** Helmikuun Helmet** tammikuu

Nyt jo tammikuu,
pian varmaan jo alkaa ensimmäiset nyytit saapua :heart:


31.1.2008

Jahvetti, 4. lapsi, Koks, T


1.2.2008

Matilda81, K-HKS, T
Nenny06, 2. lapsi, PKKS
Uksa, 4.lapsi, HYS
Äippä70, 1. lapsi, KSKS


2.2.2008

Lumianna, 3. lapsi, KOS
Mirtsu- 81, 1.lapsi, T


3.2.2008

Anna86, 1.lapsi, Kätilöopisto, T
Hedukka, 1. lapsi
Mouse
Tellus1, 1. lapsi, K-HKS


4.2.2008

Cruella DeVille, 2. lapsi, Koks
Eppu75
Goldy, 1. lapsi, TAYS
Hissukka, 2. lapsi, K-HKS
Kevytmelankolia, 4. lapsi, KYS, P
Kiin, 1. lapsi, SKS, T
Nalle-Puh, 1. lapsi, Kättäri
siruko, 1. lapsi, OAS, T


5.2.2008

Niisku-neiti
Pöhinä, 1. lapsi, P
Sininen hetki, 1. lapsi, KOS
Tarppa, 4. lapsi, KYS, T


6.2.2008


Evaellen, 1. lapsi, KOS, T
Hanne-mari, 3. lapsi
Joyeux, 1. lapsi, KYS
Sutska, 1. lapsi


7.2.2008

NelHM, 3. lapsi, KYS, P
Olivia82, 4. lapsi
Piparjuuri, 1. lapsi
mulish, 3. lapsi, P
Suurperheen äityli, 6. lapsi, E-KKS, T
Shiva, 1. lapsi, Nkl, T
äippäHki, 1. lapsi, NKL


8.2.2008

Taikku-74, 2. lapsi
Tiiti79, 4. lapsi, TAYS
Tuulitukka-74, 2. lapsi, KOS
Tuttemui, 5. lapsi, OYS


9.2.2008


Babygirl, 3. lapsi, TAYS, T
Pessi, PHKS


10.2.2008

Aamuaalto, 2. lapsi, PHKS
Lammiska, 1.lapsi, TAYS
Liirah, 1. lapsi,
meijuska, 3. lapsi, E-KKS
Meillevauva, 1. lapsi
Pusuapina, 1. lapsi, TAYS
Sara-70, 3. lapsi


11.2.2008


Kipsu, 1. lapsi
Odezza, 3. lapsi
pilvipouta, 2. lapsi, K-HKS


12.2.2008

Adrian-80, 1. lapsi
Anna-Mari82, 2. lapsi, KYS
Jepsu, 2. lapsi, K-pks, P
Kiina-mama, 3. ja 4. lapsi
marzu-70


13.2.2008

annnas, LKS
Piiju, 1. lapsi, KYS, T
Tillukas, 1. lapsi, SatKS, T
VanamoBr, 2. lapsi, Jorvi , P


14.2.2008

Jijope, 3. lapsi, P
Marie82, 1. lapsi, P



15.2.2008

BellaDelaRosa, 2. lapsi
Nipsuli, 1. lapsi
Piipi79, 1. lapsi, TYKS, T
SEE, 1. lapsi, KOKS


16.2.2008

civindal, 1. lapsi, KOS
Lily-, 2. lapsi, VKS
Olivia, 1. lapsi, K-SKS, P
Pikkuveikka, 2. lapsi, Jorvi, P
Sahrami80, KOS, P
Äitsy80, 3. lapsi, Seks


17.2.2008


Hulipumpsis, 4. lapsi
Tikru71, 1. lapsi


18.2.2008

emmie, 1.lapsi
Puunukke, 5. lapsi, OYS
Rimpe, 4. lapsi
hilunen, 2.lapsi, Koks, T


19.2.2008

Melon, 4. lapsi, TYKS, P
Napsuh87, 1. lapsi
Victoria Crown, 3. lapsi, TYKS, T


20.2.2008

Ciba, 1. lapsi, Jorvi
HEIDOS, 2. lapsi, KOS
miina34, 1.lapsi
Pottu82, 1. lapsi, KYS


