Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Jyyres, laita Maikkki:lle viestiä fb ryhmästä :)

Tänään oksu ei loppujen lopuksi sitten tullut. Hurraa :D kauhea salmiakkihimo!! Tiiättekö ne bonbon tikkarit. Saako niitä syödä? :D söin jo yhden kunnes aloin miettimään. Mutta kauheassa himossa sen yhden söin kun teki niin mieli. Hyvää oli. :ROFLMAO:
 
Jyyres, laita Maikkki:lle viestiä fb ryhmästä :)

Tänään oksu ei loppujen lopuksi sitten tullut. Hurraa :D kauhea salmiakkihimo!! Tiiättekö ne bonbon tikkarit. Saako niitä syödä? :D söin jo yhden kunnes aloin miettimään. Mutta kauheassa himossa sen yhden söin kun teki niin mieli. Hyvää oli. :ROFLMAO:
Kiitti, mä laitain.

Mä olen syönyt välillä salmiakkia, on tehnyt niin mieli :p
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Bettinah
Mulla ei normaalisti näin paljon salmiakkia tee mieli. Mutta nyt! Ja samoin tekisi mieli maksalaatikkoa :D sitäkään en normaalisti syö kuin jouluna :D

Ja mun vatsaa kun katsoo niin voisi luulla että tällä hetkellä menossa rv 38 :D
 
Tervetuloa uusille mukaan! <3

Halut: EI, ei ole! Suoraan sanottuna seksi jopa pelottaa minua. Olen lukenut vähän ristiriitaisia juttuja onko seksi alkuraskauden aikana turvallista vai ei, mutta eipä ole pahoinvoinnilta ehtinyt mitään haluja tulemaankaan. :D

Oma napa: Käytiin tänään ultrassa neuvolassa ja pikku tyyppi vastasi tällä kertaa viikkojaan lähes täydelliseti. Viime viikolla mittauksissa viikot olivat vain 7+3 9+2 sijaan ja se säikäytti - olisihan pieni ollut kaksi viikkoa myöhässä kasvussa, jos mitta olisi pitänyt paikkansa - mutta kyseessä oli mittavirhe, kuten arvelinkin hormonipaniikkimyrskyn laannuttua. Nyt vauva vastasi kooltaan viikkoja 10+2 ja tänään on 10+3. Kaikki vaikuttaisi olevan niin hyvin kuin voi olla. Sydän löi tasaisesti ja vahvasti ja saatiin kuunnellakin hetken sitä ihanaa jumpsutusta. <3 Saatiin myös kuva, jossa pienellä näkyi pitkät jalat ja käsi oli naamalla! <3

Uskon, että osin viime viikon mittausvirheen syy oli jalkojeni asento. Olen ollut yli 10 vuotta pyörätuolissa vammautumisen vuoksi ja viimeksi mieheni ei nostanut jalkojani jalkatuille, vaan ne roikkuivat velttoina lattiaa kohti. Uskon, että tämä vaikutti paljon näkyvyyteen. Loppu hyvin kaikki hyvin ja vauva vastaa nyt viikkojaan.

Kohdun kasvukivut: Onko teillä ja miltä ne tuntuu? Minulla tuntuu sellaista venyvää kipua sen verran, kun navasta alaspäin tunnen normaalisti ja "venymistä" tuntuu joskus ihan nivusiin asti. Onko se sitä? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Tervetuloa uusille mukaan! <3

Halut: EI, ei ole! Suoraan sanottuna seksi jopa pelottaa minua. Olen lukenut vähän ristiriitaisia juttuja onko seksi alkuraskauden aikana turvallista vai ei, mutta eipä ole pahoinvoinnilta ehtinyt mitään haluja tulemaankaan. :D

