HELMIKUUN HELMET 2013 *tammikuu*

Naiset hyvät! Älkääs hosuko :D minen oo menossa vielä tällä viikkoa lähellekkään sairaalaa. Ei vaa, kyllä tässä alkaa oiretta olemaan suuntaan jos toiseenkin, voi olla, et on toimitus ihan ovella, tai sitten ei oo. Eipä niistä tiiä.

En vaan oo saanu aikaseks kirjotella oikein kun ei oikein asiaakaan oo. Mukavaa arkea ja ihan leppoisaa loppuraskautta.

Vauva onnittelut piti kyllä jo päivällä käydä laittaa, mut parempi myöhään ei milloinkaan :) hurjasti onnea minä vaan-84 :heart:

Bettis rakko on nyt NIIN ahtaalla, et se vaikuttaa ihan suppareinakin. Täälä samaa, alkaa supistaan heti kun on hätä ja vielä sen jälkeenkin.

Viime yö meni harakoille, tuli syötyä isännän kans vähä turhan myöhänen iltapala ja yhteen asti kestin närästystä sitten oli pakko käydä ykällä.. :(

Mukavaiset loppuviikot kaikille.

äiti maa & Alli 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
keltakukka ihme kyllä ei ole kipeät nuo raidat mutta kutiaa sitäkin enempi. Eikä rasvailu auta mitään. Mut ei se haittaa. :D kestän sen. Mullehan tuli nuo raidat ihan hetkessä. Ensin ei mitään sitten molemmin puolin muutama ja sit humps kerralla pamahti monta :D

äiti maa Ahaa siitä se siis johtuu. Mulla tosiaan heti kun on hätä niin supistelee ja sitten sen jälkeen. Hassua. :) ehdittiin jo ajattelemaan että olet synnärille lähtenyt kun ei hetkeen kuulunut. :D no eipä kyllä varmasti mene enää kauaa. :)
 
En tainnutkaan vielä onnitella pinkkiä tytöstä, joten onnea kovasti :flower:
Ja Onnea minä vaan-84 pojasta :flower:

Melkoset raidat on kyllä Bettiksellä! Taisteluarpia :)

Viime yönä särki lonkat niin pirusti :mad: oli tosi vaikea kääntää kylkeä kun vihloi. Ja tänään oon ollut ihan superväsynyt, mitään en oo saanut aikaiseksi. Koko päivä melkein mennyt sohvalla Netflixistä Vampyyripäiväkirjoja tuijotellessa..no kävin mä sängyssä ottamassa parin tunnin päikkärit :D toivottavasti huomenna oisin pirteempi. Ainakin on pakko lähteä ulos kun on neuvolalääkäri aamupäivällä.

EtelänHetelmä me ollaan menossa kättärille synnyttämään. Ollaan ilmottauduttu sinne haikaranpesään ja siellä käytiin myös se tutustumiskäynti. Siitä käynnistä jäi ainakin tosi hyvä mieli, eikä yhtään sellainen liian luomu. Mitään ei puhuttu, että lisämaitoa ei saisi...ja kyllä minä ainakin aijon sitä vaatia jos tuntuu että vauva sitä tarvitsee. Muuten saa mies käydä kaupasta tai kotoa hakemassa pullon ja korvikkeet :D
Mutta tietysti mielummin haluaisin, että maito alkaa nousemaan ja korviketta ei tarvittaisi. Tilanteen mukaan sitten :)
Ja meille sanottiin, että jos perhehuoneen saa, niin isä saa kyllä käydä esim. Työpaikalla jos on jäänyt jotain hoitamatta, mutta mitään kokonaisia työpäiviä ei enää aleta hoitamaan. Ja varpajaisiin ei kuulemma ole perhehuoneesta asiaa :D

Bumble ja masukki 35+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
MrsR mulle joku joskus sanonu että jos hirveesti röyhtäilee raskaus aikana niin se kuulemma tarkottaa sitä että vauvalla on sitten paljo hiuksia syntyessään. En kyllä tiiän pitääkö väite paikkaansa. :D

Bettis onpas tullu tiikerinraidat. :) Kuvia kun katoin niin ensimmäinen ajatus oli että voipi olla kipeet, mutta olitki jo kommentoinu ettei ne kipeet oo.
 
  • Tykkää
Reactions: MrsR
Doris87 oon kuullu saman ja kuulemma närästys tarkottaa kans samaa. :D kekkosena synnyin minäkin, vaikka mammaa närästi koko mun odotusajan ja röyhtäilyttikin kovasti. :LOL: noh, katsotaan, jos sieltä vaikka tuuheatukkainen henkilö maailmaan tulis. ;)

Bettis sulla on kyllä komiat raidat :heart: mulla on enemmän tos navan ympärillä ja ne ei oo kyl läheskään noin tummat, mut on niitä paljon enemmän kuitenkin kuin sulla. :) mullakin vaan kutiaa hieman, mut rasvaus helpottaa siihen. Ainakin sillon kun muistaa rasvata. :D

