** Helmikuun Helmet** tammikuu

Ajatukset pyörii vaan Tuttemuissa ja Rudissa, voi kun sieltä kuuluisi parempia uutisia pian. :(

Civindalin kuulumisia olisi tosiaan myös kiva kuulla...

Voi kun saataisiin kaikki täällä terveet lapset kotiin hoivailtaviksi. Kaikesta epäolennaisesta sitä tulee valitettua, kunnes tällaiset jutut pysäyttää...

Matildalle piti vielä laittaa kiitokset synnärikuulumisista. :flower: Siltähän se näytti viimeksi käydessä, että kiirettä pitää. Mutta pianhan se tilanne muuttuukin. Olisi vaan kiva jos olisi rauhallisempi tilanne silloin kun itse siellä makaa, jos saisi peräti oman huoneen niin olisi miehen ja esikoisen helpompi vierailla. Kun eihän tuo vilkas 2-vuotias voi siellä pitkiä aikoja majailla, jos vieruskaverinkin pitäisi saada omaa rauhaa ja lepoa... mutta sen näkee sitten aikanaan. Eikä se mikään tärkeä juttu ole loppujen lopuksi, kysehän on vain muutamasta päivästä. Nyt tuntuu niin turhanpäiväiseltä tällaisia edes ajatella, kun muilla on ihan eri luokan murheita...

Hissukka rv38+1
 
Paljon jaksamisia ja voimia Tuttemuin perheelle :hug:

Sitä onkin pitänyt kysyä kun tossa äsken taas tavarat sinkoili minne sattuu (ja siinä sivussa kermavaahdot oli pitkin seiniä ja lattioita...) että ootteko te muut yhtä sähliä nyt kun mä? Kun mulla ei mitkään tavarat pysy kädessä vaan aina jotain tippuu, ihme kyllä mitään kauheen katastrofaalista ei oo käyny... Mut mieskin jo totes kun noita kakkuja on väännetty että älä sä tuu koskeen ku kuitenkin pudotat :whistle: Siis mä oon kyllä normaalistikin aika sählä mut tää rupee olee jo yli normaalin :ashamed:

Vinja (joka on toisella virallisella äippälomapäivällä) ja Urmi 35+1
 
Huooooh...en mee enää yksin kauppaan tän mahan kanssa |O :LOL: :LOL:
Piti vaan pullaa hakee niin tuotiin 4 kassia ruokaa kotiin :ashamed: :kieh: Samalla nähtiin kuopuksen kummitätikin, niin kovasti sanoi kun oon väsyneen näkönen...noh, totta :ashamed: Synnärille koitti potkia kovasti :kieh:

Tuntuu muuten, et muita jännittää enemmän tulevan vauvan sukupuoli, kuin meitä itteä :/
No, ultrassa sanottiin, että voi olla tyttö, mut en todella usko siihen ennenkun näen...muut on suunilleen 100% varmoja, et pakko sen on nyt tyttö olla...nyt kun täälläkin lukee näitä juttuja, niin oikeesti tuntuu NIIN mitättömälle, joku sukupuoli |O |O
Mun isän viimeaikaset kommentit on kyllä sitä luokkaa, et ehkä kyl toivoisin tänkin olevan ennemmin poika :whistle: |O

piipero, no johan nyt...kai miehes saa jonku korvauksen siitä kentälle viemisestä?? :wave: Oikeesti tollasesta pitäs tehä loppu :/

Anna minusta tuo kuulostaa iha ok listalle. Ite en ota yhtään ylimäärästä mukaan, siellä ei kuitenkaan montaa päivää olla. Ite en lisäisi tuohon enää mitään =)
 
Tuttemui Lämpimiä ajatuksia ja enkelin siipien suojaa pienelle Rudille ja voimia koko perheelle! :heart:

Laittaa taas uuteen järjestykseen omat "vaivat" tuollaiset kuulumiset.

Ihana kun on hiukan lunta tullut yön aikana. Heti hiukan valoisampaa ja pirteempi olo. Lähdenkin käymään kampissa bebesillä katsoo niitä hug-a-bubeja. Josko sellaisen hankkisi.

Mukavaa päivää mammat!

=)

äippäHki ja pikkunen 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Voi kun saataisiin kaikki täällä terveet lapset kotiin hoivailtaviksi. Kaikesta epäolennaisesta sitä tulee valitettua, kunnes tällaiset jutut pysäyttää...
Mä oon tässä viime yön pohdiskellu ihan samanlaisia... Ja itkeskellytkin vähän: vähän on masentanut, kun huolettaa vauvan terveys ja tulevaisuus. "Meneehän kaikki hyvin, meneehän..." Voimia vielä kovasti pikku-Rudille ja tuttemuin perheelle! :hug: Olisipa meillä kaikille enkeleitä matkassa synnytyksessä ja saisimmepa kaikki terveet vauvat. Täytyy yrittää olla positiivinen, ja ajatella, että vain harvoin vauvalla on jotain hätänä. :) :hug: kaikille!

eva & hynttyrä 37+6 :heart: :heart: :heart:

 
Pitääkö teillä miehet heti isyysloman, kun vauva on syntynyt?

