Helmikuun helmiäiset 2016 *marraskuu*

Onko muilla ollu ylävatsakipua? Mulla eilen illalla tuli ihan yhtäkkiä kylkiluiden väliin ja enemmän oikealla puolelle aaltoilevaa pistävää kipua, kipu kesti noin 15 sekuntia meni ohi ja tuli taas. Loppu noin tunnissa, mitähän tää vois olla, luin jostain sappivaivoista?. Tosin mua närästi, mutta en usko että johtui siitä, kun ei koskaan oo noin tuntunut.
 
IMN
Mulla on ollut tuollaista kipua "närästysraskauksissa" ja sappivaivoiksi oon aina aatellut :) raskausmyrkytykseen liittyvä ylävatsakipu oli saman tapaista, mutta tuntui enemmän sellaisena pantamaisena paineena, ihan kuin ois rintsikat puristanu. Sekin saattoi keskittyä kummalle jommalle puolelle, mutta tuntui silti kokonaan ympäri.

Tää pahoinvointi tais nyt jäädä asumaan.. aamupäivisin on pakko vain syödä, syödä ja syödä ettei tuu oksennus tai tosi heikko olo. Katsotaanpa vaan niin kestää taas loppuun saakka.. huoh :( no, olihan tässä jo 16 parempaa viikkoa.
 
On se kyllä ihan huippua ku täältä saa vastauksia omiin vaivoihin niin äkkiä :)(y).

Sappivaivaa mullakin taisi olla, oli kuiteki ihan sama missä asennossa oli. Paras oli ihan sikiöasennossa polvet mahdollisimman koukussa.. No toivottavasti ei oo jokapäiväistä vtästä lähtien.

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kaikki siitä kärsivät, se on kyllä inhottavaa:sick:.
Mulla toistaiseks ollu hyvä olo, eilen ainakaa ei tarvinnut oksentaa(y):D.
 
IMN
Mitäköhän tuolla neuvolan päässä taas sählätään.. torstaina tosiaan lääkäri laittoi lähetteen ultraan kohdunsuun tilanteen vuoksi. Soitin nyt keskusneuvolaan, eli sinne ultrauspaikkaan, että mikä on kun ei ole kuulunut mitään. Sieltä on jo silloin torstaina lähetetty vastaus nla-lääkärille, ettei tietojen perusteella tarvetta ultratutkimukselle ole ja uusi läälärinla-aika sovittava kahden viikon päähän, eli ensi viikolle. Neuvolalääkäri on kuitannut tän viestin luetuksi jo samana päivänä, mutta mulle ei oo kyllä mitään ilmoitettu saati aikaa sovittu..
Mikä ihmeen järki siinä muka on että yksi lääkäri laittaa lähetteen toiselle lääkärille ja tämä toinen lääkäri taas passittaa vain takaisin aiemmalle?! Ja minä vaan täällä oottelen aikaa johonkin.. :mad:
 
IMN
Tää menee jo ihan naurettavaksi :rolleyes: Soitin neuvolan ajanvaraukseen ja kysyin että mitä mulle nyt meinataan tehä ja missä. Ajanvaraustyyppi hetken selaili mun tietoja ja sanoi että nla-lääkärin ois tosiaan pitäny soittaa mulle jo torstaina ja varata aika ensi viikolle. Siinä sitten yritti löytää aikoja, mutta kaikki ois menny joulukuun alulle. Varasi sitten mulle huomiselle soittoajan terveydenhoitajalle, joka saa jostain yrittää taikoa mulle lääkärin ja ajan. Oiskohan jo ollu helpompi jos oisivat vaan ottaneet mut sinne keskusneuvolaan tarkastettavaksi?

Mutta jotain hyvääkin; testailin tänään tota rocker napperia tarkemmin ja metsästin kaapin perältä siihen paristot. Nuo laulut oli yllättävän kivoja! Edellinen sitteri piti lauluineen niin kauheaa mekkalaa että jouduttiin laittamaan huopatassu kaiuttimen eteen äänenvaimentimeksi :D Reiman villahaalarikin oottaisi postissa noutajaansa :) Sain sen alesta 19 eurolla, normaalihinta tais olla viiskymppiä. Melko tyyrishän tuo silti on, mutta niinhän nuo kunnon villavaatteet aina ovat..
 
