Helmikuun hippuset 2012

Moi!

Mäkin tulisin mukaan, kai jo uskallan...
Eli ikää minulla on 29, viikot 4+3 ja LA olisi laskurin mukaan 27.2. Esikko olisi tulossa, yhdeksän kuukauden yrityksen ja parin kemiallisen jälkeen... Synnärinä TYKS.

Yritämme nytkin olla ihan rauhassa hätäilemättä, mutta kyllä mä tuosta plussasta (viime pe heikko, vahvistui sit viikonlopun aikana...) asti ollut henkisesti aika tukevasti raskaana.

Hauskaa jussia kaikille!
-S
 
Viimeksi muokattu:
Avocado Ootpa melko täsmällisesti mun kans samassa ajassa, meillä 4+6. Minä eilen ja tänään testasin ja yhtä hailakat viivat.. En tiiä pitääkö tässä jo huolestua kun se toinen viiva ei ala tummuun...
 
Hei!

Ilmoittaudun mukaan. Viikkoja 7+1 ja toinen tulossa. Esikoinen on vasta 8 kk (Huh, mitenköhän sitä selvitään näin pienestä ikäerosta, jos lapsi syntyy.) Laskettu aika on ultran mukaan 9.2. ja synnärinä on KPKS.
 
Tervetuloa uusille!
Meillä vietetää juhannusta ihan kotosalla. Grillataan ja illalla tulee tuttava pariskunta saunomaan ja istumaan iltaa. Eli hyvin rauhallisesti mennään.
Tänään taas joku siivousvimma sai vallan ja nyt ihan puhki olo. Pitäis muistaa hieman lepäilläkki välillä.
Katsoin eilistä ultra paperia ja huomasin, että sikiön kooksi näytti kuvassa olevan merkitty 2,9mm joka minusta todella pieni.. Mutta oliki siis viikkoa nuorempi. Mutta netistä katsottuani, niin kyl monilla ollut isompi. Tosin kai se lääkäri ois kontrollin pistänyt jos huolissaan olisi ollut. Sydämen syke kun kuitenki näkyi. Tuossa kun mietin, niin esikoisen aikaan kävi myös niin, että niskaturvotus ultrassa oliki nuorempi mitä viimeisistä kuukautisista laskettuna olis pitänyt olla ja laskettuaika siirtyiki silloin 4 päivää eteenpäin.
Hyvää juhannusta kaikille!
Riikkunen, poika 11/09 ja maha-asukki 7+0
 
Riikkunen mulla ekassa ultrassa esikosta sikiön koko oli vaan 21mm rv 8+6.

Tervetuloa uusille!

Mulla ei oo kahteen päivään ollut oikeastaan yhtään oireita. Nälkä vaan jatkuvasti.

Jutska täällä on useita joilla on suht saman ikäinen lapsi ja toinen tulossa. Itselläni poika 7kk.

Eveny ja M11/10 sekä Myyskä 5+5
 
Mukava, että täällä on muitakin, joilla on tulossa pieni ikäero lapsille! Meillä tämä ei ollut ihan tarkoitus. Esikoista yritettiin kaksi vuotta, niin ajattelin, että toisen lapsen saamiseen alulle menee ainakin yhtä kauan. Ei mennyt. :)

Esikoinen on aika vaativa ja vilkas tapaus, että saa nähdä miten sitä selvitään kahden kanssa. Välillä kauhistuttaa...

Ai niin, unohdin eilen laittaa ikäni tänne eli se on 29 vuotta.


t. Jutska, Viljami 10/10 ja uusi papu 7+2
 
Täältä varovasti nostain kädenpystyyn yksin toivottavasti uusi tässä ryhmässä..:)

24.vuotta , toinen , LA nettilaskurin mukaan 11.2 , HYS



Tänään aamulla tosiaan testiin pärähti plussa puolenvuoden yrittämisen jälkeen. Meillä heinäkuussa -10 syntyi esikoinen tyttö ja ihan suunnitellusti tosiaan toista ollaan heti perään yritetty tehdä:)
maanantaina pääsee soittamaan neuvolaan ja varaamaan aikaa sinne ja ensimmäiseen ultraan,sitten vasta saa selville millon todellinen LA on. saattaa olla paljonkin heittoa koska kierto vaihtelee mulla tosi paljon.