Oma napa: Käytiin tänään ultrassa neuvolassa ja pikku tyyppi vastasi tällä kertaa viikkojaan lähes täydelliseti. Viime viikolla mittauksissa viikot olivat vain 7+3 9+2 sijaan ja se säikäytti - olisihan pieni ollut kaksi viikkoa myöhässä kasvussa, jos mitta olisi pitänyt paikkansa - mutta kyseessä oli mittavirhe, kuten arvelinkin hormonipaniikkimyrskyn laannuttua. Nyt vauva vastasi kooltaan viikkoja 10+2 ja tänään on 10+3. Kaikki vaikuttaisi olevan niin hyvin kuin voi olla. Sydän löi tasaisesti ja vahvasti ja saatiin kuunnellakin hetken sitä ihanaa jumpsutusta. <3 Saatiin myös kuva, jossa pienellä näkyi pitkät jalat ja käsi oli naamalla! <3

Uskon, että osin viime viikon mittausvirheen syy oli jalkojeni asento. Olen ollut yli 10 vuotta pyörätuolissa vammautumisen vuoksi ja viimeksi mieheni ei nostanut jalkojani jalkatuille, vaan ne roikkuivat velttoina lattiaa kohti. Uskon, että tämä vaikutti paljon näkyvyyteen. Loppu hyvin kaikki hyvin ja vauva vastaa nyt viikkojaan.

Kohdun kasvukivut: Onko teillä ja miltä ne tuntuu? Minulla tuntuu sellaista venyvää kipua sen verran, kun navasta alaspäin tunnen normaalisti ja "venymistä" tuntuu joskus ihan nivusiin asti. Onko se sitä? :D
Mulla myös tuo pelko! Viimeksi keskenmeno tuli juurikin niin. :/ en tiedä vaikuttiko oikeasti. Koska olimme puuhanneet illalla ja veren vuoto alkoi seuraavana päivänä joskus iltapäivällä. Toisaalta silloin ei ollut mitään oireita muutenkaan. Mutta olen kyllä lukenut että on turvallista normaalissa raskaudessa.

Ja mulla on sellaisia nipistyksiä alavatsassa ja melkein nivusessa asti. En tiedä mitä ne sitten taas ovat :D
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Hei kaikille! Haluaisin liittyä mukaan keskusteluun. Oma lapsihaaveeni alkoi jo yhdeksän vuotta sitten. Haavetta seurasi tuskalliset kuusi vuotta yrittämistä ja hoitoa -tuloksetta. Syitä lapsettomuuteen löytyi minusta useita, ja lääkärien mukaan raskaushaaveet voisi haudata. Yritys loppui lopulta eroon.

Vajaa vuosi sitten tapasin nykyisen mieheni. Tein alusta saakka selväksi lapsettomuuteni ja olimme päättäneet ryhtyä sijaisperheeksi. Olin syönyt väliajan e-pillereitä endometrioosiin, ja keväällä koin tarvetta elimistön "puhdistamiseen" ja jätin pillerit pois. Toisesta kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen olin raskaana. Se tuntuu vieläkin käsittämättömältä. Testin tein kp 42, juhannusaattona.

Lapsettomuustaustani takia pääsimme kunnalle varhaisultraan, joka oli tiistaina, ja minä paruin silmät päästäni kun siellä ihan oikeasti oli joku. Laskettu aika tarkentunee vielä nt-ultrassa, kiertoni on vähän normaalia pidempi. Tällä hetkellä viikkoja kuitenkin 8+5.

Vointi on ollut koko ajan hyvä. Nälkäisenä tulee etovaa oloa, mutta säännöllisesti syömällä pysyy hyvin kurissa. Mikään ruoka ei ällötä eikä mitään myöskään tee erityisesti mieli. Terveellisesti syön, otin neuvolan tädin ohjeet sydämen asiaksi :)

Metsäminttu/ 28/ 18.2./ TYKS/ 1
 
Hei kaikille! Haluaisin liittyä mukaan keskusteluun. Oma lapsihaaveeni alkoi jo yhdeksän vuotta sitten. Haavetta seurasi tuskalliset kuusi vuotta yrittämistä ja hoitoa -tuloksetta. Syitä lapsettomuuteen löytyi minusta useita, ja lääkärien mukaan raskaushaaveet voisi haudata. Yritys loppui lopulta eroon.

