Helmikuun Helmiäiset 2016

IMN
Meillä ongelmia tuottaa nykyään mun nukkuminen.. :cautious: vauva kyllä nukkui taas klo 21-06.30 tauotta, mutta minä vaan klo 01-06. Jostakin syystä uni ei tuu ja heräilen jatkuvasti.
Jospa tästä taas piristyis kun pääsee vähän työnteleen vaunuja..
 
Huhhuh, meidän minimies painaa jo 5090G, tehokasta maitoa siis tulee:D. Mullakaan ei oo hajuakaan syömismääristä kun pulloa ei ole käytössä.

Meillä on alkanut iltakiukkuilut, tai joka ilta vauva itkee/kitisee klo 6- 7 siihen asti kunnes mennään nukkumaan, eli noin kymmeneen. Suurin syy tähän on varmasti väsymys, koska valvoo eikä nuku vaikka selvästi on väsynyt. Hetkeksi saattaa torkahtaa, mut säpsähtää hereille sit 5-10 min päästä.
 
IMN
Tää on kyllä niin hassua miten sitä jokaisen lapsen kohdalla vaan enemmän ja enemmän pelkää että lapsi kasvaa isoksi :LOL: nytkin kattelen kun pieni köllöttelee leikkimatolla ja huitoo nyrkeillä leluja, enkä taho että se ikinä nousee tosta jaloilleen :ROFLMAO: esikoisen kans ootin koko ajan seuraavia kehitysaskeleita, mutta nyt sitä vaan pelkää niitä :D vauva-aika on niiiin lyhyt :love:

Tähkä voi mahoton, meiän neiti on vasta 4,5kg ja ikää kuitenki muutaman viikon enempi :D no, pojat on poikia.
 
Oon samaa mieltä että vauva- aika on liian lyhyt:D. Eilen just mies sano että odottaa sitä kun vauva kasvaa isoksi et sen kans pääsee touhuaan kaikenlaista. Mä taas en halua että kasvaa, vauva- aika on kuitenki niin ainutlaatuista:love:.
 
Meillä oli tänään 6 viikon lääkärineuvola. Kasvu ja kehitys normaalia, paino 4940 grammaa ja pituus 55.5cm.

Tyttö on alkanut nukkumaan pidempiä jaksoja, parina viime yönä 6-7 tuntia. On äitillä ollut vähän pöllämystynyt olo kun on kattonut kelloa, voiko tuo tosissaan nukkua jo nuin pitkiä pätkiä :ROFLMAO:

Mä taas puolestani meen huomenna tissitutkimuksiin, epäilivät paisetta. Voi luoja mikä ongelma tästäkin taas tuli... mieli on kyllä apeana kun haluais vaan keskittyä pikkuiseen.:(
 
ruokamääristä sen verran, että 100ml meni kun mun oli pakko käydä lääkärissä jossa meni jonkunkin aikaa ja isi syötti silloin pullosta. Ja mikä ihmeellisintä, pumppasin koko tuon määrän puolessa tunnissa ennen lähtöä. Minä joka ei ennen saanut pohjaa peitettyä tuossa ajassa.

Olikohan jossakin mainittu, että keskimäärin 30ml/tunti, olis kulutus,meillä menis ehkä 40ml/tunti. Mutta tuo 100ml riitti 3 tunnin taukoon. Kasvua n.26g/päivä.

tosiaan alaselkäni tulehtui, eikä istuminen tai makaaminen ollut kivutonta. Mielikuvituksellisia imetysasentoja tuli koitettua.
 
Täälläkin 6vko ikäinen neiti ja painoa päälle 5kg :whistle: Kyllä haikeus iskee pienimpiä vaatteita viikatessa pois käytöstä. En oikeesti tienny, et vauvat kasvaa näin nopeesti! Tää meiän yksilö vielä kerää hyvän ruokahalunsa ansiosta sen 300g viikossa.. Mutta parempi tietysti näin päin.

Tähkä, eikö mikään rauhottelukonsti auta? (n) Kantoliina tai hytkyttely sitterissä tms? Mun kaveri, koliikkivauvan äiti, käski kokeilla sitterissä kunnon heilutusta (meillä siis se baby björnin). Veivasin yhtenä itkupäivänä niin et vauva meinas pompata kattoon, mut siihen se sit nukahti. Nää on tietty yksilöllisiä. Sitteri on kyl meillä ollu muutenkin ihan korvamaaton kapine ja oon käyttäny sitä varmaan räikeesti yli suositusten. Vauva vaan kaipaa sitä pientä kohoasentoa eikä oikein vaakatasossa viihdy, johtuu kai runsaasta pulauttelusta..

