Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

Meitähän on jo monta. :)

Tänään olen kärsinyt armottomasta väsymyksestä. Jospa kohta pääsisi nukkumaan.

Meillä ei tässä omassa neuvolassa ole ultra laitteita vaan pitää mennä tuonne keskuneuvolaan, jossa sitten on tämä 9-10viikon ultra ja synnytystapa silloin loppuvaiheessa ja sitten nt ja rakenne sairaalalla. Itse kävin parissa ylimääräisessä ultrassa viime raskaudessa äitiyspolilla kun oli Raskausdiabetes. Paasto-arvosta silloin pomppas, oli 5,6 kun raja on 5.3. Muut oli sitten esimerkillisiä arvoja. Eikä ollu karmean iso tämä esikko.

Toivottavasti kaikilla meillä pysyy pienet mukana.

NassuRessu 4+0 (laskureiden mukaan)
 
Mukavaa saada lisää väkeä tänne!! :)

IMN mukavaa, että muitakin tuttuja tuolta himotestaajista! :) Toivottavasti tulisi vielä jokunen muukin perässä. Meillähän on sitten peräkkäisinä päivinä la:t. Minä päivänä sinulla oli ovulaatio??

Nyt kun tätä asiaa on muutaman päivän sisäistänyt, niin alkaa jo himottaa nuo kaikki hankinnat. Pakko on selailla nettikauppoja läpi... Meillä ei ole käytännössä mitään vauvan tavaraa tallessa, eikä ole kyllä äitiysvaatteitakaan. Mieheni oli vielä vuoden päivät sitten sitä mieltä, että kolme lasta riittää meille. Joten tuli myytyä kaikki tarpeeton sitten pois... Ja nyt miehen mieli muuttui kuin salama kirkkaalta taivaalta, niin ei auta kun alkaa tavaraa hankkimaan. Nyt kun on jo useampi lapsi, niin jotenkin osaa jo ihan erilailla miettiä, että mitä oikeasti itse tarvitsee. Onneksi ystävältä vapautuu sopivasti meidän muruselle vaunut, sitteri ym... Ja mikä kaikkein parasta saan häneltä myös kotidopplerin!! :D Hetki pitänee kuitenkin vielä malttaa odottaa.Onko teillä kenelläkään kokemuksia kyseisestä vempeleestä? :)
 
IMN
Joku muukin oli heräillyt ennen kukonlaulua? Mulla on tää sama "oire". Eli heräilen jo aamuyöstä, puoli viiden-viiden aikoihin aamukahvin keittoon :D

helinä Tosiaan, sääkin oot täällä! :) Mulla oli ovis silloin 19. päivä, eli vasta viikkoa ennen menkkojen oletettua alkamispäivää. Siksi olinkin ihmeissäni kun testi näytti plussaa jo samana päivänä (kirjoitin aiemmin väärin, eli plussa rv3+0 / dpo7).

Oon huomannu itsessäni ton saman homman että tietää jo mitä oikeesti tarvii ja mikä on turhaa.. Esikoisesta vaan katottiin huuli pyöreenä kun kaikenlaista värkkiä ja vipstaakkelia tuli ovista ja ikkunoista, ja hankittiin kaikkea mitä joku edes vähän suositteli. Tokasta sitten jo tiesi mitä hankkia ja mitä HALUAN hankkia, mutta niiden tarpeellisten hankinta meni vähän överiksi :D Aattelin että kun sitä ja tätä ei tarvi ostaa, niin panostan sitten enemmän tähän ja tuohon. Eli rahaa paloi. Paljon.
Tällä kertaa en oo ees yhtäkään nettikauppaa avannut :D Bodeja kattelin ellokselta, mutta sekin vaan siks ku tarkistin myydäänkö yhtiä superihania bodeja enää. Jotenkin tuntuu vielä niin kaukaiselta kaikki hankinnat. Eipä me juuri mitään tarvitakkaan, ainakaan jos tyttö on tulossa :whistle: Sitteri ja turvakaukalo varmaan ne tärkeimmät..

