Helmikuun helmet 2013

Meillä tuo parisuhde ei oikein edes muistuta parisuhdetta tällä hetkellä. Enempi olen kotona yksin, kun mies on vallan reissussa. Sitten kun on kotona niin ollaan enempikin kämppiksiä, joista mies leikkii välillä hetken lapsen kanssa. Seksiäkin oli viimeksi joululomalla. Kai se siitä sitten joskus muuttuu.
 
Zue
Moi kaikki!

Meillä jatkuu vielä ROTArokotteesta aiheutuneet vatsavaivat, hoh! Huomenna rokotteen saannista 2 vkoa, jospa se siitä..

Vauvan viihdyttämisestä, mullekin tullut sellainen tunne, etten oikein keksi vauvalle riittävästi virikkeitä. Tai tunne on nyt vahvistunut, sillä meillä kun on tämä ongelma ettei tyttö nuku iltaisin päikkäreitä, vaan kitisee ja itkee väsymystään. Nyt joka kerta kun ollaan oltu kylässä, niin tytön pää ja silmät käy kuin häkkyrä kun on niin paljon kasteltavaa. Aina tuolloin myös nauraa ja hymyilee koko ajan. Näinä kertoina tyttö on myös vetänyt kunnon iltaunet..! Ja muuten ei ikinä. Vaikka kapaloidaan vaunutellaan, heijataan sylissä, silitellään jne. Niin ei, ei vain nuku. Paitsi jos ollaan oltu kylässä..

ja nyt jostain syystä pikkuinen on alkanut hylkimään mun toista tissiä? Ja kyseessä vielä tää "parempi" tissi, eli aina iltaisin nukutan tytön unille tissillä, siten et pötkötellään kyljelleen, ja nyt. Monena iltana tämä "parempi" tissi ei kelpaa kylkimakuulleen, istualteen imetettäessä kyllä ja "huonompi" tissi uppoaa kyllä kylkimakuulla. Mistäköhän moinen voi johtua?
 
Pullo ei ole kelvannut vieläkään kunnolla, mutta nyt jo hieman yritystä. Uskon, että ottaa lauantaina kun minä olen kaukana ja pitempään poissa, yksikään lapsi ei kai ole itseään vielä nälkään tappanut tässä maassa? ;) Ja jos menee höpöksi, niin olen puolessa tunnissa kotona, mutta jospa ei tarvitsisi kiirehtiä.

Oma aika on ainakin mulle ihan ehdotonta, tulisin hulluksi jos pitäis olla koko vauva-aika ja imetysaika niin, ettei olis kuin max 3h omaa aikaa erossa vauvasta. Kun pääsen jossain käymään ystävien kanssa, tai esim. kun mennään miehen kanssa kesällä festareille, niin jaksaa taas ihan eri tavalla hoidella pikkuisia. Ei toki olla koko viikonloppua, vaan yhdeksi päiväksi ja tullaan yöksi kotiin, lapset jää isovanhempien hoitoon eli ovat kotonaan ja aamulla taas nähdään. Esikoisen ollessa 5kk meillä oli ystävien häät ja hän oli samalla tavalla isovanhempien hoidossa koko pitkän päivän ja hyvin meni, joten nyt ei edes pelota lähteä. :) Mutta niin me vaan ollaan erilaisia, jotkut jaksaa olla kiinni vauvassa, jotkut taas haluaa sitä omaakin vapautta välillä :)

Parisuhde voi hyvin, meillä myös iskä on aktiivinen lasten kanssa ja varsinkin nyt esikoinen on aika tavalla täysin iskän hoiteissa ollut, nyt alkaa vähän itselläkin riittää aikaa hänelle enemmänkin. Toki joka päivä ollaan jotain tehty vain kahdestaankin, mutta enemmän iskä on hoitanut esim. ulkoilut ja muut. Meillähän mies oli 2kk meidän kanssa kotona, nyt alkoi sitten opiskelut ja ollaan oltu vasta pari viikkoa lasten kanssa päivisin keskenämme. Helpolla olen päässyt, ei parane valittaa :) Seksiä ei niin usein ole ollut kuin ennen synnytystä, mutta kuuluu asiaan ja kunhan unirytmit ja muut tasaantuvat niin eiköhän sekin tilanne normalisoidu. :)

Vauva ei mun mielestä myöskään kaipaa kummempia virikkeitä, eikä myöskään lapset yleensä alta 3v. Meidän vauvalle paras virike taitaa olla tuo isoveli, hymyilee kovasti kun isoveli höpöttelee hänelle. Ihana kun kasvaa ja alkavat jossain vaiheessa leikkiä yhdessä. Sitä odotellessa... :)

cannes ja tyttönen 2,5kk kohta..
 
  • Tykkää
Reactions: Miksu84
Voi jehna, mun vauva hekottaa ääneen ihan mielettömästi! :heart: Itellä meinaa itku tulla kun kuuntelee, miten niin hormonit vielä sekaisin.. :whistle:

Imetys on nyt sit täällä loppunut kokonaan. Tyhjää täynnä, ennen on kuitenkin aamuyöstä ruokaillut tissimaidot.. nyt ei sit sitäkään. Harmittaa ihan mielettömän paljon :'( pullostahan tuo poika on juonut jo sairaalasta saakka, siellä jo kehoitettiin antamaan korviketta oman maidon lisäksi. Poika oli iso syntyessään ja yliaikainen, hoitajien mukaan noista syistä myöskin tarvitsi jo silloin enemmän ravintoa. Mikä ei kyllä jäänyt keneltäkään epäselväksi.. :D

Rokotuksista otetaan muut paitsi se pneumokokki, rotasta ei ainakaan ekalla kertaa tullut oireita. Pneumokokkiakin mietin ja pohdin pitkään, mitä jos ei oteta ja sairastuu, mitä jos otetaan ja saa hirveät sivuvaikutukset.. Argh, pää ihan pyörällä! Mutta siihen tulokseen päädyin ettei rokotteesta ole vielä riittävästi tietoa jotta sen uskaltaisin lapselleni antaa, ehkä sitten myöhemmin..

