HELMIKUUN HELMET 2013 *marraskuu*

Unohdinpa ihan käydä päivällä poksumassa!

Ohhoh, olipas täällä tänään tapahtumarikas päivä! Kaikenlaisia uutisia olikin tullut! Tsemppiä Maaritille kovasti ja kaikille muillekin, jotka sitä tarvitsevat! Itselläni oli tehtävänä hieman työhommia pitkästä aikaa, lupauduin tekemään jouluista kuvitusta erään lasten jalkapalloseuran joululehtiseen, eli ihan ilmaiskeikka, mutta kivaa se taas oli. Olen siis koulutukseltani taidegraafikko, mutta kotiäidiksi olen itseäni tituleerannut jo vuosikaudet. ;) Ehkäpä jonain kauniina päivänä vielä palailen noihinkin hommiin. :)

Piia-Liisa, mä en tällä kertaa ole hommannut lainkaan 50 cm vaatteita, jos tulokas on yhtään kahden edellisen vauvelimme mitoissa, jäävät 56 cm vaatteetkin todella vähäiselle käytölle, kakkonen oli 54 cm/3865 g ja kolmonen 53,5 cm/3860 g syntyessään... Esikoiselle tosin 50 cm:n vaatteet olivat sopivia hyvän aikaa, sillä hän oli vain 48cm pitkä. Jos siis sattuisikin niin, että tämä nelonen olisikin esikoisen mittoja, lähetän miehen ostoksille... Ottakoon vaikka jokaisesta vaate-ehdokkaasta valokuvan ja postatkoon mulle hyväksyttäväksi, jos ei muuten uskalla ostaa. :D Hah.

Huomenna olisi tarkoitus ostaa pinnasänky, löysin sopivan ehdokkaan fb-kirppikseltä ja sopivasti huomenna tilille pamahtaa äitiysavustuskin, joten onpahan sekin sitten sijoitettu samantien oikeaan tarkoitukseensa. No, ei se pinnasänky sentään koko summaa kuluta, eli voinen osteskella "samaan laskuun" lisäksi vähän vuodevaatetta sun muuta tarpeellista, mitä vielä ostamatta on. :) Turvakaukaloasiakin pitäisi pikkuhiljaa saada hoideltua kuntoon, täytynee siis tuijotella huutista entistä tarkemmin, sillä haluan ehdottomasti Maxicosin kaukalon jalustoineen, siihen kun löytyy jo adapterit rattaitamme varten valmiiksi ja on muutenkin tosi kiva kaukalo.

Omaan napaan kuuluu nyt onneksi jo parempaa, kuin alkuviikosta, jolloin varsinkin maanantai-sunnuntai yönä supisteli ihan tolkuttomasti ja maanantain lepäsinkin ihan sohvanpohjalla. Liiempiä en silti uskalla edelleenkään kävellä tai muutenkaan "urheilla", sillä aika nopeasti niitä suppareita (ihan kunnolla tuntuvia)tulee. Sukkapuikkovihlaisuja myös ja paineen tunnetta kohdunsuun tienoilla... Vielä en kuitenkaan ole lähtenyt tutkittavaksi saakka, viikko sittenhän kaikki oli vielä ihan ok, toivottavasti edelleen. Närästyskin on nyt kuvioista poissa tuon lääkityksen ansiosta, kurkkukipu vaan ei ole vielä kokonaan väistynyt, taisi ehtiä melko pahaksi. Yskä sen sijaan on jo melkein kadonnut, mahtavaa! :)

Bliss ja Poikanen 28+0 (tai nythän on jo torstai, eli 28+1... ;) )
 
Ai niin, mittasin uteliaana minäkin valtaisana pitämäni vatsani ja mähän taidankin olla ihan pieni! ;) 98cm oli mittaa, vaikka näyttää tuo kyllä silti melkoiselle pallolle! En kyllä ole tosiaankaan mikään pitkä; hätäisesti 162 cm. Että ehkä se tällaiselle matalakasvuiselle on jo ihan riittävä mitta... Sf-mitta kuitenkin huiteli yläkäyrän tuntumassa viikko sitten...
 
Viimeksi muokattu:
Adii pyydä miehesi tuomaan sairaalaan tullessaan äippäpaketti mukana, niin saatte kivaa tekemistä. Eihän sitä sinne tarvitse jättää, mutta yhdessä voitte ihastella sen lävitse :)
Istukankiinnitysmisongelmia on yhdessä raskaudesta 2500:ssa ja kun sektioita takana 3 kpl niin jo joka toisessa raskaudessa (asia, jota en tiennyt etukäteen tai en olisi enää ruvennut viidettä tekee!). Paskaa tuuri siltä osin, että istukka sijaitsee vielä suoraan alhaalla ollen kiinni sekä etu- että takaseinässä eli mahdollisimman vuotoherkkä (kiinnitymisongelma aiheuttaa jo vuoto-ongelmia herkästi).
Tsempit sokerirasitukseen, toivottavasti ei ole rd:tä!

