Helmikuun Helmet 2014 *Elokuussa*

Vauvavakuutuksesta Mä otin sen jo nyt. Olin alun perin ottamassa kotivakuutusta ja henkilövakuutusta, mutta laittoivat tarjouksen lisäksi myös vauvavakuutuksesta. Hyväksyin tarjouksen, joten nyt on kaikki vakuutukset samassa paikassa. Ja yhtiönä on If.

15+6
 
miss_piggy
Mulla ei oo tietoa missä vakuutusyhtiössä mulla on vakuutukset kun vanhemmat ne on mulle aikoinaan ottanu..ei mitään havaintoa kun asunto missä asutaankin, on mun vanhempien omistama..
 
Hui, äsken oikein pelästyin, kovaa alavatsakipua tossa oikeaalla puolella, tuntu et joku repee. Onneks ei kestänyt kun joku 15 min, toivottavasti ei ole sen vakavempaa kun kasvukipua.

Neuvolasta Tänään oli 2 nla, kuulin ekaa kertaa sydänäänet <3. Takana on kuulemma istukka. Pulssi oli 150. Joudun jo ensi tiistaina sokerirasitukseen, todennäköisesti raskausasjan diabetes, sticksasin pissan siellä nii oli 2 plussaa... Voi kuulemma kans johtua siitä että join tuoremehua aamulla ennen nlaa. Pelottaa.

Ei muuta.
16+3
 
miss_piggy
margareta:Mulla on nyt neljättä päivää vasemmalla alamahalla kipuja ja tosi arka siitä kohtaa. Kävin lääkärissäkin mutta syytä ei löytynyt. Toivotaan siis, että täälläkin vain kasvukipuja. Nyt sentäs pystyy yöllä jo nukkumaan kyljellään, mutta tuolilta ylös nouseminen esim. on vähän hankalaa..

16+6
 
Vatsakipu jatkuu täällä, aina kun liikkuu vähänkään nii painaa ja repäsee tosta oikealta alavatsalta. Ei niin kovaa kun päivällä kun oli liikkeessä. Muuten oisin jo päivystyksessä mut kun aamulla sydänäänet oli kunnossa. Huomenna lääkäriin jos ei helpota.
 
miss_piggy
Vatsakipu jatkuu täällä, aina kun liikkuu vähänkään nii painaa ja repäsee tosta oikealta alavatsalta. Ei niin kovaa kun päivällä kun oli liikkeessä. Muuten oisin jo päivystyksessä mut kun aamulla sydänäänet oli kunnossa. Huomenna lääkäriin jos ei helpota.
Onko se kipu sellasta, että kun esim. kosket siihen mahaan niin siinä on joku arka kohta? Entäs yöllä, tuntuuko kipu jos koitat nukkua kyljellään? Mullakin on edelleen mutta vasemmalla puolella. Itse kävin päivystyksessä maanantaina jossa lääkäri koitti ultrallakin katsoa mutta syytä ei löytynyt, veikkaan että jos kyseessä onkin jotain venymiskipua kun paikat venyy. Mullakin sydänäänet kuuluneet normaalisti. Pikkuhiljaa kipu helpottanut kyllä mutta edelleen on sellanen arka paikka tuossa navan korkeudella mutta lähes lonkkaluun kohdalla.

Oikealla puolellahan on mm. maksa ja umpisuoli, vasemmalla taas ainakin keltarauhanen joka voi kipuilla. Tai voihan kyseessä olla sappikivet, virtsakivet tai munuaiskivetkin.

).( 17+0, poks! ps. missä on mun maha? :D
 
Tulikin sitten tehtyä työt vähän vasemmalla kädellä, kun aamusella lähes ensitöikseni hommat aloitettuani meinasin pyörtyä. Hetken kun istuskeli keskellä lattiaa, meni pahin heikotus ohi. :D

Mulla on nuo issiastyyppiset kivut levinneet nyt myös vasemmalle puolelle ja tätä menoa olen varmaan loppuraskaudessa jo aivan täysin rampa!
Jotenkin kurjaa olla näin raihnainen jo nyt, kun ikinä ennen ei ole tuollaisia vaivoja ollut. Kauhulla odotan tulevaa. : /
 
Masukipu hellittää, onneksi.

Kävin tänään sokoksella, löysin aivan ihana valkosen paksun toppahaalarin, ja pitihän se ostaa. Niin käsi kun jalkapuntit saa käännettyy sillee et aukko sulkeutuu niin niist tulee sellanen pussi. Ei sit tarvii heti pukee ulko tumppui päälle, ja samalla on kasvuvaraa jos tuleekin kylmä kevät :). Nyt pitää vaan metsästää siihen kuuluva pipo.

Jännittää tiistain sokerirasitus... Onko muita sokeria tikkuun pissanneita??

rumpali 16 + 5
 
Hei! Täällä uusi ihminen kirjoitteleepi! Vähän saapi lukea muiden kanssaodottajien kuulumisia ja fiiliksiä ja kertoa omia ajatuksia jos mitä on.. :) Elikkä toista lasta odotan, LA 20.2.2014. Esikoinen 12/2011. Alkuraskaudessa oli vellovan paha olo, ja väsymys jotain infernaalista luokkaa, eikä mitään saanut oikein tehtyä, onneks tuo esikko sentään piti äitiä liikkeessä.. :) Nyt on olo helpottanu sillain että joskus saattaa oksennus tulla mutta ei läheskään joka päivä. Mahakin on pullahtanut esille ja onkin nyt huomattavasti isompi kuin mitä esikoista odottaessa näillä viikoilla. Ja painossa olemme siirtyneet jo uudelle kymmenluvulle.. -.-

Että miut saapi lisätä tuonne listaan, kiitos! :)
Elsaalviina/23v/2.lapsi/SKS(??)

Huomasin että tämä ketjuhan onkin elokuun ketju, ja nythän eletään jo pitkälti syyskuun loppua, että näkeekö tätä edes kukaan? En oo aikasemmin tänne mihinkään ikinä kirjotellut että oon aika ulapalla vielä tästä.. :D Nyt yritän keksiä miten saan laitettua -bambi-:lle yksityisviestiä että pääsisin myös fb:n suljettuun ryhmään. :)
 

Yhteistyössä