Helmikuun Helmet 2014 *Elokuussa*

10+0 mennään täällä . pahoinvointi on inhottavaa ja väsymys lamauttaa välillä. mahassa ei kasvunmerkkejä eikä painokaan ole noussut. liityn faceen vasta jos kaikki on ok np ultrassa. siihen on vajaa 2viikkoa. tähän ketjuun ei toivoisi enää yhtään huonoa uutisia :'( . voimia menetyksen kohdanneille.
 
Hei! Olen seurannut pinoa heinäkuulta lähtien ja nyt rohkaistuin ja ajattelin ilmoittautua mukaan :)

Raskaus tuli meille täysin yllätyksenä ja tässä on näiden viikkojen aikana käyty kyllä kaikki tunteet läpi. Aika keskeytykseen on ollut jo pariin otteeseen varattuna, mutta molemmat kerran olemme peruneet :ashamed: Emme siihen pystyneet ja tahdomme tämän lahjan pitää, vaikka asiat nyt hieman elämässämme monimutkaistuvat sen myötä. Eiköhän se kaikki kuitenkin ole loppujen lopuksi toisarvoista lapseen nähden. :heart:

Tämä on minulle nyt jo 5. raskaus, mutta lapsia meillä on vain kaksi. Takana kohdunulkoinen raskaus ja yksi keskenmeno. Mukaan mahtuu myös IVF hoitoja, kun ensimmäinen lapsi ei meinannut saada alkuaan luomusti. Lopulta, hoitoihin väsyneinä, saimme kuitenkin luomuraskauden alulle ja toinenkin ilmoitti myös luomuna tulostaan. Olen siis kokenut jonkinlaisen "ihmeparantumisen" lääkärin antamasta diagnoosista, etten tulisi ikinä luomuna lapsia saamaan. Hyvä niin :D

Ensimmäinen tyttö on syntynyt -08, toinen -12 ja tämän kolmannen laskettu aika on 12.2.

Minulle voi merkitä pinoon siis seuraavaa:
Kiket / 28v / 3. lapsi / SeKS

Np-ultra on ensi viikon tiistaina. Aluksi ajattein odotella sinne saakka ennenkuin kirjoitan tänne, mutta en malttanut ;) Toivotaan siis, että siellä kaikki hyvin ja voin kirjoitella vielä ultran jälkeenkin. Voisin myöhemmin liittyä myös siihen fb-ryhmään, kun olen päässyt enemmän sisälle :)

Kiket ja maha 12+1
 
en ole hirveesti tääl kirjoitellu, kun aattelin, et aloitan sitten kun ultras on käyty.
viime viikolla siellä kävin ja sillon jo keskeytynyttä keskenmenoa meinattiin ja tänään sain varmistuksen siitä :(
joten mut saa poistaa listalta..
toivottavasti teidän kaikkien muiden odotus menee hyvin.
 
Täällä ollaan matkoilla joten vähän palsta jäänyt. Kiitos uudesta pinosta! Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :( aina tuntuu niin pahalta kun kuulee niitä..

Onneksi on kuitenkin saatu myös hyviäkin ultrakuulumisia, toivotaan että muillakin joilla edessä vielä ultra, niitä tulisi <3

Tänne ei sen kummempaa, olot jatkuu samana ja nyt ollaan menossa siskoni luokse. Onneksi otin pahoinvointilääkkeet mukaan, kun matkaakin 400km. Mulle määrättiin muuten noiden perus pahoinvointitabujen seuraksi silloin zantacia, joka siis on ylävatsaoireiden hoitoon. Onko kukaan muu vielä joutunut kärsimään niistä? Itse eilen illalla ekan kerran, sattu niin pirusti etten uskaltanut enää oksentaa. Ei ollu aikasemmassa raskaudessa tuommoista, joten johtuisko se siitä et kun on niin paljon halailu pönttöä, ettei enää vatsa kunnolla kestä?