Vajaa vuosi sitten tapasin nykyisen mieheni. Tein alusta saakka selväksi lapsettomuuteni ja olimme päättäneet ryhtyä sijaisperheeksi. Olin syönyt väliajan e-pillereitä endometrioosiin, ja keväällä koin tarvetta elimistön "puhdistamiseen" ja jätin pillerit pois. Toisesta kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen olin raskaana. Se tuntuu vieläkin käsittämättömältä. Testin tein kp 42, juhannusaattona.

Lapsettomuustaustani takia pääsimme kunnalle varhaisultraan, joka oli tiistaina, ja minä paruin silmät päästäni kun siellä ihan oikeasti oli joku. Laskettu aika tarkentunee vielä nt-ultrassa, kiertoni on vähän normaalia pidempi. Tällä hetkellä viikkoja kuitenkin 8+5.

Vointi on ollut koko ajan hyvä. Nälkäisenä tulee etovaa oloa, mutta säännöllisesti syömällä pysyy hyvin kurissa. Mikään ruoka ei ällötä eikä mitään myöskään tee erityisesti mieli. Terveellisesti syön, otin neuvolan tädin ohjeet sydämen asiaksi :)

Metsäminttu/ 28/ 18.2./ TYKS/ 1
Tervetuloa listoille! Todella paljon onnea!! :love:Tuntui niin hyvältä lukea miten nyt viimein onnistunut, vaikka jo tuomion olit saanut.. ihana uutinen!
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Tänään hätkähdin sitä ajatusta, että oon nyt melkein kolme viikkoa oksentanut päivittäin ja tällä kuluvalla viikolla vielä lisääntyneessä määrin.. HUHUH! :ROFLMAO: onks tätä kestäny jo näin kauan?? Ei ihme, että suun hoitoa halutaan korostaa onhan tää hampaillekin aikamoista kyytiä

Hyvistä ja huonoista oksennettavista ruuista oli puhetta ja oon kyllä testannut vaikka mitä :D Pahoja mulle on ollut mm. näkkileipä, jäätelö, appelsiinimehu, puolukkapuuro, parsa ja lisäks huono olo tulee heti kaikesta suklaasta.. sen sijaan hyvältä on tuntunut hampparit, tomaatit, piimä, vispipuuro, jaffa, suolapähkinät ja mansikat :) listaahan vois tietty jatkaa vaikka kuinka :ROFLMAO:

Toivotan kaikille jaksamisia pahoinvoinnin kanssa! (y)

Cicada ja pieni pipu 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah
Tänään hätkähdin sitä ajatusta, että oon nyt melkein kolme viikkoa oksentanut päivittäin ja tällä kuluvalla viikolla vielä lisääntyneessä määrin.. HUHUH! :ROFLMAO: onks tätä kestäny jo näin kauan?? Ei ihme, että suun hoitoa halutaan korostaa onhan tää hampaillekin aikamoista kyytiä

Hyvistä ja huonoista oksennettavista ruuista oli puhetta ja oon kyllä testannut vaikka mitä :D Pahoja mulle on ollut mm. näkkileipä, jäätelö, appelsiinimehu, puolukkapuuro, parsa ja lisäks huono olo tulee heti kaikesta suklaasta.. sen sijaan hyvältä on tuntunut hampparit, tomaatit, piimä, vispipuuro, jaffa, suolapähkinät ja mansikat :) listaahan vois tietty jatkaa vaikka kuinka :ROFLMAO:

Toivotan kaikille jaksamisia pahoinvoinnin kanssa! (y)

Cicada ja pieni pipu 8+6
Oksensin esikoisen raskaudessa paljon ja lisäksi nousi vatsahappoja suuhun. Hampaat muuttui suorastaan limaiseksi pesusta huolimatta. Vaikka pesin hampaat jokaisen oksentamisen jälkeen huolellisesti. Kysyin silloin hammaslääkäriltä neuvoa ja hän neuvoi ostamaan apteekista Meridol nimistä suuvettä. Se toimi ja limaisuus hävisi ja suu tuntui oksentamisesta huolimatta raikkaammalta. Itsellä on 24/7 pahoinvointia mutta en ole oksentanut enää kiitos lääkityksen. :)
Tsemppiä! <3

Kesäyllätys ja yllätys kohta rv 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Kesäyllätys: Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin!! Tosiaan pienikin mittavirhe alussa vaikutta radikaalisti tulokseen, hyvä ettet turhaan ollut tuosta murehtinut vaikka taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty.

