** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Voi kunpa minäkin jaksaisin kuurata ja siivota mutta ei, kun ei vaan jaksa vaikka haluais. Tosi rasittavaa. Muuten olo hyvä mutta puhti pois ja jonkun verran supistellut taas tukalasti, varsinkin selässä tuntuu. Lapset ovat täälläkin saaneet osansa kun äiti hermostuu omaan jaksamattomuuteensa. :ashamed:
 
Ganja Laitatko mulle tietosi yksityisviestillä niin lisään Sinut listaan?

On taas tullut niiiiiiiiiin paljon tekstiä, että en nyt jaksa kaikkea lukea :ashamed:

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :hug: :flower:

Tänään kävin jälleen äitipolilla ja sain sen sortin "sisätutkimuksen", että huh huh!! En tajua miten paljon se oikeasti sattui |O No, tämä sai aikaan supistuksia kuten tarkoitus olikin, mutta ei nämä ainakaan vielä kovin kipeitä ole.
Seuraava käynti to tai pe-aamuna riippuen päivystävän lääkärin tilanteesta, koska normi aikoja ei ollut antaa tällä hetkellä.
Verenpaine oli 140/95, mutta se ei pelkästään nyt riittänyt "jatkotoimenpiteisiin".

Nää vikat viikot on kyllä niin yhtä tuskaa, että huh huh!! Mutta asenteella vaan eteenpäin - viimeistään kahden viikon päästä pääsee synnyttämään
:LOL:


Develly ja Potkuttelija 39+6 :heart: :heart:
 
Plop plop plo..vauvoja tulee ku plussapisteitä :D Onnea uusille vauvaantuneille :flower:

Kävin viimeyönä raskausmyrkytysepäilyn vuoksi äippiksellä mutta onneksi kyseessä oli väärä hälytys..huoh :whistle:
Poika on kasvanu kovasti viimekerrasta..nyt painoarvio oli 3364kg :) Eli alkaa kaveri olee jo ihan mukavan kokoinen. Kunhan ei nyt yli 4kg:n menis..ainaskaa paljoa :p

Seuraava aika äippikselle olis torstaina ja sit päätetään tuo maaginen päivä jolloin alivuokralainen saa häädön. Hassua,ensi vkolla tuo häätöpäivä koettaa mut silti siihen tuntuu olevan aivan liian pitkä aika :(
Viimeiset hetket tuntuu vaan niin äärettömän pitkiltä...

Mutta hyväähän kannattaa odottaa ja palkinto tästä kaikesta on paras mahdollinen :heart: :heart: :heart:


HubaG & alivuokralainen 37+6 :heart: :heart: :heart:
 


Olo on ku ''tukkijätkällä'', tänään jalat oli nii nturvoksissa,etten meinainnut pystyssa pysyä, tä mahaki on nii jättiläinen et ei oikee jaksa tehä mittää.
En mäkää oo jaksanu siivota, miekkonen lupas hoitaa ne hommat.
Vaunuja ei oo tullu vielä hankittua jos kosssa pysytään huomiseen niin haetaan lastentarvikkeesta jotkut tuplavaunut.
Neidille ja Herralle on nimet valmiina, vielä keskustellaan 2 ja 3 nimestä ja ainaski pidetään kastejuhlat.
Hartiat on niin jumissa,että huh huh,eikä hierontakaan auta, en muista nyt kuinka paljon painoa on tullut, mutta ainaski enemmä ku viime raskaudessa, tai no siis kait nyt tuleeki kaksosit mut silti on varmaa noussu 20kiloo:D
Voisko joku selittää millanen tää kerhopuoli on ja jtn, olen just rekistöröityny tänne ni oon vähä outside?
:D

Mirjami ja neiti ja herra 39+3
 
KiaralA jakautui kahteen, 6.2.2010 klo. 3.15 .Poika tuli mitoin 3960g 53,5cm. Ponnitusvaihe kesti vain 3 min. Ihana kokemus. Vauva on ihana ja tänään kotiuduttiin. Kirjoittelen enemmän myöhemmin kuhan tästä jaksaa.

