HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille mammoille!

Kiva kuulla Piia-Liisan Akselista! :heart:

Myö ei kirkkoon kuuluta, saa lapsi päättää sitte isompana ihan ite, että haluaako liittyä johonki uskontokuntaan vai ei. Nimiäisiäkään ei sen kummemmin pietä, kun pietään sitä vähän turhana hösellyksenä. Lapsen nimi on kuitenki meillä jo etukätteen valmiina, niin mitäpä tuota suotta salailemaan sit enää syntymän jälkeen. Yks miehen ystävä on pyyetty ns. kummiks jo etukäteen ennenku ees oon ikinä raskaana ollukaan, mies hänet ehottomasti halus, niin kysyinpä sillon valmiiks :) Toiseks kummiks on mietitty miehen veljee, mut ei oo ainakaan vielä pyyetty, saa nyt nähä pyyetäänkö sitte vai ei, kyllähän tuo varmaan ykski riittää ihan mainiosti. Toisaalta vois pyytää kyllä hänen nuoremman veljen, joka on nyt ite riparilainen ja konfirmaatio on ens kesänä...saa nyt nähä.

J+ ja Adii koittakaahan jaksaa lepäillä, ainakin vähän aikaa vielä :hug:

minä vaan -84 + juniori 31+5
 
J+
Kohdunkaula siis sormin tunnusteltuna se 1,5cm. Itse en tiedä panikoinko. Jotenkin joka potku virtsarakkoon saa säikähtämään. Vaikka itse synnytystä en pelkää, toivon että pysyis kyydissä ainakin 34 ellei pidempään. Outoa kun TH ei ottanut tosissaan, kun pyysin sisätutkimusta. Se viikon 26 sisätutkimus "puolipehmeä" ja ei muuta.

Sanoin äidilleni että tuskin kukaan nainen nauttii sisätutkimuksista, ja sen kautta pyytäisi. Kyllä taustalla on oikea huoli.

Mitäköhän se kotona lepääminen ja hissukseen oleminen on. Pakkolevosta ei kyllä puhunut, mutta kehotti lepäämään.

Supistukset käyrällä ehkä ne sitten vaihtelee henkilöstä? Mulla näytti kyllä kyllä suoraa viivaa jossa jotain pientä liikettä. En kyllä tuntenut mitään. Mutta eiköhän sen näe ja koe sitten viimeistään synnytyksessä.
 
Kaunista Itsenäisyyspäivää kaikille! :heart:

Täällä on melkein selvitty eilisestä, mies on ihan naatti. :D Se on sitä, kun ottaa alkoholia tooooooosi harvoin niin sitten menee koko seuraava päivä toipumiseen. :) Mulla oli kyl kivaa ja ruoka oli tosi hyvää. Lisäks vallattiin paikallinen kapakka ja saatiin kuin saatiinkin karaoket pystyyn. Se on hyvä puoli tässä landella asumisessa. ;)

Sokereita pitäis taas huomenna mittailla, toivon mukaan on edelleen yhtä hyviä arvoja... Kieltämättä kyllä jänskää kovasti, kun täällä muilla on noussu arvot 30+ viikoilla. :O

Äsken käytiin kakkukahvit naamariin heittämässä äiteen eilisen synttärin kunniaks. :)

Kohta saunaan ja sitten Linnan juhlia. :)

Sori omanapaisuus, nyt ei vaan irtoa muuta.

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 30+0 POKS!
 
Huhhei. Pari tuntia vierähti että sain luettua läpi marraskuun pinon lopun ja nyt tämän uuden alun. Ja nyt on jo pää ihan tyhjä, että mitä kaikkee täällä olikaan...

Vatsavaivat tuli ainaki mieleen ja täytyy sanoa että mulla on masu toiminu vähän liianki hyvin viimeaikoina. Eli joo ummetuksesta ei oo tarvinnu kärsiä... Ennemmin häiritsee kun kamalasti joutuu pyyhkimään että saa itsensä puhtaaksi. Nyt oon siirtynytki käyttämään bide-suihkua... Ja kun tuo vatsa toimii nykyään vielä sen 3-4x päivässä... :kieh:

Maidon tihkuminen huomasin nännien päissä kellertävää kuivunutta jotain, kuin silmärähmää. Olisiko sitten ensimaitoa..