Bettis mä en ollutkaan kuullut mistään Lidlin maito-ongelmista. Meillä ei enää juoda sitä "kestomaitoa", mutta juotiin aikoinaan Lidlin tultua Suomeen. Oli niin helppo ostaa kerralla 30 litraa ja säilöä kaapissa.

Amore tsemppiä tassujen kanssa ja turhahan sitä on itseään piinata duunien takia, joita ei kummiskaan tehtyä saa tai sitten koko elämä pyörii vain niiden ympärillä. Ole kuitenkin iloinen, että pääset vielä liikkumaan halusi mukaan etkä joudu olemaan levossa kuten Adii ja minä :)

Heidukka onneksi pienellä kaikki hyvin :)

Tuuliannaliina Voi kurjuus! Tosin noi painoarviot ovat vain arvioita ja meillä lapset olleet alakäyrällä tai juuri ja juuri yläpuolella syntyessään. Arviot voivat heittää kummin vaan (esikoisesta arvioitiin käsin 4,4kg ja ultralla 4,3 kg 12t ennen synnytystä ja painoi 3,3kg). Näillä viikoilla vielä ihan pienikin mittavirhe aiheuttaa ison piikin mittaustulokseen.
Valkovuotoa, lorahtelevaa valuvaista oli mulla ainakin parisen vk sitten. Housut märkinä, housunsuojista huolimatta. Kesti liki viikon verran ja sitten helpotti. Yksi asia mikä voi housuja kanssa kastella on se ettei rakko tyhjene kunnolla pöntöllä eli hieman muuttele asentoasi ennen ylös nousemista (kumarra eteenpäin, istu toiselle kankkuselle ja sitten toiselle). Jos vielä lorahtelee pissaa ulos, niin ehkä johtuu ihan siitä, että rakko tyhjeneekin loppuun sun ylös noustessa ja pissa pikkuhiljaa valuu sitten housuja kastelemaan.
Painoon sanoisin, että tärkeämpää on katsoa mitä syöt kuin vetää esim. karkkia kaksin käsin. Syö kreikkalaista/turkkilaista jugurttia (paljon proteiinia ja rasvaakin =kaloreita), pähkinät ovat terveellisiä ja edistävät mahan toimintaa, joten niitä kannattaa syödä yms. Vaikka et saisi omaa painoasi ylös niin kyllä se vauva osansa ottaa, jos ei istukassa ole vikaa. Miltä virtaukset näytti?
Mulla ylittyi lähtöpaino esikoista odottaessani vasta rv 38+, seuraavien kanssa sitten aina pari vk aikaisemmin ja kaikki olleet 3,3-3,4 paitsi viimeisin joka oli 2,9kg vaikka mulle tuli painoa 15kg ja aikaisemmin tullut 1-4kg.

Ila onneksi selvisit säikähdyksellä!

50 cm vaatteet Meidän kaikki muksut olleet 47cm syntyessään ja 50cm vaatteet olleet kivat, kun ovat olleet sopivia vaikka alussa nekin olleet isoja, vauvat kun ei pidä jalkoja suorassa :heart: Montaa ei kuitenkaan kannata ostaa, kun moni syntyy yli 50cm tai sitten vaan ei muuten mahdu niihin. Pari vaatekertaa riittää hyvin niin on istuvat vaatteet vieraita tullessa.
Kävin kyllä tarkistuttamassa mahdollisen tulehduksen. Etenkin jos seksiä/ uimista/ kylpemistä yms. olet harjoittanut ja voihan niitä tulehduksia tulla ilmankin kuten mulle on tullut ja olla jopa varsin oireettomia.

Pikku_Pallo mulla on pariin kertaan iskenyt hirveä kipu nivuseen ja jalka ei ole taipunut lainkaan vaan olen joutunut vetää suorana perässä ja kepin kanssa klenkkaamaan. Ihan yhtä nopeasti lähtenyt kuin tullutkin. Liitoskivut taas tuntuu "luissa". Ja mulla etenkin pitkän istumisen jälkeen huomaan ettei veri ole kiertänyt alapäässä ja hetken tallusteltuani kipu hellittää.

