** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Jopas oli taasen tullu tekstiä..mukavaa että suurimmalla osalla synnytys on mennyt suht kivuttomasti ja osalla tosi nopeastikin =)

Mulla irtos limatulppa eilen illal. Mies pelästyi siitä ja alkoi jo suunnitella pomolleen soittoa et kohta täältä lähdetään telakoitumaan mut mä rauhoittelin sitä et tsot tsot..en mä vielä räjähdä :LOL:
Tosin maha oli ihan helskutin kipeä,sellasia menkkakipumaisia vihlaisuja piisas aina siihen asti kunnes uni tuli ja tainnutti. Nukuin ku karhu aamuun asti..ihanaa..pitkästä aikaa :D

Kohta ne hyvin nukutut yöt on kuiteskii ku muisto vain :whistle:
No mut aikansa kutakin..

Huomenna mä suuntaan toivon mukaan viimesen kerran äippikselle tämän alivuokralaisen valtaaman mahani kanssa. Seuraava osoite saisi sit olla synnystyssali ;)
Tänään kävin labras otatuttamassa pvk:n jonka tulokset saan kuulla huomen. Mä niin toivon et hemo olis noussu ees päälle sadan. Ei toi laimea puolukkamehu mikä suonis nyt virtaa oikeen oo miellyttäny lekuria. :( Ei mulla kyl mitenkää heikko olo ole lukemist huolimatta mut se saattaa hyvinki olla jotain ihan muuta synnytyksen jälkeen :ashamed:


Ja juu onnea taas vauvaantuneille :flower: niitä onnellisia äitejä en edes yritä nimetä..on teit jo niin monta :D


HubaG & alivuokralainen 38+1 :heart: :heart: :heart:
 
HubaG Anteeksi uteliaisuuteni, mutta käynnistetäänkö sulla synnytys jostain syystä? Kun viimeistä kertaa menet ä-polille?

Minäkin olen sairaalalle huomenna suuntaamassa, jos lääkäri ehtii mua katsomaan :D Paineet on taas 140/95 luokkaa, mutta eipä tuo tosin maanantainakaan mitään vaikuttanut...
 
Onnea kaikille vauvan saaneille.

Tulin ilmoittautumaan yhdessä koossa. Tiistaina menin käynnistykseen ja tänään palasin yhdessä koossa takaisin kotiin kasvamaan. Zytotekit sai aikaan supistuksia hieman liiankin tiheästi mutta alapäässä ei oikein mitään tapahtunut. Tiistai aamuna kanavaa 2 cm jäljellä ja kaula hieman auennut. Tänään kotiutuessa kanavaa 2 cm jäljellä ja kaula sormelle auki kunnolla. Koko päivän supistellut noin neljän minuutin välein mutta osaa supistuksista en edes itse tunne vaikka käyrälle hienoti piirtyikin. Viimeisessä sisätutkimuksessa taisi limatulpasta ainakin osa jäädä matkalle, että toivotaan tän lähtevän vielä itsekseen. Perjantaina seuraava kontrolli ja tarkistetaan tilanne.

Siisu ja Jalmari 39+6
 
Develly Juu mulla käynnistetään synnytys tän raskausdiabeteksen ja insuliinihoidon takia. Poika ei oo onneks kuitenkaa mikää sokerilapsi mut hapensaanti kuulemma heikkenee niin paljon loppuajasta et ne haluaa saada pojan pihalle ennen virallista LA. Ja hyvä niin. Huomenna päätetään se maaginen päivä jolloin starttausta aiotaan käynnistää.

Eikös sulla Siisu ole sama vaiva ku mulla? Sun käynnistys ei sit ihan lähteny etenemään...voi hitto toi voi olla mullakin niin mahdollista :(
 
Iltaa!

Siisami: mä en ole tiennytkään, että ne saattavat lähettää käynnistyksen jälkeen vielä kotiin odottelemaan. Mistä sen sitten tietää, jos tuleekin kiire? Noh, ammattilaisiahan nuo ovat! Paljon vain voimia sinulle, toivottavasti saat hieman nukuttua ennen tositoimia!

Mulla alkoi hieman supistelemaan hiihtolenkillä, joten jouduin lähtemään hieman aiemmin. Saunassa supisteli vielä pikkasen, mutta ohi meni kyllä nopeasti, olis varmaan pitänyt hiihtää nopeammin

:LOL:

Nyt unta palloon, jos vaikka saisi tulevana yönä nukuttua...

Nimbe
 
eipä tullut vaavi tänään joten emme samaa synttäripäivää saaneet.
katsellaan sit sitä sunnuntaita. ihana synttäripäivä oli mulla, kun sain heti kukkia aamulla ja mies kokkaili meille kynttiläillallisen. :heart: luksusaikaa vielä kahdestaan..aikoo antaa mulle vielä hieronnankin, kun saa tuon jalkapallopelin katsottua. ihanaa.
kävin kaverin puolitoista kuukautta vanhaa neitiä katsomassa ja niiiin ihana oli. voi, kohta saa itsekin pienen murun syliinsä. kysyin kaverin nimiaikeista, ja uskomatonta että olivat ajatelleen samaa nimeä kuin mekin tytölle, mut koska pitäisi kuitenkin meille poika syntyä niin ei haittaa.jos tuleekin tyttö, niin en kuiteskaan sen takia nimeä vaihda.
parina viime yönä on tuntunut olevan kestosupistus päällä ja vaavi on myllännyt, kun tähän asti ollut aivan hiljaa öisin, eikä mitään tuntemuksia.
neuvolassa eilen oli painoa tullut 1200g, arvasin sen koska ed. kerralla oli 900 tippunut. nyt on tasan 15 tullut, ei huolestuta sen pois saanti, mutten enää yhtään haluis painoa kun tiedän et se on täs vaihees syömisen ja liikkumattomuuden tulosta.mutta kun se syöminen olis harvoja nautontoja... :ashamed:
kaveri muuten sanoi että hänelle synnytystäkin kivuliaampaa oli ensi päivien imetys, kun maitoa ei tullut ja rintoihin koski niiin paljon kun yritti imettää.

onnea vauvan saaneille!
celia ja vaavi 39+3
 
helmivaavi Täällä sama homma... Kolmesta asti olen ollut hereillä... :headwall:

Alavatsa on ihan tulessa ja liikkuminen on todella hankalaa. No onneksi on Sims3 niin ei käy aika ihan niin pitkäksi ;)


Niin ja tänään taitaa olla 40+2 :heart:
 
Mä lähden tästä nyt sairaalalle - käynnistävät pikkuhiljaa synnytystä, kun tuo alapaine on tosiaan nyt 110 luokkaa :eek:

Toivotaan, että tällä kertaa en tule enää ilman vauvaa ;) Sitten vois jo päästä vähän isompi itku, jos näin kävis :/
 
Develly rutkasti onnea matkaan ja toivotaan tosiaan, että tulet vauvan kanssa takaisin!

Onnittelut taaperolle! :heart: Onpas ollut vauhdikas synnytys!

Siisamille paljon voimia ja tsemppiä, toivottavasti tilanne lähtee pian edistymään!

celia onnea synttäreiden johdosta! Onpas sulla ollut ihana synttäripäivä. :) Ja tuosta imetyskivusta, niin mun yksi kaveri sanoi, että pahempaa kuin synnytys oli alapään tikkaus, ja sekös mulla on ollut suurimpana huolenaiheena tässä. Voi että mä toivon ettei alapäätä jouduta pahemmin leikellä tai ettei se repeä! Tosin tuota imetyksen kivuliaisuutta en epäile ollenkaan, mulla kun on nännit ollut jo moooonta viikkoa ihan älyttömän herkät. Ei auta paljoa koskea niihin kun tekee jo mieli irvistää. Voin vain kuvitella tunteen siinä vaiheessa, kun joku on koko ajan tississä kiinni.

Mulla on alapää tulessa. :kieh: Ei kyllä supista yhtään, mutta häpyluu on kuin sitä olisi lyöty moukarilla, nivusia pakottaa ja muutenkin koko alapää on kuin nyrkkeilykehässä olisi ollut. Sanoin illalla miehelle, että jos tää olisi syntynyt aiemmin, mä en tietäisi mitään tuskaisesta olosta. Kaikki liikkeet ja liikkumiset on muuttuneet yhtäkkiä sellaiseksi kuin ikää olisi tullut yhdet 70 vuotta lisää. :D Kai tää vauva vaan on niin alhaalla, että paikkoja pakottaa.

