Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

Eea
Keijunkainen & Alisa_84 tervetuloa mukaan höpöttelemään! :)

Lapsille kertomista en ole vielä edes miettinyt. Varmaan sitten kun raskautta ei enää pysty piilottamaan. :D

Meillä lapsille tulisi vauvan kanssa ikäeroa seuraavasti: esikoinen 8v 4kk, 2. 4v 6kk ja kaksosten kanssa 2v 4kk. Luultavasti lapset ottaisivat pikkusisaruksen oikein lämpimästi vastaan. Toinen meidän kaksostytöistä on mahdoton vauvafani. Veljelläni on vajaan kuukauden vanha vauva ja tämä meidän neiti jaksaisi tuijotella pientä vaikka kuinka kauan. <3

Melkoista hulinaahan tuo tulee varmaan olemaan jos saadaan vauva kotiin asti. :) Noh, turha sitä lienee nyt murehtia.
 
NassuRessu Ihan samanlaiset fiilikset täälläkin. Tuntuu, että aika kuluu todella hitaasti ja ultraan on aikaa vielä monta viikkoa... Onneksi on ollut töissä sen verran huisketta, että päivät kuluu edes vähän nopeammin. :) Aivan ihana tuo tekemäsi haalari!! (y)

Lämpimästi tervetuloa Keijunkainen :)
Tervetuloa myös Alisa, meilläkin ehkä myös varovasti haaveillaan pojasta, kun talosta löytyy jo kolme tyttöä... :D

Kerroin töissä yhdelle luotto henkilölle raskaudesta. Oli vaan jotenkin pakko saada kertoa sielläkin jollekin. :D Olen ajatellut, että jos maha jatkaa tämmöistä turpoamista, niin varhaisultran jälkeen joutuu kertomaan jo ainakin lähimmille ihmisille, kuten äidille... :) Uskon, että meillä lapset ottavat vauvan avosylin vastaan. Ovat kaikki aika lailla "äiti-tyyppiä" joten uskon, että hoivaviettiä kyllä löytyy. :D
Olen jo ehtinyt miettimään kummeja, nukkis järjestelyjä ja vaikka mitä. En mitenkään ajoissa ole!! :LOL: Meillä nimittäin kuopus 4v. vielä nukkuu äidin ja isän välissä... :rolleyes: saa nähdä kuinka sen asian kanssa käy.
Itse en ole sen suuremmin "pelkääjä"-tyyppiä, mutta nyt kun oireet ovat niin vähissä, väkisin välillä miettii, että jospa se onkin tuulimuna... Tyttöjen kohdalla on kuitenkin kaikki mennyt hyvin, joten ehkäpä sitä hyvää "tuuria" ei loputtomiin riitä...:cautious:

Helinä ja Tahvo 5+0http://kaksplus.fi/members/keijunkainen.135161/
 
Voi kun ois jotain äksöniä tässä. Tosin, ittee väsyttää aika mojovasti ettei tässä nyt suuriin suorituksiin pysty. Keskiviikkona ois kaverin kans sovittuna lapsitreffit. Meillä on vajaan vuorokauden erolla nämä lapsoset ja on silloin tällöin aina treffattu. Myös joku päivä oisi nähtävä pojun kummitätiä, mutta hälle en vielä haluaisi paljastaa raskautta... Ja hän kyllä kysyy, kun tietää mun kuumeilevan. :whistle: Ähh.. On tämä kyllä inhottavaa salailla vaikka haluaisi toisaalta kertoa kaikille vastaantulijoille. :barefoot:
 
Hitsi että väsyttää mutta oli pakko tulla vielä vilkaisemaan tänne. Miten pitkään te olette olleet töissä ennen la? Esikoisesta jäin kätevästi ennen äitiyslomaa jo vuosilomalle 5 viikoksi. Nyt vähän hirvittää olla "loppuun asti" töissä... Mä kävin myös tsekkaamassa ton äitiyspakkauksen. Hyvä se on vaikka pidin vuoden 2013 versiota parempana.
 
Tuosta esikosta olin töissä syyskuun loppuun virallisesti ja lokakuussa kävin muutamia vuoroja. Marraskuun loppupuolella alkoi äitiysloma. Olin siis päiväkodissa määräaikaisena työntekijänä. Olisin voinut olla ihan loppuun astikin, vaan minkäpä teet kun sopimusta ei jatkettu sinne asti, että äitiysloma alkaa.
Olin elämäni kunnossa koko raskausajan ja eniten ärsytti kun kaikki alkoi kyselemään 32 viikon jälkeen, että joko tuntuu tukalalta, joko tekis mieli synnyttää. 40 viikko tuli täyteen ja sittten vasta kyseltiinkin.. En missään vaiheessa tuntenut oloani "raskaaksi" vaikka maha oli iso. Nautin siitä olosta. Joten tämä raskaus ei voi olla yhtä helppo loppuun asti (y) Poju syntyi siis 41+2. huh. Tulipahan ylimääräistä selitystä :whistle:
 
