Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*






La/ nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala

26.1.
Inkku90 / 23 v. / 1. lapsi / TAYS / tyttölupaus

1.2.
Marilyn1 / 4. lapsi
Shaitanja / 2. lapsi / SeKS
Johanna74 / 3. lapsi / KOS
maijjaa / 19v / 1. lapsi /TAYS

2.2.
jjennaa- / 21v / 1.lapsi / KOS

3.2.
smulan / 36v / 1.lapsi / Nkl / KOS / tyttölupaus
Kaisis / 25 v. / 1. lapsi / TYKS/poikalupaus

4.2.
cria_guervos/ 32v / 1. lapsi
viivi / 31v / 3. lapsi / PHKS
Helinä123/ 4. lapsi/ NKL tai KÄO

5.2.
Kerttuli_ / 2. lapsi
Mimmau / 20v / 2. lapsi / KOS/poikalupaus
Ompi / 24v / 1. lapsi / PKKS
lulina / 19 v. / 1. lapsi / tyttölupaus

6.2.
Apr17 / 29v / 1. lapsi
Imarre/ 36 v / 2. lapsi
Editson / 31 v / 2. lapsi
Onni<3 /26v /1. lapsi / TYKS
Piik / 1. lapsi
pikku-inkeri/ 25v/ 1. lapsi


7.2.
Hassel / 35v
Jaziemily / 19v / 1. ja 2. lapsi / KOKS / poika- ja poikalupaus
miss_piggy / 32v. / 1. lapsi / KPSHP/poikalupaus

8.2.
aliila / 30v / 3.lapsi
Ninna89 / 23v / 2. lapsi / HYS
Avianna / 26v / 1. lapsi
Mallatti / 29v / 1.lapsi
mesisa / 32v / 3. lapsi / TAYS


9.2.
Hoops / 27v / 5. lapsi / OYS
Flanders / 26v / 2.lapsi / NKL
Berttaliini / 26v / 2. lapsi / TAYS/poikalupaus
Lilion/ 2.lapsi

10.2.
nalli / 29v
Margareta91/ 22v / 1. lapsi / JS
Iitu1810/ 31 vuotta/ 1. lapsi/ K-SKS/tyttölupaus

11.2.
Pipsa_ / 3.lapsi / OAS/OYS
-lilliputti / 1. lapsi / 22v / OYS tai LKS
lumira / 24v / 1. lapsi / KYS
soihtu. / 28v / 1. lapsi / KOS
Papustin /22v / 2. lapsi / KOS(?)/tyttölupaus
MasuKuski / 27v / 2. lapsi / OYS
Talvikki14/ 30v./ 1. lapsi/ KOS

12.2.
HelmiToukka / 27v / 1. lapsi / VKS
Piitu85/ 28v./ 1.lapsi/ LKS/tyttölupaus
Kiket / 28v. / 3. lapsi / SeKS
Kirimilli / 31v / 3.lapsi / KOS
viimak / 19 / 1. lapsi / TYKS/poikalupaus
Heluna88 / 1. lapsi
Jokka / 26 v. / 1. lapsi / K-SKS

13.2.
Maizzi / 31v/ 2. lapsi/ K-HKS
Jutland/ 2. lapsi/ Kolding sygehus, Danmark/poikalupaus
EMY06/ 26v. / 2.lapsi/ OYS/poikalupaus
muheli84 / 29 v. / 3. lapsi / K-SKS

14.2.
-Bambi- / 25v / 2.lapsi / JS
Purnukka. / 24v / 1. lapsi / JS
Helma89 / 24 v / 1. lapsi / K-sks
Hortensia MacAnkka / 32v. / 1. lapsi /KOKS/poikalupaus
Nuppunen76/ 37v./ 3. lapsi / PHKS

15.2.
Suvisnii / 27v / 1.lapsi / PHKS
Vilja-Maaria / 30v / 1.lapsi / OYS/poikalupaus

16.2.
Dafydd / 21v / 2.lapsi / K-SKS
Katrinainen/ 30v./3.lapsi/ulkomailla/tyttölupaus
Aguado / 30v / 2. lapsi
mineki / 2. lapsi / KOS
Minkri/ 23v./ 1. lapsi/ SeKS/
dotti / 26v. / 1. lapsi
Angelica-/ 29v./ 1. lapsi/ KOS
Nael/ 31v./ 2. lapsi/ JS/poikalupaus
Ti-ti-uu / 22 v. / 1. lapsi / JS
CaDi / 23v / 1. lapsi / KHKS / tyttölupaus

