** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Juu. Tuossa ekassa kuvassa ollaan vielä synnytys salissa heti syntymän jälkeen. :D

Huonekaverin lapsella on bilirubiiniarvot koholla ja saa sinivalohoitoa ja yllättäen ei kauheasti osaa arvostaa asiaa... Asiaa ei auta että huonekaveri on ensisynnyttäjä ja ulkomaalainen joka ei ymmärrä suomea ja henkilökunta ei vielä ole osannut selittää hänelle asiaa kunnolla englanniksi ja tää nainen oli jo pikku paniikissa... sain sen sentään rauhottumaan ja uskomaan että lapsi tulee kuntoon ja ettei tuo ole mitään turhan vakavaa vaan ihan hoidettavissa oleva tila.
 
Onnea Tuulia tytöstä! :flower:

kanella kovasti voimia tämän päiväiseen koitokseen!

Ihania kuvia Hopeakaisla laittanut. :heart: Kiitos myös opastuksesta tuon ilokaasun käytössä, en ole ajatellutkaan, miten sitä tulisi hengitellä.

Develly sinua koetellaan nyt kyllä aivan liikaa. :'( Kiitos muuten tuon kerhon perustamisesta!

nimbe missä kohti reisiä sulla tuntuu ne "supistukset"? Mulla tuntuu sisäreisissä välillä semmonen aivan järkyttävän kova ja pistävä kipu, joka kyllä katoaa ihan muutamissa sekunneissa. Oon miettinyt, että onko ne supistuskipuja vai jotain ihan muuta.

Täällä on ollut mielenkiintoisia ja lohdullisiakin synnytystarinoita, kiitos niistä! Oltiin eilen kylässä miehen kavereiden luona, jossa oli aivan syötävän suloinen 1-vuotias poika. Juttelin pojan äidin kanssa pitkästi synnytyksestä ja siihen liittyvistä kokemuksista, hän kun on käynyt synnyttämässä samassa sairaalassa kuin mihin olen itse menossa. Olo on aika rauhallinen synnytyksen suhteen ja kiinnostus asian suhteen kova. Vaikka tuskinpa tämä uteliaisuus kauhea kauaa kestää, siinä vaiheessa kun mennään sairaalaan, mä varmaan kiroan kovaan ääneen ja olen kaikkea muuta kuin utelias. :LOL:

Kyllä uni on ihmeellinen lääke, tuntuu olo taas uudesti syntyneeltä, kun sai nukuttua 8h yöunet. Enkä herännyt vessaankaan kuin yhden kerran, mitä ei ole tapahtunut moneen moneen viikkoon. Ainuttakaan supistusta ei olekaan toissa yön jälkeen tullut, eli saa nähdä, kakuanko alivuokralainen masussa vielä majailee.

Ikuisuus ja Kerttu 38+6
 
kanella onkin kohta jo tositoimissa :heart: :heart: *vähän kateellinen olen :ashamed: *

Ja jälleen onnitteluja vauvansa saaneille - en enää pysy perässä nimistä (pahoittelut). Tuo hopeakaislan vauva on niiiin suloinen - tosin niinhän sitä vähän kaikki vastasyntyneet on ;)

ikuisuus Täällä myös yöunet on parantuneet huomattavasti... Aamulla on ihan outo olo, kun on niin pirteä. Ehkä tämä on osaltaan sitä, että kerää voimia tulevaan koitokseen?! :heart:

Täällä irtosi eilen se kuuluisa limatulppa. Supistuksia tms ei tosin ole, joten eikun odotellaan vaan. Eilen laitoin ihmisille viestejä, että mä ilmoitan sitten kyllä, kun jotain tapahtuu, koska mä en oikeasti jaksa noita "joko joko"-viestejä :kieh:
Toivottavasti pääsisin huomenna sairaalaan näytille, kun nuo paineet ei oikein meinaa laskea ja mulla ei ole niitä pissatikkuja kotona. Ne on kuitenkin kahden edellisenkin raskauden lopussa nousseet ihan taivaisiin ja sehän ei ole mitenkään hyvä juttu :ashamed: Tuon korkean paineen kuitenkin jo ihan tuntee - kasvoja kuumottaa ja olo on levoton :(


Develly ja Potkuttelija 40+1 :heart: :heart:
 
Edelleen täällä yhtenä :kieh: Onks kellään sellasia tuntemuksia että kauhee pissahätä ja kun menee pöntölle niin ei tuu ku pari tippaa???Ja sit ku kävelee tai seisoo ni tuntuu tuolla virtsarakossa sellai viiltävä kipu?poks 41 tänää :headwall:
 
Paljon onnea tuulia! :heart: :flower:

Todella kaunis vauva hopeakaislalla. :heart:
Mun mielestä meidän kuopus ei ollut syntyessään mitenkään kaunis, todella miehekäs kylläkin. Oikein miehekäs(iso) nenä ja ruttuinen naama. Kaunis/komea poika hänestä kuitenkin tullut. =)

Develly :hug: Ja voimia odotukseen!

