Helmikuun Helmiäiset 2016

Joo mulla on oman sisaruksen kanssa ikäero alle 2v ja oon kokenu sen vanhempana tosi kivaks. En tiedä miten oon ite pienenä vauva tulon ottanu, mutta tuskin on traumoja jäänyt:) Jokaisessa ikäerossa on tosiaan puolensa.

Vitsi nää lisääntyneet päiväunet on tehny tästä vauva-arjesta ihan erilaista. Välillä musta tuntu etten muuta ku viihdyttäny vauvaa (tai kokenu paineita miten paljon pitäis viihdyttää), nyt kaikki menee niin paljon mukavammin:love: tuulettelen silti vaikka olis väliaikaista vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94
IMN
Fiona Kiva kuulla että menee jo leppoisammin :) mulla ainakin toi esikoisen aikaan paineita se, kun koko odotusajan kaikki toitotti miten kiinni sitä on vauvassa jne. Sitten jos omaa aikaa jäikin vauvan hereillä ollessa vaikka siihen tiskikoneen tyhjennykseen tms. niin heti ajatteli ettei oo tarpeeksi vauvan kanssa ja mitäköhän sen kans vois/pitäis hommata. Totuushan on se ettei semmosen parikuisen kans paljoo voi tehä.. :D
Mutta tää 4-6kk vauvan kans oleilu on kyllä ihan mun lemppariaikaa vauvavuodesta, kun koko aika opitaan uusia juttuja ja vauva muuttuu sosiaalisemmaksi, ns. alkaa antaa jotakin takaisinkin :) nytkin kauhea selitys ja naureskelu kuuluu sitteristä, joten taidanpa suunnata porinoille :D
 
Meillä Fionan tavoin aamulla yleensä lyhet unet ja sitten yhden aikaan ne pidemmät ja illalla vielä torkut/kahdet yleensä sylissä. Ja yöunille nukahtaa nykyään parissa minuutissa mutta myös herää aina 40 min jälkeen ja illasta riippuen nukahtaa heti uudelleen tai valvoo..
Ja täällä noi muutama kerhojuttu missä on käyty alkaa 9.30 tai 10, itse kun yritän venyttää sängystä nousemista viimeiseen asti niin noina aamuina on pakko nousta tiettyyn aikaan että ehtii :rolleyes:

Meillä jaksaa olla n 1.5h hyvällä tuulella ja sitten pitäisi saada jo edes lyhyet torkut että jaksaa. Ja meillä ei lyhyet pätkät kyllä luulisi johtuvan nälästä koska aina ennen unia syö (ja unien jälkeen jaja, eli meillä syödään edelleenkin kokoajan :ROFLMAO:)

Menkat ei ole veilä alkanut, eipä ole ikävä (y) Mutta meillä on toinen erite "ongelma" :LOL: Aamuisin herätessä alkaa rutina ja vaikka tavaraa ei välttämättä vaipassa hirveästi ole niin lähes poikkeuksetta tulee selän puolelta yli vaipan, sama saattaa tapahtua muissakin asennoissa kun makuulla päivällä.. Muutamaa merkkiä ollaan vaipoissa kokeiltu mutta sama tapahtuu (n)

Meillä taitaa myös sitteri olla turhin, ei viihdy siinä kun pari min kerralla joten ei ole kovin aktiivisessa käytössä. Pullojakin olisi riittänyt pari, mutta ne saatiin (vähän käytettyinä) joten ei harmita että olisi rahaa mennyt :p
 
IMN
Meillä ei oo muita turhia hankintoja kuin tuttinauha, joka maksoi ehkä kympin ja sillekin tulee varmasti myöhemmin enemmän käyttöä :D
Tuo rocker napper-sitteri on ollu kovassa käytössä, nykyään lähinnä "syöttötuolina" kun tyttö viihtyy paremmin leikkimatolla :) myös ulkona tuo sitteri on tosi hyvä kun siinä on se suuri kuomu suojaamassa auringolta :) pienempänä nukkui siinä "kehtoasennossa" päikkäritkin ja vain yöt pinniksessä.