Oireista täällä ketjussa aiemmin puhuttiin ja mulla on ollu ihan mieletöntä hikoilua! Väsymys ehkä hieman painaa päälle kun Pihla tekee hampaita niin yöt on hieman katkonaisia.Mutta tässä kuluneen viikon aikana useammin otettu tytön kanssa yhessä päikkärit sohvalla..;) Hoitovapaalla olen siis kotona,ja tarkoitus oli ollakkin niin kauan että pääsee taas äp-rahoille:)
 
Karkauspäivän vauvaa täällä odottelen!!!

Hieman shokissa ollut,ilon ja surun sekaisin tuntein...olin siis juuri laittamassa kierukkaa kunhan sairaalakokeista pääsen(papassa muutoksia) kun nyt sain tietää olevani raskaana...
Meillä tytöt -08 ja -10 heillä ikä-ero 1,7v ja nyt jos kaikkii menee hyvin olisi sitten -12 ja ikä-eroa tulisi se 1,8v nuorempaan...
toivottavasti en nyt ole kauheen kylmäkiskosen tuntuinen mutta lapsille tulisi niin pienet ikä-erot että vähän kyllä kauhistuttaa miten selvitään...

Sairaalassa otettiin verikokeella hcg kahtena peräkkäisenä päivänä ja se oli kyllä aika matala mutta nousi...sekin huolettaa kaikesta huolimatta...

Oon jotenkin niin sekavaa kun välillä aattelee että voi kumpa näin ei olis käynyt mut sitten jos aattelee noita arvoja ja miettii vaihtoehtoa siitä että olis tuulimuna tai kohdunulkoinen niin sekin tuntuu todella kurjalta... :ashamed:

Luulen että tää on vaan se päätös ylemmältä taholta kun ei ite osattu päättää siitä kolmannesta vauvasta...jos tämä vauva on päättänyt maailmaan syntyä niin meille on kolmas tarkoitettu tulevaksi... :heart:

Ja haluan sanoa vielä että olen kuitenkin kaikesta sekavasta olosta huolimatta kuitenkin loppuviimein onnellinen :heart:

Kaiken hyvän lisäks vaihdoin juuri työpaikkaa aloitan 2.7...mukavasti saa aloittaa uuden työn vauva uutisilla...

Tässä siis mun tietoja Cristiina 28v. kolmas k-hks la 29.2.2012
 
Tervetuloa Line, millanen ja Cristina!

Vähän kopsaan tuolta toisesta ketjusta:
Jes, hyvää juhannuksen jälkeistä aikaa kaikille! Ehdin jo riemuita kun oli niin hyvä, krapulaton olo eilen aamulla, mutta illastahan se oma "krapula" iski: pää kipeä ensimmäistä kertaa raskausaikana ja ällötti. Puolikkaalla parasetamolilla meni lopulta ohi ja sitten iskikin jumalaton nälkä...

Taisin jollekin jäädä kiinni jussina kun litkin vain alkoholitonta olutta. Alkoholiton viini oli niin kamalaa, että se jäi juomatta (ja uniohtui vieraspaikan kaappiin...)