IMN, vinkkejä otetaan vastaan, miten vauvan sais nukkumaan noin pitkiä pätkiä:geek:
 
Fiona, ei juurikaan auta mikään, paitsi se että mennään sänkyyn ja siihen hän sit nukahtaa kympin pintaan:unsure:. Hetkeksi nukahtaa kun sitteriä keinuttaa mut herää sieltä sit hetken päästä. Ei muuten olis haittaa mut täytyis illasta saada muutakin tehtyä kun jatkuvasti keinuttaa sitteriä(n). Mikälie vaihe:ROFLMAO:.

Meidän poikahan on ihan jättiläinen muiden lukemiin verrattuna:D. Tää on vasta kuukauden ja yli 5kg:eek::ROFLMAO:.
 
Mullakaan ei ole mitään käsitystä maitomääristä, kun pelkällä rintamaidolla mennään. Pakkaseen oon kyllä pumppaillut siltä varalta, että nälkä yllättää juuri silloin kun oon lenkillä koiran kanssa. Kunhan nyt ensin saisi aloittaa lenkkeilyn sektion jälkeen.:cautious: Pumpattuna on sellaisia 60-100 ml satseja ja viime neuvoloiden välillä oli painoa tullut melkein 50g/pvä, joten eiköhän maitoa riittävästi tule. Tuo kasvupyrähdys oli kyllä melkoinen, normaalisti ei ole noin paljoa päivässä tullut.
 
Tähkä: meidän esikoinen oli samanlainen, illalla kitisi väsyä mutta ei osannut nukkua kuin liikkuvissa vaunuissa. Käytiin sitten joka ilta n.45min vaunulenkillä parin kuukauden ajan kunnes jaksoi valvoa illan ilman noita unia. Tuli muuten lähitienoon kadut tutuiksi!:LOL:

Meillä asuu myös pieni jättiläinen. 6viikkoisena painoi 5,5kg ja kahteen ja puoleen viikkoon oli kasvua yli kilo. Ensi viikolla on 2kk neuvola ja veikkaan että lähelle kilon on taas kasvanut. Pelkällä tissillä mennään joten ruokamääristä ei ole tietoa mutta riittävästi tuntuu syövän. :LOL: Kun olin sokerirasituksessa kaksi viikkoa sitten niin oli syönyt pullosta 120ml ja alle kolmen tunnin päästä siitä söi vielä täyteen pakkautuneet tissit tyhjiksi.
 
IMN
En kyllä osaa sanoa millä taialla tää lapsi nukkuu näinkin hyvin :ROFLMAO: edelliset on heräilleet öisin vielä 1,5-, ellei jopa 2-vuotiainakin..

Toki saattaa olla että meillä on päivisin sellaista hälinää, ettei vauva pääse ihan syvää unta nukkumaan.
 
Ei oo kans mitään käryä vauvan ruokamääristä. Pulloa on saanut pari kertaa, mutta siitä on jo aikaa ja silloin meni ehkä 70ml.

Painoa oli tänään neuvolassa karvan yli 4500g ja pituus 55cm. Kahden päivän päästä on 6 viikkoa täynnä. Kuulostaa kirppusarjalaiselta teidän 5kg painoisten rinnalla.

Ennätysunet 6,5h viime yönä <3 kelpais jatkossakin.
 
Meillä vauva oli 7vkon kohdalla 54cm ja 3830g. Nyt siis ollaan jo 8vkoa ja varmaan reilu neljäkiloa.
Neuvolan täti oli iän vauvalle laskenut väärin. Huomasin kotona kun luin nlakorttia. Ihmettelin kun antoi vähän outoja aikoja seuraaville käynneille. 3 kk rokotukset ei kai oo päivän päälle koska annetaan?! Menee pari viikkoa nyt yli.
 
mä oon kans alannut lypsämään pakastimeen nyt sellasta 50-100 ml. maitoa vaan tulee niin paljon ja varsinkin aamulla on kipeänä kun vauva nukkuu pidempiä yöpätkiä niin tyhjennän molemmat rinnat, mulla on vain pakko olla vauva toisella rinnalla, muuten saan nytkyttää tyhjää vaikka koko päivän, ei suostu laskemaan maitoa pumppaamiselle :D tänään onkin jälkitarkastus.
 
2kk nvl takana. Huomenna virallinen 2kk päivä. Mini mimmi oli 5505g ja 57cm. Hienosti kasvaa pelkällä rintamaidolla suoraan alkuperäisestä paketista. Pulloa ei ole saanut. Rota otettiin myös.

