*Helmikuun hurmaajat elokuussa*

Röllimuori soita vaan sinne neuvolaan,ni pääset näytille ihan jo oman mielenrauhan vuoksi :hug:

Mervi-elina onnea ultraan :heart: tuuhan heti kertomaan kuulumisia

Paino mulla menee vielä miinuksella 1,2kg,mut niin mul on menny joka raskaudes,rupee sit kertyy puolen välin jälkee :kieh: tuleekin sit koko raskausajan eestä

Enpä tainnu siit mun sokerirasituksestakaan mitää kertoa,ku aiemmin oon aina kattonu mitä suuhuni laitan sitä ennen ni nyt aattelin et enpä viitti ku kiinni jään kuiteski ni nautitaan nyt vielä ku voidaan ja söin illal viel kotzonea :p mut niin ne arvot oli vaan hyvät :D eli nyt eka raskaus jossa ei gb:ta,mut toinen rasitus viel viikoil 24-28.

Rankka loppuviikko takana ja nyt kai keho siihen reagoi,koskee mahaan ajoittain ihan sairaasti,sen siitä saa ku kävelee kaks päivää korkeasaari/tallinna akselia,nyt pitäs siivota mut enpä tiiä tuleeko siitä mitää,kai se ois kohta yritettävä.
Mieskin aloitti tänään lomansa kyyhkysmettällä :x mä en käsitä miten joku voi niitä ampua tai saati syödä :$

piiuli kera toukan 15+4
 
Mä liikun aika aktiivisesti, mutta ihan vain lenkkeillen ja hyötyliikuntaa. En saa aikaiseksi että lähtisin jumppatunneille tai muuhun toimintaan mikä olisi tiettyyn kellon aikaan. Haluan liikkua täysin oman rytmini mukaan, tosin se on vähän hankalaa kun on pienä lapsia. Mä kävin uimahallissa kolme kertaa viikossa kun odotin esikoista, mutta loppua kohden se kylmä vesi tuntui hyvin epämiellyttävältä. Taisi jopa vähän supistellakkin.

Olen jo mielestäni kaksi kertaa tuntenut vauvan liikkeet ja nyt siis odotan kolmatta. Ensimmäiset tunsin joskus viimeviikolla kun istuin tässä tietokoneella ja toiset myllerrykset olisiko ollu lauantai-iltana kun olin menossa nukkumaan. Lauantaina olin jo ihan varma että vauvan liikkeitä ne on, kun jatkui jonkun aikaa.

Mun masu on edelleen aikamoinen pallo, eikä varmaan enää ainakaan pienene. Toivottavasti lasehtii edes sitten helmikuun jälkeen :)
Kiloja on rapsahtanut jo 2,5 ja ihan voin syyttää mun mahotonta ruokahalua. Kaikki syötäväksi kelpaava maistuu ja paljon on saatava. Pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja vähentää ainakin sokerin syöntiä. Harmi että kaikki makea maistuu raskaana ollessa niin hyvin, kun normaalisti en juurikaan makeaa syö. Sitten saa taas jännittää kuinka isoksi vauva sokeripöhnässä kasvaa.

Avilla 14+4 (olenkohan enää laskuissa mukana, mutta jotain tuollaista kuitenkin)
 
Moikka kaikille!

Lomat on lusittu ja nyt sitten töitä, töitä ja töitä koko syksy.

En ole käynyt varmaan kuukauteen lukemassa kuulumisia enkä ilmoitellut itsestäni mitään
mutta täällä siis taas ollaan.
Viimeksi kun kävin taisin mainita, että kaksoset olisi tulossa mutta sitten parin viikon päästä
seuranta-ultrassa masussa olikin vain yksi asukki.

Lääkäri epäili, että tämä edellinen ultraaja on vaan jotenkin erehtynyt ja ei siellä ole kuin yksi alunperin ollutkaan.
En häpeä myöntää, että oli se pienoinen helpotus kun yhdellä vauvelilla mennään.

Nt-ultra on tällä viikolla, silloin on kasassa 12+4 ja viime viikolla kävin jo neuvolassa ja
vauvan syke kuului hienosti ja oli 137.

Kiva, että on ollut paljon iloisia nt-uutisia ja pahoinvoinnitkin alkaa jo helpottaa:)
 
Niskapoimut on tutkittu. Lukemaksi saatiin noin 0,9-1,2 mm. Tuo masuasukki oli niin kova jumppaamaan, ettei mittaamisesta meinannut tulla mitään. Välillä heilutteli käsiä ja kaiveli varpaita... :heart: Pidettiin siinä jopa puolen tunnin tauko ennenkuin ultrausta jatkettiin. Onneks nyt sitten saatiin jonkinlaiset mitat, jotka saattavat kuulemma olla vähempi kuin mitä tuossa mittauksessa saatiin. Oli se kyllä jännittävä hetki! :attn:

Sain nyt aluksi kaksi viikkoa sairaslomaa, kun tämä yleiskunto on niin surkea. Katsotaan nyt sitten miten tästä jatketaan.

Ajatella, seuraava lääkärikäynti + ultra on vasta joskus lokakuun alussa. Aina saa jotakin jännittää!

Tuo pikkuinen tuolla masussa oli kyllä niin vilkas, että olen täysin varma, etten ole vielä tuntenut oikeita liikkeitä, vaikka jotain muljahduksia on alkanut tuntua.

Ai niin, täällä on pallomaha edelleen tallella ja tuskin se tästä minnekään katoaa. Painoakin oli nyt sitten tullut 2 kiloa lisää. :ashamed:

-mervi-elina ja pieni rv 11 + 6
 
Kiva lukea, että ihmisillä on tuo paha olo jo helpottanut :hug:

Sain tänään soiton äitipolilta ja sain ajan torstaille, että pääsen siihen raskaudenkeston määritykseen. Samalla kuulemma voidaan ottaa niskaturvotuskin. Sen lisäksi ei kuulemma onneksi tarvitse ottaa enää veriseuloja, kun luultavasti viikkoja on niin paljon.

Mä kans palailin perjantaina töihin. Ennen lomaa eli ihan alkuvaiheessa kerroin töissä vain muutamalle työkaverille. Nyt kun menin töihin niin siitä tiesikin jo kamalan moni. Olivat kuulemma yksi päivä kahvipöydässä asiasta keskustelleet. Ei tullut hyvä mieli, mutta toisaalta tietääpähän kaikki nyt miksi en osallistu kiinnipitotilanteisiin ja poistun uhkaavissa tilanteissa takavasemmalle.

Jätin tänään myös vuosilomapäivät ja lomarahavapaa anomukset, niistä päivistä mitä oli vielä jäljellä. Ajattelin, että jos pitäisi joulukuun toiselta viikolta äitiyslomaan saakka lomaa(laskin loman sen ensimmäisen LA:n eli 13.2 mukaan). Tulihan sitä sitten lisää lomaa yhteensä kuukaus. Ja vaikka se La muuttuisikin niin haen sitten sille 1,5 vkolle saikkua. Täytyy vaan toivoa, että jaksaisin tuonne joulukuun alkuun asti olla töissä...

Joku kyseli mahan näkymisestä, niin kyllähän tuo ihan kiitettävästi pullottaa. Tiukemmissa paidoissa näkee varsinkin selkeämmin.Aikaisemmin mahtuneet housut ei mene edes kiinni, joten löysävyötäröisiä oon käyttäny ja mammahousuja. Mun maha on aina ollut sellainen pyöreä pallo, vaikka normaalipainoinen olenkin, sillä mahan rakenne tuntuu kulkevan meillä suvussa isän puolelta. Painoa raskauden myötä on tullut n. 2-3kg ja turvotustakin on vaikka muille jakaa...

Mutta nyt on lähdettävä tekeen täytettyjä lettuja...

NuuNuu84+öhkömönkiäinen 13+2(11+4)
 
piiuli: juu pitihän mun soittaa sinne neuvolaan. en voinut enää hermoilla täällä kotona. Sydänäänet saatiin hienosti kuulumaan ja sithän siinä tuli pikku itku :ashamed: harmi kun meillä ei mitään ultralaitteita neuvolassa ole.. mut kuitenki tuntuis asioiden olevan hyvin kun äänet saatiin kuuluviin. tai ainaki helpotti mua kun tiedän että pikku onni on elossa!!

laitanpa tähänkin linkin mikä tuli vastaan

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Röllimuori&year=2010&month=1&day=27&babycount=1"></param><param

niiiiiiin helpottunut röllis ja onni 15+5
 
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=matami-mimmi&year=2010&month=2&day=7&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed>


Pakko oli minunkin kokeilla :heart:
 
piipiäinen: mulla eilen illalla närästi aivan jumalattomasti. otin rennien ennen kuin menin sänkyyn mutta sitte jouduin yöllä heräämään siihen kun olin tukehtua johonkin väkevään.. joko siis oksennus tai jotain sappinesteitä tai mitä lie.. kurkku oli sen jälkeen tulessa!!
kuulostaa kyllä hyvin pahasti samoilta oireilta mitä minulla oli eilen.. :/
 
röllimuori eli rennietä saa käyttää? Yöllä tuntui ettei saa nukutuksi ollenkaan kun koski niin paljon. Tässä nyt yritän tehdä töihin lähtöä, mutta väsyttää aivan kamalasti. Niin huonosti meni yö kivun takia, saa nähdä miten jaksan tämän päivän.

Uudelleensynnyttäjät: muistatteko missä vaiheessa teille ilmaantunut ruskea viiva vatsaan (jos siis se tullut)? Minä en muista yhtään näitä et millä viikoilla aikaisemmin tullut ja ilmaantunut mitäkin..... :ashamed:
 
Nämä aamut ovat kyllä hankalia... Aamupalaan, pari ruisleipää ja tee, menee reilusti yli puolituntia. Ei vaan ole nälkä ja en oikeasti keksi mitään ruokaa, mitä tekisi mieli. :x Lisäksi on tuo jatkuva väsymys... Nukkuisin varmasti rattiin, jos pitäisi aamulla ajella töihin. Työmatka on vielä sellainen, että on pakko kulkea omalla autolla. |O Tiedetään, tämä on nyt yhtä valittamista, mutta kun pelottaa ihan oikeasti, ettei minusta näin raskausaikana ole töihin. :(


 
mervi-elina sama juttu, aamupalan syönti on yhtä väkisin tunkemista. Sit syön tossa keittiön ikkunan äärellä ja siinä joku talitintti äiti tai iskä vie lapsilleen ruokaa, eli istuu siihen puunoksalle milloin minkäkinlainen mato suupielessä, niin eipä tee pahaa ei :$

Mitään ruokaa ei tee mieli! Pari viikkoa elin lihapiirakoilla (terveellistä). Nyt sitten kelpaa vain viili. Ja öisin tuoremehu..

Onneksi (vai epäonneksi) olen sairaslomalla. Ei tartte tuskailla töissä. Mutta eipä tämä kuukausien kotona möllöttäminenkään herkkua ole... :eek:

12+1
 
täälläkin yks jolla aamupalan synti takkuaa :kieh: viime perjantaina oltii lähös korkeasaaree ja ajattelin aamul et pakko jotaa syödä et jaksaa ees hesaa asti,mut ku rupesin syömää ni hyvä ettei oksu tullu :x pakko se oli kesken jättää,mulla kyl se hyvä puoli et ku kotona oon ni harvemmin on noit lähtöjä heti aamusta et joutuu pakolla jotai yrittää.

piiuli ja toukka 15+5
 
Täälläkin aamupalan syönti takkuaa oikein urakalla. Ja muutkin syömiset. Tuntuu, että puolet ruuista saa tunkea väkisin suuhun, kun mieli tekee lähinnä kaikkea epäterveellistä ja ykspuoleista. :ashamed:

Nää hormonit tekee mut näköjän hulluksi. Oon aina aatellut, etten kyllä ainakaan mitään kotidoppleria hanki, mutta nyt kuulin, ettei täällä välttämättä lääkärillä torstaina edes yritetä kuunnella sydänääniä, ja tuli aivan pakottava tarve tilata se doppleri... :LOL: Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta AngelSounds-dopplerista?
 
Täällä on taas tilanne sellainen, ettei tee mieli edes mitään epäterveellistä. :x Yks ilta meidän perheessä oli oikein historiallinen hetki, kun mies söi sipsejä ja minä yökkäilin vieressä. :x :x Ennen tätä raskautta, minä olen ollut meillä se, joka kerran viikossa tyhjentää puolet sipsipussista. Nyt ei maistu!

Juu, eikä tämä yökkäily ajoitu pelkästään aamupalalle. Aamusta iltaan on sama tilanne! Minun on vaan pakko syödä jotakin, kun tuo diabetes sanelee säännöt. En voi olla pistämättä insuliinia ja kun pistän, on pakko syödä. :attn:

Tässä oli viikon verran ihanan auvoista aikaa. Ruoka maistui jopa hyvältä!

Sitten muistelin vielä kaksoisraskautta ja sitä, että teki mieli esim suklaata tai jäätelöä... Nyt ei voi syödä edes yhtä palaa suklaata! :x

Mutta kaiken tän yökkimisen ja tuskan keskellä on ihana muistaa, että ultrassa tuo masuasukki oli ihmeen energinen ja söpö... :heart:

-mervi-elina ja pieni rv 12
 
Ikuisuus multa löytyy kyseisen merkkinen doppleri ja ihan hyvin mä sillä viime raskaudessa sain äänet kuulviin,kunhan ensin opin et mistä ne kuuluu,täs raskaudes en oo viel saanu kuuluviin,mut enpä oo varmaa taas pariin viikkoon yrittänytkään,ku tunsin liikkeitä,mut nyt ei oo liikkeitä tuntunu eli kohta taas kaivettava kone esiin ja toivottava et äänet kuuluu ettei tarvis neuvolaa ruveta soittelee mielenrauhan takia
 
hei, elämäni onnellisin päivä. nt.ultra takana ja kaikki oli aivan loistavasti.. nyt voi jo pikkuhiljaa ajatella että josko meillä tämä vauveli suodaan.. La muuttui 19.2.2010. alunperin menkkojen mukaan olisi ollut 18.2 mutta varhaisultrassa vastasi pienempää mutta tuon mukaan eletään.

Pia & vauveli 12+4 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Piipiäinen: saa rennietä käyttää.. ekassa raskaudessa minä käytin samariinia ja sit kuulin vasta kun olin jo käyttänyt tovin aikaa että sitä ei suositella raskaana olevalle. jokaisessa raskaudessa on renniestä tullut jossakin vaiheessa mun paras kaveri! :)

Onnea ihanista ultrakuulumisista!!

röllis ja onni 15+6 huomenna poksuuuuuu!! :)


 
Olinkin jo monta päivää oksentamatta, mutta eilen taas piti oksentaa. Ajattelin sen johtuvan kun väsytti niin paljon aamulla (edellinen yö meni kivun kanssa pyöriennä (närästys)). No nyt taas täällä nieleskelen siihen malliin että kohtaa pitää mennä kakomaan. Väsyttää kyllä ihan vietävästi.
Meillä on töissä kauheaa oksennustautia liikkeellä. Ihmiset oksentaa ja ripuloi niin että moni joutunut tippaan sairaalaan kun päässeet kuivumaan jo vuorokauden aikana niin paljon, mukana myös korkea kuume. Voi että toivon mukaan se ei nyt tule meihin raskaana oleviin.

Tänään siis POKSUU..... :D

eilen löysin netistä käytetyt yhdistelmä vaunut tosi halvalla.....ajattelin käydä katsomassa jos olis hyvät niin jos vaikka alkais jo tekemään hankintoja. Meillähän ei ole mitään tallessa joten pikkuhiljaa jos alkais ostelemaan niin ei talvella kirpaisis taloudellisesti niin kovasti.

piipiäinen 14+0 (uskomatonta että näin pitkälle olen päässyt) (vaikkakin vieläkin epätoivon hetkiä silloin tällöin ja epäily et onko kaikki hyvin. Eilen illalla taas piti kuunnella sydänääniä...onneksi kuului, että pääsin nukkumaan)
 

Yhteistyössä