17.2.
Minniess, 21v / 2.lapsi/ Tays
Eiram / 32v / 1. lapsi/poikalupaus
kerrotokilisää / 4. lapsi / KOS
Melukylän Mamma / 30v. / 4.lapsi
Sunya/ 33v./ 1. lapsi/ KOS

18.2.
Mrs McMaiden / 2.lapsi / TAYS
leafy / 25v / 2. lapsi / kotona?
merineitsi / 22v / 1. lapsi / KHKS / tyttölupaus
JustSe / 20v / 1. Lapsi / SatKS
elzibelzi / 27v / 2.lapsi / KOS

19.2.
Rumba / 2. lapsi
Merile / 30 v / 2. lapsi / KSKS
Lina82 / 31v / 2. lapsi / ulkomailla
Taanja/

20.2.
inkalin / 25v / 2.lapsi / PHKS
tiizku/20v. /1.lapsi/ TAYS/

21.2.
Elsa90 / 23 v / 1. lapsi / TAYS
Sirie / 2. lapsi / KOS
Heiidihh/ 21v./ 1. ja 2. lapsi / SatKS.
bluebaby / 29v / 2. lapsi / OYS/poikalupaus
mutantti / 33v / 1. lapsi / PKSSK

22.2.
Mariie /24v / 2. lapsi/ LH
RiiPa/ 36v / 6. lapsi / SeKs
-armi / 26v / 2. lapsi / OAS

23.2.
sini_tintti/ 34 v/ 2. lapsi


24.2.
Memmu<3 / 3. lapsi
Maiscu / 26v. / 1. lapsi / OYS
undercovergirl / 29v / 1. lapsi / SatKS

25.2.
empp / 21v / 1. lapsi / OYS
Sointunen / 29v / 2. lapsi/ NKL
Lillurella / 2. lapsi / KOS
ritaliina83 / 30v / 2.lapsi/ KOS / tyttölupaus
Mirmau / 36v / 3. lapsi / TAYS
_iltatähti_/ 37v./ 6.lapsi / PS

26.2.
Mukkura / 1. lapsi / KOS
ritaliina82
-riitu- / 30 / 2. lapsi / KOS tai HYS?
Parus montanus/ 23v/ 1. lapsi/ LKS / poikalupaus


27.2.
pulina1 / 25v / 1. lapsi / PHKS
arya / 29v./ 1. lapsi / MKS

28.2.
luminen85
pintsa/ 22v / 1. lapsi / SeKS



Syntyneet :heart:
AlinaMW 5.12.2013 tyttö klo 05.01., 1604 g / 37 cm.
Karcci 7.1.14 poika klo 7.30, 2588g/48 cm ja tyttö klo 7.47, 2106g/46 cm
Ennuliini 19.1.2014 tyttö 2840 g / 48 cm
emlu 20.1.2014 poika 2959 g / 48 cm
Ninzi 24.1.2014 poika klo 9.38, 3450 g / 51 cm

Surun kohdanneet :hug:
Rimu
Pippuri85*
Kukkurukuu
Emeli-
sweetpearl
bumbis
bumbuli
MammaLa
Leona
-pansku
eltsu81
heiduli89
sapu
jeisi
EX4
Vauvahaave

Päivityspyynnöt punaisella!


Vanhat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...14-kesakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...4-heinakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...014-elokuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...14-syyskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2300686-helmikuun-helmet-2014-lokakuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2307913-helmikuun-helmet-2014-marraskuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315396-helmikuun-helmet-2014-joulukuussa/

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!! :flower: :wave: Täällä oli kans eilen neuvola. Painoa oli tullut n.500g/vko. Yhteensä n.12-13kg...verenpaineet 70/120 suunnilleen. Turvotus nilkoissa ihan hirveä,mutta pissa onneksi puhdas. Hb:n sain nostettua nyt oli 114 kun viimeksi vaan 102. Ja Rt oli taas tarjonta. Sf oli 30,5cm. Iik enää viikko niin saan vauvalle syntymäpäivän,ja ihana nähdä vauva ultrassa kun rakenneultrasta on niin pitkä aika jo.

Rv 32+5 (ehkä...laskut mennyt jo sekaisin...:D)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulle voi päivittää iäksi 32v. :) Itse asiassa viime heinäkuussahan nuo synttärit jo oli :D

Mukavaa Uutta Vuotta kaikille!