Äitienpäivä on myös ollut itsellä mielessä, ja voin myöskin sanoa että olen pettynyt jos ei muisteta.. Ja vähän pelkään ettei kyllä muistetakkaan :(

Parisuhde ei ole entisellään, mutta kai se joskus taas.. lapsi on itselle nyt se tärkein ja kaikki kaikessa. Tiedän kyllä että sitä ukkoakin pitäisi muistaa ja jaksaa huomioida, mutta.. aina löytyy joku syy. :ashamed:

Nyt poitsulle vellit napaan ja unille!

norpu ja poika 2,5kk
 
Itse en kyl tätä 3 lasta ois ees tehny jos en jaksais vauvan kanssa olla. Meillä ei lapsilla ole yhtään isovanhempaa elossa...sääli lasten kannalta. Sit joskus syksyllä jos mies hoitaa muutaman tunnin niin käytän sen kyllä isompien lasten kanssa oleiluun...laatu aikaa niille <3 Mut tosiaan meitä on moneks =)

Äitienpäivänä saan ehkä koululaisilta jotain <3 ja tyttö laulaa kuorossa ja niillä konsertti äitienpäivänä. Mitä sitä vois enempi toivoa?

Täällä kans seuran kipeä vaavi mut miullahan on aikaa viihdyttää <3

Toivottavast aurinkoista viikonloppua kaikille...nyt herättelee vaavin kanssa isommat lapset kouluun ja sit ois siivouspäivä edessä!

äitx2 + pieni mies 2kk3vko1pv
 
äitx2 pakko sanoa, että tuo sun kommenttisi nostaa mulla aina kylmät väreet; että jos joku haluaa joskus omaakin aikaa niin se tarkoittaa, ettei jaksa oman vauvan kanssa olla ja näin ollen ihmetellään, miksi ylipäänsä on lapsi tehty. Samanlaiset kommentoijat yleensä kritisoi työssäkäyviä äitejä tyyliin, jos et jaksa hoitaa omaa lasta niin miksi niitä edes teit jne. Mun lapsilla on myös isä ja rakastavat isovanhemmat, hän ei siitä mitenkään traumatisoidu jos saa olla joskus myös heidän kanssaan ilman minua. Tuollainen totaalinen vauvan omiminen johtaa vaan siihen, että vauva ei iskän kanssa edes viihdy ja isä syrjäytetään koko perheestä ainakin vauva-ajaksi ja se on mun mielestä todella epäreilua isälle ja lapselle. Ainakin sellaiselle isälle, joka sen vauvan kanssa haluaa olla, kuten mun mies haluaa.

Joo, sori purkaus, mutta oli pakko sanoa kun tuo kommentti nyt vain on mun mielestä todella ala-arvoinen.
 
Huomenta :)

RouvaRuusunen kyseli minkä näköistä on ihottuma/atopia, joilla se on todettu. Meillä kasvot ja korvat ovat todella kuivat ja karheat, iho ihan hilseilee. Iho myös punoittaa, niin että välillä on laikkuja ja välillä pilkkuja...hankala selittää! Myös kaula kaula ja korvien taukset punoittaa.
Nyt kuitenkin olemme saaneet ihon jo paljon parempaan kuntoon! Harmittaa niin vietävästi, että piti minulta periä tuollainen :kieh: Olen muuten melko varma, että tomaatti ja sitrushedelmät minun syöminä pahentaa tuon tytön iho-oireita. Eilisessä neuvolassa ei tähän osattu sanoa muuta kuin " kannattaa varmaan sitten olla syömättä niitä..ehkä" :D no joo, järkeilin itse niin, että olen nyt syömättä niitä, että saadaan iho kuntoon ja sitten kokeilen miten tyttö reagoi. Jos tosiaan on niistä, niin sitten siedätyksenä aina välillä riippuen oireista.

Eilen siis oli 2kk neuvola. Meidän neiti on kasvanut ihan hurjasti, vaikka olikin niin mini syntyessään :) painoa nyt 4630g ja pituutta 57,5cm :) Rota-rokote otettiin ja hyvin meni alas. Vähän neiti irvisteli ensin :) toivotaan ettei mitään tule tuosta, mutta jos tulee, niin pienempää se on kuitenkin kuin tauti kunnolla sairastettuna. Me otetaan muutkin rokotusohjelmaan kuulvat rokotteet.
Rokotetutkimuksiinkin tuli kutsu, mutta ei nyt sit lähdetä siihen kuitenkaan mukaan.

Parisuhde toimii ihan hyvin, mitä nyt itse hormoonihyrränä välillä vähän kuumennan molempien tunteita :D seksiä on vähemmän kuin ennen lasta, mutta on sitä kuitenkin ;)

Bumble & pikkuinen 2kk 3pvä

Lisäys: viitaten kahteen ylläolevaan viestiin, että mietin aivan samaa samaa kuin Cannes..Jokainen tietenkin tekee niin kuin parhaaksi katsoo, mutta en myöskään koe, että jos joskus joku äiti haluaa tehdä muutakin kuin olla lastensa kanssa, että se tarkottaisi ettei jaksaisi lastaan! Ja mun mielestä myös isän ja lapsen yhteinen aika on tärkeää, onhan se yhtä paljon hänenkin lapsi.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa

Samaa mieltä kuin Cannes, hyvä päästä välillä äidinkin tuulettumaan! Meillä mun menemisiä rajoittaa kyllä tosi paljon se, etten saa pumpattua maitoa varastoon, enkä halua antaa korviketta... Eli se niistä pidemmistä menoista. Toisaalta vielä ei ole ollut tarvettakaan olla pidempään pois, sen pari tuntia ehtii aina välillä.

