** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

mietin tässä uskaltaisiko lähteä kaupungil käymään..uudet imetysliivit tarvis..monta kertaa pitäny,mut ei sit ikinä mukaan tarttunut.ja ny ois kappahlissa kaikki liivit 9,95e.. mun säkällä vaan alan sovituskopis synnytteleen..vaik samapa tuo kunhan jossain alkaisin..
 
Onnea Tarppa pikkuisesta tytöstä! =) :flower:

(.) Eli perätilan käännösyritykseen huomenna aamulla kymmenen maissa! :$ En tiedä itkeäkö vaiko nauraa... haluan sinne yritykseen kyllä (pelkään siis leikkauksia aivan sairaasti) mutta mikäköhän on mahis että kääntyy vielä?!?! rv:t on kuitenkin jo 38+3... No... huomenna sen näkee sitten...

Hissukka: Kiitos että kannustit soittamaan tuonne ä-polille! :D Muuten olisin varmaan vaan venaillut täällä kotona että "kai ne kohta mulle soittaa..." :whistle: Kun äsken sinne soitin ja vähän painostin niin tosiaan lupasivat ottaa mut huomenna. =)
 
Onnea Tarppa ja Mirtsu! Hyvän syntymäpäivän on teidän neidit valinneet..
Mun tyttö syntyi juuri samana päivänä 2 vuotta sitten ja vuosi sitten tuona päivänä mentiin naimisiin.

Tälle kakkoselle oon sanut mahan läpi, että sulla on kolme vaihtoehtoa syntyä, joko 3 helmikuuta, 3 maaliskuuta tai hätätapauksessa 29 helmikuuta ( karkauspäivä ) .. vaikka oisin jo valmis vaikka tänään lähtemään synnyttämään.
Mutku meidän perheessä kaikki juhlat on 3 päivä jotain kuuta ja miehen on täten helppo ne muistaa (muistaa ja muistaa).

Miehen kanssa eilen naurettiin kippurassa sängyssä yöllä, että jos se 3 ässää oikeesti toimii niin meillä sitä tehdään väärin.
Jätin siivouksen pois, mutta leivoin ja käytiin ulkoilemassa reippaasti, saunoin kyllä ja seksiä illalla, mutta se valaspainiksi kutsuttu seksi ei nosta edes sykettä, sellaista loimuilua vaan kyljettäin. Mies tokas sitten lopuksi, että vaikkei syke nouse, niin toivottavasti tuo aine pehmittäis sulle ees paikkoja.. Ja raukka tietää, että kun synnytys on ohi niin alkaa aika pitkä kuivakausi, jos samanlailla menee kuin ekasta. Onneks G-piste ohjelmassa oli tästä eilen puhetta ja mies kuuli sen muidenkin suusta kuin minun, ettei voi kiinnostaa. :snotty:

Sain muuten eilen jalkahieronnan ekakertaa sohvalla tässä raskaudessa, lähti nesteet jaloista kiertämään ja se varpaiden kihelmöinti loppui. Ja aamusta sain sukat sukkelaan jalkaan. Vonkaisko taas tänään illalla uusinnan hieronnasta, että turvotus taas laskis.

Ja vielä kakkajuttuja..
Mun maha on tässä kohta kaks viikkoa toiminut kuin mikä lie pikajuna. Yleensä maha ei toimi kuin kerta viikossa tai kaks ja joudun syömään luumuja, pellavansiementä yms yms mutta nyt.
Joka ikinen yö juoksen kiireen vilkkaan vessaan kun yöllä supistaa ja suoli tyhjenee. Ja jos tuosta mainitsisin jollekkin naamatusten, niin kommentti on "sullahan synnytys lähenee".. Itse en ole samaa mieltä yhtään. Mutta olen iloinen tuosta toimimisesta mutta voisin myös olla iloinen jos synnytys lähenisi.

Tulipas paljon omaa (.)

