HELMIKUUN HELMET 2013 *syyskuu*

Ihania utlrauutisia monilta :heart: omaan rakenne ultraan aikaa vielä reipas viikko eli ens perjantaina se vihdoin on.

Pink89 voimia teille surun keskellä :hug:

Sukupuolesta olen saattanut jo mainitakin että halutaan tietää kumpi tulee, mutta saa nähdä käykö niin ettei se näykään..voipi olla tulevalle vaarilla liian jännä tilanne ku kysyy joka viikko että milloin selviää kumpi tulee.. Taitaa olla vaarilla huono muisti :LOL: meille on ihan sama kumpi tulee kunhan on terve. Mies on varma että poika se on. Taitaa monen muunkin miehen mielestä ensimmäinen poika.

Väsymys on tullut takaisin. Kerkesi olla pois ehkä kolme viikkoa. Nyt heräilen yöllä moneen kertaan ja lonkkia on alkanut särkemään öisin ihan kamalasti, samoin iskias vaivaa vasemmalla puolella. Mutta ei haittaa otan kaikki nämä oireet ja oireettomuudet vastaan ilomielin. Tätä pientä ollaan toivottu hartaasti ja pitkään.

Annalinnea ja murunen 19+5 (kohta poksuu puoliväli huhhuh, nyt aika on mennyt ihan hirveällä vauhdilla)
 
J+
Lapsivesi miten sen tunnistaa vetisestä valkovuodosta?

Minulla on jo muutama päivä ollut näitä sukkapuikko tuntemuksia. Lisäksi tuntuu että olen kosteana koko ajan. Netissä on niin monta ehdotustalapsiveden tutkimiseen etten oikein tiedä. Pesen alapääni monta kertaa päivässä ja siitä huolimatta jatkuvasti kostea.

Kokeilin emättimen suulta ( puhtailla sormilla) kokeilla millaista se on. Kosteaa, hieman vaaleaa mutta myös valkoista hiutalemaista (pallukoita,möykkyjä). Yhdessä keskustelussa väitettiin että nää on lapsiveden oireita? auttakaa nyt jos suinkin tiedätte.

Perjantaina rakenneultra. Joko on niin hyvät viikot että voi ottaa yhteyttä kättäriin? Neuvolasn olen tyytymätön, pyysin lekuria tutkimasn kohtua suppareitten takia. Kokeili vaan sormin. Ei ultrattu lainkaan.

Soitto kättärille vai olemattomaan neuvolaan?

Edit. Viikot 20+5
 
Viimeksi muokattu:
J+ todennäköisesti valkovuotoa, mullakin välillä lorahtelee. Kerran alkoi valua reisiä pitkinkin (viime viikolla) ja säikähdin todella.

Äitipoli hoitaa 22+ viikkoiset, mutta naistenklinikan naistentautien polille voisit soittaa, jos pääsisit tarkistamaan asian.
 
J+, valkovuodolta kuullostaa, mulla on ihan samanlaista, ollu joka raskaudessa :)

(.)
Ei hitto:LOL:
heräsin aamulla siihen kun kylkeen pisti ja kiristi ja otin sit peittoa pois ja HUIII siin oli kauhee klomppi! kokeilin varovasti niin toinen vauvvoista:heart: siellä vissii venytteli, nopeesti pyrähti toisaalle kun koskin ja tuntu et sisuskalut pyörähti ympäri:LOL: hetken oli taas ihan hiljasta kunnes patti ilmestyi kiristyksen tunteineen samaan kohtaan:D taas siinä hetken oli ja sit tuntu taas kuin joku ois käännelly mun sisuskaluja ja kauheeta muhjaamista joka suuntaan :D Tais herättää toisenkin siellä:LOL:
ja mun mahakin hävisi taas!:O Eli taisivat taas muhjata jonkun eri asennon kun mun maha noin katoilee :O En ymmärrä miksi muuten maha ois tosta pallosta muuttunu littanaksi yhdessä yössä?:O Menivät piiloon taas :D

T:Neiti + PiiloMasukit 17+5

MUOKS, siis oli pakko ottaa kuva, miten toi maha muuttuu vaan vauvojen liikkumisen myötä!

Ei se ny kokonaa kadonnu, mut näytän enää vaan lihavalta! :D ei ollenka sellasta vauvamahaa enää! Jännä:O saa nähä koska ne taas vaihtaa asentoa, nyt on olo taas ihan ei raskaana :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Annalinnea
Huomenta :)

Oon viikon jo miettinyt niiden mokkapalojen tekoa ja kun kerta kaikki muutkin, niin kai mäkin tällä viikolla niitä teen. Itse en voi kahvia sietää, en edes yleensä maista mitään, missä olisi kahvia, mutta mokkapaloissa sitä vaan täytyy olla. Vähän niinkuin hotshoteissakin :D Tosin, kun sitä ei normisti käytä, niin helposti käy niin, ettei uni tule kovinkaan helpolla, varsinkin jos tekee isomman satsin kuorrutetta :LOL:

