä, joita eivät olleet edes osanneet toivoa. :) Kuvittelin yrittäneeni hillitä jouluminääni, mutta niinpä niitä paketteja jälleen kerran oli yli äyräiden, heh. ;)

Joulukävely oli kropalleni hieman liikaa ja särkenyt on taas riittämiin, mutta onneksi viime yönä nukuttiin oikein urakalla ja sen päälle vielä yleistä pötköttelyä sohvannurkassa. Tekee oikeasti niin hyvää! Harmi vaan, että mikroaaltouunimme (peräti n. vuoden vanha) otti ja poksahti pari päivää sitten, emmekä ehtineet ennen joulua tekemään siitä reklamaatiota (kuittikin vielä hukassa...), joten en saa lämmiteltyä jyväpusseja kipeän selän ja lonkan hauteeksi. Pitää kyllä saada mikroasia kuntoon pikimmiten, sillä jyväpussit ovat elämäni pelastus olleet joka raskauden loppuvaiheessa ja synnytyksen alkaessa.

Saunaan uskaltauduin taas illalla, vaikka supistuksia mulla tosiaan onkin jonkin verran ja ihan suht kipeitä. En todellakaan ole mikään himosaunoja, mutta lämpö rentouttaa jumissa olevaa kroppaa sen verran mukavasti, että nyt on tullut saunottua lähes kerran viikkoon (normaalisti emme sauno edes kerran kuussa). Ehkä se sauna tosiaan auttoi, sillä sain nukuttua aika hyvin viime yönä, vain pari kertaa piti nousta vessaan...

Viime viikkoinen neuvola-aikani meni sitten vähän sekoiluksi... Varauskortissa luki to, 19.12, joten sen kummempaa ajattelematta menin neuvolaan torstaina, jolloinhan oli siis jo 20. pvä... ;) Noh, tällä viikolla uusi aika, nyt se on sitten oikeasti torstaina. :D Mieskin pääsee nyt ensimmäistä kertaa tämän raskauden aikana neuvolakäynnille mukaan, kun sattuu olemaan lomapäivä sopivasti. Ultrissa on kyllä ollut mukana molemmissa.

Huomenna poksuukin sitten jo 34 viikkoa täyteen, alkaa olla melko pitkällä tämä raskaus! :)

Bliss ja Poikanen 33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
J+
Hyvää joulua teille kaikille!

Ollaan eletty aika hissukseen tänä jouluna. Tänään eritoten. Hirveä väsymys vaikka takana hyvät yöunet, päikkärit + iltapäikkärit ja nytkin silmät meinaa muurautua kiinni.

Vatsa arka kipeä yön jälkeen onko teillä ollut? Lääkäri ainakin puhui että kohtu voi arastella jos herkästi supistelee. Pari edellistä päivää on tehnyt jopa mieli ottaa särkylääkettä, mutta kyllä se on mennyt itsekseen ohitse.

Selkäkipu joka säteilee häntäluuhun ei oikein tiedä miten sitä olisi. Kun ei mikään tunnu hyvältä, selkä naksuu ja paukkuu minkä kerkiää.

Synnytys mies panikoi, pelkää jo kuollakseen kun kerron synnytyksen kulusta. Jännittää kuinka selviää pienen kanssa, huutavatko kätilöt jos hän ei osaa kylvettää tai laittaa vaippaa hyvin. Voi pientä :heart:
 
Ihanaa että Piia-Liisa on saanut pikkumiehen kotiin! :)

Kääks, mies rupes oksentaa ja ripuloimaan! Hittolainen jos/kun tuo tauti minuun iskee niin se varmaan saa aikaan niin mukavat supistukset että se on menoa sit! :/ Supistuksista puheen ollen, niin ne on nyt VÄHENTYNY! Tämänpäivän saldo 2 kireetä, mutta ei kipeetä supistusta. Onkohan tyyntä myrskyn edellä?!

Muoks. Alkopa vääntelee mahaa... :/ Pakkasin tänään sairaalakassin ja kattelin vauvan kotiintulo vaatteetkin valmiiksi....

Pink 33+5
 
Viimeksi muokattu:
J+ Mulla on ollut tuota yön jälkeistä vatsan arkuutta ja kipeyttä. Ilmeisesti tosiaan jonkin verran supistelee öisin, mutta mulla se helpotti, kun lakkasin (ainakin pääosin) nukkumasta selälläni.

Pink89 Toivotaan, että teidän mahatauti menee tosi nopeaan ohi!

Piia-Liisa Ihanaa, että olette jo kotiutuneet ja kaikki on hyvin!

Keltakukka 33+3
 
Viimeksi muokattu:
Piia-Liisalle perheineen onnittelut pojan saamisesta kotiin. Varmasti mitä parhain joululahja :)

Kaverilleni syntyi aattona vauva ja silmäkulmia sai kuivailla viestiä lukiessa. Itsellä on 7 yötä sektioon, joten ei tässä enää pitkää pätkää ole kärvisteltävänä niin vanhojen kuin uusien vaivojen kanssa, onneksi ;)

Maarit ja Hattivatti 33+2
 
J+
Lähdenkö minä synnyttämään jo tänään? selkäkivut yltyy, välillä tuntuu vatsassakin kiristystä. Otin Panadol 500mg hetki sitten ja kohta otan uuden ellei kivut lievity.

Annan ukon nukkua kahdeksaan, soitan kättärille ja kyselen jatkosta.. Ajattelin vaan tulla kertomaan, missä mennään.
 
J+
Täällä vielä tunnustelen vointia. Otin sen toisen Panadol 500mg eikä selkäkivut tai vatsan kiristykset ole hävinneet. Säännöllisiä supistukset eivät ole joten, mietin vaan odotanko vielä hetken ja katselen tilannetta.

Kävin kuumassa suihkussa, latasin puhelimen akun ja sanoin ukolle että vähän supistelee. En viitsinyt sen koommin kertoa. Jos onkin väärä hälytys niin menee ukolta unet. Yötyö kun illalla kutsuu.

Tuo selkäkipu on jännä, särkee joka asennossa. Vähiten kyljellään, mutta silloin taas masua kiristää. 23.12 jälkeen on ollut maha arkana, välillä kovia supistuksia mutta tää on jo ihmeellistä.

Sellainen menkkamainen olo, ja mullahan ei ollut mitkään "miedot" menkkakivutkaan.
 
Ei oo Maarit*in aamukammassa enää montaa piikkiä! :)

Noh J+, lähitkö synnärille?

Ei oksentanu mieskään enää yöllä. Eikä tullu ainakaan vielä itsellekään. Mahassa vähän möyrysi. Tyttö nukahti eilen autoon ku ajeltiin anoppilasta kotiin. Ei heränny vaikka riisuttiin ulkokamppeet ja vietiin sänkyyn. Nukku sit makiat 15 tunnin yöunet!! Kylläpä nyt aamupuuro maistu! :)

Pink 33+6 ja huomenna poksuu tärkeä rajapyykki! :)
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR ja Maarit*

Yhteistyössä