Helmikuun helmet 2013

Heipodei!

Terveiset sairastuvalta :( isommat tytöt taas flunssassa, vauvallakin nenä vuotaa ja mulla rintatulehdus. Ab kuurin sain tänään.

Aivan mahtavia pumppailu määriä kyllä kaikilla! :) mä en saa lypsäen tai pumppaamalla irtoomaan ees 20ml! Ei vaan tuu, vauva saa kyllä irti ihan mielinmäärin ja ihan suihkutissithän noi on, mutta keinotekosesti ei tipu irti mitään. Sen sai taas huomata tän tulehduksen kanssakin.

Meillä on tytöllä rela dropsit eikä niistä oo tullu mitään, muutenkaan ei mahavaivoja juuri tunnu olevan! Ihanaa! :)
Muutenkin neiti yöt nukkuu mukavasti. Mutten kyllä vieläkään uskalla uskoa, et se olisi neidin tapa. Toivon kyllä niin.

Meilläkin vaihdettiin vaippakoko isommaksi kun pissaa tulee ihan hulluna! :D ykkösissä enää riitä vetoisuus ollenkaan.

Jee! Seisomalauta saapui tänään, päästään vihdoin kunnolla käveleen ilman, et tarvii mennä 3v:n tahdissa :)

Jaaha, neiti heräs ja on nälkäinen, niinku aina :)

Äiti maa & Alli 3vko1pvä
 
Hei vaan kaikille!
Täällä on vauva-arki alkanut hienosti. Tytär on niin tyytyväinen ja ihana pieni, että minä täällä herkistyneenä vain tuijottelen. :heart:
Tänään tuli tytölle viikko täyteen ja ajattelin josko kävisin tuolla ihanassa säässä pienen lenkin jo pyörähtämässä. Imetys on lähtenyt käyntiin hienosti ja maitoa tuntuu riittävän hyvin kun viime yönäkin nukkui tyttö 22.00-3.45, seuraava herätys 6.15 ja siitä nukkui 9.30 asti. :)
Itse olen ollut ihan sellaisessa euforisessa tilassa, oikeassa rakkauden puuskassa. :heart: En ole oikeastaan ollut edes kovin väsynyt. Synnytyshän meni aivan mahtavasti, en olisi voinut kuvitella noin helppoa synnytystä ikinä. Synnytystarina on tuolla odotusaikapuolella.
Vierailulla meillä kävi heti maanantaina, jolloin kotiuduttiin, mummut ja papat sekä minun sisaruksia. Sitten eilen kävi tuleva kummitäti moikkaamassa. Muutenpa tässä ollaan oltu ihan keskenään. Mies lähti eilen jo töihin ja pitää pikku osissa isyyslomaansa. Hän on mennyt kyllä ihan sekaisin tuosta pienestä, onhan tytär hänen ensimmäinen lapsensa. Minulle jo kolmas.

Taidan alkaa vähän siivoilemaan ja jos sitten lähtis ulospäin. Ihanaa viikonloppua kaikille! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: minä vaan -84
Heips kaikille =)

Viime yönä nukuttiin yks 4 ja yks 3 tunnin pätkä ja nyt virkeänä lähdössä kohta kaupunkiin kauppaan murujen kanssa ja siivota pitäs illalla =) Eilen otettiin rela d-vitamiinit ja cuplatonit käyttöön ni se varmaan pidens syöttö väliä ku oli aiemmin jonkin aikaa 15min-2h! Rintakumit heitin jorpakkoon ja nyt sit lypsän välillä liiat maidot pois et saa otteen tisust ja pullost sit juotan lypsetyt maidot =)

Eilen neuvola ja viikossa tullu 350g painoa ja 2.5cm pituutta =) Nyt 3760g ja 52.5cm.

nyt minua kutsutaan eli mukavaa viikonloppua kaikille =)

äitx2+pieni mies 2vko5pv
 
Heips, pitkästä aikaa :)
Ollut hulinaa, melskettä ja tossujen helskettä ;)

Lukemassa olen kyllä käynyt, mutta krijoittamiseen ei tahdo jäädä aikaa. Tosin nytkin tuo ukkeli näyttäisi heräilevän. Mitäs tulin kirjoittelemaan vasta nyt, kun hää on vetänyt jo yli 3h unta palloon. (hiljeni toistaiseksi)

Neiti: Tulee sulta hurjan paljon kyllä maitoa! :) Minä en oo tällä erää pumpannut kertaakaan! Pari kertaa lypsänyt tylysti harsoon alkusuihkuja, suihkutissit kun on. Mutta edellisiltä lapsilta lypsettyä sain vain muutamia kymmeniä millejä, ei siis heru mulla pumpulle helposti.

Meillä on ehkä ollut liiankin hurja tahti tässä vauvan ensi päivien-viikkojen aikana. Halusiain enemmän keretä olemaan kotona ja touhuta kotihommia edes. Mutta aina on jotain - milloin lasten harrastuksia, kaupassa käyntiä, neuvolaa.. plaa plaa plaa. On se liikuskelu ihmisten ilmoilla noin pikkusen kanssa vielä vähän haasteellista. Pitää miettiä missä on imetykseen sopiva paikka, kun se nälkä yllättä yks kaks yllättäen ja vessankin on hyvä olla lähellä :)

Mutta nyt se hermostuu :)
Adora ja Eikka 2vko5pv
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Pitkästä aikaa. Arki on lähtenyt jotensakin rullaamaan, ehkä. Olen jo ihan täysillä mukana noissa kotitöissä, oikeastaan teenkin jo suurimman osan. Mies käy vielä toistaiseksi hoitamassa kauppa-asiat ja kuskaa poikaa partioon kerran viikossa. Mutta muuten kyllä taidamma olla jo arjessa kiinni. Minä olen ihan hirvittävän arka lähtemään nyt yhtään minnekään, mikäli vauvalla ei ole uniaika tai tiedän, että pitäisi jossain oudossa paikassa imettää. Jotenkin se vaan on vielä vähän sellainen peikko tuolla takaraivossa. Siispä mun liikkumiset rajoittuu edelleen vaunulenkkeihin ja kävin tosiaan toissa päivänä neuvolan jälkeen kaupassa kun syötin ensin neuvolassa tytön ihan tyrmään. Mutta eiköhän se tästä, olenhan mie aikaisemmin oppinut noiden pullolastenkin kanssa liikkumaan.

