HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

MrsR
Tosi hienoa, jos neuvolasta saa oikeanlaisia neuvoja ja tukea. Meillä se on ollut enemmän tai vähemmän panikoivaa, kun itse taas tykkään ottaa asiat melkolailla rennosti sen kummemmin stressaamatta. Mun mielestä vanhemmuuteen ei voi hirveesti valmistautua, kyllä se sitten tulee luonnostaan kun se lapsi on syntynyt :)
Meillä mies saa opetella sitten lapsivuodeosastolla vieraillessaan tai kotosalla. Eikä kyllä sinällään, ei mun mies olisi edes päässyt neuvolan valmennuksiin osallistumaan. Oli järjestetty ihan pöljään ajankohtaan, arkiaamuisin 8-10. Ei todella voi olla 2h heti aamusta poissa töistä, eikä olisi multakaan onnistunut ihan mutkattomasti asian järjestäminen kun bussi työpaikalle menee just aamulla. Tai sitten olisi pitänyt kävellä 2,5km matka säässä kuin säässä :|

Supistuksia alkoi tulla n.45min sitten ja tulee edelleen. Pikkasen kipeämpiä kuin menkkakivut. Saa nähdä, tuleeko jo lähtö. Selkää särki jo iltasella ja muutenkin oli vähän hassu olo, nyt jomottelee vähän reisissäkin. Jos ei kohta ala mennä ohi, niin soittelen kyllä tonne synnytysosastolle. Vedet ei tiedettävästi ole menneet, ellei sitten ole tihkunut huomaamattomasti.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta, etenkin pikku yllätys, onpas sulla ollut jännittävät paikat! Kyllä tässä nyt lähestytään uhkaavasti sitä synnytystä... mullakin varsinkin aamuöisin kipeitäkin suppareita, mutta onneksi on menneet ohitse. Toi vesien menojuttu on niin mystinen; mulla se on aina tapahtunut kuten oppikirjoissa kerrotaan: poks ja vuuuuuush eli atlantti on tullut ja sitä vettä on tullut läpi synnytyksen eli ykkösestä sen 21 tuntia ja kakkosesta reilut 10 tuntia. Sitten kaveri oli ihan ihmeissään, että mitäh? Vedethän vaan menee, ei sitä kuulu sieltä koko ajan tulla :LOL: Mutta luulen kuiteskin, että huomaat, vaikka sitä vain tihkuisi sieltä :) Nyt kun on eri mies, voi olla mullakin ihan erilainen koko jutska. On raskausaikakin mennyt ihan erilailla. Voi jopa olla, että mun poikaoloni onkin tyttö, koskapa kaikki on niin mullin mallin :D

Minä nousin hyvinkin pirtsakkana, mies oli hyvin antavaisella tuulella heti aamusta ;) mutta sittemmin käveltyäni hiukkasen tässä taloa ympäri alkoi supistelemaan, joten päätin viihdyttää teitä tässä koneen ääressä sen aikaa, kun hella lämpiää :) Meillä tosiaan sähköhellan lisäksi puuhella, enkä talviaikaan paljoa tuota sähköpuolta käytäkään. Jotenkin kiva keitellä aamupuurot puuhellalla ja samala tulee sitä lämpöäkin. Jännitin kovasti, kun tänä syksynä taloon tuli ekat patterit, että millaiset on sähkölaskut, mutta minusta reilun sadan neliön taloon vajaa pari sataa pakkasilla kuussa ei ole ehkä paha.. vessassa on toki lattialämmitys ja saunalla lämmityskaapeli johdossa sekä pikkupatteri ollut päällä, että nehän tietty tuovat omat lisänsä.

Jännityksellä minäkin odotan Kelalta päätöstä, äitiyslomahan alkoi jo 7.12. eikä vieläkään ole mitään tietoa rahoista :( Nyt kävi ilmi, että myös työnantaja maksaa palkkaa ekat kolme kuukautta toisin kuin edellisissä raskauksissa, joten kai niillä on kauhea miettiminen, kun on yel-tuloa ja palkkatuloa ja sairaspäivärahojakin vielä päättämättä siihen päälle. Ehkä sitten ensi vuonna tulee isompi köntsä kerrallaa, veikkaan kyllä vasta helmikuuta...