Minullakin oli helppo raskaus ilman varsinaisia vaivoja mutta en kyllä siitä olotilasta missään nimessä nauttinut. Viimehetkillä fyysinen työni on myös lähes mahdotonta kun vatsa on vain tiellä joten jotain muutoksia se ainakin vaatii jos muuten jaksan. Niin ja kaikkihan eivät edes ole töissä. Lähinnä kokemuksia kyselin heiltä jotka ovat olleet... Tänään luvassa ihana hidas aamu esikon kanssa
 
Eea
Päivät tuntuu kyllä menevän tosi hitaasti. Voi kun pääsisi sinne "turvallisille" viikoille mahdollisimman nopeasti.

Mie olen ollut kotiäitinä nyt reilu 4 vuotta. Olen tosin siinä samalla ottanut itseleni y-tunnuksen ja teen sen kautta töitä aina silloin tällöin.

Ollaan ens kuussa lähdössä Kuusamoon minun vanhempien ja sisarusten (+heidän puolisoiden) kanssa. Olen nyt pohdiskellut tässä, että kuinka pidän raskauden siellä salassa. Toivottavasti pahoinvointi ei ala, tai muuten peli on selvä. :)

Ajattelin tänään tilata vielä muutaman raskaustestin ja ehkäpä digitestinkin. Ihan vain varmuuden vuoksi.

Eea&Owe 4+2
 
IMN
Mulla ei erityisemmin ol kokemusta tosta töissä olosta raskausaikana, mutta esikoisesta oli niin kauhea pahoinvointi alusta ihan loppuun että koulussa käynti oli aika mahdotonta kun päivittäin oksensin ja olin pieniä pätkiä sairaalassa.. lukuvuosi loppui n. 3kk ennen synnytystä ja siinä sitten kerkesikin olla raskausmyrkytystä ja vaikka ja mitä. Jaksoin kuitenki liikkua kavereiden ja vanhempien luona, mitä nyt välillä piti vetäytyä halaamaan pönttöä tai sohvalle pitkäkseen.
Tytön odotusaika oli tuohon ensimmäiseen nähden melko vaivatonta, mutta jouduin kuitenki jättämään opinnot jo rv12-14 stressin ja korkean verenpaineen takia. Tuntui hassulta jäädä kotiin makaamaan kun itsellä oli ihan ok olo, mutta lääkärin mukaan vauvalla ei. Sitten myöhemmillä viikoilla tuli vielä ennenaikaisuuden riskit ja sairaalajakso ym..
Nythän sitten oonki työttömänä työnhakijana, tällä kertaa näin päin :D

IMN 5+6
 
Kolmen viikon päästä tähän aikaan on eka ultra takana. Kolme pitkää viikkoa.:cautious:

Lievää etomista on ilmassa täällä, varsinkin kun syö.:sick:

Tänään näyttää tulevan oikein lämmin ja aurinkoinen päivä, taidetaan pakata evästä matkaan ja lähteä jonnekkin puistoon iltapäivällä päiväunien jälkeen. Jospa se kesä vihdoinkin tulisi. (y)

NassuRessu 5+3
 
Tervetuloa uusille.!

Voi miten aika kuluu hitaasti.! Meillä meni juhannuksen suunnitelmat uusiksi kun ei haluta sukulaisille vielä kertoa raskaudesta. :ninja: Ollaan sitten kotona keskenään. Päätettiin olla kertomatta asiasta np- ultraan asti, mikäli mahdollista. Eka neuvola olisi vasta 6.7. Huoh..

Oireet on aika lieviä, väsyttää lähinnä. Ja mielialat heittelee.. Niin ja oman miehen kosketus ärsyttää.. :LOL: Mies parka.. niin ja alavatsakipuja löytyy, onko muilla.?

Viime raskaudesta olin huippukunnossa ihan synnytykseen asti. Ainut ongelma oli munuaisissa, olin niiden takia sairaalassakin välillä. Työttömäksi jäin viime raskauden puolessa välissä niin laittelin sitten kotia ja lenkkeilin koiran kanssa. Nyt ei onneksi vastaavasta pelkoa koska vakituinen työ. Ainut mikä huolestuttaa töiden suhteen on, että miten kroppa kestää istumatyötä loppu raskaudessa.. Meiltä ovat raskaana olleet yleensä jääneetkin saikulle ennen äitiyslomaa.

NassuRessu onko sulla varhaisultra kolmen viikon päästä? Mulla omaan enää onneksi viikko.. jospa ei olisi liian aikaisin.

