***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
toivottavasti nää tuntemukset ei nyt lopu ku niistä "ääneen" kerron :snotty:
Mie oon kans aatellu, et ois varmaan parempi olla vaan hiljaa :whistle: :kieh:
Tääkin jo, kun eilen lupasin/päätin lopettaa valittamisen, ni on ainaki mielialaan vaikuttanu :LOL: Enää en ees oota mitään tapahtuvaksi 2 viikkoon :whistle:
 
Painoa pikkumiehellä 2,6kg, pituutta 47cm. Rv37 syntyi. Huomenna mennään katsomaan, en millään malttaisi odottaa :xmas: Mummo lupasi illalla pistää kuvaviestiä tulemaan.

Kyllä vetää mielen matalaksi Tuttemuin tarina. Täytyisi yrittää muistaa täällä omien valitusten keskellä, että jokainen uusi elämä on ihme.
Tsemiä kaikille tänään jakautuville :heart:

38+2
 
heissulihei!
nyt onkii jännät paikat monta vauvelia näkee pian päivänvalon!mie oon täällä sellane ahkera lukija,mutta kirjotukset jää vähiin.kyllä raskaus on jännää.mietin just et miun kohalla supisteli viikolle 35. sitten kun ne loppu niin ne loppu.vaikka hehkutin että seksi on varma keino minun kohalla..ni paskan marjat tässä raskaudessa nykyää mikää saa suppailee!mitä sitä keksis,kun ei voi kävely lenkkejäkää tehä.kun on tuo nivus- ja selkäkipu sellasta et jalat saattaa mennä alta.vali vali no korkeintaa enää 4vko.tänään 38+0
emä olis uskonu et näin pitkälle pääsee ku oli sellane suistus raskaus,lekurinkii ennuste oli tammikuun puoliväli.mutta onneksi ollaan tässä!
uusille tulioille tervehdykset!
marzu 38+0
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja c81:
Tää lähtee äippäpolille.. tais mennä vedet.. Palailen asiaan myöhemmin! Toivottavasti vaavin kanssa!
Väärä hälyytys-.- yö seurannassa ja takas kotia :( Kätilöt epäili että ois ollu ehkä jossain ylempänä reikä tms että ois sieltä tullu vesi. Vähän testitikku muutti väriä eilen, muttei tarpeeksi, ja tänään oli nega. Mutat mielummin sitä kotona onkin! (niin varmaan.. oispa jo nyytti kainalossa!!!) Väsyttää vaan kun suppaili koko yön (saamatta suurempia aikaiseksi..) enkä oo saanu nukuttua, joten nyt päikkäreille ->


 
Ei tullu siivoilusta kauheesti mitään, ku muistin KELAlle yhtä asiaa soittaa..sit väänsinki kahteen otteeseen verotoimiston ja kELAn kaa puhelimessa..meinas hermo mennä, kun molemmta asoista eri mieltä. No, tuli selvä asiasta, mut mä lemppaan kun rankkitynnyri, ku alko hiottaa..piti ääntäki alkaa korottaa :kieh: .
Nyt ei sit jaksaskaan enää ees imuroida. Menkkajomotukset jatkuu alaselällä ja alavatsalla..hohhoijaa.

Palaan taas :wave:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttemui:
civindal, suurperheen äityli ja goldy vauvaonnittelut teille kaikille! :flower:

Oma pikkuinen enkelipoikamme Rudi pääsi taivaan kotiin myöhään lauantai-iltana äidin ja isän käsivarsilta. Olemme surusta niin sanattomia :'(

Kiitos teille saamastamme tuesta!
Osaanotto Tuttemuille ja perheelle! :'( :hug:
 
Pikku-Rudille parempaa tulevaisuutta siellä jossakin :saint: :'(
Toivottavasti Tuttemui ja perhe löydätte ilon vielä jostakin elämäänne. Kovin näytät yrittävän positiivista asennetta, emme voi kukaan tietää, kuinka rankkaa teillä tällä hetkellä onkaan. Onnellisempaa tulevaisuutta teille :heart:
 
Tulen tuolta elokuun vauvojen odottajista tänne puolelle käymään. Eilen minulla oli npultra ja löydöksenä omfaaloseele, eli vatsaontelo ei ainakaan rv 11+6, ollut mennyt vatsan sisälle. Kuulin tuolla elokuun vauvoissa, että täällä joku äiti, kenen vauvalla on vastaava ja on leikattu.
Meillä huomenna aika TYKS:ssä 9:ltä ultraa ja mahdollisesti istukkabiopsia, jos näytteenotto mahdollinen, tai jos tilanne kovin paha mietitään jatkojuttuja. Siis sikiöllä lisäksi turvotusta niskan ja pään alueella.