Mä lähden nyt neuvolaan kuulemaan mikä tilanne ja kauhulla odotan kuin paljon painoa tullut kun viime kerrasta on jo pitempi aika ja paino oli tippunut, nyt on tullut sitten varmaan senkin edestä. :ashamed:

Alina ja 37+4 =) :heart:
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille. Hopeakaislalla on suloinen vauva, vaikka kaikkihan ne ovat =)

Täällä aamupalaa samalla mutustelen ja kohta pitäis käydä neuvolassa. Kävin maanantaina ylimääräisellä käynnillä, kun ne lauantain supistelut sai tuon mahan tippumaan ja samalla se muutti muotoaan. Pelkäsin että toukka ois kääntyny takasin pystyyn, mutta eipä onneksi ollut.
Täällä ei sen lauantain jälkeen ole mitään tuntemuksia ollut..ei supistuksia eikä muutakaan mikä viittaisi tulevaan koitokseen.

Itse olen hieman tuota kivunlievitystä miettinyt...Meillä kun täällä Keski-Suomessa ei saa tuota ilokaasua. Miehelle sanoinkin, että luotan ja uskon hoitohenkilökunnan neuvovan parhaimman sopivan lievityskeinon.

Mitenkäs muuten ne synnytyksien periytyvyydet meni? Tai uskomukset? Kun mun synnytys on ollut äidille nopee ja mä olen meidän perheen eka lapsi. Synnytyskertomuksen mukaan äitillä alkanut epäsäännölliset supparit yöllä klo 2, sairaalaan se on menny 4 aikoihin ja mä oon syntyny aamulla 8.42 kalvojen puhkasun ja 12 minuutin ponnistusvaiheen jälkeen...Nuo tiedot sain sairaalasta kun kyselin, kun meidän äiti on kuollut joten en voinut siltä itseltään suoraan kysellä... Mietin vain, että onkohan mullakin syytä olettaa et ois nopee synnytys tulossa.

Mutta onnea ja peukutuksia kaikille niitä tarvitseville...
 
Onnea Tuulia, Hopeakaisla ja Tsemppiä Kanella!! :heart: :heart:
Hopeakaislalla on aivan liian söpö vauva :heart: :heart:

Tääl ei tapahdu yhtään mitään :headwall: eilen kävin lenkillä ja sain aikasex kamalan paineen tunteen tonne alakertaan mut siihen si se jäi :kieh: olo oli aivan normaali lenkin jälkeen :headwall: Yön nukuin taas oikein hyvin..
Huomenna taas neuvola, josko sais jotakin tilannepäivitystä.. pahoin pelkään ku meillä terkka ei tee sisätutkimuksia :(

Nina ja Oskari 38+2
 
Onnitteluja kaikille vauvautuneille :flower: :flower: :heart: ja lampimia :hug: niita syysta tai toisesta tarvitseville! Eli meille kaikille. Olen ollut muutaman paivan poissa palstalta, kun tuntuu, etta en sitten paase ollenkaan pois talta koneelta. Eli mitaan muuta ei tule sitten tehtya ja itselle taitaa jotenkin tulla myos masentunut olo tai jotakin sellaista kun liikaa istun tassa koneella...

Tama voi olla vahan nolo kysymys, mutta pitaako sinne sairaalaan ottaa vauvalle omat vaatteet? Olen kylla pakannut kotoutumisvaatteet vauvalle, mutta en mitaan ekstraa. Jotenkin oletan, etta sielta antavat vauvalle niiksi paiviksi vaatteet, kun siella ollaan, mutta eihan sita nykyaan tieda, kun kaikesta saastetaan ja kaikki maksaa :kieh: Esim. alle 45cm bodyn vuokra 5 euroa/pva ja siita joka lisa sentti +euro/pva ;) Ei pitais tollasia ehka kirjotella, kun kohta pian on noin :whistle:

Sarina ja Sisu 38+5
 
Voi kun söpöjä vauvoja :heart: Haikailen jo omani perään :D

Neuvolassa aamulla käyty ja kaikki ok. Siis pissa, verenpaine tms. Mutta painoa oli kerrankin tullu vaan reilut 300 g :saint: Kun viime viikolla sitä oli turvotuksen takia tullu peräti 2 kg!!! Ihanaa, kun kerrankin neuvolatäti antoi kehuja ;)
Vauva edelleen odottaa syntymäpäiväänsä vaikka olisin niin toivonu sitä tälle päivälle :kieh:

Sarina13 kyllä ainakin täällä pk seudulla ja miksei myös muuallakin saa vauvalle vaatteita sairaalassa olon ajaksi. Sekä vaippoja yms. Tokihan varmaan omiakin saa käyttää ja valita mieleisensä ;)

Develly juu kovan turvotuksen huomaa kyllä :eek: Ja näkee! Mutta nythän sulla on jo limatulppa irronnut joten kohta oot jo tositoimissa =)

Nina1 täällä myös yksi jolla ei tapahdu mitään.. Huomenna sentäs on jo laskettuaika :kieh: Mä kun olin jo henkisesti valmistautunu, että tulis etuajassa niinkuin esikoinen. Nyt vielä veikkasi isompaa vauvaa :p

helmivaavi välillä on noinkin, mutta kun vettä tulee litkittyä paljon niin sitä nestettä myös tulee :LOL:

jontsulii jos oot enemmänkin kiinnostunu lukemaan noita synnytyskertomuksia niin muistaakseni helistimen (keskustelu--lapsi mielessä---yleistä synnytyksestä ) on ihan oma ketjunsa?! Miksei myös muuallakin, mutta siellä nyt ainakin!

Fi0na 39+6
 
aamupäiviä: hopeakaislalla ihan yli söpö vauveli :flower:

neuvolakuulumisia, kaikki kunnossa,verenpaineet ok,pissa puhdas,turvotusta ei ole eikä tule, painoa ei ole tullut yhtään viikossa :) vauveli rt1 ihan niinku pitää ja sf mitta oli tippunut 2cm, näin ollen 34cm :) ilmeisesti porautunut ihan alas :)sykkeet 138..
nyt vain odotellaan :) tänään olisi kiva päivä syntyä ku tulisi 10.02.2010 ;)

ja vielä masukuva:



Pia & Potkija 38+6


:heart:
 
Mä en osaa lähettää sellaista yksityisviestiä... :ashamed: Siis tuolla ylhäällä lukee yksityisviestit, mutta ei siellä ole sellaista kohtaa mistä voisi uuden lähettää... :ashamed: Oisin sitä salasanaa vaan haikaillut kerhoon. :/
 
Jadel saat lähetettyä yksityisviestin, kun oot kirjautuneena tänne ja painat tuosta keltaisesta kirjekuoresta, joka on nimimerkin alla. Devellyn kirjoituksen vierestä kun painat tuota kuorta siitä nimimerkin alta, niin menee Devellylle suoraan. :)

Develly mä toivon, että tää olisi sellaista tyyntä myrskyn edellä, että keho antaa levätä ja sitten olisikin tiedossa tositoimet. Vaan nähtäväksi jää.

Helmivaavi pari kertaa ollut tuollainen tilanne, että kauhea pissahätä, mutta ei kuitenkaan tule kuin pari tippaa. Itse asiassa yksi kerta oli viikko sitten neuvolassa, kun olisi pitänyt saada se näyte, mutta kun ei tullut kuin muutama pisara vaikka muka pissatti ihan hirveästi. Annoin sen näytteen sitten vähän myöhemmin. Mulla on kuitenkin sellainen kestojano koko ajan, että pääasiassa pissaa tulee erittäin paljon ja vessassa saa ravata.

Täällä oli joku kysellyt kerhon toiminnasta. Se itse kerho löytyy täältä: http://kaksplus.fi/kerhot/ ja kerhon nimi on se HelmikuunHurmaajat 2010. Tuon kerhon idea on se, että sinne ei pääse kuka tahansa lukemaan, tuo kerho on siis tämän ketjun jatkoksi, eli tutussa porukassa pääsee turisemaan vauva-asioista ilman, että kuka tahansa satunnaispalstailija pystyisi tekstejä näkemään. Tässä vaiheessa tuntuu hyvältä ajatukselta esim. nimien kertomista ja vauvan kuvia jne. ajatellen. Tuonne kerhoon pääsee kirjautumaan vasta, kun on pyytänyt Devellyltä salasanan, ja sen jälkeen hakenut jäsenyyttä kerhoon.