Joku kyseli teenjuonnin turvallisuudesta, niin laitan tähän jälleen tämän linkin, jossa aika kattavat ohjeet Kasvisruoka.Com - . Pääsääntöhän on, että raskaana kaikki terveellinen on kiellettyä :LOL: eli siis ihan terveellä järjellä kun ajattelee, niin selviää aika pitkälle :) Itse en ole tainnut vältellä yhtikäs mitään, tosin esim.homejuustot lähinnä ällöttää, että niitä nyt ei tulis mieleenkään syödä :D Vahingossa tunnustin neuvolassa syöneeni maksalaatikkoa (siinähän on maksaa huimat 20%), niin neuvolantäti pyöritteli silmiään... tosin mittasi sen hb:n niin tajusin heti, miksi on tehnyt ylipäänsä mieli koko maksaa... normaalisti se on yli 140 ja nyt oli vain 118. Mutta maksaakin pitäisi syödä 4,5 kg raakana päivässä, jotta siitä olisi oikeasti haittaa vauvalle. Olen joka raskaudessa syönyt pari kertaa, kun on mieli tehnyt ja ihanpa terveiltä näyttävät nuo maailmaan jo saatetut, tosin aamiaisen syöminen tuntuu tuottavan vaikeuksia, joten joku vika on tainnut kyllä tulla matkalla mukaan :mad:

Tässä masukuva, jos nyt osasin tehdä... lapseni viisivee valokuvasi taidokkaasti :) Aijaa.com - 10936540

Iskias alkaa hieman helpottamaan, oon vetäny kaikki mahdolliset b-vitskut ja panadolia aamupäivisin töissä päälle, mutta tärkeintä tuntuu olevan tuo kävely, se auttaa hyvin kipuun, vaikkakin sattuu ihan pirusti.

Nyt lähdetään viettämään vapaapäivää, ensin perhekahvilaan ja sitten päikkäreiden jälkeen uimahalliin. En ole vielä uskaltanut kokeilla, mahtuuko biksut enää päälle, mutta toivossa elän ja asia selvinnee viimeistään saunan jälkeen :D voi olla, että mummu ui lasten kanssa keskenään :LOL:

Hauskaa päivää äityliinit :heart:

Viivi+Tiiti 19+6

PS. Sukupuolta en halua tietää, mutta tuntuu tosiaan, että kaikki muut sen tahtovat tietää ja kuten joku muukin kummasteli, niin ihmettelevät, ettei sillä ole mitään väliä mulle :D Joo ja olen kuulemma negatiivinen, koska omasta mielestäni olen keskenmenojen jälkeen vain realisti - en halua valmistella liikaa, jos jotain sattuisikin. Enkä ole kyllä valmistellut aikaisemminkaan, hyvinhän sitä ehtii sängyt laittaa sun muuta, kun sairaalasta nyssäkän kanssa joskus kotiutuu :D
 
Haha :LOL: ihanaa joku muukaan siis ei osaa käyttää tietokonetta :D Juu Annalinnea on totisesti jääny 0 pois, siis 150g rasvaa.. Herttinen, minen mitään terveysmokkapaloja syö :LOL:

Mun tarvii kans nyt taas perehtyä ton kameran sielun elämään, jos itekkin sais kuvan napattua. En usko, et tuo mein "pikkublondi" saa kuvattua mitään ja esikoinen just kipattiin eskariin.

J+ Valkovuodolta kyllä kuulostaa, sitähän voi tosiaan tulla oikeen runsaamminkin.

Meillä neuvolantäti sanoi et maksalaatikkoa voi iha hyvin syödä kk:n aikana sen pienen lootan. Sitä tosiaan himosin hetken aikaa, mutta sitten kävikin niin, että söin hyvällä halulla kunnes yhtäkkiä tuli stoppi, alkoi kyökittää ja oksennus suussa :x eikä mennyt kauaa kun mahalaukun sisältö oli pöntössä, joten eipä tee enää mieli sitä.

Tää lähtis nyt niiden mokkapalojen tekoon :D Tosin ärsyttää jo valmiiks kun toi hemmetin uuni edelleen toimii puoliteholla... Grrrrr.. Eikä ihan nyt just oo varaa uuttakaan ostaa. Onneks sentään ees jotenkin toimii. :)

Äiti maa & Usko 20+4
 
Minä vaan -84, onpas eroa noiden rakenneultrien pituuksissa. Meillä kesti melko tarkkaan tunnin (ehkä 55 minuuttia). Joutui tosiaan katsomaan istukan ja kohdunsuun suhdetta sisäkautta, mutta siihen meni max 5 minuuttia. Eikä musta tuntunut, että ois mikään tuore kätilö ollut, että sen takia olisi jotain tumpeloinut tai että ois joutunut odottelemaan lapsen kääntymistä oikeaan asentoon.

Pahoinvointia täälläkin, itse asiassa nyt on taas pahentunut. Maanantaina oli jo aika ikävä päivä, eilen myöhästyin hetken töistä, kun piti jäädä halailemaan pyttyä ja töissä jatkui sama juttu. Olin kuulemma valkoinen kuin lakana ja läksinkin samantien hoitajan kautta kotiin. Hoitsu sanoikin, et on myös mahatautia tosi paljon liikkeellä enkä oikein voi erottaa niitä toisistaan. Tämäkin päivä saikkua ja tarpeeseen sekin tuli, sen verran huono olo edelleen.