Iltapäivällä on neuvola, tulen sitten kertomaan kuulumisia, jos siellä nyt mitään ihmeellistä tapahtuu. :)

Ikuisuus ja Kerttu 39+0
 
Zemppiä Develly ja Siisami, teillä tosipaikka nyt edessä!

Celia, mäkin toivon maailman parasta synttärilahjaa, aika sille olisi nyt sunnuntaina, mutta saapi nähdä miten käy. =)

Lähden kohta neuvolaan ja paasaan tästä suuren vauvan pelosta. Pikkuinen on siis noin 2 viikkoa keskimääräistä isompi, ja vaikka siis se paino ei ole ratkaiseva tekijä niin silti pelottaa. Kontrollin mukaan yli kuukausi sitten sen reisiluukin oli keskimääräistä pidempi, joten sieltä tulee sit kans kai pitkä kaveri. Jos tää menis normaalin yliaikaiskäynnistyksen mukaan, niin sitten se olisi syntyessään jo 4 viikkoa keskimääräistä isompi. Ei kiva.

Aurinkoista päivää kaikille!

Jadel84 & Toukka 40+0 **POKS** :heart:
 
Kiitos kaikille jotka vastasitte vauvavaate kysymykseeni. Mina ainakin kaytan niita sairaalan antamia niin ei tarvi itse pyykata ja saa sotkea niin paljon kuin haluaa :whistle:

Siisami :hug: Onhan tuo suuri pettymys kun takaisin kotiin lahetetaan. Ei kivaa :( Millainen olo sulla talla hetkella? Onko supistuksia? Minulla on laakari tiistaina ja mahdollisesti kaynnistys. Toivoisin, etta kaynnistetaan, mutta jotenkin en usko. Vatsa viela kauhean ylhaalla, ei kivuliaita supistuksia ja kaikki muutenkin ihan ok. Syyna kaynnistykseen olisi tama raskausdiabetes. Haluaisin kylla kaynnistyksen, koska tassa jo tuli lyotya lukkoon kaiken nakoisia juttuja siihen tietoon nojaten, etta vauva tulee viimeistaan laskettuna paivana :ashamed:

Devellylle onnea matkaan :heart:

Saara ja Sisu 38+6
 
Hei!

Monella NIIN jännittävät hetket! =) Itse ajattelin että jos multa tulis limatulppa, niin varmaan jo ambulanssia hälyyttelisin.. Kun ei edes supistele, ainakaan niin että tuntisin. :|

Neuvolassa kävin just ja vauva kiinni alhaalla, mut sf vaan kasvaa (vauvahan on pitkä ja "kaljamahainen" :D ). Mä nyt pyysin vauvalta et jos tää vuokrasopimus voitais purkaa tän kuun vika vkolla. Haluaisin synnyttää helmikuun puolella kuitenkin, ihan vaan turhamaisuuttani :ashamed: . Mut ennen sitä ei kiirettä.. Oma paino ei noussut taaskaan, et kai mä sit laihdun kun vauva lihoo. Ruokaa kyllä syön kuitenkin.

Kukaan ei kauheesti (uskalla) kysellä onko vauva syntynyt. Sukulaiset tuntuvat kysyvän äidiltäni. Maltillista porukkaa.
Mun pitäis kysellä niitä kummeja, mutta kummasti jännittää..

Voimia kaikille!

Tehilla ja E
 
Siisami :hug: Inhottavaa! En vois edes kuvitella millaiselta tuntuu joutua kotiin, kun on jo alettu käynnistää..