Bliss tsemppiä suppareiden kanssa ja lepäilehän :)

Pikkuhiljaa rupeaa tottumaan tähän joutilaana oloon ja osaa puuhastella pienissä erissä, niin että verenkierto toimii eikä kuitenkaan ylirasitu ja saa suppareita aikaan. Tai niin nyt ainakin tällä hetkellä, toki kokemus opettanut ettei samat säännöt päde edes pitkään.
Lapsille kokeilin vaivihkaa jutella tilanteesta, mutta ovat kiinnostuneimpia omasta elämästään mikä täysin ok :) Auttelevat pyytämättä ja tuovat ruokaa/ tarjoutuvat aina tekemään voikkaria tms. kun itsekkin syövät ja hoitavat meidän 13kk ikäistä neitiä. Eilenkin meidän 10v. lähti kirjastoon ja otti neidin ratasajelulle mukaan. Olivat pysähtyneet puistoon keinumaan ja leikkimään hiekkalaatikolla ja mä sain huilia 2 tuntia. Esikoinen jatkoi sitten neidin hoitamista, kaikki leikittivät vuorollaan illan mittaan ja yhdessä laittoivat pienokaisen iltahommat ja veivät nukkumaan miehen ollessa pitkästä aikaa poissa illalla.

Enpä pärjäisi ilman noiden isompien apua yksikseen lainkaan :kiss:

Maarit ja Hattivatti 27+2
 
Moikka pitkästä aikaa.

Joka päivä käyn lukemassa, mutta kommentointi on vaan jäänyt jostain syystä. Pitää nuo kolme lapsosta äidin sen verran kiireisenä.

mahan ympärysmitta on täällä nyt sen 99cm.

sairaalakassi sitä pakkailen sitten vasta äippälomalla :)

50cm vaatteet meillä niitä on ollut muutamia, koska lapset ollu syntyessään sen verran pikkuisia, että on hukkuneet 56cm vaatteisiin.

(.) omanapa varoitus Eilen kävin lääkäri neuvolassa (rv 27+3). Painoa tullut alusta nyt se 10kg :stick: no sitähän tuo herkuttelu on teettänyt.
Sf-mitta oli 22cm..Eli alakäyrällä mennään. Kohdunsuun tilanne hyvä. Mitoiltaan pikkuinen vastasi 26+4 viikkoja ja painoarvioksi tuli tasan 1000g :heart: Pikkuinen vauva siis masussa asustelee. Lääkäri oli sitä mieltä että haluaa tarkastaa ultralla vauvan kasvun kuukauden päästä. Ei tuo nyt mielestäni mitenkään huolestuttavan pieni ollut, mutta huoli siitä kuitenkin nyt tuli :|

lumi-enkeli ja pikkuinen Pippuri 27+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Piia-Liisa :D Hauska!

Pienet vaatteet On aika arpomista tosiaan, tarviiko niitä enemmän vai vähemmän. Itsellä on muutamia settejä ja isompia potkareita pidän niin, et vauvalla on sukat (sen aikaa mitä jalassa pysyy)

Maarit* Ihanaa, et on apulaisia :heart:

kiikkalainen No tervetuloa! :wave: Ei ainakaan tiedossa ole mulla ketään tuttua, tai tutun tuttua, et olis la ihan lähellä omaa. Mutta eipä sitä koskaan tiedä ;) Mitäs olet mieltä näistä viikonloppusynnytysten muutoista? Meilläkin on kuopus 3v, ja keskimmäinen 5v.

Tsempitykset :heart: kaikille niitä tarvitseville!

Sairaalakassi En ole vielä suonut ajatustakaan, yleensä olen tähän menessä jo listan tehnyt (aina pitää olla lista! :D) Noita pikkusia vaatteita katselin ykspäivä, et mitkä laitan vauvalle päälle kotiin tullessa. Ne tarvii pestä ja laittaa valmiiksi, muun ei vielä oo niin väliä. Mut jos tulis äkkilähtö niin mies olisi aika huuli pyöreenä ton vaateläjän kanssa, et mitä pitäs ottaa :D

(.) Kummallinen päivä, mielestäni nukuin ihan hyvin. Vessassa sai tietty hypätä ja kuopus vinkui jossain välissä, niin sitäkin tarvi käydä silittelemässä. Nyt jos oikasisin niin nukahtaisin ihan varmasti. Kaupassa kävin pikaisesti ja unohdin puolet mitä piti ostaa...:kieh: Lupasin esikoiselle, et on suklaakakku odottamassa häntä, mut nyt joutuu kyllä sitä hetken odottamaan..:snotty:

Äiti maa & Alli 28+5
 
Huihui, täällä on monilla ollut säikkytilanteita - tsempityksiä hirmusti täältä teille, jotka ootte ylimääräsiä tykytyksiä saaneet! :hug:

kiikkalainen oikein paljon tervetuloa konkreettisesti joukkoon! :)

