** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

Olettekos te käyneet kurkkimassa tuossa tammikuisten pinossa? Aika hurjaa, että siellä jo supistellaan ja odotellaan synnytyksen käynnistymistä, miettikääs tytöt, että kuukauden päästä me ollaan jo samassa tilanteessa :heart:

Tämä kuuntelee Youtubesta joululauluja, vauvakin rauhouttui, taitaa tykätä Mariah Careysta :D

Kohta kävelylenkille, enpä ole muutamaan päivään käynytkään. Katsotaan mitä selkä sanoo ja alkaako supistelemaan. Naapurit tulevat varmaan olemaan ihmeissään, kun taaperran tätä meidän korttelia ympäri, kun en uskalla pidemmällekään lähteä :LOL:

Nimbe ja poitsu 31+6
 
Täälläkin poksuttiin eilen 31+0! :heart:

Zucchero: Tervetulemast! :)


Torstaisia neuvolakuulumisia:

rv 30+6 (28+3)
paino +576g/vko (+542g/vko)
rr 125/69 (123/66)
pissa -/- (-/-)
sf 28 (26)
tarjonta rt
liikkeet ++ (++)

Hb:tä ei mitannut, kun viimeks oli 121, ja rautaa olen syönyt viimeisen 6viikkoa..
Sydän löi hyvin, mutta täällä ei merkata lukemia, niin en osaa sanoa et kuinka kovaa nyt mentiin.. :)
Kaikin puolin kaikki täällä siis hyvin. :)

Jadel84: Päätin itsekin sitten mennä sinne kouluun vielä tammikuussa. Tasan laskettuun aikaan asti tarttis sielä käydä, mutta onneksi vain parina päivänä viikossa. Toivottavasti Nyytti pysyy masussa loppuun asti. :) Mutta opet meinas et kyllähän tälläsessä joustetaan jos ennen meinaa syntyä. :)
Täytyy toivoa et meidän vaavit pysyy paikoillaan loppuun asti. :) Ja sun tapauksessa vaikka vielä pari päivää yli, jos sen synttärilahjan sitten saisit! :heart:

leeloo85 & nyytti 31+1
 
Huh, johan on muutettu. Nää pitkän välimatkan muutot on kyllä melko tuskaisia, kun autossa saa istua ja siirtyminen kestää. Nyt on oikeastaan kaikki tavarat ja huonekalut paikoillaan, lattiatkin imuroitu ja pesty ja matot lattioilla. Aivan ihana tämä uusi asunto. Kyllä nyt kelpaa odotella vauvan syntymää.

Zuccherolle tervetuloa joukon jatkoksi!

nimbe oon samaa miettinyt, että kohtahan meidänkin pinossa alkaa vauvoja syntymään. Toivottavasti nyt ei ihan vielä, että päästäisiin kaikki turvallisille viikoille, mutta ei tässä montaa viikkoa mene, kun ensimmäiset jo saavuttaa täysiaikaisuuden. Haaveilen salaa, että vauva syntyisi 10 päivää ennen laskettua aikaa miehelle synttärilahjaksi.

Samariini täällä toinen turvoksissa oleva. :wave: On pitänyt muutaman päivän ajan niin kiirettä, että olen tainnut unohtaa juoda riittävästi, ja heti huomaan sen nilkkojan armottomana turvotuksena. Hyvä kun menee kengissä vetoketjut kiinni, ja sukista jää heti painauma nilkkaan. Onneksi on näin kylmät säät, niin ei tarvitse nilkkojaan missään esitellä. Vähän etukäteen jo huolestuttaa, millaista turvotus on jouluna, kun mulla suolainen ruoka aiheuttaa normaalioloissakin turvotusta.

Develly onpa jännää, että mehun juomisella supistelut loppuu. Täytynee lasketunajan tienoilla vältellä, ettei vauva ole mahassa vielä keväälläkin. :D Huolestuttavaa kyllä, että supistelut aina vaan jatkuu. Ja todella outoa, että sanovat, ettei näytille tarvitse mennä. Ei mun käsittääkseni näillä viikoilla pitäisi päivittäin kipeästi supistella. Toivottavasti neuvolassa osaavat ottaa asiaan kantaa.