Täällä ei tietoa näkeekö vauvaa enää ultrassa ennen syntymää, kun ne "viralliset" ultrat on nyt tehty eli nt ja ru, synnytystapa-arviosta ei tietoa ultrataanko.

34+5
 
miss_piggy, ikä päivitetty. Josta tulikin mieleen, että ihan kohta täytyy muistaa omakin ikä päivittää uudelle luvulle! :D

Jotenkin niin mahtava olo kun mammaloma alkoi. Ei tarvitse ainakaan vuoteen uhrata ajatustakaan työlle, vaan saa keskittyä täysillä perhe-elämään ja ensimmäiseen lapseemme! :heart:

Perjantaina olisi edessä neuvola, hitusen hirvittää mennä vaa'alle näin juhlapyhien jälkeen. On nimittäin ruoka maistunut. Joulusuklaita ei ostettu sentään kuin yksi pieni boksi, lahjaksikin tuli onneksi vain pari konvehtirasiaa. Uudenvuoden sipsit jätin kauppaan ja sen sijaan dippailtiin porkkana- ja kurkkusiivuja. :)

Hui! Enää tammikuu ja sitten alkaa helmikuisten oma kuukausi!

Hortensia & Ensio 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hyvää uuttavuotta kaikille ! Ajatelkaahan, tässä kuussa saattaa alkaa melko moni jo jakaantumaan.. itse elättelen toiveita, että saisin jo tammikuun tyttelin :D no, aika näyttää millon lapsonen päättää maailmaan tulla. Eilen kävin neuvolassa, kaikki ok. Verenpaine 125/83, paino noussut taas vaihteeksi 700g/ viikko.. Ahistaa. Yhteensä painoa tullu noin 11 kg. Pissi ihan puhasta, hb 120 ilman mitään rautavalmisteita ym, ei oo oikeestaa koko raskausaikana laskenu yhtään. Nyt ostin sitte retaferia, kun sitä obsidania aiemmin koitin syyä eikä passannu minun elimistölle yhtään. Aattelin, jotta jos sitä saisi synnytykseen mennessä hippasen nostettua. Sykkeet 138, eikä minkäännäkösiä merkkejä, että sieltä oltaisiin tulossa joskus uloskin :D Aika yläällä lapsonen vielä oli, raivotarjonnassa on ollut siis jo viikoilta 28+6.

Aattelin nyt itekkin tehä vähä listaa siitä, mitä meille on jo hankittu:
- Pinnasänky, siihen reunapehmusteet, patja, peite, aluslakana ja mobile.
- Hoitopöytä, sen päälle hoitoalusta
- Sitteri
- Amme
- Vaatteita, kokoja 50 ja 56, kokoa 62 löytyy myös, enimmäkseen sellasia aivan vastustamattomia löytöjä joita ei pienemmissä kokoissa enää ollu :D
- Vaippoja, ihonhoitotuotteita ym. "pientä" ja tärkeää :D
- Turvakaukalo

Tuossa siis jotain, varmaa unohinki osan :D
Vielä aion hankkia:
- Rintapumpun
- Imetysliivit, liivinsuojuksia
- Pinnasänkyyn pussilakanoita ja aluslakanoita, katosverho (ehkä).
- VAUNUT ( mennään luultavasti lauantaina ostamaan!)
- Vielä joitakin perusrasvoja ym.
- Tutteja, tuttipulloja, korvikkeita varulta.

Tässä vähän tälläisiä "hätäsesti" miettittyjä juttuja, mitkä kyllä nyt päällimmäisenä onkin mielessä. Sairaalakassille en edelleenkään uhraa ajatusta, neuvolantäti antoi vinkiksi sen verran että pakkaa sinne huulirasvaa :D En ollut tullut aatelleeksikaan, että sen synnytysrupeaman ja hengittelyn jäliltä saattaa pikkusen huulet olla rohtunu :DD Muutenkin aion pyrkiä pakkaamaan sinne sellaisia pieniä, joillekin ehkä turhia asioita, mitkä itselle kuitenkin tuovat hyvänolon tunnetta.

35+0 POKS !
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!

Niin se vaan "meidän hetki" lähestyy. Kuukausi menee ihan varmasti taas hujauksessa. Saa nähdä milloin ensimmäiset vauvapäivitykset ilmaantuvat. Toivottavasti kuitenkaan ei vielä pariin viikkoon, jotta kaikki saisivat olla täysiaikaisiksi masuissa.