Äiti maa kiva kuulla, et oot siel viel yhdes koos ja hyvinvoiva. :) kun ei hetkeen kuulu mitään niin tulee heti se jakautumisajatus mieleen. :D

Bumble mä oon kans tuijotellu Netflixiä vähän väliä, milloin mitäkin. Vampire Diariesia ei uskalla ny kattoo, kun oon niin in lööv Damoniin... Aina heikkona pahoihin poikiin. :D örr, se lonkkakipu on kamalaa - monesti viel puuduttaa reiden ja ai että ku on kivaa yrittää kääntää kylkeä ja nukkua. Grr. :( mut vähiin tässä käy nää päivät ja tuskaisat yöt, sitten on pieni tuhisija vallannu kaiken. :heart:

Eipä olis uskonu, et näin helppo ratkaisu tuli tuohon tän päiväseen närästyskorvennukseen - pirtelö! näemmä, mitä kylmempää maitotuotetta, sen parempi. :D heti meinaan helpotti, kun kiskoin melkein puoli litraa suklaapirtelöä. Ah. Taidan tehdä vielä tuossa myöhemmällä toisen satsin. Nam.
 
Onneksi olkoon Minä vaan ja Pink vauvoista!

Hurjat raidat masussa Bettiksellä! Meikäläisellä ei ole tullut nyt yhtään ratkeamia, vaikka en olekkaan rasvannut luonnostaan tosi kuivaa ihoani. Huolissani olen lähinnä nänneistä, että miten ne nyt kestää, kun viimeksi ei kestänyt.

EtelänHetelmä. Mä olen menossa Kättärille. Viimeksi kun oltiin siellä, niin ekana yönä vauva oli lastenosastolla ja tietysti olivat antaneet siellä korviketta. Sitten toivat seuraavana aamuna mulle rinnalle ja piti alkaa imettää, aina kahden tunnin välein. Sama myös seuraavana yönä. Mulla ei maitoa tullut ja vauvan paino tippui aika tavalla ja sokrut meni alas. Siinä vaiheessa tekivät päätöksen lisämaidosta, eli sitä oli jääkaapissa tarvittaessa haettavissa. Mulla alkoi maito nousta vasta torstai-iltana, kun lapsi oli syntynyt maanantaina illalla (hätäsektiolla), se maidon nousuhan teki mulle kuumeen ja rinnat ja rintakehä oli ihan punaiset, kun yritystä oli kuitenkin ollut koko ajan kahden tunnin välein. Perjantaina päästiin silloin kotiin ja siinä vaiheessa oli toinen nännin pää haljennut kokonaan. Nyt se siis jännittää, että miten rinnat kestää sen alun. Sitten pitäisi muistaa ottaa se herätyskello mukaan synnärille, että herää aina 2 t välein. Kännykässä on turhan hankalaa siirtää parin tunnin päähän. En muista, oliko Kättärillä varaherätyskelloja.

Tänään meikäläinen kävi neuvolassa ja huh: tuli perätilaepäilys. Tämä tuli siitä, että sydänäänet kuuluivat mahan keskikohdan yläpuolelta. Tähän asti terppari on ollut sitä mieltä, että vauva on raivotarjonnassa, mutta nyt iski siis epäilys. No, mulla on joka tapauksessa viikon päästä Kättärillä synnytystapa-arviointi, niin siinähän sitten nähdään mikä on tilanne. En ole vielä googlettanut, että mitä nyt sitten kokonaisuudessaan tuo tullessaan, jos on perätila. Joka tapauksessa minulla on toiveissa suunniteltu sektio viime synnytyskokemuksen perusteella, joten perätilassa se on sitten selviö (?). Perätilaepäilys kyllä vahvistui mulla iltapäivällä, kun mahassa oli hikka ja se hikka tuntui heti kylkiluitten alta! Sitä olen miettinyt, kun vauva on ollut samassa asennossa mun oikealla mahanpuoliskolla joulusta saakka, että miksi. Terppari sanoi, että jos on pyllystään kiinni, niin eipä siitä sitten juuri liiku mihkään.
Muuten kaikki hyvin, rauta-arvotkin oli nousseet Obsidanilla ja verenpaine kohdillaan.

Hyviä loppuodotuksia muillekkin!

t. Serafiina 35+3 ja maha
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
:wave:

Kiitos synnytyskertomuksesta pink :flower: ja paljon onnea minä vaan-84! :flower:

bettis kyllä on komeat raidat, joku sanoi joskus että ne on ne äidin parhaat tatuoinnit joita kannetaan ylpeydellä. Omat on ihme kyllä pysyneet aisoissa, hieman vaan punertavaksi muuttuneet mutta ei vielä ainakaan kasvaneet lisää, mutta vielä kerkiää ;) juu eikä ole muistanut rasvaillakaan..

nimiäiset/ristiäiset meillä pidetään varmaankin samalla kaavalla kun edellisetkin, ajankohdasta ei ole kyllä mitään tietoa, varmaankin huhtikuun lopussa kun tulee se 2kk täyteen. Pääsee taas käyttämään isoisomummoni tekemää neulottua kastepukua minulle, molemmat on siinä saaneet nimensä ja muutama muu tämän sukuhaaran lapsi. Mutta tarkemmat suunnitelmat sitten kun vauva on syntynyt...