Meillä kun mies aatteli pitää vasta kesällä ja nyt sukulaiset ovat ihan kauhuissaan, että mitenkä minä jaksan.

On kuiteski jo neljäs lapsi ja itse kyllä uskon pärjääväni ihan hyvin.... ja onhan täällä mun äitini muutaman päivän, kun tulee lapsienvahdiksi synnytyksen ajaksi ja lupasi sitten jäädä vielä muutamaksi päiväksi, kun kotiudun.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Pitääkö teillä miehet heti isyysloman, kun vauva on syntynyt?

Meillä mies on alottanu isyysloman aina sinä päivänä, kun ollaan vauvan kanssa kotiuduttu, synnytyspäivä menny pekkaspäiväksi =)

Nytkin noudatetaan samaa kaavaa...tosin mies pitää ensialkuun 2 vko ja sitten (riippuu miten tää nyt syntyy) 1-2vko töissä ja sit viikon pitää, kun isommilla lapsilla on hiihtoloma koulusta.

Voi olla, että pitää aluksi vaan viikonkin, että jättäis viikon pääsiäiselle (siellä sais 3 viikon loman sitten, viikko isyyslomaa, viikko talvilomaa ja parilla pekkasella viikko viel)...et ei oo mitään lukkoon lyöty =)
 
Tuttemuille perheineen ja etenkin Rudille hirveästi voimia! :hug: Toivotaan, että Rudi paranis ja pääsis perheensä luo. :hug:

Niisku-neiti kyseli ilmavaivoista. Täällä sitä on kans runsain määrin! Perä soi koko ajan ja ei mitenkään kovin pientä ääntä pidä. :LOL: Onneks mulla sama tilanne, ettei sitä kuule ku oikeestaan seinät. Ja mies sillon ku on kotona. :)

Vinja tais sanoa jotain sähläämisestä. Mäki oon aina ollu kunnon sähläri, mut nyt se on jotenki moninkertaistunu! Jatkuvasti tippuu tavarat kädestä ja sit hermoan niille, ku ne ei voi pysyä mun näpeissä. Kerran vatkasin perunamuusia, niin eiköhän vatkain yhtäkkiä lentäny kädestä, pyöri vinhaa vauhtia ja heitteli perunamuusia pitkin keittiötä. Mulla oli vaatteet, hiukset ja kaikki ihan perunamuusissa... Oisittepa nähny. :LOL: Onneks sain sen koneen lopulta hiljennettyä, mut kyllä meinas sapettaa, ku ruoka jäähty ja mä jynssäsin kaappeja, hellaa, pöytiä, ikkunoita, tiskikonetta, lamppua jne jne jne. Piti saada tuoreeltaan ne muusit irrotettua, ettei jämähdä. :kieh:

En jaksa tän kummempia kirjotella. Täällä nimittäin ollaan kovan flunssan kourissa, silmät vuotaa vettä, nenäki niinku joku puro, kurkku kipeä ja turvonnu jne jne jne... Päätä särkee... En oo jaksanu kuumetta mitata, mut en ihmettelis vaik lämpöäki ois. Sen verran kehno olo. Tää painuu punkan pohjalle...

Napsu ja nöpö 36+0
 
Moi

Nyt tulee taas vuosisadan kysymys, kun en viitti/osaa/jaksa/saa aikaiseksi ym. itse selvittää: a) montako arkipäivää voi isä olla kotona nyt synnytyksen jälkeen ja kohta b) pitääkö siitä määrästä jättää jotakin pitämättä, jotta voi pitää myöhemmin isäkuukauden? Meillä kun on vähän sellasta ja tällästä tuo miehen työnteko, kun se on niin vapaata, että tuskin työnantaja edes huomaisi jos se olisi viikon pidempään lomalla, kun työt on sellasia, että pääasia että homma hoituu ja aina on hoitunut. Kellonajalla ei niin väliä. Ja työpiste on kotona...