Anteeksi

Mumetsu (oisko 37+4?)


 
onnea mirtsu-81 :flower:

jahvetti kai nää neloset meinaa et kun kerran viimesiä jotka uunista ulos tulee ni annetaanpa äippien kunnolla odotella.. mulla tosiaan eka tuli 39+1(vedet meni) toka 38+3 (vedet meni) ja kolmonen 39+5 (alkoi supistelulla) ja nyt siis 39+6.eihän tää vielä siis yliaikanen,mut kun..

anoppi kans illalla soitteli mikä olo,kyl se vaan saisi jo alkaa tulemaan.onko ollu semmone olo et tulee pian..plääh..oloja on joo..tulee ja menee..vaikee kyl sanoo synnytänkö tänään vai koska..oishan se kiva jos voisinkin itse päivän ja ajan päättää..

tyttö (3v9kk) eilen illalla kuiskutteli kovasti vaaville et tules jo..saman tien alkoi kyl mahas bileet..on se vaan ihana ku noi lapset odotaa kovasti vauvan syntymään.jopa esikoinen..jolle alkuunsa ei kovin iloinen asia ollut..
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Tarppa:
Profilissa löytyy pikku PRINSESSA! :heart:

*oih* Ihana!!!!
:heart:

Voi kun meillekin kohta jo tulisi oma..


Onnea kaikille nyytin saaneille!!! Mie yritän jatkaa vanhaa linjaa, ja YRITÄN poistua koneelta loppu päiväksi etten liikaa odottelisi vaavia.. ompelukone odottaa :)

t. C81 ja 38. vko lähenee loppuaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
(.) Eli perätilan käännösyritykseen huomenna aamulla kymmenen maissa! :$ En tiedä itkeäkö vaiko nauraa... haluan sinne yritykseen kyllä (pelkään siis leikkauksia aivan sairaasti) mutta mikäköhän on mahis että kääntyy vielä?!?! rv:t on kuitenkin jo 38+3... No... huomenna sen näkee sitten...
Toivottavasti kääntö sulla onnistuis, voihan se hyvinkin kääntyä jos on ihan viime päivinä siihen asentoon kääntyny. Mulle kääntöä yritettiin rv 36+2, mut ei saatu käännettyä, koska istukka oli tiellä. Ja se oli aika epämiellyttävä toimenpide :kieh: Mut jos sillä on hyvin tilaa kääntyä, niin se voi mennä sutjakkaasti ja kivuttomasti.

Ainahan on mahdollisuus myös synnyttää perätilassa, jos vaan katsotaan et vauva mahtuis perätilassa tulemaan, mut minä ensikertalaisena mieluummin valitsin sektion. Vaikka kyllähän sekin jännittää :/

Tsemppiä sulle huomiseen yritykseen =)

 
Vanamo (lausun sun nikin aina vanamonbaari)
Ja sitten tuo 3 ässää meinaa mua tympästä ihan hulluna kun kaikki vaan hokee (nuoret ja vanhat) että ne kolme ässää häätää sen masuasukin..
HALOO, jos se oikeesti ois noin niin miksei siitä ole mitään faktaa mustaa valkoisella.

Viikonloppunakin serkkupoika sanoi, että hekin lähti heti synnyttämään kun illalla oliva saunoneet (sai saunan rakennettua loppuun vasta tuolloin) eka kertaa. Haloo niillä oli jo menossa yliajalla se raskaus!

ääh anteeks tunteenpurkaus.

Ja mitä vielä tuohon saunomiseen tulee, normaalistikkin meidän perhe käy saunassa joka toinen tai kolmas päivä..
Ja siivousta pitäis harrastaa kans joskus, mutta enemmän syke nousee kun tytön kanssa ulkoilee pulkkamäessä
ja seksi, ehkä se pitäis olla muuta kuin sitä valaspainia, että syke nousis

piip piip piip


 
ja vielä sitä, etten tänään jaksanut neidin kanssa lähteä ulkoilemaan vaan istun läppärin kaa sohvalla ja neiti leikkii omiaan tuossa.
Vaikka tiiän, että kun ei ulkoilla niin päikkäreille meno on tuskaa, mutta ovela äiti lahjoo tytön meidän sänkyyn päikkäreille ja meen viekkuun..