Mun hb oli 152 :D ja painoa on 500g lähtöön jäljellä. Ei ei ihan kauheasti ole suklaa haitannut.
 
IMN
Oon niin kade tosta teidän imetyksestä.. Musta varmaan puuttuu joku osa.

Oon vihdoinki päässy jyvälle tosta vauvalle muodostuneesta uudesta päivärytmistä :)
Klo 7-8 herätään ja syödään
Klo 9 lyhyet n. puolen tunnin unet, yleensä vainuissa eskarimatkalla.
Heti kotiin päästyä taas syödään, syödään, syödään...
Klo 14-15 aikoihin neiti nukahtaa uudestaan ja torkkuu kolmisen tuntia.
Klo 17-18 herää ja syödään, syödään, syödään ja vielä vähän syödään.
Klo 20-21 yöunille

Passaa mulle (y) toki toiset kunnon päikkärit antais mulle vähän helpotusta kotiaskareisiin, mutta ehkäpä mieluummin tämä kuin yöheräilyt..

Me ollaan kans jo maisteltu hedelmäsoseitakin, saatiin neuvolastakin epävirallinen siunaus asialle :) pääasia että lapsi on tyytyväinen ja saa nukuttua ilman jatkuvaa nälkään heräilyä. Sosepurkki tosiaan kestää vielä parikin vuorokautta, eli ei sitä kauheesti hotkita :rolleyes: ja lusikasta syöminenkin on vielä vähän hakusessa :D kasvissoseita alan tehdä sitten kun tyttö on sen nelisen kuukautta, niin tuhtia tavaraa en vielä uskalla kokeilla.

Meillä ois huomenna ne hää- ja perhekuvaukset, saa nähä mitä mieltä pienempi prinsessa on asiasta :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mulla on IMN monena iltana käyny mielessä, ku rinnat on jo ihan arat, et perhana annan pullosta jo pumpattua. Mutta ei varmaan ees ottas, kun sitä tuttiakaan ei huoli :D :cautious:

Meidän päivärytmi on.
9-11 aikaan herää
Tissittelee ja juttelee ja tutkii ympäristöä
Jos herää 9, menee 12 päikkäreille, mutta viimestään klo 14 ja nukkuu ulkona
16-18 välille. Käy kerran syömässä.(y)
Sit päiväunien jälkeen syödään ja jutustellaan ja tutkitaan maailmaa..
Klo 23 menee nukkumaan:sleep:
Yöllä (23-07.30) syö vaihtelevasti 1-3krt. Yleensä 2kertaa
Passaa.
 
teko kaikki otatte rotan?minä kyllä jätän ottamatta,muut rokotteet kyllä laitetaan.tuota en koe ite niin välttämättömäksi.

täälläki on sylissänukkuja.vaunuissakin tykkää nukkua liikkeessä mut alkuun jos ei asetu sinne niin pitää kantaa hetki sylissä ja sit pistää takas vaunuun niin asettuu.tarkistaa vissiin ettei oo yksin..

hirmu kiltti vauva kaikinpuolin.meillä ei juuri itketä eikä mahakaan tunnu vaivaavan. Ainakaan vielä.

mutta ei tässä hirveesti netissä näiden kolmen kanssa jouda roikkumaan :D

yaya sullaki sektio?puhutko juoksulenkeistä ku puhut lenkkeilystä?millaset ohjeet oot saanu juoksun aloittamiseen.mulla nyt sektiosta 3vk ja 5km reippaat kävelylenkit tuntuu ihan hyviltä.mietin että jos vahingossa pari juoksuaskelta ottaa :D lantionpohjalihasten treeni sujuu,kai pian Sais jo tehdä vatsalihaksista joitain liikkeitä vai pitääköhän oottaa jälkitarkastukseen..?
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkaa mulla ei käyny edes mielessä kieltäytyä rotasta. Tai neuvolatäti vaan viimeks sano että ens kerralla tulee rota-rokote, ei kysyny edes että aiotaanko ottaa se, esikoisesta kysyttiin että ollaanko halukkaita rokottamaan rokotusohjelman mukaisesti:).

Maalis Muistan lukeneeni että sektion jälkeen kolme kuukautta ennenku saa tehdä, mut voin olla väärässä:ROFLMAO:. Ehkä kannattaa odotella sinne jälkitarkastukseen:).

Ite oon aloitellu vähä tekeen vatsalihaksia, vatsalihasten välinen rako alkaa oleen noin senttiä ellei allekin. Netistä kattelin jonku 7min treenin niin sitä ajattelin alkaa tekee, jos jaksaa:D.

