Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

(.)Täällä myös oli tänään nt-ultra, jossa ei mitään huolestuttavaa nähty! ❤ Riskisuhde oli tuhansia. Pikkuinen majaili ihan tuolla lantionpohjassa kohdun ahtaimmassa sopukassa, mutta kääntyili onneksi sen verran että hyvät mitat saatiin. Ainoa "harmi", että saatiin ihan kamalat kuvat kotiinviemisiksi. Yhdessä kolmesta kuvasta lapsen naama (3D) näyttää jyrsijän naamalta.:ROFLMAO: :LOL:Mutta sepä on aika toisarvoinen juttu.

Onnea hyvistä kuulumisista myös piinamiinalle!


Joku kyseli juoksuharrastuksesta... Itse juoksin esikoisen raskaudessa rv18 asti tukivyön turvin. Silloin alkoi supistelut ja en uskaltanut enää juosta (sitäpaitsi alkoi jo tuntua että maha "hyppi" mukana, eikä se tuntunut kivalta). Nyt juoksuharrastus jäi alkuunsa, kun mulla alkoi verenvuoto rv4 nimenomaan juoksulenkin jälkeen. Syyksi todettiin etinen istukka, joka voi ärsyyntyessään vuodella. En tiedä onko juoksu turvallista, mutta en uskalla kokeillakaan. Harmittaa, mutta onneksi on muitakin tapoja kuntoilla!

Tsemppiä oksentelijoille! Itselläni jatkuu pahoinvointi edelleen, vaikka esikoisen odotuksessa se oli tässä kohdin jo pitkään ollut poissa. Mutta onneksi ei ole kovin voimakasta, en ole esim. oksentanut kertaakaan.

Tuba ja pakkastyyppi 12+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Ihanaa lukea hyviä ultrauutisia! Meillä on vasta 12.8., ja tällä hetkellä laskettu aika 26.2. eli peruskierron mukaan laskettu vaikka mun kierto onkin heitellyt parilla viikkoa. Mun vanhemmille kerroin tänään, oli vähän pakko kun kyselin äidin vapaapäiviä että saatiin ultran ajaksi hoitaja esikoiselle oli ilahtunut ja tiesin kyllä että oli jo epäillyt tällaisia uutisia Vuosi ja kahdeksan kuukautta olisi meidän lasten ikäero, sama kuin mun siskolla ja veljellä - äiti siis varoitti että aika hulinaa tulee oleen Keskenmenopelot oon saanut yllättyä aika hyvin taka-alalle, jos tällä kertaa kaikki sujuisikin hyvin.

Me asutaan rauhallisella omakotialueella 28 rakennetussa puutalossa vajaan 2000 neliön tontilla. Muutettiin vuosi sitten niin, että tunti ehdittiin nukkua uudessa kodissa ennen kuin meni lapsivedet ja lähtö synnärille Joidenkin vuosien päästä meillä kuitenkin edessä muutto maalle, kun miehen kotitilalla tulee sukupolvenvaihdos ajankohtaiseksi. Odotan kovasti, kun maatalon tyttö olen itsekin!

Huomenna katsoon ystävän parin viikon ikäistä vauvaa ja sitten viikonlopuksi mun vanhemmille mustikkaan ja vadelmaan. Diili on hyvä, mä saan keskittyä poimimiseen ja mun vanhemmat esikoisen kanssa seurustelun
 
  • Tykkää
Reactions: äippä 84
Kerrottu ollaan vasta ihan muutamalle läheiselle ystävälle, jotka muuten olis kyllä arvanneetkin :) Sukulaisille varmaan vasta 12 rv:n kohdilla ja muille sit kun alkaa näkyä. Toivon tosiaan ettei ala näkyä ennen tuota 12 rv:p Töissäkin olisi kiva kertoa vasta sen jälkeen... Mahaa kyllä pullottaa mutta tuntuu enemmän turvotukselta. Mites teillä, joko jollain alkaa raskausmaha näkyä?

Meillä oli täällä Sveitsissä eka lääkäriaika oletetusti 9 rv:lla, jolloin meidän pienen ikäksi katsottiin ultran perusteella kuitenkin vasta 6+4. Saatiin seuraava aika sitten rv:lle 12 eli 18.8. jolloin tarkentuu varmaan sitten vielä koon perusteella LA jne. Taas pitää viikkoja odottaa :) Kiva lukea täältä muiden kuulumisia :)

Kerttu89 ja Murmeli 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Kerrottu ollaan vasta ihan muutamalle läheiselle ystävälle, jotka muuten olis kyllä arvanneetkin :) Sukulaisille varmaan vasta 12 rv:n kohdilla ja muille sit kun alkaa näkyä. Toivon tosiaan ettei ala näkyä ennen tuota 12 rv:p Töissäkin olisi kiva kertoa vasta sen jälkeen... Mahaa kyllä pullottaa mutta tuntuu enemmän turvotukselta. Mites teillä, joko jollain alkaa raskausmaha näkyä?

