Helmikuun helmet 2014 *tammikuussa*

Nyt on leivottu niin että. Pakkasesta löytyy pizzaa, kinkkukierteitä, meetwurstimuffinsseja, suklaamuffinsseja ja keksejä. Löytyy ainakin iltapaloja tms. ihan pakkasesta vaikkei jääkaappia jaksais aina täydentääkään :)

Kotiutumisvaatteet on täälläkin vähän hakusessa. Esikoinen ei ollut talvivauva eikä tällaista tarvinnut miettiä. Mut siis sisävaatteet x 2, toppahaalari ja lämpömakuupussi istuimeen ois varattuna. Voi olla ihan liikaa, mut täytyy sit kelin mukaan katsoa et mitä laitetaan. Ne on kuitenkin valmiina pakattuina ettei tarvii miehen sit alkaa pähkäilemään.

Niin ja onnea Ennuliini. Yllättävän vähän onkin tullut tammivauvoja. Tosin osa taitaa kirjoitella vain facebookin puolella, joten ehkä sinne niitä on syntynyt enemmänkin. Ja tänään ehtii vielä joku tositoimiin :)

Meillä kaikki alkaa olla valmista vauvaa varten. Tai siis tavarat on valmiina en tiedä, olenko itse valmis :) Mutta silti mun puolesta saa syntyä koska vaan, mitä nopeemmin sen parempi! Sanokaa mitä sanotte, mutta minä ainakin aion yrittää häätää tämän vauvan kolostaan, jos mennään lasketun ajan kieppeille. Musta on aivan ihanaa lukea, kun jotkut sanoo, et menispä vähän yli, niin sais asiat (koirat, esikoiset ym) järjestykseen. Minä en nimittäin malta odottaa, ihailtavaa teiltä, jotka jaksatte :)

Ja mieskin jo odottelee varpajaisia (sikäli mikäli kaikki menee hyvin tietysti) :) Toki vauvaa odotellaan eniten, mutta hauskoja perinteitä nuokin!

-Merile
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Paljon Onnea Ennuliini! Hyvä, että vauva voi hyvin aikasista vkoista huolimatta :heart:

Täällä porskutetaan edelleen mahan kanssa...tosin eihän näitä viikkojakaan ole vasta kuin 36+2, mutta vahvasti on mulla sellanen tunne, että etuajassa tämä kakkonen tulee. Menneellä viikolla kävin kätilöopistolla vauvan koko uä:ssä (oli suurentunut sf-mitta ja radi), mutta onneksi sain vain positiivisia uutisia :)
Käsikopelolla lääkäri arveli vauvelia n. 3kiloiseksi ja uä mittaukset laski tämän hetken painoksi n. 2800g, joten mikään suuren suuri vauva ei siis kuitenkaan ole kyseessä. Ennusti sellaista 3,5kg syntymäpainoa, mikäli laskettuna aikana tulee. Sisätutkimuksessa kuitenkin totesi, että pää on jo hyvin kiinnittynyt ja tosiaan kohdunsuu sormelle auki ja kanavaa n.2cm jäljellä, joten tiedä sitten kauan vielä meinaa menna... Mulla on nyt viime päivinä ollut menkkamaista alavatsa/selkä kipuilua...oliskohan merkkejä kypsymisestä...
Sairaalakassi on valmiiksi pakattu...tosin eipä siellä muuta ole kuin neuvolakortti, hammasharja, dödö,liivinsuojuksia, laturi ja vaihtoalusvaatteet. Näillä mennään...

Tänään laitoin vauvan kotiutumisvaatteetkin valmiiksi. En aatellut pukea vauvalle kuin kietaisubodyn, puolipotkarit, sukat, tumput käsiin, pipo ja tuommoinen fleecevuorinen talvihaalari. Lisäksi mukaan jokin pieni viltti kaukalon suojaksi, jos tuiskuttaa lunta tai jotain. Tosiaan autolla kun huristetaan melkein ovelta ovelle, niin tuskin kerkiää palelemaan...

Mua on alkanut jännittää tässä lopussa varsinkin se, jos ja miten lapsivedet menee?!? Esikoisen aikaan lapsivedet tuli tihkuttelemalla, eli ei mitään kunnon lorahdusta, mutta mites jos nyt käy niin esim. nukkuessa....?? On sitten koko sänky ihan märkänä ja miten sekin sitten puhdistetaan??! :p Ääh....Myöskin mietityttää kuinka kauan uskaltaa kotona sitten polttojen aikaan olla...äiti kun kertoi, että hänellä avautui tokassa synnytyksessä paikat melkein ilman kipua, kunnes sitten olikin kiire...samalla tavoin käsi siskolleni tokan kanssa....huh,huh...ei helppoa laisinkaan....taidan lähteä synnärille heti, kun supistukset vähänki säännöllisiä....ja esittää sitten niin kipeetä, etteivät enää kotio käske....

Ritaliina + tyttö nro 2
 
Heips!

Jes, en joutunut magneettikuvauslaitteeseen pää edellä! Huh! Seuraavana torstaina lääkärin kanssa katotaan, että miltä näyttää ja miten tehdään. Toisaalta tuo vauva voi kyllä aiemmin jo syntyäkin... Nyt on ainakin pylly jossain niin alhaalla, että huh!

Onpa täällä ahkeria leipojia ja siivoojia. Mua ei "hotsita" siivous eikä leipominen, ruuanlaittokin jotenki ei kiinnosta... Tiskaus ja pyykinpesu ihan riittää, heh.

Kotiutumisvaatteet on jonkin aikaa olleet pakattuna turvakaukaloon. Sielä on body, potkarit, villapuku, sukat ja hanskat, pari erilaista pipoa, tumput ja paksut tossut... Joitain on kahta eri kokoakin, ja jotenki epäilen että tumput ja paksut tossut on aivan liian suuria! Sitten on kaukaloon sopiva untuvalämpöpussi.

Sairaalakassin laitoin valmiiksi ennen eilistä vauvan käännösyritystä, kun siitäkin voi synnytys käynnistyä. Mutta nyt olen sen jo osittain purkanut, kun on kamppeita mitä pitää käyttää eikä hedelmiäkään viitsi siellä säilytellä. ;)
 
lapsivesistä..

Mulla alkoi esikoisen synnytys lapsivesien menolla. Tuli ehkä korkeintaan desi nestettä ja sit tihkui pikkuhiljaa pieniä määriä vettä..silleen että siteen kanssa selvisin ;)

Nyt tän kakkosen kanssa tosissaan heräsin siihen että kuului naps ja joku tippa tuli housuihin. Siitä kun sängystä nousin niin sitä vettä tuli ihan hirweesti! En ois ikinä uskonu et niin paljon voi edes tulla! Seisoin vaan makkarissa ja sitä vaan tuli, ihan kuin hanasta vettä! Pitelin kotona isoa kylpypyyhettä haaroissa ja sitä pyyhettäkin vaihdoin ainakin kolme kertaa. Sairaalaan lähdin pyyhe housuissa :D
sit veden tulo loppui, tuli ihan satunnaisia määriä.
vettä tuli vielä 24 h jälkeenkin.. et joo sitä voi sit tulla oikeen urakalla! Et onneks en ollu kaupassa :D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä