*Helmikuun helmet 2017*

Mä sain vihdoin neuvolasta kiinni jonkun. Niinhän siinä kävi, että siellä lasketaan edellisten menkkojen mukaan LA eli sain neuvolan jo ensi viikon torstaille, jolloin neuvolan laskujen mukaan olisi 9+2 (eli laskettu tammikuun puolella reilusti). Todellisuudessa viikkoja ei tuolloin ole kyllä kun 7+4. Sanoi, että tuolla menkkojen mukaan mennään nyt, mutta vaihdetaan sitten ekan ultran mukaan LA oikeaksi. Itse kyllä menen edelleen tuolla omalla ajatuksella..

Mistä hankinnoista haaveilette tulevaa vauvaa varten? Minulla siintää mielessä jo vaunuhankinnat! Olisi ihana päästä jo koeajamaan uusia kärryjä! Täytyy toki malttaa mielensä vielä kun niin alussa ollaan eikä tiedä tosiaankaan, asuuko tuolla kukaan. Toivottavasti asuisi :love:
 
Varhaisultrasta ite kävin sillo viime perjantaina ja menkkojen mukaan ois pitänyt olla 7+2... mutta olikin 5+6... aika pieneltä siellä näytti..ruskuaispussi näkyi ihan hyvin ja kyllä sieltä just ja just sen alkion erotti :love: gyne erotti vielä paremmin ja sydämen väpätyksenkin...itse en ihan niin selkeesti erottanu mutta jotain väpätystä kai näin:barefoot: eli suosittelen jos vaan maltatte odottamaan ainaki sinne 8vkolle koska silloin näkyy jo aika selkeesti... itekkin oisin ehkä vielä odottanut...mut tosiaan kun ei voi tietää just et mitä viikkoa vastaa..
 
Hankintojahan innokkaasti tein jo heti plussan jälkeen jotta tuntus konkreettisemmalta :) ostin 50cm minit puolipotkarit ja kappahlin alesta jotai pientä. Jos nyt odottais sinne ultraan ennen muita hankintoja. Rattaat kans on mietinnässä että tarviiko sillon vielä tuplia kun poika ois vauvan syntyessä 2,5v. Ehkäpä jotku tuplamatkikset ois hyvät. Päikkärivaunuiks masutyyppi saa noi mitkä esikoisellaki oli. :) muuten meiltä löytyykin kaikkea jo, hoitopöytä, kaukalot ja telakka, vaatteita ym. Mut aina pitää jotain uuttaki saada <3
Sänkyjuttuja pitää miettiä myös kun poika nukkuu vielä pinniksessä että siirretäänkö junnusänkyyn ennen vauvan syntymää vai nukkuuko vauva ensin kehdossa/äp-laatikossa tmv ja myöhemmin vaihdetaan poika isompaan ja vauva pinnikseen vai miten. Mut ehtiihän niitä, täs on vielä hyvässä lykyssä se 8kk mietintäaikaa :)

Maikkki 5+0
 
Täällä kans jo pähkin, että tarvitaanko tuplia kun ikäeroa tulee pari viikkoa vaille 2v. Voi olla että seisomalaudallakin pärjää, mut ois se ehkä helpompi kun sais ton elohopean kytkettyä johonkin:LOL: mut onhan tässä vielä aikaa miettiä:D

Nuttana ja Naava 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Minkä merkkisiä kaukaloita teiltä löytyy tai ootte miettiny hankkivanne?

Mähän jo ennen plussaa oon kattonut niin tarkkaan kaikki mitkä haluan :LOL::giggle: vaunuja myöten...mut ehkä mä vielä mietin...

hankinnat en oo vielä uskaltanu ostaa mitään, vaikka mieli tekis..ehkäpä sitte vasta np- ultran jälkeen.

Kinder_kitty & minion 6+2
 
Mahtava juttu VonPuudelsson! (y)(y)Neuvolasta laittoivat lähetteen varhaisraskauden ultraan jotta viikot varmistuu. Tuskin näkyy sykettä vielä kun viikkoja on vasta 5+4 sinä päivänä kun ultrataan, ja kuulemma ultraavat vain vatsan päältä. Täytyy vaan jaksaa odotella sinne 12 viikolle että voi alkaa iloita raskaudesta jos kaikki on hyvin. Vähän kurjaa kun ajatukset on koko ajan tässä raskaudessa ja vaikea keskittyä lomailemiseen esikoisen kanssa. Täytyisi keksiä tekemistä jokaiselle päivälle että ei ehtisi niin ajatella asiaa.. Mietin helpottaisko jos kertoisin jollekin ystävälle..
 