Tähkä, mulla on tuon tyyppistä kipua mitä sinä ja imn kuvailitte. Mulla se vaan on yleensä tuossa vasemmalla ja just tuon rintsikan kaaren kohdalla. Kipu tosin on jatkuvaa ja sellasta kramppimaista. Epäilen, että johtuu siitä, etten voi selkää käyttää niin hyvin kuin ilman mahaa ja nt se liikkumattomuuttaan moittii myös etupuolelle.

Meneepäs nyt ihme säätämiseks siellä neuvolan puolella imn! Toivottavasti taikovat sulle jostain ajan lääkärille, ehkä olis kuitenkin järkevää päästä näytille noiden jatkuvien suppailuiden vuoksi o_O

Täällä myös kiristää hermoja tämä kuuluisa parisuhde. Oon pitäny pari päivää mykkäkoulua miehen juomisten suhteen. Mua vain suoraan sanottuna vituttaa tuo miehen tissuttelu. Arki-iltoisin juo muutaman ja viikonloppuna ehkä 3-5 + drinksun tai pari kirkasta. Kunnon känniä harvoin vetää, mut mun mielestä tuo jatkuva juominen on liikaa. Juo aina vasta kasten mentyä nukkumaan ja piilossa eli autotallissa, joten tarkkoja määriä en edes tiedä. Perus vastaus mun uteluihin on "pari". Itteä vain hirvittää, etteikö se enää pysty olla ollenkaan ilman alkoholia ja meneekö tuo homma jossain vaiheessa pahemmaksi eli koukuttuu siihen kunnolla... Ite en vaan voi sietää tuollaista ja välillä onkin fiilis, että tekis mieli pakata ukon laukut ja antaa potku persuksille :mad::mad: meillä mies on vielä niin rasittava, ettei sillä oo ikinä tarvetta puhua mitään riitoja läpi. Vaikka mää osoittaisi mieltä kuukauden putkeen, niin se elää ns. normielämää eikä sitä vaivaa ollenkaan eripura. Mää en taas jaksais olla aina se sovittelija, koska mun mielestä ei oo mun tehtävä olla aina sovittelemassa ensimmäisenä, jos hän on jotain idioottimaista tehny/sanonu. Tunteeton pas*a sanon minä! :D Anteeksi avautuminen, mut nyt ketutuskäyrä on kyl huipussaan.

Huomenna sokerirasitus.. Kauanko muiden on pitäny olla syömättä? Täällä ollaan 12h.

Alisa & Hippu 27+3
 
IMN
Alisa Muistelen että 12h oli OYSissakin kun siellä osastolla ollessa aikoinaan tehtiin.

Ymmärrän kyllä tuon kettuuntumisesi miehen juomiseen. Mielestäni parisuhteessa olennaista ei ole se kuinka paljon juo kerralla, vaan liikaa on se mikä toisesta osapuolesta ei enää tunnu sopivalta. Ja tuollainen iltatissuttelu on ongelma, kuten itsekin sanoit, siinä missä jatkuva humalahakuinen juominenkin. Itsessäni huomasin talvella muutoksen, kun sauna tuli joka ilta lämmitettyä lähinnä sen yhden säälittävän saunaoluen takia. Otin sitten itteeni niskasta kiinni, siinä pelossa että kymmenen vuoden päästä se yksi saunaolut oiskin jo vaihtunut joka iltaiseen six-packiin :D Oisin kyllä vetänyt palkokasveja rööreihin jos mies ois asiasta maininnut :rolleyes:
Toivottavasti saatte puhuttua asiasta ja pääsette johonkin ratkaisuun, niin ei jää vellomaan pidemmäksi ajaksi. Tuollaisesta kun helposti syntyy katkeruutta.

Ja tosiaankin odotan että mitä taikatemppuja se ajanvarauksen työntekijä kuvittelee th:n tekevän lääkärin ajanvarauskirjalle :LOL: Jos aikoja ja lääkäreitä ei ole, niin kai ne edes voi passittaa mut johonkin toiseen neuvolaan.. vai voiko? Mulle on ihan sama kenelle - tässä yhteydessä - haarani levitän, kunhan joku nyt tutkii :ROFLMAO:
 
Mun mielestä neuvola ja ylipäätään julkinen terveydenhuolto potkii itteään päähän tuolla, että asioista tehään kauheen vaikeita ja monimutkasia. Niille siinä sitä lisätyötä tulee.. Mä myös ensikertalaisena toivoisin enemmän seurantaa raskauden suhteen, tai just esim. noita sisätutkimuksia yms tarkistuksia että kaikki on hyvin. Säästyttäis varmaan monilta huolestuneilta soitoilta ja tarkastusaikojen järjestämiseltä.