50cm vaatteet mulla on muutamia ulkomailta tilattuja newborn-vaatteita, jotka ajattelin ainakin silloin päälle pukea, kun laitokselta kotiudutaan. Muuten pääasiassa kaikki on 56cm ja muutamia on jo 62cm. :)

Tarvikkeista muuten, eilen sain paketin, jossa oli höyrysteriloija (Avent) mikroon pulloja ja tutteja varten, itkuhälytin (Avent sekin) ja pienempi lämpöpussi turvakaukaloon/vaunuihin (Eisbärchen) - sen isomman ostin jo Saksasta ja se tulee käyttöön vasta ensi talveksi. :)

Mahtaako kellään olla kokemusta Ikean pinniksistä? Äiti ja isä on menossa ensi viikolla Tampereelle hotelliin pariksi yöksi ja ovat menossa Ikeassa käymään niin mietin, tuotattaisinko jo nyt pinniksen matkassa vai odottelisiko suosiolla kevätpuolelle. :) Meillä on tuo kehto jo, joten ihan heti alkuun ei ole pinnikselle tarvetta, mutta saahan sen tuonne varastoon laitettua halutessaan paketissa. :) Saatan kyllä tuottaa jotain muuta matkassa... tykkäisin kovasti saada pari noita LACK-sarjan pyörällisiä apupöytiä lisää. :D

Sairaalakassi on täälläkin pisteessä onko se jotain syötävää eli enpä ole edes ajatellut koko asiaa. :) Ehtiihän tuon sitten äitiyslomalla laittaa kuosiin. Toivon mukaan ainakin. :)

P-L ounou, ei ollu tarkotus lietsoa paniikkia. :D Tuli vaan yhtäkkiä sisäistettyä ajankulku. Hurjaa. :)

Aivan uskomattoman ihanaa - ensimmäinen yö ties kuinka pitkään aikaan ilman närästystä! Ainoastaan pissalle joutui heräämään pari kertaa, mutta voi että, kun oikeasti on mahtava fiilis. Ja avun toi mulle Ranixal, jota saa ilman reseptiä apteekista - kaverikin sitä suositteli, että hänellä helpotti, vaikka kärsii normaalisti refluksista. :)
Masumöyrijällä on iltapäiväjamittelut menossa - jostain syystä tulee sellainen Ally McBealin dancing baby mieleen. :D :heart:

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 27+0 POKS!
 
Heipsan!

Ihan pika päivitys, että oletteko muut huomanneet ruokaa tehdessä, että täytyy vähän vinouttain olla ettei masu kuumene ;D hihih.. Tossa lasagnea teen ja masu vähän lämpes :D

Tänään pyöräytin korvapuustejakin. ;) viitsinköhän itse syödä kun tein siitä UHT-maidosta niin en varmaan itse syö niitä. No ehkä yhden ;)

Minun silmään on tullut verenpurkauma :/

Bettis the punasilmä ja rakas 28+4 <3
 
Arrgh, mua ärsyttää :mad: Helsingissä on tästä päivästä eteenpäin loppunut oman neuvolaterveydenhoitajan soittotunnit ja sen sijaan pitää soittaa koko helsingin keskitettyyn numeroon. No eihän sinne oo ees päässyt läpi! Mun olisi pitänyt soittaa niitä sokerirasituksen tuloksia, mutta enpä taida saada niitä tänään. Ja muutenkin kurjaa kun ei voi enää soittaa omalle terveydenhoitajalle jos on jotain kysyttävää. Jos haluaa jutella just sen kanssa, niin pitää sit varata soittoaika. Ja mulle ei ainakaan missään oo tiedotettu tälläsestä muutoksesta. Mites muut Helsinkiläiset, oletteko tienneet, että neuvoloihin tulee yksi keskitetty numero? No ehkäpä toivun tästä ärsytyksestä ja yritän huomenna uudestaan...

Kausi-influenssarokotteesta, meinaatteko ottaa? Narkolepsiaahan tuo ei aiheuta mitä alle 65-vuotiaille annetaan. Ja onhan sitä toisaalta annettu jo monta vuotta. Mietin vain, että jos sen influenssan sattuisi saamaan, niin se voisi olla hyvin kohtalokasta. Tai jos sen saisi kun on juuri synnyttänyt, niin se voisi olla pienelle vastasyntyneelle vaarallista. Itse en varmaan uskalla jättää sitä ottamatta vaikka en ole sitä ennekään tarvinnut.