Möyrinää (liikkeitä) tuntuu mahassa nyt viimein mullakin joka päivä ja monta kertaa, ja eilen mies tunsi (ainakin omasta mielestään) ekaa kertaa hänkin vatsan läpi pientä liikettä. Taisi olla aika tärkeä hetki hälle.

Tuuliannaliina, en usko, että kuntosalista on mitään haittaa, hyötyä vaan. Etenkin jos käyttää lähinnä laitteita eikä vapaita painoja, niin niissähän on melkein mahdotonta tehdä liikkeitä jotenkin kauhean väärin. Ja välttelet kaikkea, mikä tuntuu pahalta. Tuskin enää vatsallesi menisitkään mitään tekemään tai muuten vatsaa puristamaan kasaan. En ole salilla nyt käynyt, mutta vähän liikuttelen noita kahvakuulia olohuoneen lattialla, lähinnä yläkroppaa. Joogaa olen joskus harrastanut, ja nyt selkäkivuissa tuli mieleen mamma/äitiysjooga. Löysin täältä Jkl:stä yhden, joka maksaa 16 euroa/kerta. Vähän turhan tyyris minun mielestäni...

Keltakukka, minä mietin jossain vaiheessa ihmisten hinkua kysellä/arvailla/höpöttää sukupuolesta. Mutta se on kuitenkin ainoa ”konkreettinen” asia, jonka nyt näkee ultrassa (paitsi ei aina ole, jos joku sattui katsomaan ylen dokkarin tässä alkuviikosta...). Ei olisi kovin korrekti kysymys, että ootteko saaneet jo selville, että näyttää lapsi terveeltä. Minä ajattelen, että se sukupuolen kysymys on monilla vain joku jutun juuri aiheesta.

Flowerby, palkallisen sairausloman pituus kerrotaan sun työehtosopimuksessa, kuten on jo sanottukin. Esim mulla, ict-alan sopimus, (1-5 vuotta talossa olleella) se on 5 viikkoa. Välillä pitäisi olla 30 päivää töissä, jotta ”nollautuisi”, jos kysymys on ”samasta sairaudesta”. Tosin en tiedä, onko esimerkiksi raskauden aikainen supistelu ja raskauden aikainen selkäsärky ”samaa sairautta”?

Ensi vuonna on tulossa muutoksia isyysvapaaseen, näillä näkymin. Mutta tuo nykyinen 18 päivää isyysvapaata on ihan isän omaa eikä sisälly vanhempainvapaaseen. (Ensi vuonna isälle olisi yhteensä 54 päivää vapaata, joka ei ole pois yhteisestä vanhempainvapaasta.) Meillä mies on alalla, jossa tehdään poikkeusluvalla vähän tavallista pidempää työviikkoa, mutta sitten on myös useampi vapaa peräkkäin. Miehen työkaverit osasivatkin kertoa, että noilla 18 isyysvapaalla voi vähän kikkailla (kun sen saa jakaa neljään osaan) niin, että voi olla kotona enemmän kuin kolme viikkoa. Ei tarvitse suotta olla vapaapäivinä isyysvapailla. :D

Minä aion pitää ensi kesänä sekä tulevan talven talviloman (sain siihen jo luvan) että ensi kesän kesäloman. Sinä aikana mieheni on sitten vanhempainvapaalla (käyttää joko yhteisiä tai sitten isälle korvamerkittyjä, jos ne nyt tulevat ensi vuonna käyttöön). Sitten minä palaan takaisin vanhempainvapaalle ja mies jää kesälomalleen. (Molemmat saavat pitää kaksi jaksoa vanhempainvapaata, joiden pituus on vähintään 12 päivää.)

Jos jätät lomia ”jemmaan” (esim menneen kesän kesälomia), niin ilmeisesti niistä työnantaja voi velvoittaa sinun pitävän ne tiettyyn päivään mennessä. Mutta esim. ensi kesän kesälomia sinun ei tarvitse tietenkään pitää yhtä aikaa äitys/vanhempainlomasi kanssa. Sitä en tiedä, että voiko vanhempainvapaassa olla välillä jakso, jolloin kumpikaan äiti tai isä ei ole vapaalla. Hoitovapaalla (jolloin saa kotihoidontukea) voit olla yhtä aikaa vuosilomalla, mutta silloin lomanajan palkka vaikuttaa tietenkin tuloina kotihoidontuen hoitolisään (jos sellaista nyt muutenkaan saisi).

Bettis, jos ei laita mokkapaloihin kahvia, niin ei ne kyllä ole MOKKApaloja silloin. :p Minä inhoan kahvia (myös esim jäätelössä), mutta mokkapaloista tykkään. Ne on jotenkin hyvänpahoja. :D

Minä menen tänään seitsemän (!) opiskelijan haastateltavaksi raskauteeni liittyen. Sisko aloitti sairaanhoitajaopinnot ja nyt harjoittelevat ilmeisesti jotain salassapitoon liittyvää. Mitenköhän onnistuvat haastattelemaan minua yhtä aikaa kaikki. :LOL:

Voikaa hyvin!

P-L 21+1
 
Viimeksi muokattu:
J+ Mulla on kanssa välillä aivan litimärät housut ja olen pitänyt sitä normaalina, kunnes toisin todistetaan.

Neiti-81 Aivan ihanalta kuulostaa teitin masuasukkien aamujumppa :D

Täällä tultiin juuri rakenneultrasta kotiin ja vatsan asukki vaikutti kaikin puolin normaalilta, elimet siellä missä pitäisikin ja toimii niin kuin pitääkin. Ja ihan huippua, it's a boy! :D Vastasi kooltaan nyt 20+2, mutta laskettua aikaa ei nyt lähdetty muuttamaan eli mennään sitten sillä viralliselle 19+4. Ihanaa, kun se vaikuttaisi olevan terve ja vieläpä poika! Kovasti monotti sitä ultravehjettä ja näytti hauskalta kun kuvassa näkyi ihan kunnolla takovan sitä :D
 
Huomenta ja poks! Se olis täällä sitten puoliväli saavutettu! :wave:


Pink89 voimia teille! :hug:

Kiitokset matkatoivotuksista! Mä en ole tosiaan koskaan aiemmin ollut raskaana kovin kaukana matkoilla, ekassa raskaudessa ihan alkuvaiheessa (olisikohan ollut rv5+) käytiin Virossa ja Latviassa, mutta silloin en edes tiennyt kaikista mahdollisista rajoituksista... Kauhullahan sitä sitten loppuraskaudessa mietti, että mitäs kaikkea sillä matkalla tulikaan syötyä. No, terve tyttö meille silloin syntyi, paitsi että atoopikko ja astmaatikko hän kyllä on, en kuitenkaan usko, että ulkomailla syömäni ruoat olisivat siihen olleet syynä, eiköhän perimällä ollut tässä asiassa suurempi merkitys. ;) Se toksoplasma mua tosiaan vähän huolettaa, sillä olen vegetaristi (lakto-ovo, eli syön myös maitotuotteita ja kananmunia)... Juustoihin, jogurtteihin ja salaatteihin ei listeriavaaran vuoksi pitäisi koskea, mutta mitähän mulle sitten jääkään enää syötäväksi, kun kaikki herkut kielletään? :O No, enköhän yhdestä viikosta selviä ja kai sitä on jotain vaan uskallettava syödä, en ehkä aivan ilman ravintoa kuitenkaan viikkoa selviä ja taidan sen näkkäripaketin kuitenkin jättää kotiin. :D Maitohappobakteereita ollaan jo alettu koko perheen voimin vetelemään ja nappaillaan niitä matkallakin, jospa sillä vältettäisiin turistiripuli, joka johtuu kohdemaamme erilaisesta bakteerikannasta Suomeen nähden. Omppuf, teillä on tosiaan ollut melkoinen koettelemus tuo ripuli! Meille terveyskeskuksen rokotustädit (haettiin lapsille hepatiittirokotteet) ohjeistivat menemään matkalla välittömästi lääkäriin, jos vatsataudin oireita havaitsemme, hyvillä lääkkeillä kuulemma saa taudin taltutettua pikaisesti, eikä mene loma pilalle. Saa nähdä, kuinka selviämme. Meillä mukaan lähtee siis kolme lasta; 8½v, melkein 6v ja 2½v.

Bumble mietti noita fb:n suljettuja ryhmiä. Ne tosiaan ovat siitä hyviä, ettei niissä käydyt keskustelut tule muille fb-kavereille seinälle, ei pitäisi tulla ryhmään liittymisestäkään mitään infoa. Itse siis liityin siihen äitiysvaatekirppikseen vastikään. Mulla ei ainakaan kukaan sellainen fb-kaveri ole vielä asiasta tullut huutelemaan, joka ei tästä raskaudesta tiedä. En siis ole asiaa fb:ssä julkistanut, en tosin varsinaisesti salaillutkaan. Useat siellä kuitenkin jo tietävät, mutta taatusti tulee olemaan melkoinen ylläripylläri muutamalle, kunhan joskus tästä kuulevat. Hah! :rolleyes:

Rakenneultra on sitten huomenna! Jännää! Sukupuolta meinataan kyllä kysyä, mutta saa nyt nähdä näyttääkö pikkutyyppi meille mitään. Kaikki kolme siskoaan ainakin ovat halunneet pitkittää jännitystämme ja pitäneet jalkansa ristissä. Tosin ainakin kahdessa raskaudessa ultraaja sanoi, että tytöillä on usein tällainen tapa, joten varauksella annetun tyttölupauksen kanssa olemme aiemmin ultrista lähteneet. :) Kahdesta ensimmäisestä lapsesta voin sanoa suorastaan toivoneeni tyttöä, vaikka toki poikakin olisi tervetullut ollut! Kolmannen kohdalla oli jo "ihan sama", vaikka silloin alkoi raskauden loppuvaihetta kohti ärsyttää suunnattomasti anopin jatkuva pojasta jankkaava puhe ja toivoin jo, että tulisi tyttö, niin kuin sitten tulikin. ;) Jotenkin tosi kummallista, että yleisesti ajatellaan kaikkien haluavan molempaa sukupuolta ja tällaisessa tapauksessa kuin meillä, että on ennestään kolme tyttöä, ollaan "ihan varmoja", että neljättä lasta ollaan haluamassa ihan vain siksi, että saataisiin vihdoin ja viimein se poika. Ja kehdataan tulla sellaista vielä päin naamaa höpöttämään! :stick: IHAN oikeasti, mä en todellakaan ryhtynyt tähän hommaan mielessäni pojan hankkiminen! Mulle on tällä hetkellä täysin sama kumpi sieltä tulee, toivon vain, että lapsi olisi terve, eikä syntyisi ennenaikojaan! Vastaan otamme kuitenkin rakkaudella tulokkaan, oli hän millainen tahansa, terveydestäkään kun ei voi ikinä varma olla, voi vain toivoa lapselleen parasta mahdollista alkua. :heart:

Mammajoogasta; Edellisessä raskaudessa päätin sitten lähteä joogaamaan, jonkun verran olen joogannut ihan normaaliryhmissä ennen lapsia ja se on ollut mukavan rentouttavaa venyttelyä. Mammajooga oli myös ihan mukavan rentouttavaa muuten, mutta en tajua, kuka ihme oli keksinyt raahauttaa kaikki raskaana olevat ikivanhan kivitalon olikohan se neljänteen vai viidenteen kerrokseen, ei hissiä jne. Huh. Mun oli lopulta luovutettava, sillä iskiasvaivat, liitoskivut, supistukset sun muut mukavat vaivat tekivät joogasaliin kiipeämisestä aivan liian tuskaisaa. Ihan hullua hommaa! Kotona joogaaminen taas on oikeastaan mahdotonta, rentoudupa siinä, kun tuo kuopus kiipeää päälle pomppimaan tai yrittää kiskoa hiuksista ylös lattialta... Sama oli edellisenkin raskauden kohdalla. Jumppapallon meinaan kyllä kohta pumpata kuntoon ja jumppailla sen kanssa täällä kotona.

Hepa_:n kanssa meillä samat systeemit menossa, uutta kotia etsitään kuumeisesti! Myimme edellisen oman asuntomme jo vuosi sitten keväällä ja siitä asti olemme asuneet asumisoikeusrivarissa "väliaikaisesti". Talokuume on paha, mutta tämän kokoiselle perheelle (ja kukkarollemme) sopivia taloja ei ihan niin vaan ole sopivalta paikkaa tarjolla. Muutama potentiaalinen on vastaan jo tullut, mutta jokin asia on niissäkin sitten jäänyt mietityttämään. Yksi talo mua edelleen vaivaa, se olisi ollut talona ihan unelma, sijainniltaankin, mutta tontti oli melko pieni ja hankala ja sen vuoksi jäimme funtsimaan. Nyt se talo pari viikkoa sitten katosikin myynnistä, nyyh.

Neiti-81:n maha on kyllä hauska, saat joka päivä jännätä miten suurelta sitä sitten näyttääkään! :D Mä olen nyt tyytyväinen, että oma mahani näyttää jo raskausvatsalta, eikä enää vain yleisesti ottaen paksulta. Saa nähdä miten valtava tästä tällä kertaa tuleekaan, ekasta vatsa oli suht siro loppuvaiheessakin, kakkosesta ei todellakaan voinut siroksi sanoa ja kolmosesta oli sitten taas sirompi. Kaikki vatsat kuitenkin muodoltaan samaa pystyssä olevaa tykinkuulasarjaa. Saattaa olla, että esikoisen ja kuopuksen kanssa "sirous" johtui siitä, että molemmat vauvat viihtyivät pitkään perätilassa, esikoinen loppuun saakka ja kuopuskin n. viikolle 36-37. Mulla on muuten jokainen vauva viihtynyt vatsassa enemmän oikealla puolella vatsaa, riippumatta istuuko vai onko pää alaspäin, nytkin enimmät liikkeet tuntuvat oikealla puolen.

Nyt äkkiä vaatetta niskaan itselle ja kuopukselle ja hakemaan keskimmäistä eskarista!

Bliss ja pikkuinen 20+0
 
Voi apua....

Katselin tuossa teidän raskausmasukuvia ja ihastelin...
Huomasin miettiväni kateellisena, kuinka sitä toisilla on raskausmassut ja toisilla ei...
.. Sitten alkoi suru hiipimään mieleen.

JA SITTEN TAJUSIN, että herranen aika! Minähän oon KANS raskaana!!
Apua! :headwall:
Mikä ihmeen ajatuskatko tässä oikein iski?? Ihan unohdin, että kuulun tähän porukkaan. Olen raskaana. :stick:

Huhhuh..
Ei tollasia enää!

:O

Se on se lapsettomuus kyllä sitkeessä... Ja näköjään väsyneenä sitä voi unohtaa mitä hyvänsä. Tai sit mulla on joku raskausdementia.

Mutta siis, raskaana ollaan edelleen. Ekat liikkeet tuntui eilen illalla! Jipii :) Rakenneultraan on vielä aikaa miljoona vuotta, sillä se on rv 21+6.
Ja päivämäärä tuolloin on siis 16.10.