Toi juomisjuttu on kyllä vaikee. Niinku IMN sano, yks iso juttu on mitä puoliso siitä ajattelee. Toinen on ehkä se kysymys, et onko se juominen enemmänkin tapa jonka pystyis lopettaa vai oikeesti jo riippuvuus. Oon eläny ite alkoholistiperheessä ja tuollasesta "harmittomasta" kaljottelusta se alunperin alko. Uskon kuitenkin sen olevan geeneissäkin kenellä on taipumus, että se siirtyy siihen seuraavalle asteelle ja riippuvuudeks. Et sinä Alisa_84 varmasti turhaan huolissas oo ja hyvä että otat asian esille!
Ja omasta juomisesta vielä. Mä oon just sellanen etten oikein ymmärrä saunakaljoja tms, sitten kun otan niin otan kerralla ne parin kuukauden saunakaljat. Tiiä sitten kumpi ois fiksumpaa (tiiän) :D
 
Viimeksi muokattu:
No jopahan on IMN neuvolassa touhua. Jospa nyt jonnekki pääset.

Toi juominen.. Siis mua veetuttaa kans miehen juominen. Tai se on sitä viikonloppusin ottamista. Eikä kyllä ees joka viikonloppu, mutta sillon ku tuo lähtee niin tietää ettei sitä ennen aamua kotona näy. Ja ku sen kaikki kaverit on työttömiä puliukkoja kaikki, niin niillähän on vaan aikaa ryypätä. Ja raskaana ollessa tuo vituttaa yltiöpäisesti.

Mulla on äitipolille aika tänään klo 12.15 ultraan ja lääkärille. Josko se sukupuoli selviäisi :D
 
Niin ja omasta juomisesta. Ehkä kahden kuukauden välein kerrsn kävin ulkona kavereiden kanssa. Mutta ei se oo sellasta perseiden vetämistä, toki kyllä siitä humalan sai aikaseksi ja seuraavalle päivälle darran.
 
Ihme touhua siellä neuvolassa IMN! Tollanen eestaas asian heitteleminen on just se mistä kustannukset tulee ja sitten valitetaan ettei ole resursseja hoitaa asioita aikataulussa. Voi kun opittaisiin tekemään asiat kerralla kunnolla. Jos se terkka ei saa lääkäriä taiottua paikalle, niin päivystyksessä nyt viimeistään pääsee näytille. Tai yksityisellä.

Kävin pari viikkoa sitten työterveydessä niiden harjoitussuppareiden takia, ja lääkäri kyllä selvitti asian gynen kanssa puhelimitse, mutta saikkulappuun kirjoitti niinkin pätevän syyn poissaololle kuin todettu raskaus! :ROFLMAO:Kyllä esimieskin jo naureskeli, että siinäpä oli ammattimainen diagnoosi.:giggle:

Siis voisikohan mullakin olla sappivaivoja? Oon ajatellut närästykseksi, sitä kun on joka päivä. Tuntuu tuossa pallean kohdalla, hieman enemmän oikealla puolella sellaista selvää kipua ja kosketusarkuutta, näillä hetkin päivittäin. Kipu leviää päivän mittaan isommalle alueelle. Rennie kyllä kuitenkin auttaa jonkun verran, ja kyljellään makuu, tyyny mahan alla tukena (josta päättelin, että mahanahka se siellä vaan repeilee).o_O

Tuosta juomisesta, omakin mies tuppaa kyllä juomaan. Nyt viime aikoina vähemmän, mutta yleensä joka ilta ottaa yhden tai kaksi hyvää (siis jotain erikoista, pienpanimon) olutta tai annoksen hyvää (siis jotain kallista) viskiä. Ja melkein joka viikonloppu on jotain menoa poikien kanssa, jos ei muuta niin saunailta meillä, jolloin taviskaljaa menee ainakin sikun verran.

