Helmikuun helmiäiset 2016 *Joulukuussa*

Joo on kyl ihanaa et joulu on ohi, nyt vois kelata sinne helmikuulle :D tosin mikään ei mulla vielä valmiina ole, jos heti tos kuun alussa alkas peseen vaatteita.
Nyt on muutamana päivänä kiristellyt ja ahistanut ja ollut paineen tunnetta ja pahaa oloa. Tätä ei ole aikasemmissa raskauksissa ollut vielä tässä vaiheessa. Ei tässä tosiaan enää kkovin kauaa ole ja toivottavasti pysyykin kyydissä vielä ainakin neljä viikkoa.

Ankas 33+0
 
Tosiaankin ihanaa kun joulu mennä hurahti. Ja kun vielä päästäis ensvuoden puolelle(y)
IMN mulla ihan samat olotilat. Supistelee, vaikka ei ole tehnyt mitään mikä niitä voisi aiheuttaa..pienikin liikkeen muutos saa aikaan jämäkän puristuksen ja painetta tulee alakertaan..Lueskelinkin jo synnytyksistä kertomuksia jotka on käynnistyneet näillä viikoilla 34-35...sellainen olo että vedet saattaa mennä milloin vaano_O turvotusta, jomotusta, jatkuva pissatus..Iskiashermo antoi periksi, mutta nyt onkin sitten koko lantion alue "löysännyt".
7 pv olis lääkärineuvola. Sitäpä tässä odottelen, että näkee onko paikat jo valmistumaan päin....tämänkin kirjoittamisen aikana tullut 3-4 supistusta..Vettä olen juonut varmasti tarpeeksi, ei johdu nestehukasta..

Koitetaanpa lyllertää vielä joku hetki näiden pallojen kanssa:p
Uusi Vuosi on varmasti erilainen kuin vanha vuosi:love:
 
Tuli muuten mieleen et kuinka teillä muilla on lääkäreitä tässä loppupuolella raskautta? Mulle neuvolassa sanottiin että loppuraskaudessa ei sit lääkäriä enään ole:unsure:.

Sinänsä harmittaa, ku olis ollu kiva käydä tilanne vie tsekkaamassa mut...
 
IMN
Mulla ois ollu loppuraskauden lääkärineuvola rv36, mutta peruin sen koska oon kuitenkin viikkoa myöhemmin menossa äitipolille kasvukontrolliin ja siellä tutkitaan samat asiat. Streptotestikin tehdään siellä tai sitten th tekee neuvolassa. Oulussa on keskiraskauden lääkärineuvola poistunut (uudelleensynnyttäjillä?), mutta pääsin sinnekin sen edellisen raskauden ennenaikaisuuden uhan vuoksi.

Iskiashermo on mullakin pettänyt entisestään, mutta eniten vaivaa tuo sääriluun vihlonta. Se on juurikin se syy siihen että jalat pettää jatkuvasti alta. Onneksi ulkona liikkuessa on kuitenkin rattaat tukena, etten ihan persiilleni lennä :D

Tähkällä on kyllä nätti masu! Mulla alkaa jo verisuonet paistaa läpi :D vaikka muuten maha tuntuu kyllä pieneltä ja sitähän se sf-mittakin kertoo, joka siis oli rv33 28cm.. aiemmilla kerroilla ollut paaaljon isompi. Miten semmosten pötsien kanssa oon jaksanu ees lyllertää kun tääkin tuntuu nyt niin vaivalloiselta.

Tänään on kyllä ollu semmonen valivali-päivä ettei mitään rajaa.. millon on huono olo, millon väsyttää tai särkee jotakin paikkaa. Ootan niin sitä kun pystyy taas toimimaan normaalisti, olemaan edes tunnin käymättä pissalla ja mikä mahtavinta; lakkaamaan varpaankynnet ja sheivaamaan alakerran :LOL: meikkaaminen ja hiustenlaittokin pitää suorittaa istualteen ja välillä huilaillen.. turhamainen puoli alkaa taas paistaa, mutta kun fyysinen olotila on näin vaikea niin ois kiva edes näyttää hyvältä :rolleyes:

No, jospa huomenna ois synttäreiden ja ekan mammalomapäivän kunniaksi ees vähän parempi fiilis :)
 
Mulla on lääkärikäynti kans viikolla 35+2. Oon kyllä ensisynnyttäjä mut ymmärtääkseni meillä ei silti ultrata. Mulla lyö nyt joulun jälkeen pää ihan tyhjää, mutta kaikille mukavaa "arkeenpaluuta" ja ihanaa loppuodotusta Kirjottelen enemmän kun tää hössötys on ohi, me kyläillään vieläkin.
 
Surusilmä, mulla kans maha tuntuu niin pinkeeltä, että välillä olo, että repeen. Varsinkin just toi navan seutu.

Imn, samat fiilikset täälläkin tän raskauden suhteen. Välillä iskee oikein epätoivo, ettei tää lopu koskaan, vaikka aika menee kyl oikeesti tosi nopsaa. Kauheeta kuitenkin ajatella, että tää menis kauheesti yli. Tosin muutkin syntyneet just lasketun ajan korvilla, nii eiköhän tääkin. :D

En muista miten meillä täällä olis lääkärikäynnit, mut pääsen tän radin takia äitipolille ylim. Ultraan ja elättelen toiveita, että lääkäri tutkis kunnolla alakerran ja sais sillä jotain aikaankin :p Tosin tuokin on ihmeen myöhään, kun tais olla rv 37+5.

Hyi, että on tullu syötyö nyt joulun aikaan. Ihan hirveesti herkkuja ja ihan jouluruokaa. Koko ajan sellanen kestoähky :confused: saas nähä miten pääsis tuosta sokeririippuvuudesta taas edes vähän pois. Täytyy kai uuden vuoden jälkeen ottaa itteä niskasta kiinni (n):D

Mulla tulee välillä inhottavaa paineen tunnetta rintoihin ja sellasta vihlovaa kipua. Mitä lie, ennen ei oo tollasta ollu vasta kuin imetyksen aikaan.
 
Mulla on lääkärineuvola 36+0. Ei oo kyllä täälläpäin muita ultria nt:n ja rakenneultran lisäksi tarjolla, jos ei ole mitään erityistä syytä. Mutta pianhan sen vauvan sitten näkee...

Jännittävää, kohta alkaa täältä jo porukat poksahtelemaan. Kukakohan on eka?
 
en tiiä kuka on Eka mutta voin kertoa kuka on viimeinen :D
mää täällä oottelen että työharjoittelu joka ei oo ees vielä alkanut olisi jo ohi..no,ainaki aika kuluu nopeeta ku on tekemistä..
viimeiset työvuorotkin todennäköisesti pitkään aikaan tulee tehtyä tässä tulevana viikkona.tuskin sinne ainakaan ennen kesää enää tulee mentyä sunnuntaivuoroja tekemään...

mulla ei oo voinnissa valittamista,melko normaali on olotila tätä mahaa lukuunottamatta :D yritän ettei paino enää nousis tässä raskaudessa eli suomeksi sanottuna lopetan syksyn mässäilyt ja alan syömään taas niinku pitää.rantakuntoon ens kesäksi! :D :D
 
Täälläkin pari työpäivää edessä, 8h pitäs jaksaa töitä painaa per päivä. Voihan valivali..:D:ROFLMAO: Onneksi ei ole enää montaa päivää jäljellä! 8.1 alkaa virallinen äippäloma!! Sitten lähden shoppailemaan loput vauvatarvikkeet ja vaatteita tulokkaalle.

Nyt masu kohti neuvolaa!
 
Täällä on lääkärineuvola vielä 37 viikolla. Mulla se on 36+5, siellä on sit sisätutkimus, strebtonäyte ja ultra. Ja kuuluu kaikille.

Meillä tuo 2v ipana kipitti keskellä yötä meidän väliin nukkuu. Mikä lie vaihe taas elämässä :D

Lauantaina alkas äitiysloma. Josko Kelan päätökset tällä viikolla tulis :D

Täällä viikkoja tänään 34+1
 
IMN
Viiminen työttömyysajan ilmoitus täytetty ja nyt oon virallisesti äippälomalainen! :D Kyllähän tää varmaan tuntuis erityisemmältä jos ois ollu töissä ennen loman alkua, mutta eipä käynyt tää työnhaku niin ripeästi kuin olin etukäteen ajatellut.. :rolleyes:
Samalla pärähti 23 vuotta mittariin ja sain äitiltä synttärilahjaksi lahjakortin kasvohoitoon. Ikinä en oo tommosissa käyny :D Mietin että käyttäsinkö tuon vasta synnytyksen jälkeen.. hoito kestää yli tunnin, joka voi olla vähän turhan pitkä aika paikallaan vietettäväksi tän mahan kanssa.