Voi hitto kun masentaa tuo tuttemuin vauvan tilanne. Itkettää vaan ja käyn lukemassa sitä tekstiä vähän väliä ja mies kyselee mikä nyt on kun itkettää, enkä saa edes sanotuksi, kun tulee vaan enemmän pala kurkkuun. Eipä tässä paljoo unettomuudet tai lonkkasäryt kiinnosta enää... toivottavasti teille kaikille syntyy terve vauva!
 
ilmavaivoista oli puhetta, täälläkin kärsitään niistä, nyt vielä pahemmin ku muutamana päivänä on tuo äidin tekemä lanttukukko maistunu.. :whistle: viimeksi neuvolassa oli tiukat paikat ku terkka paineli mahaa ja tunnusteli vauvaa niin yhtä äkkiä tuntu että pommi tulee takamuksesta, mutta onneksi sain sen pidettyä sisuksissani, olin varmaan ihan naama punasena siinä..
 
Äkkiä kun vilkaisin niin jotain oli puhuttu postimiesten pääsystä synnytykseen... =) Ollaan siis miehen kanssa molemmat Postissa töissä ja sillä tavalla mun helpompi pysyä kärryillä, että mites homma toimii...

Mies on alustavasti jutellut pomon kanssa itselleen isyyslomaa lasketusta eteenpäin, mutta jos sillon ei vielä mitään tapahdu niin mies jatkaa töitä kunnes tapahtuu. Ja jos se tapahtuu kesken miehen työpäivän niin hän lähtee ja seuraava jatkaa.
Miehellä ei siis ole mitään "perinteistä" postilenkkiä, vaan on autolähettinä ja työpäivät on aina samanpituisia, että ei auta edes toivoa lyhyitä työpäiviä :)

En minä tiedä oliko tästä kellekään mitään hyötyä, pääsinpäs sanomaan... mutta sen voin vielä lisätä että mies kyllä helposti soittaa luottareille, jos joku homma ei toimi.. Sen jälkeen on yleensä toiminut B)

Ja joku varmaan Kipsulle ehti vastata, mutta eikö se isyysloma ole 18 arkipäivää ja siitä ei erikseen tarvi säästellä jos haluaa pitää isäkuukauden. Isä siis pitää äidin sijaan ne vanhempainvapaan 2 viimestä viikkoa ja saa sitten kaks ylimäärästä viikkoa, siitä tulee se isäkuukausi.
 
Tuttemuin perheelle enkeleitä ja jaksamista :hug: . Ei voi käsittää teidän tuntoja ja eloa tällä hetkellä, vetää hiljaseks ja kyyneleet hiipii omallekin poskelle :'( .

Täällä odotti aamulla kanssa vähintään 10cm pakkaslunta. Pesinpä pyykkiä, vaihdoin lakanoita etc ja sit pihalle kolahommiin. Vetäsinpä nyt sen taloyhtiön yhteisen alueenkin..ja viel parkkipaikalta oman autonpaikan.. Ja kyllä mulla alko supistaa tuon jälkeen |O . Mutta, ne loppu sit, ku käytiin päikkäreille. Ihanaa ku jaksaa ees jotain tehdä, kiittelen edelleen sitä nesteytystä, että sain voimat takasi nii nopsaan. Ja mies ei viläkään sairastanu, jospa se säilys nyt!
Neuvolakorttikin tuli postissa, kun se lääkäri se pölli :headwall: , joten nyt vois lähtee sinne synnyttämään.
Ai niin, mulla tuli toista kertaa viime yönä sairaan pahat poltot, supistaa pitkään ja polttelee ku järkky-kauheissa meinkoissa alamahaan ja alaselkään. Kesti varmaa vartin tmv, en kelottanu, sit oon nukahtanu. Jotain kai ne nuoki tekee :)

:heart: nelli&pulla 37+5
 
Tää ihana sitten hävitti tekstin jonnekin avaruuteen.. |O

Kipsu: 18vrk on isyysloma

Meillä mies pitää isyysloman vasta maaliskuun puolivälistä eteenpäin. Harmittaa mutta ei voi mitään. Talvilomien takia joutuu siirtää...

Eikö teillä muilla oo tullu pukama vaivoja olleskaan? en oo ainakaan huomannu muuta ku Kiinin mentholi jutun...mut se oli synnytyksen jälkeen... tää on ihan tuskaa...aina kun kakkosella käy niin tuntuu että perse räjähtää...verta lentää ja pukamat kasvaa...
*Olipas ihanaa tekstiä* :ashamed: :ashamed:

Nyt neiti heräilee...