Neuvolan ylimääräinen punnitus aiheutti itkua ja paniikkia. Paino oli noussut tytöllä viikossa taas vain 70g, ja sekös se sitä terkkaria huoletti. Neuvona vaan, että anna aina välillä lisämaitoa, että näät tarviiko vauva sitä, että saakohan se nyt tarpeeksi sulta. Miten mie saan sitä omaa tuotantoa nostettua jos mie alan pullosta antamaan? :confused: Vauva tuntuu minun mielestä virkeältä ja nukkuu rauhallisesti ja herää itsekseen syömään ja joka syönnin jälkeen tekee kakat tai kahdetkin, eli joka vaipassa on sinapit. Juttelin pitkään imetystukihenkilön kanssa ja hänen esimerkistään sitten soitin vielä terkkarille, että ensi viikon olen antamatta vielä lisämaitoa, kun viikon päästä on taas kuiten punnitus. Siihen lisämaidon antamiseen meillä on aiemminkin kaatunut nää imetykset, vauvat on oppineet pullolle ja olleet rinnalla vain kiukkuisia.

Ihanaa! Muu perhe tuli kotiin! :) Johan me täällä muuan tunti oltiinkin kaksin. Mulla oli niin tylsää, että en malttanut edes levähtää kunnolla, vaan imuroin ja luutusin ja pyyhin pölyt ja pyykkäsin...eikä kukaan huomannut! :O kyllä nyt varmaan tarttee vähän alkaa vihjailemaan, mie tartten huomionosoituksia just nyt! :LOL: :heart:

Vilipi ja "Fredrika" 2vko 5päivää
 
Yösyöttö rinnalta tehostaa sitä maidon eritystä, et jos tosiaan pullolle Vilipi joudut niin kannattaa sit öisin joko pumppailla tai satsata silloin siihen rintaruokintaan. Sekin voi vaikuttaa, jos siitä tulee itselle sitten paha mieli ja pieni stressi niin maitohan sitten laskee. Meillä ainakin tytölle kelpaa sekä pullo että tissi, tosin tissille ei voi ottaa ihan hirveän nälkäisenä, kun siitä ei tuu sit yhtään mitään - ollaan sit alotettu korvikkeella ja jatkettu rinnalla. Mulla kans nyt hiukan hankalaa tuon maidontulon kanssa, kun on pienehkö ripuli ollut tänään ja koko viikonlopun vähän heikottanut niin heti tuntuu vaikuttavan... :(

Nimiäiset on meillä huhtikuussa vasta, nimi on tiedossa ja pitäis muuten se läpyskä pistää maistraattiinkin menemään... Juhla pidetään kahvilan tiloissa, sieltä sitten ruoat ja kaikki niin ei tarvi sit ite laittaa mitään, kun vieraita on kuitenkin tulossa 40-50hlö. Se on sitä, kun kyseessä on miehen puolelta eka uuden sukupolven edustaja niin melkolailla on kutsuttava sit sedät, tädit, enot perheineen ja lapset puolisoineen niin siitä sitten kertyy kivasti porukkaa jo. :)

Meidän neidin rytmi on nyt päivällä 2-3h unta, syöttö ja vaipat n.1h ja yöllä on sitten se pidempi unipätkä 4-5h ja syöttö (vaipat) 2h plus se aamuyön seurustelu siihen sitten päälle. Iltaisin on ennen tuota pitkää unipätkää selkeä väsyränkkä ollut nyt perjantaista asti, kun ei millään rauhoitu. Ollaan kyllä oltu aika huuli pyöreänä tuon väsyränkän kanssa, ja kertaalleen piti tehdä niinkin, että annettiin tytön huutaa itsensä uneen niin sanotusti... Tuli kyllä heti huono vanhempi-syndrooma, mutta siinä kohtaa oli kaikki muut keinot käytetty.

Nyt odotellaan sitten, että isätyyppi tulis töistä kotiin niin sais itekin hetkisen hengähtää. Neitihän kyllä nukkuu tällä hetkellä. :)

Ärrät ja Helmi 2vko4vrk
 
VILIPI, mäkin panostaisin kyllä yöimetyksiin mieluummin kuin lisämaitoon? Kuis paljon teil yöllä syötiinkään?

Mä hain maidonluovutuskamppeet ja tänään alan luovuttamaan siis maitoa sairaalalle. Ollaan siinä pisteessä että maitoa on pakkasessa jo reilu viikon keräilyn jälkeen paljon

ja nuo mokomathan ei säily 3kk pidempään ja aattelin etten pulloon totuta koska oma kokemus on että sitten alkaa se tissin kanssa kamppailu... Ja nyt kun sujuu näin hyvin niin en halua ees pullolle opettaa.
Kaksoset imee tehokkaasti, n. 15 min rinnalla kerrallaan kumpikin.

Yöt meillä alkaneet rauhoittumaan.
n. 3h välein syövät. Tuo pikkukolmonen vaan heräs 4 aikaan tänään:stick:
ja ite oon ollu kuumeessa ja yskässä niin olo vähän niin ja näin. Mut eiköhän se tästä. Aamulla olin jo vähän epätoivonen tän yskän kanssa mut yskähän lähtee yskimällä:kieh:

T:Neiti+tytöt 2vkoa+pvä
:heart:
 
Jospa nyt enemmän. Eikka nukkuu ja isot tytöt on yökyläilemässä, joten eipä tässä ole kiire kotihommienkaan pariin ;)

Vilipi, yösyöttöjä minäkin liputtaisin. Lisämaidon kanssa olisin varovainen (jos haluat imetykseen panostaa). Neuvolassa varmaan enemmän tuijotetaan niitä käyriä ja imetystukihenkilö varmaan ensin meittii onko vauva tyytyväinen jne. ;) Siksi neuvolassa herkästi suositellaan sitten sitä lisämaitoa, vaikkei tosiasiassa painonnousu kerro kaikkea. Tsemppiä!

Neiti, hatun nosto luovuttajalle! Itsekin sitä miettinyt joka lapsen kohdalla, mutta homman kaataa maidon hankala kuljettaminen sairaalalle, eikä kyllä ylimääräistä aikaakaan tunnu olevan! Ihmettelenkin mistä revit pumppaamisen ajan noin ison katraan kanssa :D Miten oot saanu noihin jääpalapusseihin maidon laitettua?! Ostin eilen noita pusseja ja ihan jääpalamuotteja että saisin pakastettua maitoa, mutten keksinyt miten noihin pusseihin sen saa.