Develly Sormet bd ja peukut pystyssä, että tällä reissulla onnistaa :heart:

Musta on tullu ihan hermoraunio, kun vauvaa edelleen odotetaan! Kun se ei liiku vähäänaikaan niin heti iskee kauheet kauhuskenaariot kohtukuolemista yms. :eek: Tuntuu, että koko tää loppuodotus menee vaan vauvaa ajatellessa eikä mitään muuta mahdu nyt päähän..
Meillä vielä tyttö halusi lähteä mummolaan ja olen täällä yksin ajatusteni kanssa :headwall:
Sitten tulee koko ajan pohdittua miksi tämä ei jo synny, kun siskonsa oli jo tässä vaihessa kotosalla!!
En ole varmaan ainoa joka tällästä miettii ja siksi se antaa pientä lohdutusta yksinäiselle ;)

Imetyskivusta sen verran neuvottiin mua esikoisen aikaan, että olisi hyvä niitä "kosketella" jotta tottuisivat "käsittelyyn" :kieh: Mua ainaskin sattui imettämisen aikaan enemmän se kohdun loppusupistelu ja nyt sen pitäs olla vielä kivuliaampaa :x

Fi0na 40+0 !!!!
 
Musta vähän tuntuu, että en edes ole raskaana... Paitsi silloin kun yrittää mennä mahalleen tai törmää johonkin mahan kanssa :) No väsyttää ja on selkä kipee ja turvottaakin nyt aikalailla, mutta muuten oon ihan varma, että maaliskuuhun asti tässä menee. Mies on varma että syntyy la:na klo 20...
 
Develly tsemppiä!!! Ja toivotaan ettet ilman vauvaa kotiudu!!! :)

ikuisuus toi luukipu/poltto on ihan hirveää!! Onko sulla niin että esim kyljen kääntäminen, ´vaatettaminen ym.. tekee ihan tuskaa ku sattuu? Täällä välillä huudan niin paljon ku sattuu..

Ärsyttää niin paljon ku joka ilta supistelee, ensin epäsäännöllisesti 5-15min välein ja sitten tunnin verran säännöllisesti ja silti vaan ei lähtöä tuu.. Mut oon asennoitunut siihen et maaliskuulle tä menee, vaikka kovasti lääkärit joskus sanoivatkin että ennenaikaisesti tulee..
Joku kertoi vauvan koosta ja reisiluun pituudesta täällä ollut rakenneultrassa asti vauvalla reisiluu 2 viikkoa isompi, kerran ku ultrattiin ni oli et ohhoh ku pitkä reisiluu et ei tää voi pitää paikkaansa ja mittas uudestaan ni kyllä se mittaus paikkansa piti. Saas nähä kuin pitkä tyttö tulossa.
Huomenna neuvola!

Hali kaikille jotka niitä kaipaa ja suppareita myös ! :hug:

Nemu ja tyttö 38+4
 
Eka yö kotosalla takana ja vaikka joutuikin heräilemään(neiti alkoi vääntää ekoja kunnon maitokakkoja ja vaippaa vaihdettiin se viisi kertaa yön aikana :kieh: ) niin nyt on ihanan pirteä olo kun sai nukuttuakin niiden herätysten välillä.

Tyttö on oikein tyytyväisen oloinen pakkaus vaikkakin vaatii paljon syödäkseen mikä ei ole mikään ihme kun on sen verran hyvän kokoinenkin. Onneksi nuo vanhemmat viihtyy omissa oloissaankin hyvin niin saa imettää rauhassa silloin kun on tarvetta. Tuntuivat muutenkin olevan ihan positiivisesti kiinnostuneita uudesta pikkusiskostaan kun eilen kotiuduttiin. :heart:

Neuvolatädin soitin kotikäynnille ja tulee ensi maanantaina pistäytymään. Onneksi meillä on maailman ihanin neuvolatäti joka suunnilleen kannustaa siihen että kotona saisi olla hieman likaistakin. Jos olisi joku intopinkeä ylihygieenikko niin sukset olis varmaan ollu jo monta kertaa ristissä. B)

Vaatteet syynnärillä on ainakin tosiaan Helsingissä ihan sairaalan puolesta sekä äidille että lapselle. Ovat vaan sen verran epäkäytännöllisiä omasta mielestäni että olet näille kahdelle viimeiselle vienyt omat vaatteet mukana. Johtuu tosin enemmän siitä että kun itse on tottunut käyttämään tietynlaisia vaatekappaleita niin varsinkin ne kietaisupaidat joissa ei ole mitään kiinnitysnaruja tai neppareita on ihan järjettömän hankalia käyttöö kun aukeileevat koko ajan jne.