Sekin on rajoite, että minä nukutan lapsen aina, isän pitää kyllä kohta opetella. En ole toistaiseksi edes pyytänyt, syötän ja sitten siirrän omaan sänkyyn ja vähän paijailen, että pieni rauhoittuu uneen. Sujuu kyllä aika mutkitta nykyään :). Olen ajatellut, että kohta rupean syöttämään alakerrassa ja sitten vaan vien yläkertaan sänkyyn. Veikkaan että ensin tulee poru, mutta eiköhän tuo pian totu.

Meillä ollaan kyllä vieläkin tosi kiinni kapalossa. Ja se alkaa jäädä pahasti pieneksi, etenkin kun tarrakiinnitys on niin kulunut, että pitää laittaa tiukemmalle, jos haluaa sen pysyvän kiinni. Välillä pieni tempoo käden ulos kapalosta yöllä ja sitten onkin samantien hereillä kun viuhtominen alkaa... Tykkää kyllä kapalosta kovin, ei ikinä purnaa kun hänet siihen illalla kiedon, päinvastoin jokeltelee tyytyväisenä. Olisikohan parempi hankkia se isompi kapalo ja jatkaa kapaloimista, kunnes käsien suhteen on vähän parempi hallinta??

Parisuhde sujuu nyt täälläkin tosi hyvin! Yllättävää, kun viikko sitten oli jokseenkin kehno meininki, enkä osannut kuvitella, että se äkkiseltää paremmaksi muuttuisi. KÄytiin silloin aika vakavahenkinen keskustelu minun aloitteestani ja se puhdisti ilmaa. Sanoin ihan suoraan senkin, etten jaksa loputtomiin katsella tuollaista hapannaamaa. Mies otti vinkistä vaarin ja on ollut tosi kulta siitä lähtien. Saan toivomaani huomiota ja elämä hymyilee. Lähetellään rakastavia testareita ja halitaan ja pusitaan vanhaan malliin. Ihanaa.

Vauva on edelleen on maailman söpöin pikkumies! Tuntuu että joka päivä rakastun häneen enemmän, en kyllä tiennyt että jostain voi tykätä näin suunnattomasti. Välillä tulee häntä melkein ikävä, kun on esim. unilla. On vaan niin parasta seuraa hymyineen ja elämästä totaalisen innostuneine asenteineen!

Ristäiset sunnuntaina, huominen menneekin siivotessa ja valmistellessa... En halua jättää mitään sunnuntaille, paitsi kahvin keittämisen. Kummit Lapista tulevat jo aamusta ja haluan laatuaikaa. Ristiäiset on kyllä pahasti kesken päikkäriajan, saan nähdä mitä siitä seuraa... Päikkärit sujuvat taas paremmin, toivon vaan, että jossain vaiheessa siirtyvät vähän myöhemmäksi, jotta päästää aloittamaan äiti-vauvajooga. Onko kokemusta päikkäreiden siirtämisestä pysyvämmin, siis pidemmällä tähtäimella, vai onko vauvan rytmi vaan se mikä on?

Erikoisempia virikkeitä ei meidän vauvakaan näytä pahemmin kaipaavan. Riittää kun jutellaan ja paijataan ja tanssitaan ja lauletaan ja näitä tehdäänkin joka päivä. Rakastaa musiikkia, eritoten klassista ja tanssimisesta tykkää myös tosi paljon. Kerran onkäyty vauvakerhossa ja siitä tykkäsi kyllä myöskin, tapitti innostuneesti ympärilleen koko puolitoista tuntia, eikä itkaissut kertaakaan. En myöskään koe mitenkään vaikeaksi viihdyttää vauvaa. Seurustellaan em. kaavan mukaan ja tämän lisäksi hän viihtyy hyvin lattialla itsekseen, saattaa tuijotella kirjahyllyä pitkälti yli puolen tunnin. TAitaa tulla himolukijaisäänsä...

Iloista perjantaita kaikille!

Tuulis ja rakas 9 viikkoa!
 
Viimeksi muokattu:
Minunkin mielestä äidit tarvitsevat myös omaa aikaa eikä se tee kenestäkään huonoa äitiä, että huolehtii omasta jaksamisestaan. Vaikka perhe meneekin etusijalle asiassa jos toisessa niin omasta hyvinvoinnista ei pidä nipistää liikaa. Kunnollisella lenkillä on vaikea käydä vaunujen kanssa ja joka paikkaan ei voi vauvaa mukaansa ottaa. Ja joskus on ihan kiva kahvitella kavereiden kanssa ilman vauvanhoidon tuomia katkoja (vaipanvaihto,imetys,itkukohtaukset jne...). Itse kävin tällä viikolla konsertissa kuuntelemassa orkesteria joka on viimeksi soittanut Suomessa 2009 ja seuraavasta kerrasta ei ole mitään takuuta tuleeko ollenkaan. Oli todella rentouttavaa ja miksen olisi mennyt kun mies lupautui lasta sen aikaa hoitamaan. Maitoa sai hörpyttämällä joten ei joutunut nälkääkään näkemään. Vaan oudolta se kyllä tuntui olla ilman vauvaa liikkeellä kun ei ollut aiemmin päässyt ja ikäväkin iski. Baarissa en ole käynyt mutta niissä mä en kyllä muutenkaan ole koskaan viihtynyt ja alkoholista en välitä ollenkaan (on parempiakin juomia, alkoholi maistuu omaan suuhun pahalta) mutta jollekin se ilta baarissa ystävien kanssa voi olla keino jaksaa taas eteenpäin elämässä. Omaa aikaa pitää osata ottaa jos sitä tarvitsee, osalle meistä se on TODELLA TÄRKEÄÄ ihan jo jaksamisen kannalta. Moni masennustapaus varmaan jäisi pois jos ihmiset kuuntelisivat vauvan tarpeiden ohella myös niitä omia tarpeitaan. Kyllä vauvan voi hoitoon jättää jos on luotettava ja tuttu hoitaja eikä ole pitkää aikaa poissa. Vauva samalla oppii tulemaan toimeen muiden aikuisten kanssa. Myöhempää ajatellen (vierastamisvaihe) on ihan hyvä juttu, että vauva tuntee muitakin hoitajia kuin äidin. Aina voi tulla jotain yllättävää ja pakollista menoa, vaikka joku sairaus joka vaatii sairaalahoitoa ja sitten lapsi voi olla pakko jättää hoitoon. Kun on tuttuja ennestään vauvalle niin ei reagoi ehkä ihan niin pahasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Keisha
Huomenta äitsykät! Tai nythän kun saan tän postattua onkin jo iltapäivä!