Sinä äiti kenen lapselta leikattu omfaloseele, voisitko mahdollisesti laittaa minulle yv:tä milloin todettiin ja oliko muita löydöksiä ja mitä jatkotutkimuksia tehtiin?

Ystävällisin terveisin Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti masuasukki :heart: rv12
 
Laitanpa heti toista viestiä tulemaan..

Ekasta raskaudesta olin saikulla syyskuusta saakka supisteluiden takia, neiti päätti syntyä kuitenkin vasta 40+3..
Eli jotenkin oon varma vaikka joka päivä tulee säännöllisiä supistuksia tunnin pari (ei semi kipeitä kuitenkaan) niin loppuun saakka tämä nyytti pysyy kasassa ja pitkät viikot vielä edessä.

Ainoa mikä mua huolestuttaa, että joutuukohan tämänkin nyytti sitten syntymän jälkeen osastolle vai ei. Tyttö kiikutettiin infektio-osastolle valohoitoon ja lääkeruisku päähän viikoks. Onneks sain parin yön päästä itsekkin mennä yöpymään neidin huoneeseen ja opetella vauvaelämää.
Nyt vaan en tosiaankaan jaksais tuota rulianssia vaan haluaisin mahdollisimman nopeeta kotiin normaaliin rytmiin.

Kelasta sen verran, että mulle tuli tuo verokortti kotiin ja siinä ei ois kuin veroprosentti 10 ja kelahan ottaa äitiyspäivärahasta sen 20%, tympäsee tuokin. Vaikka tietää, että sen saa sitten ens vuona veronpalautuksessa takaisin, mutta mielellään mää sen rahan ottaisin jo kuukausittain kouraan.

Ruuanlaittoon välillä, ajoin miehen ja neidin ulos hetkes ennen päikkäreitä että saan rauhassa tehdä ruokaa..

Mumetsu

 
Näin unta, että olin jollain synnytysosastolla, siellä oli tupa täynnä ärsyyntyneitä naisia masut pömpöllään, kaikilla oli varmaan viikon yli odotus ja siellä sätittiin toisia minkä kerettiin :eek:
Hoitsut siellä teki parhaansa, mutta niillekään muuta kun äristiin koko ajan... Oli muuten sellanen laitos etten ikipäivänä haluis mennä, toivottavasti on olemassa vaan mun unissa... :whistle:
 
pusuapina :LOL: :LOL: ! Kauhee paikka..näitköhän sä unta meistä? :LOL: Että joudut raukka meidän kaikkien kaa osastolle :LOL: ..ois näky, kun tää porukka ois samassa tilassa..

Mulle iskeny varmaa se UNIPÖPÖ! Nukuin yli 10h ja ihan sikeesti ja taas ihan silmät ristissä..Päätäkin särkee paljon! Ei kai tuota nyt viitti taas makkaamaan männä :whistle: :/

Eipäs ole kevytmelankoliasta kuulunut. Ilmotan heti, ku laittaa viestiä :)
 
Rouva Pikkumyy: Civindalista taidat puhua. Epäilen, että tavoitat hänet parhaiten yv:llä. Pari päivää sitten hän taisi laittaa viimeksi kuulumisia.

Evaellen: Otin ilolla halaukset vastaan.

(.): Mies valitteli aamulla, että meillä on nykyään hierova sänky. Olin saanut unissani ainakin 2 epikohtausta lisää. Täytyy myöntää, että olo on aikas rätti, vaikka olenkin nukkunut pitkälti toista kellonympärystää. Lisäksi flunssa painaa päälle.
 
heipps

ja tervetuloa Mumetsu! =) Lisäsin sut tonne ekan sivun listaan!

c81: Tais olla kuitenkin jännät paikat vai? paljos sulla niitä viikkoja olikaan ja harmittiko, kun piti kotio palata? :/

Kaikille unelialle: Ei kun unta palloon vaan niin paljon kuin sielu sietää! Heräsin just äsken aamupäiväunilta, melkein kaks tuntia uinuin. :D Nyt pittää lähteä sinne kestovärjäykseen! Nähhäänpä taas! =)
 

Heipparallaa.