Mitenkäs muuten Facebook ryhmään pääsikään? Vähän alkanut uteliaisuus herätä ja tekisi mielä käydä katsomassa mitä siellä pulistaan :)

ikean pinnasänky tuli meille. Saatiin se tosin käytettynä ja siksi päädyttiin siihen, mutta kuulemma on ollut käytössä hyvä :)

Bettis ne pullathan paistetaan kuitenkin uunissa, joten etköhän uskalla niitä syödä :)

Hirmuisesti taas voimahaleja ja tsempityksiä niille jotka niitä tarvitsevat :flower:

Bumble & rakas pikku masukki 25+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :)

50cm vaatteita löytyy muistaakseni muutamat, kaikki vaatteet on vielä varastossa. Kaikki ihanat pienet säästössä isosisaruksilta, ja muutama hankittu uusia/vähän käytettyjä. Olen aika kova hankkii vaatteita netistä ja kirppiksillä käytettyinä muksuille muutenkin. Olkoon se mun ekoteko, ja pitää suomen postia pystyssä :D

neuvolassa kävin aamusella. Pelottelemassa harjoittelijaa :whistle: :LOL: hän niin asiallisesti kyseli kaikenlaista, ja sitten kysyi nukkumisesta että miten meillä nukutaan? Sanoin että meillä ei ole nukuttu kohta viiteen vuoteen yhtään yötä. Hän oli pudota tuolilta leuka loksahtaen :D no totuus, esikoisella oli koliikki, huono nukkuja ollut siitä lähtien. Kahdesti nukkunut 6h putkeen, ja nyt on menossa taas joku painajais uni vaihe, herätään 2-5 kertaa yössä. Kaksivuotias herää siihen omat herätyksen päälle. Että ei nukuta. Harjoittelija oli ihan kauhuna, voi voi mitenköhän me nyt saataisi sinut nukkumaan ja teidät! Sanoin että voi kuule, et saa sinä eikä saa muutkaan. Nukun sitten kymmenen vuoden päästä ;) että elämä on nyt näin ja näillä mennään. Oli ihan ihmeissään edelleen :LOL: Sisko nauroi puhelimessa kun kerroin hänelle tästä, ei sais kuulemma pelotella toisia, totuuksiahan mä vaan kerroin, ei nää lapsi hommat mene niinkun kirjoissa kerrotaan :saint: sf-mitta oli kolme senttiä vähemmän kuin molemmissa edellisissä odotuksissa samoilla viikoilla! Eli 23cm kun toisissa ollut se 26cm. Mahtaakohan johtua kun on omat kilot sen verran paljon vähemmän kuin edellisissä odotuksissa, että tulee vähemmän senttejä kun on vähemmän rasvaa välissä. No ehtii se tässä kasvaa vielä..

pesän/kodin rakennus vimma? kärsiikö tästä vaivasta kukaan muu? :D mä olen nyt huomannut olkkariin kaikki tekstiilit uusiksi, verhojen ompelu kesken, tyynynpääliset, joulu valot, ja sisustus juttuja. Keittiössä sama homma, ja sitten yksi uusi kaappi ja naulakko sisustus juttua, eteiseen vaihdoin jo verhot talvi malliin. Lastenhuoneeseen on tulossa maalia seinään ja sisustus tarraa sekä huonekalut uuteen järjestykseen...:LOL: kaikki jouluksi valmiiksi :xmas: nyt kun kirjoittaa mitä meinaa niin voi vitsi, mikä vimma päällä! Justiin hain eteiseen tähtivaloverhoja ropparista :LOL:

repäisy kipuja ym. löytyy myös täältä, välillä vaikea justiinsa nousta sängystä kun tuntuu että vatsalihakset olis jumissa ja sukkapuikko pistoja tulee toiseen lonkkaan. Loivilla liikkeillä ennakoiden niin sitten menee helpommin.

Tsemppiä kaikille jotka tarvitsee :heart:

Taikamyrsky ja Myrtti 25+6 eli huomenna 26 jo :)
 
kausi influenssarokote jätän ottamatta, ei tullut mieleenkään ottaa. Meillä ei oteta lapsillekaan sitä, esikolle otin kerran ja sitten tämän kuuluisan sika piikin. Itse vastustin mutta tuttu lääkäri puhui silloin ympäri. Ei olisi pitänyt ottaa! Esikoisella paheni nämä uni jutut entisestään sen jälkeen. No ei tarpeeksi että oltaisiin päästy tilastoihin. Mutta uskon että niillä on yhteys. Meillä lapset ei ole saaneet peumokokki rokotetta eikä myöskään rota virus rokotetta, tai sitä litkua jota vauvalle juotetaan. Ei ikinä, kaikki tutut jotka ovat vauvalleen sen ottaneet ovat katuneet kun siitä tulee vatsan vääntöä, ripulia, yms. Olen hiukan rokote vastainen ehkä, mutta vanhat perus rokotukset meillä otetaan kuitenkin. Joten samalla linjalla mennään myös tulevan vauvan kanssa.
 