Alkaa olla miehen lomat lusittu ja paluu arkeen siintää jo ihan lähellä. Olisihan tuo saanut olla pidempäänkin kotona, mutta minkäs teet! Onneksi ehdittiin lomailla ja tavata sukulaisia, niin on hyvinkin rentoutunut olotila :heart:

Täällä on nyt puhuttu äidin "omasta ajasta". Mulla ainakin on itsellä sellainen periaate, että lapsen kuuluu olla yhtä paljon isän ja äidin kanssa. Toki näin vauva-aikana se ei täysin toteudu syömisten ja isän työssä olon takia, mutta kyllä meillä iltaisin mies on se, joka pojan kanssa pääasiassa on. Saa äitikin sitten mennä vaikka lenkille kaverin kanssa ja puhua roskaa sen tunnin verran. Jaksaa paljon paremmin taas olla kotonakin ne "yksinäiset" päivät ja välillä yötkin, kiitos miehen työn. Mulla alkoi pää hajota tossa yhdessä vaiheessa jo kotona oloon ja varsinkin siihen päivien yksinäisyyteen, kun kaikki ovat töissä, joten tarvitsen todella näitä "irtiottoja arjesta" pari kertaa viikossa. Ja baariinkin tai jonnekin viihteelle varmasti suuntaan/suunnataan, kun sellainen fiilis tulee. Meillähän poika syö mielellään vastikettakin, joten syöminenkään ei ole ongelma. Lisäksi meillä on poika ollut paljon muiden ihmisten sylissä pitkiäkin aikoja, jotta oppii siihenkin. Olen jopa joutunut jättämään pojan ystävämme hoitoon pariksi tunniksi kolmisen viikkoa sitten, kun menin itse lääkäriin enkä halunnut poikaa sinne tautien sekaan ottaa mukaan. Poitsu oli ollut hyvin tyytyväinen koko sen ajan, kun olin ollut poissa. Alkoi kiukkuamaan vasta, kun kuuli mun tulleen kotiin.

Parisuhde meillä voi hyvin. Vietetään jopa enemmän aikaa yhdessä kuin ennen. Muutenkin mies ottaa nyt enemmän osaa kotitöihin ja siivoaa jopa ihan omasta aloitteestaan! Mä taidan päästä vähän turhankin helpolla välillä, mutta kai mies sitten korvaa tällä tavalla näitä työnsä aiheuttamia poissaoloja, jolloin me ollaan sitten pojan kanssa keskenämme. Nyt alkaa pojalla olla kuitenkin jo aika selvä rytmi päivissä ja tiedänkin saavani aina sen kolmisen tuntia aikaa päivisin tehdä kotitöitä tms. (=roikkua koneella :LOL: ), kun poika on päikyillä, niin menee ne "yksinhuoltaja"päivät ja -yötkin jo paremmalla rutiinilla.

Rota otettiin keskiviikkona, ja ainakaan vielä ei ole tullut mitään oireita, onneksi niin! Ja kaikki rokotteethan meillä on suunnitelmissa ottaa. Samalla oli nyt 2kk neuvola (ikää pojalla oli 10vkoa ja 2pvä). Hyvin poika kasvaa siksakkia käyrillä niin kuin tähänkin asti, eli välillä otetaan mittaa enemmän ja seuraavalle kerralle painoa. Päänympärys sen sijaan menee suoraan 0-käyrällä. Th kehui pojan olevan hyvin jämäkkä tapaus ikäisekseen ja myöskin aktiivisesti ottavan kontaktia kumpaankin vanhempaansa. Pojalla oli asiaa niin valtavasti, että suuttui ihan kun piti alkaa mittoja ottamaan! ;)

Sen kummempia virikkeitä ei olla pojalle tarjottu kuin vanhempien ja muiden ihmisten seura, lattialla tai sängyllä pötköttely selällään ja mahallaan ja sitten pojalla on pari pehmolelua sängyssä, niin niille se aina juttelee ja hekottelee itsekseen. Aktiviteettimattoja mulla on kaksi tuolla odottamassa pesua, saa ne sitten pojalle käyttöön, kun siltä tuntuu. Lisäksi automatkojen suurin ilo on nyt ollut Liberon perhonen jonka laitoin kaukalon kaareen roikkumaan. Sitä jaksetaan tuijottaa autossa vaikka toista tuntia, jos ei uni tule ennen. :)

Verottaja oli meidän perheen ystävä tänä vuonna ja oonkin nyt rauhallisemmalla mielellä, kun tiedän, että saan olla vuoden vaihteeseen asti kotona eli poika menee hoitoon vasta vuoden vaihteen jälkeen. Meillä kun ei ole sellaista mahdollisuutta, että jäisin pojan kanssa kotiin kotihoidon tuelle. Täällä kun ei makseta minkäänlaisia kuntalisiä, niin sillä n.300€ käteen ei tulla toimeen mitenkään, kun menot on laskettu kuitenkin kummankin tulojen mukaan ja ovat suurin piirtein samoissa luokissa. Joko te muut olette miettineet kauanko olette kotona? Mulle meinasi ihan stressi tulla tuon suhteen tossa viime viikolla, kun keskustelin kaverin kanssa yleisellä tasolla tän paikkakunnan hoitopaikoista ja muista mahdollisuuksista..