Ihana masu Pikkukakkonen! :heart:

Onnea Hopeakaisla kotiutumisesta! Varmasti ihanaa päästä nyytin kanssa omaan kotiin.

Mulle on alkanut sadella noita joko-viestejä ja puheluita ja oon ihan kypsä niihin. Olen sanonut nyt ihmisille, että minä kyllä ilmoitan, kun jotain todella tapahtuu tai viimeistään kun on tapahtunut, mutta että ei tarvitse jatkuvasti soitella, kun tää on ihan tarpeeksi pitkästyttävää muutenkin. Äidilleni sanoin, että voi olla varma, että siinä vaiheessa kun sairaalaan lähdetään, en ilmoita mitään, vaan aikaisintaan siinä vaiheessa, kun olen sairaalassa ja joku on oikeasti todennut, että synnytys on käynnissä. Hyvää ihmiset pääasiassa noilla kyselyillään tarkoittavat, mutta kun niitä tulee joka tuutista, ei jaksaisi vastata enää yhtenkään.

Minä lähden tästä kohta kahvittelemaan ja syömään jonkun herkullisen pullan. :saint:
 
Ikuisuus: mullakin ne kivut tuntuvat sisäreisissä, alkavat ihan haarovälin kohdasta ja kestävät kanssa vain ihan muutaman sekunnin(?).

Mulla jo kolmas yö, kun en saanut nukuttua. Selkää on taas alkanut hieman särkeä, mutta muutenkin on ollut sellainen levoton olo. Aamupalalla olin jo puoli kuudelta, tosin sitten nukahdin uudelleen ja söin juuri aamupalan uudestaan :)

Hopeakaislalle ihania ensihetkiä omassa kodissa pienokaisen kanssa :heart:

Ystävien / sukulaisten kyselyistä: mulle ei oikeastaan juuri kukaan soittele kyselläkseen tilannetta. Miehen kanssa ihmeteltiinkin, että miten meidän tuttavapiiri onkin niin fiksu, etteivät tiedustele päivittäin tilanteen kehittymistä. Anoppikin on luonteeltaan sellainen "en minä viitsi tuppautua", joten hän ei ole soitellut varmaan viikkoon :D (vaikka kyllä saisikin soitella).

Nyt telkkarin ääreen, josko tänään vain makoilisi ja yrittäisi nukkua päikkäritkin. Mua vähän ahdistaa ajatus siitä, että olisin valmiiksi väsynyt, kun nyytti päättää syntyä. Mutta luotan luontoäidin taikaan, kait sitä sitten vaan jotenkin aina jaksaa...

Nimbe ja poika 39+3
 
Täällä käyty järkkyjen kipujen takia äsken neuvolalääkärillä sekä hoitajalla ja tuomio oli että vauva on jo nyt niin alhaalla että sen pään tuntee heti ja siitä nää virtsaputken/rakon kivut johtuvat =) limatulppa mulla ilmeisesti irronnu sillon toissapäivänä kun selitin sille lekurille mikä tuli vessan pönttöön :LOL: No kuitenkin pissa oli puhdas ja verenpaine huiteli jossain taivaissa jo pelkästään sen takia kun sain kuulla et lähtö tosi lähellä...mutta kun on toi lääkitys päällä ni ei sen takia siihen puuttuneet ja kun mulla on todettu toi "valkotakkisyndrooma" =) .Eli täällä avautumisvaihe alkanut ja nyt sit taas odotellaan että millon tapahtuu ja mitä tapahtuu..rupes jo jänskättää :eek:
 
Kovasti onnea taapero prinsessasta! :heart: :flower:

Hui kun [/b]helmivaavilla on jännät paikat! :whistle:

Minäkin tosiaan neuvolassa kävin ja kaikki oli hyvin. Painoa tullut 600g/viikko ja olen kokonaisuutena oikein tyytyväinen kun kaikkiaan tullut 14 kg. Aikaisemmissa raskauksissa tullut tosiaan 25-30 kg. Sf-mitta 36, mielenkiintoista nähdä minkä kokoinen tapaus sieltä tulee loppujenlopuksi. Ei kuulemma vaikuttanut siltä että vauveli tulis aikaisemmin kun sovittuna sektiopäivänä mutta eihän sitä tiedä.. sairaalakassi odottaa tyhjänä.
 
hopeakaisla ihana vauva!