Heips!

Maanantaina vähän säikäytti kun illalla tuli supistuksia tunnin ajan 10min välein. Ja nää supparit tuntu selässä, ei ollenkaan mahassa. Onneks loppui itsekseen. Toivottavasti ei oo nyt tuhojaan tehny. Kahen viikon päästä tarkistukselle, jos ei sitä ennen kummempia tule.

Meijän pikkurinsessa täyttää viikon päästä 2v! <3 Pitää rueta vähän suunnittelee tarjottavia. Pidetään ihan pienet synttärit, isovanhemmat, sedät, enot, ja (kummi)tädit. Paitsi nyt kun rupee laskee niin äkkiä tulee se 20 vierasta! :D Ajattelin pyytää äidin kaveriksi leipomaan täyte- ja voileipäkakun.

Bettis Täälläkin saa olla varuillaan ettei masu pala ruokaa laittaessa! Käytänkin pääosin takimmaisia levyjä! :D

Jonkin verran on meilläkin nuita 50cm vaatteita. Ja kyllä ne ensimmäisen kuukauden päälle sopi. 56cm oli myös yhtäaikaa käytössä. Meidän tyttö oli syntyessään siro, 49cm ja 3040g. Pikkutirppana on vieläkin.

Pink 28+0 *poks*
 
Pikaisesti vastaan minäkin tuohon influenssarokote-gallupiin... Meillä otetaan koko poppoolle, mies sen jo työpaikan puolesta saikin, minä ensi kerralla neuvolassa ja keskimmäisen 6v-neuvolakäynnillä joulukuun alussa sitten kaikille lapsille. Meillä kun on kaksi vanhinta lasta on astmaatikkoja, niin influenssa ei olisi ihan kaikkein mukavinta seuraa.

Ikean pinnasängyistä Meillä on kaikki aiemmat nukkuneet siinä Ikean halvimmassa, olikos se Sniglar-nimeltään ja hyvin toimi. Vanhassa mallissa oli vielä kolmeen eri tasoon säätyvä pohja, tässä uudemmassa muistaakseni vain kahteen. Käytettiin sitä pinnistä vielä omalla "ylimääräinen lauta"-virityksellä pinnasänkyiän jälkeenkin ennen junior-sänkyyn siirtymistä. Oikein toimiva systeemi. Ehdin vaan (hups) myymään tuon pinniksen keväällä, ennen plussauutisia, joten nyt pitää sitten uusi pinnis hommata. Ihan just olenkin lähdössä sitä noutamaan. Tällä kertaa ostamme Brion sängyn, sillä sattui sopivaan hintaan kirppisilmoituksessa vastaan. :)

Sairaalakassia en ole vielä valmiiksi pakkaillut, hieman kyllä jo miettinyt kotiutumisvaatetta pikkuiselle, mutta en taida osata päättää... ;)

Nyt vauhtia töppösiin, koko lapsilauma autoon mukaan ja pinniksen hakuun!

Bliss ja Poikanen 28+1
 
IKEAn pinnasängystä Meillä on ilmeisesti tällainen GULLIVER Pinnasänky - IKEA ja vaikuttaa olevan ihan ok, mutta käytöstä tositoimissa ei ole vielä siis kokemusta. Yllättävän vahvan oloinen IKEAn sängyksi.

Meikäläinen juo muuten päivittäin melkeen litran UHT-maitoa. Yleensä Pirkan tai Valion. En ole löytänyt mistään tietoa, että sitä ei saisi juoda. Onko siis jollain jotain muuta tietoa asiasta?

Bumble Minä taas en uskalla ottaa sitä influessarokotetta. Meillä tehtiin neuvolassa hyvin selväksi, että se on äidin päätös ja he eivät ota siihen mitään kantaa. Jos terveydenhoidon ammattilainen ei sitä suosittele, niin en minä sitä sitten ota.