Nyt on parempi mennä siivoamaan pahimpia sotkuja pois, tultiin viikonloppuna Lapista ja puolet tavaroista on vielä vähän siellä sun täällä, kun en ole ehtinyt niille mukamas mitään. Onneksi viikonloppuna tullee vieraita, niin nyt on pakko ottaa itseään niskasta kiinni :LOL:

Keisha ja Osku 2kk 2vko + 1pvä
 
Viimeksi muokattu:
Hei tuli muuten mieleeni.. Ootteko kiinnittänyt huomiota kuinka KAMALIA huoltsikoiden lastenhoitohuoneet ovat? Me kun oltiin toisiaan tuolla Lapin reissulla, niin oli niitä pakko matkoilla käyttää, ja voin sanoa suoraan, että hyi hitto! Ja musta olisi jollain ketjulla oiva paikka kehittää tuota ajatusta niin, että siellä olisi oikeasti joku tuoli johon voisi istua ja siinä imettää! Kun oli aikalailla sellainen lypsykarja-fiilis, kun poikaa imetin kesken rekkakuskien aamukahvien Oulun Tupoksen ABC:llä..

Kauppojen lastenhoitohuoneista mulla ei oo juuri vielä kokemusta, mutta jos joskus ootte ostosmatkalla Tuurissa, niin ainakin Keskisen tavarapuodin lastenhoitohuone oli mun mielestä aikas hyvin varustettu ja ajateltu, kun siellä käytiin ostosmatkailemassa tuossa jokin viikko sitten. Oli ihan nojatuolia jne. imettäjiä varten! Ehkä tämän takia nuo huoltikoiden huoneet olivatkin sitten niin kamala sokki.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pikku yllätys
Hei Cannes nyt käsitit aivan väärin...kyllä meillä isä viettää hetkiä joka päivä vauvan ja lasten kanssa <3 Mut eihän se sitä tarkoita et minun pakko lähtee silloin kotoa pois =) Ja niin kuin sanoin jokainen tekee tyylillään =) Mut nyt näyttää siltä et minusta tehdään huono äiti kun haluan olla lapseni kanssa 24h vuorokaudessa...onko näin? Ja jaksan oikein mainiosti ja jos haluaisin pääsisin kyllä tuulettumaan mut en vaan raaski...haluan nauttia vauvamme ja perheeni seurasta mahsollisimman paljon kun tiedän et aika menee nopsaan ja kohta meillä ei ole enää sitä vauvaa <3 Tämä kun on vielä viimeinen kun streilisaatio on tehty! Ei ollut tosiaankaan tarkoitus loukata mut välillä minua vaan ärsyttää kun pienten vauvojen äidit valittaa et ei oo omaa aikaa. Ja toki mekin käydään kyläilemässä ystävillä yms. mut vaavi mukana <3

Mukavaa viikonloppua ja nautitaan omista rakkauden hedelmistämme <3
 
Äitienpäivää ootan ihan innolla, lähinnä varmaan käyään sit niitten mummojen luona, jos eivät tule käymään meillä, voishan ne tietysti + isomummon kuhtua kaikki meilleki ja tehä ite kakun :) Tottakai olis kiva, jos saisin mieheltä jonkun pienen lahjan, mut hän ei oikein muutenkaan oo mikään lahjojen ostaja, niin voi olla, että jään ilman. Eipä tuo minua haittaa, en minä loppujenlopuks niin siitä materiasta perusta. Pääasia, että on kiva päivä ja kyllä mulle tämä maailman ihanin pikkupoika riittää lahjaks paremmin, kun hyvin.

Kotona
aion olla niin pitkään, että poika on jotain 2-3 vuotta vanha. Mies ei kuulema laske minua töihin ennen sitä, ei halua laittaa toista hoitoon niin pienenä. Enkä valita, ihan mielelläni seuraan vierestä tämän pikkumiehen kasvua siine asti :)

minä vaan -84 + Vesku 3kk 1vko 2vrk
 
Ihanaa kun kevät on alkanut ihan kunnolla tehdä tuloaan, mä niin nautin tosta auringosta! Vauvan vaatetusta oon alkanut pohtia, että missä vaiheessa sitä voi ruveta vähentämään kun ilmat alkaa lämmetä. Ja mitä sille sit pitäisi pukea ettei oo kuitenkaan liian vähänkään?

Virikkeinä neidille toimii juttelun, laulelun ja ympäriinsä kanniskelun lisäksi aktiviteettimatto jossa roikkuvia leluja on kiva tuijotella ja huitoa tai sit pötkötteleeihan vaan lattialla peiton päällä tai sitterissä. Jostain vanhasta äitiyspakkauksesta tullut hymynaama-helistin on kova sana, sillä saa aina hymyn irtoamaan. Mahallaankin koitan pitää koko ajan enmmän ja viihtyykin siinä jo huomattavasti paremmin kuin jokin aika sitten.

Parisuhdetta ei ole kyllä ehditty hoitaa entiseen malliin ja ollaan juteltukin siitä että pitäis yrittää enemmän huomioida toista muutenkin kuin vauvaan liittyen. Seksiä ei ole montaa kertaa harrastettu kun mä tunnen itseni niin väsyneeksi miehen tullessa töistä kotiin. Lisäks mun ei ole oikein edes tehnyt mieli seksiä, en tiedä miks. Ens viikonloppuna meinattiin viedä likka isoäidin hoiviin useemmaks tunniks ja viettää kahdenkeskistä aikaa ihan rauhassa. Mulla on onneks pakkasessa aika reilusti maitoa niin onnistuu poissaolo vähänpidempäänkin kuin 2h.

Äitienpäivää odotan mielenkiinnolla, uskon että mies meinaa kyllä muistaa jollain lailla. Mulle kyllä riittäis vaikka se että mies ottais tytön aamulla niin et saisin nukkua vähän pidempään tms. Tosin meidän yöt menee kyllä edelleen niin mahtavasti että oikeen hävettää olla väsynyt päivällä..