Ai saakeli, helmikuussahan just synnytetäänkin :D mihin tää aika menee? Eilen illalla just miehelle sanoin, että voiskohan mitenkään kantaa tänään vauvan sängyn sisälle, että voi olla, että muuten unohtuu ja meillä on vauva ennen sänkyä :LOL: hän nauroi, että on ajatellut ihan samaa jo muutaman päivän :D

Mies on ihan varma, että synnytys käynnistyy 2 päivää lasketun ajan yli. En ole kehdannut sanoa, että tuskinpa vain, koska hänellä on paha tapa olla oikeassa ja vaikka nyt tuntuukin siltä, ettei tässä ehkä kauaa mene enää, niin eipä nuo edellisetkään ole mitenkään vauhdikkaasti saapuneet :) Tällä kertaa on ihana mennä synnyttämään, kun ei tarvitse TOIVOTTAVASTI pelätä, etteikö mies heräisi lähtemään tms. Exä kun ekalla kerralla meni paniikkiin ja haukkui mut ihan pataluhaks, että sotkin joka paikan lapsivedellä eikä saanut edes autoa käyntiin ja toisella kertaa, kun olin jo osastolla valmiiksi, vedet meni ja soitin, että nyt on haipakkaa, niin tämä meni suihkuun, jonka jälkeen nukahti sohvalle ja meinasin jo synnyttää ihan yksin... ehti sentään loppumetreille mukaan, nukahti sitten saliin... No sille on muitakin syitä, miksi on exä, mutta yleinen saamattomuus on kyllä se suurin syy.

Taidanpa keitellä aamupuuroksi tummaa mannapuuroa, tein mustikkamansikkakiisseliäkin valmiiksi muksuille, itse voin syödä sitä vasta mittausten jälkeen sitten. Onneksi tajusin ajoissa nousta ennenkuin olisi taas olleet paastoarvot katossa. Aikainen lintu sokerit estää vai miten se meni :)

Hauskaa vuoden viimeistä päivää, folks! Meillä syödään nakkeja ja itsetehtyä perunasalaattia, ehkä valetaan tinatkin :) Ihan perheen kesken siis :)

Viivi+Tiiti 34+4
 
Huomenta :) mie kävin aamusesta verikokeissa ettei ole jotain vasta-aineita muodostunut..ikinä vain muista mitä ne oli :-D verensiirron takia kuitenkin.. Löysinpä samalla kaupasta vielä tinat illaksi :)
Nyt oli minullekkin päätökset ilmaantunut :) vihdoinkin :) kannattaa viivi76 käydä sieltä netistä kurkkaa
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Iloista vuoden viimeistä päivää kaikille!

Täällä vaan maha kasvaa ja äitille keksitään mitä ihanampia tapoja aiheuttaa kipua... mm. kylkiluiden alle jalan työntäminenn ja siellä liikuttaminen on todella hauskaa nykyisin :stick: Voin vaan kuvitella mitä tässä vajaan kahden kuukauden aikana joutuu vielä kokemaan :D Sokru arvot on pysyneet hyvinä, tosin jouluna en mittaillu, mutta maltoin olla syömättä kauheesti herkkuja ja yritin syödä pieniä annoksia usein. Perjantaina olis sit äippäpolin kontrolli, katotaan mitä siellä sanotaan ja minkä kokoiseksi Mytty on kasvanut. Uudenvuoden suunnitelmia meillä ei tänä vuonna oikeastaan ole. Mies on töissä varmaan kahdeksaan asti illalla sit syödään nakkia, lihapullia, valkosipuliperunoita ja perunasalaattia kaksistaan kotona ja käydään kattomassa kaupungin ilotulitus keskustassa sit saunotaan jos jaksetaan tai käydään sit aamulla uudenvuoden saunassa :D

Heidukka ja Mytty 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Ihanaa, kun niin monet ennenaikaisen synnytyksen uhkan alla olevat ovat selvinneet näinkin pitkään:) Itse alan toivoa, että ihan kohta jo vauva tulisi maailmaan. Alkaa jännittää jo, millainen hän tulee olemaan. Ja toki odotan jo innolla onko hän tyttö (minun tuntemusten mukaan) vai poika (muut veikkaavat mahan perusteella poikaa). Kumpi onkin, niin kovasti on jo rakas:heart:

Maaritille supertsempit sektioon kun on vielä tavallista paljon isompi toimenpide kyseessä.