Saa kerrankin surffata netissä ja vittuuntua rauhassa. Harmi vaan kun karkit alakerrassa..


 
peittojen heiluttelusta täällä ollu paljon puhetta..meillä aika vähäistä..viimeksi varmaan kuukausi sitten..ja ny kun ehdotellu ni mies ei oikein ole innostunut..meinaa kun aika alhaalla on jo ja jos vaik pää tuleekin eteen tai jotain..

mites kauan teillä muilla on kestänyt synnytyksen jälkeen ennenkuin seksiä koitettu? minä kun en enää muista.. vai pitääkös odottaa jälkitarkastukseen vai siis ihan sit ku jälkivuodot loppuu ja paikat kunnossa? juu,3 lasta ennestään..mut en yhtään muista miten menny seksitouhut synnytyksen jälkeen..
 
Mirtsulle ja Tarpalle onnea vauvoista!, hyvän synttäripäivän valitsivat; mulla sama (tosin 31v. aiemmin..).

Mun lonkka on ihan käyttökelvoton :'( , se ei kestä painoa yhtään ja on ihan s**tanan kipee.. Kävely ois ihan asiallista jos ei tarttis klonkata.
Kävin jo tossa neuvolassakin. Samaa tahtia mennään edelleen: paineet korkeat, painokin noussut (turvotusta), pissa plussalla. Ainoa mikä oli alentunut, oli sf-mitta (viime to oli 36cm, nyt 34cm) että ehkä kävely on sittenkin auttanut ja vauva alkanut mennä vielä alemmas. Kehotti jatkamaan kävelyä. Nyt mä viisastuneena en lähe enää koirien kanssa pitkälle vaan meen mielummin vaikka vähän kauemmas kauppaan..
Saatiin vauvakin hereille, yleensä se nukkuu aamusella pitempään ja illalla liikkuu.

Eilen shoppailureissu (tai sit se karkin syöminen..) kyllä sai jotain aikaiseksi. Vauva liikkui tosi paljon ja illalla/yöllä tuli enemmän supistuksia. Yöllä jo aattelin että "nyt ootellaan.." ku supparit tuntui erilaisilta.. Mut sit mä nukahdin ja supparitkin loppuivat.

Rv 39+4...


 
Meillä edellisen synnytyksen jälkeen meni varmaan 3kk ennenkuin kokeiltiin seksiä.. Ja tuo oli minusta kiinni.
Aina kun tulin niin maito suihkus tisseistä kaareessa, tyhmä tunne josta en pitänyt.
Ja normi seksielämä alkoi varmaan vasta puol vuotta synnytyksen jälkeen.. Ja mikä on normaali?? :LOL:

Ja eilen joku nainen sanoi siinä g-piste ohjelmassa, että 3 viikon päästä synnytyksestä heillä harrastettiin seksiä. Mulla vielä tikit oli tuolloin haittana ja nehän ois revenneet irti.