Kotona olis tarkoitus olla niin pitkään kuin vaan on varaa.. Oltiin suunniteltu että toinen lapsi olis kiva alle kahden vuoden ikäerolla eikä tarvis mennä siinä välissä töihin, mut katotaan nyt sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Heipsan mammat!

Täällä on vietetty viikonloppua ulkoillen. Ihania ilmoja ollut! Poitsu viihtyy mahtavasti vaunuissa, sekä nukkuen että hereillä. Tänäänkin ollaan oltu moneen kertaan ulkona. Puistossa käytiin ja siellä vauva katseli vaunuissa pötkötellen heiluvia puiden latvoja siskojen kiikkuessa keinuissa! Minä sain itselleni juttukaverin toisesta äidistä. Kaikilla kului hyvin aika ja minä olin taas liikuttuneena onnesta, että on tämä ihanaa vauva-arkea! :) Joko päivä edelleen tulee monta kertaa mieleen, että voi kun voisi ajan pysäyttää! Tuo pojan pötkäle kasvaa iiihan liian nopeasti!

Poitsu tuntuu tosiaan kasvaneen hyvin. Posket on pullukat ja reidetkin saaneet uusia poimuja! Reilun viikon päästä 2kk neuvola, niin jännä nähdä paljonko on tullut painoa. Tissimaito maistuu edelleen hyvin jätkälle. Imetysvälit on pidentyneet päivisin, nyt kun hän on alkanut nukkumaan niin pitkiä päikkäreitä ulkona vaunuissa. Myös öisin herää enää yleensä kahdesti syömään. Parina yönä on herännyt vain kerran! On tämä ihmeen helppoa ollut!

Parisuhde, ei valittamista siinäkään. Olemme molemmat olleet viime vuodet niin tiiviisti työelämässä, että meillä on ollut nyt paljon enemmän aikaa toisillemme. Ihana olla kotona, kun mies tulee töistä kotiin. Mies myös auttaa paljon kotiaskareissa ja hoitaa lapsia. Vauvaa hän hoitaa mielellään myös. Seksiä on ollut vähemmän, kuin ennen vauvan syntymää, mutta muuten olemme halailleet ja pussailleet toisiamme kovasti aina ohimennen päivän mittaan. Illalla olen monesti nukahtanut vauvan kanssa yhtäaikaa ja seksi vaan on jäänyt unelle toiseksi. Mutta on sitä kuitenkin jonkun verran ja tuntuu yhtä hyvältä, kuin aina ennenkin :)

Ihottuma/ryyhkä otsalla taisi olla samanlaista ryhelmää, kuin joidenkin teidän muitenkin vauvoilla oli ollut. Olen laittanut siihen perusvoidetta ja näyttää, että alkaa nyt lähteä pois. Valitettavasti en nyt muista kuka oli kuvaillut selvästi minkälainen iho oli, kun oli todettu atopia. Eli poskissa ja korvanlehdissäkin punainen, laikukas ja hilseilevä iho, niin minusta tuo ei ihan niin pahalta näytä. (muoks ja lisäys: Bumblehan se oli, piti käydä tarkistamassa edellisellä sivulla kun jäi vaivaamaan :) ) Mutta pitää nyt seurata kuitenkin tilannetta ja näyttää sitten neuvolassa ihoa terkkarille.

Ristiäiset on ensi viikonloppuna ja vihdoin alkaa olla nimi valittuna. Yllättävän vaikea oli päättää pojalle nimi! Tosin tämä valittu nimi minulla oli alun alkaenkin mielessä, mutta mies ei siitä ensin innostunut. Myös leipomukset on hyvällä mallilla ja pakkasessa on valmiina pari kuivakakkua ja pikkuleipiä. Eräs sukulainen on luvannut leipoa kakut ja itse leivon vielä varmaan yhden kuivakakun ja jotain pikkuleipiä lisää. Hommat nyt vihdoin hyvällä mallilla siis ristiäisten suhteen.

Kotona haluaisin olla pitkään. Toisaalta voisin olla vaikka sinne asti kun lapsi menee eskariin. Mutta toisaalta tykkään kyllä työstäni ja luulen, että jossain vaiheessa alkaa jo kaivatakin sinne. Todennäköisesti palaan syksyllä 2014 töihin, jolloin Poitsu on noin 1v8kk. Mutta saa nyt nähdä. Kävinkin viime viikolla työpaikalla moikkaamassa työkavereita ja näyttämässä vauvaa, niin siellä jo kaipailtiin takaisin hommiin :) ja toisaalta oli kiva nähdä kaikkia ja heidän näkeminen myös herätti ajatuksen siitä, että ei se työhön paluu nyt niin kamalaa ole!

Nyt Pikkuherra herää päikkäreiltä viimein! Heipsan kaikille ja ihanaa viikonloppua!

RouvaRuusunen ja Poikanen 7vkoa ja risat
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!

Tämä mamma kävi eilen illalla elokuvissa äitin ja hänen miesystävän kanssa. Äitilläni oli synttärit maanantaina, niin vein sitten lahjaks heijät elokuviin. Ei päästy kattomaan sitä elokuvaa, mihin meinattiin mennä, mut ei haitannu (minua ainakaan)! Katottiin se Cruisen uusin, Oblivion.

Tuntuhan se taas kummalta olla jossain ilman pientä miestä, mut kyllä se oli ihan kivaa ja kuitenki tavallaan rentouttavaa. Eikä tarvinnu huolehtia pojasta, kun appivanhemmat tuli miehen nuorimman veljen kanssa meille miehen kaveriks (mies ei elokuviin halunnu) :)

Mulla onki itelläni synttärit nyt tulevalla viikolla eli kakku pitää väsätä.
Kelit on kyllä ollu taas ihan mahtavat! Pitää tästä lähteeki pojan kans ulos.