Tuttipulloja meillä on vaan kaks, eli yks liikaa :D virautan pitkään ja hartaasti kuumalla vedellä aina heti käytön jälkeen ja pesen+steriloin noin joka toinen päivä. Ei kai noita enää edes pitäisi steriloida kun kiinteätkin on jo aloitettu, eli suolistossa on kuitenkin jo bakteeriflooraa. Juomaveden keittämisenkin lopetin vasta viime viikolla :D

Ihanaa, ens viikon saa taas olla mökillä. Vauvakin on siellä jotenkin rauhallisempi :) vaikkei osaakaan siellä nukkua vaunuissa kun on niin hiljaista :D
 
Meillä ei oikeestaan mitään turhakkeita oo, paitsi pinnis, koska vauva nukkuu vieressä, syöttöjen kannalta helppo kun ei tarvii nostaa pois. Siirrytään sit luultavasti kerrasta tavalliseen sänkyyn.:)

Sitteri on meillä tosi paljon käytössä ja vauva nukkuu niissä yleensä aamupäikkärit ja kiinteiden alettua hoidetaan syöminen siinä ennenku siirrytään syöttötuoliin:).

Ostin meille tänään kaksostenrattaat, maksoi hurjat 8E :D. Vähä oli se kurkistusikkunan kalvo rikki mut menee nyt sen aikaa ku tarvii mennä. Mies pitää kesäloman juhannuksen jälkeen, silloin suunnataan Ähtärin eläinpuistoon ja rattaat on sinne kyllä tosi hyvät. Esikoinen kuitenki väsyy jossain välissä kävelyyn:).

Ehkä sitttenkin, mulla kans esikoisella tuli aina kaikki selän kautta, nyt ihan ihmettelen ku muutaman kerran vaan on tullu kuuluisat "niskakakat" o_O:D.
 
IMN
Meillä ei oo vielä (koputan puuta) kertaakaan tullu niskakakkoja :D tytön kakka on aina ollu jotenki ihmeen kiinteää ja sitä tulee tosi tiheään, lähes joka vaippa on kakkavaippa. Mahavaivoja ei kuitenkaan oo tainnu olla yhtään..

Muistan meidän vanhemman tytön vauva-ajoilta yhden kerran kun tytöllä tuli niskakakat ja oli mäskännyt sillä koko sängyn ja viereisen (tapetti)seinänkin :sick: heräsin aamulla siihen hajuun :LOL: hyi olkoon, ei enää ikinä.. Toivottavasti :rolleyes:
 
Meillä käyttämättä on jäänyt lähinnä vaatteita. Niitä on liikaa. Oon hankkinu jotain itse ja saanut lahjoituksena kahdesta paikasta niin kaikkea ei vaan ehditä käyttämään. Sitteri meillä on syöttötuoliin kiinnitettävä eikä sitä ole sitterinä käytetty, mutta saan syödä rauhassa, kun vauva makoilee katselukorkeudella sitterissä tuolissa. Siihen hyvä! Talkkia ostin joskus höpsöyksissäni raskausaikana. Sitä ei oo tarvittu. Meillä on 3 tuttipulloa, joista kahta on käytetty ja kolmas on turhake. Kaksi sopii rintapumppuun ja tuo turhake ei. Muuten tuntuu, että kaikki on ollut hyvin käytössä. Erityisen tyytyväinen oon viime hetken päätökseen ostaa uusi kantokoppa, joka sopii vaunujen adapteriin kiinni. Se on ollut kätevä ratkaisu. Vauva kun viihtyy siinä hyvin kauppareissun katsellen maisemia, vaikka kovasti sanotaankin että kantokoppa on vain autoa varten. Leikkimattoa kovasti vastustin, mutta otin kun saatiin kaverilta ja se on ollut tooosi hyvä. Ruma, kulunut, mutta aivan tärkeä juttu meillä!

Vähänkö nauroin IMN sun kakkajuttua. Tiedän, mulla on huono tarhaikäisen huumorintaju... :D Meillä vielä niska puuttuu, selkäkakat on tullu pari kertaa ja lahjekakat useammin....
 
