Helmikuun Helmet 2014 *Elokuussa*

miss_piggy
katrinainen, inhottavaa jos paha olo jatkuu vielä noillakin viikoilla. Ei voi olla ku tyytyväinen että nyt on itsellä ollu suht normaali olo :) Alkoi kyllä jo tympimään se jatkuva etominen ja varsinki ku mitään ei tullu kuitenkaan ulos.
 
Täällä on jo monta viikkoa käytetty mammafarkkuja, mitään kiristävään tai puristavaa ei voi pitää. Tuntuu ettei voi kättäkään leputtaa masulla kun heti tuntuu puristavalta. Toisaalta onhan toisella sielä aika pieni yksiö et ymmärrän et potuttaa jos seinät kaatuu päälle : D

Pahoin pahoinvointi on ollut jo muutaman viikon poissa mutta on myös paljon etovia hetkiää. Mulla on nyt ollu 2 päivää kamala porkkanahimo, mistä lie johtuu. Muutun vielä oranssiks.

Alan vakuuttua et ne hetkittäiset tuntemukset on potkuja/ kuperkeikkoja..

Masusta vielä, huomaan varsinkin kun selälteen makaa et on muuttunut, ei ole ollenkaan semmonen löllö toi vararengas. Ei pinkeäksikään voi kutsua mut jotain siltä väliltä : ) Mulle ei ole tullu vielä yhtään painoa lisää, -10 kg migreeni ja pahoinvointi jatkuvana 4 vk vei.

Torstaina ois 2 nla, ihanaa ku saa kuulla sydänäänet : )

Rumpali 15+4
 
Moikka!
Mäkin kävin ultrassa. Pieni melskasi ja mellesti ja sitten nukahti niin ettei niskaturvotusta miltei saatu mitattua. :) Riskiseula ei hälyttänyt korkeasta iästä huolimatta, ja kaikki näytti hyvältä. JEE! Jos Nyt uskaltais ostaa jotain pienellekin. Esikolta on kaikki valmiina, ostan lisää tavaraa jos oikeesti sellaseen "tuo on pakko saada" juttuun törmään.

Hassua muuten, oon pitkäselkäinen ja kohtu ylettyy jo melkein napaan. Silti tavalliset farkut sopii kun ovat matalavyötäröiset.

Esikko syö mustikkaa ja kattelee Junioria, se kun on tän viikonlopun ilmainen. Saanpa siivota rauhassa, mustikkatahrat löytyy vasta naamasta, matot ja sohvat on jo siirretty pois.
 
Poksista poks 15+! =)

Onko muilla raskaus ja hormonit tehneet tepposen muistille? Mulle on ja erittäin vahvasti. Meikä jolla yleensä on turhankin hyvä muisti, on nykyisin niin hatara päästään, että joku päivä saatan hyvin unohtaa itseni jonnekin. Tää on oikeesti järkyttävää. Hassua, mutta samalla myös ärsyttävää.
Miehen piti eräänä päivänä laittaa mulle muistutusviesti, etten unohda laittaa pyykkejä koneesta kuivumaan ( ja hän siis oli se joka ilmoitti muistuttavansa mua asiasta, koska on jo todellakin sisäistänyt sen ettei mun muistiin voi pätkääkään luottaa enää.) :D

Eilen ilmoitin, että tänään töistä kotiuduttuani tekaisen sämpylöitä... No muistinkos asiaa kun porhalsin kotiin tänään? En tietenkään, joten ei kun takaisin kylälle ja kauppaan aineksia hakemaan.

Tätä nää mun päivät nykyisin on - muistella mitä ehkä olen unohtanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Suvisnii
Heipparallaa :) Vieläkös mahtuu ketjuun mukaan. Täällä 26v esikoista odottava Oululainen.
Olen tässä taustalla seuraillut teidän kuulumisia, mutta nyt ajattelin itsekin rekisteröityä kun tämä raskaus pikkuhiljaa tuntuu todellisemmalta :) Ensimmäisessä ultrassa olen käynyt ja siellä oli kaikki hyvin :)

Laskettu aika olisi 24.2.2014. Viikolla aikaistui laskettu aika ultran jälkeen :) Hui.