(.) perjantaita odotan jännityksellä kun on viimeinen lekuri ennen syntymää. Että onko tapahtunut jo jotain ja miten päin tämä hilja hissukka majailee, kun on myös täällä kysymys merkkinä onko kääntynyt perätilaan. Toivottavasti ei, mutta ehkä se pe selviää. En ole "uskaltanut" selvitellä että mitä sitten perätila synnytyksen suhteen tarkoittaa. Kääntää varmaankaan ei voi kun mullakin on eteis istukka..
Tänään kävin sitten ostamassa kaikkea mahdollista tarvittavaa, korviketta, tuttipulloja, vanhoihin uudet tutit, vaippoja, tutteja, pumpuli puikkoja, rasvat, pesuaineet, rintakumit.. Ja tietysti bb-voidetta itselle :D melkein kaikki tipehöörejä myöten on kasassa, kerrankin ajoissa, apteekki reissu vaan puuttuu. Nyt voikin sitten rauhassa odotella ja viettää aikaa muksujen kanssa :heart: vielä kun järjestelee nuo tavarat ja vaatteet paikoilleen joku päivä..

Taikamyrsky 35+5

Ai niin, sairaalan lisä maidosta kannattaa vaatia sitä tosiaan. Esikoisen kanssa kävi niin että sokerit laski ja jouduttiin sokeri seurantaan saatiin vielä väärät syöttö ohjeet ja kaikkea muuta mukavaa sekaannusta sairaalan puolelta tämän asian kanssa. Imetin 12h putkeen asentoa vaihtaen ja pieni oli ihan nääntynyt. Mulla kun ei se maito ole koskaan noussut niin toisella kertaa kun tapasin osastolla ensimmäisen hoitajan niin keskustelu meni jokseenkin näin " minä imetän kyllä mutta kun minä sanon niin te tuotte joka syöttö kerran päälle 20ml maitoa, onko selvä?" :D hoitaja oli hieman hämmentynyt. Tästä huolimatta myös toisen sokerit laski, hoitajat ei huomanneet vaan itse sanoin että nyt sokeri mittari tänne ja lisää lisä maitoa kiitos. Ei tullut maitoa taaskaan. Ja Oikeassa olin sokerit alhaalla, kun yhdestä kerrasta jo opin että miten se menee. Kun maitoa ei tule niin ei tule vaikka olisin mitä tehnyt. Äidin vaistoon kannattaa luottaa. Ja lisä maidossa ei ole mitään pahaa, minusta. Joten olkaahan naiset vahvoja;) monet on saaneet imetyksen onnistumaan vaikka alussa onkin vara pullosta huikkaa otettu, jopa paremmin kun ei ole rikottu rintoja heti parina ensimmäisenä päivänä. Ja minusta ei ole kiitän järkeä rääkätä lasta kun ei eletä enään keskiaikaa vaan on hyvät korvikkeet apuna. Mutta näin, samalla mennään taas ruma ilme naamalle ja selväksi mitä tahtoo :kieh: :LOL: kun osastolle pääsee tai joutuu jos ei poli synnytys onnistu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Voi PLAAH, meillä valvottiin. Yöohjelmasta vastasi kuopus, joka aloitti huutokonsertin 00.30 ja lopetti tuossa 04.00, ja heräsikin sitten 6.30:headwall:
Nyt on äiti vähän väsyny.. mut ei varmaan eka eikä vika yö kun meillä tänävuonna valvotaan...
Mites sitä käynnistyis tähän päivään:$

Masurintamalla ei uutta.


T:Neiti+prinsessat 35+5
 
Huomenta!

pakko kommentoida tohon lisämaitoon!!
Minä otan osastolle vaikka omat maidot mukaan sillä mulla on kaikista muista lapsista noussu vasta 4-5 pvänä synnytyksestä maito. Viimeisin lapsi oli niin iso että tarvitsi todella maitoa lisänä, huusi seuraavankin yön synnyttyään maitoa kunnes tuli ihanan ronski ja suora kätilö ja antoi minulle niin paljon kun vauva söi ja kylläpä se söi!!
Sanotaan että vastasyntyneellä on maha vain tulitikkuaskin kokoinen ettei se voi vetää 10 ml enempää, minumpa vauva veti sitten varmaan maitoa peräsuoleen saakka, sillä häneen upposi kerralla 70ml, 15min 30ml ja vielä 10ml päälle. kaksi tuntia nukkui kuin tukki, sen jälkeen taasen nälkä. maidosta huolimatta sokerit olivat huonot, sillä vain kerran sattui tuo ihana kätilö olemaan paikalla ja antoi tuon maitomäärän, hänen lähtiessään sinne tuli taas pihit muijat vuoroon. Nyt kyllä aijon itse syöttää vauvaa lisämaidolla, sillä omaa maitoa ei tule ja rinnanpäät rakkuloilla en imetä jos maitoa ei ole. saapa vauva nukkua paremmin. Viimeisintä vauvaa kantelin superväsyneenä kolme vuorokautta, kunnes vaadin kotiin!! ja annoin maitoa kotona, imetys onnistui heti!! kun maito nousi rintoihin!! Sairaalassa siis hörpytin ja viimeisenä päivänä annoin tuttiosalla maitoa, eikä vaikuttanut imemisotteeseen.
Tää oli vaan mun juttu, kenenkään ei tartte suuttua!! :heart:

Täällä vointi on kohtuullinen, stressi synnytyksestä on saanut mulle puhkeamaan yhden ´reumaan kuuluvan oheissairauden.. huokaa.. Voi kumpa ensiviikko sapuis nopeesti!! sais sen synnytystavan selväks!!

Neiti-81:
Mulla on jokin muistikuva että ollaan oltu jossain ryhmässä joskus samaan aikaan?

kengu poks 36...
 
KENGUMAMMA, hyvin mahdollista. alusta asti sun nimimerkki tuntunu kauheen tutulta... :)

Mulla maito on aina noussu heti melkein, ja oma maito riittäny alusta asti PAITSI keskimmäisen kanssa jolla oli halkio ja joka ei siis pystynyt rintaa imemään halkionsa takia. Pumppaamalla käynnistin omaa maidontuotantoa, ja riitti luovutukseen asti kun käynnistyi, mutta lisämaito oli siis meille itsestään selvyys oman maidon lisäksi kun käynnisty maidonnousu hitaammin. Ja kyllä tuo keskimmäinen tosiaan veti heti salissa jo 50ml (!!!!!) maitoa naamariin ja 2 tunnin välein saman verran.... oli kyl sellanen suursyömäri heti ettei kätilökään ollu uskoa... (meillä oli siis pelko ettei pysty erikoispullostakaan syömään koska halkio oli niin laaja, mutta vältti kirkkaasti nenämahaletkut kun veteli kuin vanha tekijä...


(.)
Vauvat venyttelee ja mun kylkikaaret paukkuu:O
Tuntuupa inhalle!
 
Serafiina1 täällä kanssa oli yllätys tuo kääntyminen perätilaan, mullahan kans vauva majaillut koko ajan tuossa oikealla ja on siinä edelleen. Nyt vaan pyllyn sijasta pää on tuossa kyljen tuntumassa. Jos suunniteltu sektio oli jo aiemmin toiveissa niin perätila varmasti edesauttaa sitä päätöstä.

Hyvä muuten tietää tuo lisämaitoasia, kun ei koskaan voi tietää, miten maito nousee vai nouseeko ollenkaan. Jännä kyllä, että sitä imetystä pitää parin tunnin välein kokeilla... Kauhusta kankeana odottelen, millaiseen hirvitykseen omat nännit joutuu. :O

Neiti-81 täälläkin oli heikohko yö. Joko yskittiin tai ravattiin pissalla, kun tuntuu, ettei toi rakko tyhjene yhdellä kertaa. Sit ärsytys on suuri, kun mies kuorsaa onnellisena vieressä... Grr. Nyt vielä päivyröin firman puhelinta koko päivän äitin puolesta, kotona onneks kuitenkin, kun lähti käymään kaupungissa lekurilla. Toivon niin kovasti, ettei puhelin soi kauheasti, kohta meinaan tahdon nukkua päikkärit. :D toivottavasti saat sinäkin levättyä edes vähän :heart:

Kengumamma voi hitsi, noi stressiperäiset ylimääräiset jutut on niin inhottavia. Jaksuja sen kanssa ja samoin ajankulun kanssa siihen synnytystapa-arvioon! :)

Umpf. Hiukset ja kynnet näköjään kasvaa edelleen hirveetä kyytiä. Vasta 1,5vko sitten leikkasin ja viilasin kynnet, ja taas ne on kuin tappovälineet. :LOL:
Tympii, kun pää on kipeenä vähistä unista ja niskajumista - sit joutuu ottamaan tuon alaselän liitoskipuilun takia tuota Para-Tabs 1g aamusta ja illasta... Muuten ei oikein pysty olemaan saatika nukkumaan. :(

Ai, hitto! Pitää soittaa terkalle, että en pääse perjantaina neuvolaan, kun menen sinne polille. Olin ihan unohtanu, et mulla oli neuvola-aikakin perjantaiks. Perhana. Unohtuu kohta pääkin jonnekin tätä menoa. :LOL:

MrsR&MrR ja EePee 36+6

Argh. Lehtimyyjät ovat heränneet talviuniltaan... Puolen tunnin sisään jo kaksi puhelua. Eikä mene jakeluun, ettei nyt hirveästi jouda lehtiäkään lukemaan, olkoon kuinka vauva-aiheisia tahansa. Ärrimurri.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea minä vaan -84 poikavauvasta! :heart:

Bettiksellä on kyllä aikamoiset mahajäljet! Mulle ei ole vielä mahaan tullut , mutta perseestä löytyy... Ja onhan tässä nyt vielä aikaa.