Itselläkin oli eilen neuvola. Kaikki hyvin. Terkkari oli eri, kun oma oli lomalla, ja tuntui olevan enemmän kiinnostunut minun asioista kun oma terkkarini. Kyseli paljon kaikesta, että onko kerrottu sitä ja tätä, kun oma terkkari vaan tokaisee "onko sulla kysyttävää"..
Näin ensisynnyttäjänä kun ei kaikkea tajua itse kysellä.

Vatsaa tunnusteli ja sanoi että onpa pinkeä ja kova, mutta siitä ei sit sen enempää. Raivotarjonnassa on onneksi, eikä poikittain, niinkuin itse jo hetken epäilin. Sykkeet 130 , sf 32. Painoa on tullut n. 500g/vko, yhteensä n. 10kg. Hb:n olen saanut nousemaan hyvin, ja se oli jo 126. Siispä kaikki oikein hyvin. Olen vaan alkanut kärsimään todella kovista ja jatkuvista selkäsäryistä. Olen kokeillut siihen kaikkea, ja ainoa joka auttaa edes hetken on kylmähoito.

Itsellä on vielä hankintalistalla:

- amme
- nenäfriida
- rintakumeja
- vauvalle yöpukuja
- peitto vauvalle

Muuten alkaa kaikki olla valmiina (kiitos sukulaisten) =)

ps. Lulina, Bebanthen on huulirasvanakin mitä parasta, ja sitä tarvitsee varmasti nänneille kun aloittaa imettämisen. Joten se löytyy minulta myös sairaalakassista.

34+2
 
Viimeksi muokattu:
Kiva, kun olette kirjoitelleet noita listoja. Pitää lähteä ostoksille tässä piakkoin. Ensikertalaisena on mielenkiintoista lukea toisten hankintoja, kaikkea kun ei itse hoksaa.

Neulotteko itse jotain vauvalle? Ajattelin neuloa peiton, mutta en vielä löytänyt kivaa ohjetta. Ehkä pitää vain alkaa neuloa ilman sen kummempia ohjeita, en mitään monimutkaista olekaan tekemässä. Äitini neuloo vauvalle haalarin, josta on tulossa tosi söpö ja kaapeista löytyi hänen minulle ja veljilleni tekemiään neulevaatteita, aarteita!

Hyvää uutta vuotta kaikille ja kiitos uudesta pinosta!
 
Ihan nopea kommentointi..

Muistelen että nännirasva pitää valita niin että sitä on ok "syödä". Bepanthenia voi käyttää mut sit pitää aina muistaa pestä tissi ennen imetystä joka taas kuivattaa.. mut en nyt satavarmasti muista oliks bepanthen sellasta!

Joka tapauksessa vaikka kuinka rasvailee, niin se imetys sattuu niin saatanasti aluksi :D harvemmin kenenkään nännit on tottunu siihen että niitä koko ajan joku imeskelee :D mut nopsaa siihen tottuu..
 
Nännivoiteesta: Lasinoh on siihen hommaan tarkoitettu voide eikä haittaa vaikka menee vauvan suuhun. Myydään ainakin apteekissa. Sain itse ainakin kätilöltä jo sairaalassa sitä pieneen purkkiin sängyn viereen käski aloittaa voitelun heti,hyvin auttoi eikä mennyt nännit rikki.
 
  • Tykkää
Reactions: undercovergirl
Minä sain esikoisesta tuon paketin vasta silloin kun kävin näyttämässä vauvaa ekan kerran neuvolassa,tai jos olis ollut kotikäynti niin neukkutäti olis tuonut mukanaan sen paketin. Meni itse neuvolaan kun oli sektiohaavan tikinpoisto samalla. Niin ja yhdenhän noista saa valita,meillä oli valittavana pampers tai libero.
 
Viimeksi muokattu:
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA ja kiitos uudesta pinosta

Imetysliiveistä hyvänlaatuset imetysliivit kasvaa tosi joustavasti tissien mukana, eli ne kannattaa/ voi ottaa jo nyt käyttöön jos tavalliset jää pieneksi..

Onko muita jotka on ajatellu kantoliinan käyttämistä? Ostin sellasen ku tori.fi lyty edullisesti. Ajatuksena että kun mennään metsälenkille jne ni vois sillo siihen kietasta. Ehkä mys kotona ollessa?? en tiiä.