KiaralA ja nappi 2vrk
 
Päiviä naisille!
Hyvä, että raskausmyrkytysepäily oli kuitenkin aiheeton HubaG. Mulla kanssa tuossa muutama viikko sitten alkoi paineet nousta ja turvotti ja päätä särki, mutta se meni viikossa ohi ja nyt on olo ollut tosi hyvä! On kyllä päiviä, jolloin alapaineet saattaa mennä ylo 90:n, mutta en ole siitä ottanut stressiä, kun laskevat kyllä sitten aina päivän-parin jälkeen ihan normitasolle.

Oma olo edelleenkin tosi hyvä. Paksu ja selkä vihoittelee taas hieman, mutta siitäkin huolimatta olen kyllä päässyt nauttimaan tästä loppuraskaudesta. Kohta olisi tarkoitus päästä taas hieman hiihtelemään :D Saas nähdä kuinka tällä kertaa käy :D

Toivottavasti Devellyllä synnytys käynnistyisi mahdollisimman pian, josko se sisätutkimus saisi paljon aikaan! On kyllä varmasti tosi kurjaa, jos viimeiset päivät/viikot menee koko ajan kipuillessa :hug:

Moni taitaa tosiaan olla parhaillaan synnyttämässä, sen verran on tämä palsta viikossa hiljentynyt :LOL:

Nimbe ja poika 39+1
 
HubaG onneksi kyseessä oli vain myrkytysepäily! Saako kysyä, että mistä syystä myrkytystä epäiltiin?

Onnea KiaralA! :heart: Tule kertoilemaan myöhemmin synnytystarinaa, kun ehdit. Niitä kun on aina niin mukava lueskella.

Develly toivottavasti sisätutkimus teki tehtävänsä ja aiheuttaisi oikein kunnolla avaavia suppareita!

Nimbe oon niin ilonen sun puolesta, että pystyt nyt loppuraskaudessa nauttimaan olostasi ja hiihtelemään ja lumikenkäilemään. Sullakin kun se selkä vaivasi niin kaikki sympatiat on olleet sun puolella. :)

Eilen housuja pukiessa muuten tajusin, että tässähän ei ole äippähousujen kanssa tarvinnut puoleen vuoteen huolehtia siitä, että muistaa laittaa vetoketjun kiinni. Sanoin miehelle eilen, että muistuttelee mua sitten välillä, kun ylpeä äiti työntää vaunuja nenä pystyssä housujen vetoketju toistuvasti auki. :LOL:
 
Onnittelut taas jakautuneille :flower: ! En enää pysy laskuissa, ketä kaikkia teitä on.

Mä kävin tänään äitipolilla, ja selvisi, että viime kerran kasvuspurtti oli todennäköisesti mittausvirhettä. Poitsu on nyt vasta sen kolmisen kiloa. Otettiin lapsivesinäyte, josta selvitetään keuhkojen kypsyys. Jos keuhkot ovat kypsät, niin keskiviikkona ruvetaan käynnistämään ja viimeistään sunnuntaina leikataan, jos ei siihen mennessä ole itsellään älynnyt tulla ulos. Kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki, joten ei kuulemma ihan toivoton tilanne ole. Pitänee varmaan vielä saunaa ja seksiä ainakin kokeilla tänään ja huomenna, jos ne vauhdittaisivat tilannetta vähän :D .
 
kiaralA, onnea POJASTA!! :D ja äitilintunen TYTÖSTÄ!
on muuten tähän mennessä poikia syntynyt hieman enemmän kuin tyttöjä..mutta kerkeehän tilanne tästä viel tasaantua kun vielä moni jakaantumatta. :D
täälä oltais ihan kypsiä jo synnyttämään, tää maha jo kyllästyttää :kieh: huomenna taas neuvola..

onko teillä muilla kummallista pahoinvointia välillä ja mistä johtuu?verenpaineet ollu ok.koko raskauden ajan, et ei ainakaan siitä..

nanna ja pieni 37+6 :heart:
 
Malinda
Paljon onnea Maaliskuu, KiaralA ja äitilintunen! :flower: Ja vauvantuoksuisia ensipäiviä :heart:

Ja tervetuloa joukkoon Mirjami73 ja Ganja!