helmivaavi mulla ollu välillä ihan samanlaisia tuntemuksia, voi tietysti olla että olen silloin juonut liian vähän. Pitäis vaan muistaa litkia sitä vettä tarpeeksi :saint:

Viime yö oli pahin pitkään aikaan.. Sain unta vasta neljältä, kun supisteli ja oksetti vuorotellen. Kello herättelikin sitten seiskalta, kun piti laittaa lapset kouluun kasiksi :|
Nyt pitäis sit jotenkin jaksaa tämäkin päivä.. jee!

pojat3äiti33 ja vaavi 37+5
 
5.2. on syntynyt 4 tyttöä :heart: :heart:

Aika hauska sattuma :D

Supistuksia tulee vaan noin tunnin välein, joten eipä taida ihmeitä olla vielä odotettavissa.
No, jos ei huomenna vielä niin perjantaina sitten taas ollaan viisaampia asian suhteen ;)

Niin ja ainakin täällä sairaalassa vauvalle on sairaalan puolesta vaatteet sen ajan mitä nyt sairaalassa ollaan :D Muista sairaaloista en tiedä, mutta eiköhän sama käytäntö liene suurimmassa osassa sairaaloista kuitenkin?!

 
Malinda
Onnea Tuulia79 ja taapero! :flower: Kanellallakin on varmaan jo nyytti sylissä :heart:

Ihana vauveli Hopeakaislalla! :heart:

Mulla on ollu ihan kamalat tuskat sen eilisen sisätutkimuksen jälkeen! Ei niinkään missään sisuksissa, vaan tuolla ristiselässä ja lonkissa, ja kävely on tosi hankalaa varsinkiin liikkeelle pääsy, jos on hetken istunut. Johtuu varmaan siitä kun siinä tutkimuspöydällä joutui hetken makaamaan ja tuo selällään olo on mulle ollu koko ajan tosi kivuliasta. Ja kun se lääkäri koko ajan repi mun jalkoja, että avaa nyt kunnolla auki ja mää olin ihan vedet silmissä siinä, että pliis älä koske niihin, että mä mieluummin yritän ite rauhallisesti avata, kun niiden levittely tuntuu kuin olis puukko selässä pystyssä. No sen jälkeen oli koko iltapäivän aivan kamalat tuskat ja jouduin illan ihan kirjaimellisesti konttaamaan kun en päässy jaloilleni. Ja yölläkin särki kamalasti :( Mullakin on tuntunut kipua myös sisäreisissä niin kuin nimbellä ja ikuisuudella. Mulla siihen ei liity mitään supistusta, mutta kestää just muutaman sekunnin ja se tulee yleensä sillon kun oon jonkun aikaa istunut ja lähden liikkeelle. Ekaa kertaa tuntuu siltä, että toivon vauvan jo syntyvän, että pääsis näistä tuskista. Mahaa kyllä tulee ikävä :(

NuuNuu84. Mäkin oon kuullut, että synnytys saattais mennä samaa rataa kuin omalla äidillä, mutta mun kohdalla näin ei ainakaan ollut. Odotin helppoa ja nopeaa synnytystä ja stressasin sairaalaan ehtimisestä, kun omalla äidillä on aina jo vauvan tukka näkynyt sairaalaan päästessä. Oon ilmeisesti kuitenkin tullut enemmän isän suvun naisiin, koska siellä puolella on enemmän ollut tuota ahtaan lantion ongelmaa ja pitkiä ja tuskaisia synnytyksiä.
 
Aion lähteä meidän ostarille jalkahoitolaan varaamaan aikaa huomiselle tai perjantaille ja sitten menen Ikeaan ja ostan jotain isoa ja painavaa. Yritän päästä sinne kuudeksi, että olisi sitten mahdollisimman isot jonot. Oon tosi taikauskoinen, ja toivon että tässä pätee sama kuin esim. bussipysäkillä sytyttää tupakin ja sitten se bussi jo tuleekin. :LOL: Pitäkää peukkuja että jotain alkaisi tapahtumaan, vaikka olisihan se oikeasti ihana päästä semmoiseen jalkahoitoon. :)

Huomenna laskettuaika! Jee! =)

Ja ainakin Helsingissä sairaalassa vauvan vaatteet ja vaipatkin tulee talon puolesta. Toki kuulemma saa käyttää omia vaatteita vauvalla, mutta niitä ne ei pese. Eli voi ihan rauhassa sottaantua vaikka kuinka monta vaatetta, niin vaatehuolto pelaa. Kotiutumisvaatteet pitää sitten itse ottaa mukaan.
 

Yhteistyössä