Itselle taas kuskasin omat vaatteet mukana ihan siksi että olen huomannut että niin pitkään kun puen niitä sairaalakaapuja niin tunnen itseni suorastaan sairaaksi. Omissa vaatteissa taas tuntee olon paljon normaalimmaksi ja reippaammaksi mikä ei ole ainakaan huono juttu. :)

Mutta nyt hetkeksi päikkäreille kun kaikki kolme muksuakin ovat unten mailla. Vielä kuitenkin on hieman univelkoja makseltavana. :)
 
Ihanaa Hopeakaisla että ootte jo kotiutunut. Ja hyvä vinkki toi äidin vaatteiden kannalta, taidankin pakata omia vaatteita ja verkkareita yms varmuuden vuoksi mukaan, jos niitä sitten tulisi mieluummin osastolla pidettyä.

Pyysin neuvolassa tarkistamaan, että mitä siellä kasvukontrolleissa oli oikein todettu kun mulle jäänyt niin epäselväksi. Siellä tosiaan oli maininta siitä reisiluun pituudesta, että on pidempi kuin normaalisti mutta että menee yläkäyrällä - ei käyrän ulkopuolella. Ja lohdutteli nlatäti vielä, että ei tässä ole mitään hätää. Kaikki on kuiteskin käyrien sisäpuolella. Tuli paljon parempi mieli. :)

Kävin sitten nlan jälkeen jalkahoidossa. Teki hyvää, oikein hyvää. En ollut ennen moista kokeillutkaan, joten oli ihana ylläri että siellä hierottiin jalatkin. Ja mun jalkojen väri muuttui punaisesta normaaliksi ja turvotus helpotti. Ihanan kevyt olo, ainakin hetken. Tosin, normaalisti alle 10 min kotimatka kesti taas puolituntia, selkä, nivuset ja häpyluu vetelee viimesiä kyllä nyt.

Ja olipa kiva tulla kotiin, meidän koirat otti jostain syystä yhteen ja toiselta tuli pissi joka sitten lensi lattialle, matolle ja sohvalle. :kieh: Se oli kosto hetken hemmottelusta ihan varmasti. Oli kiva kuurata sotkuja. :x

Tulipa taas löpöteltyä... :)

Jadel84, joka odottaa kovasti jo lähtöä Kätilöopistolle
 
Develly: Tsemppiä käynnistykseen.

Huba G: Mulla kanssa sen rdiabeeteksen takia käynnistys mutta ei se nyt sit vaan lähtenyt.

Kaksi päivää tosiaan yritettiin ja ilman sanottavia tuloksia. Tää päivä olis ollut joka tapauksessa lepopäivä lääkkeitä niin mukavampi tulla kotiiin. Hoitajan mukaan ne zytotekit ei välttämättä käynnistä synnytystä jos tilanne ei kuitenkaan ole valmis. Mullakaan vauvan ei pitäisi olla mikään järkyttävä jättiläinen ja kun virtaukset on kunnossa ja vauva liikkuu niin kotiin vaan kasvamaan. Paljon tarkemmin nyt kyllä seuraa vauvan liikkeitä. Supistukset hiipui yön aikana oikeestaan kokonaan. Jotain satunnaisia supistuksia tulee mutta ei muuta.

Sarina: Mä kanssa olen elänyt siinä uskossa, että yli lasketun ajan ei päästetä mutta niinpä se vaan tänään poksahti täyteen ja vauvaa ei näy. Mielenkiinnolla odotan mitä ne huomenna sanoo polilla.

Siisu ja Jalmari 40+0 *POKS*
 

Tyttö ja poika putkahti maailmaan!!

Kaksoset syntyivät 09.02.2010
Kello tuli A-kaksonen kohdalla 13.09, B-kaksonen kohdalla 13.15
A-kaksonen
Poika
3490g, pituus 51cm

B-kaksonen
Tyttö
3399g, pituus 50cm

Synnytys oli aika kivulias, kaikkiiaan synnytys taisi kestää..10h?
Kivunlievityksenä käytettiin epiduraalia,kaurapusseja,ilokaasua ja suihkua
Tänään kotiuduttiin ja kaikki on nyt mennyt ihan hyvin:)