Kohdun kasvukivut: Minulla on ollut ihan järkyttäviä vihlaisuja etenkin toisella puolella vatsaa. Tuntunut välillä niin kuin terävää puukkoa tungettaisiin vatsaan :( Itse asiassa tuosta mainitsinkin ar-ultrassa kun tuli puheeksi että alussa oli pari päivää veristä vuotoakin. Siellä todettiin, että minulla on erittäin voimakkaasti taakse päin kallistunut kohtu, jonka kyllä tiesinkin, ja kohdun kasvaessa ja tullessa paremin "esiin" voi tullakin repivää/ polttavaa / pistävää kipua. Tuo itse asiassa helpotti henkisesti kun nyt tietää mistä johtuu. En nimittäin muistanut edellisistä raskauksista näin voimakasta kipua, vaikka muistan kyllä että ei se kohdun kasvaminen ihan kivuttomasti käynyt.. Nyt on pahimmat kivut jo hieman hellittäneet, vaikkakin välillä esim. kyljen kääntäminen sängyssä saa aikaa sellaista repivää kipua hetkeksi että joutuu jonkin aikaa kevyesti hengittelemään.

Metsäminttu: Ihanaa!! :love: Onnea paljon, ja tervetuloa mukaan! Tuli ihan tippa linssiin kertomuksestasi.

Nellelle: Olen pahoillani.. :(

Pahoinvoinnista: Mulla tosiaan on nyt helpottanut pahoinvointi (y) Oksentamaan en joutunutkaan kertakaan, vaikka sellainen kestokrapula olikin 24/7 ja muutaman kerran piti jo juosta vessaan. Tänään vahingossa jäi aamupalakin syömättä, huomasin vasta töissä että tosiaan en ehtinyt syödä mitään eikä tullut edes pahaolo :eek: Hyvä näin, mulle sopii kyllä tämä oireeton olo:p Ainut mikä meinaa pistää yökkäyttämään on jostain syystä hampaiden pesu.

(.) Mulla alkaakin nyt loma!! Odotan jo innolla että aamuisin ei ole kiire vaan saa rauhassa touhuilla kotosalla. Lasten kanssa olisi tarkoitus tehdä pieniä reissuja lähiympäristöön joten eiköhän nämä viimeiset viikot ennen koulujen alkuja vilahda vauhdilla. Minäkin voisin sinne fb- ryhmään liittyä, sen verran alkaa noita viikkoja jo oleen kasassa että ehkä tässä uskaltaa jo alkaa uskomaan raskauteen :D

Tarrasukkia kaikille, toivotaan että ei enää menetetä ketään tästä ketjusta! :barefoot:

Muoks: Mulla on tuolla listassa menkkojen mukainen la eli 1.2.2017 kun alkuraskaudessa todettiin että ollaankin paria päivää pitemmällä. Jos listaa nyt muokataan muutoinkin, niin minullekin voisi päivittää tiedot :) Eli: 29.1. Karkkipallero / 34 / OYS / 3

Karkkipallero ja tyyppi 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Pahoittelut menetyksen kohdanneille. :unsure: Toivottavasti kaikilla tärppäisi pian uudelleen.

Kiva kun on muitakin hoidoilla raskautuneita tai muuten vain pidemmän polun kulkeneita. Meillä siis 3.IVF-hoidon tuoresiirrosta alkoi raskaus, pakkaseenkin jäi vielä muutama. Tämä tuntuu edelleen suurelta ihmeeltä, kun 2.hoidossa ei saatu yhtikäs mitään ja oltiin jo varauduttu siirtymään kertaalleen luovutettuihin soluihin ja adoptioneuvontaan jonotettiin myös. Ehkäpä juuri tästä syystä kun suunnitelmat oli jo valmiina KUN tämän hoidon ei pitänyt tuottaa tulosta, niin en vieläkään oikein usko/ymmärrä että ultranäkymät ovat oikeasti peräisin minusta.