Sitten ennakoivat/harjoitussupistukset mulla on varmaan alkanu sellaisia olemaan, kun tosiaan välillä tulee kiristävä olo tonne alamasuun ja tuntuu kuin rakko olisi yhtäkkiä pingoittunut ihan täyteen ja sitten pissattaa... no muutaman minuutin päästä huomaan että ei mua kyllä nyt pissatakaan ja ei "rakkokaan" tunnu enää täpötäydeltä.

Vissyliini 29+0
 
Pikapäivitys: sokerit tänäänkin ainakin tähän asti olleet tosi hyvät ilman insuliinia :) Tosin äsken leivoin sellaisia 'mitä kaapista löytyy' -leipäsiä, oli hauska ohje ja vähän pelottaa, että nostaako nyt, kun söin palasen. Mutta hyviä puolia tässä vain haen: olinhan jo raskaaksi tullessani ylipainoinen lievästi ja nyt paino on jämähtänyt siihen 80,5 kiloon elikkäs painoa olisi tullut vain 6,5 kiloa :) olen siis 163cm pitkä pätkä, itse aina ajattelin, että olen vain rehevä :LOL: tai siis niin olenkin, mutta kyllähän paino lähti exän kanssa aivan käsistä. Nykyisin olen yrittänyt opetella syömään vain sen verran, että tulen kylläiseksi, mutta nyt on kyllä sen verta tiukka dieetti, että just odotan, että kello lyö puoli yksitoista ja saan mitata sokrut, että voin ehkä vielä pikkuisen syödä jotain :p

No johan oli pikainen phyh mun kanssani :D Tsemppiä J+ ja Adii!

Hyvää itsenäisyyspäivän loppua vaan toivoo

Viivi+Tiiti 31 POKSISTA POOOO
 
Huomenta :wave:

Linnanjuhlat vähän niinku oli ja meni.. 5v:n kanssa katseltiin puolentuntia, ihanaa kun alkaa olla yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja selkeesti samaa makua :D. Mutta sitten kun laitoin lapset unille, niin mies oli kääntänyt kanavan ja vähän niinku unohdin koko juhlat :ashamed: Vähän jäi näkemättä.. Lisa Sounion puku jäi parhaiten mieleen.. Mikä sen nallen idea oli? Mun mielestä koko puku meni pilalle siitä.. Viimevuoden oli parempi hällä.

Jee! ostin eilen torista kuopukselle emmaljungan rattaat :D Ihan vaan tavis, ilman kuomua. Matkarattaat on tosi ahtaat toppavaatteissa ja renkaat menee miten sattuu. Mutta löysin ihan ok hintaset ja äidin mieskin ne jo kävi hakee, et lauantaina saadaan ne käyttöön. jepujee :)

Myös i pad tulee tänään. Mä aluks aattelin, et semmosia turhakkeita, mutta oikeastaan se onkin ihan kätsä ajateltuna vauvankin kans, meillä kun tämä läppäri on yläkerrassa. Eipä tarvii vauvan kanssa tänne aina kivuta turhan takia :) Puhelimessa on niin surkea netti, et mä en viitti sitä ees käyttää.. Joten äkkiä puhuin itseni ympäri :LOL:


Äiti maa & Alli 31+5
 
Äiti maa iPad on aivan hervottoman kätevä laite! Mä vaan ootan sitä omaani, kun tällä viikolla antoivat toimitusajaksi 3-6vko. En jaksa oottaa, oon niin kärsimätön. :D Riittää tää yks odotus... Mun on tullu pidettyä tota iPadia pääasiassa matkoilla mukana, jos siis on mestat, missä käytössä langaton verkko. Ensi viikonloppuna joutunen Tampereelle ottamaan tän miniläppärin matkaan, ellei tapahdu ihmettä ja saisin sen minin ens viikolla. :) Pitääkin muuten soittaa Soneralle, että saa sen pikku-simin myös siihen iPadiin. :)

Linnan juhlat tuli katottua, jatkoja en tosin jaksanu enää kyttäillä. :) Henk.koht. suosikit oli Jaana Pelkonen, Maria Ylipää ja Laura Voutilainen. Myös Kaija Koo oli upea, miehistä parhaiten mieleen jäivät Cheek ja Samu Haber.