Meillä ei ole tälle illalle mitään suunnitelmia. Möllötetään kotona kahdestaan, mikä on oikein kiva. En jaksaisi tuossa kelissä lähteä mihinkään, eikä muutenkaan jaksa nyt innostaa koko ilta. Tahdon vain rauhassa lepäillä ja valmistautua tulevaan. Nyt on kaikki tavarat hankittu, seuraavaksi leivon ja valmistan ruokaa pakkaseen. Onko jollain vinkkejä, mitä ruokia sinne kannattaisi valmistaa? Olen ajatellut leipoa sämplöitä, suolaista piirakkaa ja tehdä makaronilaatikkoa. Keitot eivät ehkä näin talvella ole kovin täyttäviä, joten jotain laatikoita sitä ehkä voisi väsätä enemmän. Lasagnea tai muuta vastaavaa. Miten muut olette ajatelleet valmistautua tulevaan? Meillä mies on ensin kotona pari viikkoa, mutta sitten hän menee töihin, ja minun pitää pärjätä yksikseni. Jos vauva onkin tuntikausia rinnalla viihtyvä, ei ruuanlaitto ehkä onnistu samalla, joten siksi nuo ruuat pakkaseen valmiiksi. En haluaisi imetysaikana kuihtua kamalasti, joten pidän omaa ruokailua hyvin tärkeänä sen aikana.

Iät minä 28, mies 34. Naimisissa ollaan, mikä on kätevää lapsen syntyessä, kun ei tarvitse todistella mitään mihinkään:)
 
Valmistautuminen
Meillä ei sen ihmeellisemmin enää tarvitse valmistautua, kunhan nyt ton kirotun sairaalakassin saisi pakattua. Tänään on tarkoitus suunnistaa kaupoille ja etsiä energiapitoista juotavaa ja jotain pikkupurtavaa synnytyksen ajaksi. Vauvan tavarat on kaikki laitettu paikoilleen jo aikapäiviä sitten. Haluttiin pelata varman päälle ja laittaa kuntoon silloin, kun olo oli vielä hyvä ja lähes normaali :) Ja nyt kyllä voin sanoa, että oli viisas päätös. Nyt en todella enää jaksaisi.
Ruokia en ala pakkaseen kokkailemaan, miehellä onneksi pysyy kauha kädessä ja ehtii sitten töiden jälkeenkin laittamaan ruokaa pöytään jos en itse ehdi. Ja välillähän voi tilata ihan hyvillä mielin ruoka-annoksen kotiinkin, ei joka päivä tarvi syödä niin kamalan terveellisesti ;) Ja löytyyhän niistä ravintoloistakin vaikka salaattia tai pastaa, jos pizza/kebab ei kiinnosta.
 
Tulevaan valmistautuminen :D.. Siinähän se menee omalla painollaan, niinkun ennenkin. Mies on 3 vkoa kotona, mutta se ei tarkota et hän ON kotona. Se ei haittaa, kunhan hoitaa kaupassa käymiset tms. Mihinkään pakastimeen en ala ruokia tekemään, aika armeija satseja saisi tehdä joten ei kiitos. Vauvakantopussiin ja perunaveisti kouraan. :)

Me strattattiin jo uusivuosi, lasten teki niin kovasti mieli nakkeja, et keitettiimpä jo eka satsi, syödään loput sitten illalla. Saas nähä kuinka myöhään lapset jaksaa valvoa :)

Kohta vois keitellä kahvia tai koittaa saada lapset hetkeks pötkölleen. Viivi kehu ilmaa, täälä on täys loskap*ska, siinä ei ole mitään kehumista kyllä.

