Helmikuun helmet 2014 *heinäkuussa*




HUOM! ALLA OLEVA LISTA EI OLE ENÄÄ AJAN TASALLA.


La/ nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala

31.1.
Ninzi / 28v / 2.lapsi / KOKS

1.2.
Marilyn1 / 4. lapsi
Shaitanja / 2. lapsi / SeKS
Johanna74 / 3. lapsi / KOS
maijjaa / 19v / 1. lapsi /TAYS

2.2.
EX4 / 38v / 6. lapsi / OYS
AlinaMW / 32v / 3. lapsi / TYKS

3.2.
smulan / 36v / 1.lapsi / Nkl / KOS

4.2.
cria_guervos/ 32v / 1. lapsi

5.2.
Kerttuli_ / 2. lapsi
Mimmau / 20v / 2. lapsi / KOS
emlu / 28v / 2. lapsi / HYS
jjennaa- / 21v / 1.lapsi / KOS
Ompi / 24v / 1. lapsi / PKKS

6.2.
Apr17 / 29v / 1. lapsi
Imarre/ 36 v / 2. lapsi
Editson / 31 v / 2. lapsi
Onni<3 /26v /1. lapsi / TYKS
Piik / 1. lapsi
viivi / 31v / 3. lapsi / PHKS

7.2.
Hassel / 35v
Jaziemily / 19v / 1. lapsi / KOKS
miss_piggy / 31v / 1. lapsi / KPSHP

8.2.
aliila / 30v / 3.lapsi
Ninna89 / 23v / 2. lapsi / HYS
Avianna / 26v / 1. lapsi
Mallatti / 29v / 1.lapsi
mesisa / 32v / 3. lapsi / TAYS
Heluna88 / 1. lapsi

9.2.
Hoops / 27v / 5. lapsi / OYS
Flanders / 26v / 2.lapsi / NKL
Berttaliini / 26v / 2. lapsi / TAYS

10.2.
Vauvahaave / 34v / 3.lapsi
MasuKuski / 27v / 2. lapsi / OYS
nalli / 29v
Margareta91/ 22v / 1. lapsi / JS

11.2.
Pipsa_ / 3.lapsi / OAS/OYS
-lilliputti / 1. lapsi / 22v / OYS tai LKS
lumira / 24v / 1. lapsi / KYS
soihtu. / 28v / 1. lapsi / KOS

12.2.
Papustin /22v / 2. lapsi / KOS(?)
HelmiToukka / 27v / 1. lapsi / VKS

13.2.
Maizzi / 31v/ 2. lapsi/ K-HKS
Kirimilli / 31v / 3.lapsi / KOS

14.2.
-Bambi- / 25v / 2.lapsi / JS
Purnukka. / 24v / 1. lapsi / JS
elzibelzi / 27v / 2.lapsi / KOS
Helma89 / 24 v / 1. lapsi / K-sks

15.2.
jeisi / 26v / 3. lapsi
Suvisnii / 27v / 1.lapsi / PHKS

16.2.
Dafydd / 21v / 2.lapsi / K-SKS
Katrinainen/ 30v./3.lapsi/ulkomailla
Aguado / 30v / 2. lapsi
mineki / 2. lapsi / KOS

17.2.
Minniess, 21v / 2.lapsi/ Tays
Eiram / 32v / 1. lapsi
kerrotokilisää / 4. lapsi / KOS
sapu / 3. lapsi

18.2.
Mrs McMaiden / 2.lapsi / TAYS
leafy / 25v / 2. lapsi / kotona?
merineitsi / 22v / 1. lapsi / KHKS
JustSe / 20v / 1. Lapsi / SatKS

19.2.
bluebaby / 29v / 2. lapsi / OYS
Rumba / 2. lapsi
Merile / 30 v / 2. lapsi / KSKS

20.2.
heiduli89 / 23v / 1. lapsi
inkalin / 25v / 2.lapsi / PHKS

21.2.
Elsa90 / 23 v / 1. lapsi / TAYS
Sirie / 2. lapsi / KOS

22.2.
Mariie /24v / 2. lapsi/ LH
RiiPa/ 36v / 6. lapsi / SeKs
Vilja-Maaria / 30v / 1.lapsi / OYS
-armi / 26v / 2. lapsi / OAS

23.2.
sini_tintti/ 34 v/ 2. lapsi
mutantti / 33v / 1. lapsi / PKSSK

24.2.
tyntti / 2. lapsi / MKS

25.2.
empp / 21v / 1. lapsi / OYS
Sointunen / 29v / 2. lapsi
Lillurella / 2. lapsi / KOS
ritaliina83 / 30v / 2.lapsi
Mirmau / 36v / 3. lapsi / TAYS

26.2.
Mukkura / 1. lapsi / KOS

28.2.
luminen85

1.3.
undercovergirl / 29v / 1. lapsi / SatKS



Surun kohdanneet :hug:
Rimu
Pippuri85*
Kukkurukuu
Emeli-
sweetpearl
bumbis
bumbuli
MammaLa
Leona
-pansku
eltsu81


Päivityspyynnöt punaisella!

Helmikuisten oma salainen fb-ryhmä perustettu, johon pääsee liittymään laittamalla yksäriä -Bambi-:lle. Toivotaan aktiivisia kirjoittajia!
Osa meistä siis kirjoittelee molemmissa ja osa vain täällä :)

Vanhat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2269886-helmikuun-helmet-2014-kesakuussa/

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Soitin lopultakin neuvola-ajan. Se on perjantaina. Mielessä pyörii paljon asioita, joista kuitenkin yritän ajatella vain niitä positiivisia. Kun menisi pika-pikaa tämä heinäkuu, niin sitten voisi hieman huokaista. No huomenna on lääkäriaika, siihen jos keskittyisi nyt. Oikein hyvää heinäkuuta jokaiselle teille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: undercovergirl
Hei, minulla on viikkoja 6+6 viiva 7+5. Varma en ole tuosta, koska en tiedä ed. menkkojen alkamispäivää :eek: Arvioni on kuitenkin että 7+ olisi nyt. Meillä on täällä nyt kesäaikana oma neuvola kiinni ja jouduin tilaamaan ajan toiseen neuvolaan, jonne on matkaa 25 km. Oma neuvola on 1 km päässä :) Onneksi elokuulta pääsen sitten tuohon lähelle.
 
Mulla vasta se 6+0 ja se on tarkka tieto :D Meillä on kanssa koko kunnan puljut kiinni tän heinäkuun, mikä nyt tässä tilanteessa on ikävää. Mulla on muuten ihan samat välimatkat omaan neuvolaan ja tuolle toiselle paikkakunnalle :) Mikä synnäri sulla tulee olemaan?
 
Kiitos uudesta pinosta! Heinäkuu tulikin nopeaa :D Se tarkottaakin sitä, että ollaan lähempänä ultraa..:) Kivaa, mutta jännittävää!

Täällä kokeiltu pahoinvointirannekkeet - niistä ei tosin ollut mitään hyötyä ainakaan mulle. Ehkä ne muille tehoaa paremmin?

Mimmau + pikkuinen "jo" 8+5
 
meillä huomenna eka neuvola. Mies ei tule mukaan kun ei oikein voi olla nyt töistä pois, eikä sen puoleen ole tarviskaan tulla kun ei tuolla mitään vielä näe tai kuule. Viime raskaudessa mies oli lähes joka käynnillä mukana, tässä tuskin tulee mukaan neuvolakäynneille, kunhan ultriin pääsisi :) Ja joku kyseli tosta kertomisesta muille, niin koitetaan pitää salaisuutena mahd. pitkään. Viimeks kerrottiin viikko plussan jälkeen vanhemmille ja kadutti sitten jälkeenpäin kun piti kaikille jo hehkuttaa vaikkei itekkään oltu edes varmoja onko siellä mahassa ketään. Voipi kyllä olla ettei kovin kauaa pysy salassa, omat vanhempani ainakin silloin tällöin ovat kyselleet joko on toinen tulossa, enkä ala kuitenkaan valehtelemaan jos kyselevät. Ja mahaa turvottaa jo niin että saattaa herättää kohta epäilyksiä :D
 
Mimmau: olitko se sinä kelle oli anettu pahoinvointilääkettä nesteytyksen jälkeen mukaan? Mikä lääkkeen nimi on??

Minä hajoilen tän pahoinvoinnin takia ihan täysin. Kesän suunnitelmatkin meni tyystin uusiksi kun ei oo tästä mamista nyt reissaajaksi kun oksentelen niin paljon : /
 
Minulle ei ollut pahoinvointirannekkeista mitään apua esikoista odottaessani - pahoinvointi jatkuikin komeasti lähes raskauden loppuun saakka. Ja hyvin voimakasta pahoinvointia on tässäkin raskaudessa... : /
 
Nyt kun mainitsitte noi rannekkeet: jotkut on ehkä nähneetkin myytinmurtajien jakson, missä testattiin merisairauslääkkeitä, siis sellaisia ei-farmaseuttisia. Ainoa mikä tehosi oli inkivääri. Itsekin oon huomannu että pahassa flunssassa inkivääritee helpottaa oloa, en oo kyllä oksetukseen koskaan kokeillu. Ja mitään yrttikokeilujahan ei sais tehdä kun ei tiedetä vaikutusta sikiölle, mutta kai sitä pienen määrän inkivääriä sietää?

Huomenna pitää soittaa lääkäriin aika ja neuvolahoitaja oli tänään sitä mieltä että lääkärin pitäis ultrata. Nyt tietty hiipii paikalle se pelko, että ei siellä ole mikään ikinä elänytkään, kunhan joku kysta ja kohtutulehdus tms...tai jos on eläny ni ei elä enää... Ei siellä voi huomenna elämää näkyä, ei oo ennenkään näkyny. Ja voihan se olla ettei ultrata kuitenkaan. Levoton yö tulossa kun näitä vatvon. :whistle:
 
miss_piggy
Mulle on sanottu että inkivääriä ei saa käyttää.... Itellä nuo pahoinvointirannekkeet auttaa ehkä vähän, tosin ollu käytössä jo kkm:nkin aikana.. Nyt ei oo pahoinvointia ollu tosiaan pariin päivään ja oireettomuus alkaa taas huolettaa.
 
Harmi. Eviran sivuilla tosiaan sanotaan, ettei inkiväärin vaikutuksia sikiöön tunneta kunnolla, joten ainakaan suuria määriä ei suositella. Eli parempi olla edes kokeilematta, niin ei harmita ettei voi ottaa koko ajan jos vaikka toimiskin...
 
Hoops juu minä se olin. Elikkäs semmoista määrättiin kun primperan, joka on siihen itse pahoinvointiin, sekä zantac, ylävatsaoireiden ehkäisyyn oksentelun aikana. Toivottavasti oli apua :)

Nyt tuntuu olevan ne "maagiset viikot" käsillä (no tosi maagiset joo, voisi olla olematta..) elikkäs eikö sitä sanota että viikoilla 9-11 pahoinvointi olis pahimmillaan..? Taitaa mulla ainaski pitää paikkansa, nimimerkillä pää pöntössä 24/7. Täällä ainaskin jo rajottaa normaalia elämää, mielellään en kotoa poistu ettei vaan tule tarvetta oksulle. Huh. Muilla samaa?
 
Jee, uusi pino!

Inkivääristä kertoi kaverini, että vielä muutama vuosi sitten se oli neuvolan listoilla kielletyissä mutta on sittemmin poistunut sieltä. Eli ilmeisesti sitä voi ainakin pieniä määriä nauttia turvallisesti?

Huh kun tuntuu, ettei viikot etene sitten millään :attn: ja te kaikki tunnutte olevan valovuosia pidemmällä raskaudessa ;) Minulla ekaan neuvolaankin vielä vaikka kuinka kauan ja ultrasta ei tietoakaan. Kärsimättömänä olen jo alkanut pohtia varhaisultraakin vaikka niin aluksi vannoin etten siihen mene... No luultavasti maltan mieleni:headwall:

Paha olo on ja pysyy, nyt myös aamuisin. Lisäksi maha turpoaa iltaisin ihan palloksi! Onneksi töistä pääsee aina pois juuri ennen pahinta turvotusta niin ettei heti jää kiinni!

Mukkura ja Jokunen 5+5
 
Heipä hei! Voisin minäkin ketjuun liittyä, kun olen jo joitain viikkoja teidän juttuja lueskellut. :)
Tuntuu, että monet asiat odotusajassa ovat päässeet unohtumaan, kun edellisestä raskaudesta on yli viisi vuotta aikaa...
Kolmen päivän päästä on meillä ensimmäinen neuvola. Kenellekään ei olla miehen kanssa raskaudesta kerrottu, mutta varmaan lähi viikkojen aikana kerrotaan (vaikea salailla kun on niin innoissaan).

Listaan voi siis lisätä:
14.2/elzibelzi/27 v./2.lapsi/KOS

(Luultavasti laskettu aika vielä muuttuu, mutta tuon nyt voi näin aluksi laittaa).
Itselläni on ollut pari viikkoa huono olo. Yhden kerran olen vasta joutunut oksentamaan, mutta jatkuva etova olo vaikeuttaa olemista melkoisesti.
 
Täällä olis uusi tulokas listoille, LA 14.2.

Helma89/ 24 v. / 1. lapsi / K-sks


Lopetin tammi-helmikuun vaihteessa pillerit ja aika hyvin tärppäsi heti tämä raskaus ovulaatiota vähän kyttäämällä. Eka neuvola olis 17.7.
Pahoinvointi on ollut lievää, liitoskipuja tuntuu usein. Roskaruokaa tekee mieli: hampurilaisia ja pizzaa. Ajatuskin perunasta, pastasta, grillilihasta, mistään normaalimmasta ruoasta ällöttää.
Kerroin siskolleni ihan pari päivää sen jälkeen kun olin testin tehnyt, oli pakko päästä jonkun yhtä innostuneen kanssa juttelemaan asiasta Ollaan hyvin innoissamme miehen kanssa ja sen vuoksi on tullut kerrottua myös parille kymmenelle parhaimmalle kaverille Lisäksi mun vanhemmat tietävät. Oon ajatellut asian niin, että haluan nyt kertoa tästä onnesta sellaisille, keille haluan myös heti puhua jos jotain surua tapahtuukin.
Onneks oon nyt heinäkuun lomalla niin voi vältellä työkavereita Elokuussa oliskin sitten 12 viikkoa täynnä, silloin voisi töissä paljastaa asian..
 
Inkivääristä taas mä oon ymmärtänyt, että ennen sitä suosittiin pahoinvoinnin hoidossa, mutta nyt viimeiset vuodet on ollut kieltolistalla, kun ei ole tarpeeksi tutkittu. En kyllä muista, että mitä haittoja siitä sikiöön voisi olla?

Huomasin emlu saman :)
 
  • Tykkää
Reactions: emlu

Yhteistyössä