Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

IMN
Mulla turvotus, voimakkain pahoinvointi ja pahin väsymys hävisivät kaikki 13. viikon aikana. Huomaa masukuvistakin että maha on nyt pienempi kuin rv9 :D toki pientä turvotusta on vieläkin mutta ei mitään sellaista mitä kukaan muu huomaisi..

Meidän neiti 2v10kk on tainnut vihdoin tän viikon aikana oppia täysin kuivaksi :) päivävaipat jätettiin jo vuosi sitten ja nyt sitten yövaipatkin.
Hassua, luin lokakuisten 2012 ketjua ja oon silloinkin näillä viikoilla kirjoittanut pojan oppineen kuivaksi :D tajuaakohan lapset että nyt on äitillä ja iskällä uus vaipparalli alkamassa niin on aika lopettaa edellinen :LOL:
 
Samaa mieltä, kesä ois voinu kyllä olla sillon, kun sen olis kuulunutkin. Tosin en valita, vaikka nytkin meinaa näyttäytyä :p

Maalis, määkin odottelen, että tää supersäännöllinen ruokailu alkais helpottaa. Vaikka normistikin syön sen 4-6 ateriaa, nii toivon, että ei tarvis olla niin jämpti ruoka-ajoissa.

Imn, vaipoista pääseminen on kyllä suuri helpotus, taas hetkeksi :D meilläkin meidän 2v on pöiväkuiva, mut yövsippaa en hetkeen jätä, vaikka monesti kuiva aamusin onkin. Jo tuo päiväkuivuus helpottaa suuresti :)

Mää kuvittelin, että oon ihan yltiöturvonnu, kun olokin on ajoittain sen mukainen, mutta aamun puntari kuitenkin kerto ihan muuta. 1,5kg tullu painoa, joten syytä paniikkiin ei kai ole :D
 
Täälläkin pikainen käynti vain, kirjoittelu jäänyt vähemmälle, ei yksinkertaisesti ole mitään järkevää asiaa. Olo on sama mitä ennenkin, oireita ei ole, liikkeitä ei tunnu, vatsakin on pieni kumpu..

Keijunkaisellahan on hyvästi viikkoja, juuri tajusin että mulla ei ole hajuakaan missä sitä mennään :D Tuntuu matelevan tämä aika kun odottaa niin kovasti sitä rakenneultraa.
 
IMN
Surusilmät Eipä sitä aina tarvitse järkevää sanottavaa ollakaan :D

Nyt on esikoinen saateltu ekaa kertaa eskariin <3 voi ei, mihin tää aika oikein menee?! Kohta huomataan että nää meidän helmikuisetkin jo pakkailee reppujaan :D
Kuopus saa nyt siis arkisin muutaman tunnin nauttia olostaan ainokaisena :) Varmaan ihan hyväkin asia että ennen vauvan tuloa saa sitä jakamatonta huomiota. Vaikka kyllä tuo neiti oiskin halunnu jäädä veljensä kans leikkimään, muistaa kai olleensa vielä puoli vuotta sitten samassa rakennuksessa päivähoidossa :)

Onkos muilla ollut mahavaivoja? Mulla on nyt viikon ajan ollut maha tosi kipeä ja aivan sekaisin aamuisin :sick: ei tarvi ottaa kuin haukku leivästä niin pitää jo juosta vessaan..

IMN 15+5
 
Mun puolesta kesä saa ihan hyvin olla nyt, tänään alko nimittäin viimeinen kolmesta kesälomaviikosta :p
Viikonloppuna oltiin kaksin miehen kanssa "rakkauslomalla" Hangossa, ihania rantoja ja aurinkoa riitti.
Ja kohta olis tarkotus lähteä asuntoautolla keski-suomeen kera pojan ja koiran. Sais kelit olla samanlaisia siis tänkin viikon, ei oo meinaan helpoin nakki viihdyttää autossa sisällä tollasta vajaa 3 vuotiasta, jos ulkona sataa (n)
Eli älkää ihan vielä manatko sitä syys säätä! ;)

Onko muilla ollu päänsärkyjä? Mulla on nyt pari viikkoo jomottanu melki joka päivä, välillä selkeetä migreeniä ja välillä vaan jomotusta. Heti jos tulee nälkä nii on oltava syömässä tai iskee välittömästi.