Väsyttää ihan sikana. Ja tää meidän pikkanen on ruvennut työnteolla saada itsensä ulos. Riehuu niin kovin et mua supistaa :eek: Voiko oikeesti käydä näin vai supistaako mua ja sitten vauva vasta riehuu...

Ei kyllä se ekaks riehuu ja sit tulee supistus. Enhän mä pysty tässä koneellakaan istua :whistle: ´

Niisku-neiti & riehu rinsessa 39+0 :heart:
 
Suurperheen äidille perheineen onnittelut hiukan myöhässä :flower: eilen unohtui kun luin Tuttemuin kuulumiset. Itkettämään alkaa vieläkin heti, joten parempi kai jätttää palstailu toiseen kertaan...onnea matkaan kuitenkin kaikille, jotka vauvanhakureissulle ovat lähdössä.

Hissukka rv39+1
 
Tuttemuille ja perheelle syvä osanottoni! :hug:

"Lapsen, jonka Herra antoi, Herra otti luoksensa.
Herralla on kädessänsä syntymä ja kuolema.
Jeesus seiso vierellämme, kun niin vähän ymmärrämme
teitä pyhän Jumalan, alla murheen vaikean."

vk 248:2

Onnea kaikille vauvan saaneille ja niille, jotka pian tietävät saavansa! :flower:

Ei oikeen omia kuulumisia nyt jaksa kertoa, kun pyörii pikku-Rudi mielessä. Tuntuu omat vaivat aika pieniltä...
Jepsu, kävin ostamassa sitä rasvaa, mistä sanoit ja tuntuu ainaki hetkellisesti puuduttavan... Toivottavasti se auttaa ja parantaa kunnolla. Ja ei tosiaan ollu kalliskaan!
 
:eek: Nukuin 3 tunnin päikkärit! Ompa ylipirtee olo.... :whistle: Taidan lähteä kävellen hakemaan neidin eskarista jospa sais vaikka pari nipistystä aikaiseksi.. matkaa tulee yhteensä edestakas 3,5km :D Saunaan tekis mieli on jotenkin semmonen nihkee olo :x Pitänee illalla rämäyttää kunnon löylyt ;)

Tarppa ja toukka 39 tasan...
 
Niisku josko tuo rinsessa ois tuloillaan nyt, alkaa käydä yksiössä neliösentit vähiin :D .

Minun menkat (ilman vuotoa ) laajenee kipuineen tonne sisäreisiin :eek: . Supistaakin välillä. Tuo sisäreisien kipuilu onkin jo uutta. Mitähän tämä raskaus keksii huomiseksi? Alkaa kohta kiputilat loppumaan :LOL:
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
c81: Tais olla kuitenkin jännät paikat vai? paljos sulla niitä viikkoja olikaan ja harmittiko, kun piti kotio palata? :/
Juu.. kyllä ne siellä äippäpolilla/synnärillä meinas että se ois siinä, että vaavin kanssa vaan ulos - mutat eipä se nyt sitten niin mennytkään. Kyllä harmitti kun osastolta molemmat huonekaverit siirty yöksi jo saliin ja on varmaan jo nyytit vieressä :S. Mutta eipä niitä viikkoja vielä liikaa ole - senkun pikkuinen kasvaa vaan.. vaikka kyllä mulle ois toi 2,9kg mitä ne eilen arvio, riittäny. Kun itsekin olen kovin pieni. Mutta eikun kärsivällisesti jatkamaan odotusta...

C81 36+1

 
Huh, nyt tuli päivän urotyö tehtyä: pesin saunan ja pesuhuoneen kuuriharjan kans katosta lattiaan. Tuli kyllä semmonen hiki että! Suihku teki terää. Mahdoin olla mielenkiintoinen näky, kun konttasin tän mahani kanssa siellä lauteiden alla :LOL: Mitään kummempia supistuksia ei kyllä edes tullut, saa nähdä jos illalla sit innostuu. Yleensä tulee mulla vähän jälkijunassa rasituksen jälkeen noi supparit...

Nyt voinkin hyvällä omallatunnolla lepäillä loppupäivän =)

t. Piipi + typykkä 37+4
 

Yhteistyössä