Adalmiina 5+2
 
Joo on. Meillä kun tehdään tuo varhaisultra kunnallisella puolen niin ei nuo laitteet taida olla ihan niin hyviä kuin yksityisellä puolen, että voisi tehdä sitä kovin pienillä viikoilla. Onhan sillon viikkoja jo 8+3, että viikkoa aikaisemmin kuin esikoisen aikana. :barefoot: Voiko tuota ees varhaisultraksi paljon kutsua, varmistus ultra ennemmin (y)
 
IMN
Adalmiina Mulla oli alavatsakipuja oviksesta asti, mutta nyt ovat laantuneet. Lähinnä sellaisia repäisykipuja oikealla puolella. Tänään tulikin sitten ihan uusi tuntemus kun kävellessä tuo oikea puoli tuntui jotenkin tunnottomalta. Silleen hassusti puutuneelta.
Mullakin neuvola 6.7. aamulla ja tuntuu niin kuin siihen ois vielä pieni ikuisuus!
 
Onneks mullakin on ensiviikolla ultra, jostain tullut nyt joku tuulimuna päähän pinttymä o_O ei jotenkaan uskalla nauttia ennen kuin varmistuu.

Minä koitan olla voinnin mukaan töissä äitiysloman alkuun asti, jään sitten suoraan joulusta lomalle :)
 
Imn sattuipa sopivasti. (y)

Helinä täälläkin kyllä ajatukset laukannu jo tulevaisuudessa. Kovasti oon miettiny, killä konstilla saisin olla sen 3v kotona :D meilläkin 2v nukkuu välissä ja nyt pitäis alkaa opettaa häntä nukkumaan omassa sängyssä.. Ei tuu oleen mikään helppo homma :confused:

Keijukainen, ite oon jääny n. 2vkoa ennen la saikulle. Mulla tosi raskas työ fyysisesti, joten sen takia sitten ollu saikulla.

kirpsakka, mullakin joku ihme päähän pinttymä tuulimunasta o_O

Mulla ei oo ultraa tiedossa. Voipi olla, etten yksityiselle raaski mennä, mut elättelen toiveita, että neuvolasta laittaisivat, kun kierto ollut niin pitkä.

Mää oon lasten kanssa ollu toukokuun vikasta viikosta asti kesälomalla ja töihin palataan vasta elokuun alussa. Siitähän ei sitten ookkaan montaa kuukautta, että saa taas jäädä kotia :whistle:
 
Mulla on päivittäin noita menkkojomoja. Liittyisköhän jotenkin siihen endometrioosi in. No kyllä nämä kestää, kunhan vaan palkinto saadaan.:love:

NassuRessu mullakin edellistä odottaessa katsoivat neuvolassa vaan nykyisessä ei ole laitteita.

Kirpsakka ja Alisa , täälläkin päähänpinttymä tuulimunasta. Eilisen illan iha masentuneena sohvannurkassa huolehdin ettei tuolla masussa ketää oo :whistle: Tänään onneksi eri fiilis!

Mä meen sinne Meri-oulun neuvolaan, 60 e maksaa ultra. Pieni hinta mielenrauhasta.
(Jospa se kestäisi pidempään kuin päivän)
 
Eea
Meillä on ollut niin huono karma tuon varhaisultran kanssa, että en sen takia tahdo mennä. :( Ainoa lapsi, jolta ollaan kyseisessä ultrassa käyty on meidän kohtuun kuollut enkeli. Olen ehkä hölmön taikauskoinen tämän asian kanssa.

Tuulimuna&keskenmeno häilyy täälläkin taustalla. Jotenkin sitä yrittää valmistaa itseään pettymykseen. Voi kun osaisi vaan iloita ja olla turhia murehtimatta.
 
IMN
Adalmiina Meri-Oulun neuvolan Kaarina on aivan ihana :love: meille antoi ilmaiseksi toisen käynnin kun ekalla kerralla ei vielä sydänääniä pystynyt näkemään. Vielä ultran jälkeen jutteli meidän kanssa jonkin aikaa odotuksesta ja meidän tuntemuksista ja peloista:)

Jee, kesä tais tulla tänne pohojoseenkin! :LOL: Esikoisen kans pelattu päivä sulkapalloa ja kuopus istuu kolmatta tuntia keinussa :ROFLMAO:

Ainiin.. tilailin lapsille vähän kesävaatetta name it:ltä ja huono omatuntohan se ois tullu jos ei ois kirpullekin jotain tilannu.. :whistle: eli, sorruin rv5+6 ostamaan 50cm paidan ja housut.. ostin ko halvalla sain :D noh, jos nuo ei meillä käyttöön asti pääse niin voihan ne aina lahjoittaa miehen siskon lokavauvalle..
 