Wendys & booris 13+6
 
IMN
Wendys Mulla on kans päänsäryt lisääntyneet nyt muutaman viime viikon aikana.. oon tosi särkylääkevastainen ihminen mutta yks ilta oli pakko lähettää mies päivystävään apteekkiin hakemaan panadolia. Kokeilen kuitenkin aina syömistä, juomista ja nukkumista ennen kuin otan lääkettä, mutta kyllä parina iltana viikossa on pakko ottaa.
 
mulla ei oo puntaria.ehkä pitää käydä jossain liikkeessä punnitteen ittensä :D eihän mulle neuvolan puntarin mukaan ollut edes tullut vielä painoa.pistäs ehkä vähän järjen ääntä päähän jos näkis että paino ei oo hirveesti noussut (tai sitte tajuisin että oon lihonu jonku 5kg parissa viikossa,koska semmonen olo mulla on.. :/ ) en muista että aikasemmissa raskauksissa olis edes ahdistanut tämä alku. Mutta Joo,toivon että rv 13 tekee munkin turvotukselle ihmeitä ;)
 
IMN
Mulla paino nousi rv9 mennessä 2-3kg ja sen jälkeen ei oo tullut yhtään, pikemminkin tippunut. Näin on kyllä ollut aiemmissakin raskauksissa ja paino on lähtenyt uudelleen nousuun vasta lähempänä rv30. Tiiän vaan että neuvolassa ei tykätä tällaisesta painon tippumisesta enää näillä viikoilla kun painonnousun pitäisi olla nopeimmillaan.. eli kauhulla torstain neuvolaa odotellen :rolleyes:
 
Heipparallaa!
Kävimme mieheni kanssa hyvän keskustelun tuon minun mököttämispäivän jälkeen:D
Sain purettua tuntojani, hän ei vain kertakaikkiaan ollut käsittänyt että olen oikeasti niin huonovointinen kun olen ollut. Oli ajatellut että turhaa kitinää vain...Lupasi olla paremmin tukena ja kuunnella, sehän se miehen tehtävä on. Ylä ja alamäessä:love:
Olo helpottui huomattavasti!

Päänsärkyä tosiaan ollut nyt enemmän, tulee aina pariksi päiväksi ja katoaa. Migreenimäistä kipua, siksi tämä aurinkoinen ilma ei tunnu hyvälle ( onneksi pääsi töihin piiloon aurinkoa)
Jatkuvan syömisen tarve on vähentynyt, onneksi!!
Äitiyshousut muuttuivat löysiksi mahan kohdalta, ylimääräisen pöhötyksen lähdettyä:D
Mulla on kans monta kertaa päivässä supisteluita. Ei kipeitä, mutta alamaha muuttuu kovaksi. Kävelyllä täytyy hidastaa vauhtia kun suppari tulee sen verran rajoittaa menemistä..

Minulla on lääkärineuvola rv 18 ja ultra sitten rv 20.
Nyt mennään rv 15+2:p
 
Heippa!

Mahavaivoista itsellä lähinnä ollut ummetusta ja se on ollut helpottamaan päin. Muutaman päivän aikana paino pudonnut 700g lähinnä siksi, että vatsa taas toimii. Painoa ei siis edelleenkään ole kertynyt ollenkaan, ennemminkin hiukan laskenut. Luulin, jo, että se oli lähtenyt nousuun, mutta se olikin vaan tuo vatsan huono toiminta.

Neuvolakäynneistä olen käynyt tiukkaa keskustelua työnantajan kanssa. Työehtosopimus kuin meillä sanoo, että mikäli on pakko käydä työaikana (mulla on kiinteät työajat 8-16 eli on pakko) niin silloin ei palkkaa vähennetä. Työnantaja on eri mieltä, vaikka heidän kirjalliset ohjeensa ovat juurikin niin kuin työehtosopimuksessa on. Tulkitsevat, että minulla on mahdollisuus käydä omalla ajalla neuvolassa.... Ärsyttää tällainen taistelu. Oon vielä aivan uudessa työpaikassa ja ollut vasta pari viikkoa niin ei tunnu kivalta. Oon kuitenkin melko varma, että oon oikeessa, niin en viitsisi turhaan tehdä tunteja takaisin...