Lueskelin tossa jälleen kantapalvelusta tietoja siitä edellisestä äitipolikäynnistä :geek: Sinne kun tuntuu lääkärit kirjaavan enemmän tietoja, liekkö siltä varalta ettei potilas säikähdä mitään liiaksi. Lääkäri on kirjannut että kohdunsuu oli puolipehmeä ja istukka hieman jo kalkkeutunut. Eli samaa kaavaa mennään istukan osalta kuin viimeksikin ja kasvu siis melko varmasti lähtee taas hidastumaan, vaikka virtaukset olikin ok. No, tää nyt oli arvattavissa, en viitti stressata (y) Vielä pari viikkoa seuraavaan äitipoliaikaan ja sitten katsellaan tilannetta uudelleen. Mutta voi kunpa sitä käynnistystä ei vielä sillä käynnillä otettaisi puheeksi.. :unsure:
 
Onnea IMN synttäreiden johdosta:). Mä sain kans kasvohoidon lahjaksi esikoisen odotusaikana, ja käytin vasta synnytyksen jälkeen. Oli kiva käydä hetken rentoutumassa :).
Älä ota stressiä siitä käynnistyksestä, vaikka varmasti harmittaa tietyllä tapaa mut vauvan parasta siinä ajatellaan. Sun pitää kokeilla jotain poppakonsteja, josko se synnytys käynnistyis itsestään;).

Näin viimeyönä unta et lähdin synnyttämään, toivottavasti ei enteile mitään. Sais kuukauden ainakin vielä pysyä vatsassa! :unsure::)
 
  • Tykkää
Reactions: IMN
IMN
Niinhän se täytyy ajatella, että mikäli käynnistys on edessä niin sitten on :) onhan siinäkin puolensa; ei tarvi kärvistellä yliajalla ja lastenkin hoidot voi suunnitella etukäteen. Eikä mulla myöskään oo ikinä ollu mitään komplikaatioita käynnistyksen osalta kun kalvojen puhkaisun jälkeen on heti alkaneet napakat supistukset ja toimitukset on olleet suht nopeita. Mutta siitä spontaanilla vesienmenolla alkavasta synnytyksestä haaveilen silti.. tää kun varmaan on viimeinen mahdollisuus siihen.
Jos (ja kun) käynnistys otetaan äitipolilla puheeksi, aion kyllä pyytää paria päivää "armon aikaa" ja kokeilla kaikki maailman poppakonstit saadakseni synnytyksen itsestään käyntiin :) aiemmilla kerroilla käynnistys on siis sovittu aina seuraavalle aamulle.
 
Täällä on kans synnytetty viimeyönä (unissa siis) ja vielä sektiolla, tais jäädä kaverin kanssa käyty keskustelu vähän lujemmin alitajuntaan, kuin luulin :D

Olo on ollu tänään HUONO heti aamusta lähtien :unsure: oikea kylki jäätävän kipeä ja kipu sätii välillä kylkikaarelle, aamulla oksetti ja huippas ja paineet oli pilvis (160/100).. vieläkään ei oo hyvä olo mutta onneksi aamua parempi. Tein kunnon soittokierroksenkin ensin neuvolaan ja sitten äitipolille ja sain varhaistettua äitipolin lääkäriaikaa huomiselle ens viikon sijaan ja tuli sieltä kova käskykin, jos olo menee yhtään huonommaksi, pitää ottaa heti yhteyttä synnärille ja käydä siellä näytillä. :confused: alkaa tuntua vähän turhankin konkreettiselta ja raskaalta koko touhu, toivottavasti kyytiläinen vielä pysyis yksiössänsä hetken ja tää olis vaan joku hetkellinen juttu... pahasti vaan alan ite veikkailla raskausmyrkytystä :( huomenna ollaan toivottavasti viisaampia.

Joka tapauksessa, isot synttärionnittelut IMN! :)
 
Pahoittelut joulunajan radiohiljaisuudesta, hyvää joulua kaikille kuitenkin näin vähän jälkijunassa!