  • Tykkää
Reactions: kesäyllätys
Mahtava juttu VonPuudelsson! (y)(y)Neuvolasta laittoivat lähetteen varhaisraskauden ultraan jotta viikot varmistuu. Tuskin näkyy sykettä vielä kun viikkoja on vasta 5+4 sinä päivänä kun ultrataan, ja kuulemma ultraavat vain vatsan päältä. Täytyy vaan jaksaa odotella sinne 12 viikolle että voi alkaa iloita raskaudesta jos kaikki on hyvin. Vähän kurjaa kun ajatukset on koko ajan tässä raskaudessa ja vaikea keskittyä lomailemiseen esikoisen kanssa. Täytyisi keksiä tekemistä jokaiselle päivälle että ei ehtisi niin ajatella asiaa.. Mietin helpottaisko jos kertoisin jollekin ystävälle..
Varmasti helpottaisi. Kerro, jos siltä tuntuu! :)
 
Hei! Täälä ilmottautuisi uusi odottelija joukkoon :love:
Toista vauvaa yritetty -15 syksystä lähtien ja nyt pidimme muutaman kuukauden 'tauon' että lopettaisin turhan murehtimisen ja se kannatti kun heti tärppäsi! Esikoinen on 12/2014. Viikkoja pitäisi olla nyt 4 ja neuvolaan pääsen soittamaan vasta huomenna.
Oireita ei ole ollut kun vrt ensimmäiseen mutta muutama päivä oviksesta lähtien nänneissä aina välillä olo että maitoa heruisi! :D Nälkä on myös koko ajan, ihan koko ajan! Viime raskaudessa podin heti todella kovaa väsymystä ja n 4kk oksensin aamusta iltaan. :sick:

Neuvolaa saatan joutua odottamaan elokuulle kun meidän neuvola menee kiinni heinäkuuksi joten vähän ehkä harmittaa jos joutuu niin kauan odottamaan :(

Ei muuta nyt aluksi, tarrasukkia :love::love:

LA 23.2. /PAMPULI, 2/ KOS / toinen lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Lauantaina tein positiivisen testin ja laskureiden mukaan laskettuaika on 15.2., joka tarkentuu sitten kun pääsee neuvolaan. Ennen elokuuta siis jännätään jotta kaikki menisi hyvin tai no joo kyllä mä myönnän jotta stressaa tosi paljon.

Tää on siis mun viides lapsi ja neljäs raskaus. Enkä vieläkään osaa ottaa rennosti, tai no onhan edellisestä kerrasta jo kohta kolme vuotta.

Tiedot on:
15.2/ emja/ 36/ K-SKS/ 5.
 
Ilmottaudun mukaan. La 6 .2. Pitäisi varmaan jo soitella neuvolaan aikaa :) kuopus on 2 vuotta ja 3 kuukautta kun uusi tulokas syntyy. Mitään raskausoireita ei ole vielä ilmaantunut. Tosin Imettäessä nännit ovat hivenen aremmat kuin ennen. Pitikö sen pahoinvoinnin jo alkaa?
Jyväskylässä asutaan joten täällä myös jakaudutaan.
 
Ihania uutisia varhaisultrassa käyneillä :love: Ja uusille onnea plussista!

Tuplaratas mietintöihin omat kommentit: poika oli 2v9kk kun tyttö syntyi ja hankin tuplat sitä varten, että pääsin hyvin lenkkeilemään molempien kanssa kesät-talvet. Tykkään lenkkeillä ja meillä 2 koiraa, niin niiden kanssa tullut paljon käveltyä ja helpotti kun pääsi ns. reipasta lenkkivauhtia kun esikkokin pääsi kyytiin. Seisomalauta meillä oli myös, tosin poika kerran nukahti siihen kesken lenkin seisaalleen :ROFLMAO:
Riippuu siis varmaan tosi paljon jokaisen omasta käyttötarpeesta ja miten pitkiä välimatkoja liikutaan rattailla/vaunuilla.

Turvakaukalo
meillä aiemmin ollut Brio telakalla ja oli hyvä. Nyt en ole vielä muuta miettiny kun että se pitää saada rattaiden runkoon sitten adaptereilla kiinni!
 
Tyyppinen mitkä tuplat teillä oli/on? Meillä tulisi tytön ja vauvan ikäeroksi 2v2kk, matkustetaan lähi- ja kaukojunilla, busseilla mutta harvemmin autolla ja ratas valikoimaa riittää :D yritin olla optimistinen ettei toi tomera tytsy tarvitsisi vaunuja enään sillon kun ei niitä nytkään juuri käytä mutta matkustamistahan se helpottaa hurjasti!
Kohta soittelen neuvolaan ja katsotaan mitä sieltä sanotaan(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Meillä oli Emmaljungan tuplavankkurit, isoilla pyörillä, jotka kulki loskassa ja hiekassa. kaupunkiolosuhteisiin ne olis varmasti aivan liian isot ja kankeat. Meilläpäin ei paljon julkisia käytetä, ei junia eikä bussejakaan :D Ja autossa niitä ei paljon myöskään mukana roudailtu.
 
Iik, tunnen itseni nyt ihan untuvikoksi, kun lueskelen teidän kokeneiden kertomuksia hankinnoista ja muista :LOL: varmaan tulen kyselemään (tyhmiä) kysymyksiä tässä matkan varrella.. huomaan, että en oikein vielä meinaa sisäistää olevani plussanneiden puolella.. Pää on ihan pyörällä :ROFLMAO:

Varhaisultra ja eka neuvola on nyt varattuna heinäkuulle :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariiii ja Maikkki
Oi ihanaa miten paljon uusia odottajia, ja Kaz:lla sama laskettu ku mulla :)

Cicada älä oo huolissas, tyhmiäki saa kysyä ja kaikista meistä tulee raskausaikana enemmän tai vähemmän aivottomia että kokeneiltaki saattaa tulla tyhmiä kysymyksiä :D

Tota mäki mietin tuplien kohdalla ku lenkkeillään maalla mutta pitäs mahtua autoonkin ja kaupungissakin niillä mentäs.
 
Cicada täälä voi kyllä hyvällä omatunolla kysellä mitä vaan, kyl meille jokaiselle aina jossain kohtaa tulee se öö hetki :LOL::X3:

Tupliin vielä et lueskellut ryhmissä paljon juttuja et kun on ostettu ne tuplat niin niitä ei sitten olekaan enään tarvittu tai toisin päin, että saapi nähdä mihin tässä päätyy:D:whistle:
 
Tervetuloa uusille odottaville!

Mä olen keskittynyt juttelemaan tuolla fb-ryhmässä enemmän mutta yritän täälläkin kyllä edelleen käydä.

Hankintoja ei meille liiemmin tarvitse tehdä koska esikon jäljiltä on kaikki. Mä en edes tykkää vauvahankintojen tekemisestä joten tää on tosi huojentavaa tällä kertaa. Kaukaloksi tulee Maxi Cosin Pebble jossa isofixtelakka koska se menee noihin meidän matkarattaisiin (quinny extra zap, lämmöllä Suosittelen yhdelle lapselle kevyiksi matkarattaiksi jotka kantaa vaikka kainalossa) Tuplia meille tuskin tulee vaikka ikäeroa 1v 10kk, esikoinen ei ole koskaan viihtynyt vaunuissa/rattaissa eli lenkkeilyt on jääneet vähiin eikä julkisilla tarvitse kulkea eli seisomalauta varmaan riittää lyhyisiin kauppa/puistoreissuihin. Tuplamatkikset tosin jos löytyisi käytetyt.
 
Nyt alkaa olo helpottaa,ei ole enää punaista vuotoa ja uskon että masussa pieni köllii <3. Viikon päästä varmuus asiaan :). Kiitos teille tsempeistä <3.

Myytiin meidän turvakaukalo ja ostettaisiin pienelle sitten isofix kiinnityksellä oleva. Vaunuina Enmaljungat, isoveikka on yli 3vee vauvan synnyttyä niin mietin jos seisomalauta riittäisi
 

Yhteistyössä