ON: Oon nukkunu pari yötä toooooooosi huonosti. Ja tänään on sit sokeritkin heitelly miten sattuu. :( Eilen en syönyt juuri mitään, kun ei meillä ollu kaapissa ees mitään syötävää. Täytyy toivoa, että sais taas rytmin kohilleen, se kamarikaronkka pisti ihan kellon sekasin. Katoin yöllä kelloa vikan kerran joskus puoli kuuden maissa, valot sammutin viiden aikaan. Sit heräsin pari kertaa vessaankin vielä. Oivoi. Täytynee huomenna ja ylihuomennakin mittailla noita sokruja, jos tänään heittelee näin lahjakkaasti - paaston ja tunnin arvon välillä ei siis mitään eroa eikä siinä oo mitään järkeä. :O Kuitenkin tiistaina mitatut lukemat ollu ihan normaalit mulle enkä jaksa uskoa, että kolme päivää niin suurta eroa tekee - paitsi tietty nää huonot syömiset ja yöunet. Onneks nyt ei oo närästäny eikä refluksi häirinny, mutta FLUNSSA. Mä oon ihan tukossa. ARGH.

Neiti-81 sen jälkeen on muuten oikeasti vähän sellainen hyperaktiivinen olo. Eikä sitä tasota hetkeen mikään. :LOL:

Jospa sitä kohta heiluis kohti kauppaa, jääkaappi tarvii täytettä. :D
Outoa, et on perjantai - ihan maanantaifiilis tuon eilisen pyhän jäljiltä...

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 30+1 (on muuten hankalaa, kun sormi on väkisin työntämässä tohon numeroon 2... :D )
 
MrsR joo, tuntuu olevan aika näpsäkkä :) ja ihmettelen et osasin tän ite laittaa käyttökuntoon. Mikä jo sinänsä on aika ihme...
Kotikäyttöön tää enempi tulee, en kanna mukana kun kännykän. Mä inhoon isoja kasseja!

Huomenna lähettäis aamusta miehen kans joulu ostoksille. Ainut ärsytystä aiheuttava asia on, et tarvii kaupas ekana selvittää, et missä siel on vessa! Käytiin aamulla vilaseen uutta tokmannia, sinne on 12km, kävin ennen lähtöä 2 kertaa wc:ssä ja heti siel pihas tuntu, et taas tarvis päästä...

Ja tänään on siis 31+6 eikä 5... Iha päivis sekasin ku keskiviikkona loma alkoi.
 
tervetuloa mimaco85!

sokerirasitus ohi täälläkin, outoa mutta litku oli musta hyvän makusta, maistu ihan vadelmatripille eikä se tuntunu missään. kauhee nälkä vaan oli kun sain aamupalan vasta puol ykstoista napaan. maanataina soittelen tulokset :) eipä se ollukkaan niin kamalaa vaan pikemminki puuduttavan tylsää istua paikallaan kaksi tuntia :(

linnanjuhlat tuli katottua puoleen väliin, sitten nukahin sohvalle josta mies herätteli puolenyön maissa :) ihania ja kamalia pukuja! Se nallukka puku oli kans jotain mitä mä en ymmärtäny..