Meilläkään ei ihan niskakakkoja, mut selässä sitäkin useemmin ja kerran oli pujahtanu tavarat hihaankin!o_O Mekin kokeiltu eri vaippamerkkejä ja sama juttu kun teille Ehkä sitttenkin?, ei auta. Näin kai mentävä. Helpottaiskohan vähitellen kiinteiden alotuksen jälkeen, kun toi tuotos on nyt niin nestemäistä. Pääsee helposti valumaan selkään..

Meillä isompia turhakkeita ei tuu mieleen. No vaunukoppa ois voinu olla vaikka joku halvempi/käytetty, kun sitä käytettiin vaan se 3kk. Vaatteita kans meillä oli liikaa, niitä pieniä erityisesti. Unipussi oli turha, samoin yks kapalo mistä neiti pääs helposti pois. Niin no sit pikkujuttuja niinku rintakumit ja muutamat huonot tutit jne, on ollu turhia. Talkki oli pitkään turha, kunnes neidin kaulapoimut alko jatkuvasti tulehtua eikä niihin auta muu ku talkki. Sitteri sen sijaan on ollu yks tärkeimmistä hankinnoista, varsinkin kun neiti tosiaan ne ekat kuukaudet oli lähinnä aina hereillä eikä viihtyny itekseen lattialla tms. Sitterissä aina viihtyny kun syön tai teen ruokaa, lisäks ihan pienenä ne masuvaivat helpotti sitterissä keinutellen.

Vinkkiä mitä kiinteetä vauvalle kannattaa ekana kokeilla ja millasia suosituksia teille on annettu ekojen kertojen määristä/mihin aikaan päivästä hyvä antaa? Mä muistelisin hämärästi neuvolasta et mieluiten lounasaikaan ja teelusikan kärjellinen..?
 
Fiona, meillä neuvolassa puhuttiin teelusikallisesta alkuun. Perunaa, bataattia tai porkkanaa äidinmaitoon/korvikkeeseen muussattuna. Näillä ajattelin itse aloitella. Siihen jatkoksi kukkakkaali, parsakaali ja jotain hedelmää. Näin ainakin luulen tekeväni :D. Sittenpähän sen näkee, että miten maistelun kanssa oikeesti lähtee menemään. Toiset kun syö heti kaiken, mitä annetaan ja toiset sylkee ruuan pois vielä monen viikon päästäkin.

Aijoo, unipussia mekään ei oo käytetty vielä, mutta se on sen verran iso, että uskoisin sen vielä tulevan tässä käyttöön, kun liikkuminen alkaa. Vielä ei käännytä kuin selälleen vahingossa. 4kk tulee täyteen sunnuntaina.
 
IMN
Meilläkin on talkki ollut apuna kaukapoimuihin. Vaikka neiti melko siro onkin, niin kaulasta ylöspäin on melkoinen pallero :D lisäksi mulla tippuu tukka päästä ja jotenkin ne kaulapoimut on aina täynnä mun hiuksia..
Pyllyynkin on silloin tällöin pitäny laittaa talkkia kun tyttö on niin herkkäihoinen, että alkaa herkästi punoittaa. Meidän kaikille lapsille on puhjennut atopia n. vuoden iässä ja uskon että niin käy tämänkin kohdalla..
 
Fiona, ei helpota kiinteät, ainakaan alussa. Tai meillä ei auttanut koska kiinteiden rinnalla meni maitoa kuitenkin. Sitten se vasta hirveetä oliki ku tuli selän puolelta ja välillä lahkeesta. Se kakka oli ruskeaa ja haju sen mukaista, että kiinteitä syödään:LOL::poop::D.

Me aloitettiin kans perunalla ja bataatilla, ja hedelmä taidettiin aloittaa mangolla tmv. Bataatista esikoinen tykkäs tosi paljo.

Kävin poikien kanssa vaunuttelemassa, ensin tien vieressä oli elävä kyykäärme, sit vähän matkan päästä oli yks kuollu ja siitä vielä eteenpäin löyty kolmas, joka sekin tosin oli kuollu... Hemmetin ällöttäviä, oli sit hengissä tai ei:eek:. Mietin vaan siinä että onneks en ottanu koiria mukaan, ne liikkuu niin holtittomasti aina tiellä, huonolla säkää olis saanu piston:cautious:.
 