Nyt sankarini onneksi on huomannut, että ikä alkaa painaa, kun krapula tulee kovempana ja pitkäkestoisempana lähes joka kerta.:) Ja sääliä ei multa krapulapäivinä tipu. Huono olo kun on itse hankittua, niin kärsiköön seuraukset. Jos krappepäivänä on sovittua sukulointia tiedossa, niin sinne mennään tai sitten kerron kylässä suoraan miksi mies jäi kotiin.:LOL: Ilkeää, tiedän.:whistle: Vain harvoin olen ollut paapomassa, jos mopo on ns.vahingossa lähtenyt käsistä, ja antanut nukkua koko päivän ja kiikuttanut vettä ja buranaa sängyn viereen. En silti koe, että juominen olisi ongelma hänelle tai minulle. Toki vauvan saapumisen deadlinekin taitaa vähän ahdistaa, ja pitää päästä vielä "nauttimaan" vapaudesta.

Itse join enemmän teinivuosina ja täysi-ikäisyyden myötä on tuo harrastus jäänyt vähemmälle. Polttareissani (viime keväänä) join tarkoituksella paljon, kun oli tiedossa vauvabisnekseen siirtyminen. Yleensä otan vain muutaman, välttääkseni sen kankkusen.:coffee: Joulussa muuten itseäni harmittaa vain Alkon jouluglögien missaaminen, ja portviiniäkään ei pääse nautiskelemaan. Mutta ehkä huulia kostutan glögillä, niin tiedän miltä maistuvat.

Aiheesta kukkaruukkuun, töissäni on menossa viimeinen spurtti. Ensi viikon kun vielä jaksan, niin olen antanut itselleni luvan hakea saikkua jos vaan siltä tuntuu. Ja tuntuuko? Kyllä! Väsymys on palannut ja maha tuntuu retkottavan kuin sadan kilon säkki tuossa edessä jolloin ainut hyvä asento iltapäivästä seuraavaan aamuun on kylkiasento. Suppareita ei ole onneksi tullut, mutta ahdistaa ajatuskin työssäjatkamisesta täysaikaisesti tammikuun puoleenväliin.(n)

Mitäs muuta, eikai tähän hätään kummempaa. 25+1 täynnä tänään ja tyyppi vetää rundia kun vielä mahtuu!:love:
 
IMN
Nyt sitten nousi vielä kuumekin :mad: mahtaa olla samaa kausiflunssaa kuin kuopuksellakin.. mietin vaan että kun se th soittaa niin voisin jättää flunssan mainitsematta ja kertoa pelkästä kuumeesta, jos vaikka pääsisin pienellä dramatisoinnilla nopeammin ja ennenkaikkea helpommin sinne tutkimuksiin :ROFLMAO:
Enpä oo muuten ennen ollutkaan raskausaikana sairaana. Ei kai tää sen kummempaa sairastamista oo kuin normaalistikaan? Panadolia ja lämmintä juotavaa? :rolleyes: vai pitääkö jotain oireita tarkkailla?
 
Hitsi, nyt ärsyttää mullakin tuo neuvolan toiminta. Olin odottanut 2vk fysioterapiasta soittoa kun nla.lääkäri määräsi mulle fysioterapiaa tämän selän/lonkan takia. Nyt vihdoin sain neuvolan tervhoitajan puhelimen päähän monen yrityken jälkeen ja hän sanoi että minun olisi itselläni pitänyt soittaa sinne fyster- osastolle. Kappas, ei lääkäri maininnut siitä mitään, eikä antanut numeroa jonne soittaa. Lonkka on ollut tosi kipeä ja olisin tarvinnut sen ajan jo heti! Muutenkin tuolla meidän neuvolassa eukot istuu kahvihuoneessa ja puhelin saa piristä ihan rauhassa. Ei siihen ole kiirettää vastata:mad: Eilen odottelin 15min siellä josko joku tulisi luukulle, vaan eipä näkynyt ( kuului kyllä:censored: )

Nyt sain onneksi ruinattua ( siltä se tuntui) lääkäriajan ensviikolle samalla kun käyn neuvolassa. Pääsen ( :) ) tarkistuttamaan alakerran tilanteen..saa ainakin varmuuden että elääkö normaalisti vai pitääkö makoilla..

Samalla saan rokotuksen, mun veriryhmä O- ja vauvan +, joten piikkiä kankkuun sitten..

En tiedä mutta mulla jotenkin ärsyttää varailla noita aikoja.

Paranemisia sinne IMN(y) toivottavasti menee pian ohi!