Doppleria ei oo ollut, tiiän että oisin hysteerinen semmosen kans :D
 
IMN voihan se olla, että itseki dopplerin kanssa heittäytyy sitten hysteeriseksi, jos ei mitään joskus kuulukaan... Tai sitten en tee muuta kuin makaa sohvalla päivät pitkät kuunnellen pientä jumputusta... :D
Kyllähän nuo hankinnat tuntuvat vielä kaukaisilta, mutta pakko on silti kaikkea ihastelle.. :)
Itselläni oli ovis 16.päivä ja eka haamujen haamu tuli vasta dpo11. Onneksi on siitä päivä päivältä vahvistunut. :heart:
 
Mulla oli doppleri esikon aikana. Olihan se ihan kätevä kyllä. Välillä sai kauankin etsiä ja välillä löytyi helposti.

Jestas mikä flunssa tuli ihan oikeesti päälle. yskittää ihan kokoajan ja nenä vuotaa. No, jospahan ei kauaa kestä.

NassuRessu 4+1
 
IMN
Mulla on aivan järkyttävä ruokahalu :D eilen illallakin aloin vielä yhdentoista aikoihin paistamaan valkosipulivoi-patonkia ja vedin sen yhdeltä istumalta :D yleensä en ikinä jaksaisi. Nytkin oon tunti sitten syöny aamupalan ja taas mietin että mitä sitä söis seuraavaks :D ja tää on ihan todellista nälkää, eikä mitään himoa. Maha kurnii niin kovaa että varmaan naapuriinkin kuuluu..

IMN 3+5
 
Mulla on kans nälkä kokoajan! Heräsin yöllä 2 jälkeen kun maha kurni. Kävin vaan juomassa lasin vettä ja painelin takas nukkumaan. :D Ja maha kyllä kurnii täälläkin ihan kunnolla, mies eilen kysyki et "Miten sulla voi taas olla nälkä? Justhan sä söit?" Ja olin syöny broileriperunavuokaa ison annoksen salaatilla.

Kuinka moni teistä on facebookissa? Itse kirjoittelen mielellään tänne ja esikoisenkin aikaseen ketjuun kirjoittelen edelleen, mutta olisiko halukkaita facebook ryhmään joskus myöhemmin? Vaikka kun on nt-ultrassa käyty?
 
Mulla oli kuopuksesta juuri noin, että maha oikein murisi, kun oli aina niin nälkä. Nyt taas ei tule nälkä, mutta kun syö niin sitten voisi kyllä syödä vaikka kuinka paljon!

Mä oon sellainen kummajainen, etten ole facebookissa. Jotenkin en ole kokenut sitä tarpeelliseksi.

Mulla itsellä ei ole ollut doppleria, mutta kaverin luona tuli pari kertaa kuunneltua sellaisella sydänääniä. :heart: Se vois kyllä olla kiva peli itsellekin, vois sellaisen ostaa, jos halvalla tulee käytetty vastaan. :)

Meillä on paljon tavaraa vielä itsellä jemmassa tai lähipiirissä lainassa, joten tarvittavat asiat saa helposti haalittua käyttöön. Jotain päivittämistä haluttaa kyllä tehdä, mutta pyrkimys on nyt päästä halvemmalla kuin aiemmissa raskauksissa. Juuri illalla meinasi tulla stressi, miten rahallisesti pärjätään, kun meillä molemmilla on hieman epävakaat työpaikat, mutta tänään näyttää taas valoisammalta. Pitää yrittää työntää ikävät ajatukset pois, kun juuri nyt ja lähitulevaisuus näyttää suht hyvältä. Tulevaisuus huolehtikoon itsestään. :D
 