21.2.2008

K-M, 2. lapsi
Mielikki, 5. lapsi, TAYS
pinja79, 2. lapsi, K-SKS
Tyttiliini, 2. lapsi
Zuku, 1. lapsi


22.2.2008


Kuukuna, 1. lapsi, Jorvi, P
satu1975, 1. lapsi
Terttu77, 2. lapsi, TAYS
Villapeitto, 2. lapsi, Tammisaari


23.2.2008


Pupi, 1. lapsi, KOS
Saanukka, 1. lapsi, OYS, P
VVG76, 1. lapsi, NKL


24.2.2008

katariina84, SKS


25.02.2008

Chili, 1. lapsi, P
c81, 1. lapsi, KOKS
Heltu, 3. lapsi, K-HKS
Skog, 1. lapsi
Vinja, 2. lapsi, PHKS


26.2.2008

hilari, 5.lapsi,
Mamitre, 3. lapsi, TAYS
Minni80, 2. lapsi
Tohina, kaksoset


27.2.2008

bedluna78, 1.lapsi, Jorvi
Hannipupu, 3. lapsi, KOS, P
Helmiminttu, 1. lapsi
Kia77, 1. lapsi
Liziska, TYKS


28.2.2008


KatariinaVaan, 2.lapsi
Laa Laa, 3. lapsi
Pallukka, 2.lapsi
Piipero86, 2. lapsi, KAKS, P


29.2.2008

Elodie
lumienkeli1, 7. lapsi



Vielä ilman LA:ta

Amppi, 1. lapsi
Anselmi86, 1. lapsi
Burberrynen, 3. lapsi
Karita87
Keiju84, 2. lapsi
Mari-78, 2. lapsi
Minerva, 2.lapsi
Mymmelis
Ninsko
Pikku-Katti
Toukkahaave, 1. lapsi


Syntyneet


31.12.07

Kiin, 35+0, 3180g, 49cm, poika


14.1.08

Matilda81, 2700g, 46cm, tyttö


15.1.08

Tuttemui, 36+4, 2440g, 47cm, poika


18.1.08

civindal, 35+6, poika




Edelliset keskustelut

http://keskustelu.kaksplus.fi/t783780 kesäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t806477 heinäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t828096 elokuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t850196 syyskuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t870202 lokakuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t891173 marrakuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t912972 joulukuu
 
Kerkesin laittaa tän tonne joulukuisiin, ni kopsasin vaan nopaa tänne. Noi erikoismerkit ei tosin kopsaantunu, mutten jouda nyt...

Terve,
ja tsemppiä Kiin! Hengessä ollaan mukana, vaikket tietenkään näitä lue! Mulla tuli kans ihan kylmät väreet, kun aattelin, miten lähellä synnytys voi olla jo omallakin kohdalla...

Nyt on sit viimeiset (niin varmaan ) hankinnat tehty ennen vauvan syntymää. Tai no petarin käy ukko hakemassa loppuviikosta, kun oli vasta tilauksessa. Kyllä oli taas kaupoilla väkeä... Mulla suppaili ja ramppaili vähän massua varmaan tuo kävely, ja kuten joku muu jo aiemmin tuumaskin, mummot ne posrkutti mun ohi, kun on niin hidas tää vauhti... Ja oliko se Nelli, kun sanoi, et tuntuu siltä, et ois meloni toosassa, niin voin kertoa, että mulla oli ihan samat fiilarit tuolla hiippaillessa. tai no ei ehkä ihan meloni, mutta greippi nyt ainakin...

zuku:
epparista täällä (siis OAS:n) sanoivat etteivät enään nykyään tee automaattisesti epparia. Kerto et heillä on kuuma vesi astia kokoajan vierressä, käyttävät siinä "rättiä", mitä pitävät sit välilihan päällä. Ovat tällä saaneet kuulemma hirveesti repeämiä vähenemään. Perustelivat myös sillä et repeämä on "luonnollisempi" ja pinnallisempi mitä leikattu jälki. Kun leikataan, ni katkeaa lihas syitä jne, mut ku repeää, ni repeämä menee luonnollista "reittiä".

