Helmikuun hippuset 2012

Täällä kanssa yksi joka kärsii finnien superhyökkäyksestä! :cool:

Juhannuksena suunnataan mun isän ja uuden vaimon mökille ja olis tarkoitus kertoa tästä raskaudesta. Esikoisen kohdalla en päässyt yllättämään, kun arvasivat asian jo ennen kertomista. Isän vaimo taitaa olla aika haka 'haistamaan' näitä asioita. Muuten oon kertonut parhaalle ystävälle, parille siskolle ja töissä pomolle sekä lähimmälle työkaverille (kun mulle joudutaan järjestämään muita hommia, jotka turvallisia sikiölle).

Töissä oon siis labrassa ja vakipaikalla ollut jo jonkun vuoden. Vuoden alusta vasta palasin takaisin esikoisen jälkeen ja oon tehnyt osittaista hoitovapaata elikkä 3-päiväistä viikkoa. Se on ollut tosi kivaa. :) Saa välillä käydä töissä ja olla aikuisessa seurassa, mutta kuitenkin on niitä päiviäkin kun ollaan pojan kanssa kotona.

Huomenna sit olis vihdoinkin ultra!!! Jännittää ja yritän vaan olla ajattelematta asiaa liikaa. Toivotaan, että kaikki on hyvin ja sieltä löytyy elävä pikkuinen! :heart:

Talvikki76 ja Itu 7+3
 
Plaah, mä sitten inhoan tällaisia sadepäiviä. Harmaus saat mun ihan apaattiseksi, eikä mikään innosta.

Varasin kanssa ultran ensi viikolle. Meillähän nämä muksut eivät saa alkuaan ihan itsekseen, vaan siihen tarvitaan lääkäritädin apua. Esikoisemme syntyi IVF:llä, ja tämä toinen tulokas sai alkunsa PAS:lla, siksikin tuo ultra. Mutta eipä minulla mitään sitä vastaan ole, kivahan se on nähdä, että kaikki on kunnossa (toivottavasti) :)

Alex ja huurunenä 5+6
 
Ultra-aika varattu ja kerran siirretty... Mä olin laskennut mun viikot ihan pieleen... :ashamed: Kuvittelin olevani viikon edellä... :) (eipä kyllä eilen neuvolantätikään sitä huomannu, oli ekaa päivää töissä, nuori tyttö, niin oli kai hänellekkin vähän jännää...) Mutta nyt siis ultra ois 20.7., sillon ois viikkoja 11+2. Samalla otetaan verikoe, josta selviää riski kromosomipoikkeavuuksiin.. Hirmu pitkä aika vain tuntuu olevan tuohon ultraan, ei jaksais odotella. Onneks neuvola viikkoa ennen ja silloin pitäis kuulla pikkuisen sydänäänet... :p

Undine ja pikkuinen 7+1
 
Ultrasta palattu, ja onneks menin. Siellä näkyi jotain kasvun yritystä, mutta ei sykettä eikä mitään eläväistä. Sain lähetteen naistenklinikalle, sieltä sit tyhjennyslääkkeet. Aika paha mieli kyllä on, mut eteenpäin tästä on mentävä. Olihan mulla epäilykseni, ettei mikään ihan kauhee shokki sinänsä. Onnea odotukseen teille kaikille muille!
 
Voi ei Tengu :hug:

Joku kyseli tuolla aijemmin töistä ja muista jutuista. Itse tällä hetkellä edelleen esikoisen kanssa kotona, tosin etsin kyllä töitä koko ajan sillee pikkusen. En tosin kauhean ahkeraan vielä. Vakipaikkaa minulla ei ole. Yhteen opiskelupaikkaan (5kk kestävään) olen hakenut, mut saa nähdä pääseekö sinne ja sit vielä, kun jos tämä raskaus jatkuu normisti niin en kerkeisi valmistua vaan jäisi kesken koko koulu.
Mulle rantautunut kauhea pahoinvointi joka kestää koko päivän ja heikotus myös. Yritän syödä kaikkee, että ei tulis heikko olo, mut vähän väliä tuntuu heikottavan eikä ruokakaa aina auta. Ihan siis kamala olo. Päätäki särkee vähän väliä.
 
Tengu :hug:

Tännekin rantautunut päänsärky & huono olo. Ennen puolta päivää oli pakko käydä vessassa ja työntää sormet kurkkuun. Kummastakaan aiemmasta lapsesta en oksentanut kertaakaan, vaikka olo oli huono.