Tervetuloa uudet vauvamasut!! <3

istun sohvalla nyt kännykän kanssa kun esikoinen nukahti päiksyille just. Ihan sairas väsymys ois!! Tartee varmaan itekki alkaa pian unille. Eilen mies oli ihana ja läks käymään kaupassa esikoisen kanssa iltapäivällä ja pääsin nukkumaan päiksyt. Pientä etovaa oloakkn on ollut, ellen kuvittele. Kauhee nälkä iskee 2-3tunnin kuluessa syämisestä, taas sitä mennään. :D

Helinä ja imn, Itekki olin tuolla himotestaajissa pienen hetken, mutta tärppäsi viikko sinne menon jälkeen ni en oikeen kerinnyt pääsemään jutun juoneen mukaan. :D mutta suurenmoiset onnittelut teilekin plussista :)

Mulla oli kotidoppleri esikoisesta, mutta myin sen jo etiäpäi. On varmaan pakko ostaa uudelleen sellanen, kun oli kyllä niin ihana kuunnella niitä sydänääniä, vaikka välillä niitä sai etsiäkin tovin.

Minäki oon jo hypistelly ja kattellu kaikenlaista vauvatavaraa, mutta tosiaan ei mitään olla ostettu, eikä osteta hetkeen. esikoisen vaatteet(poika) on miltein kaikki tallella, joten mikäli tyttö tulee niin si pääsen ihan tosissaan taas hypistelemään ja ostamaan. Tuplarattaittten/ vaunujen hintoja oon kattellu, koska ne ois kovin kätevät koska esikoinenkin on vielä sen verran pieni :)
 
rokkimamsuli no niinpä oltiinkin samaan aikaan testaajissa. ;) Onnittelut vielä sinnekin!! :heart:

Vai on täällä aamuvirkkuja! :D Itse olen normaalisti se "aikainen lintu", mutta nyt ei jaksaisi nousta sängystä millään. Nytkin nukuttaa niin paljon, ihan silmiä painaa. Itselläni myös ruokahalu kadonnut jonnekin. Eilenkin tulin töistä ja mies kysyi olenko syönyt. Sitten tajusin, että olin mennyt yhden leipäpalan voimin koko päivän. Olen nyt yrittänyt tasaisesti jotain haukata.
Nyt on kyllä niin erilaiset oireet kun kolmella edellisellä kerralla. Missä viipyy paha olo ja oksennus!!?? Ja voi hyvänen aika tätä ihmisen kahvin himoa!! Jo se tuoksu... :LOL:
Olen yrittänyt hillitä itseäni, kun saisi vissiin juoda vain 2* 1,5dl päivässä... :whistle:

Kiehinen täällä on toinen "kummajainen" tuon facebookin suhteen, eli en siis itsekään siellä ole...
 
IMN
helinä Täällä toinen kahvin kittaaja! Päivässä menee helposti lähemmäs kymmenen kuppia, varsinkin nyt kun on lasten kanssa kotona. Nyt oon koittanu hillitä, ja hyvin oon onnistunutkin jättämään 3-5 kuppiin päivässä. Suositus on tosiaan sen 2-3 kuppia. Mutta eiköhän se närästys pikku hiljaa taas ole löytämässä tiensä tänne, jolloin kahvi on vain kaukainen haave..

).( Tänään meinasi tulla eka oksennus. Parina päivänä on jo tullut sellaisia pahoinvointikohtauksia ihan puskista. Ensiksi ei mitään ja seuraavalla sekunnilla pitääkin jo päästä istumaan. Tänään sitten aamupäivällä vessasta noustessa tuli todella voimakas huono olo ja onneksi pönttö oli lähellä. En kuitenkaan saanut oksennettua, vaikka ois varmasti parantanut oloa.. Mulla on joku ihme juttu etten osaa oksentaa, ennen kuin se tulee itsekseen kunnon syöksyllä :D

Tilasin äsken clearbluen verkkokaupasta digin (halvempi kuin meidän apteekeissa) ja ajattelin sen pissiä vielä dpo14 / rv4+0. Siihen jää sitten testailut mun osalta.. ainaki joksikin vuodeksi :D