Alkoholista, tunnustan, että olen ottanut saunan jälkeen lasin lonkeroa, mutta siis hyvin harvoin. Mieheni juo onneksi vähän ja ei ramppaa baareissa. Toisin kuin ex-mieheni, jonka kanssa meni totaalisesti elämä päin peetä. Minä kotona lasten kanssa, hän eli kaksoiselämää selkäni takana. :mad: :sick: Puhukaa asiat nyt, ettei kerry kaunaa ja katkeruutta. Itse tein sen virheen, että kiltisti katselin sivusta ja nyt jälkeenpäin harmittaa ku olin niin kiltti vaimo!!
 
IMN
Laureliiin veriryhmäasiasta tuli mieleen, että joku vois pitää mulle pikakurssin noista Rh-asioista :D mulla siis veriryhmä O, Rh+ ja vasta-aineet neg. Tän takia rv36 otetaan uusi verinäyte, josta tutkitaan.. niinpä, mitä? o_O
Lisäksi mulla on edellisissä raskauksissa löydetty virtsasta streptokokki b. Onko se sama bakteeri siis olemassa nytkin vai voiko olla olematta? Ja milloin se testataan? Ei oo neuvolassa ollu mitään puhetta asiasta..
 
Imn. Ekaks, harmillista toi sun pallottelu siellä. Onneks on hoitumaan päin vihdoin! Sit veriryhmästä eli oon ite O- ja sain tänään anti-D piikin kun vauva on plussaa. Ne tutki sen verikokeesta jo aiemmin. Toisen piikin saa synnytyksen jälkeen. Esikkoa odottavat vaan synnytyksen jälkeen. Hyvät tiedot saa lukemalla spr sivuilta rheesus negat. hakusanalla vaikka. Tässä vaikee selittää vaikeeta asiaa. Itse ymmärsin et jos vauva ois miinusta myös niin mitää ei ois tarvinnu tehä. Myöskin O+ äideillä ei käsittääkseni ole huolta vaikka vauva oliskin miinusta. Mulla ei myöskään mitkään vasta-aineet olleet alkaneet kehittyä. Piikin saa silti ettei alakaan.

Neuvolassa olin ja hemoglobiini hyvä 128! Ollut siis koko raskauden ilman rautalisää. Yksi virhemittaus oli tossa välissä mut nousivat niin pian että terkkari totes ettei voinu pitää paikkaansa. Vauva on jo pää alaspäin ja tosi alhaalla, siltä se on tuntunutkin!!! Pahin oli ehkä et paino noussut 10kg alusta, nyt rv 28+1 :/ ei moittinu yhtään. Vissiin lähtöpaino vaikuttaa.
 
Kävin perjantaina sokerirasituksessa, soittaakohan ne neuvolasta jos tuloksissa on jotain? Seuraava neuvola kylläkin jo ens viikon keskiviikkona, niin kai se sielläkin selviää.

Mulla on outoja sydämentykytys/pyörrytys/hengenahdistus kohtauksia aamuisin ja välillä illalla. Sokereita epäilen, koska ne alkaa puolen tunnin, - puolentoista tunnin päästä siitä, kun oon syönyt aamupalan (yleensä tummaa leipää, juustoa ja leikkelettä, välillä kupin kahvia, mutta yleensä vettä) iltapalaa tulee syötyä kasin ja ysin väliin illalla, eli puoli vuorokautta tulee oltua ravinnotta yöllä välissä. Iltasin näitä on tullu lähinnä sen jälkeen kun on syöny makeaa.

Kipeet supistelu on sentään vähän helpottanut, vaikka työpäivien jälkeen niitä kyllä iltasin ja öisin vielä jonkin verran tulee. Lääkäri kuitenkin tarkasti viikko sitten, että paikat on toistaseks ok. (y)

Työnantajan kanssa on väännetty paljon mun työvuoroista, kun ei korvaavaa hommaa lupauksista huolimatta ole löytynyt. Tällä hetkellä siis teen edelleen yli 10h työvuoroja, joista suurin osa on jaloillaan olemista. Olen nyt ollut muutaman kerran viikon pätkän sairaslomalla juuri supisteluiden takia, eikä pomo myöskään haluaisi että näitä otan, varsinkaan neuvolasta, vaan kehotti menemään meidän omalle työterveyslääkärille, jonka kanssa voitaisiin keskustella töiden keventämisestä (tässä tapauksessa tuntien vähentämisestä ja kelan tuesta) Se vaan tarkoittaisi tulojen huomattavaa laskua, enkä ole ihan varma onko sellaseen juuri nyt varaa :/ Talviloman kautta äitiyslomille jään vuoden vaihteessa, että aika paljon olisi vielä puristettavaa ennen sitä.