Viime viikko oli yhtä härdelliä, oli nimittäin niin lahja- kuin ruokaostoksetkin tekemättä. 23. päivän iltana oli vielä ankarat siivoukset ja laatikoiden tekemiset käynnissä. Huh. Pyhät kuluivat vauhdilla kyläillessä, ja meilläkin kävi molempien perheet syömässä. Joulupukkimme oli kovin innoissaan talvivauvasta, ja pääsin ihan pukin polvelle masua hehkuttamaan. :X3:

Maha pysyi menossa mukana yllättävän hyvin, kunnes lauantaina ilmoitti väsyneensä ravaamiseen ja sunnuntai menikin vaakatasossa. Sen verran kipeä olo oli, että menin eilen työterveyteen ja lääkäri määräsi sairaslomalle loppuajaksi. Äippäloma alkaa 18.1. joten kivat kolme extraviikkoa sain lomaa. (y) Nyt on hieman huono omatunto töiden suhteen, mutta menen vielä huomenna hoitamaan pari juttua toimistolle.

Aika menee kyllä niin nopeesti, että ihan hirvittää. Tyyppi majailee mahassa edelleen poikittain, eikä ole edes yrittänyt kääntyä alaspäin. Alkaa mennä usko normaalin synnytyksen kokemiseen, takaperin en kyllä ala pusertamaan esikoista!:devil:

Muuten olo on ihan hyvä, toki yöunet on nykyään sen 4h, kun uni ei vaan tule, ja vaakatasossa (monen tyynyn päälläkin) veri nousee päähän, vaikka verenpaineet on edelleen matalat. Ja tuo maha tosiaan kertoo kyllä todella selvästi, jos ei saa tarpeeksi lepoa, liitoskipuja tulee jos yhtään rasittuu. Semmoisia viiltoja ylhäältä alaspäin..:confused:

Niin, joku kyseli loppuajan lääkäristä, meilläpäin koko raskausaikana kaksi lääkärikäyntiä, jolloin tehdään sisätutkimus, mulla toinen lääkärikerta on 35+2. Ultria tehdään koko aikana (normaalissa raskaudessa) kaksi, 12. ja 20. viikoilla.

Nyt pyykkäyshommiin, kun ei töihinkään voi lähteä. :rolleyes:

sitruunapippurina 32+1
 
IMN
Kiitos onnitteluista :)

Karmaliini toivottavasti kyse ei ole raskausmyrkytyksestä. Tsemppiä!

Nyt en oikeen itekkää osaa selittää tätä vaivaani (n) Yläselkään ja -mahaan ei suoranaisesti käy kipeää, mutta tuntuu vähän samalta kuin olisi perhosia vatsassa. Sellainen inhottava kutkutus ja kihelmöinti. On jotenkin vaikea olla ja koko ajan venytyttäisi jotain lihaksia. Varsinkin paikallaan oleminen on hankalaa. Ihan kuin olisi levottomat jalat, mutta yläkropan alueella :D Argh, kaikkea sitä :mad:
 
Onnittelut imn synttäreiden johdosta! :)

Hyi että tätä syömistä. Tai ei niinkään normi ruuan syömistä vaan herkuttelua :oops: ihan lähteny lapasesta, vaikka sokerit pysyneet kurissa. Itellä vain nyt niin plösö olo, että aivan ahdistaa. Uudeks vuodeks jo uudet herkut hommattu, mut jos sen jälkeen yrittäis vähentää tätä sokerin määrää :unsure:

Ootteko miten hyödyntäneet alennusmyyntejä? Mää en mitenkään ja tieten olis ihan järkevää ostella myös isompia kokoja, kun meillä ei ole yhtään poikien vaatteita..
Huomenna alkaakin sitten virallinen äippäloma :)
 
Alennusmyynneistä. Isommille lapsille tulee vaan ostettua esim toppahousuja/pukuja seuraavalle talvea.ja niitäki vaan jos on vähintäänn-50% :D pieniä kokoja löytyy vielä niin hyväkuntoisina käytettyinä etten viitsi uusista maksaa vaikka alennuksessa olisikin :)

voi että mua ahdistaa nyt se mun opinnäytetyö ku tuntuu että saan alkaa lomaileen vasta syksyllä.pöh.toivottavasti koko kevät ei mee niin että takaraivossa joka hetki tykyttää ajatus siitä.ja työharjoittelukin jotenkin hermostuttaa ku pitää säätää kaikkien lasten kuskaamisten ym kanssa.