Oi, sain tänään jo ihastella miehen siskon rakenneultrakuvaa :heart: Määki tahon äkkiä semmosen massun ku hänellä! Ja edellisten kokemusten perusteella en kauaa joudu odottamaankaan.. :LOL: Sekä kuopuksesta että esikoisesta ponnahti esiin hirveä pötsi jo pian nt-ultran jälkeen, eikä rv9 jälkeenkään enää ollut salattavissa.. :whistle:
 
Itte en ole aamuvirkku, mutta valitettavasti poikani on. :D Tulee herättyä 7-8ajoissa joka aamu. Ja herättelee yhä öisinkin vielä kerran/kaks.

Mää en tajua mihkä nää oireet taas katoaa. Oon taas paniikkipyllyssä että onko kaikki hyvin jne. Vaikka eikös ne oireet yleensä ala vasta myöhemmin. Viimeraskaudessa tais alkaa siinä rv 7-8 etova olo, aika oireeton oli viime raskauskin. Mieskin oli jo sitä mieltä että pitäskö tällä kertaa mennä varhaisraskauden ultraan, tartee varmaan soitella paikkoja huomenna läpi ja kysellä hintoja.

IMN, Isot raskausmasut on niin ihania :heart: Ihanaa että teiän lähipiiriin on tulossa enemmänkin pikkuvarpaita :heart:
 
myla
Varovaisesti osallistun keskusteluun. Laskettuaika osuu jonnekin tammi-helmikuun vaihteeseen. Tarkkaa päivää en tiedä sillä raskauduin heti keskenmenon jälkeen uudelleen ja keskenmeno kesti useamman viikon. Toinen lapsi olisi tulossa ... esikoinen on 1,5 vuotias.
 
Tervetuloa Myla, jospa nyt menisi hyvin kaikki.

Tänään pirautin neuvolaan ja eka onkin 29.6 ja ultra heti seuraavana päivänä. Nyt vaan jännäillään sinne asti, että onko siellä ketään. Ultran aikana ravskausviikkoja on 8+3, eikö silloin jo pitäisi näkyä syke? Esikon aikana tämä eka ultra oli 9+2
 
Tervetuloa keskustelemaan myla! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin. Olen kuullut, että monella on tärpännyt keskenmenon jälkeen ja kaikki on sujunut hyvin. Jospa teilläkin. :hug:

NassuRessu: Luulisi, että syke näkyy ultrassa jo 8+3, jos osalla on kuulunut sydänäänet dopplerillakin rv 8.

Helmiäippä: Mullakin on digi odottamassa perjantaina, että näkee, tuleeko siihen 3+. :D Sitten saa testailut itsellä loppua tälle raskaudelle.

Rokkimamsuli: Eiköhän kaikki ole hyvin, kun kyllähän oireetkin aaltoilee. Mulla ei edelleenkään ole oikein muuta, kun nyt huomasin, että hiukset rasvoittuu nopeammin. :stick:

Helinä30: Onneksi en ole ainut kummajainen facebookin suhteen. :D Ei ainakaan ihan kaikki häviä sinne. :)

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Ei pahoinvointia eikä pahemmin väsymystäkään. Eilen tosin otin vajaan tunnin tirsat, mutta ehkä on ihan luonnollista, että väsyttää, jos aamupäivän siivoaa ja sitten iltapäivän touhuaa pihalla? :rolleyes: Pahoinvointi alkoi mulla viime raskaudessa rv 6, joten voipi olla, että se alkaa sitten ensi viikolla.

Kiehinen 4+6
 
IMN
Tervetuloa myla! :)

NassuRessu Mun käsittääkseni syke alkaa näkyä rv7 eteenpäin. Viimeksi kävin yksityisellä varhaisultrassa rv6 eikä vielä näkynyt. Riippui toki laitteistakin.

).( Edelleen pahin oire nälkä :D syön koko ajan.. pahoinvointia ollut jonkin verran, mutta ei niin paljon että häiritsisi.
Ihanan vahvan viivan sain tänään apteekin omaan :heart: vielä tosiaan odotella se digi postista ja sitten loppuu testailut. Jospa tulisi jo huomenna niin voisi keskiviikkoaamuna pissiä sen :)
Kuinka moni täällä meinaa käydä varhaisultrassa, mikäli kunta ei tarjoa? Viimeksi tosiaan kävin kun meidän kaupungista löytyy niin halpa paikka, mutta nyt en taida.. saihan sillä mielenrauhan, mutta eipä siitä juuri mitään muuta irronnut. Soittelen neuvolaan heti kun mies saa uudet työvuorolistat, jotta hänkin pääsee varmasti mukaan. Kysäisen siinä samalla varhaisultrasta kun on näitä vuotoja ja kipuiluja ollut.. en kyllä usko (halua uskoa) että mikään olisi vikana, mutta mikäli katsovat tarpeelliseksi niin en pistä vastaan :D
Kerroin tuossa äsken äidilleni raskaudesta. Erittäin kypsästi _tekstiviestillä_ :LOL: tiiän että mammalla on tärkeä työjuttu tänä aamuna joten ei ois voinu vastata puhelimeen, mutta oli vaan pakko päästä kertomaan sillä punaisella sekunnilla :D aikuisia ihmisiähän tässä ollaan ja elämäntilannekin vakaampi kuin aiemmilla kerroilla, mutta silti sitä jostain syystä aina jännää kertoa :D

IMN 3+6
 
Tervetuloa myla! :flower:

Kiehinen: niihän sitä varmasti kaikki on hyvin, oon vaan kova stressaaja ja panikoija. :D

Minu mies tahtois käydä varhaisultrassa, mutta minuu kauhistuttaa yksityisten hinnat. En oo varma pystynkö maksamaan 100-200euroa nopeasta ultrasta, vaikka siellä kyllä selviäisi että onko kaikki varmasti hyvin. Kunnalline ultra kun vasta on siinä rv 12-13kieppeillä. Te jotka ootte olleet, meette varhaisultraan, paljonko teillä maksaa?

Oon huomannu että syömisen jälkeen pakkaa olemaan lievää etovaa oloa ja eilen illallakin nukkumaan mennossa oli huono olo. Ehkä ne oireet sieltä tulee pian vahvempina ja sitten kiroan kun koko aika paha olo, heh :D

IMN: Mitä äitisi vastasi? :heart: Onhan se jännää kertoa!! Sitä odottaa niin reaktioita :D Viime raskaudessa kerrottiin melkeen heti plussan jälkeen menemällä kylään ja tulostettiin netistä kuva jossa on pulla uunissa. Heiän piti keksiä isäni kanssa arvoitus ja kyllä he oikein sitten hetken päihkäillessään oivalsi :D
 
Laurelii
Ehkä uskaltaudun jo ilmoittautua mukaan!!
Olen 38v kolmen pojan äiti ( 9v,10v ja 17v). Eron jälkeen uudessa suhteessa vauvaa ei olla saatu, kovasti sitä olemme toivoneet( ja yrittäneent..). Kaksi keskenmenoa ollut 1,5v aikana ja vihdoin saimme ajan lääkärille hieman tarkempiin tutkimuksiin. Palasimme ulkomaanreissulta 3pv sitten ja tuli kummallinen pakottava tarve tehdä raskaustesti. Vastausta odottaessani en jännittänyt, joka oli todella kummallista. Katsoin tikkua ja tiesin olevani raskaana! :) Kaksi viivaahan siihen ilmestyi. Onnenkyyneleet vierivät poskille ja tietysti samalla se pelko hiipi mieleen. Laskujeni mukaan LA olisi 10.2. -16. Reissun aikana näin vain raskaana olevia naisia, pieniä vauvoja ja ihania pikkulapsukaisia, sekin oli outoa :) Olin huomaavinani alamahassa ruskean himmeän " hormooniviivan", nauroin vain itselleni että hölmöä.
Nyt mieheni kanssa puhumme vauvasta vain kuiskaten, ettei taika katoa....

