*Helmikuun helmet 2017*

Heh. Mä selvisin jo toisesta koettelemuksesta puhtain paperein.
Siis 2 viikkoa sitten oli mun ystävän juhlat, joissa esitin juovani viiniä (kaadoin kuitenkin lavuaariin ja nurmikolle). Kukaan ei epäillyt.

Eilen oli mun kaverin tuparit ja mä lähdin sinne autolla ja syynä tietenkin se, että "mun mies päivystää, niin en voi ottaa alkoholia jos mies joutuukin töihin ja yksi lapsi on kuitenkin viikonlopun kotona." :D

Tästä ei edelleenkään tiedä mun ja miehen lisäksi kukaan muu kun mun 2 läheisintä ystävää. Ajattelin rakenneultran jälkeen (~rv 20) paljastaa lapsille ja sen jälkeen kaikki varmasti tietää ;)

Oinas ja Onni 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Pelkään että joku keksii raskauden siitä että oon vähentänyt kahvin juontia tosi paljon. Tietysti närästykseen vois vedota jos joku kyselee. Jouduin tänään kertomaan valmentajille, kun harrastan kontaktilajia. En millään olisi halunnut kertoa mutta jos meinaan jatkaa urheilua, niin pakko kertoa. Ajattelen että kertominen tuo huonoa onnea. :(Kukaan muu ei vielä tiedä.
 
Itse en ole koskaan juonut kahvia, mutta tupakoinnin lopettaminen herätti heti kysymyksiä kaveripiirissä.
Mä vaan valehtelin, että lapsille lupasin, että ennen kesää lopetan ja jos mä jotain lupaan niin sen myös pidän :D
 
  • Tykkää
Reactions: ViiruP
Moi kaikki! Mä en tuu varovasti, vaan rytinällä mukaan listoille :ROFLMAO::ROFLMAO:kauan odotettu ja letrozol avusteinen selkeä plussa tehty tänään :love:taustalla siis nelisen vuotta yritystä ja yks keskenmeno ja nyt haluun nauttia tästä heti, edes pienen hetken, vaikka takuita loppuun pääsemisestä ei olekaan. Mä nautin tästä onnesta just nyt!

20.2. / Cicada / 24 / NKL / 1. Lapsi
 
Tänään tuli pikkuhousunsuojaan punaista tuhrua aika paljon :(. Soitin päivystykseen niin ei oikein voi tehä mitään,jos tosi kivuliaaksi menee niin näytille...

Itellä ja miehellä tuli itku,pelottaa mennä vessaan...hyytymiä ei ole tullut ja kipuja ei ole. Tänään aivastaessa vihlasi kovasti,mutta muita kipuja ei.

Pelottaa ihan helvetisti mutta toivoa vielä..luin että tosi yleistä vuoto alkuraskauden aikana. Viimeksi ei kyllä ollu..

Onko teillä vuotanut alkuraskauden aikana ja silti jatkunut raskaus?
 
devine toivotaan että on harmitonta! Mulla itellä tuli viikko sit rusehtavaa valkovuotoa kesti vaan päivän ja tänään myös... kyllähän se vähän mietityttää.. mut parhaani yritän olla murehtimatta kun eipä siihen voi itse vaikuttaa kesken menee jos menee.. on myös jotain pieniä nippailuja tuolla masussa ja välillä kanssa kun aivastaa niin oikeen repäsee tuolta vatsasta. Jostain luin et jopa joka neljännellä tai viidennellä on jotain vuotoa alkuraskaudessa ja se on harmitonta niin kauan kunnes ei oo voimakkaita kramppeja eikä isompaa vuotoa.
 
Oinas, mä oon kans samaa mieltä. Synnyttäminen on yks kullin luikaus verrattuna siihen mitä tää odotus aika on. :D Vaikka mielellään en synnyttäiskää, tieto lisää tuskaa. :D

Denive, mulla tuil dpo10 vuotoo. Mutta siihen se jäi ja viivat vahvistu onneksi. :) Eihän toki mitään varmaa lupaa, mutta parempi se on kun vuoto. :) Toivottavasti on sinulla harmitonta alkuraskauden vuotoa.

Mä odotan oireita, eli toisin sanoen pahoinvointia. :D Hyvä jos alkaa, onpahan ees jotain konkreettista oiretta. Mutta on se kamalaa yökkäillä, oksentaa ja voida pahoin melkeen puoleen väliin saakka. :sick: Huomenna ajattelin soitella neuvolaan. Varmaan heinäkuulle menee sitten eka neuvola. :love:

ViiruP&papu 4+6
 
Tänään tuli pikkuhousunsuojaan punaista tuhrua aika paljon :(. Soitin päivystykseen niin ei oikein voi tehä mitään,jos tosi kivuliaaksi menee niin näytille...

Itellä ja miehellä tuli itku,pelottaa mennä vessaan...hyytymiä ei ole tullut ja kipuja ei ole. Tänään aivastaessa vihlasi kovasti,mutta muita kipuja ei.

Pelottaa ihan helvetisti mutta toivoa vielä..luin että tosi yleistä vuoto alkuraskauden aikana. Viimeksi ei kyllä ollu..

Onko teillä vuotanut alkuraskauden aikana ja silti jatkunut raskaus?
Miulle terveydenhoitaja sanoi, että vuoto ja menkkamaiset kivut on molemmat normaaleja, mutta jos ne tulee yhtä aikaa ni sit pitää mennä näyttämään. Eli jos siulla ei kipuja ole, niin sit kai se on vaaratonta vuotoa. Pystyttekö työ rauhoittumaan jollain tavalla? Se rauhoittaa myös siun kehoa.
 
Onko kuinka monella uuvuttavaa väsymystä? Mie en meinaa tolpillani kestää, kun väsyttää niin sairaasti. Onneks ei ole pahoinvointia, kunhan vain välttelee pahoja hajuja ja pesee hampaat vaahtoamattomalla tahnalla ja suht nopeasti. Mut tää väsymys. Voi luoja.
 
Piinamiina, väsyttää ja etoo. Erilaista väsymystä kuin normaalisti. Perusväsymystä vastaan jaksaa taistella ja tsemppaamalla saa oltua energinen. Mutta tää väsymys on sellaista, että on vaan pakko pysähtyä ja levätä.. Sohva on kutsunut tehokkaasti..
 
Onko kuinka monella uuvuttavaa väsymystä? Mie en meinaa tolpillani kestää, kun väsyttää niin sairaasti. Onneks ei ole pahoinvointia, kunhan vain välttelee pahoja hajuja ja pesee hampaat vaahtoamattomalla tahnalla ja suht nopeasti. Mut tää väsymys. Voi luoja.
Väsymystä on, mutta ei nukuta. :D Vaikea selittää. On enemmänkin sellainen uupunut olo. Etomista on ja näytän sen vuoksi jopa kalpealta. Mieskin aivan naurahti minulle tänä aamuna, kun tulin alakertaan ja olin aivan kalpea. Okseta ei ollenkaan, mutta sellainen 12 tunnin kestävä kestokrapulao on.
 
Hei kaikille, täältä varovainen ja arka käsi nousee pystyyn.

Löysin tämän ryhmän ja osan viesteistä lueskelin, mutten kaikkia. Oma tilanteeni on hyvin sekava vielä, enkä tiedä uskaltaako tässä vielä mihinkään ryhmiin liittyä ennen varsinaista ja lopullista päätöstä... Taustalta löytyy yksi abortti vuosien takaa ja nyt vkloppuna plussasin, yhden yön jutun seurauksena. Että semmoinen kesäihmeylläri!

Suurin haaveeni on aina ollut äitiys ja aikoinaan päätöksen tekeminen oli todella vaikeaa ja asiasta henkisellä puolella toipuminen vei aikansa. Silloin oli kuitenkin poikaystävä rinnalla. Nyt on (toivottavasti) kypsymistä tapahtunut ja punnitsen asiaa tarkkaan. Kovasti olen kallistumassa lapsen pitämisen puolelle, vaikka tilanteeni on kaukana siitä satumaisesta kuvitelmasta, jossa elämäntilanne on valmiina lapselle. Mutta minkäs teet kun toinen päättää nyt olla tulossa?

Löytyykö muita yksin odottajia tai samanlaisilla taustoilla olevia? Kuulostelen tässä vielä omia tuntemuksia ja mikäli tänne myöhemmin olen vielä tervetullut, niin kirjoittelen enemmän tietoja. :)
 
Hei kaikille, täältä varovainen ja arka käsi nousee pystyyn.