Rytmeistä Onkos niitä muilla muodostunut?
Täällä sellainen syntyi jo aika varhaisessa vaiheessa. Yöt on aina nukuttu, eikä kukuttu ;) Poikkeuksena jos kakkaa joutuu puskemaan yöllä, sen jälkeen saattaa mennä aikaa ennen kuin nukahtaa.
Yöunille käy n.22:00, syö 00:00, 2:30 ja 4:30-5:30 aikoihin, sen jälkeen saattaa syödä tiheämmin ja nukkuu levottomammin. Kunnes heräillään. Aamulla minun syödessä aamupalaa jne. jaksaa valvoskella n. 1h. Aamupäivästä iltapäivään nukkuu taas pidemmillä pätkillä (n.2-3h) ja illasta torkkuu lyhyempiä unia, sekä syödään tiheämmin.

Vaippakoko on meillä muuten vaihtunut jo viikko sitten eli 2 viikon iässä KOLMOSEEN - kakkoset ei enää pitänyt pissejä, ykköset meillä ei koskaan oo käytössä ollutkaan :) 4.3kg tuo oli 2 viikkoisena.

Nyt mua kutsutaan. Ja imuroidakin pitäisi.
 
Heippa

Mäkin siirryn tälle puolelle, eli meidän pikkuherra näki päivänvalon pe aamuna, mitat 48cm ja 3170 g. Sairaalasta kotiuduttiin eilen ja paino oli silloin tasan 3kg.

Meillä todella viihdytään tissillä! Maito nousi vasta eilen, sairaalassa nukuttuttiin ne kolme yötä todella vain 3h vuorokaudessa, lopun aikaa pieni oli tissillä. Kun synntyskin oli yöllä ja sitä edellisen yön valvoin osastolla, täytyy sanoa, että sairaalassa olo oli tosi raskasta, ihmiset puhuu ihmeelisistä imeytyshormoneista, jotka pitää virkeänä, mutta täällä kyllä ihan todella väsyä meinkinkiä ja hedari kolmatta päivää putkeen. Silti mieliala varsin hyvä, pikkumies on ihana.

Rintakumia käytän välillä, kun nännit jatkuvasta imemisesta aika haavoilla. Mutta apua, en ole keittänyt ollenkaan! Sairaalassa sanottiin, että kuuma vesi riittää. Miten on?

Nyt kun maito noussut, olen ajatellut kokea kaverilta saatua sähköistä lypsäjää. Siis onko niin, että lypsän ensin ja sitten imetän?

Kysyin myös taka- ja etumaidosta sairaalassa ja sanottiin, että se on vanhentunutta tietoa. Että myös etumaito yhtä ravitsevaa.

Milloin saa käydä vauvan kanssa ulkona?
Mun on itse tänään ainakin päästävä kävelylle, olen ollut viime keskiviikosta sisätiloissa...

Jälkivuoto jatkuu täälläkin, tuli myös repeämiä eli tikit. Kipeät on, muttei ihan mahdottoman.

Mihin mennessä se nimi pitääkään antaa? Nimiäiset/ristiäiset voi varmaan pitää sen jälkeenkin kun nimi jo virallisesta annettu. Ajateltiin toukokuun alkuun lykätä, kun sisko tulee silloin ulkomaillta Suomeen käymään, ja pääsisi osallistumaan. Muuten ehkä ei, kun on itsekin pienen vauvan äiti...

Kakkaa tulee täälläkin joka välissä, pissaa vähemmän. Tosi vihreää, toiv ei ole merkki mistään huolestuttavasta.

Epäilen, että osa imemisesta on minun 'tuttina pitämistä'. Yöllä varsinkin imu ei ole koko aikaa tiukka, vaan sellaista lutkuttelua myös. Ja jaksaako kukaan vauva tosiaan pelkästää syödä 4h putkeen? Pitäisiköhän kokeilla tuttia?


Kiva, että keskustelu on vireää täällä! Ja että kaikkien vauvat on hyvinvoivia.

Tuulis ja rakas 5 päivää
 
Päivää mammat!

Meillä oltiin eilen ensimmäisen kerran kyläreissulla mummulassa ja tänään korkattiin sitten vaunuilu. Eilinen reissu ei mennyt ihan putkeen, kun ukkeli päätti olla nukkumatta ja valvoi periaatteessa sellaset 7 tuntia, nukahtaen välillä aina pariksi minuutiksi. Meinasi olla äidillä hermot ja hormonit sekaisin illalla, kun sai toisen vihdoin ja viimein nukkumaan pikkasen pidemmän pätkän. Vaunuilu sen sijaan ilmeisesti oli mieluista, kun nyt ollaan vedetty sisälläkin ilman minkäänlaista meteliä jo reilusti toista tuntia unta.

Tuuliksella olikin kysyttävää, mä oon onneksi saanut noihin vastaukset neuvolasta (laittavat pian punaiselle listalle :p). Eli kysyin noista keittämisistä heti alkuunsa, kun itseä arvelutti, ja neuvolan neuvot olivat, että kaikki kannattaa keittää aina käytön jälkeen varsinkin näin alussa, koska vauvan suolisto on hyvin kehittymätön ja pienikin epäpuhtaus aiheuttaa sitten vatsavaivoja. Lisäksi maitoiset tavarat tulisi ilmeisesti huuhtoa ensimmäiseksi kylmällä vedellä ja vasta sitten lämpimällä, jottei ne maitopoteiinit pala kiinni..?! Mullehan sairaalassa sanottiin, kun tutti tippui lattialle, että vedellä huuhtominen riittää! Ei mennyt se tutti enää meidän pojan suuhun ennen kuin kotona, kun olin sen tehokeittänyt! Meilläkin se kakka oli sellaista vihreää limaa varmaankin 4 tai 5 päivää eli sinne noin viikon ikään asti, mutta muuttui sitten ihan yhtäkkiä siksi "normaaliksi" keltaiseksi tavaraksi. Ja nyt ollaan pikku hiljaa menossa siihen suuntaan ettei ihan joka vaipassa ole enää kakkaa.

Ulkoiltua tuli tosiaan nyt tänään ensimmäisen kerran, kun eilen tuli se suositellut kaksi viikkoa ikää täyteen. Olikin niin mukava ilma, että olisin mielelläni ollut pidempäänkin kuin sen suositellun 15min, mutta poitsu ei onneksi herännyt riisumiseen, niin menin sitten miehen kaveriksi vielä takaisin pihalle.

Pumppaamisen taidan nyt lopettaa tykkänään, kun tissit tulevat siitä NIIN kipeiksi. Imetys ei ole tehnyt enää kipeetä yli viikkoon, niin en viitsisi näitä kipuja kärsiä, jos ei ole aivan pakko. Ja maito kun mulla riittää oivasti, tai ainakin riitti, kun pojalle oli tullut painoa viikossa se 400g! Ja meillä tosiaan syödään normaalisti 3-5 tunnin välein. Ja tissi kerrallaan.

Ristiäispäivä ja paikkakin saatiin vihdoin päätettyä ja meillä ne pidetään huhtikuun ensimmäisenä viikonloppuna, kun se on se viimeinen mahdollisuus ennen kuin 2kk tulee pojalle ikää. Meillä ei mieskään lämmennyt ajatukselle, että oltaisiin ilmoitettu nimi Väestörekisterikeskukseen sen 2kk sisällä pidetty sitten ne ristiäiset myöhemmin, niin pidetään sitten tuolloin. Pääsiäisenä kun kaikki ovat aina menossa, niin ei sitten viitsi toisten suunnitelmia "pilata"! :)

Mullehan tehtiin se eppari, ja ilmeisesti iso sellainen. Ovatko ne muilla parantuneet kuinka? Mulla kun oli oikein hyvä tilanne tossa viime viikolla, mutta nyt tuntuu, että jotain "pursuaa" tuolta emättimestä pihalle. Inhottava tunne! Ja tikithän nyt tietysti kutiavat! Ovatko muilla tikit irronneet missä vaiheessa? Ja onko teille annettu jotain liikunta/nostorajoitteita epparin takia?

Täällä on nyt alkanut tulemaan näitä "äitiaivo" tilanteita. Mies kysyi tossa aiemmin, että ovatko auton avaimet missä, niin vastasin, että auton takin sivutaskussa. :LOL: Ja imetystee tuntuu kylmenevän kuppiin järjestään. Onko muuten jollain kokemusta muista imetysteistä kuin siitä Weledasta? ...jos olisi joku halvempi vaihtoehto olemassa...

Jos menisi viihdyttämään tuota sisälle tullutta miestä, kun on kerrankin tähän aikaan kotona, ja poikakin on vielä nukkumatin matkassa.

Keisha ja Pikku-Ukko 2vko 1pvä
 
Heipsan mammat!

Heti alkuun bliss, mehän ollaankin oltu samaan aikaan tyksissä! Ehtisit ennen minua synnyttämään silti ;D missäs huoneessa oleskelit? Mua ei siellä paljoa näkynyt kun huoneessa viihdyin mutta ehkä törmättiin silti ;)

Meillä syömä-nukkuma rytmi on niin että rakas nukkuu n. 2-4h putkeen ja sitten syödään. Minäkin toimin ns. huvi-"tuttina" eli vauva viihtyy rinnalla vaikka 45min joskus tunninkin, muttei totisesti syö siinä koko aikaa :D vaan mussuttaa vaan huvikseen.

ummetuksesta täällä kärsittiin jo yksi yö. La-su yö. Pikkuiselle oli tullut ummetusta korvikkeesta. Jota siis joudun antamaan kun toinen ei jaksa imeä rinnasta tarpeeksi. Näin neuvola ainakin kertoi että ei jaksa vielä imeä tarpeeksi ja siksi täytyy antaa lisämaitoa. Nyt vaihdoin korviketta, toivottavasti auttaa. Nyt ei enää ummetusta mutta toivotaan ettei tulekaan.

Meidän pienelle oli tullut 300g painoa lisää viikossa :heart:

Tänään olin ensimmäistä päivää kaksin tytön kanssa kun piti päästää tuo mies töihin. :/ voisin pitää hänet aina täällä meidän kanssa :heart:

Tänään on myös ollut vähän känkkäränkkä ilta vauvalla. En tiedä miksi, nyt nukkuu niin minäkin taidan nukahtaa hetkeksi ainakin. :)

kakka vaipat! meillä tulee myös usein kakka vaippaan. Hyvähän se vain on. ;)

Bettis ja rakas prinsessa 1vko 4pvä :heart:
 
Huomenta arvon naiset :wave:

Se olisi sitten "Allilla" kuukausi täynnä. Aika menee niin kohinalla, voi herttinen mä vaan sanon. Kohta on kesä ja meillä jollaintapaa liikkuvat lapset kaikilla :)

Alli antaa jo pieniä hymyjä välillä, niin hellyttävää. Ihanaa kun, muutaman viikon odottaa niin ne hymyt alkaa olla jo ihan arkipäivää ja tarkoitettuja.

Täälä arki on leppoisaa, vauva on hyvin tyytyväinen ja rauhallinen. Ja isommat tykkää kovasti, poika arvuuttelee nimeä ja tuskailee kun täytyy vaan vauvaksi sanoa:D toissapäivänä tein iltaruokaa ja vauva sitterissään vähän kitisi, poika tuli sitteri
Keikuttamaan ja heiluttelemaan leluja, vauva jatkoi kuitenkin kitinäänsä ja poika siinä sitten kysyi "äiti, ooksää muistanu antaa vauvalle maitoo??" :LOL: ihana poika.

Huomenna olis taas neuvolaa, saanki ottaa koko jengin mukaan ja pakko myöntää et sillai on jopa helpompaa kun tytötkin jää aulaan leikkimään jos isoveikka on mukana. Kaksin jos ovat mukana niin haluavat sinne hoitohuoneeseen mukaan ja sitten kummankin on kerrottava kaikki uutisensa neuvolantädille.. Ja aikaa menee vaikka kuinka! :)

Yöt menee edelleen kivasti, neiti herää kolme kertaa syömään ja jatkaa uniaan välittömästi :)


Äiti maa & Alli 1kk
 
Heippa

Kiitos Keisha vastauksista! Mun pitää kans ruveta soittelemaan sinne neuvolan neuvontalinjalle, oon ihan ummikko kaiken kanssa. Oma terkka tulee kotikäynnille huomenna, mutta kuten sanottu aiemmin, ei ole osannut oikein osannut vastata kysymyksiini tähänkään mennessä, enkä ihmettelisi, jos ei vieläkään.

Öistä: ne on kyllä totaaliperseellään täällä. Nukutaan 1-3h, viime yönä se yksi. Vauva nukkuu ehkä kolme, minä en osaa nukahtaa heti kun vauva nukahtaa ja lisäksi on järkyttävät kylmähorkat ja hiet vuorotellen, eli saa vaihtaa yöpaitaa monta kertaa ja levitellä pyyhkeitä lakanoille. Ne on siis litimärät! Poika on tissillä ihan jatkuvasti, mutta silti nälkäinen. Mistä se oikein johtuu, kun rinnatkin on pakkautuneet maidosta? Äsken annoin korviketta kun on pakko saada nukuttua itse vähän lisää. Joi halukkaasti pullosta, vaikka viettänyt siis lähes koko yön tissillä. Oon jotenkin ihan ymmällän tän suhteen ja vähän huolissani. Miksi mun maito ei riitä ravitsemaan lasta vaikka hän syö halukkaasti ja ihan koko ajan?