Taikamyrsky Täällä on kans kauhia pesänrakennusvimma! Just kaikkia tekstiilejä himoitsen uusia ja laittaa kauniita valoja. Huonejärjestyskin menossa uusiksi, mutta siihen haluan myös miehen mukaan. Eilen IKEAssa tuli ihan mielettömästi uusia ideoita!
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
keltakukka no siis UHT-maitohan on pästöroimatonta, nii siks varmaan pitäis välttää. Mulla vaan meni maha ihan sekasin siitä nii siks otin puheeksi. :) nyt ei oo mitään vaivaa kun en juo sitä. Kyselin neuvolasta, ja he sanoivat vaan että mun kannattaa lopettaa kun meni sekasin maha, mutta muutenhan sitä ei tiedä missä on listeriaa. Mutta varmaan ainakin vähentää kannattaa. :)

Juu olen syönyt aika monta pullaa kyllä tänään :D ja mieli tekis jäätelöä ja kinuskikastiketta! NAM! Mutta kaupat ei oo auki. Ehkä ihan hyvä :D

Ikeasta ajattelin kanssa sen pinniksen ostaa. :) olen kaverilta kuullut että on hyvä. ;)

Bettis ja rakas 28+5 <3 (aiemmin kirjoitin väärin :D menee niin nopsaa aika ettei perässä pysy)
 
POKSISTA! 26+0 :)

Bumble: Joo mua kans ärsyttää suunnattomasti toi neuvolan soittoaikauudistus. Tuntuu ihan tyhmältä, jos joka kerta kun soittaa joutuu selittämään koko tilanteen aina uudelle ihmiselle. Tympeetä. Mitähän säästöä silläkin saadaan aikaan? Kukaan ei enää viitsi soitella? :kieh:

Sokerit olivat ookoo, saan jatkaa herkuttelua :popcorn:

Tänään on supistellut oikein urakalla. Eniten se ilmenee menkkamaisena selkäkipuna. Menee aina ohi lääkkeillä joita syön supistusten estoon.

Tää oli nyt tällainen nopee minäminäitte-päivitys, nyt tarvii unta! Huomenna tutkitaan taas ja ollaan hitusen viisaampia.

Hyvää yötä!

Adii
 
Sairaalakassista... olen jo miettinyt päässäni että mitäköhän sitä vois laittaa pikkuselle vaatetta sinne mukaan, tosin eipä mun hirveesti tartte ressata siitä, asun nimittäin 100 metrin päässä keskussairaalasta :LOL: On jotenkin turvallinen olo sen suhteen ja muutenkin, että jos jotain unohtuu ottaa mukaan niin mies kipaisee hakemaan ja siinä menee minuutti :)

Pesänrakennuksesta ja vaavin vaatteista; Olen kerännyt 50 - 62 senttiset vaatteet lipastoon, joka toimii samalla hoitopöytänä. Yksi vetolaatikko jäi tyhjäksi vaippoja yms varten. Lisäksi minulla on varastossa jonkun verran 68 sentistä sinne aina 92 senttiin asti vaatteita :D Sain työkaverilta valkkailla käytettyjä vaatteita jemmaan, ihan hyvä vaan. Tosin en hirveesti uskaltanut ottaa selvästi tyttö-tai pojannäköisiä. :) Myöhempi tulee sitten hamstrattua..

Mä niin rakastan noita pikku vaatteita! :) Ja pian niissä lämmittelee pikku nyytti ! Ajatella... Sisustusvimma olisi kova myös täällä. Olen pikkuhiljaa hankkinut kaikenlaista, mutta vielä olisi paljon toiveissa, jotta tämä koti näyttäisi meiltä. Seuraava isompi asia, joka pitää hankkia, olisi sohva... ja mielellään iso sellainen ! Ja tumma väriltään.

Tsempit ja hyvät yöt kaikille tasapuolisesti,
terkuin Pikku_Pallo & mahan möyrijä 26+2
 
Bettis Niin se ei ole pastöroitua, mutta se on tehty muuten bakteerittomaksi. Meinaatko siis sitten säilytystä? Kun miten tahansa tätä googlaan niin kaikki terveystiedon ammattilaiset kirjoittavat, että sitä saa raskaanakin ollessa juoda. Valion sivulla sanotaan UHT:stä näin: Iskukuumennus eli UHT-käsittely (Ultra High Temperature Processing) on pastörointia voimakkaampi lämpökäsittely, jossa maidosta tuhotaan kaikki mikro-organismit. Tässä sterilointi-käsittelyssä maito kuumennetaan vähintään +135?C:seen muutaman sekunnin ajaksi ja pakataan jäähdytettynä, aseptisesti (mikrobivapaasti) esisteriloituihin pakkauksiin. Käsittelyn ja pakkauksen ansiosta avaamaton, iskukuumennettu maito säilyy huoneenlämmössäkin useita kuukausia.
Tämä häiritsee minua nyt sen verran, että selvitän tämän vielä neuvolasta (jos sielläkään tietävät). Ymmärrän kyllä, että itse et enää juo, kun vatsa menee kerran sekaisin.
 