Nojuu on meilläkin talkki (ja joku muukin hoitotuote) jäänyt vielä käyttämättä, mutta nekin sain vauvakutsuilla, en olisi ite varmaan ostanut tai sitten vasta kun on selkeä tarve :love:

4kk neuvola takana, juuri meni sen 7 kilon yli ja hyvin kasvaa ja menee keskikäyrillä. Ilmeisesti syömisen teho ei ole ihan älytön + vatsan toimii tehokkaasti (ei kyllä siis vielä niskaan asti ole tullut tavarat mutta sen verren että vaipasta yli :whistle:) koska tsiljoonasta syömiskerrasta päivässä huolimatta ei kasva älyttömästi.

Yritin kysellä syömisestä, vastaus oli vaan että suositus on että aikaisintaan 4kk mutta viimeistään 6kk, saatte itse päättää eikä mitään lippulappusia matkaan, no onneksi kaikki tieto löytyy netistä nykyään :)
 
Tähkä, joo hyi! (Kyy)käärmeet on vaan niin ällöttäviä. Mä oisin saanu varmaan jonkun aikuismaisen kirkumiskohtauksen :D En oo muuten kovin herkkä millekään eläimille tai ötököille, mut käärmeet....

Me ollaan nyt muutamana päivänä maisteltu soseita, mut neiti vaan puljaa suussa ja työntää ulos. Eli ei hoksaa nielemistä. Onkohan sose siis liian paksua tai sit vaan liian aikasta vielä? Maku varmaan ihan ok, ei tullu mitään irvistyksiä ainakaan. Laimensin keitinvedellä+omalla maidolla. Mulla maito riittää oikein hyvin enkä ota paineita kiinteistä, mut haluun vaan alkaa makuannoksina totuttamaan niihin jo nyt.

Mitä ihmettä, Suomen perinteinen sadejuhannus on vaarassa, luvattu lähes 30 astetta lämmintä?!o_O No ehtii vielä muuttua..
 
IMN
Me aloitettiin paksuimmalla mahdollisella, oisko ollu persikkasoseella, että pysyy paremmin suussa ja vauva voi pidemmänkin aikaa mutustella, ilman että samantien valuu ulos. Tyttö ei oikeastaan edes osannut avata suuta lusikalle (edelleen vähän hakusessa), vaan imeskeli soseen lusikasta.

Meillä tulee ensi viikolla ikää jo 5kk! :) niinpä aloitettiin eilen viljatuotteet iltapuuron merkeissä :) ollaan ensi viikolla lähdössä reissuun ja millon lie tullaan takas, joten aloitettiin nyt viikkoa "etuajassa", että saadaan ihan rauhassa kotioloissa makustella. Hyvin uppos nallepuuro, mitään erityistä vauvojen puuroa en siis ostanut. Annoin hiutaleiden vaan vähän aikaa pehmetä kylmässä vedessä kattilassa, ennen kuin kiehautin, niin puurosta tuli hyvin pehmeetä ja sileää :) ja lopuksi sekaan kylmää korviketta jäähdyttimeksi ja vähän hedelmäsosetta mauksi.

Lihatuotteet taidetaan aloittaa vasta lähempänä puolen vuoden ikää, että saadaan nuo loput kasvissoseet pakkasesta tuhottua. Oon vielä vähän kahden vaiheilla sen kans alanko ite tekemään lihasoseetkin vai ostanko valmiina. Siinä lihojen, kanojen ja kalojen keittelyssä kasvisten lisäksi on niin kauhea homma :D vai onnistuisikohan soseuttaa pelkkää lihaa vaikka jääpalamuottiin ja sekoittaa sitä aina kasvissoseeseen? Osaako joku sanoa? Ei tarvis yhtä aikaa keitellä kymmentä eri kattilaa.. Loppuuhan siinä lieden levytkin kesken :D

Ainiin, tyttö alkoi tänään hiljalleen pyöriä akselinsa ympäri :) ja edelleen ois kova hinku eteenpäin.. Tarpeeksi heilumalla siinä onnistuukin :D
 
Fiona, ei se mullakaan kaukana ollu.:ROFLMAO: Meinasin heittää sitä kivellä mut luultavasti se olis hyökänny kimppuun, joten katsoin parhaaksi vaan jatkaa reippaasti matkaa:D:D.