Eilen viimeksi kurkattiin ultraa, siellä kaveri 9+3 vastasi ihan viikkoja ja taas huimasti kehitystä viikon takaiseen. Kovasti vilkutteli tai muuten vain viuhtoi. Sykettä myös kuunneltiin kun saatiin laitteen äänet toimimaan, vahva 170 tykytys kuului. :love: Ensi viikolla yritetään niskaturvotusta mittailla rv 10+4, se on ihan siinä ja siinä onnistuuko. Toisaalta ei haittaa jos ei onnistu, kun NIPT otetaan joka tapauksessa myös ensi viikolla.

Olen iloinen niiden puolesta joilla pahoinvointi helpottaa... Itse olen jo 6 viikkoa siitä kärsinyt eri asteisena ja viimeiset 1,5 viikkoa selkeästi kaikkein pahimmat, toivottavasti ainakaan ei pahemmaksi mene. Useampi kerta päivässä pitää oksentaa ja ruokahalu täysin poissa. Ensi viikon jälkeen pitäisi lomamatkalle suunnata muutamaksi viikoksi ja olisi kyllä tosi kiva jos ei koko ajan etoisi ja pystyisi jo nauttimaan syömisestä edes vähäsen. :LOL: Hyvä juttu on se, että rintojen arkuus on nyt ollut pari päivää poissa ja voin taas nukkua vatsallani ainakin tovin. Voisi viestiä siitä että myös pahoinvointi olisi väistymässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Hei te, jotka ootte ollu niissä riskiseulontaan liittyvissä verikokeissa. Näättekö niitä PAPPA ja HCG-B tuloksia jostain? Mua huolettaa, kun olin rv 9+3 ja toi PAPPA oli 335 ja HCG-B 33 (eri asia siis ku normaali HCG). Viitearvot 9 viikolle on PAPPA 500 ja HCG-B 70. Sen verran ymmärsin, et down-riskiä lisää jos PAPPA on matala ja HCG-B sit taas huomattavan korkea.

Olis kiva jos vois vertailla jonkun toisen tuloksiin et murehdinko turhaan.(n) Tiedän, et sitten nt-ultrassa vasta lasketaan riski nii et otetaan kaikki asiat huomioon, mut miksi nuo arvot ei oo mulla viitearvoissa...

rv 9+6
 
Hei te, jotka ootte ollu niissä riskiseulontaan liittyvissä verikokeissa. Näättekö niitä PAPPA ja HCG-B tuloksia jostain?
Kävin tarkistamassa nuo tulokset, jotka näkyvät verkkopalvelussa minulle mutta ei siellä ollut noita tuloksia ollenkaan. Itse asiassa kysyinkin näytteenottajalta että mitä tuloksia tuolla on näkyvissä ja hän kertoi, että osa tulee näkyviin vain terveyskeskukselle ja kertovat ne tulokset sitten siellä käydessä. Että olisiko kyse nyt sellaisista tuloksista, jotka ei tuon verkkopalvelun kautta ole näkyvissä..
 
Mylove93, sähän olet viikolla 10 etkä viikolla 9. Vai siis viitearvot viikolle 9+x? Mä kehottaisin joka tapauksessa jättämään kaikki omat tulkinnat ja googlailut nyt ihan täysin, sullehan ei ole vielä tehty ultraakaan ilmeisesti? Ultralöydökset on kuitenkin aika oleellinen tekijä sen riskiluvun muodostumisessa eli en itse asiaan perehtymättömänä tuijottelisi mitään viitearvoja kun kaikki tutkimuksia ei ole edes tehty. Googlaamalla voit löytää just ne kaikki kauhutarinat siitä, mitä mitkäkin arvot milläkin viikoilla tarkoittaa, mutta ne on aina yhden tietyn ihmisen tuloksia, ei sinun.