Odottelen miestä saapuvaksi töistä apteekin kautta, Panadolin kanssa. Päänsärkyä on ollut jo muinakin päivinä, mutta nyt alkaa olla se vaihe kun ei enää viitti kärvistellä. Lomaa jäljellä viikko, näinhän se menee sohvalla maaten. Vaikka parempi näin, kuin olla töissä... saa nähdä miten ensi viikolla käy.
 
Voi Tengu, :hug:

Undine, mullakin eka neuvola ja ultra-aika vasta 14.7., nyt on rv 7+2 ja tuona päivänä olis 10+3. Tuntuu kauhian pitkältä ajalta odottaa. Mennään aika samoissa ajoissa näköjään :)

Töistä kun kyseltiin, niin minä olen määräaikaisena hoitajana. Työuraa on kertynyt himpun yli vuosi. Sopimus loppuisi tuossa LA:n tienoilla, jännäillä saa sopimuksen jatkoakin..... Iltavuorot alkaa olla vähän tuskaisia iltaa kohti lisääntyvän turvotuksen kanssa kun kaikki kiristää ja ahistaa ja puristaa :kieh: Eilen illalla vyötärönympärys oli viisi senttiä enemmän kuin tänä aamuna. : /

Masussa kipristelee ja välillä tuntuu mojoviakin vihlasuja. Vuotoja ei oo tullut vaikka kovin menkkamaisia kivut on. Viime yönä nukuin yli 12 tuntia, vapaapäivä tehokäyttöön =)
 
Tengulle pahoittelut :hug:

Ja tsemppiä vuotojen kanssa pähkäileville. Mulla myös kiusaa vuodot, pyyhittäessä välillä tulee ruskeeta, välillä ihan verta. Yksityiseltä varattu ultra ensi viikon lopulle, toivottavasti kaikki ok! :|
Mulla oli vasta hiljattain epäselvää vuotoa, epäilin olevani raskaana mutta testi näytti ensin haamua ja sitten negaa. sitten alkoi niukka vuoto joka loppui heti alkuunsa(ei normaalia mulle), luulin että stressistä johtuen niukka vuoto. muutamaa viikkoa myöhemmin alkoi kova vuoto ja ulos tuli jotain mitä epäilin alkioksi :'( Kohtelu lääkärissä tosi tylyä ja kyseessä vielä opiskelija joka "muisteli mitähän siitä keskenmenosta sanottiinkaan kurssilla" sitten tuli tulokseen että enhän minä edes raskaana ollut kerta testi ei ollut plussaa näyttänyt. Ultralla asiaa ei tarkistettu.

Aiemmissa raskauksissa ei tämänkaltaisia ongelmia, nyt toivottavasti pieni jaksaa kyydissä :heart:

db ja pöpö 5+1 tai 5+3
 
Tengu :'( Osanottoni.

Lainaan itse itseäni toisesta pinosta, kun en jaksa kirjoittaa samaa tarinaa uudelleen. Täällä siis tilanne tämä:

Eilen kävin lääkärissä, tehtiin sisätutkimus mutta ei juuri muuta, huomenna aamulla lupasi soittaa ja jos vuoto jatkuu vielä niin sitten saan lähetteen ultraan. Lääkäri sanoi että siitä lähdetään että on ihan normaalia alkuraskauden vuotoa ja kaikki on hyvin, mutta itse en usko tuohon, ja lääkärikin voi vaan ja ainoastaan olettaa niin pelkän sisätutkimuksen perusteella. Yritin saada yksityisiltä ultra-aikaa ennen juhannusta, mutta eihän sitä saanut kun joka paikassa pyörii jo gyneillä lomat. Viikon olen nyt sairaslomalla ja levossa, kaikki nostelu ym ruumiillinen toiminta on kielletty.

Ja vuoto tosiaan jatkuu edelleen, eilen oli sisätutkimuksen jälkeen tullut jo ihan siteeseen asti ja punertavampana, nyt taas ruskeaa ja vain pyyhittäessä, mutta mukana pieniä hyytymiä. :'(

En usko että tuolla alhaalla on enää mitään elämää, itse veikkaan keskeytynyttä keskenmenoa mutta ultrassa tulee sitten lopullinen tuomio.
 
Heips pitkästä aikaa!

Onnea uusille plussanneille ja :hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille.