Ihanaa, kun tosiaan on ihmisillä massut kasvaneet ja huippu massu etenkin Neiti-81:llä :D

Voikaa hyvin ja paksusti !

iloksi rv 18+0
 
Viimeksi muokattu:
Heipparaa, ja onnitteluja ihanista ultrakuulumisista!

Täällä ollaan niin väsyneinä työpäivien jälkeen, että hädin tuskin jaksaa muuta kuin heittäytyä sohvalle ja turruttaa pää telkkarilla. :D

Valkovuoto on täälläkin välillä runsasta ja tosi vetistä, en tosin ole missään vaiheessa säikkynyt sen olevan lapsivettä. Jotenkin ei viitsi turhia stressata, kun ei ole mitään muuta oiretta. :)

Onneksi tuo mokkapalakuume ei itseen iskenyt, kun eilen vetäisin kunnon suklaaöverit - suklaajätskiä suklaakastikkeella ja jälkkäriksi Maraboun maitosuklaata. :LOL: Olikin tässä varmaan pari kk, kun en syönyt mitään suklaata - ei vaan tehnyt mieli. Kunpa ei nyt liikaa innostuisi siitä, tulee pian hervoton määrä kiloja. :D

Ihania masukuvia kaikilla! Oma masu on kivasti tuossa edessä niin, ettei edestäpäin kauheasti huomaa, sivusta kyllä sitten senkin edestä. :D Huomenna neuvola ja reilu kaksi viikkoa ultraan, 5.10 sekin viimein koittaa. Ja siinä puolivälissä tulee raskauden puolivälikin eteen. :) :heart:

Ihanaa, tänään alkaa taas Hyvät ja huonot uutiset. Olen sitä odottanut kuin kuuta nousevaa. :D

MrsR&MrR ja Jorma-Irmeli 18+6
 
Kiitos kaikille tiedoista koskien sairaspäivärahaa :flower:

Hassu tuo Neiti-81:n masu! Melkoinen muutos =) Ja kiitos Neiti-81 opastuksesta aijaa.com:n käyttöön. Kokeillaas, jos saan mun masun näkyviin:



Viikkoja siis 19+2. Mulla alkaa tuo maha tosi alhaalta ja nousee tosi ylös.

Nyt mun tekee mieli mokkapaloja :D Löytyisköhän kaapista kaikki tarvikkeet leipomusta varten...
 
Viimeksi muokattu:
Ihania massuja!!!!:heart::heart:

olin just esikoisen vanhempainillassa ja olipa mukava kuulla että on huippulahjakas lapsi!:heart::D keneen lie tullu, ainoat lajit missä mä oon pärjänny on ollu kuvis ja kaikki käsityöt, oon ollu umpisurkee matikoissa ja äidinkielissä:LOL: Toi pentu on huippulahjakas kuulemma joka aineessa:O, ja kuvataiteenlahjat periny multa. No, hyvä se on, kuhan motivaatio vaan pysyy. on sellanen persoona että tavottelee täydellisyyttä kaikessa, mikä ei aina oo ihan hyvä piirre...

jahas, kuopus heittelee ruokiaan lattialle:LOL: Taitaa maha olla täynnä.. yöpuulle noi pennut siis.
 
  • Tykkää
Reactions: Maarit* ja FlowerBy


Enpä osaa sanoa, tuleeko tuo kuva noin, mutta katsotaan ;D

Onko mulla pienempi masu kuin muilla? Miten jaksankin aina aloittaa uuden stressin :D
Voisko se johtua, että eka lapsonen tulossa, niin jokseenkin pienempi tai enhän edes tiiä onko pienempi..

Vielä viikko rakenneultraan!! <3

rv tosiaan nyt 20+4
 
Viimeksi muokattu:
Ihania pallomahoja:heart: Oma masu on hyvin samanoloinen, kuin Bettiksen. Täällä 21+0, ja eka tulossa. Pitäisi kyllä ottaa noita masukuvia, tajusin juuri, ettei minusta ole yhden yhtä kuvaa koko odotusajalta. Itsestäni ainakin oli lapsena hauska nähdä kuvia äidin masusta, ja miettiä miten olen sinne mahtunut. Olisi sitten omallekin rakkaalle jotain näytettävää.

Täällä ei kuulu mitään uutta. Ultran jälkeen odottelen nyt vain Kelan papereita, ja sitten äitiyspakkausta. Kohtahan sitä jo hypistellään ihania pikku vaatteita. Ajattelin pikkuhiljaa alkaa miettiä vakavammin hankintojakin. Aika hurjaa, että 16 viikon kuluttua tässä olisi jo täysiaikainen raskaus:O Viikolla 6 tuntui, ettei aika kulu mihinkään, ja nyt yhtäkkiä ollaan jo yli puolenvälin.
 