HYSillä ei ainakaan vuonna 2014 saanut mitään noita lukemia edes tietoonsa juuri siksi, että ihmiset ei ala tehdä omia tulkintojaan ja kuormittaa esim äitipolia ja neuvolaa asiaa koskevilla puheluilla. Neuvolasta sanottiin, että soittavat jos verikokeissa tulee ilmi jotain poikkeuksellista ja jos ei puhelua kuulu niin tiedot tulee kotiin kirjeellä. Kirjeessä luki esikoisen aikaan vain että ei löydetty mitään poikkeavaa eikä tarvetta jatkotutkimuksiin, eli myöskään riskisuhdelukuja tai mitään muita ei asiakkaalle annettu. Pidän tätä älyttömän hyvänä systeeminä, koska ei ole mun asiani muutenkaan tulkita niitä tuloksia.
 
Pahoittelut ja voimia sinne MerMer!
MyLove93 kaikki on varmasti hyvin siellä,itse en ole verikoetuloksia hoksannut ajatellakaan vielä.


Täällä vähän pelottaa kun emätintulehdus ja virstaputkentulehdus on iskenyt samaan aikaan! Pelottaa että tämä saisi aikaan keskenmenon,vaikka taitaa harvinaista olla.. Odotan nyt lääkärin soittoa,että tietää mitä lääkettä tähän nyt määrätään. Onko muilla ollut mitään tulehduksia?
 
Lääkäri määräsi emätintulehdukseen pikalliset antibiootit ja virtsatulehdukseen suun kautta otettavat antibiootit... No mutta,kai lääkäri tietää mitä tekee, vähän inhottaa jos antibiooti menee vauvaankin.
 
Oksensin esikoisen raskaudessa paljon ja lisäksi nousi vatsahappoja suuhun. Hampaat muuttui suorastaan limaiseksi pesusta huolimatta. Vaikka pesin hampaat jokaisen oksentamisen jälkeen huolellisesti. Kysyin silloin hammaslääkäriltä neuvoa ja hän neuvoi ostamaan apteekista Meridol nimistä suuvettä. Se toimi ja limaisuus hävisi ja suu tuntui oksentamisesta huolimatta raikkaammalta. Itsellä on 24/7 pahoinvointia mutta en ole oksentanut enää kiitos lääkityksen. :)
Tsemppiä! <3

Kesäyllätys ja yllätys kohta rv 10+4
Kiitos vinkistä ja tsempeistä! :):love: oon nii siinä rajoilla et pitääkö kohta itekki pyytää jotain millä tätä helpottaa :whistle: toistaseks oon töissä pärjännyt et katsotaan paheneeko vielä tästä... toivottavasti ei.. :D

Cicada ja pieni pipu 9+0
 
Eilen oltiin ekaa kertaa lääkärissä, jossa tehtiin myös eka ultra! Sielä se pieni oli oikeassa paikassa sydän sykkien Viikkoja tosin arvioitiin olevan vähemmän kuin kuukautisista lasketut (8+4) ja nyt arvio oli koosta 6+4. Mutta mulla on ehkäisyn lopettamisen jälkeen ollutkin hirveän pitkät kierrot, joten lääkärin mukaan tämä olisi aivan normaalia sen vuoksi. Nyt sitten vaan seuraavat viisi viikkoa taas odotellaan seuraavaa ultraa ja käyntiä.
 
VarrTi, dont panic! Mä sain edellisessä raskaudessa antibioottia ensin suoraan suoneen ja sit suun kautta, viikot oli silloin jotain 10+. Ei mitään vaaraa ollut vauvalle. Loppuraskaudessa sain aika vahvoja kipulääkkeitä pari päivää mutta sekin oli hetkellisesti ok. Hoitamaton emätintulehdus voi saada aikaan vaikka keskenmenon tai aiheuttaa muita hankaluuksia jos pöpö etenee kohdunkaulan joten antibiootti on ihan tarpeen. Monet antibiootit saattaa olla ok esim alkuvaiheessa raskautta mutta ei suositella myöhemmin tai sit ovat ok loppuvaiheessa jos voivat alussa aiheuttaa ongelmia. Jos ei ala tulla mitään erikoisia oireita tai kipuja niin söisin rauhassa kuurin loppuun.
 
  • Tykkää
Reactions: varrtTi

Yhteistyössä