Pissaa ei minusta myöskään tule kovin paljon.

Repeämistä ja tikeistä: ne keille niitä tuli, miten pärjäätte? Mulla on nyt huoli niidenkin suhteen, alkanut vähän haiskahtaa ja kellertää vuoto. Suihkutan joka vessassa käynnin jälkeen, mutta mihinkään ilmakylpyihin ei ole mahdollisuutta, kun vuotaa koko ajan. On myös kipeämpi alakerta kuin pari päivää sitten...

Muuten poika on kyllä hyväntuulinen, sen mitä ollaan kontaktissa. Tissillä olo on välillä puoliunessa olemista ja sitten on sitä torkkumista. Mutta kyllä käy kateeksi 3-4 tunnin välit syötöissä öisin, meillä tauko on se max tunti kaksi, useimmiten vartti-puolituntia...

Tosi väsy Tuulis ja rakas
 
Ihan ensin pitä sanoa, että vähän kadehdin Neiti-81:n energiaa. Kaksi vauvaa, taapero ja pari isompaa, ja silti energiaa riittää. Tänne myös lisää virtaa, kiitos!:D

Tuuliannaliina meilläkään ei alkuun oikein tullut pissaa, kakkaa kyllä. Nyt tulee molempia, kakat harvenemaan päin (kohta ikää kuukausi). Ja hikeä pukkasi mullakin ekat pari viikkoa, ihan kylvin hiessä ja tuskailin sitä. Tyttö myös imee yhä edelleen välillä ihan iäisyyden, ja tosi tiuhaan. Sitten voi olla muutaman tunnin välikin. Tällä hetkellä kyllä tuntuu, että ainoa pidempi väli on yön ensimmäinen unipätkä, noin 3-4 tuntia. Päivällä ei ole enää tullut noita pidempiä pätkiä, ikävä kyllä.

Olen harkinnut vakavasti, että antaisin korviketta säännöllisemmin lisänä, mutta tyttö tuntuu silti haluavan olla rinnalla paljon. Tuttikin on käytössä, mutta ehkä liian epäsäännöllisesti. Voi myös olla, että liian herkästi joka kitinään annan rintaa, kun se aina rauhoittaa ja hiljentää. Meidän pitäisi saada jonkinlainen ruokarytmi jo ihan oman jaksamiseni takia. Välillä on imetyksen mielekkyys hukassa, kun korvikevauvoille tuntuu olevan paljon selkeämpi rytmi ja pidemmät yöt. En usko tällä hetkellä, että imetän pitkään, jos sen neljä kuukautta tai edes lähelle, ja sen jälkeen pari kertaa päivässä, mikäli maitoa riittää.

Myös väsy Pilkku_ ja tyttönen melkein 1 kk
 
Tuuliannaliina onhan sun lapsellasi imuote kunnossa? Nouseeko lapsen paino tasaisesti? Kysäise neuvolasta, jos pääsisit tarkistamaan lapsen painon ja tee tarvittaessa syöttöpunnitus. Siinä sä ainakin näet, että nouseeko paino ruokinnan yhteydessä. Yleensä me äidit stressataan ihan turhaan rintamaidon riittävyydestä. Rintamaito muutenkin pitää kylläisenä paljon lyhyemmän ajan kuin korvike, mutta jos imettämään pystyy niin sitä kannattaa ehdottomasti jatkaa. Jos sulla tuntuu rinnat ihan pakkautuvan maidosta, niin tuskin on riittävyysongelmaa. Rintamaidon laatu on yleensä aika vakio kuulemma. Älä muuten päästä rintoja liian täysiksi, voi hankaloittaa oikean imuotteen löytymistä kun rinta on niin pinkeä ettei lapsi saa otetta. Pumppaa tai lypsä alkuun pikkuisen pois niin et se rinta vähän pehmenee ja yritä sen jälkeen.Oisko sun lähellä imetystukihenkilöä tai imetystukiryhmää, jos sieltä saisi apuja ton asian kanssa?

Ulkoiltu meillä ollaan kotiutumisen ensipäivistä lähtien. Pikkuiselle vain tarpeeksi vaatetta päälle ja vaunujen kyytiin, hyvin ollaan selvitty hengissä. Toki katson ensin mittarista päivän lämpötilan, jotta osaan pukea toiselle tarpeeksi vaatetta ylle ettei tule kylmä. Kaupassakin ollaan käyty ihan koko perheen voimin. Miehen lähettäminen kauppaan yksin olisi ihan turha toivo, joskus tuntuu että koulutettu apina hoitaisi sen asian paremmin :LOL: Vaikka laittaakin listan käteen, että tuo noi niin silti jää puolet ostamatta. Kun ei löydä niitä hyllystä eikä viitsi kysyä myyjältä :mad: Sitten suuttuu mulle kun lähetän kauppaan takaisin toistamiseen, eli pienempi sähläys ja nopeampi lopputulos on mennä itse mukaan.

Neuvola ja imetysohjeet sai suoranaisen raivon partaalle mut eilen ja edelleenkin kiukuttaa. Kerroin hoitajalle, että meillä kärsitään satunnaisista rintaraivareista niin eikös tämä tyttö sitten neuvonut antamaan omaa maitoa pullosta... No joo, se pullon antaminenhan sen ongelman hoitaakin kun tämä alkoi pulloruokintojen jälkeen! Ikinä ei pitäis käskeä/neuvoa turhaan antamaan pullosta jos lapsen paino kuitenkin nousee normaalisti :mad: Eikö neuvolan kuuluisi tukea imetysasioiden kanssa eikä neuvoa päin h*lvettiä? Kuitenkin on suositus täysimettää 6kk ikään ja sen jälkeenkin vielä jatkaa osittaisimetystä muun ruuan ohella. Ja kun mä itse vielä halua imettää, maitoa riittää ja lapsen paino nousi viikossa yli 300g. Lisämaitoa jouduttiin siis antamaan aiemmin kun pienellä nousi bilirubiiniarvot. Luojan kiitos ne laskivat sillä keinolla, ettei tarvinnut toista viedä valohoitoon.

Ah, luojan kiitos meidän neuvolahoitaja vaihtuu ihan lähiaikoina. Toivon mukaan parempaan suuntaan. Tämä nykyinen ei aina ihan vakuuta mua osaamisellaan.