Rv. 13+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Unohdan jo käydä täällä ja lisäsin nyt ne pyynnöt mitä täl viikol oli tullu. Sorry! Ja tosiaan vielä kuun loppuun pääsee mukaan.. Mä tykkään tosi paljon tost meidän fb-ryhmästä ja se on nii aktiivininen et hyvä ku kerkee kaiken lukee vaikka mä oonki nii fb-nörtti :D Ja ootan innolla tapaamisia <3 Meil onki jo eka alustavasti sovittuna lokakuulle pk-seutulaisilla :)
 
miss_piggy
En asu edes pk-seudulla joten en ottais osaa kuitenkaan noihin tapaamisiin, ja tyytyväinen olen edelleen kun en ole fb:ssä :) Eli jos tapaamisia ei voi järjestää fb:n ulkopuolella olevillekin niin ei voi mitään, mutta näilläpä mennään.
 
Kyllä mun mielestä tapaamisen voi jätkältä tältäkin puolelta :). Itse vaan en asu Suomessa eli tuurilla saattaisin päästä tapaamiseen jos olisin paikalla. Mä en tosiaan myöskään liittynyt Facebook-ryhmään. Esikon aikaan olin yhdessä ja se riitti. Mukavia ihmisiä kyllä, mutta useampi tutun tuttu mukana ja siinä oli tosi vaikea olla anonyyminä sitten.

Rintakivut onko kellään viiltävä kipuja rinnoissa? Mulla on ajoittain niin kipeitä kipukohtauksia nänneissä ja rinnoissa että kyyneleet meinaa nousta silmiin. Samantapaisia kipuja oli viimeksi maidon noustessa. Ei kai se nyt vielä sitä voi olla?

Huomenna poksuu, nyt 14+6
 
Mulla ei ole rinnoissa ollut mitään tuntemuksia. Sen sijaan tota kipua alaselästä pakaraan on ajoittain ollut, iskiastako on vai mitä? Se on kyllä inhottavaa kun ei voi jalalle laittaa painoa ettei lähde alta pois. Myös keskiselkä kipeänä ajoittain.

Tavarahankinnoista. Taitaa olla aika yksilöllistä, mikä kenellekkin sopii. Jollekkin joku juttu on aivan turha ja toiselle taas tosi tärkeä. Sellasen vinkin voisi antaa, että ei todellakaan tarvi ostaa kaikkea ennen lapsen syntymää. Kaupat on auki ja kauppaan pääsee vielä vauvan syntymän jälkeenkin. Ja sinne kauppaan lähtee jopa mielellään, jotta pääsee vaan kotoota tuulettumaan. Itse hamstrattiin esikoisen aikaan kaikki kotiin ennen lapsen syntymää ja sitten huomattiin, että tuokin oli ihan turha ostos ja tuota ei olis tarvinnut ekaan puoleen vuoteen mihinkään. Toki esim. kantokoppa autoon kannattaa autoilijoiden ostaa ennen synnytystä kun se lapsi on kotiinkin vietävä. Ja sitten se toppapuku jos talvella syntyy. Muita tarpeellisia juttuja heti alkuun meillä oli rintapumppu, kun sitä maitoa vaan tuli nopeempaan tahtiin mitä vauva kerkesi syömään. Myös rintakumia tarvittiin aluksi, mutta se ei ollut käynnyt mielessäkään aikaisemmin ja sairaalasta tullessa kävimme matkalla sellaisen apteekista hakemassa. Sellaistakin on melkein turha ostaa etukäteen, kun ei tiedä tarviiko sitä edes. Näiden lisäksi vielä puklurätit ja liivinsuojat, muuta ei tarvittukaan. Sitten sellaista vähemmän tärkeää oli pinnasänky. Sitä alettiin käyttää vasta siinä puolen vuoden tienoilla. Meille kaikille sopi alkuun parhaiten perhepeti. Hoitopöytäkin oli käytössä aikansa, mutta myin jossain vaiheessa pois, kun huomasin vaihtavani vaippaa ja vaatetta kaikkialla muualla (sängyllä, sohvalla tai lattialla) ja pöydän lipasto oli niin pieni, ettei sinne mahtunut kuin osa vaatteista ja nekin ahtaasti sullottuna. Pöytää en meinaa hankkia tätä toista varten ollenkaan. Kantoreppua mies käytti muutaman kerran, minä en sillä kantanut kertaakaan, vaunuilu vaan sopi meille paremmin. Toki reppu taisi olla euron kirppikseltä, mutta ei välttämättä kannata mitään useamman sadan euron kantovälineitä ostaa ennenkuin huomaa tarvitsevansa sellaista. Nämä oli nyt vain meillä toimineita ja ei-toimineita juttuja. Parhaiten huomaa sitten sen vauvan kanssa eläessä mitä tuntee tarvitsevansa ja mitä ei. Siksi suosittelenkin hankkimaan sitä tavaraa mielummin sitten, ettei tule pistettyä rahaa kaikkeen tarpeettomaan. Lastentarvikemyyjältä kun kysytään, niin kaikki tarvikkeet ovat tarpeellisia ja pakollisia hankkia vauvaa varten.
Meillä esikoiselta jäljellä kaikki tarpeellinen, joten ei tarvitse hirveästi ostella enää mitään.