Mulla on ollut vähän alakuloinen päivä jostain syystä. Tuntuu etten oo ihan vielä valmis vauvan tuloon ja tuntuu, että tulee ikävä tätä ihanaa mahaa :'( Kipuja ei kyllä tule ikävä!!! |O Huomenna tyksiin heti aamusta mittailemaan vauvaa ja kuulemaan tuomiota, että käynnistetäänkö jo tällä viikolla vai vieläkö uskaltaa antaa vauvan kasvaa. Pikkusen kieltämättä jännittää :/ Onneks se on heti aamusta niin ei tarvi koko päivää hermoilla.
 
Develly Juu kyllä kuulosti toi sun saama käsittely niin tutulta... ;) Ei siitä mammasta päälle päin olis uskonu kui kovaan käsittelyyn sitä joutuukaan :whistle: En välttis toivo sitä emäntää mun omaks kätilöks h-hetken koettaessa :D Ja kyllä Hyvinkäälle suuntaan sit ku sen aika koettaa...


Ikuisuus Mulla alko ihan järkky päänsärky ja vellova pahoinvointi. Paineet on ollu vaihtelevat..välist hyvät ja välist vähemmän hyvät :/ ja nilkat mulla on ku elefantilla :eek:
Mut onneks kaikki oli kuiteski ihan kunnos.

Nimbe hattua nostan sun uutteralle hiihtämiselles...mulle tuottaa tuskaa jo ihan pelkkä kävely :whistle:

Ja taas onnea uusille vauvaantuneille..teitä on jo niin monta ettei perässä taho tälleen hitaampana pysyä :D
 
Täällä valvoskellaan. Puoli yhdestätoista asti tullut supistuksia 5-15min. välein, mutta en tiedä yhtään, että onko nyt tosi kyseessä ja pitääkö kohta soitella sairalaan vai ollako tässä kotona. Kivut on ihan siedettäviä, joten saapi nähdä, löydänkö itseni kotoa vielä aamullakin.

Muok. No nyt ne sitten lopahti kuin seinään. Taidan siirtyä unten maille ja koittaa saada edes muutaman tunnin unta tänä yönä. :kieh:
 
Joo, supistukset loppuivat kuin seinään ja olo on kuin haudasta nousseella. Piti tänään nähdä yhtä kaveria, mutta oli pakko perua treffit, että ehtii nukkua nyt päivällä ja kerätä voimia.

Liekö eilinen kaikkien kolmen S:n kokeilu tuottanut noita suppareita, mutta mulle kiitos riittää tämmöset valesupparit. Seuraavan kerran yövalvominen saa kyllä viedä suoraan sairaalaan. Onpahan ainakin sairaalakassi nyt pakattu ja kamera ja mp3-soitin ladattu, kun piti keksiä yöllä puuhaa. :D
 
Onnea taas vauvan saaneille!

Ikuisuus itse valitin neuvolassa supisteluista, jotka nyt siis joka päivä kivuliaita ja loppuu ihan yhtäkkiä. Mua lohdutettiin, että ne vaan avaa ja kypsyttää paikkoja niin sitten kun synnytys viralllisesti käynnistyy niin voipi olla että ei ole niin tukalaa sitten. Tosin, sehän on kai täysin yksilöllistä ja tulee jokatapauksessa sattumaan ihan peevelisti... Mutta itse nyt otan noi ennakoivat supistukset mielelläni vastaan. :)

Ja sitten omaa napaa... Mähän oon käynyt siellä kokoarviossa suuren kokoepäilyn takia. Arvio oli tammikuun alussa että vauva ois laskettuna aikana eli ylihuomenna noin 3,8 kg. Ja neuvolassa sitten kysyin miten täällä Helsingissä menee noi yliaikaiskontrollit tms. niin vasta 41+5 voi mennä tarkistuttamaan tilanteen!!!! Siis kamalaa, jos se vauva kasvaa vähintään 200 gr viikossa, niin se voisi sitten olla jo melkein 4,5 kg... Ja itse siis olen melko pieni, joten ei kyllä nyt sitten innosta yhtään. Järkkyä joutua odottamaan ja vauva vaan kasvaisi kun on jo tarpeeksi iso mun mielestä. :eek: Vauveli on ollut kiinnittyneenä nyt jo pari viikkoa ja supistelee päivittäin, joten kai se sieltä olisi piakkoin tulossa kuitenkin. Liikkeet on muuttunut paljon pehmeämmiks, eli ei sillä siellä sitä tilaa enää ole paljoa.

Jadel84 & Toukkis 39+5
 
Paljon paljon onnea äitilintunen! :heart: :flower:

Nanna1980, taisin jostakin lukea että vauva on jo niin iso näillä viikoilla että voi painaa jotakin(?) osaa tuolla sisuskaluissa joka voi aiheuttaa pahoinvointia. Mullakin tuota esiintyy ja tuntuu verenpaineen heittelyltä mutta minullakin on koko raskausajan ollut erinomaiset paineet. Välillä on erittäin huono olo mutta onneksi se menee nopeasti aina ohi.

Mulla tänään sellainen fiilis että tuo 2 viikkoa, joka mulla tässä vatsan kanssa on maksimissaan aikaa, ei riitä. Tuntuu että aika on mennyt liian nopeasti tämän raskauden kanssa ja kun taitaa olla sitten viimeinen lapsi tämä. Liian huomaamatta meni tämä raskaus, osasinko nauttia tarpeeksi...

Alina ja 37+3 =) :heart:
 
Huomenta!

Jälleen huonosti nukuttu yö takana. Ei mitään supisteluihin viittaavaakaan, mutta koko yön sattui jonnekin ja sitten oli todella levoton olo, saattaisinkohan kuitenkin alitajunnassani jännittää tulevaa koitosta :whistle:

Nyt olo on kyllä taas tosi hyvä, kummasti aamukahvi vaan auttaa :D Illalla kävin hiihtelemässä ja niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin hiihto on muuttunut koko ajan vaan helpommaksi ja helpommaksi. Juuri soitettiin neuvolasta, että vakkarikätilöni on sairaslomalla ja menen toiselle kätilölle tänään. Saa nähdä, mitä hän sanoo mun urheiluista :LOL:

Mies totesi eilen illalla herkästi, että "saisi se vauva kyllä jo tulla". Tottahan hän, varsinkin nyt loppuraskaudesta, on ollut innoissaan ja odottavalla kannalla, mutta ei ole lainkaan hössöttänyt asiasta. Mutta nyt tuntuu, ettei mies meinaisi millään malttaa odottaa, kukapa meistä malttaisi :heart:

Tänään tosiaan neuvola ja taas se kurja vaaalla käyminen. Vaikka tiedänkin, että kaikki se paino (varmaan jotain 13 kg) on aika lailla tuossa masussa, niin silti ahdistaa ajatuskin vaaalle menemisestä. Kuinka montaa "pelottaa" se tuleva painoprojekti? Toki mä tunnen itseni ja tiedän nauttivan jatkossakin urheilusta ihan jo urheilun mielessäkin, mutta mistä sitä tietää, kuinka sitä onnistuu sitten organisoimaan arkea niin, että pääsisi edes toisinaan lenkkipoluille?

Mahan laskeutumisesta: Vielä toissaviikolla masu oli todella alhaalla ja sf-mitta oli pienentynyt. Viime viikolla mitta oli taas kasvanut ja nyt tuntuu, että maha on taas noussut??? :eek: En tiedä sitten, voisiko vauveli olla jotenkin pylly pystyssä nyt, mutta mitäs jos se onkin päättänyt nousta takaisin ylös? Noh, eiköhän sekin tänään selviä...

Tulen sitten ilmoittelemaan neuvolakuulumisia!

Ikuisuudelle
tsemmihali suppareiden kanssa, hyvää ne vain tekevät ja uskon kanssa niiden helpottavan tulevaa synnytystä (joten supparit tervetuloa tännekin päin!).

Jadel84: älä stressaa liikaa siitä vauvan painosta, mulle on sanottu, että ihan yhtä lailla sieltä punnaa reilu kolmekiloisen kuin nelikiloisenkin. Tarkoitti varmaan, että ihan yhtä he*^***sti sattuu molemmat, mutta ajatuksena ihan kiva :LOL:

Niin joo ja sisätutkimuksista vielä! Teistä on nyt tainnut aikas moni saada sisätutkimuksen viime päivinä? Onko sen tehnyt kätilö? Mä haluaisin kanssa tietää, onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään ja ottaisin kanssa kyllä ihan mieluusti hieman kovemmankin käsittelyn siltä varalta, ettei mun rehkiminen ole saanut mitään aikaiseksi...

Nimbe ja poika 39+2
 

Yhteistyössä