Mimmau + nuppu 13+2
 
Eilen intoilin, että on pahat olot helpottaneet, ja tänään aamulla taas sitten halailin kunolla pönttöä. En tiennytkään kuinka paljon vatsasta voi sappinestettä tulla... :x

Me ollaan huomenna lähdössä miehen kanssa häihin Pieksämäelle, joten tulee taas autossa istumista melkoisesti.
Ultraan enää neljä päivää.
Mä oon ruvennut kattelemaan netistä uusia matkarattaita. Saan kaverilta ostettua halvalla yhdistelmät, tai sitten ostetaan uudet renkaat meidä omiin yhdistelmiin. Matkarattaat haluaisin kuitenkin uudet ja hyvät. Onko muut ruvenneet vielä miettimään tuommoisia hankintoja? Pitää tietty ekana oottaa ultran ohi, että onko tulokkaita yksi vai kaksi...;)
 
Pitkästä aikaa!!

Olen ollut viime kuussa 20pv sairaalassa. Aloin yksi ilta kärsimään hirveistä ylämaha ja pää kivuista.
Sitte mentii lääkärille ja siitä tutkimuksia lisää. Sieltä paljastui, että mahalaukku on erittäin ärtynyt mikään ruoka ei pysy sisällä ja kaikki nousee ylös sampalla todettiin Refluksi
Nyt olen kotona ollut 9pv ja ruuan kanssa täytyy olla tarkka.
Epämiellyttävä vaiva varsinkin kun pieni tarvitsee ravintoa.

Muuten on ollut ihan tavallista, tau niin sairaalassa pääosin. Lapsien kanssa piti mennä viime kuussa särkkikseen ym. Mutta nyt huomen aamulla lähetään särkkikseen. Toivottavasti ei tule matkapahoinvointia vielä päälle. Särkkiksesta mennään miehen isovanhempien luo ja jäädään yöksi. Sitte serkun rippitilaisuuteen. Ja sunnuntai iltana kotiin.

Ultrassa on kaikki ollut hyvin NP ultrassakin oli kaikki hyvin! :) No nyt täytyy mennä.

Tsemppejä kaikille!

Alina ja Himppu 13+3 ?
 
Tsemppiä ja voimia kaikille vastoinkäymisiä kohdanneille... :heart:

Ja tervetuloa uusille :wave:
Koitan nyt parhaani mukaan tätä pakkaa pyörittää, mut kertokaa ihmeessä, jos multa menee jotain pahasti ohi :D Te ootte niin sosiaalisia, että tätä tekstiä ilmestyy tänne yhdenkin päivän aikana hurjat määrät :D Mut eikös se oo tän some:n pointti? :)

Tässä linkki tuonne suljettuun kerhoon, jos ei ihan kaikkia asioitaan halua täällä ihan julkisesti huudella... Helmikuun Helmet 2014 - Kaksplus Laitelkaa meikäläiselle viestiä, tai sitte sieltä kerho sivun kautta liittymispyyntö, niin käyn teitä sitten sinne lisäilemässä :)
 
Voimia kaikille surun kohdanneille.

Täällä on menossa toinen yövuoro putkeen, onneksi alkaa kääntyä pikku hiljaa aamuun, jotta pääsee kotiin nukkumaan. Onko joukossa muita yötyön tekijöitä, miten olette jaksaneet valvoa yöt?

Mulla kanssa on tuota jalkojen särkemistä iltaisin. Todella inhottavaa, eikä mikään meinaa auttaa.
 
miss_piggy
Saako raskaana muka käyttää pahoinvointitabletteja? Mulle sanottiin apteekissa, että ei saa syödä raskaana... Tai ei varsinaisesti kielletty, mutta koska ohjeissa luki, että käyttöä ei suositella raskauden aikana, niin en sitten ole uskaltanut missään vaiheessa käyttää...
 
Miss_piggy, mulle määräsi lääkäri siellä kättärillä silloin tiputuksen jälkeen niitä, joten sillä perusteella uskallan ainakin käyttää. Tosin, varauksella, ja silloin kun mikään ei tosissaan sisällä pysy.. Kun tiputukseen en millään muotoa enää tahdo mennä. :) ominpäin en uskaltaisi apteekista mitään reseptivapaita käyttää (jos sellaisia edes on).
 