Hyvä maininta tuo lasinol voide, olin sen unohtanut huomisen maratonikauppalistasta. Huomenna yritetään olla tehokkaita, pitää ainaki tehdä tekoiskut kodin ykköseen, ikeaan, etolaan ja clas ohlssoniin. Vauvatarvikekauppaan vois pistäytyy jos jää energiaa, tuskin.

Tehtiin eilen tinaa, ja mies sai vauvaa muistuttavan jutun. Mietin vaa et ennustaako et tulee toinen vauva aluille tämän vuoden puolella? ;)

Onko muilla ollu hyvin hiljasta makuuhuoneen puolella? Jotenki on sellanen olo et on ku rantautunut valas ni ei oikein houkuttele.. ja sit supistelee tai selkää kolottaa jne...

Rumpali 34+3
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Niin se on jo tammikuu. Tämän kuun loppuun syntyy jo varmasti useampikin helmivauva. Ihan hurjaa.

Täällä kärsitään päänsärystä ja huonosta olosta. toivottavasti ei raskausmyrkytys nosta päätään. Verenpaineet oli maanantaina ainakin ihan ok. vaikka siis perjantaina olivat melko korkeat.

Täällä lorahti tänään vessassa käydessä jotakin pönttöön. Pohdin jo että olisiko ollut lapsivettä, mutta mitään ei ole sen jälkeen tullut eikä sitä ennen. Luulen, että kyseessä oli tahaton virtsan karkaaminen tai valkovuotoa. mutta nyt poihdituttaa, että pitäisikö kuitenkin kysyä huomenna neuvolasta varmuudeksi.

33+4
 
Hei, 32+1 ja navan kohdalta 100cm :)

Vauva hyvin laskeutunut ja työntää mielellään kylkiluita, mikä on epämiellyttävää. Synnytyksestä ajattelen että marketin irtokarkkihyllyn kautta synnyttämään ja kaiken lievityksen voin ottaa jos siltä tuntuu. Olen ajatellut pitää vauvaa ensin rinnalla ennen erottamista/pesuja jos mahdollista. Ja tavastasynnyttää olen harkinnut jakkaralle kiipeämistä.

Ensikuussa voi jakaantua!!!
 
Lisäys maanantaina oli neuvola, painoa tullut n. 9 kg, hemoglobiini Huikeat 138! Verenpaine nevolatyyliä yläpaine 140 jonka vuoksi sain käskyn mitata kotona, kotosalla 120/70 p. 73 luokkaa. ;)

Sf mitta 27cm rv 31+5, alakäyrällä kasvetaan, kasvukontrolli 7. Päivä. Ei ole turvotusta juuri ollut, kädet puutuu nukkuesssa. Hiljaista on lakanaosastolla ihan limakalvojen vuoksi.

Tavaroista puuttuu amme ja vauvanvaihtoalusta, luit oikein. Apteekkiin ajattelin tehdä hyökkäyksen. Tilaan tupperilta kosteuspyyherasian 16e.
 
Bebanthenista, minulle tätä suosittelivat ystävä ja sisko, ja molemmilla useampi lapsi. Ainakin he olivat käyttäneet tätä imetyksen aikana. Ja ainakin Bebanthenin ohjeessa sanotaan että on turvallista käyttää silloin. Nännit rasvataan kuitenkin varmaan juurikin imetyksen jälkeen, joten eiköhän suurin voidemäärä ole imeytynyt taas ennen seuraavaa imetyskertaa. Itse olen tätä käyttänyt huulille jo piedemmän aikaa aina talvisin kun suupielet halkeaa pakkasilla. Joten ainakin itse sitä on tullut "syötyä" jo pidemmän aikaa :p
 
Viimeksi muokattu:
jaa, no pakitetaan sittenkin vähän... tässä vielä siihen Bebantheniin liittyen kun tutkailin asiaa vielä tarkemmin.

"Imetyksen aikana emulsiovoidetta tai voidetta levitetään nännien alueelle imetyksen jälkeen ja huuhdellaan pois ennen lapsen imettämistä"

joten pesulle joutuu ennen seuraavaa imetyskertaa... voihan rähmä! : / Taidanpa siis itsekin hakea tuota Lasinolia sitten.
 