Imn, anoppi teki esikoiselle just noin että keitti kanaa/muuta lihaa ,soseutti sen ja pisti jääpala muottiin ja pakastimeen. Sieltä sit lisättiin aina milloin mihinkin soseeseen.
Hyvä tietää että kannattaa liottaa ensin kylmässä noi kaurahiutaleet(y), mäki aloittaisin mielelläni kunnon puurolla, esikoisella meni kyllä vauvanpuurot ku oli sellainen hienokurkku että oksat pois:D.
 
Hei. Taas tovi vierähtänyt kirjottelusta mutta lukemassa olen käynyt.
Meilläkin 4kk tullut täyteen ja kiinteät alotettu. Alotettiin reilua viikkoa aikasemmin ennen 4kuun ikään. Tämä herra tykkää syömisestä, en tiedä paljon tuota uppoais jos uskaltas antaa. Nyt annan n. puol piltti purkkia kerralla kahesti päivässä.
Alotin löysällä bataatilla niin kuin aikaisemminkin.
Korviketta anna kerran kaks päivässä, herkemmin olen antanut nyt kun 4kuun neuvolassa painokäyrä oli edelleen laskeva niin ei selvästikkään rinnasta nokko maitoa saa. Painokontrolliin laitto kahen viikon päähän eli ens maanantaihin.

Lihoja minä ainakin aikasemmin keitin ja pakastin jääpala muotteihin.

Öisin meillä herätään viel usein, kolme neljä kertaa ehkä. Ja tämä herra on kyl meijän lapsiata kaikista kärtyin ja vaativin. Ja hitaiten liikkeelle lähtiä. Esikoinen oppi kääntymään selältä mahalleen hieman ennen neljän kuun ikää ja keskimmäinen kolmen ja puolen kuun iässä. Tämä herra ei vielä merkkejä anna et vatsalleen kierähtäminen kiinnostas, hän tykkää raatailla enempi, kovasti on leluille asiaa ain :)
 
Hei, pitkästä aikaa täältäkin..:)

Ehdin kyllä päivittäin lukemaan, mutta sitten kirjoittelu jää.. Kännyllä inhoan kirjoitella, koneella en yleensä ehdi tai oletan, etten ehdi ja niin kirjoittelu unohtuu..:unsure:

Meidän neiti täytti viikolla 4kk ja lääkärineuvolassa pieni tirppana oli 62+ senttiä pitkä ja painoa 5860g eli taitaa olla yksi pienimpiä täällä..:D Mutta omalla käyrällään kasvaa hienosti, joten mekään emme ota kiinteitä vielä käyttöön, vaan täysimetyksellä mennään.. Mun kärsivällisyys ei kestä sitä yhen lusikallisen harjoittelua, vaan kivempi aloittaa kunnolla kerralla..:p
Tällä viikolla aloitti myös kääntyilyn selältä vatsalle ja kovasti tarttuilee kaikkiin mahdollisiin leluihin ja juttelee kovin.. Suhteellisen helppo ja tyytyväinen neitonen on, mutta sylissä viihtyy paljon, mulla on koko ajan lapa ja niska ihan jumissa kanniskelusta..:confused:
Yöt ja nukahtahtaminen on ollut levottomampaa pari päivää, johtunee tuosta kehitysharppauksesta, päiväunet nukkuu suht hyvin vaunuissa, sellasta 2-3 tuntia putkeen.. Yöt (klo21-7) menny 1-2 syötöllä tähän asti, nyt 2-3 syötöllä ja aamuyöstä otan kainaloon, kun levottomasti ähkii ja puhkii..