No,nyt kuuluu taas maiskuttelua lapsen suunnasta. Taitaa olla "lounasaika" :)
 
Tuulis täälläkin on tuttuja nuo kylmät ja kuumat aallot, nehän menee mulla ympäri vuorokauden. Ja niinhän se on, että rintamaito ei pidä kylläisenä niin kauaa kuin korvike eli siitä ei kannata olla huolissaan. Toki rintamaidoissa on ilmeisesti sen verran eroja, että toisilla saattaa olla laihempaa eli vähemmän rasvaista kuin toisilla. Asiantuntija en ole, mut näin oon ymmärtäny.

Meillä mennään edelleen sekakäytöllä eli rintaa ja korviketta, rinnalla ollessa meilläkin välillä lutkutetaan kuin huvituttia tuota nänniä. Ja kuinkahan monesti on sekä äiti että tytär nukahtanu imetystilanteessa... :D

Ulkoiltu on meilläkin viikon ikäisestä luvan kanssa, varsinkin kun on ollu näin lauhaa. :) hullukshan sitä tulee neljän seinän sisällä.

pikku yllätys täällä on kans satunnaisia rintaraivareita, mutta välillä ne raivarit on pullollekin. Jännä kyllä, että tollai neuvoi terkka sulle. Phuuh.

Täällä alkaa muodostua ongelmaks neidin nukkuminen päiväaikaan... Koko eilisen ränkkäili ruokailun jälkeen eikä meinaa millään rauhottua nukkumaan. Samoin illan viimenen ruokailu tekee saman. Ite epäilen ilmavaivoja syyksi, koska röyhtäilyjä saattaa tulla vielä pitkään syömisen jälkeen. Pitää varmaan oikeasti hakea apteekista Cuplatonia. Pöh.

Ärrät ja Helmi 2vko6vrk
 
Tuulis, täytyy muistaa että vauvat hakevat tissiltä myös läheisyyttä ja turvaa :) Mun mielestä alkuviikkojen aikana on lähes kaikki normaalia ;) Tarkoittaen sitä että vauvat saattavat nimensä veroisesti roikkua tissillä lähes tauotta tai yhtälailla joku toinen vauva syö tasaisesti 3 tunnin välein. Vauvan painonnousu ja tyytyväisyys tietysti tärkeimmät maidon riittävyyden mittarit. Mitä terkkarin kotikäynnillä selvisi?

En tiedä miten paljon on eroja eri imettäjien maitojen koostumuksissa. Mutta itselläkin maitoa tulee tosi paljon ja tissti pakkaantuu jos syöttöväli on kaksikin tuntia. Imetys alkaa ja päättyy maidon suihkuamiseen. Silti vauva syö mielestäni aika tiheästi, edellinen syöttöväli oli 45min. Toisaalta väli voi olla myös 3 tuntiakin. Vauva kuitenkin kasvaa, paino nousi ekan 2 viikon aikana 700g. Rintamaidolla on menty koko aika.

Täälläkin hikoillaan :wave: Nyt 3 viikkoa synnytyksestä ja vähenemään päin on koko ajan ollut :) Yöllä jostain syystä hikoiluttaa eniten.

Pikku yllätys, oli kyllä erikoinen ohje neuvolasta :O
Täällä raivotaan tissille päivittäin. Liikaa suihkuava maito syynä :/ Yritän aina pahimmat alkusuihkut laskea harsoon, mutta ei se paljon auta kun tulee silti aika haipakkaa tuo tavara.

Ulkoiltu ollaan ahkerasti :) Toki isommat lapset määrää tässä(kin) asiassa paljon. Kuten monessa muussakin arkisessa asiassa. Poika oli 7 vrk kun oli ekaa kertaa tytön 5v tanssitunnilla mukanani. Sen jälkeen ollaan säännöllisesti pyöritty kaupoilla, muilla asioilla, lasten harrastuksissa ja kyläilemässä. En osaa olla paikoillani :) Tänään oltiin ulkona useampi tunti. Ensin kävin reippaalla vaunulenkillä ja sitten jäätiin isompien lasten kanssa pihaan leikkimään. Oli ihana ilma :)

Tarkoituksena olisi aloittaa vauvan nukutus vaunuihin ulos. Nukkuu, niin kuin edellisetkin lapset, tosi pitkät unet vaunuissa. Toistaiseksi vaunulenkin päätteeksi olen kuitenkin nostanut vaunut sisälle ja vauva jatkanut siinä uniaan.

Äiti maan Allille, onnittelut 1kk iän saavuttamisesta :)

Meillä ekat hymyt läväyteltiin jo 1,5 viikkoisena!! :O Terkkarille päivittelin että miten sattuukin aina silmiin katsoessaan läväyttämääm hymyjä, että eihän tuon ikäinen vielä oikeasti hymyile. Terkkari sanoi että kyllä ne jotkut vaan niinkin tekee - etenkin yliaikaiset vauvat voi kehittyä muita ikäisiään nopeammin, kun ovat ns. valmiimpia jo syntyessään. (meni melkein 2vkoa yli) 2 viikkoisena alkoi hymyjä tulla enemmän ja enemmän. Nyt hymyilee lähes joka kerta kun vain katsoo silmiin ja nauraa ihanaa äänetöntä naurua. Kovasti "juttelee" myös, eli yrittää jotain jokeltaa, kun hälle lepertelee :heart:

Adora ja Eikka 3vkoa1pv
 
Eilisen ränkkäilyn jälkeen alan tulla siihen tulokseen, että meidän neidillä on koliikkia. Se ränkätys kun painottuu iltaan/yöhön ja itkua piisaa, vaikka on kuiva ja täynnä. Onneksi eilen rauhottui kylvyn jälkeen ja nukkui sen 4h. Mies hakee tänään apteekista Cuplatonia töistä tullessaan - mikäli sitä meidän kämäsestä apteekista löytyy. Omasta itsestä ei niinkään väliä, mutta tekee pahaa, kun pienellä on huono olla. Kuinka sitä tekiskään vaikka mitä, ettei neidin tarvitsisi kärsiä ilmavaivoista noin kovasti. :(

Voihan vitalis, mulla on ilmeisesti alushousut hiertäny kivasti just leikkaushaavan alle ja sieltä nyt sit tihuttaa pikkusen verta. Argh. Ite kun tutkailin, niin haavassa ei oo mitään, mut just siinä alapuolella. Perhana, kun ensin säikähdin oikein kunnolla, et nyt varmaan kuolen. Hitto.