  • Tykkää
Reactions: Piia-Liisa
BETTIS, mä siirryin esikoisesta rv 30 jälkeen mammahousuihin, kukaan ei ois ees tienny et olin raskaana, ja terve laps siel oli.:D Mulla runkoa kuitenkin 182cm niin maha ekassa raskaudessa pysy kauan piilos.. nyt niin monta raskautta takana et varmaan äitiysvaatteet on mun normivaatteita, ainaki vikat 2v ollu:kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Piia-Liisa
Annalinnea: Eihän siihen rakenneultraan enää pitkäkään ole :) Aika moni vauva jättää vanhemmat epätietoisuuteen. Mun mieskin oli varma että esikoinen on poika, mutta toisin kävi :) Kaitpa ne jotkut kaipaa sitä ruuvailukaveria??!! ;D
J+: Jos vaivaa niin toki on hyvä käydä tarkistamassa luotettavalta taholta! :) Musta tuo kuulostaa kanssa ihan valkovuodolle tai alkavan hiivatulehduksen oireille? :eek: Mulla oli viimeksi viikolta 10 hiiva, eikä aina edes kutissut. Toki toivon että sulla sitä ei ole niin v-mäinen se oli!
neiti81: vautsi mikä maha! Ihan mahtava kun tolleen vaihtaa muotoa muksujen mukaan :D:D Jospa pikkuset siellä potkiskelivat toisiaan ;)
Viivi: Sielläkin jo ihana vauvamasu :) Meinasitko sinä vaan purra hammasta ja olla kipujen kanssa töissä? :eek: Mietin vaan kun täälläkin on alkanut olla jotain kipuja, en kyllä iskiassärkyä töissä kestäis!
Keltakukka: Onnittelut poikalupauksesta ja hyvistä rakenneua kuulumisista! :)
Bliss: minultakin turvallista matkaa! :) Meillä oli salmonella, ei toki tiedetä mistä on tullut mutta nyt siitäkin selvitty :D Tsemppiä rakenneultra jännäilyyn ;)
Flowerby: Sielläkin ihan kunnon kokoinen masu! :) Näkyykö eestäpäin kanssa noin hyvin?
Bettis: Minusta sun maha on hyvän kokoinen ensiodottajaksi :) Mulla rupes näkymään vasta reilusti rakenne-uan jälkeen sitten se jossain välissä "pompsahti" yhdessä yössä isoksi. Voihan tuo tuntua kun täällä on kuitenkin monta joilla tuplat tulossa ja sen takia isot mahat jo ;)


(.) Töissä on alkanut ihan kunnolla särkeä, en tiedä mihin tai miten mutta ikävän tuntuista. Eilen mulla oli varustuksena tukisukat- ja vyö :D vähän helpotti! Tuntuu että ultraan on vielä hirveen pitkä aika... puoltoista viikkoa! Ainiin löysin kirpparilta ihan kuolettavan suloisen vihreän pöllöhaalarin, joka kotiutui sitten meille 10 euron hintaan! <3

Omppu ja kaksion asuttajat 18+5 (kuva 18+3)
 
Viimeksi muokattu:
Ihania massuja! Ja minä olen kyllä sitä mieltä, että ei se massun koko mitään kerro vauvan terveydestä, massuja on erilaisia riippuen odottajan omasta koosta, kohdun kallistuksesta yms.

Pink89; onnea puolivälietapista!

Keltakukka: onnea poikalupauksesta!

Täällä on nyt sitten vihdoin alkanut tuntua liikkeitä, tai pikemminkin olen tajunnut pulputuksien olevan liikkeitä. Tai pikemminkin mies tajusi asian, kun piteli kättä vatsan päällä joku aamu ja pieni tumpsautteli rytmikkäästi kämmenpohjaan =). Itse olen ollut koko epävarma onko kyse suolistokuplinnasta vai mistä, mutta kyllä nyt olen itsekin tajunnut, että liikeistä on kyse. Ja ne tuntuu siis hyvin vatsan päältäpäinkin. Eilen illalla testasi asiaa vielä mehukikalla, eli join lasillisen makeaa mehua ja muutaman minuutin päästä alkoi tumpsauttelu. Ihanaa! Mies on myös kirjaimellisesti hihkunut ilosta potkut tuntiessaan.

Yöunet on olleet taas vähän kehnot. Meillä on molemmilla tyhmä tapa herätä, jos toinen valvoo. Jotenkin sitä aistii unenkin läpi, että toinen on hereillä ja sitten herää itsekin.

Muutenkin mulla on kyllä se tosi huono piirre, joka raskauden myötä on entisestään korostunut, että reagoin miehen stressiin tosi voimakkaasti. Sillä on pyörinyt työasiat mielessä ja se on ollut vähän vaisu ja ei niin iloinen kuin yleensä ja pari kertaa olen saanut asiasta jo ison itkukohtauksen :'(. Mä en yhtään tykkää jos kotona on matala tunnelma, oli se mistä syystä tahansa. Suoraan sanoen ahdistun ja se puolestaan vaikuttaa samantien unen laatuun. Tyhmää. Miten muilla? (Omalla kohdalla tiedän kyllä, että piirre on lapsuuden peruja, oma isä on tunnemaailmaltaan erittäin ailahtelevainen ja lapsena ahdisti tosi paljon, jos isä oli huonolla tuulella ja rähjäsi. Oma mies ei kylläkään todellakaan rähjää, mutta alakuloisuuttakaan en mielelläni hänelle sallisi...: /).
 