Löysin tämän ryhmän ja osan viesteistä lueskelin, mutten kaikkia. Oma tilanteeni on hyvin sekava vielä, enkä tiedä uskaltaako tässä vielä mihinkään ryhmiin liittyä ennen varsinaista ja lopullista päätöstä... Taustalta löytyy yksi abortti vuosien takaa ja nyt vkloppuna plussasin, yhden yön jutun seurauksena. Että semmoinen kesäihmeylläri!

Suurin haaveeni on aina ollut äitiys ja aikoinaan päätöksen tekeminen oli todella vaikeaa ja asiasta henkisellä puolella toipuminen vei aikansa. Silloin oli kuitenkin poikaystävä rinnalla. Nyt on (toivottavasti) kypsymistä tapahtunut ja punnitsen asiaa tarkkaan. Kovasti olen kallistumassa lapsen pitämisen puolelle, vaikka tilanteeni on kaukana siitä satumaisesta kuvitelmasta, jossa elämäntilanne on valmiina lapselle. Mutta minkäs teet kun toinen päättää nyt olla tulossa?

Löytyykö muita yksin odottajia tai samanlaisilla taustoilla olevia? Kuulostelen tässä vielä omia tuntemuksia ja mikäli tänne myöhemmin olen vielä tervetullut, niin kirjoittelen enemmän tietoja. :)
Mielestäni jokainen odottaja on tervetullut! Voimia sinulle päätöksentekoon - se ei varmasti ole helppo mitä tahansa päätätkin! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Mielestäni jokainen odottaja on tervetullut! Voimia sinulle päätöksentekoon - se ei varmasti ole helppo mitä tahansa päätätkin! <3
Kiitos! <3 Juu helppoa ei totta tosiaan tule olemaan. Huomenna olisi tarkoitus kertoa tälle miehelle asiasta ja saada juteltua, toivottavasti ilmaantuu paikalle.. Tässä sitten rauhassa puntaroidaan ja pähkäillään. Opinnot kesken, talous kuralla ja tukiverkko kaukana. Mutta kai käytännönasiat aina järjestyy, mikäli sellaisen asenteen tässä ottaa..

Omien vanhempieni kanssa välit ovat viileät, kertominen omalle äidille tuntuu todella vieraalta ja olenkin suunnattoman kateellinen kaikille teille, jotka olette voineet heti kertoa tilanteesta lähimmäisille. Meillä vielä sopivasti veljen vaimo ja oma siskoni odottavat (la:t tämän vuoden puolella), joten melkoista vauvarumbaa olisi tiedossa.. Onneksi on ystäviä, 3:lle ystävälleni olen kertonut, ettei tarvitse ihmetellä kun juhannus sujuukin vähän rauhallisemmin kuin mitä alunperin suunnittelin.. :D
 
Onnea esvalle!! ja muille uusille plussanneille:) mulla on pari yh-kaveria ja he on pärjänneet aivan loistavasti! Arjen supersankareita <3

Täällä ei oo vieläkää oksennettu :eek: oikeaa lämmintä ruokaa tunnun tarvivan tiheästi ja huono olo alkaa tuleen, kun ed syönnistä on pari tuntia aikaa.. mutta sit aina olo helpottaa. huomenna eli tänää olis se varhaisuä iik!

luppelo 7+0
 
Tervetuloa uusille!:love:
Esvalle tsemppiä, on varmasti hankala tilanne mutta toivotaan että kaikki loksahtaa paikoilleen :) meillekin raskaus tuli yllärinä :p tiedän myös yh-äitejä, jotka ovat pärjänneet hienosti :)

Täällä tänään 6+1! Aletaan vähän tottua ajatukseen jo vaikka on siinä kyllä vieläkin sulateltavaa :ROFLMAO: meinasin että varaan alkuraskauden ultran viikolle 8+
Luppelo tulehan kertomaan miten ultra meni! :)
 
Maanantai -huomenta! Onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan!
Ihosta oli joku kysellyt, mä arvelin raskautta n. viikko oletetun ovulaation jälkeen, kun ihoon tuli epämääräisen paljon näppylöitä mitä ei normaalisti ole. Yleensä päivä-kaks ennen menkkoja tulee yks iso finni. Nyt oli erilaista, tosin plussan jälkeen on iho taas tosi siisti :)
Väsymys on todella lamaannuttavaa. Öisin tulee nukuttua helposti 10-11h ja silti voisin nukkua päikkärit. Asiaa ei tietysti auta yhtään lomalaiset lapset, jotka on virtaa täynnä ja äitinkin pitäis jaksaa :p Itse en siis vielä ole lomalla, puoltoista viikkoa vielä töitä.. jaksaa jaksaa.