Iho on yhtäkkiä ruvennut kukkimaan. Ärsyttävää... :mad: Myös leuan alle tullut finnejä. Vielä ärsyttävämpää on se, että iho on pintakuiva joka paikasta. Yleensä olen kyllä selvinnyt kesän rasvailematta ja rasvaillut vaan talvet. Jos nyt pitää jo elokuussa ruveta rasvailutouhuun niin mitäköhän se on talvipakkasilla...

Jotain hyvääkin. Oon melko varma, että olen parina päivänä tuntenut liikkeitä! :love: Kutittelua keskellä alavatsaa. Ei niitä vielä paljon tunnu, kun viikkoja on vasta 14+4 mutta selvästi jotakin kunnenkin. Vaikka väitetään, että ensisynnyttäjät ei tähän aikaan vielä yleensä liikkeitä tunne, niin oon aika varma, että nämä ei voineet muutakaan olla. :)
 
IMN
Meilläkin lähti äsken turvakaukalo tilaukseen kun hobbyhallissa oli niin hyvä tarjous ;) sitä en sitten tiedäkään että mihin se survotaan säilöön helmikuuhun saakka :D varasto ja vaatehuone oottaa siivoojaansa, mutta kun en vaan saa aikaseks :cautious: pesänrakennusviettiä odotellessa kun just nyt ei energia riitä siivoomiseen..

Äitini sairauden osalta saatiin hyviä uutisia. Yksi stressinaihe siis vähemmän :)
 
Laurelii, hyvä että saitte puhuttua ja mies ymmärs sua paremmin! Monesti toista on vaikee ymmärtää (just varsinkin kivut ja taudit ym), kun ei käy niitä samoja asioita läpi. Mullakin mies sano alkuun ajatelleensa, että mä vähän turhaan valitan pahasta olosta. Että miten raskaus voi sellasta tehä. Mut sano ymmärtäneensä paremmin sen jälkeen, kun aloin oksentaa. Kai ne tarvii jotain konkreettista? :D Että sellanen koskee, väsyttää, on vähän huono olo ym. ei mee ymmärrykseen..

Mulla on varmaan nyt sellanen vaihe mistä puhutaan, ettei muista olevansa raskaana. Tietty lievää huonoa oloa on ja pitää syödä koko ajan, mut muuten ei tunnu tai näy missään. Sit välillä vaan tulee sellanen hassu olo et ainiin, oon raskaana, voinko ees olla kun ei tunnu miltään :D
 
IMN
Mua alkaa taas ärsyttää miehen valitus kaikista mahdollisista vaivoista. Hän kun ei noteeraa mun vaivoja mitenkään, mutta mun pitäis sitten palvella häntä kun vähän valuu räkä :D Taitaa olla miesten tyyppivika.
Ukolla on nyt ollut flunssaa muutaman päivän, eikä siks oo kykeneväinen tekemään mitään (paitsi tietenkin lähtemään viikonlopun mittaiselle kalareissulle). Mulla on ollut flunssa jo viisitoista kuukautta ja oon sen takia rampannut lääkäreillä toistakymmentä kertaa, joten ottaa toden totta päähän tuollainen dramaattisuus pikkunuhan takia.. Hormonit :rolleyes:
Niin, ja yhtenä päivänä mökillä oli hällä kans "vähän huono olo", eikä siksi pystynyt laittamaan tulia pataan, tiskaamaan, saatika käymään kaupassa. Eipä mun yökkimiset olleet syy jättää kotitöitä toisen harteille.

Anteeksi purkautuminen, vihaan vaan miesten "kuolemantauteja" :LOL:
 
PRS
Mulla oli kans päänsärkyä pari viikkoa putkeen. Ei juuri missään vaiheessa ollut kokonaan poissa. Mulla on migreenitausta joka kans varmaan vaikuttaa mutta ilman särkylääkettä en kyllä pärjää. Viime viikolla onneksi jo helpotti eikä nyt ole ollut jatkuvaa särkyä (y)
 