Jepsu ja mara pikana
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Meillä mies pitää isyysloman vasta maaliskuun puolivälistä eteenpäin. Harmittaa mutta ei voi mitään. Talvilomien takia joutuu siirtää...
Siellä toinen |O :LOL: :LOL:
Kyllä sen oikeesti saa pitää sillon kun vauva syntyy...sitä vartenhan se on :whistle:
Mut nyt mie en enää puutu tähä aiheeseen...*tukkii suunsa* :LOL:
 
Jepsu, täältä ilmottautuu yks pukama-vaivainen!! :attn: Siis nää on niin kauheita, että oon useemmin jo joutunu itkee näitten takia!! Mulla on koko raskauden ajan ollu noita palloja pyllyreiän ympärillä (sori nää ilettävät jutut..).. Siis niitä on niin tuhottomasti, etten edes tiiä mistä sieltä välistä se ite reikä löytyy. :$ Ja ne vihoittelee oikeen kivasti! :kieh: Välillä kutittaa ihan sairaana ja välillä ne on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kipeitä, ettei yksinkertasesti pysty istuu!! Ruokaki pitää seisaaltaa syyä. Pskalla ku käy, nii pitää joka kerta suihkuttaa ne, ku ei pysty pyyhkii. Sit ku ne kuivaa varovasti paperilla, nii vertahan niistä tulee, ku maha nii kovalla, että repii nuo pallot rikki. Etenki autossa istuminen on niiiiin tuskaa!! Aina saa itkua tuhertaa sen jälkeen... Jotenki hiertää ne pukamat auton penkkiä tms. :x (aika karmeeta tekstiä, mutta älkääs välittäkö, tää on ihan normaalia nykyään täällä päin) Ja auta armias, ku on maha kovalla, niin mikä hirvee paine niihin vielä tulee, ku ei saa mahaa tyhjäks sitte millään. Oon monesti toivonu, että tulis joku ripulitauti, nii sais ton suolen vaivatta tyhjäks, eikä repis rikki noita pukamia. Saa nähä pienentyykö ne koskaan...

että tämmöstä mukavaa tänne kuuluu... :x
 
Tuttemui: :hug: Voimia... ei voi muuta kuin toivoa parasta! :hug:

Isyyslomasta: Meidän isä aloittaa isyysloman, kun vauva päättää syntyä. Pitää eka viikon isyyslomaa ja sitten putkeen viikon talvilomaa. Loput isyyslomasta pidetään sitten vasta kesällä niin lomarahojen turvin talous pysyy tasapainossa.

Laa Laa rv 34+5
 
Jepsu: kyl mulla on jo jonkin aikaa ollu pukamat tuossa ihan peräaukon tuntumassa, mut ne ei oo vaivannu juurikaan. Joskus tulee verta ja jos pitkään pitää kovalla tuolilla istua, niin sit vaan kipeytyy. Harmi, että sä joudut kivuista kärsimään :/

Vinja: joo, sähläri täällä kans :D Omat vaatteet on koko ajan sotkussa ja käsistä lentelee kamat. Kai sitä vaan on niin hajamielinen ja kömpelö tän masun kanssa.

Nyt on tosiaan itelläkin pinnalla vaan tunteet, että kunpa kaikki vaan saatais terveet vauvat syliin sitten omalla ajallamme. Se on tällä hetkellä niiiiin tärkeintä elämässä!
 
Vinja ja Napsu, täällä kanssa yksi jonka nakkisormissa ei kertakaikkiaan mikään pysy... Ja sitten kun se on niin tavattoman helppoa nostella niitä pudottamiaan tavaroita lattialta tän mahan kanssa... :headwall:

Yritän tässä kovin tehdä samalla liikelaskentaa, mutta hiljaista on ja tunti on mennyt jo kohta. Olen juonut jo makeaa mehua, töninyt ja paukutellut kattilankansia, mutta mitään kunnon liikettä en ole saanut aikaan. Yhtenä keinona olen myös pitänyt tätä kannettavaa mahan päällä, joka yleensä on kyllä jonkin asteisesti saanut liikettä aikaan mahassa. Kohta alkaa kyllä huolestuttaa, jos mahassa ei mitään ala kuulumaan... :( No, nyt täytyy lähteä labraan verikokeisiin, joten jatkan kaverin häiriköintiä taas sen jälkeen.

Pöhinä

Ps. Voi kun Tuttemuin Rudille kuuluisi jo parempaa...
 
Napsuh87: Syö nyt ainakin kaikkea sellaista, mikä löystyttää ulostetta... kuituja, kuivattuja luumuja ja mitä kaikkea sieltä apteekista löytyykään? En tiedä, kun en ole paininut saman ongelman kanssa.

Sairaalalaukkuun pakkaan ainakin kuivattuja luumuja, niin ei tarvii niin jännittää sitä ensimmäistä kakkaamista. Ei ole kyllä aiemmilla kerroilla ollut mitään ongelmia, mutta pelkonsa kullakin. :kieh:

Laa Laa rv 34+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laa Laa:
Sairaalalaukkuun pakkaan ainakin kuivattuja luumuja, niin ei tarvii niin jännittää sitä ensimmäistä kakkaamista.
Meillä on ainakin aina ollu sairaalan puolesta tarjolla luumuja, luumumehua ja -keittoja =)
Ja muistaakseni jotain roppiakin sai halutessaan =)
 

Yhteistyössä