Mä en hirveen mielellään just ton takia toivois mitään ylimääräisiä veitsenviiltoja: toivoisin, et kaikki menis mahdollisimman paljon omalla painollaan ja luonnollisia reittejä. Toki saavat leikata, jos katsovat sen tarpeelliseksi. tästä varmaan puhutaan sit, ku mennään synnärille tutustumaan...

Ai että vatsan toimiminen viittaa siihen, että jotain on tapahtumassa... Kirjottelinkin vissiin jo tonne aiemmin, et ummetusongelma on takana ja nyt vatsa toimii useamman kerran päivässä. Tänään oon käyny jo kolme kertaa p*skalla. Toivottavasti ei nyt sentään täällä tositoimiin jouduta...

Nyt pitää mennä meikkaamaan, juhlat oottaa...

eva & helmi 34+5 :heart:
 
Täälläkin meinas tulla tippa silmään liikutuksesta kun luin Kiinin tilanteesta. Huimasti onnea sinne!

Ja samalla iski paniikki. Meillä ei oikeasti ole mikään paikallaan, yhtäkään vaavan vaatetta ei ole pesty, pinnis täynnä rojua, kehdon jalat hukassa, vaunut edelleen kaupassa, sairaalakassin sisältö ei ole vielä ollut edes mietinnässä! Ja lähtö voi näköjään tulla koska vaan :eek:
Toisaalta mulla ei vielä ole ollut minkäänasteisia merkkejäkään lähdöstä, joten valmistelut kerkiää alottaa huomennakin :saint:

Tänään on ollut vähän ailahtelevainen päivä, aamupäivä meni leppoisasti ja peitotkin heilu, ja tuntui harvinaisen hyvältä =)

Sitten tossa iltapäivästä käytiin hakemassa mun siskontyttö (15v jo... harvinainen tapaus, ei rellestä kylillä edes uutena vuotena :p) meille pelaileen ja katselemaan myöhemmin meidän raketteja... käytiin samalla kaupassa ja siellä sitten sanoin vähän kärkkäästi yhdestä tyhmästä asiasta ja mieheltä meni hermot. Kysyi että harjottelenko aina kotona yksin ollessani muitten päivän pilaamista. Meni hetkellisesti tuo juhlafiilis. Meiltä kaikilta.

Mutta nyt alkaa tilanne olla taas aika leppoinen... :wave:

Riemukasta Uutta Vuotta kaikille! ....jos en tänne tänään enää eksy =)
 
Kyllä se mulla meinas tippa tulla linssiin kun Kiinin lähdöstä luin kun tajusin että oikeesti se helmikuu sieltä lähestyy! Ja vaikka itsellä vasta siellä lopussa onkin la niin ei sitä koskaan tiedä koska syntyy.

Pari viikkoa (vai viikko..?) sitten lupailin uutta masukuvaa, nyt se on vihdoin profiilissa. Eipä tuo kovin suurelta näytä :D se kuva missä näytti kaikista suurimmalta niin oli tuolla neidillä tainnut sormi jäädä linssin eteen kun oli puoliksi musta kuva :D

Onneksi käytettiin äsken koira jo iltalenkillä, sillon ei tullut kun muutama paukku, nyt kuuluu ihan koko ajan jo |O Miks niitä pitää koko ilta paukutella :headwall: Iltapissalla käydään vielä, toivottavasti saa jotain sitten tehtyäkin :/
 
oijoi, noin yllättäen se lähtö voi tosiaan tulla niinku kiinillä :eek: ja täysin samat fiilarit ku pusuapinalla et paniikki meinas iskee ku meilläkää ei mitää valmiina mut sama homma siinäkin ettei mitään merkkejä lähdöstä ni kerkee ne valmistelut alottaa tällä viikolla :saint:

HAUSKAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!
 
:eek: Joko Kiin on tosi toimissa? Peukut pystyyn :whistle: Tässä itsekkin laskeskelen suppareiden väliä... :eek: Jo viides peräkkäin, noin 10min välillä... mutta ei ole vielä "tarpeeksi" kipeitä! ;) Härnii vaan.... Lapset meni ulos kattomaan kun joka puolella paukkuu raketit... :whistle: Hauskat uudet vuodet jos en kerkee enää täään koneelle :D

Tarppa ja toukka 34+6 :heart:
 
Kiinille tsemppiä!