Kävin tänään ekassa neuvolassa. Ultraa täällä ei pitänyt olla, mutta sain sijaisen ylipuhuttua käyttämään masiinaa. Hänellä ei ollut koulutusta ko. koneen käyttöön. Painettiin vaan virtanappi päälle ja kone oli käyttövalmis. Vatsassa näkyi 1 pieni asukas ja selvä pieni syke :heart: .
Aikaa neuvolassa meni 2 tuntia! Oli ihan hirveästi erilaisia papereita täytettävä. Kaikki oli kuitenkin näillä näkymin hyvin. Seuloihin meinaan osallistua. Synnytyssairaalana tulee toimimaan KYS ja ikää minulla on 35 vuotta. Olen ollut ihan pyörällä päästä koko raskaudesta- ehkäpä tämä tästä alkaa tasoittumaan. Pitäisi alkaa laittamaan kotia juhannuskuntoon, mutta väsyttää ja kehtuuttaa. Tänään oli yrkkis lähellä, kun nielaisin pihalla hyttysen- ystävä todisti kakomista puhelimen päässä :D .
 
Täällä myös muutamia päiviä ollut veristä vuotoa ja alavatsakramppeja ja tänään todettiin keskenmeno lääkärissä. Eli mä poistun tästä pinosta. Oikein paljon tsemppiä kaikille muille, toivotaan että pienet pysyy teillä matkassa!

Audrina
 
Ohhoh, onpas täällä ollut monella huonoa tuuria! Voimia teille kaikille! :hug:

Tänne ei mitään erityistä uutta. Väsyttää ja välillä on pahoinvointia. Alavatsalla välillä ohimenevää kipuilua. Muistelisin et samankaltaisia oireita oli esikostakin. Nyt vielä sain flunssan jostain ja olen extraväsynyt, ei jaksais. No, menenkin kohta nukkumaan. Mä olen jo töissä takaisin, joten aamulla pitää nousta aikaisin. 1.7. eka neuvola, jota odotellessa.

Terp+kirppu 6+5
 
:hug: kaikille vuodoista kärsiville ja pienen menettäneille.
Ihan tosissaa alkaa miettimään, että liitynköhä huomenna tähän pienen menettäneiden joukkoon, kun huomenna se ultra ja sit näkee onko tullut sikiötä sinne raskauspussiin vaiko ei:(
Todella monilla vuotoja tuntuu olevan.
 
ei sitä voinut etukäteen aavistaa miten vaikeaa on vaihtaa nyt kakkavaippoja raskaana ollessa. Piti äsken mennä toiseen huoneeseen kokoamaan itsensä oikein. Oisko sittenkin ollut helpompi tehdä kakkonen vasta kun esikko on poissa vaipoista.

Eveny ja M11/10 sekä Myyskä 5+3
 
Voi ei onpa paljon ikäviä uutisia saaneita :hug: voimia pikkuisensa menettäneille ja kaikille vuotojen takia epätietoisuudessa oleville.

Itsekin sitä väkisinkin miettii onko kaikki kunnossa.. niin hyvä olo on ollut eikä raskaus tunnu juuri muualla kuin rinnoissa, auts! Pientä etomista ja huonoa oloa on ollut kyllä säännöllisesti, muttei yhtä vahvana joka päivä. Miten teillä muilla? Onko pahoinvoiti kokoaikaista vai välissä "oireettomia päiviä"?

Ensi viikon maanantaina vihdoin ultraan ja sitten selviää onko masussa sinnitelty aikataulun mukaisesti..

Bebel ja Helmi 7+3
 
Audrina :hug:

Nyt en sit tiedäkään mitä ajatella. Eilinen lääkäri oli varma, ettei mussa ole elävää sikiötä. Tänään verikokeet antoi hcg:n määräksi 15000+ ja ultrassa näkyi jotain outoa. Ei osannut lääkäri sanoa, elääkö se TAI NE, näki nimittäin kaksi ruskuaispussia ja kummallisen muotoisen istukan. Ei antanut kovastikaan toiveita, mutta kontrolliajan sain ensi viikolle. Masu saa vielä pienen mahdollisuuden. Ens viikolla katsotaan hcg-hormoni uudestaan ja varmaan ultrataankin vielä. Vähän on pää sekaisin, anteeksi omanapailu mutta tää oli pakko saada mielestä ulos näppikselle! Pitäkää mulle peukkuja! :O
 
Tengu: tuli jo eilen mieleeni, että entä jos sinulla on ollut kaksosraskaus, joista toinen on mennyt kesken? Kälylläni oli hoitojen jälkeen myös niin, että varhaisultrassa löytyi kaksi vauvanalkua, mutta vain toinen sitten kasvoi ja kehittyi ei-edes-niin-pienen-pieneksi, vaan potraksi kummitytökseni <3 Sitä en tosin tiedä, oliko kälylläni vuotoa tms.
 

Yhteistyössä