Hei! Määki oon huomannu hormoonitoiminnassa muutoksia. Ärsyttää niin paljon enemmän asiat, joihin en normaalisti jaksais ees ajatusta haaskata. Onneksi oon ehtiny ajatella ennen ku jokaisesta risauksesta suutun. :D
Miehelle ärähdin tänään kun ei oo laittanut tikkua ristiin vapaapäivänä. Pesin pari koneellista pyykkiä ennen töihin lähtöä ja siivosin keittiön, eikä ollu voinu jatkaa urakkaa. Ruokaa ei muka osaa laittaa. Oon sanonu sata kertaa et alkaa opetella. Tänään taas ärsyynnyin kun tulin kotiin väsyneenä ja ois pitäny alkaa kokkaamaan heti. Mitenhän sitten kun lapsi tulee? Kiva laittaa kokoajan ruokaa ja siivota ku toinen vaan pelaa.
Kävin eilen uimassa pitkästä aikaa ja vedin ehkä turhan kovaa. Hengästyn aivan pienestä ponnistuksesta. Luulen et eilen supisteli vähän kun uin kovaa. :O
 
mun mielestä kannattaa sopia työnjaosta jo nyt ennen kuin vauva syntyy.ja molempien mahdollisimman pian sit testata kuinka hyvin kotihommat sujuu kun "on vaan kotona vauvan kanssa koko päivän" ;) ei sitä muuten tajua. Niin ja töistä tulevalle antaa aina puoli tuntia armoa jonka jälkeen voi hyökätä sen kimppuun vauvoineen ja yksinolon aiheuttamine puheripuleineen :D

ja mun mielestä,jos on aikaa valittaa on myös aikaa tehdä asia itse.miehetki osaa kyllä niin napista turhasta vaikka Se mäkätys aina muka naisiin liitetään
 
Vauvan kanssa sentään pystyy tekemään kotihommia, mutta tollanen purkaja-ikiliikkuja-päälläänjokapakassa-taapero on asia eriksee . Huhhhuh. Nyt kai me enemmän miehen kans kinastellaan kotihommista ku vauva-aikana. Jos tähän vielä ois molemmat töissä, niin suoraansanottuna hukuttas p*skaan. Mies vapaapäivinä ja ennen töihin menoo tekee kotihommia ja ruokaa.

Ja meillä se on kyllä mies joka napisee ja mäkättää. Ja nyt kaikki sen sanomiset otan todella itteeno ja sit poraan ja pillitän. Ihanat hormoobit
 
Pystyn niin samaistumaan noihin tunteenpurkauksiin! Hermo on paljon enemmän kireellä ku normaalisti, pienikin väärä sana tai liike saa räjähtämään. Ihme kun ukko ei oikeen viihdykään kotona kun pääsen töistä... :D se on nyt lomalla, minä töissä, joten ihan hyvin vois siivota, laittaa ruokaa ja käydä kaupassa. Mutta ei! Eilenkin vastaus oli että et sä pyytänyt...... voi luoja. Siitähän riemu repes.

Raskausoireista, vihdoin on alkanu helpottaa! Aamu alkaa kyllä laattaamisella, mutta loppupäivä menee suht kivuttomasti. Päänsärkyä kyllä on melki joka päivä. Johan tänään poksuu viikotkin, 14+0! Jännää.

Mua on alkanu ihan hirveästi pelottaa tää tuleva muutos. Pärjäänkö äitinä, osaanko vastata lapsen tarpeisiin, saanko tarpeeksi tukea... nää varmaan kaikki kuuluu tähän koko prosessiin ja kai se on ihan luonnollista käydä läpi omia tunteita. Pää on ihan hyrskyn myrskyn!

Malttamattomana oottelen että maha alkais kunnolla kasvamaan.. :)
 
heh,mää keksin eilen huippua ajanvietettä.katoin youtubesta tuommosia ultravideoita joissa löytyy yllätyskaksoset :) puoli 12 asti jumitin niihin,siihen oli pakko mennä nukkumaan.

mää oon niin huithaipeli ite siivouksen kans ja tottunu tekeen kaiken yksin eron jälkeen että täällä sitä sopeutumista sotkuun on vain toisella osapuolella :D kunhan jotain joskus tekee niin hyvä on. mää teen Sitte vastapainoksi tälle vähemmän neuroottiselle siivoukselle hyvää ruokaa ;)

mulla oli esikoinen vauvana Semmonen että nukku yöt huonosti ja viihty vain sylissä päivät.sillon oli vaikeeta tehdä oikein mitään.kantoliinassa viihty mutta Sitte taas ite koin raskaaksi kotitöiden tekemisen niin.tai no imurointi kyllä meni mutta kaikki missä piti kyykkiä tai olla tekemisissä räiskyvän öljyn kans oli hankalaa kun vauva viihtyi nimenomaan vain siinä etupuolella.ja sit sitä oli niin väsynyt että jos Se sattuikin nukahtamaan vaunulenkillä vaunuihin niin kyllä sitä siinä vaiheessa mielellään itsekin levähti
 
Viimeksi muokattu:
IMN
TuleJo Tuo artikkeli on kyllä sanasta sanaan totta! :LOL: Kiitos aamun piristyksestä :D
"Silti: jos potilaan ulina ja vaikerrus ottaa kovasti päähän, miehen voi jättää sairastamaan itsekseen. Historiassa on raportoitu ihmeparantumisia tilanteissa, joissa passaaja puuttuu."
Tätä taidankin kokeilla seuraavaksi :rolleyes:

Meillä kotityöt jaettin jo esikoisen vauva-aikana. Ihan paperille kirjattiin kaikki roskien viemisestä saunan pesuun ja jaettiin ne tasaisesti molemmille. Alunperin oli tarkoitus vaihtaa hommia välillä, mutta viimeiset lähes kuusi vuotta on menty samalla jaolla :D
Esimerkiksi; mies vie roskat, imuroi ja luutuaa lattiat ja hoitaa tiskikoneen, kun taas minä hoidan pyykkihuollon, pyyhin pölyt ja vaihdan petivaatteet ja pyyhkeet. Vähän oon kyllä nyt työttömäksi jäätyäni lepsuillut, kun on aika käynyt pitkäksi ja oon saattanut ajankuluksi heilutella imuria :D Tietenkin nääkin on sellaisia ihan suuntaa-antavia jakoja, eli jos tiskikone on valmis miehen just lähdettyä töihin niin kyllä minä sen tyhjennän, enkä odota miehen kotiinpaluuta ;)

Ruoanlaittoon osallistutaan kans molemmat ja ihan mielellämme. Tottakai se ruoan väsääminen kaks kertaa päivässä + välipalat, aamupalat ym. on joskus sellaista pakkopullaa ettei jaksaisi, mutta noin yleisesti tykätään molemmat kokata. Yleensä (jos molemmat ollaan kotona) toinen kokkaa ja toinen kattaa sekä siivoaa pöydän. Tässäkin siis tällanen kristillinen tasajako :D

Ei meillä tulis arjen pyörittämisestä mitään jos ei ois tällaisia rutiineja. Näitä on monessa muussakin asiassa, kuten lasten nukkumaan laittamisessa. Toinen laittaa iltapalat, toinen lukee iltasadun. Aamulla toinen petaa meidän sängyn, toinen kuopuksen sängyn.

Maalis Meillä oli kuopus kans yks sylivauva.. Itsepähän opetin :rolleyes: Tuossa asiassa sitteri kyllä oli pelastus, kun pystyi ruokaa laittaessakin samalla heijaamaan jalalla sitteriä (tai pyytämään esikoista keinuttamaan :D).

Hengästymisestä Oli aiemmin puhetta. Tänään hoksasin itsekin miten helposta sitä alkaakaan läähättämään, kun vein esikoisen kävellen eskariin. Eskarille on ehkä puolen kilsan matka tasaista tietä ja olin kotiin palatessani aivan hiestä märkä ja hyökkäsin samantien astmalääkkeen kimppuun. Toivottavasti tää tästä helpottais, kun ei tällä hetkellä oo toista autoakaan käytössä..

Huh mikä raamattu tuli kirjoitettua, anteeksi :ROFLMAO:
 
Noniin! Pääsen minäkin vihdoin kertomaan ultra kuulumisia.
Kaikki oli oikein hyvin ja pikkuinen vipelsi hurjasti menemään. Monesti kääntyi ultraanpäin meitä kattelemaan ja heilutti kättäkin monesti :love: Pikkuisen tuli itkua tirautettua, olin todella hermona.
Laskettua ei muutettu kun heitti vain parilla päivällä.
Olen todella onnellinen :love:

ninami&pätkis 12+3
 

Yhteistyössä