Primperania lekuri määrää jos pahoinvointi hurjaakin hurjempaa, muuten ne(kin) kai tuumaa että se menee ohi ajan myötä, ja sille ei oikein mitään voi tehäkään kun ne hormonit tekee temppujaan.. Tutkitusti mistään/juuri mistään ei ole apua todellisuudessa pahoinvointiin mut toi primperan auttaa ainakin siihen ettei laatta lentäis koko ajan, huono olo kyl saattaa jäädä silti vaikkei oksu lennä..mulla ainakin olo jäi vaikka helppas pahimpaan purjoiluun niin pystyin oleen kotona eikä tarvinnu mennä sairaalaan saakka ihan..
 
Edelleen sanon, että homeopaattisetlääkkeet parhaita pahoinvointiin ja ilman sivu- ja haittavaikutuksia.

Inhottavia surullisia uutisia :( . Voimaa tulevaan jeisi ja muut :hug: .

Ompi, mulla ollu välillä yövuoroja ja teen myöhäseen iltavuoroja, kun pääsen yheltä vasta nukkumaan niiden jälkeen. Kyllä itellä ainakin tekee tiukkaa ja iltavuoroissa pahin olo on just vähän ennen vuoron loppua kun on järkky väsy. Joten helppoa ei ole. Nyt en oo suostunu enää tekee yövuoroja...siitä saatava raha ei korvaa kaikkee rasitusta henkisesti ja fyysisesti mitä niistä vuoroista tulee.

Ps. alkoholiton siideri on ku seksiä ilman orkkua...en suosittele :/ . Nimim. mies osti mulle lohdutukseks karpalosidukan kun osti itelleen pari olutta...mööh...

Hassel ja pöpö POKSPOKS 13+0
 
Tervehdys kaikille!
Ollaan oltu varmaan kuukausi mökillä ja nyt vihdoin taasen sivistyksen parissa. Mahtavaa olla kaupungissa!

Ihan järetön rutistus kaikille suru-uutisia kohdanneille! Onneksi on kesä ja valoa!

Meillä oli nt-ultra viikko sitten ja siellä kölli hahmo olisko ollu 12+4 sillon. Näkyvyys sattu olemaan erinomainen ja kätilön mukaan meilekin olisi voinut rakenneultran tehdä, kaikki näkyi niin selvästi. Tyyppi sätki ja liikku tosi hurjasti. Niskaturvotusta oli meilläkin 1,9mm... musta se tuntui aikas suurelta (mutta Hassel sait mut rahoittumaan kun teillä vissiin oli se sama ja olit itse niin cool asian kanssa ;) Jankätilökin sanoi että alle 3mm pitää olla ja mitä pidemmällä mittaus tehdään sitä suurempi suhteessa on myös arvo (kun sikiön pääkin on isompi). Täytyy vielä neuvolasta kysellä se riskiluku tarkemmin, Naistenklinikalta tuli jo kirje että normaali krmosomisto.

Ja jep, mie myös luukutan tuon homeopatian puolesta! Tosi turvallista ja luonnonmukaista varsinkin näin raskausaikana.

Tsemppipeukaloita kaikille ja zeniläisyyttä vielä nt-ultraa odottaville :popcorn:

Imarre ja mini 13+3
 
Voimia menettäneille... pahalta tuntuu lukea.

Täällä tauon jälkeen herkistely tehnyt paluun, tai sitten tänään on vaan sellainen päivä. Tekisi mieli vollottaa koko maailman murheet ja vääryydet. Hyvässä alussa oon ainakin.

Alkoholiton siideri menee täällä ainakin ihan mainiosti. Sillain hassua, että en pariin vuoteen ihan hirveästi oo muuten juonut alkoholia, niin periaatteessa en kaipaa sille korviketta, mutta silti mieluummin juon viikonloppuna tölkin alkoholitonta siideriä tai olutta kun limpparia. Tai ehkä juuri siksi se sitten maistuu niin erilaiselle ja hyvälle :)
 
Pahoittelut menetyksen kokeneille :( Tuntuu että tässä ryhmässä on hirveästi tullut jo keskenmenoja.

Noista alkoholittomista siidereistä, ootteko maistanu niitä markettien puolentoista litran pulloissa myytäviä siidereitä? Vai olikohan niissä vähän promilleja..? Joskus oon maistanu ja ne ainaki maistuu ihan hyvälle limun korvikkeelle.
 

Yhteistyössä