  • Tykkää
Reactions: Eea
Varovaisesti ilmoittelen mukaan, koska maaliskuussa todettiin kemiallinen raskaus. Meillä raskaus saanut alkunsa lapsettomuushoitojen avulla ja ensimmäistä lasta odoteltaisiin. Menihän tässä jo kolme vuotta kun vihdoin ollaan raskaana. :) Verikokeeseen menen vielä perjantaina niin tietää, mitenkä raskaushormoni on noussut ja sitten varaillaan aikaa varhaisultraan ja joskus myöhemmin soittelen neuvolaan.

Oireina on hirveä turvotus ja repäisykivut. Mahalla nukkuminen ei onnistu ollenkaan, mutta ehkä tämä tästä helpottaa.

22.2.2016/esikoinenhaaveissa/23v/1.lapsi/K-SKS

Nyt olisi rv 3+1! ❤
 
Kiva kun uusia äitejä tipahtelee tähän ryhmään vielä pitkin matkaa! Mitäs mieltä muuten olette helmivauvasta? Itse tammikuunlapsena olen pitänyt alkuvuodesta syntymistä etuna. Oma kesäpoikani syntyi tosin heinäkuussa. Oli ihanaa, lämmintä, helppoa lähteä ulos jne...
 
Tervetuloa esikoinenhaaveissa!

Luultavasti meillä osataan toimia helpommin talvivauvan kanssa, kun pojukin syntyi silloin tammikuun alussa :barefoot:

Mulle on tullut vähän sellaine mieli, että tämä olisi tyttö. Naama kukkii aivan karmeesti ja sitä pahoinvointia ei niin vahvana oo, kuin pojan aikana. Tosin, kerkeehän se vielä tässä puheta, nyt vain on sellainen pieni ällötys. :censored: Ei kyllä ole toiveita suuntaan eikä toiseen, pää asia että helmikuussa saadaan pieni syliin asti. :love:
 
Eea
Helmivauva olisi oikein mukavaa vaihtelua meidän syyslapsiin. :)

Miulla on ehkä enemmän tyttöolo. Luulen, että meidän perheeseen ei enää poikia tule. :) raskaudet ovat kaikki olleet samanlaisia, joten oireiden perusteella en ole osannut mitään sanoa.

Iltaisin vaivaa ihan kamala palelu. Täällä tärisen villasukat jalassa sohvan nurkassa. :)

Pitäisi malttaa mennä nukkumaan, mutta tää on päivän ainoa hetki kun saa nauttia omasta ajasta.
 
IMN
esikoinenhaaveissa kirjoittelitkos säkin tonne vauva vuodelle 2016 -ketjuun, vai muistanko väärin? :) Kiva kun teitäkin alkaa tulla perässä! Kovasti tsemppiä sinne teillekin, toivotaan että tällä kertaa saatte pienen syliin asti :)

Mun on vähän vaikea tottua ajatukseen talvivauvasta o_O meillä on molemmat syysvauvoja, esikoinen syys- ja kuopus lokakuun lapsonen. Meillä on vielä käynyt sen verran hyvä tuuri että on ollut lämpöisiä syksyjä, joten ollaan päästy heti ulkoilemaan ym. Ja syksy on mulle muutenkin vähän vaikeaa aikaa, joten vauvan tulo on tuonut muuta ajateltavaa ja muiden syksyjen tapahtumat on unohtuneet. Toivottavasti niin nytkin, vaikka pahimpaan aikaan vielä tukevasti paksuna ollaankin..
Pääasia tottakai että tää pieni on tulossa, milloin tahansa tuleekin! :) Alku- tai loppuvuodella ei mulle niin väliä ole. Itse oon joulukuun lapsi, ja aina se on tuntunut häiritsevän enemmän muita kuin itseäni :LOL:

Mua myös palelee iltaisin, mutta tisseillä on kuumetta ympäri vuorokauden! :D
 
Esikoinenhaaveissa tervetuloa mukaan! Toivottavasti saatte tällä kertaa vauvan syliin asti! Sitä erityisesti toivoo, kun tietää, että on ollut hoitoja takana.

Keijunkainen Sama täällä, kun itse on syntynyt alkuvuodesta, on jotenkin luonnollista, että lapsetkin on syntynyt silloin. Mä oon aina tuntenu talven ja varsinkin oikean pakkaslumitalven omaksi jutukseni. Oon siinä mielessä vähän hörhö. :D

NassuRessu ja Eea Lisäänkö etusivulle tyttöolon?

Täällä on pientä kuvotusta ilmassa. Kahvi on alkanut röyhtäyttämään, mutta ei vielä pahasti tökkimään. Mutta jos entisen merkit pitää paikkaansa, kyllä kahvin juonti jää kohta pois.

Kiehinen 6+1
 

Yhteistyössä