Vähän oon huolissani, kun raskaustestin viiva ei vieläkään ole samanvahvuinen kuin kontrolli. Oon testaillut Pregcheckeillä, joissa tosin oli alunperinkin tosi hailakka viiva esim. apteekin omaan verrattuna ja on se hitaasti vahvistunut. Tänä aamuna viiva oli tosin ihan samanalainen kuin toissa-aamuna, eli n. puolet kontrollia vaaleampi (mutta siis ihan seleä hämärässä erottetavakin viiva).
Testailitteko alussa ja miten nopeasti viivat vahvistuivat vai vahvistuivatko ollenkaan?
Ehkä pitäisi testata viel Apteekin omalla, jossa oli vahvako viiva jo viikko sitten. Tai sitten herjetä koko testailu ja vähän rauhoittua... :) Tuulimunaanhan kai hikot viivat voivat viitata, mutta hgc kai kuitenkin nousee aika yksilöllisesti ja nuo testitkin on erilaisia.

t. Avocado ja tyyppi 4+6 (? vau:n laskurin mukaan, oman pääni mukaan olis muutama päivä tuossa vähemmän)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Täällä eletään koko ajan kauhun ja epätiedon vallassa.. :) Myös täällä testin viivat eivät ole tummuneet. Ekan testin tein sillon torstaina ja viimesimmän tämä aamuna ja edelleen on haalea.. Eilen vihloi alamahaa ja myös muutaman kerran vihlas emätintä? Onko muilla ollut tälläistä oiretta?? Onneks huomenna alkaa arki ja saa soittaa ekan kerran lääkäriin!

Niin ja siis olen 22v, ensimmäinen lapsi tulossa (1.IVF.1.PAS), LA nettilaskurin mukaan 25.2, sairaala OYS/RAS
 
:flower: Paljon onnea uusille plussanneille!!!
Millanen onnea- laitoin eilen viestiä t.tupaan, mutta et tainnut olla linjoilla :heart: .

Oireista ja oireettomuuksista. Mulla vaihtelee päivästä toiseen. Joskus etovaa oloa ei ole ollenkaan ja seuraavana päivänä on taas oireettomien päivienkin edestä. Mulla ainakin vaikuttaa syöminen oireisiin- paha olo pysyy poissa, kun syö kunnolla- siksi oireita ei ollut ollenkaan juhannuksena :D
Tälle päivälle on varattu grillimakkaraa ja se taas ei uppoa mitenkään, joten oireitakin on :x
Oireettomina päivinä sitä ehtii pelätä pahinta kunnes seuraavana päivänä taas huomaa asoiden olevan mallillaan. Ja eihän kaikille edes tule mitään pahoinvointia (kadekadekade).
Vatsa on turvoksissa syömisestä ja ehkä se pikkunaperokin pikkuhiljaa alkaa näyttäytymään.

Raskaudesta tietää muutamat ystävät ja oma perhe, mutta esim. isovanhemmille ei olla kerrottu.

Kuopuksen vierottaminen tissiltä on edelleenkin menossa, miten se voikin olla näin hankalaa? Sain kyllä neuvolasta hyvät ohjeet ja nyt juhannuksen jälkeen täytyy asian suhteen skarpata kunnolla :)

Nyt kutsuu pihahommat, moikka!
 
avocado ja kn071 Mulla ainakin aika nopeesti kyl tummu ne viivat... tai to tein testin ja oli ihan ihan haalee sit su ku tein ni oli jo melkeen kontrolliviivan tummunan ja ma oli sit samanlainen ku kontrolliviiva... Mut ei kannata nyt panikoida kun se HCG tuplaantuu muistaakseni noin jokatoinen tai joka kolmas päivä... :)))
 
Kiitosksia vaan Luputupuna onnitteluista,meni varmaan ohi onnittelut jos en siellä mitään kommentoinu..:D