Piiuli82 kiva kun tulit kertomaan kuulumisiasi! Mietinkin jossain vaiheessa, että mihin olet hävinnyt, kun et aikoihin kirjoitellut. :)

Järjestelin kaikki vauvanvaatteet nyt koon mukaan järjestykseen, että hyllyssä on pienet koot ja isommat löytyy sitten pahvilaatikosta. Vielä en ole vauvapyykkiä pessyt, mutta jospa tuossa joulun tai uuden vuoden jälkeen aloittaisi operaation. Joulun aikoihin varmaan saadaan pinnasänkykin tänne. :heart:

Nyt sohvalle vaakatasoon ja suklaarasia viereen kaveriksi.
 
poksuu 30+0 :heart: apuava,meinaa jo ruveta vähän jänskättämään :D ja edelleen tosi malttamaton olo,tahtoisin niin jo nähdä millainen mönkijä sieltä tulee :heart:
sairaslomalla ollaan edelleen,tän kuun loppuun asti nyt ens alkuun,käväsen sen jälkeen töissä ja jos ei onnistu niin sitten kirjoittavat loppuun asti lomaa.

mullakin meinaa olla tota turvotusta jonkun verran lähinnä nilkoissa ja sormissa,oon vaan tainnu juoda liian vähän,täytyy tsempata sen suhteen..

Hyviä vointeja kaikille ja hyvää joulunodotusta :xmas:

piipi ja papu 30+0
 
Sunnuntaihuomenta! Täällä herätty jo kuudelta, kun tyttö meinas silloin pudota sängystä mun vierestä. Hän jatkoi unia ja mä aloin valvoa vauvan kanssa :) Onneksi ei ole tällä päivälle ihmeitä suunnitelmia, mennään kirkkoon kuunteleman lasten joululauluja ja syömään jouluruokaa mun vanhemmille. Ne lähtee jouluksi reissuun ja siksi siis vietetään heidän kanssa joulua etukäteen.

Olo on edelleen oikein hyvä. Liitoskipujen ja selkävaivojen kanssa on jotenkin oppinut olemaan ja varomaan juttuja, jotka niitä pahentaa. Maha on pallukka, mutta ei häiritsevän iso ja turvotuskin on edelleen kurissa. Saa nähdä mitä tapahtuu jouluruokien ansiosta... Kauhulla muistelen viime kertaa, kun ei tosiaan mennyt mitkään kengät enää jalkaan jouluntienoilla. Silloin oli tosin la paljon lähempänä.

Käykö joku vielä uimassa? Ollaan pyhinä menossa reissuun ja ollaan yksi yö kylpylähotellissa. Mietin, että uskaltaako sitä vielä altaisiin pulahtaa?

Mini77 ja Pompidou 31+2
 
Tänään on juhlittu äitini synttäreitä ja lapset odottaa "hieman" levottomina jouluaattoa :xmas:

Huomenna olis sitten neuvola - saa nähdä mitä terkka sanoo tästä tilanteesta. Nyt on neljänä yönä supistellut noin 30 minuutin välein niin, että just kun olen nukahtamassa niin alkaa supistaa eli yöunet on jääneet vähän vähiin ja olo on sen mukainen. Aion kyllä pyytää, että voisin käydä näytillä ennen joulua, mutta enhän mä sitä lopullista päätöstä tee... :ashamed:

ikuisuus Olen joo jostain joskus lukenut, että joku oli saanut supistukset vähenemään juomalla paljon vettä (tms) ja eihän siitä haittaa ole vaikka noita keinoja kokeilee. Ei tuo välttämttä kaikkiin tehoa, mutta... :whistle:

Ja tuosta uimisesta sem verran, että mieli on tehnyt mennä uimaan, mutta nyt varsinkaan kun en tiedä tuota alapään tilannetta niin en kyllä uskalla. Asutaan 500m päässä uimalasta ja tuossa vielä sairausloman alussa uskalsin käydä. Tosin mua jotenkin ällöttää se paikka - mä en tykkää yhtään hillua missään alasti ja täällä uimahallissa on TODELLA tarkka valvonta siitä, että suihkussa käydään ilman uima-asua jne.


