** Helmikuun Helmet** tammikuu

Jahvetti ja Cruella kysellään sitten kaikki täällä solkenaan et nyt tuntu sille et olikohan toikin supistus. :LOL: :LOL: :LOL:

Meillevauvakohan se oli..Joo, kävin tarkistaa :D kysyit tosta et voiko kohdunsuu alkaa avautua pelkästään yhdestä supistuksesta. Minä vastaisin omakohtaisesti että kyllä, sillä mulla paikat auki sormelle(ainaki ulkosuu) ja oisko 2-3 kunnon supistusta tullu. Ei kuitenkaan synnytyssuppareita vaan ihan harkkareita vaan. ja kyllähän tota mahaa vetää kokoajan kovaksi ja sillee suppailee mutta eipä ne tunnu missään. Viimeksikin käyrällä mulla kuulemma supisteli mutta en tuntenu ite niitä.(sillon kun typyä ootin)

Apteekkitavaraa joku kyseli ostettavaa sieltä niin ceridalia suositeltiin mulle kun vauvan iho oli aika kuiva. MUTTA meillä kaikillahan varmaan on se suihkepullo jo kun Nelliköhän siitä joskus jotain kivoja vinkkejä antoi. :D :LOL:

Kiin unohtelu on yks kiva homma kun on synnyttäny. Tuntuu että tulee enemmän vaan huonomuistiseksi kun ennen. Ainakin mulla oli viimeks. Kauppalapunkin saa kirjottaa ihan prikulleen valmiiks että muistaa kaikki tarvittavat. Että älä yhtään "häpeile" että unohdit että ukot oli apteekissa. :hug:

Olipas ihania masuja tehty kipsistä. Mun makuun oli se sininen kiemurajuttu. aivan ihania! En vaan jaksa alkaa väsäämään... :ashamed:

Imetyskysymys sellainen että miten teillä joilla jo lapsia niin ovat suhtautuneet kun imetät vauvaa? ihan pienenä. Nyt meidän neiti on kohta sen 1v2kk ja pelottaa että kuinka mustis siitä tulee...

Nyt meen kattoon josko Blues ois kiriny maalilla...

Jepsu ja Mara 36+0 :heart:
 
Hirrrvittävän paljon onnea Tuttemuille :D :flower:

tänään on tullu tehtyä taas urakalla hommia, niin voi taas vetää lonkkaa pari päivää B) pesin pakkauksesta peiton,makuupussin,harsot ja lakanat ja sitte kopistelin mattoja (mies kopisteli peräti kans osan :eek: ) ja sitten luutuilin lattiat ja pesin keittiöstä ja olkkarista ikkunat tosin vaan sisäpuolelta ku oli tuo esikoinen käyny "muutamat" sormenjäljet niihin tökkimässä..irrottelin sitte tosta kantokassista nuo kovikkeet niin jos jaksaa niin huomenna pesen sen ja ton jalkapeitteen, enpä noita muita osia saanu irti..

minä oon ihan rakastunu tohon ä-pakkauksen pussilakanaan, onkohan niitä aikuisten koossa...? yritin käydä finnlaysonin sivuilta ettimässä mutta eipä niitä taida olla.. :/ ois se niin kiva ku vielä esikoisellekki sais niin oltas koko perhe viidakko hengessä :D

piipero86 & piipertäjä 33+5
 
jahvetti: mun pitää varmaan peruu se 24 päivä :whistle: B) ku sehän on jo ens vkolla ja noi etät tulee tänne tällä vkolla ja on sen 2 vkoo :| se seuraava vko kävis paremmin, sovitaanko uus päivä :D
oikeesti, hirvee ressi päällä siitä et sattuuko synnytys alkamaan kun ne on täällä, hyvin todennäkösesti sattuu :/ ja mun tuurilla alkaa yöllä |O paiskaa sit pennut yöllä johonki ja käivistele samalla suppareissa, no way :x mun on päästävä suoraan sairaalaan eikä mutkitella ties minkä kautta...
 
Tuttemuille :heart: :heart: ONNEA! Ja nellille jaksuja, mie inhoon mahatautia, tuntuu olevan liikkeellä täälläpäin nyt :x toivotaan ettei tuu meille... Mulla on ihan järjetön selkäkipu ollut tänään ja kohdunsuulle vihleksii inhottavasti :/ Ylihuomenna ois neuvola pitää yrittää kärvistellä sinne asti :headwall: Kiin en tiiä mitä on neuvottu mutta muistelisin että mulle sanottiin ettei napaan vauvalle saa laittaa desinfioivia aineita jos ei tuu märkää vaan keitetyllä vedellä piti putsata sillai lutraamalla kun neidillä napa tulehtu aikoinaan ja sillai se paranikin meillä... mutta kysy terkalta huomenna. :hug:

Tarppa ja toukka 37+0
 
cruella plääääh...no okei, sun mieliks :D Mun isä ehotti 20. päivää...mut se ois jo täl viikol...kai se käy??? Tai sit 1.2. :LOL: Sais mein äiti nimpparilahjan :LOL:
Mut hei...mie oon aennoitunu nyt että tää syntyy 16.2. kuten tuo mein esikkokin |O :LOL: (siitä oli LA 11.2.) Noh, jos nyt aiemmin |O
 
Harsoista meillä ei tahtonut viimeksi riittää, vaikka niitä oli kai 20-30 :D Puklurätteinä käytin, ja sen lisäksi imettäessä vauvan alla ja rintaa suojaamassa (suihkutissit), sekä hoitoalustan päällä ylimääräisenä suojana kun musta se muovinen alusta on sinällään niin kylmä vauvan selkään. Ja jos tulee pissaa/kakkaa vaipanvaihdon yhteydessä (todella usein tuli meillä) niin helpompi siivota kun voi vaan kerätä harson kasaan. Sen lisäksi kesällä käytin häikäisysuojina ja vaunuissa peittona suojaamassa liialta auringonpaisteelta... ja vaikka missä. Äiti käyttää vastaavia silittäessään (siis silittää niitten märkien harsojen läpi) ja kotikaljaa tehdessään siivilöidessään... nuo harsot on vähän sitä sarjaa kuin vanhat sukkahousut että niitten käyttötarkoituksia on rajaton määrä :LOL: Tosin käyttäisin mielellään eri harsoja vaipanvaihdoissa ja ruoanlaitossa mutta se onnistuu helposti kuviollisten/värillisten avulla. =)

Apteekkihankinnoista täällä olikin jo hyvää listaa, itsellä siihen vielä lisäksi Lansinoh-rasva mikä on tosi hyvä nännihaavoille ja Käsidesi. Vauvan pyllyrasvana olen käyttänyt Decubalia, sekin on apteekista ja hyväksi koettu. =)

Tänään oltiin kaupungilla pyörimässä ja nyt tuli täälläkin tutuksi ne sukkapuikkovihlaisut, sekä se mitä tarkoittaa kun supistukset tuntuu reisissä. Vihloi myös paljon... köpöttelin varmaan kymmenen sentin askelta ja kiukkuilin miehelle kun yritti hoputtaa. :D Huono olokin ollut koko päivän... varmaan seurausta siitä eilisestä sisätutkimuksesta, on taas saanut vähän tapahtumaan jotain. :D
 
Te, joilla on kokemusta myös yökestoilusta: Oletteko minkälaisen paketin väsänneet yöksi? Mulla on tällä hetkellä hommattuna vaan harsoja ja nauhavaippoja, ja jokunen muu testikappale, niin mietin, että pitäisköhän hommata jotain lisäimuja vai riittäiskö esim. tuplaharsot? :/ Kokeilemallahan se tietysti sitten selviää... :)

Kantoliinoista ollu puhetta: mulla on siis hankittuna trikooliina, kun halusin ehdottomasti joustavan liinan. Mulla on myös olemassa puuvillakankainen kantoliina, mikä ei oo siis joustava. Sain sen kylkiäisiks Vauva-lehden tilaamisesta. Liina on väriltään sininen, sanoivat, että farkunsininen, mutta ei mulla ainakaan ton värisiä farkkuja oo... :whistle: Tuo kantoliina on mulla tarpeeton; voisin vaihtaa sen vaikka siihen äippäpakkauksen kestovaippasettiin, jos jollain ois se joutavana... En tiiä saako tällä palstalla ilmotella tämmöstä... :xmas: Mutta ilmotelkaas, jos kiinnostaa! :wave:
 
Lammiska, Pupi voisi ottaa mielellään tuon sinun pakkauksesi "kestovaippasysteemin". Sinulle tulee siitä lähettämiskuluja, voin maksaa, mutta miten tuo yksityisviesti oikein toimii, jos laittaisin sinulle osoitteeni.... minä oon pihalla tässäkin asiassa.... heh heh :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Imetyskysymys sellainen että miten teillä joilla jo lapsia niin ovat suhtautuneet kun imetät vauvaa? ihan pienenä. Nyt meidän neiti on kohta sen 1v2kk ja pelottaa että kuinka mustis siitä tulee...
Omakohtaista kokemusta ei ole (odotan ensimmäistä), mutta veljen esikoinen oli kiinnostunut kun äitinsä imetti vauvaa. Halusi sitten itsekin kokeilla, muttei enää osannut. :) Muutenkin esikoinen oli mahdollisimman paljon mukana vauvan hoidossa ja tämä näkyi sitten leikessä: imetti omaa vauvanukkeaan, leikki synnytystä ja puheli rauhoittavastiomalle nukelleen, kun nukkea itketti. Vaipanvauhdossakaan ei mikään vaihe unohtunut. Tarkkaan oli seurannut vanhempiensa touhuja. :)
 