Täällä on vietetty ensimmäistä äippälomapäivää... ja raketit poksuu... tietty just mun ekan äippälomapäivän kunniaks. :LOL:

Vauvakamat on kyllä muuten olemassa, mutta vaatteet pesemättä ja muutenkin putsaukset tekemättä. Lelutkin on ihan pölyisiä isoveikan jäljiltä, joten nekin on kuurattava niin kuin matkarattaat, sitteri, turvakaukalo, kantokassi..., joten kyllä tässä hommia piisaa. Isoveikkakin nukkuu vielä useammin pinniksessä kuin omassa sängyssään ja toinen vielä isompi veikka meidän välissä... Nyt muutamana yönä on vihdoin kiikutettu hänet omaan sänkyynsä nukkumaan ja hyvin on siellä nukkunutkin koko yöt. Nyt vain pienemmälle veljelle sama homma... On jo korkea aikakin ja lähtö synnärille voi tosiaan tulla vaikka parin viikon päästä, mut toivottavasti ei nyt kuitenkaan vielä tammikuussa.

Kelahakemukset tuli vietyä Kelaan 19.12., päätös oli tehty 20.12. ja se oli postitettu 21.12. Posti toi päätökset 28.12. eli parahultaisesti ennen ä-loman alkua. Näin täällä. Kelan hitaudesta ei ole tietoakaan. Asiaan tietty vaikutti se, että anoin samaa vanhempainpäivärahaa kuin edellisellä kerralla sain, kun edellinen lapsi ei ole siis täyttänyt vielä kolmea vuotta ennen uuden vauvan laskettua aikaa.

Taidanpa mennä nautiskelemaan alkoholitonta siideriä. En ole sitä juonut koko raskausaikana, mutta jos näin uutena vuotena.

Menestyksekästä uutta vuotta vaan kaikille!

Laa Laa rv 31+4
 
Iltoja

Piti ihan tulla kattomaan, onko muita lähtijöitä näin vuodenvaihteen kunniaksi :D . Kiin pyörii mielessä joka sekunti, niin läheisiä teistä vaan on tullut, että hengessätodella eletään!!

Me ulkoiltiin just 3h, iha kiitettävä paine tuolla alakerrassa nyt, pakko oli panna sauna äske päälle, että saa lämpösessä huilailla. Supistelee kans aikalailla. Tytötki valvoo ja mukavaa oli raketteja katella :) .
Kyllähän nuo ajatukset pitkälti on siinä, että lähtö se voi koittaa kelle tahansa meistä iha pian :eek: . Mietityttää stietty päivä päivältä, millanen lähtö itelleen tulee..edelleen on tuo 80km sairaalaan ja kahtena aikasemmalla kerralla vaan 1.5km TAYSiin.. Vesien meno ois mulle paha..ainakin tytöt on syntyny alle kahteen tuntiin niiden menosta.. Tulis kiire.

Mutta pidähän Tarppa kans meidät ajan tasalla!!!
:heart: nelli&pulla 34+4
 
Oijoijoi!!!!! 2007 VAI 2008 VAUVA KIINILLE
En kyllä olis uskonu, että Kiin olis ekana (Tarppa ollu mulla hyvänä ykkäsenä ), mut tässä taas nähään, miten yllättävää raskaus voi olla Kovasti onnea!!!!

Oikeestaan tunti sitte mie huokasin helpotuksesta, että taitaa meidän vauva mennä 2008 puolelle Vaikka onhan tässä aikaa
Muut pihalla paukuttelemassa, mie lämmitän torppaa ja kun saan pellin kiinni, niin meen iteki ulos
Jotenki turvallinen fiilari tuossaki rätisytellä ja supistella ulkona, kun ensihoitaja/lanssikuski samassa seurueessa

Niin joo...jostain tuli tänään mutu-ajatus, et tää syntyis 13.1. katotellaan miten pitää paikkansa

Jahvetti 35+4
 
c81
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!
Huh, meistä eka sitten lähi synnärille.. mie olen haaveillut että tulisi tää pikkuinen jo ulos, mutta kun l.a on tuolla helmikuun loppupäässä, niin pitänee vielä hetki malttaa kai.. Kiin on kovasti ajatuksissa.. ja kyllähän sinne synnärille kohta tosiaan itsekin jo haluaisi.. alkaa riittää joka iltaiset (kipeät/säännölliset) supparit ja alituinen vaikea olo.

