HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

piia-liisalle onnea kun sait pojan kotiin. Ihanaa oli kuulla!

Ja Maarit* nyt on mulla mennyt jotain ohitse, koska sulla on sektio? Ja miksi jos saa kysyä? :) huih jännittää sun puolesta! :) mäkin haluan vauvan jo! :D

Siinä meni joulu! Sitten vielä uus vuos olisi edessä! Ei vielä suunnitelmia et mitä tekisi sillon. Onkos muilla? :)

tj 38!!

Bettis ja rakas 34+4 :heart:
 
Me menemme uuden vuoden juhliin siskon luo. Mies saa huitasta kännit ja minä olen kuski :) Alkuillasta siellä on myös lapsia ja silloin ammutaan raketit. Lasten lähdettyä alkaa sitten aikuisten juhlat ja saunomiset. Kotiin voi lähteä sitten kun siltä tuntuu, jos muiden örvellys alkaa ahdistaa.

Keltakukka 33+4
 
Iloista päivää kaikille!

Joulu alkaa olla takana, ähky sen kun jatkuu :D Herkuteltu kovasti, ilman sokeri-mittaria... Neuvolantäti sanoi, että elä ajattele sokereita jouluna vaan rentoudu, joten näin olen tehnyt...

Piia-Liisa: ihana joululahja teillä, paras kaikista :heart: Onnea siitä!

Maaritillakin alkaa olla jännät paikat tulossa, tsemppiä!

Ja pakko tulla kehumaan mieheni ihanaa joululahjaa: sain Kalevalakorun lapsikoru -kaulaketjun jossa tulevan lapsemme sukupuolen värinen kivi oli jo valmiina ja kaksi kiven paikkaa vielä tyhjillään... Itkuhan siinä pääsi kun avasin lahjan ja toinen innoissaan selitti mikä koru se on ja mikä kivi siinä on :heart: Lisäksi sain Kalevalakoru ruusu sarjan käsiketjun, koska mulla jo kaulakoru siihen on. Ja mun toivomuslistalta vielä sähköhammasharjan! Ihana mies!! Muuten saatiin lahjaksi lahjakortteja ja rahaa, koska niitä toivottiin, että saadaan loput vauvantavarat hankittua ja muutenkin kivempi sit itse ostaa mitä oikeasti tarvitaan. Lakanoita, suklaata, kirja, "mitä odottaa kun odotat" -dvd. Miehelle ostin verenpaine mittarin koska sillä meinaa paineet heitellä, pitää mennä lääkäriin kunhan pyhistä selvitään... ja sit fleece -oloasun. Isyyspakkauksen saapi sitten kun vauva syntyy. Kaikenkaikkiaan ihana ja rentouttava joulu perinteisine kiireineen. Tänään on oltu vaan kotona ja nukuttu :D Jospahan vielä käytäis pieni lenkki kävelemässä niin selviää tästä tokkurasta...

Heidukka ja Mytty 32+0 (POKS!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Kun ei ole vielä ruokakoomassa, voi jopa kirjoittaa. :D

Piia-Liisa ihania uutisia ja saittepa siis parhaimman joululahjan :heart: Tsemppiä hirmuisesti vauva-arkeen! Alkaa jo itsellekin tulla sellainen olo, että olisi kiva saada tirriäinen syliin... Ei siihen kyllä enää kauaa muutenkaan ole. :)

Maarit* voi hitsiläinen, sullakin jo ihan pian siis nyytti sylissä. :)

J+ mites siellä kävi? Toivon mukaan oot viel yhtenä kappaleena, mut kyllä noi supparit jostain sit tulee.

Pink89 hyvä, et meni ne oksuilut sit ohitse... sitä tautia on ihan hurjan paljon liikenteessä. Kunpa itsekin välttäis sen, tässä flunssassakin on ihan riittämiin.

Heidukka mä kanssa sain kätilöltä ohjeet, että älä stressaa jouluna sokereista - pitää syödä ja nauttia. :) Samaa ohjetta siis itsekin täällä noudattanut ja suorastaan antaumuksella. :LOL: Mulla pääsi itku vaan lukiessa tuota Lapsikorun saamistasi - miten niin olen herkkä? :D

Lahjoja ei tullut hirveämmin, kun ei sellaisia toivottukaan. :) Suklaata on niin paljon, että niitä syödään vielä juhannuksenakin. :D Tänään vielä pitäisi käydä vanhempieni luona syömässä, jospa tänään jo osaisi olla syömättä itseään ähkyyn. Juuri söin jogurtin ja pari kiiviä, josko ne toimis puskurina. :)
Nukuttukin on ihan hirveästi, mutta se on mulle pakollista - muuten ei tää flunssa taltu koskaan. :) Onneksi on saanut nukkua rauhassa ilman mitään kummempia. Alkuyöt on hankalia, kun joutuu nukkumaan istualtaan, mutta aamuyöstä voi jo nukkua normiasennossa. Perjantaina taas neuvola ja oon niin varma, että tulee räpätystä painosta - mulle on yleensä aina tullu jouluna semmonen kilo tai puolitoista painoa lisää, kun syö niin hirveästi eikä oikeasti sitten tee mitään muuta kuin toljottaa telkkaria ja nukkuu. :D