 
Tarpalle ja Mirtsulle onnitelut :heart: :heart:

Täälä ollaan, same shit-different day..jotenkin on tosi saamaton olo ollu oikeestan koko viikon...joskos tänään taas vähän koittas ryhdistäytyä (niin vissiin, kuultu ennnekin |O )

Viime yöllä repesin tyystin kun ylläripylläri mies oli jo unten mailla ja lueskelin siinä sitten meidän perhe lehtee ja yks kaks akvaariosta kuulu ihme lorahdus niin mies pomppaa ylös ja kysyy " tuliks sulla pissa" :LOL:

-n-
 
Jee! Täällä olis laskettu aika tänään! Siis uä:n mukaan, kuukautisten mukaan sunnuntaina.. Eli pian alkaa tapahtuun! Ei mulla siis mitään oireita ole, mutta mieli korkealla :p .. Maanantaina jos päästään sinne asti, laittas taysiin kokoarvioon, vaikka sen maanantaina sain. Tyttö oli n. 3500kg ja olin ihan tyytyväinen. Neuvolassa kuitenkin sanoi, että jos yliaikaseks menee, niin heti vaan koko arvioon ettei ehdi kasvaa nelikiloseks, what!? Kasvaaks ne muka niin nopiaa tällai loppuvaiheessakin???

Mua ei ainakaan haittaa, ku porukka soittelee ja viestittelee että joko.. Mä itseasiassa tykkään siitä, ja musta on kivaa ku joku jaksaa jännittää myöskin ja olla kiinnostunut =) .. Siis vielä.. Nukuin viime yönä ku tukki, noin 11 tunnin unet sain ja taas väsyttää. Siis vällyjen väliin takas...

Onnea vauvan saaneille ja tänään synnyttään lähteville!

Lammiska 39+4 ( Uä:n mukaan 40+0 )
 
taidan tästä lähteä laittautuun kaupungille menoa varten...siis ripsaria ja katon peilistä ettei hiukset sojota minne sattuu..ei ole paljon jaksanu laitella..tietty voisi piristää jos vähä enempi panostaisi ulkonäköön, mut ny tuol ulkona semmone ilma et ne ripsaritkin varmaan leviää.. :wave:
 
:flower:

Sain pari tuntia nukuttua, jee.
Täällä sataa hiljalleen lunta. Voi kun nyt pysyisi maa valkoisena.
Odotan iltapäivää kuin kuuta nousevaa; mies lupasi että mennään purilaisia syömään :p
Niin, syöminen=ainoa iloni :whistle:

39+4
 
Onnittelut Tarpalle ja mirtsulle tytöistä! :heart: :heart:

Sulonen tuhisija Tarpalla profiilissa. :heart:

Emmie tsemppiä huomiselle! toivottavasti kääntö onnistuu vielä. :hug:

Käytiin kärryttelemässä ulkona ja tuntu et ei voi liikkua minnekkään. juili niin maan perkuleesti tonne alas ja se hieman lievempänä jatkuu yhä. Ei oo mun kävely vielä näin koville ottanu....



Niisku-neiti josko sulla on tyyntä myrskyn edellä??!! ja lähtö koittas...

Kiinamama taitaa olla synnärillä kun ei oo kuulunu mitään? jokohan pikkumukelot on syntyny?

Mites se pusuapina?

Pitäs mennä suihkuun mut taidan oottaa et ukko herrää niin voi olla lapsenvahtina...saa rauhassa käydä. tyttö kyl nukkuu nyt mutta silti... Aamulla ku se tuli töistä niin sano et oli sumplinu vapaata ittelleen...nyt oli 3 yötä vielä töissä ja sit 5 yötä vp, joten sitten mara saa tulla. :D Ihana toinen :heart:

Josko menis levyks hetkeks...

Jepsu ja Martti 39+2 :heart:
 
Hei, olen luvannut laittaa tätä linkkiä hieman esille, koska toinen tekijöistä on läheinen, joten tässä se nyt tulee. Linkissä on siis kysely 2000-luvulla synnyttäneille ja se on osa kätilöopiskelijoiden opinnäytetyötä. Aiheena on "Synnytyksen jälkeinen keskustelu - oikeus jokaiselle äidille".

Josko teillä jollakin olisi mielenkiintoa vastata tähän, Jahvetti ainakin aikansa kuluksi :LOL: No ei vaan, sorry :ashamed:

http://www.helistin.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=30938
 

Yhteistyössä