Poks täälläkin, puoliväli saavutettu :wave:

Täällä on taas niin paljon kommentoitu ja tapahtunut, että tsemppistä vaan kaikille kun nimimuisti on mulla niin onneton :)

Ihania massukuvia :heart: Minä otin privakuvan miehelle, sitä en viitti tänne laittaa kun ei siinä päällä paljon ole ;)

Ens tiistaina olis rakenne, jännittää... Sukupuoli olis toiveissa nähdä, mutta mitäs jos siinä tuleekin "pettymys", saako niin sanoa :| Tottakai lapsi on rakas oli sitten tyttö tai poika mutta jotenkin miellän lapsen tytöksi tai sitä kovasti toivon... :ashamed:

Hemoglobiinin sain rautalääkkeellä nousuun mutta silti olemista rajoittaa selkä/lonkkakipu...raskaana oleva ei "tervettä päivää" nää :D

Ihanasti eilen tuntu jo kunnon potkuja, pikkunen alkaa reenaan tosissaan :heart:
 
Ketunhäntä Mun mielestä, se että vauvan sukupuoli on "pettymys" ei missään määrin tarkoita sitä, etteikö lapsi olisi rakas. Ihan varmasti se sitä kuitenkin on. Mun mielestä on ihan selväkin asia, et sen useamman kuukauden miellät lapsen tytöksi/pojaksi ja sitten selviääkin ettei lapsi olekkaan se, mitä on ajatellut. Tottahan sitä sitten häkeltyy ja vähän pettyykin.
Mä niin toivoisin ton isoveikan takia sitä pikkuveljeä, mutta taas omasta puolestani tyttöä. Kun noilta tytöiltä olis niin paljon kaikkia ihania vaatteita vielä vailla käyttäjää :) Jos poika tulee, niin en varmaan raaski niitä silti laittaa eteenpäin.. :ashamed: ei saisi noin kyllä materiaan kiintyä.

Tuuliannaliina Tiedän todella mistä puhut. Mun isä oli maanisdepressiivien, eli todella tunteet heitteli paljon. Mä ahdistun kans todella paljon jos mies stressaa tai suuttuu. Onneks hän on kyllä äärimmäisen nopea leppyjä eikä herkästi ärähdä. Ja stressinsäkkin purkaa autojen alla, ettei pura sitä juurikaan meihin muihin. En kans tykkää, jos mies on allapäin. Harvoin kyllä on.

(.) Voi vitsi, eilinen ilta oli taas oikein mielikuvituksen ilotulitusta.. Mies kun joutuu huomisen ultran takia lähteen töistä aikasemmin, niin tekee tuntejaan sisään. Ilmoitti illalla, et hän tulee vasta klo12 yöllä siis. No minä sitten pungin jo 8 aikaan peittojen alle, tunnin verran kattelin tv:tä ja sitten rupesin unille. Havahduin 11 aikaan kun kuulin askelia alhaalta. Samantien puhelin käteen, et soitanko poliisille, et täälä on joku.. Hetkeen ei kuululu mitään ja pää tyynyn. Taas kuului askelia ja astiat kilisi.. Vitsi kun mua pelotti.. Mut sitten tämä yönkulkija lähti tuleen ylös niin tunnistin askeleen miehelle kuuluviksi..:LOL:
Hitto, kun meinasin, et meen kattoon, et kuka siellä kulkee, mutten uskaltanu.

Pöhkö äiti maa & Usko 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Piia-Liisa
Olenpas ahkera ottamaan osaa keskusteluun :saint: käyn kyllä päivittäin lueskelemassa teidän kuulumisia :)
Meillä oli tänään vihdoin ja viimein se rakenneultra, johan sitä ehdittiin odotellakkin..
Kaikki hyvin, tyyppi majailee ihan lantiossa eli siitä syystä suurin osa liikkeistäkin tuntuu ihan tuolla alhaalla. Ja näkyihän siellä jalkovälissä pelit ja vehkeet vilkkuvan, eli meille ois mitä ilmeisemmin poika tuloillaan
Liikkeet on siis tuntunut jo muutaman viikon, mieskin on jo osansa iskuista saanut :heart: viime yönä oli ihan mahdoton yöjumppa menossa, en saanu ite nukutuksi kun muutaman tunnin.. josko sitä pienet päikkärit ehtis jossain kohti.

Hiivasta ja valkovuodosta oli ollut keskustelua. Itse sain huomattavan avun Gefiluksen maitohappobakteereista, joita siis otan joka aamu. Ei ole ollut kutinaa taikka runsasta vuotoakaan enää niiden aloittamisen jälkeen! Muutaman viikon siis jo niitä popsinut.

Iskias onko kellään kokemusta? Mistä apua? En siis ihan varmasti tiedä onko sitä, mutta toisen pakaralihaksen kohdille tekee niin julmetun kipeää. Eikä venyttelyt auta yhtään, kävelykin pelkästään välillä yhtä tuskaa! :kieh:

norpu ja masuasukki 20+3
 

Yhteistyössä