Menkat on ollu jo kertaalleen ja niitä osasinkin odottaa, kun ei täysimetys viimeksikään pitäny niitä poissa..Samalla palasi endokivut, mikä ei ollenkaan oo toivottua...:devil:

Meillä hankinnat oli aika minimissä, kun vanhemmilta oli säästynyt niin paljon, joten mitään turhaakaan ei juuri ole.. Sitteri meillä oli alkuun hyvä, sai vauvan pois lattialta labbiksen jaloista, kun se miellellään makoili vauvan vieressä, eikä aina huomannu varoa jalkokaan.. Talkki on ollu hyvä vaippaiholla, kun hellepäivinä (joo niitäkin on ollu!:ROFLMAO:) herkämmin punottaa.. Manduca oli alkuun tosi kätevä, tyttö viihty nukkuen siinä ja sai kädet vapaaksi..
Vaippana meillä on Libero, se on pitänyt niskapaskat Pampersia paremmin kurissa..:p

Sellasta kuuluu meille.. On kiva, että on ollu näinkin aktiivinen ryhmä!!:love:
 
Hei, minäkin ajattelin tänne nyt jotain kirjoitella pitkästä aikaa. Olen kyllä keskustelua seurannut, mutta Facebookin ryhmässä jotenkin helpompi olla kännykällä kuin täällä.

Meille siis syntyi esikoistyttö 20.2. mitoin 2890g & 47cm. 3kk neuvolassa mitat olivat 7840g & 62cm, täysimetyksellä Eli hyvin ruoka maistunut nyt varmaan alkaa jo 9 kiloa paino lähennellä. Täysimetyksellä ajattelin mennä tuohon 6kk asti.

Ensimmäiset 2 kk tuntuivat rankalle näin ensimmäisen kanssa. Tuntui että vauva tahtoo olla koko ajan rinnalla ja oli vaikeuksia imetyksen kanssa alkuun, niin en uskaltanut julkisesti imettää - ei siis uskaltanut lähteäkkään minnekkään. Lisäksi meidän tyttö ei viihdy vaunuissa tai rattaissa hereillä ollessa, joten jos niillä haluaa liikkeessä olla pitää lähteminen ajoittaa kun tyttö on väsynyt, eli ollut 2h hereillä.

Nyt on tytöllä kuitenkin jonkinlainen rytmikin löytynyt. Aamulla herätään 7 ja päivä menee 2h hereillä - 30 min unta rytmillä. Yöunille käy n 19:30 ja herää syömään yleensä 3 kertaa (pari-kolme viikkoa meni niin että heräsi ekan kerran vasta 2-4 aikaan). 5-6 välillä yleensä herää puoleksi tunniksi ja mennään isän kanssa aamupalalle kun tekee töihin lähtöä, sitten vielä vähäksi aikaa takaisin nukkumaan :)
 
Voi taivas miten hiostava ilma ollu tänään täälläpäin :confused:..

Mitäpä juhannussuunnitelmia teillä on?

Me ollaan todennäköisesti kotona ja pyydetään isääni grillaamaan meille, hän menee sit sunnuntaina taysiin ja maanantaina sydänleikkaus.

Oma mökki olis niin jees missä vois juhannusta viettää, ehkä joskus vielä:D.
 
IMN
Mua ressaa koko hemmetin mökille lähtö vaikka kivahan sinne kuitenkin on taas päästä :D kyseessä on siis mun vanhempien mökki, jolla ollaan joka juhannus ja yleensäkin suuri osa kesästä :) näin isolla porukalla kun lähtee niin tuntuu että siellä pitäis olla vähintään kaks viikkoa että kaikki pakkaaminen ois sen arvoista :LOL:

Täälläkin on ollut kauhean painostava ilma ja ukkostanut. Näin astmaatikkona oon siis vedelly avaavaa lääkettä jatkuvasti kun henki ei kulje.. Toivottavasti ens viikolla ois hyvät ilmat niin vois nauttia auringosta eikä vaan kökkiä mökin sisällä.

lummph Kylläpä teidän vauva on päässyt komeisiin mittoihin alkupainoonsa nähden! :) Meidänkin tyttö oli vain 2605g syntyessään ja paino lähti nousemaan vasta täydellä korvikeruokinnalla ja kunnolla päästiin käyrille vasta kiinteillä. 4kk neuvolassa painoa oli jotain 6,1kg.