(.) Yö oli taas yhtä heräämistä : / Tänään aloitin pyykkirallin kun saatiin uusi pesutorni kylppäriremontin valmistuttua. Kauhea kasa vauvanvaatteita, ei varmaan 10 koneellista riitä... :) Kiitos sukulaisten ja kavereiden.
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Hei kaikille!

Yhdessä koossa vielä ollaan, tosin saas nähdä että kuinka kauan.. :)

Tässä maanantain neuvolakuulumiset:

Rv: 38+3 (rv 37+5)
RR: 117/71 (119/65)
Hb: 119 (119)
Sf-mitta: 34cm (33cm)
Pissa: puhdas (puhdas)
Paino: - 117g/vko (+108/vko)
Liikkeet: ++ (++)
Tarjonta: rt (rt)
Turvotukset: - (-)
:heart: -äänet: 160+ (160) Aamujumpat menossa :)

Painon nousu pysähtyi sitten tässä raskaudessa tuohon 6,2kg ja olen kyllä itseeni erittäin tyytyväinen. :) Nyt tuskin on ongelmia saada raskauskiloja pois, kun ne taitavat jäädä jo laitokselle parin lisäkilon kera, mutta sehän ei haittaa mitään. ;)

Onkos teidän muiden ultra veikkaukset pitäneet paikkansa?

Meille kun on nyt "veikattu" kumpaakin sukupuolta niin aivan jännittää, että kumman lääkärin veikkaus sitten toteutuu :LOL: Eihän sillä toki mitään väliä ole kumpi sieltä :heart: syntyy, mutta onhan vaan erikoinen tilanne.

Lääkäritkin on aivan ihmeissään, että miten toinen lääkäri on voinut veikata toista sukupuolta, kun hän on aivan varma kumpi sieltä tulee.. =) Lääkäreillä sitten onkin oma pikku "kisa" pystyssä.. ;) :D

Onkos muilla käynyt näin, että viime metreillä on sukupuoli vaihtunut toiseen? Tarkoittaen tietty sitä, että aikaisempi ennustus on mennyt pieleen..

Onnittelut kaikille jo vauvan saanneille! =)

Sirel ja :heart: iltatähtönen 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys naiset!

Täällä istun vihdoinkin koneella (ja ulkona on mitä kaunein auringonpaisteinen pakkassää, -11 astetta) ja ajattelin raapustella minäki jotain.

Ensiksikin suuret kiitokset teille aktiiviset kirjoittelijat: kun ei itsellä oo ollu aikaa kirjoitella, on lukemalla saanut mitä parhainta vertaistukea!

Ja onnea minä vaan -84:lle pienestä pojasta!!

Itsellä on ollut vähän (?) taka-alalla tämä koko odotus ja tuntuu ihan hurjalta, että ens kuu on jo meidän kuu ja nyt jo syntyy ihan täysaikaisia vauvoja. No, minullahan on vielä laskettuun aikaan viikkoja, et tuskin meidän vauva vielä syntyy. Ehdin ehkä jotain laittaa valmiiksikin...

Vähän syitä hiljaiseloon ja odotuksen taka-alalla olemiseen: todettakoon, että odotus sinällään on mennyt hyvin. Ei ole siis ollut "pakkoa", joka olisi keskittänyt ajatuksia raskauteen. Ja jos jotain on ollut, ei vaan ole voinut "valittaa", kun on joutunut seuraamaan läheltä jotain sellaista mitä ei kenellekään toivoisi, saati sitten omaan ystäväperheeseen... Joku saattaa muistaa kun marraskuussa kerroin ystäväni uusiutuneesta syövästä (luultiin jo voitetuksi) - tämä on niin väärin: syöpä vei kolmessa viikossa perheenäidin ja rakkaan puolison :'( Pienin lapsista vain 1-vuotias:'(

Että jos jostain on kolottanut tai puutunut tai jalka pettänyt alta, olen mielessäni palannut tuohon perheeseen ja eipä ole enää tuntunut omat murheet miltään... (Hei ja nyt en halua todellakaan vähätellä kenenkään vaivoja - mun "elämänkoulu" on vaan liian lähellä että kokisin oikeutetuksi itse "valittaa", kun vierellä on rakas puoliso, rakkaat lapset ja vielä tämä ihmeellinen odotusaika...)

Anteeksi, että vuodatin tämän tänne, mutta nyt ehkä voin tämän jälkeen kirjoitella tästä odotuksestanikin kun olen saanut "purkautua".

Nauttikaamme läheisistämme, auringonpaisteesta ja kaikesta siitä mitä meillä on! Niin minä myös aioin tehdä - äitiyslomani alkoi perjantaina ja olen sanonut kaikille, että se on minun uusien ajatusten alku. On pakko katsoa tulevaisuuteen ja omaan perheeseen (tietysti unohtamatta auttaa surussa elävää perhettä).