Uusivuosi ollaan kotona, mun paras ystävä tulee uuden poikaystävänsä kanssa ekaa kertaa käymään - poikaystävä on amerikkalainen, joka on komennuksella Saksan Stuttgartissa USA:n ilmavoimien toimesta. Jätkällä siis eka kerta Suomessa. :D Syödään ja saunotaan, muut saa sitten lipittää kaljaa - minä juon mehua tai vettä tai jotain. :D Ihana uusivuosi siis luvassa, kunhan ei oo kauhea pakkanen tai mikään loskakeli. :)

Voi apua, täällä TJ50...
MrsR&MrR ja EePee 32+6
 
Joo on mullakin mennyt ihan ohitse, että miksi Maarit on se sektio edessä? Vai oliko sulla joku myrkytysjutska...

Mulle ei oo kukaan sanonut, että jouluna ei tarvitse sokereita miettiä, no enpä minä niitä muuten mietiskelekään :D oon herkutellut kyllä ihan huolella, voin kertoa, että kilo on tullut pelkkää suolaturvotusta, luulen :D Mutta ei ne kyllä olleet kuin kahdesti koholla, toissaillan 'ennen ruokailua' -arvo oli 5.6 ja eilen aamupalan jälkeen, kiitos joululimpun lohipäällisillä, taisi tunnin arvo olla jopa 8. Viittaan kintaalla :LOL: Ja kyllä, eilen vedin konvehtejakin huolella :D

Onpas ollut kiva joulu. Jotenkin hyvin seesteinen olo, vauva potkuttelee masussa ja aamullakin kävin oikein kävelyllä, talsin lasten kanssa varmaan lähes kilsan -20 pakkasessa, tuntui hyvältä :)

Nyt etsimään Nemoa ;) nauhalle tuli otettua päivällä, niin voisi sen lasten kanssa tuijotella saunaa odotellessa :)

Viivi+Tiiti 33+6
 
Kai se on nyt muistaessa käytävä poksumassa; 34+0! Vähiin vetää viikot!

Itä-Suomeen oli alustavasti tarkoitus tässä välipäivinä suunnistaa, mutta ei mun kunto kestä enää 5 tunnin automatkaa millään. Lisäksi vanhempani asuvat hissittömän talon 3. kerroksessa, ei tulis mitään, synnyttäisin puolivälissä portaita. ;) Niinpä odottelemme, että mummi ja pappa tulevat uuden vuoden jälkeen meitä moikkaamaan, mummi jääkin sitten varmaan tänne mua taas auttelemaan, todennäköisesti niin kauaksi aikaa, että pikkuinen on maailmassa.

Alkaa olla kyllä ihan tuskaisen raihnainen olo. Ilman Panadolia ei kykene kuin makaamaan sohvalla ja sekin sattuu. :| Supistuksia tulee reilusti yli kymmenen päivässä levosta huolimatta (tuntuvat polttona alavatsalla,selässä ja reisissä) ja jalat on umpiturvoksissa (ei kuitenkaan niin ratapölkyt, kuin mitä toista lastamme odottaessa, huh). Mutta saapa nähdä, oli niitä synnytyksen lähestymisoireita sitten vaikka kuinka, niin taatusti tässä kärvistellään laskettuun aikaan saakka tuskaisena. Tai sitten nämä oireilut loppuvat viikon - parin päästä kuin seinään. ;) Aina mulla on tuskaiset raskaudet olleet ja silti loppuun saakka menneet, tosin ihan näin liikuntarajoitteinen en kyllä ole koskaan vielä ollut. Toista odottaessamme muutimme uuteen kotiin juuri näillä viikoilla ja jaksoin vielä siivota molemmat asunnot lattiasta kattoon, nyt en kykene edes imuroimaan yhtä huonetta, enkä noukkimaan lattialta lasten leluja. Kaipaan siis entistä kroppaani joka päivä enemmän ja enemmän.

Tänään pitäisi pestä lainaksi saadun ihanan Mamas&Papas -kehdon kangasosat ja vuodevaatteet valmiiksi, kunhan tuosta muusta pyykkisouvista pääsen ja etsiä ja pestä harsot valmiiksi pientä odottamaan. Tajusin myös, että en ole edelleenkään hommannut edes hoitoalustaa... Hups. Noh, joskos sitä käväisis kaupassa huomenissa ja nappaisi pari kappaletta kainaloon (ylä- ja alakertaan omat). Kai sitä vois sinkkivoiteen ja jotain muuta pientä samalla myös ostaa, vaikka onhan tuota perusvoidetta ja Bepanthenia täällä muutenkin... Vaippoja en ole vielä hommannut jemmaan, kestiksiä kyllä on, muttei ihan pienimpiä, enkä usko, että ihan alkuviikkoina vielä kestovaippailemmekaan, totutellaan ensin hetken aikaa arkihulinaan helpommin. ;)

Huomenna pitäisi leipaista kakkua, sillä mies täyttää ylihuomenna pyöreät 40! Onneksi, onneksi, ei todellakaan ole mikään juhlijatyyppi, eikä tarvitse siis juhlia järjestää sen kummemmin. :) Mutta perheen kesken tietenkin juhlitaan herkutellen ja lapset saavat järjestää ohjelmaa isille.

Taidan läheteä takaisin sohvan syleilyyn, sillä istuminen alkaa tuntua jo ikävälle. Kuppi teetä matkaan mukaan ja kaipa tuolta televisiosta jotain katsottavaa voisi löytyä vaikka Netflixin puolelta... Lapsukaiset ja mies ovat siis ulkona, joten on niin hiljaista ja rauhallista, ettei tällaista sovi hukkaan heittää. ;)

Bliss ja Poikanen 34+0
 
Iltoja :)

Joulut on sitten vietetty ja huomenna paluu töihin. -.- Juu ja meidän viikot tosiaan vähiin käy, hui ! :) MrsR miulla sama juttu; joulukiloja varmasti kertynyt ja tosiaan on tässä pari päivää tullu vaa löhöiltyä. En uskalla mennä vaa'alle :LOL: Suklaat menee piiloon tänään ! Käytiin mummolla kahvilla, ollaan joka vuosi perinteisesti siellä torttukahveilla. Hän on kova tuputtamaan kaikkea makeaa ja loukkaantuu, ellei kaikkea maista: on kakkua, torttuja (tottakai!), piparia, peruspullaa, voileipäkakkua... ja siinä kun jokaista otat palasen niin huhhuh!! Piti jo sanoa mummollekin, että ei se ihan hyvää tee vetää ämpäritolkulla makeaa tuonne pikkuselle ja huono olo tulee mammallekin :|

Nyt kun on enää niin vähän aikaa h-hetkeen niin synnytys on käynyt mielessä jonkun verran. Luulinpa jo hetken verran viime yönä, että nytkö se synnytys sitten alkaa... huusin miehelle ; Eii, en mie halua tänä yönä synnyttää ! :D Alkoi nimittäi tulee aika kipeitä supistuksia, kunnon polttoja ja tuntui selässä saakka . Niitä tuli tiheästi, en kyl kattonu kelloa... sanoin miehelle että jos jatkuu ja jatkuu ni katotaan kui käy, mutta ne loppuivat kuin seinään ja mie sain unta. Noh, pikkunen siellä vaa kerto , että hän on olemassa ja varoitteli . :)

Mutta nyt unten maille !
-Pikku Pallo 32+1 :vampire:
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
sinne se men joulu ja vikis mennessään :D kyllä tuli nauttittua oikeen olan takaa, ihana joulun taika <3

piia-liisa teillä on sitten jo pieni käärö kotona :) oikein ihanaa vauva aikaa:flower:

maarit seitsemän yötä?! no jopas on lähellä vauvan syntymä :) kovasti tsemppiä sektioon!

Ihan uskomatonta että toisille jo vauvoja satelee, tälläkertaa kun on ite vielä loppukuun immeisiä niin synnytys tuntuu vielä niin kaukaiselta asialta. Täällä ei olla edes valmistauduttu juuri millään tavalla vielä vauvan tuloon, ainut et synnytysamme tilattiin kotiin. Muuten kaikk vauvani tavaratkin on vielä vintillä eikä kroppakaan näytä mitään merkkejä siitä että tuo tuolta masusta joskus uloskin haluaa,,mutta kyllähän sekin sieltä sitten aikanaan tulloo :) Mäkin pyrähdän tänään käymään vähän töissä, saa isi olla pojan kanssa kotona välillä ihan kahestaan, se on kyllä tosi tärkeetä että isilläkin on omaa aikaa lapsen kanssa ilman äitiä, niillä on silloin ihan omat jutut menossa, ihanat rakkaat <3

sitten kysymys mikä on tj? mulla mennyt ihan ohi :) lyhenne päiviä jäljelläkö?

uusivuosi
Kotosalla ollaan,valetaan tinaa, herkutellaan ja poltetaan tähtisadetikkuja oman perheen ja isovanhempien kanssa. Esikko ei tykkää raketeista vaan pelkää niitä joten jätämme ne väliin.Eipä ole tosiaan enää montaa päivää tätävuotta jäljellä, keskittykäämme jouluruokien sulatteluun sillä aikaa kun odotellaan uuden vuoden perunasalaatteja ja sipsejä ;)

taikamaailma 31+5
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Yök yök, meiltä löytyi sitten joulun riemuksi tuholaisia ruokakomerosta... :x Ilmeisesti Intian jauhokoisia, mistähän helkkarista nekin tonne päätti tulla. Meni sitten eilen 6h kuiva-ainekaappia siivotessa. Tuli tehtyä kirjaimellisesti joulusiivous :D Toisaalta, piti mun muutenkin ennen vauvan tuloa käydä kaikki kuivaruuat läpi päiväyksien osalta. No nyt ne sit vaan lensi kaikki roskiin, olivat munineet lähes joka pakkaukseen :O Onneksi oli lähimarketti auki, niin saatiin heti hankittua uudet ja puhtaat tuotteet. Ja heti menivät kunnollisiin tiiviskantisiin purkkeihin.

Joulun alla onkin nyt alkanut supistella, hetken aikaa tulee kuin kovia menkkakipuja. Mutta vartissa menee ohi. Kaipa tuo on normaalia näillä viikoilla (34+4). Täytyy ehkä neuvolassa kysäistä jos joku vilkaisisi tilannetta, meidän suvussa kun on ollut paljon keskoslapsia itseni mukaan luettuna. Kaikki syntyneet ovat tulleet maailmaan 1-1½kk ennen laskettua aikaa. Sais nyt pikkuinen kuitenkin pysyä vielä hetken kyydissä mukana, vaikka olo alkaa olla hiukan tukala.

Unettomuus ja pätkäunet jatkuu edelleen. 2h unta, 1h valvomista, 1h unta jne... Mut silti ei enää väsytä, ellei nyt sitten mene pari yötä putkeen huonosti ilman päikkäreiden mahdollisuutta.

Tänään olis taas neuvola, mutta hyvä niin kun on nyt ihan kysyttävääkin hoitajalta. Tällä kertaa lupasi myös neuvoa imetykseen liittyvissä jutuissa, vaikka tuskinpa tuo rakettitiedettä kuitenkaan on. Saa nähdä, minkälainen esitenippu kourassa sieltä saa taas tulla kotia kohti :D No, hyvä vaan että kannustavat edes imettämään. On se kuitenkin se paras vaihtoehto vauvalle, ja varmaan helpoin myös äidille kun ei tarvi rahdata tuttelipaketteja pitkin kaupunkia ja metsästää mikroa joka kerta kun kopasta kuuluu inahdus.
 
Tjeli tänään jäljellä :) eikös se oo jotain armeija slangia alunperin oo?

Joulu oli ja meni, ihan onnistunut oli. Pukki kävi ja maha täynnä on saanut olla.

Uusivuosi ei sen kummempia suunnitelmia. Kotona ollaan ja herkuttelu jatkuu, katotaan kuinka myöhään lapset jaksaa valvoa :) naapurin pikkukilli ampuu raketit meidän puolesta. Ei tarvii ostaa kun sädetikkuja..
Herkuttelu jatkuu sillonkin, tiätty.

Täälä ei kyllä supistele. Harkkoja välillä ja niitäkin edelleen vaan jos on pisahätä ja asento semmonen. Kipeät kuuluu mulla vasta sitten synnytykseen :) onneks.

Äiti maa & alli 34+5
 
Mäkään en tienny mitä se TJtarkotti, mutten kehdannut kysyäkään :LOL:

Supistuksista, että mulla on ainakin kahdessa edellisessä supistellut jopa kipeästikin parikin kk ennen la, eikä silti ole tapahtunut mitään ihmeellisyyksiä. Se vaan harjoittelee se kohtu. Tosin toisella kertaa olin kyllä aika poikki sitten, kun oikeasti alkoikin tapahtumaan, kun pari viikkoa oli supistellut iltaisin 10 minsankin välein jo parikolme tuntia putkeen ja sit ne aina loppui kuin seinään ja sit oli ne iskiaskivut päälle, niin enhän mä pystyny edes nukkumaan kunnolla silloin. Nyt oon viisastunut ja eilenkin kävin parikin kävelylenkkiä heittämässä, kun tuntui, että taas kipeytyy se pirun iskias. Suppareita tulee kyllä kanssa joka päivä muutamia kipeitä, mutta ne loppuu sit kun rauhoittuu :)

Jouluväsymys on jotain karmaisevaa! Meidän perhe ei meinaa päästä aamuisin sängystä ylös ollenkaan... lähetin just miehen hakemaan lisää rautaa apteekista, mutta se tuskin aiheuttaa muiden perheenjäsenten uupumusta. Onko vaan noi laatikot jotenkin niin raskasta ruokaa vai? No nyt paistelen kalafileitä ja laitan munakastiketta ja perunaa ja kasviksia, josko vähän keventäisi :)

Tulin oikeastaan vain poksumaan :LOL: mutta kun en osaa pitää koskaan suutani kiinni :D Uutea vuotena mekin ollaan rauhakseen vain kotona, tinat valellaan ja saunotaan ja syödään perunasalaattia ja nakkeja :p

Viivi+Tiiti 34 POKSIS
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR ja Mimaco85
Supistuksia on kaiketi jo täälläkin... en tosin ole ihan varma, kun tuo suolisto taas panttaa tavaraa niin vatsakipuilu voi johtua siitäkin. Harkkareita ainakin on ollut. Pikkusen oon yrittäny kevyesti liikuskella, kun se helpottaa oloa, mutta liitoskipujahan se nyt sitten vaan pahentaa. Phuuh.

Ohhoijaa, se jouluväsymys on täälläkin. :D Miten pirussa sitä pääsee huomenna aamulla kahdeksaksi neuvolaan? Ei voi tietää. :D

TJ on todellakin tänään jäljellä-luku, inttislangia alunperin, mutta nykyään käytetään oikeastaan kaikkiin isoihin juttuihin tuota lyhennettä. Tai ainakin mun tulee käytettyä. :D

Voi hitsiläinen, pitäis varmaan alkaa oikeasti tehdä jotain tuolle perähuoneelle - johan sinne on sellainen seinää vasten laitettava bilispöytä tulossa. Puusepälle pitäisi soittaa, että saisi tulla ottamaan mittoja baaripöytää varten ja samalla tehdä mitat uutta allaskaappia sekä työtasoa varten. Vuodedivaani ja pari isoa Fatboyn säkkituoliakin pitäisi hankkia, niin ja jokunen baarijakkarakin. Videotykki ja kotiteatterisarja... Jääkaappipakastin-tsydeemi sillä jääpalakoneella... Ei varmaan oo epäselvää, mitä teen äitiyslomalla. :LOL: Ja rahaa menee... huh huh.

Mä kans täs ajattelin tehdä pari lohivoileipää - lohta, kurkkua ja tomaattia kaurapuikulan päällä. Nam. :)

MrsR&MrR ja EePee 33+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
(.) Tänään oli taas neuvola kaikki oli ok:
RR 104/62
Hb 140
Paino -400g (tullut yhteensä 3kg)
Pissa: Puhdas
Sykkeet: 137-148
Tarjonta:RT

Minä valvoin viime yönä ainakin 2h ko poltteli selkää ja mahaa ja supisteli, mut meni sit onneksi ohi =) Mulla onkin jo taas uusi nla aika ensi viikolla ja sit seuraavalla lääkäri ja sit seuraavalla taas äitipoli.. kylläpä saa rampata..

Pipsa4 POKSISTA POKS 34+0
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76 ja MrsR
Sektiosta: tehdään ajoissa vuotojen takia ja siksi, että istukka kasvanut kohdusta ulos ja mahdollisesti virtsarakkoon kiinni. Sektio ei mikään normikokoinen sektio vaan kaikkinensa n. 5 t toimenpide 8 eri lääkärin + 10-15 hoitajan läsnä ollessa, kun joutuvat varautumaan yhteen sun toiseen vaihtoehtoon. Tästä syystä sektiota ei pystytä järjestämään nopealla aikataululla vaan joudutaan tekemään hyvissä ajoin.

Mies laittelee tuossa uutta telkkaria paikalleen ja karmea kasa tullut pölykoiria johtoihin vaikka niitä aika ajoin on imuroivinaan. On tuossa aina oma hommansa uusien laitteiden asentelussa. Onneksi ei itse tartte tehdä :)

Maarit ja Hattivatti 33+3
 
Toivottavasti Maarit sektiosi menee kuitenkin suunnitelmien mukaan, peukut sille!!

Omaani(sektiota) pääsen keskustelemaan tammikuun puolivälissä. Toivottavasti myöntävät sen, sillä ei ole mukavuussektiosta kyse. (eka tuli synnytyksen pysähtyessä sektiolla, loput kaksi normisti alateitse) mites paljon tommosesta saa vääntää kättä siellä jos ihan puhtaasti ajattelee vauvan hyvinvointia?

Mrsr:
Ihania hankintoja, Mäkin hankkisin kaikkea vaikka ei tartteiskaan, ihan vaan hankkimisen ilosta =D

Pakkasin sairaalakassinkin jo, aika hurjalta tuntuu!! Jännittää vaikka jo näitä lapsia on tullukkin jo.. =)

Kellä on kikka kolmonen tälläseen vaivaan: Nenä on raskaudesta niin turvoksissa että makuuasennossa sen kautta hengittäminen on liki mahdotonta... Suu kuivuu ja nenä vuotaa vertakin ajoittain..

Miten J:n Synnytyksen laita???!!!

Kengu rv 32(viime raskaudessa makasin tässä vaiheessa naistenklinikalla estolääkityksen saatuna viikon...) =)
 
Maarit* tsemppiä tosiaan sinne sektioon asti ja itse sektioonkin! :)

Kengumamma jep, noi hankinnat on ihan suunniteltuja, mutta taas kerran olemme todistaneet miehen kanssa, ettei olla ihan sieltä hätäsimmästä päästä - jää hippasen viime tinkaan tuon perähuoneen laittaminen. :D

Ummetus senku jatkuu, on oikeasti niin kovaa kamaa suolessa, että äsken tuskaisena oli pakko kumihanska kädessä yrittää kaivaa sitä kakkaa pois. Hyvin vähän sitä sai kaivettua ja taisin hiukan ärsyttää peräpukamaa siinä samalla... Saapahan huomenna valittaa neuvolassa... välillä kyllä tuntuu, ettei siellä oikein oteta noita valituksia todesta - aina pitäis olla vaan "kaikki hyvin". Silloin viimeksikin kun valitin niistä liitoskivuista niin se kommentti oli "eihän semmosia vielä pitäis olla". Jaa, no ei sit varmaan. :mad: Mies onneksi toi nyt apteekista jotain osmoottista laksatiivia, jota otin tuossa iltapäivästä (aamusta sitä pitäis ottaa, mut piru en jaksa oottaa) ja toivon, että se nyt sitten auttais jossain välissä. Huomenna sitten neuvolan jälkeen otan seuraavan annoksen. Alan ymmärtää sitä vanhaa sananlaskua "ei lasta, ei paskaa"... :kieh:
Ja koska tämä mun elämäni nyt tuntuu pyörivän tuon kakkosasian ympärillä, päätti sitten tämä meidän vanhempi koiramme juuri vääntää karmeat ripulit ja tietysti matolle. Aina se ripuli pitää vääntää matolle, sängylle tai jollekin muulle mahdollisimman vaikeasti puhdistettavalle pinnalle. Mikähän siinäkin on?

Taidanpa käydä tuikkaamassa saunan lämpiämään, josko tämä hermojen kiristys pikkuhiljaa helpottais... :)
Huomenna tää kaikki toivon mukaan jo naurattaa - kiristää vaan niin vanne päätä tuon oman ummetuksen takia, ettei pysty muuta kuin äkäilemään.
 
MrsR symppaan sua ihan täysillä! Mä käyn kakkosella n. 2 kertaa viikossa ja eilen ei onneks ollut ihan verinen sessio kuten edellisen kerran viime torstaina :( oon vetäny luumut ja kaikki perkele eikä mikään auta. Levolacia käskivät vetää, mutta kun aina kun laitan suuhuni jotain luonnotonta, vitskut mukaan lukien, sokerit nousee. Kokeileppas sinäkin vadelmaa, jos se auttais? Mulla toimii maha oikeastaan aina, kun syön jotain, missä on enempi vadelmaa. Taidan huomenna käydä ostamassa kaupan tyhjäksi vadelmista ja keitellä kunnon kiisselit, josko alkais taas toimiin masu. Vattuhan on kyllä aina ollut mahalle hyväksi, mutta en oikeasti uskonut, että se alkaa olemaan mun ainoa oljenkorsi. Jännä, ettei ne sokrut nouse marjoista eikä hedelmistä, eikä kyllä vadelmaa sisältävästä fazerin suklaasta :LOL:

Tsemppiä siis ja älä välitä siitä neuvolatouhusta, ne ei voi oikeasti tuntea sun tuntojas!!! :hug:

Ja tsempit myös Maaritille sektioon. Ne vuodot muistinkin, mutta tuo istukkajuttu on jotenkin mennyt ohi, anteeksi. Hyvin kaikki menee, ihan varmasti :) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Viivi76 on vähän outoa sanoa, mut ihanaa, etten oo yksin tän asian kanssa. Kiitos hirmusti tuosta vadelma-vinkistä, täytynee itsekin käydä kaapimassa kaupan vatut parempaan talteen, jos siitä ois apua. :heart: Mulla on silloin ennen raskautta ollu hyvinkin tehokas suolen toiminta, 3krt/pvä, niin tää on kyllä yhtä tuskaa. Erityisesti nyt, kun tän hetkinen tilanne aiheuttaa jo pöntölle istuessa ponnistusrefleksin - nimenomaan ponnistusrefleksin siihen kakkoseen, tirriäinenhän vaan tyytyväisenä potkii kohti kylkiä ja käyttää virtsarakkoa nyrkkeilysäkkinä. :D Ja ne sessiot on niin verisiä välillä... Phuuh.
Täytyy yrittää se neuvolakin vetää sillä läpi, ettei välitä... nyt vaan on vitutuskäyrä semmoinen, että tulee pian itku... Mut eiköhän tää tästä, onneks on mieskin huomenna kotona ja ollu täs tänään kyl uskomattoman kiltti ja avulias. :)

Kummasti tuo sauna tekee ihmeitä, on niin paljon rennompi olla eikä mielipahakaan ole kovin suuri enää... :) Nyt pari kiiviä naamariin ja sit toivotaan, et sais untakin yöllä vähäsen. Mut voihan sitä samoilla silmillä vallan hyvin neuvolaan mennä. :D
 
En voi muuta kuin toivottaa tsemppiä noiden rajujen ummetusten kanssa! Kuulostaa jo melkosen hurjalta. Toivottavasti MrsR:nkin löytyy jotain apua.

Meillä piti tänään olla synnytysvalmennus, mutta se olikin peruttu. Tosi harmi homma, kun sitä oli ehtinyt odottaa. Olisi päässyt vähän henkisesti valmistautumaan pikku hiljaa siihen tulevaan. Nyt sitten jännitetään järjestetäänkö tämän peruuntuneen tilalle pian uusi vai emmekö sitten pääse ollenkaan.

Kävinpä äsken puntarilla ja nyt loppuu tämä mässäily. Mulla menee 100 kg ihan just rikki, ellen nyt ryhdistäydy. Yhteensä painoa on tullut tähän mennessä nyt 24 kiloa. Ilmankos vähän jalkoja painaa. Mutta nyt olen lopun aikaa tarkkana, kyllä se painonnousun pysäyttäminen vielä onnistuu. Lapsikin kiittää, kun saa kunnon ravintoa.

Keltakukka 33+5
 
Guten morgen!