Esikoisen synttärit oli tosiaan eilen ja kyllä synttärien järjestys vie mehut jotenki ihan kokonaan. Vaikka juurikaan en itse tehnyt mitään, paitsi siivosin :rolleyes:.
 
Viimeksi muokattu:
Maalis, koirien (3kpl) kanssa lenkkeilystä kävellen ja juosten. Mä sain sairaalasta ohjeen, että ekaan kuukauteen ei saa koiria lenkittää yhtään ja yksinkin varovaisesti. Kaikkia repäisyjä kun pitää välttää. Eipä kyllä, mulla tuntuu leikkaus sen verran ettei tulisi mieleenkään lenkkeillä vielä kunnolla.
Vatsalihasten harjoittelusta tuli lappunen mukana, siinä kahden viikon jälkeen aloitettiin selinmakuulla ihan vain pään nostamisella alustalta, kuukauden kohdalla nostettiin ylävartaloa (lapaluihin asti) ja kahden kuukauden päästä sitten enemmän rutistuksia. Noin ulkomuistista ja todella tiivistettynä!
 
oho,no aika hassua ettei kuukauteen Sais lenkkeillä edes kävellen :eek: miten muuten sitä alkaa paraneen.sen vuoksihan sitä pitää mahd.pian nousta ylös sängystäkin leikkauksen jälkeen että paraneminen alkaa.mua ohjeistettiin liikkumaan heti alusta asti.eka ihan vaikka talon ympäri ja sit pikkuhiljaa enemmän ku näkee mitä jaksaa.

mulla oli 2 ekaa viikkoa tosi tuskaisia ja kävelinkin vain 1km tosi hitaasti per päivä.

oliko sulla hätäsektio muuten? Mulla oli vaan Se kiireellinen eli poikittainen arpi jäi..

ihan eri ohjeistuksia näköjään.mun lapuissa ku painotetaan just niiden lantionpohjalihasten tekoa ensin.ottaa noista nyt selvää..

muoks.niin ai onkohan tuossa sit kyse vaan nimenomaan noista koirista,että ei Tuu sellasia mahdollisia nykäisyjä..
 
Viimeksi muokattu:
Maalis, joo nimenomaan koirien kanssa niiden mahdollisten repäisyjen takia. Vaikka ovatkin kilttejä, niin aina voi jotain yllättävää käydä ja tulla nykäisyjä. En kyllä ilman koiriakaan ole noin pitkiä päässyt, ehkä just kilsaa kun haava jomottelee pahasti sisältä ja ulkoa. Ja siis poikittainen haava mullakin. :)
 
Meillä tyttö nukkuu kyllä tosi hyvin myös päivisin. On kyllä hereillä useamman tunnin päivästä mutta erissä. Yöt menee niin että kerran herää yleensä aamuyöstä, toki menee yöunille vasta 23 aikoihin. Heräillään 7-9. Joskus menee yöt ilman heräämistä:love:

Mä en oo kyllä jaksanu vatsalihaksia ees miettiä. Lenkillä oon muutaman kerran käynyt, ehkä tässä nyt terästäytyis kun sais flunssat selätettyä.o_O
Mulla toi tissittely loppu nyt sitten kokonaan. Paha rintatulehduskierre päällä, päätettiin lopettaa maidontulo lääkkeillä. Oon ihan poikki tähän tilanteeseen. Tuntui että mä en tee mitää muuta ku pumppaa, kärvistele kipujen kanssa ja itke, ja oon jatkuvasti kuumeessa, kiukkuinen ja väsynyt. Surettaa että itellä ei riittänyt tahdonvoima imetykseen mutta mun oli pakko laittaa mun henkinen ja fyysinen terveys etusijalle. Ja että jaksan hoitaa itteni lisäksi myös lapsen. Oon ruoskinut itteeni tästä tosi kovasti. Voin kuitenkin siinä mielessä olla tyytyväinen että tenava sai edes kuukauden rintamaitoo ja että uskalsin tehdä päätöksen maidon lopetuksesta. Yritin kuitenkin kaikkeni, sen voin rehellisesti sanoa. En vaan tarpeeksi pitkään. Kaikki pisteet niille, jotka jaksaa imettää vastoinkäymisistä huolimatta, mulla voimat ei enää riittänyt. Toivottavasti ensi kerralla sujuisi paremmin, jos joskus toisen lapsen saamme. :rolleyes:

Pikku-prinsessa 6vkoa:love:
 

Yhteistyössä