Imetys jatkuu täällä samaan malliin, yöimetys nostaa niin tuota maitoa, että tekee pahaa, kun rintoja kiristää tosi nopeesti. Sit oon välillä jättäny yöt välistä, saa mies pullon kanssa syöttää. Sattuu meinaan ihan hulluna, kun rinnat vetää pinkeeks parin tunnin päästä syötöstä. Grr. Mut ei tuota maitoa ihan noin hurjana tule kuin muilla täällä, iskee maitokateus kuulkaa. :LOL:

Mulla on jo aivan jäätävät himot, tekisi niin kovasti mieli seksiä, mutta pelkään, et se sattuu. Kuinkahan nopeasti sitä uskaltaa sektion jälkeen aloitella? Varmaan tietty voinnin mukaan, mutta niin... Tekisi mieli kyllä odotella sinne jälkitarkastukseen saakka, mutta siihen on ainakin 3vko vielä. En muista, milloin on viimeksi näin paljon himottanut eikä asiaa auta yhtään se, että mies käy ihan yhtä kuumana koko ajan. :LOL:

adora meillä ei tyttö hymyile kuin unessa pääasiassa, mutta tänään näytti kyllä jo valveilla siltä, että pian hymy irtoaa tarkoituksellisestikin. Muuten noita ilmeitä kyllä piisaa - aina kun päästelee vaippaan kakkaa niin tulee sellainen hyihyi-ilme naamalle. :D ollaan miehen kanssa naurettu monet kerrat neidin ilmeille.
Yliaikaiset varmasti sopeutuvat nopeammin, oon ite yliaikainen ja käynyt määritelmään "kypsempi". Mähän puhuin kolmesanaisia lauseita jo 8kk iässä. :)

Nyt nopeesti vähän ruokaa mammalle ennen kuin neiti herää uniltaan. :)

Ärrät ja Helmi 3vko
 
Heippa

Kiitos valtavasti vastauksista! Ootte ihania! :heart: Viime yö meni jo vähän paremmin, sain nukuttua 3 tuntia, pieni enemmän =)

Neuvolan kotikäynti oli eilen, vauvan paino on noussut hyvin, syntymäpaino oli 3170 ja nyt eilen paino 3120. Eli kuulemma yli keskiarvon nousu.

Olen tullut siihen tulokseen, että jatkuva rinnalla olo, jota siis edelleen, on osin minun tuttina pitoa ja osin läheisyyden kaipuuta ja sitten tietysti osin ruokailua. Kaksi vikaa hyväksyn täysin, mutta tuttina pidosta haluaisin eroon.
Onko vinkkejä miten? Etenkin öisin haluaisin nukkua, enkä saa rentouduttua kun vauva lutkuttaa jatkuvasti. Oikeaa tuttia ollaan tarjottu, huolii kyllä, mutta se putoilee jatkuvasti ja sitten alkaa parku. En kyllä ole hirveän innostunut tutista muuten ja mies vielä vähemmän, joten sitäkin on kokeiltu, että poika vaan pois rinnalta, jos ime kunnolla. Toki herää siihen, mutta neuvolatädin mukaan oppii pois lutkuttamisesta. Tiedä häntä...

Ainoa asento jossa nukkuu tosi hyvin ilman lutkutusta on kenguruasento, eli ihokontakti. Se on mukavaa päivisin, mutta en pysty yöllä nukahtamaan jos lapsi on ihan kiinni.

Mun repeämät on kipeytyneet huomattavasti, onko muilla? Soitin synnärille eilen kaksi kertaa, kun jomotti jatkuvasti ja kävely sattui ihan helkkaristi. KUulemma normaalia, vaikka lämpökin oli koholla. Tuli täyskielto istumiseen, käytännössä aika vaikea toteuttaa, kun vauva on koko ajan rinnalla... Miten muiden repeämät/epparit jaksaa?

Adora: superhymy teidän pikkuisella!

MrsR: harmi että sielläkin hikoillaan. Mä otin eilen ohjeidne mukaan koko päivän särkylääkkeitä repeämiskipuihin ja ehkä se vaikutti siihen, ettei ollut ihan yhtä paha hiki yöllä. Mutta että seksipuuhista haaveillaan: argh, en pysty tässä tilanteessa kuvittelemaan mitään pahempaa kidutuskeinoa kuin yhdyntä! Onneksi ei ole todellakaan keskustelun aiheena. Toki sulla oli sektio, mutta jotenkin koomista, miten eri vinkkelistä tuotakin asiaa voi katsoa

Mua tympii mun terkka todella, tosi mukava, mutta ei tiedä mistään mitään! KUn itse on ensisynnyttäjänä niin avuton olo ja terkalta ei saa apuja. Kotikäynnillä mulla oli miljoona kysymystä ja joitain ratkaisuehdotuksia ja terkka sanoo kaikkeen vaan, että 'joo voisi kokeilla'. Ja heittä neuvoja ihan ristiin. Tyyliin: tarjoa korviketta joka aterian jälkeen (!, musta kuulostaa tosi huonolta vaihtoehdolta, jos pojan paino nousee ok), ja sitten hetiperään, että voihan sitä tuttiakin toki kokeilla, ja on han se parempi kuin korvike... Eli siis mitä?! Olen itsen onnellinen, että on se neuvolan keskitetty ajanvaraus/neuvonta pääkaupunkiseudulla, hyvällä tuurilla saa jonkun oikeasti kokeneen ja osaavan terkan luurin päähän.

Kapalointi: onko käytössä? Meillä on ja auttaa, siis öisin. Poika on tissillä viihtyjän lisäksi hirveä huitomaan käsillä (tiedän, että liittyy imemishaluihin/nälkään), ja herää usein omaan hosellukseensa. Sitten ollaan tissillä viisi minuuttia ja nukahdetaan siihen lutkuttamaan. Jos kädet on kapalossa, tulee vähemmän huitomista eli vähemmän heräilyä.

KUinka monella on perhepeti käytössä? Meillä pakosta, poika ei viihdy sivuvaunussa laisinkaan. Itse haluaisin hänet yöllä omaan sänkyyn, kun huterona nukkujana en osaa nukkua ihan kiinni ja hän haluaa siis olla ihan kiinni, lutkuttamassa. Siksikin tulee valvottua. Miehenkään kanssa en osaa nukkua ihan lähekkäin, tarviin oman reviirin. Edes hirveä väsymys ei tunnu muuttavan tätä asiaa.

Positiivinen loppukaneetti: poika on ihana! Ja olen iloinen äitiydestäni. Mutta on sanottava, että on tämä myös kamalan rankkaa ja ihan erilaista kuin osasin odottaa. JOku viisas teistä sanoi, että ekoina viikkoina voi odottaa ihan mitä vaan vauvalta, turvaan tuohon ajatukseen ja luotan, että tulee sekin yö, kun saan nukuttua kunnollisemmin ja päivä alkaa virkeissä merkeissä.