Hyvät uudet vuodet joka iikalle :)

Äiti maa & Alli 35+2
 
Valmistautuminen:

Kaikki vauvan jutut on valmiina pieniä ostoksia lukuunottamatta ja nekin tehdään tässä lähiaioina. Mies ei ole jäämässä synnytyksen jäölkeen kotiin, ellei satu pienokainen syntymään taasan laskettuna aikana, johon mies on pyytänyt talviloman :D Ruokia ja sen semmoisia en aio varastoon tehdä, eiköhän sitä pärjätä jotenkin... muutenkin suositaan sellaisia "isoja" ruokia että tehdään kerralla enemmän niin ei tarvii aina olla kauhan varressa heilumassa. Leivonnaisia saa kaupastakin ja eikös se ole tapana että kun vauvaa tullaan katsomaan tuodaan eväät mukana??? rotinoiksiko niitä nyt kutsuttiin... Sairaalakassi pitäisi pakata ja vauvan kotiinlähtö tavarat myös, mutta onhan tässä vielä aikaa...

heidukka ja Mytty 32+5
 

ILOISTA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!

Täällä otamme uusi vuosi vastaan ilolla mutta myös suurella surulla.
Puolison äiti menehtyi eilen.. :( ei ehtinyt nähdä pienokainen ennen kun hän nukahti. :'(
Hän oli pitkään sairastanut syöpää, ja nyt hän ei jaksanut enää..
Jos meidän pienokainen on tyttö niin ainakin yksi nimi saa olla puolison äidin nimi.

Mies on kotona kolme viikkoa alussa. Me valmistetaan kyllä ruoka pakkaseen että voidaan kaikessa rauhassa nauttia pienokaisen kassa alussa. Surinam osa tavaroista on hankittu, kohtahan H hetki lähestyy!! :D

Itse olen 27 ja mies 33, eka lapsi tulossa.

mimaco ja pyret 32+3 <3
 
Valmistautuminen en ajatellut valmistautua mitenkään. Sairaalaan on turha ottaa oikeastaan mitään mukaan - synnytyksen aikana ei juuri nälkä taida vaivata eikä kätilöt taida antaa syödäkään mitään (pikku yllätys älä ainakaan isoja rahoja tuhlaa energiapitoisiin juttuihin ;) ), siellä lähinnä paneudutaan siihen, ettei elimistössä olisi mitään synnytyksen aikana ulostulevaa :LOL: Yleensä olen jopa poistunut sieltä samoissa kuteissa kuin missä olen mennytkin. Mies ei mitään vapaita kyllä pitele, taikka kuollaan nälkään, mutta kyllähän tuo töiden jälkeen ehtii ruoat laittaa, jos en itse ehdi. Luultavasti, jos vanhat merkit pitävät paikkansa, haluan vain lepuuttaa vauvan kanssa ja isommat muksut on jo kuitenkin sen ikäisiä, että pärjäävät siinä sivussa (4 & 5 vee, tekevät välipalansakin itse kyllä ja menevät ulos tms. hakevat naapurista kananmunia yms.).

Väsyttää. Olen nukkunut koko päivä ja vauva on mellastanut koko päivän. Otin jo aamupäivällä sitten panadolin pitkästä aikaa (edellisen kerran joskus viikolla 20) ja onneksi kipeät supistukset loppuivatkin. Kai tästä vielä nakki-iltamat kehkeytyy :D
 
Lähinnä valitsinkin tuohon sairaalakassiin pillimehuja ja urheilujuomaa, juoda kuitenkin tarvitsee ja synnytyksen jälkeen on voimat varmasti nollassa joten silloin on pakko saada heti jotain energiapitoista. Mä olen nimittäin täysin sietämätön, jos verensokerit menee liian alas :D Ja nesteitähän saa synnytyksen aikana nauttia, on ihan suositeltavaakin ettei elimistö kuivu. Ja normaalissa synnytyksessä ei kyllä ole mitään estettä syödä helposti sulavaa, mutta ehkä ei ton "tavara-asian" kannalta olekaan kovin järkevää :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Täällä on tänään ollut aivan sairaan tuskallista. Viime yö meni aivan pipariksi ja päivä on jatkanut samaa rataa. Kaveri on nyt asettunut tuolla johonkin sellaiseen asentoon, että painaa mua kivuliaasti joka ikisellä askeleella. Tätä on tainnut joillakin olla jo pidempään, joten nyt vasta I feel you!

Mutta ei murehdita kipua! Täytyy ottaa rennosti. Kohta pääsee saunaan, näkee raketteja ja sitten saa pitsaa. Voisi se vuosi päättyä huonomminkin!

Oikein hyvää Uutta Vuotta 2013 kaikille!

Keltakukka 34+2
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka
Sairaalakassiin pakkasin minäkin pillimehuja. Myslipatukoita on myös ja varmaan ostan vielä suklaata. Tuskin niitä tulen synnytyksen aikana syömään mutta sen jälkeen. :)

Adii!? Joko vauva on syntyny?

Nyt on vauvalle kaikki valmiina. Sain viimein vaatteet lipastoon ja äitiyspakkauksen laatikkoon petasin pedin. Kansi päälle niin ei pölyty. Harsot vielä pyörii koneessa.

Ah, ihana ajatella että kuukauden sisällä meillä hyvin todennäköisesti on pikkuinen tuhisija. <3

Oikein ihanaa Uutta Vuotta 2013! :heart:

Pink 34+4
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka
Bettis kyseli et maistuuko ruoka? No maistuu,ihan kaikki maistuu ja hyvältä! Aamupahoinvointi ei ole palautunu,mutta alkuajoista on tullu takasi hampaitten pesu yökötys!
Äitiyspäiväraha päätöstä en ole saanut minäkään.Täytynee ruveta pian kyselee jos ei mitään kuulu.
Synnytys ei jännitä.Se menee niinku menee eikä sille mitään maha.Isäntää jännittää varmasti enenpi,sillä on yksi todella huono kokemus vuosien takaa.

Mimaco85 voimia sinulle ja koko teidän perheelle.


Hyvää vuoden viimeistä iltaa ja tulevaa vuotta 2013 kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka
Mimaco85 paljon voimia ja osanotto :hug:

Täällä on mennyt hirmuisen hyvin tämä päivä - nukuin taas pitkästä aikaa hyvin, katkonaisesti, mutta hyvin. Edes yskä ei häirinnyt. :) Paras ystävä on käymässä miesystävänsä kanssa ja meillä on hirmu mukavaa ollut tässä ihan kotosalla istua ja ihmetellä. Ystävän miesystävä on ensimmäistä kertaa Suomessa, amerikkalainen sotilas, joka on elämässään asunut DC:ssa, Las Vegasissa ja Albuquerquessa sekä nyt Stuttgartissa. Ihan liekeissä ja aivan huipputyyppi. :)

Valmistautuminen vauvan tuloon on ihan hyvällä mallilla - pari koneellista pitää vielä pyykkiä pyörittää ja amme pestä sekä ne verhot laittaa ikkunaan, mutta muuten on vauvalle kaikki tarpeellinen ostettu. :) Sairaalakassia en ole vielä pakannut, ajattelin sen tehdä sitten äippäloman alkuun eli viikon päästä. :)

pikku yllätys meillä tosiaan noi perhevalmennukset jäi tosi viime tinkaan, kun alkaa 8.1 ja vika on 29.1 - ajankohdat just passelit, kun klo 16.30-18.00 laittaneet ne niin mieskin pääsee, kun on neljään asti töissä. Ja mullahan tää matka tohon neuvolaan on ovelta ovelle varmaan 600m. :)
Mäkin luotan kovasti vaistoon siinä, mitä lapseen tulee, mutta on asioita, jotka askarruttaa sekä minua että miestä, mistä haluan kysyä noissa valmennuksissa. Ehkä sellaista tukea/turvaa siihen alkuun, joka rauhottaa omaa mieltä. :)
Mut sehän se täs on hienoa, et meitä on monenlaisia ja onneksi on mahdollisuudet tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee. :)