Terveisiä neuvolasta, napapiirillä menee hyvin. :)
Hb 135, pissa puhdas ja kaveri on raivotarjonnassa niin kuin pitää. Sf-mitassa tullu huima hyppäys siitä edellisestä 26 ->32senttiin. Ei ihme, et on hiukan tukala olo jo. :D
Joulumässäilystä ja ummetuksesta huolimatta painoa tullu edellisestä käynnistä hurjat 100g eli kokonaissaldo lisäkiloista raskauden aikana +9,6kg. :LOL:
Tirriäinen oli ihan unessa, joten sykkeet oli 120-140 ja tuossa mahan oikealla puolella tykkää aikaansa viettää. Syke oli jälleen hyvä, vahva ja tasainen. :heart:
Käsituntumalla kuulemma sutjakan oloinen tapaus. :) Seuraava käynti 10.1.

Hetki sitten otin lisää laksatiivia ummetukseen, tällä kertaa sen maksimiannoksen, kun eilinen kultainen keskitie ei auttanut riittävästi. Pitäkäähän peukkuja, että rouva saa tänään kakan tehtyä. ;)

Kohta pakko nukkua lisää, kun oli taas katkonainen yö - semmoisia max puolen tunnin torkahteluja muutama ja kunnon nukahtaminen ois tullu vasta puoli seiskan aikoihin, mut sitten piti jo melkolailla heräillä. Hmph.
Todennäkösesti nukun tuon Pikkuleijonien pelin ajan... ja sitten taatusti tulee soitto, että pitää lähteä töihin. Phuuh. Ois niin mun tuuria. :D

Himppasen siis paremmilla fiiliksillä kuin eilen, vaikka kakka-asian kanssa onkin edelleen hiljainen rintama. :)

Jospa sitä lukasis Keskisuomalaisen ja sitten torkkuis vähän. :)

Mukavaista perjantaiaamupäivää mammoille ja masuille! :)

MrsR&MrR ja EePee 33+1
 
Ah ihanaa, sain nukuttua kunnolliset yöunet! :) Olo on ihan erilainen kuin kuluneena kahtena viikkona, pirteä ja täynnä energiaa. Pari kertaa kyllä supisteli yöllä taas, mutta meni ohi melkeen heti kun alkoikin. Pitänee kohtapuolin viritellä kosteussuojakangas tohon omalle puolelle sänkyä, ettei mahdollisten vesien mennessä mene kallis patja ihan pilalle. Tai no jaa, saisi ehkä "tekosyyn" shoppailla :LOL:

Eilen tuli käytyä taas neuvolassa, kaikki ok siltä osin.
Vaikka ei ne kyllä mitään apua siellä ole valmiit tarjoamaan ongelmien kanssa. Nyt jo parina kertana oon valittanut kun en saa nukuttua kunnolla. Jos ei supistele, niin sitten liitoskivut tai selkäkivut vaivaavat. Olisi ehkä tarvetta vähän vahvemmalle parasetamolille, mutta lääkärinaikaa ei sitten irtoa millään. Plus että kai toi kohdunsuun tilanne olisi ihan järkevä tarkistaa, kun näin aikaisessa vaiheessa on tullut supistuksia (alkaen rv.32 puolivälistä). Parina yönä on tullut ihan säännöllisiä, vaikka on ne kyl hetken päästä loppuneet. Kun kysyin, että pääsiskö sinne lääkärille nyt kuitenkin niin vastaus oli että ei ennen rv.38-39. Kun olen ensiodottaja, niin mulla on kuulemma aikaa vielä jäljellä (hänen mielestään menee aina yliajalle...! :mad: haloo, missähän yksilön huomioiminen omien mielipiteiden sijaan). Mulla kun kuitenkin on vähän noita oireitakin, mistä vois päätellä synnytyksen lähestyvän. Maha on lähtenyt alemmas, pikkuinen on laskeutunut tosi alas, supistuksia tulee ja nyt vielä näyttää unettomuus antavan periksi. Ruokakaan ei maistu niin hyvin kuin aiemmin, vaikka ton aiemman valvomisen olisi pitänyt lisätä mut tuntien ruokahalua huimasti (näin oli ainakin ennen raskautta, kun oli vaikeuksia nukkua stressin takia).

Yksityiselle mä varasinkin ajan rv.37 alkuun, kun ei ton neuvolan kanssa tappelemisesta tule yhtään mitään. En ota sitä riskiä, että tämä lapsukainen syntyy ennen kuin edes ehdin kätellä koko lääkäriä. Ja oli se neuvolalääkäri muutenkin vähän omituinen tapaus, ehkä parempikin mennä omalle gynelle kun voi hänen osaamiseensa luottaa :) Ja on sitten ultrakin käytössä, näkee varmasti että miten päin tuolta ollaan tulossa (ei mua oikein vakuuta noi neuvolan mutu-tuntumalla arvioinnit "kyllä se ehkä on pää tuossa, vai oisko se pylly kuitenkin,jaa-a,hmm...") jne. Halvalla siitä yksityisellä käynnistä ei kyllä selviä, n.300eur lasku on tulossa :headwall: Mutta ainakin saa pätevän ja luotettavan mielipiteen tilanteesta, voi sitten luottavaisin mielin lähteä synnyttämäänkin :)

Ummetus on mulla alkanut helpottaa. En kyllä ole mielestäni edes tehnyt mitään sen eteen, syönyt ihan tavallista ruokaa. Välillä oli apua liotetuista luumuista, ja vi-siblin oli kanssa hyvä apu kun muut keinot eivät auttaneet. Kannattaa testata, jos on jäänyt kokeilematta. Inhottava vaiva se on, onneksi siihen sentään saa ottaa lääkemuodossa apua tarvittaessa. Ja kai sieltä laitokselta saa tarvittaessa sen peräruiskeenkin synnyttämään mennessä, jos tuntuu että on ihan "tukossa".


Ohoh, tulipas pitkä teksti kirjoitettua :D Nyt voisi lähteä keksimään tekemistä. Ulos ei kyllä uskalla mennä. Ainakin täällä on kadut ihan luistinratakunnossa eikä viitsi ottaa kaatumisen riskiä turhaan.
 
Heips!

Taisi se J+ lähtee sinne synnyttää ku ei mitään oo raportoinu.. Tuli mun uniinkin! Sieltä oliki tullu kaksoset. :D

Mites Adii? Ootko vielä yhdessä kasassa?

Entäs kaikki kaksosten odottajat?? Joku taisi ollakin vuodelevossa? Onko vauvat vielä masussa??

Mulla meinaa kans olla ummetusta. Mukava pungertaa ku muutenki nuo pukamat vaivaa. Välillä sit menee ihan löysälle niin saa tyhjättyä. Mä kun en tykkää luumuista, vatuista tai oikeen muistakaan mitkä auttais. Vettä oon koittanu juoda paljon.

Eilen poksui 34. :) Sen kunniaksi kävin ä-polilla ja aloitin äitiysloman!

Ä-poli kuulumiset:

Rv: 34+0 (32+1)
Paino: +700g/vk (+250g/vk)
Turvotukset: - (-)
Pissa: puhdas (puhdas)
RR: 140/71 (137/73)
Vauvan painoarvio: 2443g (n.1800g)
Napaflow priima ja lapsivesi normaali

Masuasukilla kaikki siis hyvin. :) Kohdunsuulla ei ollu tapahtunu muutosta. Eli sen sama 1,3cm kanavaa, auki sormelle. Supistuksetkin on vähentyny!
Tämän kertainen lääkäri oli tosi mukava ja huolellinen. Otti myös kohsunsuulta testin joka ennustaa tapahtuuko synnytys 2 viikon sisällä. Testi jäi negatiiviseksi, joten eiköhän tässä vielä se kolme viikkoo sinnitellä niin päästään täysiaikaiseksi. :)

Vuodelevossa ei tarvii enää olla ja liikuskella saan oman voinnin mukaan. Synnytykseen ei vielä pyritä, mutta ei sitä aktiivisesti enää estelläkään.

Eilen käytiin miehen kans vähän kattelee alennusmyyntejä. Eipä ruennu sen enempää supistelemaankaan. Häpyluu on ainut mikä kipuilee, taitaa vauvan pää painaa.

Mun masu on nyt samankokoinen kun esikoisesta viimesillään. :D Navan ympärys on 112cm. Mun painokin on tismalleen sama kun esikoisen syntymäpäivänä. Syntyi siis 38+5. Nyt musta taitaa tulla todella suuri!! :popcorn:

Pink 34+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka
Hola!:wave:

Meillä ollaan oltu vauvarokossa, eli kuopus on ollut eka kuumeessa sen 3 päivää, ja näpyt tuli ja ei olla oikeen nukuttu siis ja muutenkin aika kiirettä pitänyt: minä hoidin jouluruuat ja kylässä oli miehen veli vaimoineen, mun äiti jne.
Kaikki ruuat onnistu ja kivaa oli kaikilla, tietty itellä hiukan vetopois ollu kun yksin hoidin kaikki:D

Nyt elävien kirjoissa taas, ja yksi vuosi lisääkin mittariin tänään tuli :D

En muista kävinkö täällä' mitään päivittämässä polikuulumisia, kaikki siis oli 19.pvä ok, paikat kiinni, täysimittaiset ja takana: mitään merkkejä mahdollisesta ennenaikaisuudesta ei ole.:D Vauvojen painoarviot oli sen 1,7kg/kpl, taisin mä ne käydä tänne kertomassakin (vanhuus ei tule yksin)
Mut tosiaan, näyttää siltä että tämä tuplamassu menee sinne helmikuulle asti oikein lahjakkaasti :D

UMMETUS ja TURVOTUS on riesana täälläkin, ja KELTAKUKKA, mulla se 30kg:a nyt omiin mittoihin, mitä on aina yksösistäkin tullu:ashamed: narinaahan sieltä polilta asian tiimoilta tuli rankasti, mut ite tiedän et aina on painoa tullu ja aina on lähteny, nariskoot. Mut eihän se kivalta tunnu :(

jahas, kuopus roikkuu ja vinkuu. HUOH..

T:Neiti+Muksut 32+0 POKSIS!

kiva kun PINK on päässy vuodelevosta:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Keltakukka

Yhteistyössä