Hyvää Uutta vuotta 2014 täältäkin!!! :D

Tänään rv 32+1 ja neuvola käynti juurikin takana. Ja ei mennyt niinkö strömsössä....ääh...
Virtsanäytteessä glukoosit ++ ja proteiinit+, joten ihan kunnon labranäytteen joudun vielä huomenna viemään. Siitä sitten eteenpäin mietitään tehäänkö vielä sokerirasitusta vai onko vaan jokin muu "virhe" tuloksessa...mälsää! :attn:
Mulla oli tällä kertaa kans eri terkkari kun yleensä ja tajuspahan hän ottaa multa hb:nkin, kun ei sitä ole kuulemma tarvinnut ottaa sitten rv23 jälkeen. (jolloin oli kyllä hyvä 127). Noh, selvisipä sitten mikä on, kun muutaman kerran meinannut taju lähteä niin huonon olon takia. Hb nyt vain 108 ja määräys tuli alkaa syömään rautaa. Meinas tuolla neuvolassakin alkaa oksettamaan ja pyörryttämään, kun jouduin olemaan selällään aika kauan, kun etsi sydänääniä doplerilla. Lopulta toinen kokeneempi terkkari tuli kuuntelemaan ne ja löytyhän ne onneksi sieltä! Totesi, että lapsi on pää alaspäin, luultavasti selkä vasten minun selkärankaa, jonka takia lapsivesi hävittää helposti äänet. Ja vauveli vielä kuulemma melko korkealla, joten ei kyllä lähelläkään synnytystä luultavasti olla :)
Verenpaine oli onneksi hyvä ja sf-mittakin normaalilla tasolla. Painoa tullut tosin +850g/vko... :O ...hhmm...jouluherkut varmaan....ööhm...
Kaiken kruunasi tällä neuvolareissulla esikoinen, joka sai itkupotku raivarit kesken kaiken ja hankaloitti hieman tuota keskustelua...heh...
Seuraava käynti olisikin sitten lekurille 3 vkon päästä...ellei tuossa pissanäytteessä sitten jotakin kummaa selviä....

Mites teillä muuten yöunet sujuu? Mulla nykyään toooosi katkonaiset! Heräilen vähintään 2h välein ja useampana yönä olen myös ollut hereillä klo 4-6 välillä ainakin tunnin. Välillä jotenkin pakottaa niin vietävästi jalkojakin, ettei uni meinaa tulla. Viime yönä vedin tukisukat jalkaan kesken kaiken ja se vähän helpotti oloa. Pikkasen kyllä rasittaa tää univaje!

Se lanolin voide vai mikä nyt olikaan, on kyllä ehdottomasti paras sitten imetyksen kanssa! Mulla tosin ekan kanssa ei rinnat juurikaan kärsinyt taikka imetys sattunut, kun käytin ekat 2kk melkeen koko ajan rintakumia. Jossain vaiheessa sen käyttö alkoi sitten vaan tuntua niin hankalalta, että jätin sen kerrasta pois. Ja oppi tuo typy ilman sitäkin syömään (mitä nyt protestoi ekan illan huutamalla), joten älkää pelätkö sen rintakumin käyttöä sitten yhtään, jos tuntuu, että sattuu alussa tai muuta! Tai tämmönen positiivinen kokemus mulla ainakin oli....

Mutta eipä tässä nyt tällä kertaa muuta....taidanpa nostaa jalat ylös ja ottaa päivänokoset,kun esikoinenkin tuolla jo kuorsaa :D
 
Ilmeisesti raskausmyrkytys täällä tuloillaan taas :(. Verenpaineet tänään 147/87, 147/87 ja 149/89 ja pissassa proteiini +1. Vauva oli onneksi kääntynyt sentään raivotarjontaan :). Onneksi verenpaineet vielä kohtuulliset eli ei yli 150/100. Viimeksi oli 170/120 kun käynnistettiin. Nyt sitten seurataankin tarkasti noita paineita ja pissaa.

Anteeksi oma napa!
 
Täällä oli viime yö ihmeellisen tuskanen. Heräsin vähän ennen neljää siihen, ku mikään asento ei ollu hyvä. Ihan sama kummalla kyljellä oli tai selälteen, ni alaselkä kiukutteli ja pahasti. 7.30 menin koittaan uudestaan unta ja onneks sain sit unen päästä kiinni. Ainoo asento missä oli suht koht hyvä olla ni sohvalla istuma-asento ja sit piti vähän heijata itteensä että helpotti.
 

Yhteistyössä