Mukavaa päivänjatkoa!

Tuulis ja rakas 6 päivää
 
Voi huh ja höh! Eipä riitä, että on sellanen tooodella pitkä epparihaava tuolla alapäässä ja peräpukamat, niin nyt tuli sitten varmaankin vielä paise sinne kaveriksi! Saas nähdä, meen tuomiolle klo.3. On vaan niin inha paineen tunne, että sitä epäilen, kun on ollut kerran ennenkin. Silloin aiheutti murtuneesta häntäluusta irronnut luun siru, joka uuden tölväisyn myötä ärsyyntyi. Nyt varmaan sitten tää kaikki synnytys ja muu mitä siellä tehtiin ja ronkittiin...

Meillä meni sitten ristiäissuunnitelmat uusiin puihin, kun vihkipappi soitti yllättäin toissa iltana ja antoi tasan yhden vaihtoehdon, jolloin pääsisi lasta, ja me kun ei oikein noista muista papeista välitetä, niin tokihan sitten siirrettiin ristiäiset hetimiten aikaisempaan ajankohtaan. Arvostan taas tätä pappia enemmän ja enemmän, kun oli oikein ottanut asiakseen selvittää puhelinnumerot jne. jotta sai meille asiasta ilmoitettua! Pikkasen voi kiire tulla ja äiti nyt ei ainakaan ole milläänlailla edustavassa kuosissa silloin vielä :LOL: Ja toiseksi, tulee kiire sen nimen löytämisen kanssa. Mutta kyllähän se nimi pitää päättää joka tapauksessa ja yksi hyvä vaihtoehto ollaan jo ehkä löydettykin :)

Ilmeitä
meillä kanssa pikkumiehellä riittää, ja jotenkin osuvat niin usein kohdalleen, kun isänsä kanssa jostakin puhumme, että ihan meinaan tikahtua nauruun. Hymyjäkin tulee koko ajan, mutta epäilisin, että ovat vielä ihan vahinkolaukauksia.

Maidon tulo on nyt jotensakin tasoittunut, mutta olen tarkoituksella antanut nyt enemmän ja pidempään tuota vasenta rintaa, kun tuntuu, että siellä on sitä tavaraa vähemmän. Mullahan oli jo laitoksella toi oikea rinta parempi, ja se on myöskin se rinta josta ukkeli imi jo salissa. Voikohan tuollainen tehdä sitten eroa? Toki sen imuotteen saaminenkin oli vaikeampaa tuon vasemman rinnan kanssa. Se onneksi helpotti jo silloin heti kotia tultua. Olin jo menossa ostamaan sitä Lasinohin nännin kohottajaa.. Ei sitten onneksi tarvinnut. Ja niitä rintaraivareita meinaa täälläkin olla, mutta ovat onneksi niin lyhyt kestoisia, etten ole niistä minkäänlaista stressiä ottanut. Yleensä johtuvat äidin viivyttelystä, eli nälkä pääsee liian pahaksi raukalla. Tai sitten siitä, että tissi on liian kovana, eikä tavara meinaa tulla helpolla pihalle.

Mulla ei oo mitään himoja seksin suuntaan ollut, halipula sen sijaan on 24/7. Tietysti mulla myöskin vaikuttaa toi kunnon eppari tuolla ja sen parantumiskipuilut ja lisäksi jälkivuotoakin on vielä aika runsaasti, toki ei ole enää veristä. Mutta muuten aika yök olo. Saunaankaan en ole vielä uskaltanut kunnolla, kun sairaalassa suosittelivat odottamaan jonkin aikaa. Oon käynyt vaan seisomassa alajakkaralla ja toki sitten löylyä heittänyt, mutta meillä on hetivalmiskiuas niin alhaalla ei ole ollenkaan niin lämmin..

Nää kuumat/kylmät-aallot ovat niin rasittavia. Ensiksi palelee hulluna ja pakko pukea kauheasti päälle ja seuraavassa hetkessä hiki kaatuu päälle. Kai tää jossain vaiheessa helpottaa :p

Jaa, kai sitä pitää mennä sille mun VIHAAMALLE pumpulle tästä, että on sitten ukolle ruokaa jos nälkä yllättää äidin ollessa lääkärissä. Onneksi on noi ihanat isovanhemmat, jotka tulevat apuihin pyytämättäkin. Olin ajatellut meneväni ukkelin kanssa (en kauheen innoissani ollut kyllä ajatuksesta) tk:een, mutta anoppi laittoi mut heti aisoihin ja sanoi heidän tulevan vahtimaan poikaa meille, kun täältä on kuitenkin paljon lyhempi sairaalalle kuin mummulasta. Mutta tässä tää aika menee taas jaaritellessa... :LOL:

Keisha ja Ukkeli 2,5vko
 
Joo, ei ollut ainakaan vielä paisetta, mutta eppari emättimen sisällä oli tulehtunut! Ja eikun antibioottikuurille, 2 eri ab:a kaiken lisäksi. Ja niistä toista ei kovasti suositella imetyksen aikana ja saattaa vielä vaikuttaa maidon makuun.. Suoraan sanoen voi nyt vittu! Mitäs sitten jos poika ei suostu juomaan nää? Eipä osannut lääkärikään siihen mitään sanoa!
 
Iltoja naiset!

Täällä kaikki menee hyvin, hiukan on neiti ollut tänään känkkäränkkä mutta nyt nukkunut tyytyväisenä sohvalla 3 tuntia. Ja mies nukkuu vieressä :heart: on ne suloisia :heart:

Sitä piti kysyä, että pitääkö teidän vauvat nukkuessaan ääniä? vähän niinkuin "puhuu" unissaan? :D meidän tyttö ääntelee koko ajan :heart: ja äsken yhtäkkiä kesken unen alkoi itkeä kovaan ääneen ja kun otin syliin niin lopetti heti ja jatkoi unia. Näki varmaan huonoa unta :heart:

Kateellinen olen teille joilla maitoa riittää yli tarpeiden. Meillä kun tuntuu ettei riitä tai ei jaksa tyttö imeä vaan. Pullosta vaan lisää.. :/

Voisin käpertyä jatkoksi sohvalle unille :) :heart: elämäni rakkaimpien viereen :heart:

Bettis ja rakas 1vko 6pvä huomenna täytetään 2vkoa :heart:
 

Yhteistyössä