UHT-maitoa saa juoda, se on steriilimpää kuin normaali pastöroitu maito. Jos UHT-maidosta saa pöpön, on prosessissa joku mennyt pahasti pieleen, tai se on saastunut esim. purkin ollessa auki. Kaikki huoneenlämmössä säilyvä maito on iskukuumennettua, eli UHT-maitoa. Iskukuumennettua steriilimpää elintarviketta ei taida olla olemassakaan.
 
Uht, eli iskukuumennettu on huomattavasti pästöröintia voimakkaampi tapa tuhota maidosta kaikki pieneliöt. Eli siitä ei ainakaan listeriaa tule saamaan. Sitä voi jopa säilyttää huoneenlämmössä turvallisesti, et olisko Bettiksen mahapöpö jostain ihan muualta. Tai ettei maito ylipäätään sovi?

:)
 
:D Ultra on aika hyvin.

pikavastauksen ehdin näpytellä tuossa äsken, pakko oli kommentoida kun on näitä oman alan juttuja. Mutta oli jo niin kauhea kiiru, et jäi vain maitohöpinöiksi :D

Tänään on taas ees taas ravaus päivä, onneks ilma on kiva :) Hyvää tekee vaan kävely, vähän tosiaan aamulla aina ärsyttää nämä päivät kun eka viedään eskari, samalla reissulla kerholainen, tullaan yhden kans pariks tunniks kotiin ja taas lähetään hakemaan kerholaista ja taas tunnin päästä eskaria. Mutta et kun ilma on mukava niin mikäs siellä oikeesti on kävellessä. Liitokset nyt ei tykkää ja selkääkin vähän kolotti, mutta huonompi vaihtoehto on se, ettei pystyisi liikkumaan lainkaan. Joten en valita :)

Mulla/meillä on nimi ongelma! Mikään tytön nimi ei tunnu tarpeeksi kivalle. Ne 2 ekaa vaihtoehtoa on saanut monta muuta vaihtoehtoa lisää mutta niissäkään ei tunnu olevan mitään The nimeä:headwall: Ja kun siis minä tykkään, et olis ees vähän hajua mikä se vois olla, mutta ei! Tää muuttuu kohta henkilökohtaiseksi kriisiksi :D

:kieh: ja seuraava valituksen aihe. Jehovat.. Ei, mulla ei ole mitään sanomista yksinomaan heistä, tai muistakaan uskonnoista JOS ne pidetään itsellä. Oli pitkään hiljaista asian tiimoilta mutta nyt ne on tän viimesen kuukauden juossu ovella ihan taukoomatta. Nyt en enää avaa ovea ja laitoin ikkunaan lapun jossa lukee: EI USKONNON KAUPITTELUA.. Jospa ne osaisi lukea. Kun aina siinä ovella on semmonen herttainen mummo, en mä saa sille sanottua, et kuule ei kiinnosta |O


Äiti maa & Alli 28+6
 
Mulle neuvola sanoi ettei kannata juoda. Siis vaikkei mulle olis tullut siitä mitään nii ei kannata. Enpä tiiä, ihmisillä tuntuu olevan eri mielipiteet :D eli en tiiä oikeaa vastausta. :)

Jes, mulle tuli aamupahoinvointi takaisin! No sitte ku taas helpottaa nii tänään on SUURsiivous! Ainakin uskottelen niin että jaksan, mutta eihän tässä kiire oo. :)

Bettis ja rakas 28+6 huomenna jo 29 eli luetaan sitten jo vko 30! Hui! <3
 
Moi!

Bettis kyseli perhevalmennuksesta. Me oltiin alkuviikosta eka kerran. Ihan ookoo oli. Mietittiin ryhmissä millainen on hyvä isä ja millainen hyvä äiti. Pari isää ei päässyt paikalle sillä kertaa, mutta muutama oli mukana, oma mies mukaanlukien. Saatiin tehtäväksi kirjoittaa vauvalle kirje, jonka saa sitten takaisin viimeisellä kerralla, niin näkee miten asioista alussa mietti ja menikö ne sitten niin kuin oli kuvitellut.

Yllättäin olen taas kipeenä. Ei kiva yhtään.

Neuvolaläkäri oli myös tällä viikolla. Kaikki hyvin. Lääkäri sanoi kun mittasi sf:ä, että onhan kohtu kasvanut vaikka tämä sinun vatsasi on ulospäin aika pieni.
Hmm, itse luulin vatsaani isoksi :)

Nyt pitäisi alkaa miettimaan jaksaisiko muuttorumpaa ensi kuussa. Meille tarjottiin isompaa asuntoa. Ensi viikon aikana pitäisi päättää.

Annemiini ja Tinttis 26+4
 

Yhteistyössä