Kaikki ketkä ei vielä ole liittynyt mihinkään facebookki ryhmään niin voi halutessaan laittaa mulle yv.tä niin pääsee mukaan talven kullanmurujen ryhmään :)

nostelut oon alkanu miettiä kuinka kovilla noi venyneet lihakset oikein on kun kantelen tota 16kilosta milloin missäkin ja sen lisäks kannan isot puulaatikot sisälle, kolaan ja lapioin lumet yms. Muutaman kerran vihlassu alamahassa kun oon raahannu tota uhmaikästä rimpuilee muksua autoon jostain kauempaa :/ pikkasen pelästytti. Kai se on nyt vaan ruvettava ottaamaan rauhallisemmin ettei masu repeä.

lumista viikonloppua
taikamaailma 28+6
 
Vissyliini Mulla kanssa sama vaiva, ummetuksesta ei tosiaan tietoakaan.. Joka paikassa vaan puhutaan ummetuksesta raskauden yhteydessä, mutta missään ei puhuta tästä toisesta vaivasta, että mikä siihen auttaisi :(

Unet Onko muilla ollut kamalia pettämisunia ja unia existä?? Ihan hirveetä nähdä tollasia unia kun mulla on elämäni paras suhde tällä hetkellä ja ollaan tosi onnellisia.. Outoa.

Vauvan kotiutumisvaatteet Kertokaa kokeneemmat että minkä kokoisia vaatteita otatte vauvalle laitokselle mukaan? Ja kuinka paljon? Mulle tuli tänään just postissa tosi lämpimän olonen kaukalolämpöpussi, jonka mies saa tuoda tullessaan. Mutta mitähän sen sisälle pitäs vauvalle pukea päälle?

mimmi83 ja Poitsu 28+6
 
Tervetuloo mimaco85 :flower:

mimmi83 kyselit noista unista, minä oon ainaki nähny niin kaikenmaailman unia tässä viimeviikkojen aikana, ettei ois ikinä uskonu! On ollu mielipuoli exää (jota en siis tosiaankaa kaipaile elämääni millään tavalla), vanhoja koulututtuja, ihan peruskoulunki luokkakavereita ja kaikkee... En ees enää muista kenen kanssa petin sillon, ku ite näin tommosen pettämisunen vaikka en tosiaan minäkään mistään semmosesta haaveile, koska oma mies on parasta mitä voi olla:heart:

Eipä muuta tälläerää.

minä vaan -84 + juniori 31+6
 
Unista, pakko kommentoida kun tosiaan mäkin oon nähny oudosti unia joistain existä ja pari yötä sitten näin unta tosta BB-Joukosta ja että hällä oli ihan älyttömän iso vehje siinä unessa, sellanen käsivarren kokonen, ja se taiskin siinä unen lopussa olla sen Joukon käsivarressa ja mä olin ihan haltioissani et wau, sit heräsin siihen kun sain orgasmin, siis ihan oikean, hetki meni siinä toipua et mitä just tapahtu, näin unessa BB-Joukon munan ja ilmeisesti kiihotuin ajatuksesta niin että sain, selvä :LOL: Sori, oli pakko jakaa kun oli niin hämmentävä tapaus tuo... Enkä siis tiennyt mitenkään himoitsevani edes kyseistä henkilöä...

Äidiksi2013 30+0 :heart:
 
Tervetuloa mimaco85!

Unet niitä on todellakin tullu nähtyä jos jonkinlaisia tässä raskauden aikana. Mun exät on mulle edelleen suurin osa läheisiä, joten ei oo outoa, jos ne unissa pyörii, mut mitään seksuaalista niiden kanssa ei oo kyllä unissakaan ollu. Johtunee siitä, että näin jo ennen naimisiinmenoa ne kaikki seksiunet existä. Silloin selvittelin, mistä moinen johtuu (säikäyttihän se kuitenkin, et mitä hittoa tää tarkottaa) ja selitys on hyvin simppeli - iso elämänmuutos vaatii kaikkien aiempien lankojen sitomisen, etteivät ne kummittele enää myöhemmin elämässä. :) Olkaa siis ihan tyytyväisiä noista unista, ne kertoo siitä, että ne sillat on poltettu takaa. Sen oon kyllä huomannu, et unet on tosi todentuntuisia joten ei ihme, jos Äidiksi2013 on saanut ihan konkreettisen orgasmin, vaikkakin BB-Joukon hervottoman käsikalun avustuksella. :LOL:

mimmi83 mulla ei nyt ole kokemuksen syvää rintaääntä, mut aattelin ihan sellaiset perusvaatteet pukea pienelle ja sitten sinne lämpöpussin sisään ja kaukaloon. Toki hattu pitää myös olla niiden normaalien sisävaatteiden kanssa, sen verran oon selvittäny. Kauheeta, kun on ihan hoomoilasena niin monissa asioissa, mut onneks täällä on ihania konkareita, jotka auttaa meitä noviiseja. :heart: :)

Kappas, ne sokeriarvotkin rauhottu - mittasin toooooooosi monesti tänään ja ilmeisesti se huonosti nukutti yö aiheutti tuon aamupäivän sekoilun, koska iltaa kohti normalisoitui taas nuo lukemat. Onneksi. :) Päivällisen jälkeen näytti 4,6 ja se on aika alhaalla, mutta hyvä lukema kuitenkin, koska olo ei ole ollut huono tai heikko. :)

Nyt on hjuva fiilis, laittaiskohan vielä saunan lämpenee... sit vois vinkua jalkahieronnankin itelleen. :D Tän viikonlopun aikana vois korkata uuden SingStar-pelin, flunssaisena mua aina laulattaa tavallista enemmän - hengitystekniikka helpottaa sitä hengittämistä muutenkin. Jostain oudosta syystä. :)
 
Unista: mä oon nähny tästä vauvasta unta monesti. yhdesti näin että sen pää tuli tosta navan yläpuolelta ulos ja minä ihastelin musta tukkaista vauvaa ja sanoin sille päälle, että sinähän olet jo valmis, voisit vaikka syntyä :D ja kahdesti olen nhny sellaista unta että kun vauva potkii niin oon saanu sen jalasata kiinni mahan läpi ja katellu sen pientä jalkaa :D :D Miestä naurattaa kun kerron aina näitä mun unia...
Sokereista: soittelin tänään neuvolaan ne tiistain pitkäaikaissokeri+paasto vastaukset ja nehän oli peremmat kun elokuussa :D Paasto oli 4,8 (elokuussa 5,5) ja pitkäaikaissokeri oli 5,1 (elokuussa 5,0), joten noiden suhteen ei hätää... Maanantaina sit selviää muuten miten edetään ja aiheuttaako heitot mittauksissa jotain jatkotoimenpiteitä.. Sitä odotellessa...

Heidukka ja Mytty 29+2
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Hei mamat!

Auttakee mua nyt! Siis tänään mulla on varsinkin kun kävin suihkussa niin sen jälkeen hirmusesti kutinut maha, varsinkin ala-vatsa? Mitä ihmettä tää nyt on? Muut paikat ei kutia, paitsi jos tietty miettii, mutta pliiiis sanokaa et on ihan normaalia ja johtuu luultavasti vaan siitä et maha kasvaa? Eli maha kutii navan kohdalta sivuista ja siitä alaspäin?
Paniiiiiikki!

Bettis ja rakas 31+6
 
Bettis mua ainakin kutittaa pakkaset tosi paljon ja onhan toi vatsan alueen iho toooooooosi kovalla koetuksella tällä hetkellä muutenkin. Ja mä oon aina raapinu ihoa hiukan saunan/suihkun jälkeen - kuollutta ihosolukkoa lähtee kuitenkin normaalisti. Jos se ei ihan jatkuvaa kerran ole niin en olis huolissani. :)
 
Taikamaailma Sulla nyt on monen moista kannettavaa, mutta tuli mieleen noista puulaatikoista, että mä olen siirtynyt käyttämään vallan kottikärryjä puiden kannossa. Meillä kottikärryt saa tuotua perille asti (puulämmitys), mutta jos teilläkin edes jonkun matkaa kulkisi laatikko kottikärryssä, niin siitä olisi edes ihan hiukan apua. En kyllä tajua, miten pystyt nostelemaan, kun mä saan hädin tuskin sen laatikon siitä kärrystä nostettua pois! Vihloo tonne häpyluuhun noi nostelut ihan hulluna.

Keltakukka 30+6 (1,5 tunnin päästä poksuu taas jee!)
 
Moi!!!! Hirveesti ois tääl taas luettavaa mut pikaseen luin pari sivua ja sitku on aikaa niin enempi.
Bettis miulla on ollut pari päivää sama juttu ! Rasvaa reilusti... Itekki vois rasvata kahesti päivässä mut jotenki oon tottunu rasvailee just enne nukkumaanmenoa tai suihkun jälkeen .

Tänään oli taas töissä semmonen päivä, että huh-huh!!! Oon alkanu miettiin, että jaksankohan loppuun asti (reilu kuukaus vielä...) Tuntuu , että hajoaa pää. Koko ajan saa juossa ja ei ole aikaa pysähtyä. Ja ei ne asiakkaat odota tai ymmärrä. :( Olen ihan puhki poikki katki .... !!!!

-Pikku Pallo 29+3
 
Bettis rasvaa mahaan niin loppuu kutina..

Unet tässä raskaudessa on ollu paljon vähemmän. Kuopuksen kans oli kauheita seksi unia melki joka yö:LOL: mut nyt ei, eikä sen pahemmin muitakaan. Niitä keskenmeno unia oli sillon aluks ja puoliväliskin...

Pika päivitys ja poksuminen..

Äiti maa & Alli poksu poks 32+0
 
Adii missä huoneessa olet Naikkarilla? Vietin siellä just vuorokauden huoneessa 420. Onko sulla lupa käydä syömässä eli mahdettiinko törmätä ruokailussa?

Närästyslääkeitä menee kuin nameja konsanaan. Monta kappaletta päivässä ja parikin peräkkäin. Vauva on niin korkealla, että tissit kohonneet uusiin ulottuvuuksiin :D

Piia-Liisa hienosti Akseli on kasvanut ja imuotettakin jo testaili, vautsi! Ehkäpä saatte pojan jo jouluksi kotiin :)

Neiti-81 laita viestiä vuokralaiselle perimismaksun kanssa ellei vuokrat ole viikossa tilille. Yleensä opettaa :)

Vempukalle ja Lauralle onnittelut poikatiedoista

J+ toivottavasti lääkityksestä on apua. Olipas hermoheikko lääkäri. Oliko erikoistuva? Jaksuja lepäilyyn sinnekkin.

Supparit/käyrät mulla kun tuota massaa on mahassa entuudestaan, niin ovat jo vuosia sitten todenneet ettei käyriin ole luottamista ja tunteisiin perustuukin nykyään suppareiden mittaus kohdallani. No ehkä viidettä odottava osaa jo sanoa mikä on kivuliasta ja mikä harkkaria.

Mimaco tervetuloa

Kotiutumisvaatteet on meillä ollut aina 50cm ja vauvat hukkuneet niihin (kaikki syntyneet 47cm pituisena). Vauva vaan ovat alkuun samanlaisessa käppyrässä kuin kohdussa eikä raajat todellakaan ylety vaatteiden päihin asti :) Meillä ollut body(pitää vaipan paikallaan), potkupuku, ekstra sukat puvun päälle, tumput, sisäpipo ja tietty päälivaatteet. Nyt varmaan villahaalari, villapipo ja kaukalopussi.