Kuulin eilen kaverilta, että niillä on ollu joulun aikaan tuulimunaraskaus (tiesin siis yrityksestä). Oli selvinnyt ultrassa ettei asukkia löydy ja sitten lääkkeellinen tyhjennys :cry: Tuli todella paha fiilis heidän puolestaan sekä hieman pelko, onkohan meillä kaikki kunnossa.. mietintään tulee uudelleen se alkuraskauden ultra. Tällä viikollahan voisi jo jotain näkyä (nyt 6+1)?
 
Tänään tuli pikkuhousunsuojaan punaista tuhrua aika paljon :(. Soitin päivystykseen niin ei oikein voi tehä mitään,jos tosi kivuliaaksi menee niin näytille...

Itellä ja miehellä tuli itku,pelottaa mennä vessaan...hyytymiä ei ole tullut ja kipuja ei ole. Tänään aivastaessa vihlasi kovasti,mutta muita kipuja ei.

Pelottaa ihan helvetisti mutta toivoa vielä..luin että tosi yleistä vuoto alkuraskauden aikana. Viimeksi ei kyllä ollu..

Onko teillä vuotanut alkuraskauden aikana ja silti jatkunut raskaus?
Mulla on myös tullut parina päivänä vähän vuotoa :( Tiedän, että tämä voi olla täysin normaalia mutta huoli on kova. Sen takia varasinkin tälle päivää privaan ajan, vaikka en tiiä onko siinä mitään järkeä kun viikkoja on niin vähän, ettei siellä välttämättä mitään näyt vaikka kaikki oiski ok.
 
Mulla on myös tullut parina päivänä vähän vuotoa :( Tiedän, että tämä voi olla täysin normaalia mutta huoli on kova. Sen takia varasinkin tälle päivää privaan ajan, vaikka en tiiä onko siinä mitään järkeä kun viikkoja on niin vähän, ettei siellä välttämättä mitään näyt vaikka kaikki oiski ok.

Tsemppiä ja ilmoittele miten meni ultra:)! Täällä vielä piinaa 1viikko ja 1pvä ultraan..
 
Ketjun aloittaja varmaan päivittää tiedot listaan, sitten kun kerkiää :)

Mä oon ehkä nyt hieman rauhoittunut, kun tosiaan eilen olin ja tulin vähän turhankin rytinällä :ROFLMAO: Nyt tässä koneella helpompi kirjoitella. Mukava myös ollut lukea ketjua ja juttuja oireista :) Mulla ei vielä ole ollut oikein mitään sen erikoisempia tuntemuksia.. hieman väsyttää, viluttaa ja on rinnat kipeät/turpean tuntuiset, mutta ei juurikaan mitään muuta.. tai no itseasiassa onhan mulla ollut tykytyksiäkin... onkos kellään kokemusta niistä? noh onhan tää tosi alussa vasta 4+0... :p

Vuodoista: Tiedän pari tapausta, että raskauden kolmena ekana kuukautena tullut ihan kunnon menkat, vaikka kaikki ollut masussa ihan hyvin.. toivoa siis kai on jos ei hirveitä kipuja ja isoja hyytymiä tule.. mutta onhan se kuitenkin ihan hermoja raastavaa se epätietoisuus.. :unsure:
 
Vuoto/menkat raskauden aikana: Myös minun ystävällä oli kahdet ihan kunnon kuukautiset raskauden aikana ja kaikki meni hyvin - terve poika syntyi, joka on nyt vilkas neljävuotias. Toivotaan, että Devinellä ja VonPuudelssonilla olisi kyse siitä! Voimahalit ja tsempit teille! <3

Tämän päivän varhaisultraan menijät: Tsemppiä! Meillä on viikko ja yksi päivä ultraan! <3

Kesäyllätys ja yllätys rv 6+0
 

Yhteistyössä