Pidetään peukkuja ja mennään päivä kerrallaan! :D

LA 10.2/ 38V/ 4.LAPSI/ OYS
 
Tervetuloa Laurelii mukaan!

Mulla kans nälkä vaan pahenee kokoajan. Etovaa oloa ei vielä ole näkynyt. Onneksi.

Tänäänkin oli pakko tehdä testi aamulla, kun oireita ei juuri ole. Ja oli vahvistunut vain, hyvä niin. :)

Pieniä repäisykipuja yskiessä tässä flunssassa aina tuntuu alamahalla.

Täällä yksityisen puolella ultra maksaa vissiin päälle 100e ja en raskisi maksaa sitä varhaisultrasta, onneksi meillä tosiaan kuuluu ihan normaaleihin käynteihin se. Viime raskaudessa olisin halunnut käydä 3D ultrassa silloin puolenvälin paikkeilla, mutta meillä ei täällä olisi kuin noissa yksityisissä se mahdollisuus. Jaen tiedä paljon se sitten maksaisi.:/
 
Kylläpä pätkii välillä nämä kaksplussan sivut. : /

Tervetuloa joukkoon Laurelii! Pidetään peukkuja meille kaikille. :)

Mäkin voin suositella tuota Meri-Oulun neuvolaa. Tosin mun kokemus on seitsemän vuoden takaa, mutta täti ja palvelu lienee ihan samaa kuin silloin. :)

Mä oon nyt yrittäny saada tehtyä kaikkia projekteja loppuun ennen kuin se pahempi raskausväsymys iskee. Sillä aivan varmaa on, että se vielä tulee. Onneksi oon saanu jotain aikaiseksikin, vaikka ajatukset tahtoo olla vähän muualla. :rolleyes:
 
Minä ilmoittaudun mukaan odottajiin :wave: =)
Eli LA olisi näillä näkymin 4.2. Voi jännitysten jännitys. Yritystä on takana 1v7kk ja elokuussa sain keskenmenon viikoilla 10+3. Toivottavasti tämä kaveri pysyy mukana paaaaaaaljon pidempään. Luulen, että ekaan ultraan asti ollaan tulisilla hiilillä ja jännätään miten käy.
Uskalsin tehdä raskaustestin vasta eilen, kun menkat olivat jo viisi päivää myöhässä. Olen tehnyt niin monta negatiivista testiä etten olis enää yhtään kappaletta jaksanut.

Minulla on edellisestä suhteesta 6v tyttö, joka odottaa isosiskoksi tulemista kuin kuuta nousevaa, miehelle tämä on ensimmäinen lapsi <3

Lisäjännitystä tähän raskauteen tuo meidän heinäkuussa olevat häät =) <3 Luulen, että polttariväeltä raskaus ei taida pysyä salassa =D, mutta toivottavasti saadaan muut pidettyä pimennossa häihin asti. Silloin olisi jo eka ultra takana, ja oltaisiin "varmoilla vesillä". Toivottavasti tämä jäätävä väsymys olisi helpottanut häihin ja häämatkaan! mennessä =)

LA 4.2./Laurana/34v/2.lapsi/Sas
 
myla
Tervetuloa Laurelii ja Laurana.

Kävin esikoisesta sekä varhaisultrassa että 4D ultrassa ja ajattelin käydä nytkin. Meillä ei neuvola tarjoa varhaisultraa vaikka LA:a ei voida määrittää.

Oireita ei hirveästi vielä ole. Rinnat alkoi erittämään maitoa ???? ja ovat kasvaneet kuppikoolla sekä lievää etomista ajoittain.
 

Yhteistyössä