Meillä oli täällä Sveitsissä eka lääkäriaika oletetusti 9 rv:lla, jolloin meidän pienen ikäksi katsottiin ultran perusteella kuitenkin vasta 6+4. Saatiin seuraava aika sitten rv:lle 12 eli 18.8. jolloin tarkentuu varmaan sitten vielä koon perusteella LA jne. Taas pitää viikkoja odottaa :) Kiva lukea täältä muiden kuulumisia :)

Kerttu89 ja Murmeli 8+0

Ei ole vielä vauvamahaa, mutta sen verran monien leikkausten arpikudokset liikuttelee sisäelimiä yhtenä pakettina, että ylävatsa on ihan pallo jo. Alavatsa on vasta hitusen kaarella.

Piinamiina ja Pulla 11+4
 
Virallisessa nt-ultrassa käyty tänään, epävirallinen katsottu jo aikaisemmin. Nyt rv10+4, nt saatiin hyvin mitattua 0,8mm. Ei mitään muutakaan poikkeavaa. Labrat olin tsekannu aikaisemmin, ja vaikka toki aina yksilökohtaiset ja turha vertailla eikä pelkät luvut kerro mitään, niin laitettakoon nekin: PAPPA 380 ja HCG 27. Riskilukua en saa koska näillä viikoilla nt lukema on epävirallinen eikä sitä voida ohjelmaan syöttää. Mutta tämä ok, en ole labroista lainkaan huolissani, enkä usko että nt olisi yhtäkkiä kahden päivän päästä (jolloin mittaustulos olisi virallinen) yli 3mm kun nyt oli 0,8mm. Kiva fiilis siis. Hurjasti pieni tempoi ja huitoi siellä, ja saatiin äänitettyä sydänäänetkin muistoksi ja tuliaisiksi innokkaille isovanhemmille. :love:

Se NIPT tosiaan otettu aiemmin tällä viikolla, sieltä tulee sitten tarkemmat tulokset sekä sukupuoli vähän myöhemmin. Lääkärikaveri epävirallista nt-ultraa katsellessaan oli vakuuttunut siitä että poika siellä köllii, nt-kätilöt toki eivät sellaisia lausuntoja näillä viikoilla anna. :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Mukavia ultrakuulumisia teillä on ollut, ilo lukea niitä:)

Hipsuli: Aika monella varmasti jo eka neuvola käytynä, itsellä ens tiistaina jo lääkärineuvolan vuoro :)

Kerttu89: Minulla ihan selkeä alkuraskauden vauvamasu tuossa navan alapuolella. 4:s odotus, niin varmaan pullahtaa aiemmin näkyville. Sekä kohtu ainakin aiemmissa raskauksissa ollut eteenpäin kallellaan :)
 
Mulla myös on kohtu todella edessä ja maha alkaa näkyä. Aikaisemmissa raskauksissakin on näkynyt jo tosi aikaisin. Esikoinen just eilen illalla mittaili mun mahaa ja oli ihan varma että siellä on kaksoset! Minä tuumasin että kyllä siellä on yksi potra poika :D

Eka neuvola oli mullakin viime tiistaina, th :n laskelmien mukaan viikkoja olis ollut 9+2. Lääkärineuvola on sit ens keskiviikkona jolloin saadaan varmuus viikkoihin.

Täällä pahoinvointi alkaa tasottua jo, mutta väsymys on edelleen kamala. :(
 
CherryPie85 ihanaa, että kaikki oli hyvin ja mukava kuulla, että nuo PAPPA ja HCG-B arvot ei merkannu mitään huonoa ku itehän sain 9+3 kans aika matalia arvoja (335 ja 32) ja pelkäsin et toi matala pappa ennustaisi istukan toimimattomuutta ja kasvuviivästymää. Jos sulla kuitenkin kaikki hyvin niin eiköhän sitten täälläkin. :)(y)