Toivottelee oila ja pikkuinen masuvauva (kuten 4-v. neitimme kutsuu vauvaa) rv jotain 35?
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Voi että, mieki täällä vetistelen oilan kirjoitukselle :'(

Samalla tavalla koittanu itekki suhtautua näihin raskauskolotuksiin ja muihinkin ärsytyksen aiheisiin elämässä...että ihan hyvin asiat kuitenkin itsellä ja perheellä on. Jossain lehdessä oli juttua ja sellanen esimerkki uudesta ajattelutavasta, että jos esim tiskivuori keittiössä ärsyttää niin ainakin mulla on mies ja lapsi ja ruokaa kaapissa jotka sen tiskivuoren saa aikaan.

Halibut
 
  • Tykkää
Reactions: oila ja Pikku_Pallo
Neuvolakuulumisia ja POKSUTTELUA 36+0!
suluissa edellinen käynti 34+0
Painoa +1kg (+400g) yht. 11,8kg
turvotus + (-)
RR 135/88 (129/85)
Pissa puhdas (puhdas)
HB 127 (118) Hyvin on Obsidan auttanu... ei tarvii enää välttämättä joka päivä ottaa mutta suositteli käytön jatkamista synnytykseen asti, kun sitä veren hukkaa voi tulla...
SF 34 (33)
Sykkeet: +160
Liikkeet ++
RT
Sokerit pysyneet mallissaan! Nytpä sitten ravataankin neuvolassa joka viikko! Ja ens viikolla vielä äitipolilla käynti... Ja tänään illalla neuvolaan perhevalmennukseen :D Muutenpa ei mitään erikoista käynnillä ollu :) Ensi viikolla alkaa sitten Mytyn häätötalkoot :D

Oilalle voimia omaan raskauteen ja suureen suruun! :hug:

Heidukka ja Mytty 36+0
 
  • Tykkää
Reactions: MurSusi
Onnea minä vaan ja muut jo synnyttäneet :) Ja mielenkiinnolla luin myös tuon pinkin synnytyskertomuksen, kiitos :)

Annemiini me saatiin ilmaiseksi vaipparoskis(kin), muuten ei olis varmaan tullut hankittua. Uskon kuitenkin että siitä on hyötyä joskus kun siskon lapsi oli serkkunsa kanssa levitellyt tavallisesta kannellisesta ihanasti kakkavaipat ympäri huonetta kun olivat keksineet niin kivan leikin :)

Yöunet on aika levottomia ollut täälläkin, stressi vähän pahentanut asiaa kun ei meinaa saada untakaan. Tasaisin väliajoin oon nähnyt ihan ihmeellisiä unia viimeisen parin kuukauden aikana, mm. siskoni on ollut unissa kleptomaani ja toisessa murhaaja :p Ja vähän aikaa sitten näin unta että join alkoholia ja sitten kännissä mietin että mitä tuli tehtyä :p Ei oo kyllä raskausaikana edes tehnyt mieli juoda. Nimiäisiä oon miettinyt mutta pitäisi keksiä joku paikka missä voisi mahdollisimman halvalla järkätä pienet juhlat, nimeäkään ei olla vielä lyöty lukkoon.

(.) Nyt on sitten juostu sykekäyrissä jotka on olleet ihan hyviä, ja lapsivesitutkimuksestakin tuli tulokset että ihan normaalit tytön kromosomit eli sekin on nyt varmistettu vaikka ultrasta ollaan jo se tyttölupaus saatu. Maanantaina olis sitten ultra ja jos ei ole lääkärin mielestä vauva kasvanut tarpeeksi siitä viimeviikkoisesta niin kuulemma käynnistetään synnytys, kun vauva kasvaisi sitten paremmin ulkona (maanantaina on siis tasan kuukausi LA:an). Jännityksellä odotellaan, toivottavasti on kasvanut kun ite kyllä toivoisin että saisi olla siellä mahassa ihan rauhassa ja synnytys käynnistyisi sitten luonnollisesti. Eikä olla kyllä ihan valmiita vielä, eli nyt saa sitten koko viikonlopun touhuta ja stressata varmuuden vuoksi :p
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
ila
Onnea minä vaan -84 vauvasta! :heart:

Olen vähän kateellinen neiti-81:n littanasta navasta :D Hurjan kauniisti se on mahan kasvaessa säilynyt. Kun Bettis puhui hurjista raidoista, niin mietin jo jotain hurjaakin hurjempia raskausarpia, jotka halkoo koko mahaa, mutta ihan nätisti nuo näyttävät alavatsalle vain sijoittuvan :) Siskolla oli samanlaiset tokaa odottaessa ja nyt pari vuotta synnytyksestä niitä ei näy ollenkaan. Ahkera rasvailu kai auttaa.

Nyt tulee aika omanapainen kirjoitus, kun oli viimeisen neuvolalääkärin aika tänään. No, eipä tainnutkaan olla viimeinen lääkäri tämän raskauden aikana...