Tulipas pitkä sepostus, ohittakoon se joka ei jaksa lukea :D
 
Mulla on tissit ollu ihan järkyttävän kipeet..just sellasia maidon nousu-viiltäviä kipuja..ja kuppikoko on kasvanut varmaan 2kokoa. :D
Ja selässä sellasia kaameita viiltokipuja, varsinkin töissä loppupäivästä :/

Ilmottauduin tänään just raskauspilatekseen :) saanpahan perseeni ylös ees kerran viikossa :D
 
miss_piggy
Mua niin ärsyttää kun täällä oli täynnä pilates, jooga, asahi ja shindo. Eli en kerenny ilmoittautua mihinkään kun kurssit oli samantien täynnä :( Ja samoin Taichi. Jäin sitte rannalle ruikuttamaan..höh.
 
Täällä kans tissikipu tullut kuvioihin. Tai ei muuten, mut nännit on tosi arat ja kovat. Ja mahallaan nukkuminen on siks jäänyt. Mul on myös vähän sellainen olo, et ois flunssa tulossa, tylsää.

Aiotteko ottaa syntymättömälle vauvalle vakuutusta? Me otettiin esikoiselle, ja vaikkei sitä oo onneks tarvittu, niin eiköhän oteta nytkin. Viimeks otin muistaakseni about näillä viikoilla. Onhan se kallis, mutta kun ei koskaan tiiä.

Merile 14+2 ,hurjaa, et pisimmät täällä menee jo 18. viikolla :) puoliväli lähenee!
 
miss_piggy
En oo ajatellu koko vakuutusta, ehkä sitte ku on syntynyt. Mulla on itelläni kuitenki sellanen sairausvakuutus joka korvaa kaikki kulut jos jotain sattuu.

Tänään ollu omituisia mahakipuja, välillä vihloo ihan tuolta jostain häpyhuulen kohdilta, ja vasemmalta kyljestä jotenkin pistää välillä inhottavasti.

En tiä sainko revittyä itteäni vähän liikaa ku tuossa aamulla tuskalla pumppailin jumppapalloa. Kärkkäiseltä ostin eilen jumppapallon, ja tänään huomasin kotona että pumppu puuttui paketista vaikka piti kuulua :mad: Jollain miehen kämäsellä pumpulla sitte koitettiin täyttää se pallo :D

16+2
 
Tissit mulla on olleet kipeänä kovin vaihtelevasti, on päiviä kun eivät ole mitenkään arat, välillä nännit on todella kipeät, välillä rintojen sivut ovat todella hellänä ja välillä taas tulee sellaisia todella kivuliaita tuikkaisuja, kuin puukolla viillettäisiin.

FB-ryhmästä pysyn edelleen poissa, mulle riittää se vertaistuki ja keskustelu mitä tässä palstalla käydään ja saadaan aikaiseksi. Miitteihin ei minulla riitä innostus, riittää kun näin virtuaalisesti saa keskustella kokemuksista ihmisten kanssa jotka ovat samassa tilanteessa. :)

Vakuutusasioita ei olla vielä mietitty, viimeistään sitten lapsen synnyttyä tulee ajankohtaiseksi.

Onko kaikki jo sisäistäneet olevansa raskaana? Mä en jotenkin vieläkään pysty uskomaan todeksi, että olen tulossa äidiksi. Kaipa asia sitten tulee todellisemmaksi kun alkaa tuntea liikkeitä tai ihan viimeistään synnärillä kun saa lapsen syliinsä. :D

Miehen kanssa juteltiin, miten aika menee nopeasti ja kuitenkin samalla tuntuu matelevan, kun ei millään malttaisi odottaa lapsen näkemistä. Vaan tässä ei auta kun odottaa, sillä mistään hoputteluista tuo kaveri tuolla kyydissä ei taida ottaa kuuleviin korviinsa. =)

Hortensia ja Dude 15+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä