** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Jokohan Hedukalla tuhisee nyytti sylissä?? Vauvauutisia odotellessa... ;)

Tervetuloa vaan Piiu ja Rosaeh =)

Eilinen neukkakäynti oli taas just sellainen kun tuolta tädiltä osasin odottaa. Kaikki oli ihan ookoo, hemppa taas tosin oli laskenut vaikka yhden obsidanin joka päivä olen ottanutkin :/ Mutta huvittavinta oli se että oma neukkatäti totesi vauvan pään olevan napakasti tuolla alhaalla jo viikolla 34 ja tämä sijainen mittanauhaa sovitellessa totesi vauvan olevan vielä ylhäällä |O |O :headwall: Hohhoijaa, mutta onneksi tälle tädille mittanauha kertoo kaiken, sf-mitta kun tämän mukaan oli pari senttiä pienentynyt kuitenkin viime viikosta niin sen perään hää totes että onhan se laskeutunut :kieh: Ajattelinkin jo että onpas tämä masukaveri kummallinen kun meinaa suun kautta ulos tulla jos ylöspäin vaan itseään punkaa :D Viimeksi mittanauha kertoi tälle tädille että on meille tulossa iso vauva, kun kerran mennään yläkäyrillä ja viis äitipolilla tehdystä kokoarviosta jonka mukaan tämä on saman kokoinen ellei pienempikin kuin kakkonen oli :headwall: |O Olisi terkka ennemmmin hiljaa kuin viisastelee asioilla joista ei oikeesti tiedä. No joo, jätän tämä omaan arvoonsa ja toivon että mun ei kovin montaa kertaa tarvi enää neuvolaan mennä :whistle:

Tämän aamun aikana mullakin on ollut ajatuksia että voi kunpa syntyisi pian, jostain yön aikana tullut jokin malttamattomuuden tunne :whistle: No, toivotaan että se on ohimenevää :D Mitään kummempia merkkejä ei ole, maha toimii edelleen sujuvasti, jopa taas yöllä sai käydä kakkosellakin mutta näin on kohta menty jo kaks viikkoa.

Hienoa että meitä on täällä monenikäisiä ja eri maailmoista ja silti juttu luistaa :D

Nyt täytyy mennä aamutoimiin, esikolla tänään kerhokuvaus jonne vien molemmat poitsut sisaruskuvaan =) Palailen taas myöhemmin :wave:

äitsy ja pieni 38+5 :heart:
 
Huomenia.

Nothing new from here. :snotty: Yhdeltä neuvola.

Samanlaista vihlontaa ja jännää jomotusta tuolla alapäässä... kamalan hiljanen poika tuolla mahassa on kyllä...täytyykin siitä mainita sitten iltapäivällä....

Kiva kattoa kun tuo pikkuakka tuolla peilin edessä harjottelee nenän kaivamista...tuhina käy ja nenä, nenä hokee vaan...sulosta. :LOL:
Koko aamu ollaan luettu kahta kirjaa edestakas..osaan jo ulkoa ne...


Niisku-neiti saikko selville mistä se punaruskea vesi tuli?

Tervetuloa! rosaeh! Ei täällä iällä oo väliä! mukaan vaan joukkoon tummaan..meitä on moneen junaan...välillä osa jää asemallekin.. :LOL:

Nyt täytyy mennä aamupuuron syöntiin...

Jepsu ja Martti 39+2 :heart:

Niin se la vaan lähenee...
 
Tervetuloa vaan rosaeh =) Mulla tuli juuri tuollaista kuvailemaasi rusehtavan veren sekaista limaa viime torstaista aina maanantaihin asti, siitä lähtien ei ole tullut. Vielä ei ole mitään tapahtunut, mutta viime yönä ja tänä aamuna on ekaa kertaa ollut sellainen olotila, että onkohan tässä lähtö edessä lähiaikoina... menkkamaista jomotusta, mikä ei uutta, mutta koko mahan alueella ja on ikäänkuin olisi vanne mahan ympärillä puristamassa... vaikea selittää, ei ole normi supistelua kuitenkaan. Neuvolan th kuitenkin sanoi tuosta limavuodosta, että senkin perusteella voi alkaa synnärille lähtemään nyt kun LA on ohitettu. En tiedä oliko limatulppaa vai ihan vaan veristä vuotoa, sitäkin voi tulla kun kohdunsuu kypsyttelee. Mutta jos vuoto on kirkasta tai kovin runsasta, niin sitten on syytä ottaa äitipoliin yhteyttä. Katsotaan kuinka meitin käy :D

Emmie mut kyllä otettiin samana päivänä polille kun perätilaa alettiin epäillä... kannattaa varmaan vähän muistuttaa niitä olemassaolostaan ja painostaa, kyllähän sillä käännöksellä alkaa kiire olemaan jos sitä vielä yritetään. Tosiaan vauva saattaa kiinnittyä asemiinsa koko ajan tiukemmin ja tila ja lapsivesi vähenee. Jos se nyt sitten on ihan viime aikoina kääntynyt, niin luulisi sen sitten takaisinkin päin voivan pyörähtää, toivotaan että käännös onnistuu vielä! =)

No niin, aika hankkia päivän närästys... aamukahville... :p

Hissukka rv40+3
 
Jahvetille jaksuja iltaa varten :hug:

Itse en jaksa yhtään enää käydä missään kun tulee ohjeita tee sitä ja tätä! joko olet kokeillut sen ja sen keinon. :kieh:

Jepsu ei mitään ole lisää ainakaan tullut. Ihmetyttää vaan tämä rauhallisuus. Minä olen rauhallinen verrattuna muihin aamuihin. Vauva on rauhallinen. Jotenkin outo olo.

Hartiat olleet eilisestä asti tosi tosi jumissa.

Ja taas väsyttää taidan mennä huilimaan ihan sänkyyn asti.

Palailen myöhemmin.

Niisku-neiti & rinsessa 39+6
 
Pikaseen tulin kertomaan että

TYTTÖ SYNTYI 3.2.2008 :heart: :heart:
Raskausviikolla 39+5 painoa 3475g ja pituutta 50cm, pipo 36cm! kerron myöhemmin miten meni, vauva voi hyvin ja äiti on TOSI väsynyt mutta onnellinen....
 
Katselin tuossa Helmet pinoa että on syntynyt 29.1. jälkeen joka päivä vauva, joinakin päivinä useampikin. Aika vauhdilla on aloitettu helmikuu! :D Ihana katsella syntyneiden listaa, joka vaan pitenee koko ajan! :heart:

Itsellä ei kyllä mainittavaa ole taas tähän aamun tapahtunut, mutta onhan tässä aikaa vielä muutama päivä. Kunhan ei yli mene niin tyytyväinen olen ja kunhan elävien kirjoihin syntyy. :heart:

Tervetuloa Rosaeh ja Piiu! Kiva kun tulee uusia "kasvoja" vielä tähänkin pinoon meidän helmikuun hermojen kans. :D

Nyt meen taas nostaa jalat ylös, ei kestä yhtään olla täs koneella. :headwall: :headwall:


Vanamo+Viltsu 39+1 :heart:
 
:headwall: :headwall: :headwall:
Ei ois pitäny käydä keittiössä hakee juomista. Katoin ikkunasta, nii äitihän se tuolla lenkillä veteli menemään..juu...ei kyttää ei :headwall: :headwall:

:'( :'( :'( Oikeesti, mun pää hajoo kohta muiden takia, miksei ne vaan anna olla, kyllä ne sit kuulee!!!! Etenkin kun mekin viel lapsenlikkaa sit tarvitaan kun lähtö tulee :snotty: :snotty:

Onnellinen oon kyllä, et kertaakaan ei oo puhelin piipittäny!!!!!!!!!! Kukaan ei oo soitellu mitään ei viesteilly...no, mesessä kyl kaikki huutelee :p |O :kieh:
Ja tarhalla kuulemma joka päivä ku isäntä hakee, niin mun entinen hoitotäti on jokojoko, mut se nyt on ihana tyyppi muuten :heart: ite en okkaan enää kuopusta tarhasta hakenu, mis saa hoitaa sen nyt viel ens viikon :p :kieh:

Että sellasta vuodatusta taas :saint:
 
Jahvetti:
Ei ois pitäny käydä keittiössä hakee juomista. Katoin ikkunasta, nii äitihän se tuolla lenkillä veteli menemään..juu...ei kyttää ei :headwall: :headwall:
Vähänkö palais piuha!! Onneks meiän isovanhemmat, ne pysyy himassaan ja töissä ja käy omil kulmil lenkillä. :kieh: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Jahvetti:
Ei ois pitäny käydä keittiössä hakee juomista. Katoin ikkunasta, nii äitihän se tuolla lenkillä veteli menemään..juu...ei kyttää ei :headwall: :headwall:
Vähänkö palais piuha!! Onneks meiän isovanhemmat, ne pysyy himassaan ja töissä ja käy omil kulmil lenkillä. :kieh: :eek:

Noi asuu tossa alle kilsan päässä, et omilla kulmillaanhan neki...tosn viime aikoina lenkit on vetäny tänne suuntaan :headwall: :LOL: :LOL:
Ja mein äitillä on nyt just kuukauden loma, et mitäpä sillä on muuta ku aikaa lenkkeillä...kas kummaa, kun se loma sattu just tähän kohtaa |O |O
 
huomenia!!!! :wave: :wave:

onnittelut tarpalle! :flower: :flower:

rosaeh ja piiu terve tuloa remmiin :wave: :wave:

tänää äippäpoli,hyvä homma.tietää mikä on alakerran tilanne.koko viikon ollu illalla perhanan kipeitä suppareita pari tuntii ja sit katoaa ku pieru saharaa!
miu onnel ne on todellakii(supistanu)siis supistanu paikat umpee!!!!!

haluu eroon mahasta,vaikka la vast tiistain.mut mie oon laskenu aikani päässä jo päättyneen.tää elämän(ihaninta aikaa)odotus,saa nyt miu puolest riittää!
sorry marmatus mut pännii taas aamust!
eile oli sit jotai limaa pöksyissä,ei ois kannattanu mainita siitä.sitä ei oo sen koommin näkyny!rupesin jo miettii et taitaa miu silmis sitä limaa olla ennemmi ku pöksyissä!

marzu 39+2
 
huomenta kaikille :)

onnittelut tarpalle tyttövauvasta :flower:

tervetuloa uudet helmikuiset =) minäkään kauan täällä kirjoitellut,ja sekin aika vähäistä.lueskellut kyllä alusta asti,ja viimeset 1-2kk ollut ihan riippuvainen...

eilen illalla supisteli monta tuntia,ehkä 10-15min välein(en kellottanut kuitenkaan) ja olin ihan varma et tulis lähtö yöllä.. odotin vaan et voimistuisi..yleensä ku niitä tulee ehkä 4-5 kerralla ja nyt sitä kesti aika monta tuntia.mut mut..jonnekin ne sit hävis kun unille maltoin mennä..

huomenna olisi sitten LA...ihan outoa..nää 3 muuta kun tullu jo tähän mennessä..
 
Ihana tyttö syntyi perheeseemme 3.2, mitat: 3420g ja 49cm :heart:

Vauva voi mainiosti, ja äitikin toipunut hyvin hankalasta synnytyksestä (palaan siihen myöhemmin, jos ehdin...tyttö pitänyt kyllä ensi päivät kiireisenä!!)

Eilen siis kotiuduttiin ja yö meni koko perheellä valvoessa. Oma maito ei tahdo riittää (en tiedä eikö ole vielä kunnolla noussut, vai oliko tämä nyt sitten tässä... jo sairaalassa jouduin turvautumaan lisämaitoon. Tästä mulla ihan hillitön stressi ja paniikki, mikä ei varmasti asiaa helpota. Jos jollakin jotain lohduttavaa sanottavaa aiheen tiimoilta, niin mielelläni ottaisin tietoa/neuvoja vastaan). Nukkunut en ole synnytyksen alkamisen jälkeen (la-su) yönä kuin varmasti vajaa viisi tuntia yhteensä :(

Muuten siis kaikki hyvin, tyttö aivan ihana tuhisija :heart: , ehkä tämä arkikin tästä vielä lähtee rullaamaan...

En ehtinyt lukea viestejänne, mutta onnittelut kaikille vauvautuneilleja tsemppiä vielä kärvisteleville!

Mirtsu ja typy
 
Huomenta!

Onnittelut kaikille vauvautuneille!

Taas yks huonosti nukuttu yö takana ja supistuksia on epäsäännöllisesti. Mä niin mielellään antaisin nämä omat supistukset jollekin niitä tarvitseville, koska mä en niitä tarvii. On se sektio aika jo sovittuna perätilan vuoksi, joten toivon ja rukoilen ettei tää alkais itekseen syntymään. On tää raskaus ollu rankkaa, kun supistukset alkanu jo rv17 ja siitä asti täytyny ottaa rauhallisesti ja edelleen vaan jatkuu. No parisen viikkoa kun vielä jaksais :kieh:

Mut hei tulkaapa nyt hakemaan multa nää supistukset pois :saint: Välillä on jopa kipeitäkin :/

Chili rv 37+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chili:
Mut hei tulkaapa nyt hakemaan multa nää supistukset pois :saint: Välillä on jopa kipeitäkin :/
Jos vaan jotenki saat ne tänne siirrettyä, niin mie TOSI mielelläni ne ottasin vastaan :whistle: :ashamed: :wave:

:headwall: :headwall: :headwall:

Jahvetti 41 tasan :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiti79:
..ihan outoa..nää 3 muuta kun tullu jo tähän mennessä..

Mullakin esikoinen syntyi 40+5 (vedet meni, sitten käynnistettiin), kakkonen käynnistettiin 38+4 ja kolmonen käynnistettiin "tänään" eli 41+0...että pisimmälle tää viimenen todellakin menee, niinkun olen alusta asti ounastellu :snotty:
 
huomenta kaikille! kylläpäs oli taas ihania uutisia luettavana, kun avasi koneen näin aamusta :heart:

valtavan suuret onnittelut Tarpalle ja Mirtsu-81:lle perheineen prinsessojen johdosta! :flower:

jaksamista vauva-arkeen näin alkupäiville ja tulkaahan kertoilemaan synnytyskertomuksia kunhan ehditte ja jaksatte :)!

ja Hedukalle kans myöhästyneet tsempit synnärille, vaikkakin vauva taitaa olla jo sylissä siellä suunnalla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Chili:
Mut hei tulkaapa nyt hakemaan multa nää supistukset pois :saint: Välillä on jopa kipeitäkin :/
Jos vaan jotenki saat ne tänne siirrettyä, niin mie TOSI mielelläni ne ottasin vastaan :whistle: :ashamed: :wave:

:headwall: :headwall: :headwall:

Jahvetti 41 tasan :snotty:
Mie kovasti yritän :kieh: Mut nyt täytyy mennä makoilemaan, josko ne lähtis tulemaan sinne päin :D

 

Yhteistyössä