Ihanasti noita viikkoja on jo mullekin kertynyt vaikka täällä viimeisenä olenkin.kaksi kuukautta ei oo aika eikä mikään kun on vielä vaikka mitä hommaa ja vointi hyvä. Rautakuurin kävin ostaan ku on semmonen olo että hemppa on tosi matala.että jos vaikka sais vähän lisää virtaa vielä :)

Edit.vauvan vilttiäkin oon nyt voinut alkaa tekemään kun joululahjoista selvisin,se onkin vaihteeksi tosi mukavaa hommaa kun nyt on ollut aikaa virkkaamiselle ihan kunnolla :) https://img1.etsystatic.com/042/0/6421822/il_570xN.596065795_asvz.jpg samalla ohjeella ku tuo on tehty mutta ihan eri väreillä
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan kohta menossa äitiyspolille sokeriseurantaan. Vähän jännittää määrätäänkö nyt sitä insulinia, kun viimeks sain puhuttua pelkän pillerilääkityksen. Ei kuitenkaan ihan hirveesti oo ollu sokerit korkeella, vaikka reippaasti oon herkutellu jouluruokia "dietin ulkopuolelta" :unsure:
Kunhan napero ei vaan olis ottanu mitään kasvuspurttia, alkaa vähän tuntuun että loppuu sillä tila jo kesken. Pari päivää ollu sellanen pistävä tunne oikeassa keuhkossa, samanlainen mitä voi tulla esim juostessa, mutta tää on koko ajan o_O

Ja nukkumisessa ollaan siirrytty yhdestä pissalla käynnistä, kahteen. Joinakin öinä on lisäksi tullu valvottua useampi tunti kun ei vaan uni tuu takasin silmään. Tällein sairaslomalaisena on sit tullu nukuttua 9-12 aikaan tunti tai pari "päikkäreitä", kun sillon masussa ollaan rauhallisimmillaan, saa nähdä tuleeko tästä sit pysyvä päivärytmi :ROFLMAO:

Mäkin oon nyt virkannu vauvan peittoa, jonka itseasiassa alotin jo keväällä kun lasta alettiin koittaan. Kesäks vaan aina tuppaa käsityöharrastus vähän hiipuun muiden hommien tieltä, mutta nyt jos tekis valmiiks. Välissä värkkään isommalle pojalle villasukkia, kun toi peitto on aika pitkätoikkonen tehdä..
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen :) Lukemassa oon käynyt kyllä, kovin on samoja ja tuttuja tuntemuksia. Yöt menee vähän niin ja näin, jos herään tai siis kun herään tuossa 3-4 maissa vessan niin ei uni tule pariin tuntiin ja sitten kun se taas tulee niin sitten sitä ei jaksaisi nousta enää ollenkaan.

Täällä on lääkärineuvola rv 36, mulla on 12. päivä, saa kattoa olenko kasassa silloin vielä. Ja 8. päivä on painoarvio ultra, että sitä odotellessa :)

Ja tänään onkin eka äitiyslomapäivä, kävin eilen sanoma töissä heipat :) Nyt saa sitten rauhassa odotella että vauva syntyy.

Tuntuu hassulta että viikkoja on tosiaan jo 34+5 vaikka niin pelkäsin ennenaikaista synnytystä, nyt on jo niin hyvin viikkoja ettei ole mitään hätää vaikka syntyisikin jo, tosin ei mielellään enää tänä vuonna :D
 
IMN
Jahas, se poksuukin tänään jo 35+0 :)
Kävin tuossa äsken neuvolassakin. Kaikki oli ok, mitä nyt sykkeitä jouduttiin kuuntelemaan melko kauan kun pysyivät niin korkealla, 170-180 tuntumassa. Laskivat sitten n. 155:een kun join vettä ja kuunneltiin istualteen.
Sf-mitta oli 29cm, eli siron puoleinen. Hassua että tää maha on seistessä niin valtava, mutta selinmakuulla katoaa jonnekin :D

Vauvan pää on jo tosi alhaalla ja että se käykin kipeää kun vauva pyörittelee päätään. Vihloo jostain virtsaputken suulta asti.

Sain kans neuvolasta matkaan tuommosen Ainun paketin, jossa on tuttipullo, ensihammasharja, tutti, puhdistuspyyhkeitä ja muuta :) tykkäsin tosta kyllä paljon enemmän kuin siitä aiemmin jaetusta libero-kassista!

Ensi tiistaina sitten taas seuraava th-neuvola ja rh-verikokeet. On tää loppuaika kyllä taas yhtä neuvolassa ja äitipolilla ramppaamista, mutta eipä tässä oo muutakaan tekemistä :D
 

Yhteistyössä