Omaa napaa
Itsenäisyyspäivä meni naikkarilla supistuksia torjuessa. Tuli minuutin parin välein sinne saapuessa ja hoitaja ja lääkäri tuumivat heti, että naamasta näkee jo missä mennään, että kortisonia vaan takamukseen ja sitten tutkimuksia tekemään. Supistuksen estoon sain sitten päivästyksessä ja osastolla yht. 5 tabua suun kautta ja suoneen kipulääkkeitä. Välillä supparit yltyivät jo minuutin välein tuleviksi eikä taukoa ollut lainkaan. Onneksi helpottivat lääkityksellä ja pääsinkin eilen illalla kotiin toisen kortisonin jälkeen, kun lupasin palata herkästi takaisin ja maanantaina on sitten tarkastus jälleen.
Kyllä oli osastolla lähtötarkastu todellista liukuhihna hommaa. Ei niin etteikö lääkäri olisi tiennyt mitä tekee, mutta suit sait ultrasi just ne tarpeelliset hommat ja siinä se. Kohdunkaula kiinni, mutta pehmeä ja pituutta onneksi vielä 3,3cm (lyhentyi 0,5cm vuorokaudessa ja viikossa yht. 1,2cm).
Hoitokatto taitaa ruveta tulemaan täyteen, kun siihen lasketaan kuulemma lastenkin sairaalamaksut ja meillä on parin päivän sairaalajakso kuopuksen kanssa takana tänä vuonna. Ja mun sairaalareissut eivät varmasti tähän lopu. Olen ollut vakkaripotilas lokakuun alusta alkaen 8-9 vrk välein päivystyksessä.
Seuraavaa etappia rv 32+0 odotetaan kuumeisesti :)

Maarit ja Hattivatti 30+5
 
Bettis rasvaa kehiin vaan :) maha kasvaa, pakkaset edesauttaa kutinaa ja sit vielä jos on yhtään turvotusta, niin sekin aiheuttaa varmasti sen jalkakutinan. Tsemppiä!

Mrs jos sulla oli flunssakin, niin ei ihme, jos on ollut arvot miten sattuu! Hyvä, että palautuivat ennalleen!

Seksiuneton ihan tavallista, hiukan olen kyllä kade tuosta unissa saadusta orgasmista :LOL: mä aina herään ennen sellaista ja sitten mieskin vain kääntää kylkeä :D Viime yönä muuten seksin lisäksi uin sellaisessa metsälammessa, jonka reunat olivat tosi vihreinä pehmeästä sammaleesta ja piti uidakin sen lammen ihan pinnalla, muuten osui kädet kaikenmaailman juurakoihin. Mutta vesi oli hyväntuoksuista ja sen pinnalla uidessa oli tosi helppo hengittää.

F***ing sokerit Annoin sitten eilen periksi, koska aamupaasto oli 5.8 ja tunnin arvo 9.4, ajattelin, että valehtelen vain lappuun, että unohdin laittaa edellisenä iltana insuliinia... sitten eilen piikitin ekaa kertaa ja tulos oli hyvin hämmentävä. Nukuin unista huolimatta kuin tukki: menin yhdeltätoista nukkumaan ja heräsin yhdeksältä aamulla... paastoarvon ollessa 6.3. Nyt odottelen, mitä tunnin arvo sanoo. Mutta olen siis hyvin häkeltynyt! Eikös sen insuliinin pitänyt sitä arvoa laskea eikä nostaa :( onhan mulla kovasti stressiäkin, mutta siihen se tuskin kyllä pystyy vaikuttamaan ellei anna just nyt huomattavan summan fyffeä se terkkari kaupantekijäisiksi :LOL: tai siis yritän olla stressaamatta, mutta väkisinkin sitä tietenkin... tuli sellainen ylimääräinen lähes kymppitonnin lasku ja nyt se on hoidettu, mutta kynsiä saa kyllä ehkä syödä joulunaluksen. Onneksi meillä on tili lähikauppaan :)

Tänään olisi kerhon pikkujoulut ja lasten mummu pitäisi hakea yökyläilemään :) Joulukalenterista tuli askartelua ja ollaan väkästelty ikkunoihin noita tonttuja :D Oikein on leppoisa elo muutoin :)

Jos jollain on kokemusta noista insuliineista niin kertokoon tai vaietkoon iäksi, mutta kiinnostaisi kyllä tietää, että odottelenko kauankin vaikutuksia vai pitäisikö sen tosiaan heti auttaa?

Viivi+Tiiti 31+2
 

Yhteistyössä