C 81 rv 32+0 (vasta :( )
 
Melkein uutta vuotta :D heips!

Mä täällä ravaan kattelee, kuka lähtee seuraavaks :D . Onks Jahvetilla uusia olotiloja? Säännöllisiä suppareita tmv? Jännäks menee.. Ku ei vaa ittesä puolesta vaa meidän kaikkien..montahan meitä on, en oo laskenu? Oisko 50 tai sinne päin?No, onhan tuossa jännättävää :LOL: .

Täällä saunottu ja tytötki kävi vasta iha just nukkuu..ei tarvinnu kauheesti tuutulauluja laulella. Tinat valettiin, pullalle oma :) . Olo ihmeen hyvä, vaikka oltii 3h pihalla ja pitkin kyliä käppäiltiin ym. Aamusta viel kaupoilla oltii. Välillä supistaa, mutta ei ainakaa viel säännöllisesti tai liian kipeesti. Hyvä niin.

Onnea meille uuteen vuoteen ja vauvantuoksuja kaikille aikanaan :heart:
 
Ja virallisesti

HYVÄÄ VUOTTA 2008!!!! Olkoon se onnea ja rakkautta täynnä meille kaikille :heart: :heart: :heart:

(Täällä pienimuotoinen sisällissota käynnissä..hurjaa, ku ihmiset ampuu rahojaan taivaantuuliin. Juu, no kiva katsella ite :D )

VAjaa kolme vee h-hetkellä, vuodenvaihtuessa yrjös pari kertaa :x , ku ei ois tautia, vaan sipseistä johtuvaa

Palaillaan :wave:
 
Kopsaan vaan tän tuolta joulukuun pinosta, ku en taas ollu ihan ajan tasalla:

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!

Tulin vielä kurkkaamaan, kun vieraat läks, eikä vielä väsytä...enkä viitsi tähän aikaan enää alkaa kovin jälkiäkään siivoamaan

Hui! Vai on Kiinille tullu lähtö! Hurrrrjasti onnea ja tsemppiä (vaikka ei enää perille ehdikkään), mutta hengessä mukana enivei!
Empä ois mäkään kyllä Kiiniä veikannu ensimmäiseks lähtijäks, mutta näköjään yllättäen voi se lähtö tulla.

Mua alko kyllä hirvittää, että ei kai vielä...emmä vielä ole valmis , eipä ole kyllä MITÄÄN merkkejäkään vielä, mutta...mistäs sitä tietää. Vaikka ihana asiahan tuo ois, mutta JOS saisin päättää, niin sais kyllä muutaman viikon pysyä vielä.

Neuvolassakin tuli käytyä ja kaikki ok...sf-mitta oli kyllä taas tehny stopin, mutta eipä kai siitä nyt taaskaan tarvii huolestua. Nyt on kyllä jo tippunut alun yläkäyriltä jo lähes alakäyrän tuntumaan...noh, seuraillaan.

Kaippa mä koitan kans kömpiä ukon viereen koisimaan.

*Peukut pystyssä kiinille, että kaikki menee/mennyt hyvin*

-Mirtsu-
 
Ja huomenta!

Kiin on kyllä mielessä koko ajan. Tuli mullekin sellainen pieni hätäpaniikki että ei kai me helmikuiset vielä jakauduta :eek:

Eilen mainitsin täällä että vietän vuodenvaihteen ihan koirien kanssa, mies meni kavereidensa kanssa saunomaan ja ulos syömään. Olivat syöminkien jälkeen menneet johonki pubiin ja sen jälkeen ei herrasta olekaan kuulunut :headwall:
Siis ihan okei, jos on mennyt kaverilleen nukkumaan koska meidän koirat kyllä toivottaa yöllä liikkujat äännekkäästi tervetulleiksi.. Mulla on vähän kaksijakoinen ajattelutapa: varmaan ihan suotavaa että pääsee edes joskus päästämään höyryjä kaveriden kanssa juottolaan, hyvin harvoinhan se enää niissä käy ja itekin totesi että tää voi olla vika kerta "ikinä" vauvan syntymisen takia. Mutta silti: emmä vaan ole käynyt juottoloissa aikoihin eikä tee ees mieli. Mä tuun aina töistä suoraan kotiin, käyn hyvin harvoin missään jne. Ja oisko kuiteski voinu ilmoittaa minne menee yöksi?? Se just on mulle tärkeintä.. Lievästi sanottuna v****tuttaa.
Keittelin tossa kahvia jo itelleni, oikeesti harkitsen "kostoiskua": joko mä pakotan sen olemaan hereillä ja kuuntelemaan mun puheripulia tai sit mä alan itse kokoamaan pinnasänkyä (jonka pitäis olla helppo koota) koska silloin sille tulee huono omatunto kun mä olen alkanut rakennusmieheksi ;).

Just nyt tekis mieli tapella mutta itseni tuntien oon jo leppynyt hetken päästä.

 
Meillevauva mullakin kiehus aika lailla, muta enemmän oisin huolissaan. En tykkää yhtään, jos ei ilmoteta, missä ollaan, ja varsinki yötä! Mut noista sun vaihtoehdoista..mä toteuttasin molemmat ;) :D .

Uusi vuosi alkoi, ja eihän noi neidit antanu paljoa yli puol ysin nukkua, vaikka menivät vasta 23 jälkeen nukkumaan. No, isäntä koisaa, sillä on ikuisuus oikeus. En ole krtaakaan jääny sänkyyn ite, että se ois heränny. No, mun lapsiahan nuo ja on sit niiden kaa muuten jatkuvaan, ois vaa kiva joskus nukkua ite vaikka pidempään :kieh: . Noooo, kuhan poju syntyy, ni saapa sit opetella tuonki riemun, tasan nousee se, jos alkaa yöllä kukkumaan muuta, kun tissiä. Oonki jo sanonu sille, että yöllä mä imetän ja sit nukun, koskapäivät jaksettava kolmen kaa..se saa valvoo, jos valvottaa, poju siis.

Mitehän Kiin? Paljon pyörii koko ajan mielessä! ONkohan saanu eilen paukkujen tahdissa synnyttää vai liekkö venyny tälle vuodelle? Ku voihan se vesien menostakin kestää vuorokauden vaik, ja ensisynnytttäjä..tai sit ollu kunnon syöksy..Malttamattomana jään odottaman uutisia Kiin perheen voinnista =) .

Mukavaa vuoden eka päivää! Ja varmaa meillä kaikilla on paljon mukavampi päivä tiedossa, kun monella muullaa..krapulaisella :D .

:heart: nelli&pulla 34+5
 
kiiniä ajatellu kans täällä rakettien poksunnan lomasta,toivottavasti on kaikki hyvin :hug: ,,kymmenen jälkeen kömmin sänkyyn ukkoni kanssa ja sieltä kuunneltiin pauketta,herra kyllä tais nukahtaa kesken kauheimman paukkeen,mie en saanu unta sitten millään!meillevauva voi ärrrrsytystä,,,mie en kestäs tollasta :eek: ..niin ja hyvää uutta vuotta kaikille!nyt se on tammikuu,mulla tuli muuan supistus yöllä,mutta kovasti ovat rauhottuneet,hyvä niin koska mitä enempi mulla etukäteen suppailee sen nopiampi synnytys mulla on :|
 
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!!

Kyllä jännittää Kiinin puolesta onko saanut vuoden ekan vauvan!