Huomenna vasta tosiaan pääsee soittelemaan neuvolaan ja saa varailtua lkr aikoja että pääsee kattomaan miten paljon niitä hormoneja oikeen on virtsassa, Yhden testin tosiaan tein la aamulla ja siihen tuli kyllä heti plussa viivat,tosin toinen niistä oli haaleampi mutta selkeä kuitenkin, en tulkitse ite haamuks..:) Ja sitten ku vähän odotti niin muuttu kyllä jonkin verran tummemmaks. Tosiaan oma kierto ollut hyvin sekasin,koska Pihlan syntymän jälkeen alko menkat vasta alkuvuodesta ja nekin on ollu aika epäsäännölliset ja ei ole ollut sellasta kunnon vuotoa mitä aiemmin on ollut aina menkkojen aikaa( saanu olla tampooni ja side ja silti meinannu tulla läpi..:S ) Mutta tosiaan niin kovin on yritetty että pienen omaisuuden oon laittanu jo tän 6kk:n aikana testeihin. Kun niitä melkein joka kuussa on 1-2 tehty. Nyt tosiaan viimesien 2. menkkojen välillä oli vain 20 pvää. Eli siis 23.4 alko ja sitten tuli heti 15.5 joten jos sen mukaan laskis kierto ajan ni sitten tänään olis 7+1 mutta saa sitten nähdä kunhan sinne ultraan asti jossain vaihees pääsee et missä mennään oikeesti...

Pelottaa tosiaan tosi paljon että kaikki ei menis hyvin, paljon enemmän nyt kun Pihlaa odottaessa:/ Toivottavasti huoli on ihan turhaa ja kaikki menee hyvin. Niin täällä meillä kuin myös teillä kaikilla muille..;)
 
Onnea uusille plussanneille.
Oireista: Täällä podetaan oireita kerakseen. Olo on jatkuvasti tosi huono, oksettaa mutta oksennus ei silti tule. Väkisin yritän aina jotakin syödä. Parhaiten menee alas kevyet ruuat kuten hedelmät. Oon ollut ihan tosi perso makeellee, nyt en vois syödä niitä ollenkaa, oksentamatta. Laihtunut kin olen, kun ei saata syödä, väkisin yritän. Kahdessa edellisessä raskaudessa, jotka meni kesken, ei ole ilmennyt lainkaan pahoinvointia. Myös kovia almahakipuja. (jotka vähän aina säikäyttää) Ja väsymys on jotain kamalaa, voisin vaan nukkua, nukkua ja nukkua. Työpäivät on yhtä sitkuttelua. Toivottavasi teillä muilla on hiukan hepompaa. Viikonpäästä neuvola, jolloin samalla ultrattas.

öttiskä 7+5
 
No niin, juhannukset juhlittu! (ts. katsottu muitten perään ja vaan fiilistelty musiikkia ja hyvää ruokaa, heh. ) :D Kerrottiin aikas monelle kaverille nyt juhannuksen aikaan pienen pakon sanelemana kun ei oikein muu kupissa poreillut kuin vichy, heh. Mutta samaa mieltä olen tuolla yllä kirjotelleen kanssa (enpäs muista nyt nimimerkkiä) että jos menee kesken niin sitten sekin kerrotaan. Lunotoäiti hoitaa. Toivotaan kuitenkin nyt tosi tosi kovasti ettei sellaisia surullisia uutisia tarvitsisi kertoa!

Olipas kiva lukea niin monen uuden plussanneen uutisia! Onnea teille roppakaupalla! :flower: =)

Huomasin tuossa jussin aikoihin kun tarjolla oli sipsiä ja karkkia tms. että maha ei kestä yhtään hirmuisen rasvasta/"huonoa" ruokaa kuten just nuo sipsit..meni pakki ihan sekaisin ja sai juosta vessassa vähän väliä. Myös kunnon "aamuolot" rantautu juhannuksena..saa olla heti syömässä kun silmänsä aukaisee, tuntuu muuten ihan kammottavalta "krapulalta", yöks! :x Muutenkin turvottaa niin kiitettävästi edelleen että ihan suosiolla jättää nuo hieman rasvasemmat ruoat vähemmälle.