Kovasti jännäilen mitä puntari näyttää juhannuksen jälkeisenä maanantaina. Tyttö on tosi paljon jotenkin "piristynyt" eikä oo hetkeäkään paikallaan. Eli kuluttaa kyllä enempi kuin ennen. Mutta niin kyllä syökin sen edestä :D aamuisin ja iltaisin menee puuro (n. 1dl), puolenpäivän aikaan puolikas tai kokonainen purkki kasvissosetta ja jossain välissä vielä purkki hedelmäsosetta. Ja siihen päälle tietenkin vielä maitoa joku 700-1000ml. Kaikki taitaa kertyä poskiin, ne kun valuu jo olkapäille :ROFLMAO: muuten on vielä tosi sirppana.

Neiti myös viihtyy nyt enemmän mahallaan :) lääkärihän käskikin sitä treenailla. Luulen että tää neiti lähtee nopeaa liikkeelle, sen verran raivolla jo yrittää päästä lelujen luokse ja sisarusten perään.
 
Meitäkin kutsuu mökki juhannuksena ja sama pakkaaminen ahdistaa, vaikka yhden lapsen kanssa vain:D Mökille kuitenkin pitää pakkailla vähän erityisjuttuja ja ylipäätään ruokia mukaan jne..

Ainiin, meilläkin oli 4kk neuvola. Pituutta 62cm ja painoa 7,5kg pyöreesti. Eli täälläkään ei oo mikään hoikka tyttö! Yöheräämiset viimeisen kuukauden ajan ollu suht tiheitä, luulis ettei ainakaan nälkä ois, mut aina maito kelpaa ja sit nukahtaa uudelleen. Tuttiakaan ei syö, ni en tiiä millä sit muuten sais uudelleen nukahtamaan..

Mä ymmärsin vasta tänä viikonloppuna mitä tarkotitte sillä, kun mies sotkee ne rutiinit!! Huooh..
 
Kaiholla lueskelin minäkin uutta helmikuisten 2017 ryhmää. Juhannuksen jälkeen maanantaina vuosi sitten tein positiivisen raskaustestin... ja nyt kohta 4 kk tyttö sylissä. ♡ meneepä aika loppujen lopuksi nopeaa.

Tyttö oppi kääntymään selälleen 3 kk iässä mutta nyt tuntuu että on unohtanut taitonsa. Pitkään on mahallaan ja sitten ärsyyntyy kun ei jaksa/osaa kääntyä selälleen. Kovasti koittaa möngertää eteenpäin mutta ei kuitenkaan vielä pääse. Keskiviikkona on neuvola, saa nähdä paljon posket painaa :ROFLMAO:

Juhannuksesta ei vielä tietoa, mökkiä ei ole eli kai kotona se vietetään. Mutta enpä mä koskaan sitä oo pahemmin viettänytkään.

Ps. Mä haluan jo toisen vauvan mutta mies ei ymmärrä mun intoa. Muistaa ilmeisesti liian vähän tarkkaan raskausajan :LOL:
 
IMN
Mullekin puskee vähän väliä mieleen ajatus neljännestä, vaikka järki sanookin että kyllä tää nyt oli mun osalta tässä :D uus vauvakuune alkoi puskea jo ennen kuin tää kolmas edes syntyi. Sen oon päättäny että tästä rivitaloneliöstä on päästävä isompaan omakotitaloon ennen kuin seuraavasta lapsesta aletaan edes ääneen puhua. Ja töihinkin haluaisin ehtiä.. Viimeiset 6,5 vuotta on kuluneet kolmen lapsen ja merkonomin opintojen parissa, joten kai se ois loogisinta hankkia seuraavaksi sitä työkokemustakin enemmän kuin kausiapulaisen hommista.. :rolleyes: no, aika näyttää..

Kattelin vanhempien lasten vauvakuvia ja tää neiti on aivan isoveljensä kopio :love: tummat hiukset ja silmät ja tummemman sävyinen iho, paksut posket ja pusuhuulet. Tuo meidän keskimmäinen kun on tommonen "värivirhe" muiden seassa; vaaleansiniset silmät, tosi vaalea iho ja vaaleat hiukset :LOL: tarvitaanhan me nyt vielä yksi blondi tasapainottamaan tilannetta ;)
 

Yhteistyössä