Wendys & booris 26+0 POKS!
 
Mustakin tuntuu niinku vauva ois tosi alhaalla. Tai navan yläpuolella ei oo niinkään mahaa tai ainakaan sillä alueella ei tunnu mitään. Navan alapuoleinen alue on sitten raskaan tuntunen ja varsinkin rasituksessa tuntuu välillä paine niinku tuolta jalkovälistä vois joku jo putkahtaa ulos. Mutta ehkä se vaan toisilla on näin? Vaa'alla en oo enää ees uskaltanu käydä, loppuviikon neuvolaa kauhulla ootellen :D
 
IMN
Keijunkainen Kiitos, taisin jotakin ymmärtää :D oon koittanutkin googletella mutta joka paikassa on niin sekavaa tekstiä etten oo tajunnu mitään :rolleyes:

Wendys Tsemppiä työkuvioihin!

NassuRessun ultrakuulumisia oottelen :)

Määki uskalsin tänään käydä taas puntarilla ja +6,5kg tullut lähtöpainosta. Normaalipainoisena oon tähän kyllä tosi tyytyväinen, vaikkakin suurin osa kiloista tulikin jo ekalla puoliskolla. Edellisillä kerroilla on näihin viikkoihin mennessä tullut jo 10kg, tosin lähtöpainokin ollut pari kiloa pienempi.
Tiiän jo kokemuksesta että mulla raskauskilot jämähtää tiukkaan eikä niihin mitkään imetykset, dieetit tai liikkumiset pure. Sairaalasta oon aina lähteny saman painosena ku oon sinne mennykki, tiiä sitten miten se on mahollista :rolleyes:
 
vapaaehtoinen sokerirasitus on täälläkin takana ja tuloksia jäädään odottelemaan. En jaksa uskoa että niissä mitään ihmeempää on.

Neuvolassa käyty, hemppa oli tipahtanu 98, mikä on mullekki kyllä tosi alhainen eli rautaa pitäs vetästä kuuri ja saada se mulle normilukemiin takasi eli sinne 110-115.

9kg on tullu painoa, mikä on ihan tarpeeksi, en kyllä jaksais yhtään kiloa enää ottaa, vaan tuleepa niitä. Toivon että lähtevät yhtä helposti ku viimeksikin.

Vatsankoko on pienempi ku viimeksi näillä viikoilla sf mitta oli 24.
Silti alkaa olla masun kanssa vaikeaa, nukkuminen varsinkin. Kaikissa asennoissa maha painaa ja repii joka suuntaan, on kyllä niin pinekä pallo etten ymmärrä mihin se tosta enää venyy. :(

Sappivaivoista joku kyseli, siellähän ne tuntuu pallean kohdalla, yleensä oikealla puolella. voi säteillä laajemmallekin alueelle. Itse oon välttyny niiltä toistaiseksi, viimeksihän odottaessani sain sellaisen sappikohtauksen että luulin kuolevani. Pienet sappivaivat oli vaivannu jo tovin, viittasin itse ne kintaalla enkä noteerannut sen kummemmin kun menivät aina ohi, mutta kun se oikea kohtaus tuli sitten päälle niin Se kipu oli jotain niin järkyttävää että oli verrattava synnytykseen. Toivottavasti kukaan teistä ei niin vakavia kipuja saa. Näiltä välttyy syömällä oikein, kannattaa googletella sappivaivat ja ruokavalio niin välttyy turhilta kivuilta, ne voi nimittäin oikeasti äityä pahoiksikin jos niitä alkaa olemaan, kannattaa puuttua siihen syömiseen heti..Raskausaikana tosi yleinen vaiva vaikkei näistä muuten kärsisikään..
 
Miten sitä malttaa oottaa sitä ens viikon ultraa? Kääk!

Onnea tyttölupauksesta! :)

Oon kyllä tuhannen kyllästynyt tähän väsymykseen, harj.suppareihin ja työn rasitukseen. Ja aion kyllä sen lääkärille sanoa. Ärsyttää kun ei voi antaa 100 % töissä kun välillä ei vaan pysty. Ja ärsyttää sitten sekin kun on ihan tööt illat. :poop::devil::mad:

Jänskättää sekin miten tää radi on vaikuttanut vauvan kokoon, Jokohan se vois vaikuttaa?
 

Yhteistyössä