Oon nyt vähän rauhoittunut tuon varhaisultraan menemisen suhteen. Jos kaikki tuntuu menevän näin hyvin kun on nyt mennyt niin taidan odotella ihan rauhassa sinne viikolla 12 saakka. Siskokin rauhoitteli kun uutisen kerroin että odottele vaan sinne ekaan tarjottavaan ultraan saakka, nuori oon kuulemma ja ei oo mitään hämminkiä aiemmin ollut niin ihan relax vaan! :LOL:
 
Kai sitä vois ilmoittautua tänne, tosin sekavin tuntein vielä. Tänään tein testin ja kaksi tummaa viivaa siellä komeili. La:sta ei hajuakaan koska en muista ed.menkkoja, mut oletan, että ehkä siinä 18.2 olis la. Varmistunee myöhemmin. Tää olis kolmas lapsi 4v ja 7v lisäksi. Kerron myöhemmin taustoja itsestäni...Ikää 37v. Oireina kipeytyneet ja turvonneet rinnat, lievää paineentunnetta alamahalla ja outo maku suussa. Samat oireet oli edellisissäkin raskauksissa.
 
Noista viivojen tummumisista, muistelisin että lääkäri sanoi kerran että odota pari viikkoa ja tee testi uudelleen, pitäisi tummua? Tiedä sitten, itse olin aina kuvitellut että se tummuisi jo muutamassa päivässä. Onko kellään kokemusta että viiva ei tummuisi raskauden edetessä ollenkaan :confused:
Olen kertonut jo odotuksesta melko monelle..en vain ole osannut olla hiljaa :D Ajattelin muutenkin asian niin että miksi pitäisi mahdollista km surra sitten hiljakseen omineenkaan..ei sekään kivaa olisi. Isovanhemmat on ottanut asian ihan hyvin vastaan vaikka ei tainneet osata odottaakaan tällaisia uutisia =)
Mahan oudot oireilut on ohi ja olen voinut syödä taas normaalisti. Näin vain unta pahoinvoinnista :LOL: Väsymystä riittää (tosin aamuyöstä olen aina ihan pirteä..) ja pienimuotoista päänsärkyä sekä vatsa on turvonnut kuin mikäkin :D Muuten ei oireita..
Toivon että tästä saa oman nyytin syliin saakka.. asiaa ei helpottanut millään kun pitelin kaverin vastasyntynyttä vauvaa :heart:

RR & 7+4
 
Minä oon kans niin avoin ihminen etten nää mitään syytä olla kertomatta. En tosin mummulle ym sukulaisille oo sanonu enkä mihkää facebookkiin! :) Oma perhe ja muutamat ystävä pariskunnat tietävät ja musta se on ihan ok. Sit jos jotain tapahtuu niin sitten tapahtuu. Toivo on vaan hirveän suuri, että raskaus jatkuisi!
Huomenna vihdoin pääsee soittaan sairaalalle ja varaan aikaa siihe varhaisultraan (meillä siis takana IVF hoito, joten siks käydään eka sairaalalla ennen ku ilmottaudutaan oman kunnan neuvolaan)

kn & 5+1
 
Ihanaa saada uusia odottajia listalle. Päivittelen jos vaan ehdin (nukutan esikkoa tässä samalla)

Meillä on juhannus mennyt remontoidessa ahkerasti. Olo on ollut hyvä. Eilen anoppi ja muut kävi täällä ja miehen pikkusiskokin jäi meille. Eli miehen molemmat siskot meillä joten kerroin sitten eilen heille.

Oireita ei taaskaan kauheasti ole. Välillä enää etoo. Mutta muistelisin esikon ajalta et silloin oli samoin (miten voi näin lyhyessä ajassa unohtaa)

Kauheeta kun kävin eilen onnittelemassa naapureita kun heillä on nyt 2viikkoinen vauva. Näin ekan kerran heidät pihassa joten piti heti mennä luikkimaan pikkuista. Oli se vaan rääpäle kun itsellä tuo melkein 8kk jässikkä sylissä. Milokin esitteli hienosti kaikki uudet taidot ja sanoi moneen otteeseen vauvalle "hähä".

Kyllä sitä vaan hurjasti jännittää tulevaa aikaa tuon täys tuhon ja vauvan kanssa.