Heidukka täällä kanssa tehdään äidin elämästä vaikeaa - vähän väliä pyörii johonkin suuntaan ja monottaa tohon kylkiluita kohti. Toinen suosikki on tosiaan se pyllyn työntäminen tohon oikean kyljen tuntumaan, jonka jälkeen paukkuu kalvot. Pari kertaa on tuntunut ikävä potku kohti selkääkin. Melkein kuin noidannuoli, muttei onneksi ihan niin lamaannuttava. :D Temperamenttinen tyyppi sieltä on tulossa. Se on varma. :)

Mutta nyt siis
Ihanaa Uutta Vuotta 2013 helmimasuille! Pian on meidän kuu. :heart:

MrsR&MrR ja EePee 33+4
 
Mimaco85 voimia! :hug:

MrsR onpas kivan näkönen masu! =) Jospa sais iteki joku päivä otettua taas kuvan mahasta, kun sain joululahjaks kameranki.

Minä en oo oikeestaan jotenki osannu valmistautua oikein mitenkään. Jostain syystä en osaa koko synnytystä tai vauvanhoitoo tavallaan aatellakaan vaikka yrittäsinki! Toisaalta se on kyllä ihan hyvä, ni eipä tule stressattua niistä:) Tai sitte stressaan varmaan, kun se aika koittaa.

Tänään kävin heti aamulla klo 8 neuvolassa ja kaikki oli siellä ihan kunnossa, mutta hoitajan kuunnellessa sydänääniä ne jumputti kokoajan siinä n. 150-160:ssä, vauvalla oli just aamujumppa menossa :D Hoitajan piti jokatapauksessa laittaa sitte meijät käymään samantien KYS:llä, ni ottivat siellä käyrää sen puoltuntia ja se oliki sitte oikein mallikas 120-150. Lääkäri onneks myös ultras samalla, ni saatiin se painoarvioki pikkusesta, se oli 2830g eli keskikäyrällä ja päästään vielä 4:n viikon päästä 39+ viikolla käymään kasvukontrollissa, jos vauva ei oo ennen sitä syntyny (näin sanoi lääkäri) ja että sitte kahtoovat tarviiko kenties käynnistää synnytystä vähän "ennakkoon", kun minä oon aika pienikokonen, mut en tiiä, saapa nähä miten tässä käy. Eipä suostunu meijän vauva naamaansa oikein näyttämään, että ois saatu siitä kuva, kun laitto vaan käin etteen. Saatiin kuitenki joku suttunen epämääränen sivuprofiilikuva mukaan. Mut enpä kyllä osannu jännittää/stressata tuonkaa käynnin aikana ollenkaa mitään, ihan ihmeellistä, mietin iteki miks niin, mut en vaan tiiä. Jotenki vaan otan kaikki tulevat asiat näköjään hirmu lunkisti enkä niitä paljo mieti. Aiemmin oon kyllä aina jännittäny varsinki kaikkee uutta niin paljo, ettei aina oo ollu järkee siinä touhussa, ni tämä tuntuu tosi oudolta, mut kivalta :D

Anteeks kovin omanapanen päivitys. Nyt taijan lähtee vaan nukkumaan, mies meni jo reilu tunti sitte.

Ihanaa Uutta Vuotta 2013 KAIKILLE! :heart:

minä vaan -84 + juniori 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76 ja MrsR
HYVÄÄ ja ONNELLISTA VUOTTA 2013!!

Kuten näkyy täällä ei nukuta! Mutta eipä sille mittään mahda. Ei jaksa valittaa heti vuoden ekana päivänä :D

Kivasti tää päivä sujui. Käytiin miehen kanssa syömässä ja vietettiin laatuaikaa kaksistaan. :heart:

meidän iät molemmat ollaan 21 ja tosiaan eka pieni kullan mussukka tulossa :) <3

jeiii! Mulle on tullut supistuksia hahah oon ihan innoissaan ollut kun supistuksia on tuntunut. Eli ei enää kauaa. Huiii! Menkkakipu tyylisiä on supparit olleet.
Ja vauvalla on tänään ollut varmaan 3 krt hikka :heart:

Nyt ehkä Koitan nukkua. Käperryn tuon miehen kainaloon. :heart:

Bettis & rakas 35+3 TJ 32!! ( siis kun ollaan jo vuoden 2013 puolella ;D )
 
Mimacolle ja miehelle osanottoni

Kiitos kaikille tsempityksistä. Vuorokausi olis jäljellä ja unettomuus vaivaa entistä enemmän eli taitaa olla jännitystä ilmassa. Sain kuitenkin eilen lajiteltua tulokkaan vaatteet, mutta puklurätit, vaavisängyn lakanat ja kaukalopussi on vielä kateissa. Onhan tässä toki aikaa ne löytää, kun ei me kotiuduta pidempään aikaan kuiteskaan.


Hyvää Uutta Vuotta 2013 kaikille palstalaisille perheineen


Maarit ja Hattivatti 34+1
 
Onnellista uutta vuotta kaikille!!

(.)
Mulla vei uni voiton uuden vuoden juhlinnasta, ja ilta kuluikin sitten sohvalla torkkuen ja lopulta oli vain pakko siirtyä sänkyyn jatkamaan unia. Olin niin kuolemanväsynyt, että edes rakettien ryske ja pauke eivät häirinneet. Alkuillasta kerkesin kyllä nähdä pari rakettia, ja miehen kanssa kilisteltiin alkoholitonta kuohuvaa uuden vuoden kunniaksi. No, ensi vuonna sitten paremmalla menestyksellä. Sitten onkin uusi pieni ihmisenalku ihmettelemässä raketteja meidän kanssa :heart:

Sairaalakassinkin sain vihdoin pakattua lähestulkoon valmiiksi. Lähtöpäivänä täytyy vielä heittää sinne sellaiset hygieniatuotteet, joita ei vielä voinut pakata. Ja ehkä jotain tuoreita hedelmiä osastolla oloa varten. Sairaalassa kun niitä ei pahemmin näy ruokalistoilla olevan, ja mä olen tottunut syömään päivittäin minimissään 3-5 hedelmää. On ainoa keino, millä saan pidettyä verensokerit balanssissa. Mulla kun sokerit tuppaa tippumaan turhankin matalalle säännöllisestä ateriavälistä huolimatta. Pari kertaa oon meinannut sen takia pyörtyä ruokakauppaan, vaikka juuri ennen lähtöä olenkin syönyt (sokerit oli silloin 1,5h ruokailusta 3.2). Kummallinen juttu, ei lääkäritkään ole tohon mitään syytä keksineet :O DB2 löytyy kyllä suvusta tosi monelta, mutta eipä näytä mua kyllä korkea verensokeri vaivaavan.
Ei auta muu kuin pitää mittaria aina mukana, ja mittaripussin sivutaskussa joko glukoositabletteja tai -geeliä. Onneksi oma olotila on hyvä mittari ton sokeriasian suhteen. Musta todellakin huomaa, jos sokerit putoaa liian alas kun muutun ihan sietämättömäksi suohirviöksi! :LOL:

Kamala nälkä herätti hetki sitten, joten ei auttanut kuin nousta aamupalalle. Jos tässä nyt sitten hetken istuisi ja kokeilisi vielä uudestaan unentuloa. Vaikka ei kyllä ole maailmanloppu vaikkei uni enää tulisikaan, sainhan kuitenkin nukuttua n.10h unet :)

MrsR
Teillä on neuvola ajatellut järkevästi ton valmennuksen ajankohdan, jotta pääsee molemmat vanhemmat halutessaan osallistumaan. Annoin kyl palautetta neuvolalle tosta kellonajasta täällä, millä ihmeellä ne kuvittelevat työssäolevan osallistuvan klo:8-10 aamulla valmennuksiin. Normaalisti kun siihen aikaan ollaan jo töissä.
Ja totta, ei ole yhtä ja ainutta tapaa toimia oikein. Jokainen tekee omalla tyylillään, ja niin sen pitääkin mennä :)
 