Vauva majailee perätilassa/poikittain (jonkinsortin viistotila?) niin, että ensimmäinen tarjoutuva osa on jalat. Eli ensi viikolla joudun ultraan (6. kerta tämän raskauden aikana...) ja ultrauksen perusteella sitten varataan sektioaika jos tuo ei itsekseen älyä kääntyä. Tilaa kuulemma vielä olisi hieman, kun minulla on leveä lantio ja vauva on kooltaan siro.

Mutta ilmankos on ollut tukala olo, kun kylkiluissa kiinni torkkuu n. 30cm vauvaa poikittain :D Selittyi myös pieni maha: Sf-mitta oli vain 27cm, koska eihän se nyt viistottain ollessa sitä mittaa paljoa suurenna.

Tätä sektioasiaa mielessäni pyörittelin ja tajusin, että meillähän saattaa olla täällä kotona jo kolmen viikon päästä vauva! :O

ila 36+0 (POKS!) ja "koivet edellä maailmaan" -lapsi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Oilalle voimia suruun :hug:. Ja tuo on kyllä totta, että on paljon asioita, mistä voi tänäänkin iloita.

Kiitos kommenteista tuohon lisämaitoasiaan. Ja kiitos vahvoista mielipiteistä. Itse otan tuosta imetysasiasta ihan hirveesti stressiä :ashamed:. Joo, kyllä haluan imettää, mutta siis kun mietinkin ihan uusi tilanne, vauva vasta syntynyt, sairaala, vieraita ihmisiä, muuttunut kroppa, mahdolliset synnytyskursimiset ja sitten vielä herätyskello soimaan 2 h välein ja imetät jostain tyhjistä luppanoista mihin ei ole maito noussut, nännit on haavoilla ja halkeilleet ja vaikka mitä, ja sairaalan täti sanoo vaan imetä imetä niin... :O. Näen siis kauhean kauhuskenaarion mielessäni. En usko imetyksen kaatuvan pariin maitopullolliseen laitoksella (vaikka ei kokemusta olekaan), joten taidan pakata pullot ja maidot kassiin kun lähden synnyttämään - edes vähentääkseni omaa stressiä asiasta.

Ei ole siis synnytyspelkoa (kai siihen nyt jotain kivunlievitystä saa vai pihistelläänkö siinäkin :D) vaan imetysalkupelko. Kaikkea kanssa tässä pitää hermoilla :headwall:!

EtelänHetelmä 36+4
 
Ai kamala miten hirvee päivä mulla ollu:headwall::headwall:
Ei sais valittaa mut just sellanen mikään ei mee putkeen päivä, kera ei nukkuvan kuopuksen joka rääkyy kokoajan ja mulla kuumottaa posket ja väsyttää ja ja ja valivalivalikitivitikitivitivalivali (Mistä mahtaa heijastua lapsiin levottomuus, daaaaah....|O ku äitikin on ihan NÄIN ihanalla tuulella:headwall::ashamed:)
Ja närästääkin vielä:vampire:
ja afrikanlapset näkee nälkää ja irakissa soditaan..:headwall:
:D
Joo kiitos ja anteeksi:LOL:
Ihanaa tämä seesteinen raskausaika.

Nyt lähden pentujen kans vähän talviharjoitteluhallille puuhailee lastentapahtumaan.
kaikkien kolmen ja mahan kans.
Mä oon hullu. Tai sit vaan tyhmä:D
mut voittaa tän kotona märehtimisen:LOL:
 
Onnittelut kaikille jo vauvautuneille!! =) :heart:

Täällä on ollut jonkin verran keskustelua tuosta perätilasta ja itsellä samanmoinen tilanne... Ulkokäännös ei onnistunut ja ensi viikolla kuvataan lantio josta sitten riippuu synnytänkö alakautta vai sektiolla. Mulla tulossa ensimmäinen lapsi ja vähän kauhistutti alkuun ajatus ekan synnyttämisestä perätilassa, mut juteltuani todella mukavan ja osaavan lääkärin kanssa tulin siihen tulokseen että ehdottomasti yritän alakautta jos lantion mitat sen vaan sallii. Tiettyhän tässä on kaikki sellaset sit edessä että ehtiikö vauva kasvaa liian isoksi joka sit estää alasynnytyksen tai törkkääkö sinne menosuuntaan jalat ennen peppua tms, mut ne selvii sit kaikki viimeistään synnytystilanteessa, sitten vaan leikataan jos jotain esteitä tulee ilmi, mitään riskejä ei näissä synnytyksissä oteta. Mulle se sektio on tällä hetkellä se viimeinen vaihtoehto ja todella toivon että pääsisin alakautta synnyttämään...


Oliko muut perätilalaiset jo päättäneet synnytystapaa? Olis kiva kuulla muitakin mietteitä aiheesta ja kokemuksia jos jollain sattuis aiemmista raskauksista olemaan??