Hyvää viikonloppua kaikille!

minä vaan -84 + Vesku 3kk 11vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Hyvää sunnuntaipäivää mammat :wave:

Tänne kuuluukin näköjään hyvää, mitä nyt lueskelin näitä viimeisimpiä juttuja, ja hyvä niin.

Täälläkin naamassa ihottumaa pikkusella. Välillä ihan ku se katoaisi ja välillä taas helottaa punasena :O Kuiteski on minun mielestä selvästi parantunut. Huomenna on neuvola tytsyllä + minulla sitten heti perään lääkärin tekemä jälkitarkistus.

Uteliaana kyselen tässä, että mahtaako kukaan teistä asua nyt sellaisessa kerrostalossa, missä ei ole hissiä ja ylempänä siis kuin ensimmäisessä kerroksessa??? :D Ollaan käyty katsomassa meille kämppää. Ihastuttiin (tai siis MINÄ ihastuin, haha) erääseen nättiin kolmioon, mutta kun on kolmas kerros ja EI HISSIÄ. Miestä haittaa tuo aika paljon, ja kyllähän se vähä mietityttää itseäkin, että riittääkö lihasvoimat kannella kaikki ostoskassit ja lapsi ylös-alas. Ei kuulemma tule onnistumaan pienen lapsen ja koiran kanssa "luistella" niissä rappusissa. Mitä te olette mieltä? Toisaalta kyllähän me nuoret ihmiset selvitään..(?) mut pitäis selvitellä miten noiden vaunujen kanssa sit, oisko mahdollisuus pitää niitä siellä alhaalla. Jos ei niin aika kakka juttu . Elämän kiperiä valintoja meillä siis. ;/

Täällä muutekseen voidaan erinomaisesti. Vauva tyytyväinen ja mamma vähän kiukkuinen , mutta pitää se välillä olla (sitten puran sitä mieheen). =( Ärggöööööö##

-Pikku Pallo ja möyrijä-
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, meillä alkaa löytyä rytmi myös päiviin! Nyt suunnilleen näin:

herätys klo 7, leikkimistä, ruokailua, köllimistä yms
päiväunet noin 8.30-10 (11)
leikkiä, ruokailua
päiväunet noin 13-15
leikkiä, ruokailua ja illan mittaan vielä yhdet lyhyemmät päiväunet
nukkumaan klo 22
syöttö 04

Katsotaan kauanko tämä kestää ennen seuraavaa "ohjelmistopäivitystä" :D

Muuten meillä on ollut joinain päivinä ihan ihmeellisiä itkukohtauksia. Pahimmillaan tyttö itki kaksi tuntia putkeen, ja illalla vielä toiset pari tuntia. Ja tämä vasta tässä kolmen kuukauden iässä. Kuolaa tulee paljon, eli olisikohan sitten hampaita tulossa. Kamalaa vain kuunnella, kun toinen rääkyy. Olen sitten antanut 3 ml Panadol-mikstuuraa, eli noin 70 mg. Annos vähän alakanttiin, kun meidän tyttö on noin 7 kg, mutta kun ei ole tottunut särkylääkkeisiin, niin pienikin annos on rauhoittanut. Lääkärissä käytin, ja mitään vikaa ei löytynyt.

Hauskaa vappua kaikille helmimammoille ja perheille!

Pikku_Pallo kehotan vakavasti miettimään tuota kerrostaloa ilman hissiä. Kaveri asui noin, ja oli todella rankkaa vauvan kantokassin ja kauppahankintojen kanssa. Toki jos asunto on muuten todella hyvä, niin voi harkita, mutta itse en lähtisi. Ja jos teille tulee lyhyellä välillä toinen lapsi, ja jossain välissä olisikin kaksi kannettavaa, niin kuinka se hoituisi sitten? Mukavuustekijähän tuo tietysti on, jos on oikea asenne ja talossa säilytyspaikka vaunuille, niin kyllähän se toki onnistuu :)

Pilkku_ ja tyttö huomenna 3 kk
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Meijän poika on nyt ollu vähän "huonotuulisempi" eilen ja tänään. Jostain syystä ei kunnon päikkäreitä oo suostunu nukkumaan kumpanakaan päivänä, pari semmosta puolentunnin pätkää vaan. Vähän normaalia itkusempiki ollu sitte, varmaan just noitten vähäisten päiväunien takia. Eilen tuli pari semmosta lyhyttä itkukohtausta, alko vaan itkee ja huutaa kurkku suorana ja kesti molemmilla kerroilla jotain 2-5 minuuttia... mistä lie johtunu.

Hyvää vappua kaikille!!

-minä vaan -84
 
Hauskat vaput mammat!

Ihan vaan nopeasti tuohon Panadoliin.. Saako tän ikäisille antaa jo mikstuuraa? Kun neuvolassa sanoivat, että vain suppoja.. :confused:

Nyt kuuluu kutsu, pitää lähteä hakemaan pojan kummit meille iltaa istumaan ja grillaamaan. Ihanaa nähdä heitäkin pitkästä aikaa oikein pidemmästi! :)
 
Panadolia saa antaa alkaen 3kk iästä ilman lääkärin erillistä ohjetta. Minkä ikäinen sun lapsesi Keisha on? Panadol mikstuuran kyljessä on oheistus ja sen mukana tulee se mittaruisku mihin mitataan painokilojen mukaan, mutta aikaisintaan 3kk ikäiselle voi antaa koska nuoremmalla ei maksa ole välttämättä kehittynyt tarpeeksi. Kummallinen ohje neuvolasta, jos on 3kk täyttänyt niin voi ihan hyvin antaa mikstuuraa ja suppoa ei saa laittaa alle 3kk ikäiselle koska ihan sama vaikuttava aine siinäkin on. Ja parasetamoli on maksatoksinen. 3kk täyttäneelle tietysti pienin tehokkain annos, ihan kuten aikuisillekin :)