Meillevauva Kyllä varmasti ärsyttää ja mä oisin kyllä kiukkunen kun ampiainen |O Sitä mies ei ole koskaan kyllä tehnyt että ei yöksi ole kotia tullut, mutta reissut yleensä aina venähtää... Eli lähtee parille niin sen kyllä tietää millon kannattaa aikasintaan odottaa kotia :/ Tossa vähän aikaa sitten jo luulin että mihin kummaan on kadonnut kun heräsin 3 aikaan eikä ollut tullut kotia, sit valvoin pari tuntia eikä herraa näy. Sitten jossain vaiheessa tajusin että perältä on sammunut valo ja kävin kurkkaa niin siellä se herra nukku tyytyväisenä, oli nukkunut pari tuntia jo tyytyväisenä. Se kun oli tullut takaovesta etten herää niin en kuullut ja jäänyt sinne perälle nukkumaan että saan nukkua rauhassa. Joo ihan kivasti aateltu mutta siinä vaiheessa ei paljon naurattanu kun turhaan olin odottanut/valvonu ja yrittänyt soittaa, oli laittanu puhelimen äänettömälle niin ei kuullu. Että kyllä taas muistutin että kulkee tosta etuovesta kun tulee kotiin niin tiedän että on ehjänä päässyt kotiin. Mä kun en osaa nukkua ennenkun tulee kotia.

Nyt sitten mäkin valvoin viime yönä. Ennen puoltayötä jo menin sänkyyn mutta unta en saanut ennenkun mies tuli töistä puol 1 aikaan. Sit heräsinkin kahen tunnin päästä ja valvoin 7 saakka. Sit tunnin päästä neiti heräs, katto lastenohjelmia puol tuntia ni sain pötköttää ja sit tuli sanoo et ei saa vielä nousta. Kolisteli keittiössä 9 asti ja tuli hakemaan mut katettuun aamupalapöytään :heart: Ei voisi vuosi paremmin alkaa!

 
vuoden ensimmäisen päivän huomenta :wave:

se olis virallisesti sitte 2008 ja kk enää laskettuun, apua :eek: minne tää aika on karannu. eilinen meni rauhallisesti, yhentoista maissa oli pakko käydä nukkumaan mut kaheltatoista heräsin hirveeseen paukkeeseen ja sitte hetki kateltiin raketteja. meillä ei ollu ku mun mielestä älytöntä ampua rahaa taivaalle niinku joku mainitsiki. muutenkaan ku sitä ei oo ni ei tarvi kyllä taivaallekaan pamautella :kieh: päätä särkee taas :/ saattaa kyllä johtua katkonaisista yöunista eli olla selkeesti vaan väsymyspäänsärkyä. viime yönä ravasin vessassa vissii 5 kertaa |O
kiin on ollu täälläkin mielessä, kummankohan päivän puolelle meni? tää ois kivempi ainaki lapsen kannalta =) ja oishan se hienoa saada vuoden eka vauva :heart: toivon kyllä et oma pysyy vielä ainaki pari viikkoa kyydissä ku sit ois täysiaikanen. keskonen kuiteski aina keskonen. jotenki on sellanen fiilis et tääki menee kyllä sinne 39 viikolle ja toisaalta se ois hyvä niin koska sit noi isommat pennut ei olis meillä sillon tai olis just lähössä. kun en halua niitä tänne kun me kotiudutaan.
huomenna se kontrollineuvola, katotaan sokerit ja paineet. tuskin on sokerit koholla ku niin orjallisesti tota ruokavaliota noudattanu. saa nähä laittaako kuiteski rasitukseen ku siihenhän riittää et on ees kerran plussalla.
 
No joo, herra oli tosiaan mennyt kaverinsa luokse yöksi. Lähetti viestiä jossa pyyteli anteeksi. Se tietää tasan tarkkaan että mä en tykkää jos ei ilmoitella missä ollaan koko yö. Voisin periaatteessa hakea sen autolla mutta enpäs viitsi.. :kieh:
Katuvana se kotiin kömpii. Mutta se pinniksen kokoaminen kyllä kiinnostaisi! Ei pitäis olla vaikea homma, ennenkin oon kokoillut huonekaluja..

Oikeesti toi yön yli poissaoleminen on meidän kaveripiirissä sellainen hyväksyttävä tapa, erityisesti jos on vauvatalous. Kaveripariskunnalla kun lapsi oli vauva niin jos mies lähti kavereiden kanssa iltaa viettämään, oli enemmänkin sääntö ku poikkeus että kotiin ei yöllä kömmitty. Niidenkin koira herätti äänekkäästi ja sitä vauvan itkua ja koiran murinaa ei kukaan jaksa :LOL:. Mutta veikkaan että ei munkaan mies useesti mihinkään lähde. Ehkä se kaksi kertaa vuodessa on ihan suotavaakin..

 
hetken oon poissa niin täällä on jo eka lähteny.Tsemppiä Kiinille. Vähänkö ois ihana saada vuoden aka vauva. Pianhan me lehdestä luetaan missä sellanen on syntyny.