Äidiksi2013 36+5
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

oilalle jaksamista :flower:

kengumamma komppaan kyllä täysin, täälläkin lähtee kassiin omat eväät myös vauvalle ;) en todellakaan enää aijo kolmatta kertaa käyttää energiaani taisteluun osastolla imetyksen suhteen. Ja aijon pe pyytää lääkäriä lisäämään tietoihini että ei heru niin ei heru :xmas: tosin jos käy hyvin niin lähden heti pois kun voin! No toisaalta "loma" valtion hotellissa täysi yllä pidolla on aika houkutteleva :LOL: näin kun kaksi on jo kotona, ehtisi tutustua sitten vauvaankin..mut sen näkee sitten..

etelänhetelmä mulla oli nuo ihan samat tuntemukset, varsinkin toisen kohdalla, juuri tuo imetyspelko. Ensimmäisen kanssa sitä luuli että kaikki menee kuin strömssöössä. Mutta toisen kanssa kun tiesi että ei varmaan menekään, niin osastolla se yksi yökin oli ihan sieltä kun joutui tekemään kaikkensa että lapsi sai ruokaa. Ja olemaan kenkku hoitajille vaikka ei halunnutkaan olla. En kyllä ymmärrä miksi lapsia pidetään nälässä, vaikka kaikki tietää että se maito aika harvoin sieltä ensimmäisenä nousee. Kun ei kroppa ole sillä ensimmäisellä kerralla sitä koskaan tehnyt. Mutta älä etelänhetelmä stressaa liikaa se vaan ottaa aikansa :hug: että oma pää ja kroppa tottuu näihin muutoksiin.

(.) Oli täällä niin kaunis aamu aurinko että käytin lapset luistelemassa ja itse kävin lumikenkäilemässä siihen päälle, aivan ihanaa pitkin metsiä, se rauha i like :heart: sitten viikkailin vauvan kamppeet kaappiin ja tavarat, nyt pyykkään loppuja juttuja muun pyykki rumban ohessa. Niin kohta voikin lumikenkäillä ihan rauhassa :D kunhan saa muksuille vahdin jostain aina siksi aikaa..
Näytin miehelle kaapin sisällön, "onpas militaristisessa järjestyksessä kaikki " :LOL:

Taikamyrsky
 
oila Tuo sinun kertomasi ystäväsi kuolemasta pistää kyllä tosiaan omat asiat ihan uuteen perspektiiviin. Voimia sinne sekä surun keskelle että loppuraskauteen!

Perätilavauvoja tuntuu nyt olevan tässä ketjussa tosi paljon! Toivottavasti saatte toisistanne vertaistukea vaikka tuntuu siltä, että jokaisen tapausta on käsitelty ihan eri tavalla ja selitetty asioita eri lailla.

Tänään käyty täälläkin neuvolassa. Verenpaineet, painot, pissat sun muut kaikki hyvillä lukemilla. Sydänääniä oli hankala aluksi mitata, kun vatsalla oli niin kova hikka :D Täti pisti minut pyörimään kyljelleenkin, jotta muksu rauhoittuu ja kyllähän se lopulta sitte rauhoittukin ja sydänäänet saatiin hyvin mitattua.

Minä tuunasin "vähän" meidän hoitopöytää ja siitä tuli mielestäni melkoisen hieno! Kuvaan tunki mukaan myös meidän koiramummo.


Keltakukka 37+4
 
EtelänHetelmä. Se piti vielä sanoa tuosta imettämisestä 2t välein synnärillä, että sen tarkoitus on kai heruttaa maidon tulo. Mutta kyllä se tuntui kieltämättä rankalta! Sitten sanotaan, että "vauvantahtinen imetys", ja sitähän se sitten on jatkossa. Minä kyllä vakavasti harkitsen sitä, että iltaisin antaisin vauvalle sitten kotona vastiketta. Nimittäin kaikki tuntemani ihmiset, jotka on niin tehneet, on saaneet paljon paremmat yöunet vauvan kanssa = vauva nukkuu pitkät yöunet. Itsellä kun vauva oli täysimetyksellä 5 kk ikään saakka (sitten alkoi maistelemaan ruokia), niin yöt oli tosi rikkinäisiä, neiti oppi heräämään yössä 5-7 kertaa.
Toisaalta siinä alussa on niin paljon kaikkia hormooneja kropassa jylläämässä, että välttämättä se heräily ei tunnu edes pahalta.

(.)Hassua, eilen kun mietin ja puhuin maha-asukin perätilasta paljon, niin yön aikana se oli kääntynyt eri asentoon. Vaikka tosiaan on joulusta saakka ollut samassa asennossa mun oikealla mahan puoliskolla. Nyt selkäranka tuntuu edessä keskellä, mutta en kyllä osaa sanoa, että onko pää ylhäällä vai alhaalla. Joku mulla aina kaihertaa virtsarakkoa yms. tuolla alhaalla, eli olisiko sittenkin pää, vaiko jalat, hmmm. Tuskin pyllyä pystyy siellä kiertämään.

Oilalle ja tälle ystäväperheelle voimia ja osanotto. Väliin elämä on aivan käsittämätöntä. :(
 

Yhteistyössä