Mä olen kyl niin kyllästynyt neuvoloiden mututuntumaohjeisiin, näen suorastaan punaista kun näitä osuu kohdalle. Mikä hel**tti siinä on, ettei ammattihenkilöt voi ottaa asioista selvää kun se onnistuu myös tavalliselta tallaajalta? Jos joku juttu on ollut 20v sitten niin ja näin niin ei se tarkoita, että se nykyään olisi samalla tavalla. Tai ei tarjota puolueetonta tietoa vaan omia mielipiteitä täysfaktana, ei taida olla ihan eettisesti toimittu. Saa nähdä millaista palvelu on uudessa neuvolassa johon vaihdettiin luottamuspulan takia, toivottavasti edes pikkuisen parempaa. Jos ei, niin pitänee lompsia sitten kokonaan yksityiselle puolelle jossa on luotettava omalääkäri. Tuohon edelliseen neuvolantätiin kun ei ollut mitään luottamusta, olisi meidän tytöllä edelleen pahoja kipuja refluksista jos olisi uskottu hänen sepustuksiaan. Eikä ottanut muuten mitään vastuuta asiasta kun tehtiin valitus. Edelleen hänen mielestään oli kyseessä tavallinen pulauttelu (silent refluksissa ei tule puklua ylös asti!) jota on kaikilla lapsilla ja kutiseva punainen ihottuma hormoninäppyä (ne on kylläkin finnin näköisiä pieniä paukamia eikä ne hilseile!) :mad: Eikä ollut edes kirjannut kaikkia juttuja ylös mistä olin maininnut, eikö potilaat tai hänen huoltajansa kertomat oireet pitäisi kirjata ylös tietokantaan... Ensi viikolla meillä olisi edessä eka rokotus, otetaan ainoastaan DTaP-IPV-Hib, pneumokokki jätetään väliin koska ei ole vieläkään riittävästä tutkittu mun mielestä. Varsinkin noi maailmalla huhutut rokotuskuolemat ja neurologiset oireet saa epäilemään. Voihan sen sitten ottaa kun on tarpeeksi kokemusta rokotteesta ja sen vaikutuksista. Mutta eipä huvita laittaa omaa lasta lääketehtaan koekaniiniksi. Ei meillä influenssarokotteitakaan oteta, influenssa harvemmin tappaa muita kuin pitkäaikaissairata vanhuksia tai muuten vakavasti sairaita.

Ihanaa ulkoilukeliä ovat luvanneet ainakin etelässä, toivottavasti muutkin pääsevät nauttimaan :) Ihanaa kun miehelläkin on ylimääräinen vapaapäivä keskellä viikkoa, päästään koko perheen voimin kävelylle jos sääennuste pitää paikkansa! :) Nyt kun autokin saatiin (vihdoin) myytyä niin on hiukan pakko oppia kävelemään, välillä on kävellen nopeammin perillä kuin jos jäisi bussia odottamaan. Meillä on palvelut 15min kävelymatkan päässä ja busseja menee n.20min välein ruuhka-aikojen ulkopuolella. Hyvää hyötyliikuntaa kun käy kaupassa ja lykkii kotiin vaunut ja ostokset tollaista kivaa pientä ylämäkeä :D Ja vielä kun pienellä iskee nälkä puolivälissä matkaa niin sitten vielä laitetaan juoksuksi kun ei ole penkkejä matkan varrella jossa pysähtyä imettämään.

Mukavaa vappua kaikille :)
 
Kannattaa ennen särkylääkkeen antoa varmistaa esim. terveysneuvonnasta, että anto on ok. Minä soitin ensimmäisen kerran terveysneuvontaan, kun tyttö oli 2,5 kk ja sai huutokohtauksen. Sieltä sain luvan antaa mikstuuraa ja kertoivat annoksenkin. Sillä kertaa en antanut lopulta, mutta viime viikolla meidän typy oli jo sen 12 viikkoa. Annoin siksi omin neuvoin Panadolia. Ja lääkäriltä varmistin vielä käydessämme, että se on ok.

Sairaaloissa muuten ihan pienille vauvoille annetaan mikstuuraa myös, harvemmin suppoja epätarkemman annostelun takia. Parasetamoli myös imeytyy huonosti rektaalisesti (esim. ibuprofeeni imeytyy hyvin sekä suun kautta että peräsuoleen annettuna). Mikstuuralla saadaan nopeampi vaikutus. Supon voisin itse laittaa esim. yöksi, mutta akuuttiin kipuun annan mieluummin mikstuuraa. Luulen myös, että sen makea maku jo vähän rauhoittaa lasta. Mikstuuran annostelussa pitää toki olla varovainen, koska parasetamolin yliannostus on vaarallista maksalle, ja toksinen vaikutus voi ilmetä viiveellä (päiviä, reilu viikko). Itse olen antanut kolmena päivänä särkylääkettä kunakin yhden annoksen. Kolme annosta saa antaa korkeintaan päivän aikana.

Kyllä näiden pikkuisten lääkitsemisessä kannattaa olla varovainen. Jos muuten epäilee esim. korvien aiheuttavan kipua, niin kannattaa antaa Orodropsia, se on paikallispuudute korviin, ja näkee hyvin heti, että oliko vika korvissa vai ei. Kysyin lääkäriltä, voiko sitä huoletta antaa jos epäilee korvakipua, ja hänen mukaansa voi (oli ihan lastentauteihin erikoistunut lääkäri). Mutta itse en lääkitsisi kuin yli kolmikuista tai hyvin lähellä sitä olevaa. Mieluummin kuitenkin kipulääkettä vaikka ensiavuksi esim. yötä vasten ja aamulla lääkäriin, jos tilanne ei ole akuutti. Ja jos antaa särkylääkettä, voi kuumeen mitata varuiksi ennen lääkettä, niin näkee samalla senkin. Lääkkeen jälkeen kuumeen mittaus ei enää ole hyödyllistä.
 

Yhteistyössä