10+6
 
Mylove, ihan ok nuo sun arvot on minun korviin, niissä on heittoa tosi paljon siihen mitä keskiarvoisesti pidetään normaalina. PAPPA ois huomattavan matala vasta jos on alle 100 (saattaisi viitata esim downiin) ja HCG on lähinnä korkeana eli ihan reippaasti päälle 150 sellainen joka antaisi hälyä. Ja sitten kunhan suhde on tuo että PAPPA on reippaasti HCG:tä korkeampi niin hyvä. Toki ne riskiluvut on aina monen tekijän summa mutta olen itsekin töissä tällaisia lukuja nähnyt ja enemmän mietityttäisi jos olisi vaikka sekä PAPPA että HCG lähellä toisiaan tai PAPPA 15 ja HCG 300 niin sit näyttäisi jo hassulta eikä silloinkaan välttämättä löydy mitään sen kummoisempaa vikaa vaikka riskiluvut hälyttäisikin. Istukan toimintaa saatetaan seurata tarkemmin ja verenpaineita mutta ei niissäkään välttämättä tapahdu mitään ihmeellistä. Nyt rennoin mielin vain, kannattaa stressata vasta jos ammattilaiset sanoo että on syytä. (y)
 
Viimeksi muokattu:
Eilen ja tänään tullut veristä,menkkamaista vuotoa mutta kipuja ei. Soitin päivystykseen ja sanoivat että ei oikein voi muuta kuin levätä ja että vuodot alussa on yleisiä. Jos kipuja tulee paljon ja vuoto runsaantuu pitää mennä näytille. Viikkoja siis 12+4. Kyllä suoraansanottuna v*tuttaa ja surettaa,12viikkoa kun meni täyteen niin ajattelin että voi huokaista helpotuksesta.

Tiistaina ultra...Luin netistä että joillakin oli johtunut edessä olevasta istukasta..huhhuh tiistaita odotellessa :/. Vuosin myös silloin 6+ viikolla ja 8+3 ultrassa kaikki ok. Ajattelen että jotkut vuotaa kuukausittain verta ja homma ok mutta harmittaa kun esikoisen raskausaikana ei ollut mitään tällaista ja tätä
 
devine: Minä olen myös lukenut että monet raskaana olevat ovat vuotaneet kuukausittain koko raskauden ajan suurin piirtein niihin aikoihin kun kuukautiset olisivat muutenkin tulleet. Varmasti huolettaa tilanne, mutta koeta olla murehtimatta liikaa. Onneksi pääsette tiistaina jo ultraan.
 
Eilen ja tänään tullut veristä vuotoa,ihan menkkoja vastaavaa. Soitin päivystykseen ja sanoivat että ei oikein voi tehdä mitään muuta kuin levätä. Jos kipuja tulee paljon ja vuoto runsaantuu,pitää mennä näytille. Inhottava epävarmuus,juuri kun iloittiin 12viikon rikkimenemisestä. Nyt siis 12+4. Kipuja ei ole,eikä yön aikana tullut pikkuhousunsuojaan mitään mutta vessassa käydessä sitten joo.

Tiistaina ultra...odottavan aika on pitkä :(. Ikävä kesäloman lopetus...ulrattiin silloin 8+3 ja kaikki ok,6 viikolla vuosin myös josta tännekin kerroin. Doplerilla löytyi näyttöön sykekin vielä ja illalla kuului kun pikkutyyppi liikkui. Mieskin on ihan murheen murtama,ite melkein paremmalla mielin kun yritän ajatella ettei stressaaminen ainakaan auta mitään mutta huoli pyörii ajatuksissa
 
Tsemppiä devine!
Uskoisin että tiedän miltä tuntuu, itsellänikin hävisi raskaudesta nauttiminen vuotojen myötä. Eikä siihen paljon auttanut tieto siitä, että suuri osa kivuttomista vuodoista on harmittomia. Onneksi se varmuus sieltä pikkuhiljaa palaa, kun syy vuodoille löytyy ja vauva voi hyvin. Toivon mielenrauhaa ja hyviä uutisia teille! <3
 
Kerttu89, ei näy mahaa täällä. Ensimmäinen raskaus ja olen normaalikokoinen, oletan että vasta joskus 15 viikon jälkeen alkaisi näkyä. Miehen kanssa odotamme kovasti vatsan pyöristymistä, tuntuisi raskaus ja vauvan tulo paljon konkreettisemmalta, varsinkin nyt kun minun vähäisetkin raskausoireeni ovat katoamassa.

Devine, toivon teille kaikkea parasta matkaan! Välillä kuulee niitä juttuja ettei nainen ennen synnytystä edes tiedä olevansa raskaana koska kuukautiset on tulleet säännöllisesti ja vatsa ei syystä tai toisesta ole kovin näkyvä. Tuossa tilanteessa eivät kyllä mitkään sanat varmasti rauhoita mieltä.
 
Kiitos karkkipallero (ihana nimimerkki :D :) ) ja tuba factor <3.