Vähän erikoinen kysymys nyt tulossa, ja inha asia, mutta jäi vaivaamaan.. Kävin äsken kakkosella, eikä mitenkään ollut sillai kovana tms. Mutta, kun sitä "ponnistin" ulos, ni sattu ihan penteleesti! Siis oikeesti sattu tosi paljon tuonne ales ja alavatsaan. Sit ku lopetin kesken ni kipu jatkui. Ku jatkoin loppuun asti ni se hävis sitten, mutta seuraavalla yrittämällä sama juttu... Painaako lapsi nyt jotain niin paljon tuolla, vai mitähän? Kun oikeesti teki todella kipeetä..

Lammiska ku sanoit että oot muutenkin ihan pihalla vauvan hoidosta.. En tiiä kuinka tosissaan olet, mutta mukava kuulla sillä niin minäkin! :D Oon tässä tajunnut, että en oikeastaan tiedä alle 1-vuotiaista lapsista mitään.. Tai no sellane reilu puolvuotias on nuorin, jonka kanssa olen ollut lähemmissä tekemisissä, sitä nuorempia oon vaan kaukaa katsellut... :LOL: Sen verran tiedän, ettei pudottaa kannata, ja että ku ne ääntelee kovaa ni joku on vinossa.. :LOL: (ehkä se on ihan hyväkin että meidän pieni jää sairaalaan vähän pidemmäks aikaa, niin saan harjotella rauhassa..)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lammiska:
Pupi: minäkään en oo yhtään yv:tä lähettänyt, joten pyydetään muilta apua :attn: :wave: :wave: Laitan sen sitten tuleen sulle, kun saan osoitteesi jotenkin =)
Tuolla ylhäällä on kohta "yksityisviestit", niin sitä klikkaamalla pääsee kirjottamaan ja lukemaan niitä =)

*muoksmuoks*

Sieltä pääsikin vaan lukemaan....

Eli tosiaan, klikkaa tossa toisen nikin alla olevaa keltaista kirjekuorta, niin pääsee laittamaan toiselle yveen.. =)
 
Lammiska, näppäsin sinun nimellä alla olevaa kirjekuorta ja laitoin sinulle viestin. Klikkaa kohtaa yksityisviestit tuolta sivun yläreunasta. Siitä missä lukee... olet kirjoittautunut sisään tunnuksella jne...

Laitan sulle tulemaan osoitteeni ja kyselyä postituskuluista... heh heh! nettinörttiys kunniaan! :LOL:
 
Civindal: Mulle tuli tässä yks päivä pieni paniikki, kun tajusin et nyt on kaikki laitettu vauvaa varten valmiiksi, ja että nyt vaan odotellaan. Sitten aloin miettiin, että hetkinen, tiedänkö mä mitään vauvan hoidosta!? Yhtäkkiä mulla oli tuhat kysymystä päässä, mihin ajattelin et tartten vastauksen, ennen ku tuo tuolta maailmaan putkahtaa.. Joo, kait tää on jotain itseaiheutettua hermoilua. Maalaisjärjellä eteenpäin, vai pitäiskö tässä joku kurssi käydä.. :/
 
Civindal: jos ihan nyt menee kakki/pissi-asiaksi :D niin mulla on tuota mainitsemaasi vaivaa myös esiintyny ja kysäisin tänään neuvolalääkäriltä kun se kerran oli, niin epäili tosiaan sitä että vauva on jo niin alhaalla (ainakin mulla) että se sinne painaa niin ei tavara pääse suolessa liikkumaan ja se kai siinä sattuu...

Mulla oli sitten toinenkin juttu vielä samaan kategoriaan, eli yöpissit: saan rampata iltaisin väh. sen 6 kertaa tunnin sisään ennen kun nukahdan, ja niin että ensin parit pissit on ihan kunnolliset mut ne seuraavat (mieheni kutsuu niitä näin: ) on "pelkkiä sylkäisyjä"... :LOL: ...mieheni on jopa kieltänyt vetämästä vessaa "sylkyjen" takia, mennee kuulemma vettä haaskoon :LOL: :D
 

Yhteistyössä