Eveny ja Milo 11/10 sekä Myyskä 6+0
 
Minä oon kans niin avoin ihminen etten nää mitään syytä olla kertomatta. En tosin mummulle ym sukulaisille oo sanonu enkä mihkää facebookkiin! :) Oma perhe ja muutamat ystävä pariskunnat tietävät ja musta se on ihan ok. Sit jos jotain tapahtuu niin sitten tapahtuu. Toivo on vaan hirveän suuri, että raskaus jatkuisi!
Huomenna vihdoin pääsee soittaan sairaalalle ja varaan aikaa siihe varhaisultraan (meillä siis takana IVF hoito, joten siks käydään eka sairaalalla ennen ku ilmottaudutaan oman kunnan neuvolaan)

kn & 5+1
Meillä myös kaksi ivf-lasta ennestään :)
 
  • Tykkää
Reactions: -ruska-
Nyt kun monet ovat jo miettineet miten sitä pärjää kahden pienen kanssa, niin päätinpä tulla sitäkin kommentoimaan. Esikkoa odotellessa muistan miettineeni, et miten me mahdetaan pärjätä, mimmonen vaavi sieltä tulee, onkohan hän ihan täysin terve, tuleeko korvatulheduskierto, entäpä oma elämä ja harrastukset, miten synnytys mahtaa mennä, jne. Kysymykset kuuluvat odotukseen ja luulisin et kaikilla on jotain mietittävää jossakin vaiheessa. Ja hyvinhän sitä on pärjätty, terveenä oltu, oma elämäkin jatkui ja synnytys oli ihan helppo juttu mun kohalla. Nyt kun olisi sitten toinen tulossa ja eka on nyt 9kk, niin hetkellisesti sitä miettii miten sitä taas tullaan pärjäämään. Mutta ei sen vuoksi et esikko olis jotenkin hankala tai vilkas (koska hän on itse rauhallisuus, jopa niin rauhallinen et kaikki ihmettelee sitä, vaikka meno onkin semmosta et 1v juostaan), vaan koska tulevaisuus pelottaa aina hieman. Mut me tullaan pärjäämään, koska pakkohan sitä on pärjätä.

Nyt nukkumaan, huomenna on taas piiiiitkä päivä töissä.

Terp ja kirppu 7+3
 
Loma lähenee loppuaan tällä erää, enää huominen jäljellä :/ Hieman pelottaa, kuinka töissä jaksaa, kun öisin joko a) en saa unta ennen klo 3, tai b) nukahdan hyvin, mutta herään klo 4. Yöunet eivät kovin pitkäksi pääse siis. Öisin on vaikea löytää hyvää asentoa, vatsaa aristaa ja on sellainen pieni "kutvotus". Nuku siinä nyt sitten.

Tänään eka neuvola. Paljon paperia ainakin, jollei muuta :)

Mukavaa (ehkä helteistäkin viikkoa) kaikille!
WP 7+2
 
:wave: teille uusille.

Omassa olotilassa ei sen suurempia muutoksia, pitäisi jaksaa siivota kun miehen isovanhemmat tulevat katsomaan esikkoa huomenna ensimmäistä kertaa. Kämppä on kuin hävityksen kauhistus kun ei saa revittyä itsestään sellaista energiaa irti. Toki lattiat ovat siistit, mutta kaikki mitä esikko on sieltä löytänyt on nostettu pöydille turvaan :p Luojan kiitos pahoinvointi ei ole vieläkään samoissa mittasuhteissa kuin esikon kanssa :)

Juhannus meni suhteellisen hyvin, kerroin siis veljelleni ja hänen avokilleen tulokkaasta niin he eivät sitten noteeraaneet juomattomuuttani niin kukaan muukaan ei sitten edes huomannut koko asiaa :) Saaristossa kelit olivat upeat ja esikko ja puudelit nauttivat veneilystä täysin siemauksin. Suunniteltiin vähän kesälomareissuakin vanhempieni kanssa viron saaristoon, mutta en sitten tiedä vielä että miten tuo ultra mahtaa osua keskelle heinäkuuta. Jos loppuviikosta saisin sinnekkin ajan varailtua.

Hohto ja :heart: 8+2
 

Yhteistyössä