Mirjami ja Kaksoset 2pv
 
Tää ei voi olla totta!!! Kävin tänään äippiksellä ja lääkäri olikin sit muuttanu mieltään ja totes et ehei ei tätä käynnistetä ensi vkol vaik niin oli viime kerral puhe :eek:
Muksulla asiat kuulemma ihan ok,painoa kaverille tullu taasen lisää ja reisiluun mittaa lääkäri päivitteli..on kuulemma tulossa pitkä poika :D Virtaukset täälläkin kunnos ja liikeet ihan aktiivisia joten annetaan ajan kulua.
Paikat on auennu kolmeen senttiin ja pää asettunut. Kätilö kehoitti ottamaan supistukset vakavasti koska viimeks avautuminen ja synnytys oli niin nopeaa ni kuulemma ku tää lähtee etenee ni muksu saattaa olla hyvinkin nopeesti pihalla. Lohduttavaa!

Seuraavan ajan ne anto vasta kahden vkon päähän :headwall: Mä kyllä haluan tän vuokralaisen ulos enne sitä. Kiukuttaa ja masentaa ja v***taa :ashamed: Ens vkol pitäs kuulemma käydä neuvolas tarkistuttamassa et kaikki on ok.

Mies on vielä tästä päivästä lähtien messuilla jotka kestää ens vkon. Sieltä sen onki hyvä lähtee suhaa kohti synnäriä sit jos täs nyt lähtö tulee :/

Anteeksi kiukku-avautumiseni mut pinna kiristyy ku eka lekuri puhuu toista ja sit yks kaks onki toinen ääni kellos. :(

Eli niitä supistuksia odotellessa..alan tästä sit touhuu noit kotihommeloita ja koetan saada ajatukset nollattua ja olla ku ei mistään käynnistyksestä olis koskaan ollukaan mitään puhetta :whistle:

Ai niin taas tuli sellai sisätutkimus et huh huh...mut nyt sitä osas jo odottaa..tää tohtori sanokin et koetetaas saada niitä supistuksia aikasex. No mä olin jo kolmelta yöllä kävelemäs ympäri kämppää ku maha oli niin helskutin kipeenä,ku tules mut sit taas- ei mitään :(

Kaipa tää sit tästä rupee kypsymään ihan omaa tahtiaan. Sitä ku ei näillä vkoilla toi kärsivällisyys vaan oo ihan niin joustava ku ennen :D
 
Onnea jälleen vauvaantuneille! :flower:

Täällä piiitkästä aikaa lähes normaali yö takana. Vain yksi vessakäynti ja vaikka heräilinkin lähes joka kerta kun vähän yritin kääntyä, en kuitenkaan valvonut tuntitolkulla keskellä yötä kuten tähän asti. Esikoinen ollut lisäksi kovassa flunssassa reilun viikon ja nukkunut tietysti vielä normaaliakin huonommin, mut viime yönä heräs vaan kerran - luksusta!

Eilisellä neuvolakäynnillä verenpaine, pissa, ym. jutut ok. Positiivista oli painonnousu, vain 200g tällä viikolla kun viime viikolla oli kivat 1,8kg.. Kyselin jo varoiksi yliaikaiskontrolleista ja muista, kun jotenkin on sellanen olo et saatetaan mennä se pari viikkoa yli. Vasta viikoilla 41+5 on kontrolli, jolloin ei kuulema edes välttämättä käynnistetä, vaan saatetaan odotella et tulee 42 täyteen. Eli siinä tapauksessa mentäis maaliskuun puolelle. Mut pidetään peukkuja ettei niin pitkälle mennä. Lumitöitä oon kovasti yrittänyt paiskia päivittäin, jos vähän edesauttaisi tilannetta ;) Alhaalla tuntuu pää ja välillä täälläkin tuntuu kuin toi häpyluu räjähtäis kappaleiks, kun pää oikein porautuu alemmas.

Hassulta tuntuu, et vaikka tää on toinen synnytys 1,5 vuoden sisään, niin jotenkin on vieläkin sellanen epäuskoinen fiilis, et oikeesti meille on vauva tulossa. Ehkä johtuu siitäkin kun tähän odotukseen ei ole ihan samalla tavalla pystynyt keskittymään kuin ekaan, kun on tuo taapero tuossa viihdytettävänä...

Jaksamista kaikille!

Zucchero + masukki 39 POKS!
 

Yhteistyössä