Meitsi luuli kans et eilen tulee lähtö, maha toimi eilen ihan ylikierroksilla. Viisi vai kuusi kertaa kävin ihan löysällä kakkosella. :/ Ollaan täällä maalla neitin kanssa ja oliskin ollu sairaalaan sitten 120km tai toiseen 160km minne ne täältä vie. :eek: Onneks kuitenkin vielä ollaan yhessä koossa.

Mä oon ihan kananlihalla täällä nyt ton Kiinin lähdön takia kun just vasta tosiaan huomasin. Täällä ei oo niin koneelle kerenny. Voi mahoton paikka! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Nyt meen syömään
 
te joilla on ollu päänsärkyä raskaudessa,niin kuinka pian te huolestutte asiasta?kuuluuko se jotenki raskauteen eikä heti tartte miettiä pahinta....unettomuus tietty myös vaikuttaa,,mulla nyt kolmas päivä alkoi päänsäryllä :|
 
Ou mai gaad.... joko Kiin lähti tosi toimiin??? :D Hurjasti tsempitystä, lieköhän nyytti jo sylissä? Mulla meni iho ihan kananlihalle kun luin! Paniikki alkaa jo muutenkin iskeä kun päivät hupenee, eikö tällaiset uutiset tod. auta yhtään... :whistle:

Mua ei huoleta synnytys, uskon että menee kuin menee. Mutta huolettaa kuinka jaksan sitä alituista valvomista ja valvomista ja syöttämistä ja syöttämistä.... :eek: Ahdistaa jo valmiiksi!!! Entä jos romahdan totaalisesti tai jotain :'( pelottaa ihan! Koitan itseäni tsempata, että onhan tuo mies ja varmaan oma äitinikin tulee jelppimään jos niikseen tarve tulisi, mutta silti... Apua! Harmittaa kun tällaiset tuntemukset valtaa nyt mielen, kun periaatteessa kaiken pitäisi olla ihan hyvin :ashamed:.
 
hilari: mulla useemman päivän särkeny päätä ja aion asiasta huomenna sanoa ku neuvolaan menen. näkeehän sitte paineet ja onko valkuaista pissassa. luulen kuiteski että tää on väsymyspäänsärkyä ku unet niin katkonaisia :/ mut sinuna kysäsisin kuiteski neuvolasta asiasta, voivat kattoa paineet ja pissan ettei sitte se pre-eklampsia vaani.
 
Mulla on vähän samoja fiiliksiä kuin Piijulla. Synnytyksestä oon aatellu että eiköhän se kestetä, yritän aatella sitä "positiivisena kipuna" mutta että miten mä jaksan sitä valvomista ja syöttämistä ja 24/7 huolehtimista. Toisaalta mä kyllä olen sellainen "pikkuäiti" ollut aina...mut silti. Sit mua välillä mietityttää miten mä jaksan pikkuvauvan ja kahden koiran kanssa. Ja taas toisaalta; miksen jaksaisi? Onhan mulla mieskin joka osaa huolehtia asioista.

Niin, tuli mieleen kysymyskin koskien kestovaippoja! Mä taisin eilen illalla kokea jonkin sortin herätyksen vissiin.. Siis ku äitiyspakkauksessahan on niitä harsoliinoja ja ainakin yhdet kestovaippakuoret niin niitä harsojahan voi käyttää myös kestovaipoissa imuna, eikö? Mitenhän se harso sinne sit taitellaan?? Aattelin että jossain vaiheessa mä ehkä ostan jonkunlaiset kestovaippahärdellit..

Vauva on potkinut ja muljunut tosi paljon aamuyöstä alkaen. Se nyrkkeilee nivusta kohti ja potkii rintaan. Ja päätään työntää virtsarakkoa/häpyluuta kohti. Taitaa olla alaspäin matkalla. Milloinhan vauva laskeutuu? Ja näkyykö se aina siten että maha lässähtää alaspäin?



 

Yhteistyössä