Onko sulla millä viikolla tullut vuotoa tuba? Selvisikö mistä johtuu?
Ekan kerran alkoi vuotaa plussan jälkeisenä päivänä 4+0 ja vuoteli muutaman päivän, ja toisen kerran 9+3 ja silloin vuotoa tuli viikko. Tuon takia ultrattiin 10+ viikolla ja etinen istukka näkyi, se on aika usein syynä vuodoille. Omat riskinsä on toki tuossakin, mutta tieto kyllä helpotti! Mehän mennään muuten melkein samoilla viikoilla. :)


Tuba 12+5
 
Ekan kerran alkoi vuotaa plussan jälkeisenä päivänä 4+0 ja vuoteli muutaman päivän, ja toisen kerran 9+3 ja silloin vuotoa tuli viikko. Tuon takia ultrattiin 10+ viikolla ja etinen istukka näkyi, se on aika usein syynä vuodoille. Omat riskinsä on toki tuossakin, mutta tieto kyllä helpotti! Mehän mennään muuten melkein samoilla viikoilla. :)


Tuba 12+5
Huh et tiedäkään miten helpottavalta tuo kuulostaa:)! Ikävää tietenkin että sullakin on vuotanut,mutta jotenkin kiva kun en ole ainoa. Niin näköjään on,päivän ero vain:)
 
  • Tykkää
Reactions: tuba factor
Toivottavasti Devine kaikki on ok ja vuoto loppuu pian!

Joku kysyi mahasta ja löytyy. :D Tämä on toinen raskaus ja silti maha on iso verrattuna ekaan raskauteen...jännittää miten isoksi tämä kasvaa, mutta luulen, että on osittain turvotusta.

Kivoja ultrakuulumisia Nt-ultrassa käyneillä! Meillä on ultra ensi torstaina ja jännittää kovasti!
 
Pitikin sanoa että pahoinvointi helpottanut. Kun eilen kotiin pääsimme niin oksennus lensi heti :D

Karkkipallero, mä haluaisin bolakorun ja olen katsonut raskauskeiju sivulta niitä. Ja sanonut miehelle et hänen pitää se ostaa mulle lahjaksi :D ja btw toi sun nimimerkki on huono tässä mielihalujen taistelussa!! Nyt tekee mielettömän paljon mieli karkkia. Mulle tuli mieleen toffifee. Voi kun maistuisi :ROFLMAO::love:

Mulla vatsa pömpöttää jatkuvasti! Ihan pallo. :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Karkkipallero
Bettinah: toivottavasti tuo Oksentelu loppuisi pian :)

Nämä pari päivää on kyllä ollut kyllä sieltä ja syvältä. Maha on ollut edelleen kipeä ja mikä vielä, niin ummetusta ollut sen lisäksi. Tänään onneksi helpotti tuo ummetus, mutta maha edelleen hieman kipeä. :cautious:

Onko muilla myös, että lämmin ruoka ei maistu, mutta kaikki välipalat maistuu ja niitä voisi napsia koko ajan. Mie oon hurahtanut jugurteihin ja sipsiin :whistle: lämmin ruoka alkaa maistua sit ku on jo syönyt vähän ja eväät on kerätty pöydästä, niin sit voisi syödä kunnolla :ROFLMAO:
 
Bettinah: toivottavasti tuo Oksentelu loppuisi pian :)

Nämä pari päivää on kyllä ollut kyllä sieltä ja syvältä. Maha on ollut edelleen kipeä ja mikä vielä, niin ummetusta ollut sen lisäksi. Tänään onneksi helpotti tuo ummetus, mutta maha edelleen hieman kipeä. :cautious:

Onko muilla myös, että lämmin ruoka ei maistu, mutta kaikki välipalat maistuu ja niitä voisi napsia koko ajan. Mie oon hurahtanut jugurteihin ja sipsiin :whistle: lämmin ruoka alkaa maistua sit ku on jo syönyt vähän ja eväät on kerätty pöydästä, niin sit voisi syödä kunnolla :ROFLMAO:
Toivottavasti :) mä muuten tein havainnon tässä kun olimme mökillä siskon kanssa ja söimme kalaa ja perunoita niin molemmilla meni vatsa sekaisin ja tavallaan ummetus mutta silti ihan kuin ripuli. Eli se ei tullut kunnolla ja vatsaan sattui kovasti :eek: ja kylmät väreet menivät keholla ja sattui. Siis tuli mieleen tosta sinun ummetuksesta. Sitä mulla myös ollut lähes koko ajan. :/

Ja lämmin ruoka ei maistu myöskään täällä. Ihan kamalaa jotenkin. Vähän otan mutta kun pitäisi syödä niin menee vain vähän tai ei ollenkaan. Kaikki herkut, etenkin jäätelö olisi sellainen jota voisi syödä ja syödä. Tai roskaruoka, kerrosateria, pizza, kebab Nammm!
 

Yhteistyössä