Huomenta ja Oikein Mahtavaa Alkanutta Vuotta 2013

Pikku yllätys mulla on muuten ihan lapsesta asti ollut sama kuin sulla, eli sokerit tippuu välillä huiman alas. Ja olen aina juonut paljon vettä. Lapsena mua laitettiin aina sokerirasituskokeisiin, mutta mitään ei koskaan ole löytynyt ennen raskausaikoja ja mulla on kanssa hirveän tärkeää tuo 'oikein syöminen'. Tosin eikös sen pitäisi olla kaikille ihan selviö ;) Meillä muuten ainakin viime ja toissakerralla synnyttäneiden osastolla oli erikseen sellainen jääkaappi, jossa oli äideille jugurtteja ja kiisseleitä sekä hedelmiä, koska imettäessä sitä nestettä ja vitamiinia kuluu paljon :) Toivottavasti on nytkin, koska vaikka viimeksikin tilasin L-kokoiset annokset sapuskaa (joo-o silloin kysyttiin, että otatko S, M vai L -annokset :LOL:) ne ei riittäneet mihinkään... Nyt voi kyllä olla eri, kun tuntui eilenkin illalla, että kolmesta nakista olin ihan täpötäynnä...

En ymmärrä tätä nukkumista! Tai siis mitäs valvoin :D Mutta siis kun herään, niin alkaa väsyttää heti kohta ihan pirusti uudestaan. Mies tunnusti viime yönä, että hän oli eilisaamuna ihan varma, että nyt lähdettiin. Mä vaan naureskelin, että no älä ny höpötä. Näin viime yönä unta päivämäärästä 24.1. että saapa nähdä, mitä silloin sitten oikein tapahtuu :D

Iät on ihan unohtunut mainita, että itse olen 36v. ja mies on 41v. Lapsi on minulle kolmas (tyttö 5v ja poika 4v), miehelle neljäs (tyttö 21v, tyttö 8v ja poika 4v). ja meille siis ensimmäinen yhteinen toivottavasti loppuun saakka tuleva raskaus, keskenmenot siis 07/11 ja 12/11.

Lapsetkin heräsivät siis juuri vasta... ja huomenna pitäisi tähän aikaan olla jo tarhassa pitkälti ja miehen töissä. Mutta vauva kyllä nukkui yön ja antoi munkin nukkua :heart: Lähdetään kohta ajelemaan miehen äidille viettämään päivää ja syömään, ihanaa, tänään ei tarvitse tehdä itse ruokaa :p Ja huominen jo ehkä vähän jänskättää, mutta hyvin se sairaaalakeikka varmasti menee :)

Hauskaa päivää :)

Viivi+Tiiti 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Viivi76
Aika hyvä juttu, että edes joissain sairaaloissa osataan hoitaa hommat kunnolla ruuan kannalta. Mä en kyl edes tiedä miten tuolla omalla synnärillä on asia hoidettu, mutta ajattelin varmuudeksi pelata varman päälle ja viedä omat tuoreet purtavat. Ja saanpahan sitten itse valita, mitä hedelmiä popsin. Mä kun välillä tykkään ostella vähän eksoottisempiakin erikoisuuksia päivää piristämään :)
Mä olen muuten kanssa juossut sokerirasituksessa useamman kerran jo ennen raskautta, eikä sielä ole mullakaan mitään löytynyt. Päinvastoin arvot ovat olleet tosi hyvät joka kerta, paitsi paastoarvo joka on ollut vähän liiankin alhainen. Moni diabeetikko olis varmaan kateellinen näistä arvoista :D

(.)
Sain sitten vielä nukuttua 3h lisää, uni tuli ja vei mennessään ihan heti kun pään laskin tyynyyn kiinni. Omituista, välillä ei uni maistu millään ja sitten toisinaan tuntuu nukuttavan kokoajan ja uni nappaavan heti kiinni kun vähänkin yrittää. Loppuraskauden hämmennykset ja kummastukset, osa miljoona. Nyt on taas aivan järkyttävä nälkä, joten taidanpa syödä toisenkin aamiaisen. Toki vähän kevyemmän, kun kohta on jo aika laittaa lounasruoka kuntoon.
 

Yhteistyössä