Develly ja Tonttu Potkuttelija 32+5 :heart: :heart:
 
Pitkästä aikaa :wave:

Zucchero tervetuloa! Oltiinkin samassa syysmassukat pinossa :) Olin tosin eri nimimerkillä sillon.

Nimbe: Mä kans käyn kurkkimassa tammikuisten pinossa ja tosiaan, ei siinä enää kauaa mene, että tähän meidänkin pinoon tulee ekat vauvailmoitukset =)

Turvotusta täälläkin. Sukat painaa hienot jäljet nilkkoihin ja sormukset puristaa sormissa. No täytyy jatkaa vedenjuomista ja ananaksen syömistä, jos niistä olis vaikka edes vähän apua.

Mini77: Mulle ainakin on sanottu tosta uimisesta, että jos paikat vähänkään auki, niin ei sais mennä uimaan, ettei tuu mitään pöpöjä...

Develly: Tosiaan olis hyvä jos pääset tarkistuttaan paikat. Eihän tuo normaalia ole, että noin lujaa ja usein supistaa. Toivottavasti tulis selko asiaan, eikä supparit olis tehnyt mitään :hug: Tuu sit kertoon jos ja kun pääset tarkistukseen, että mitä siellä sanottiin...

).( vai pitäiskö olla (.) Supistelee joka päivä edelleen, mutta mitään ei ainakaan toissa viikolla ollut saanut aikaseks kun lääkäri tutki. Tai pehmentynyt oli paikat, mutta ei muuta.
Vauvan pää on laskeutunut tosi alas neukkutädin mielestä ja maha tipahtanut! Mut enpä usko, että mitään vaaraa silti olis että vauva tulis liian ajoissa. Neuvolatäti tosin sano, että kunhan pysyis tammikuulle, niin sen jälkeen ei enää yriteltäis pysäyttää synnytystä kun on rv34 täynnä... Mun puolesta 15.1 eteenpäin saa syntyä. 14.1 on esikoisen leikkaus niin sen jälkeen sit. Tosin en kyllä toivo, että vielä sillonkaan tulee. Helmikuussa sit. :D

Parin päivän päästä neuvola taas.
Nyt täytyy mennä, kuopus suuttu ja viskelee tavaroita.

Hyviä vointeja kaikille!!

yykaakoo ja pikkunen 32+1
 
ikuisuus onnea uuteen kotiin!! :flower:

develly toiv. pääsisit näytille.


--------

Edellispäivästä asti on tuntunu siltä ku ton vauvan pää olis jo tuollla jossain ties missä, ja peppuki tuntuu et olis joku 5cm alempana ja tuntuu välillä semmonen tosi ilkee vihlasu jostain tuolta kohdunkaulalta..... rupesin pelkää et joko se vois olla muka laskeutunu :O tai sit mun mielikuvitus vaan luulee niin :D suppareita tulee mut onneks loppuu itestään levolla..

Nemu ja tyttö 31+0 jeee!!
 
Soittelin neuvolaan tuosta uimisesta ja sanoi, ettei mitään estettä ole, kun ei ole syytä epäillä, että olisi avautunut tai lapsivettä tullut. Mullahan ei supistuksia juuri ole ollut ja nytkin tuntuu pitkästä aikaa siltä, että ei satu mihinkään. Pitää siis illalla tutkia, meneekö mitkään bikinit päälle, vai ovatko liian "rohkeita" :)
 
Lunta tuiskuttaa...jne, jne. Nyt sitä lunta siis tulee taivaan täydeltä. Tervetuloa!

Mä olen ryytynyt näistä kaikista mun vaivoista. Löytyy selkäsärkyä, huimaamista, lonkkakipua, supisteluja, hengästymistä, kankeutta, ym. Kaikki tuntuu niin vaivanloiselta, ettei tee mieli tehdä mitään. Ja silti on tehtävä. Lapset haluaa pulkkamäkeen, luistelemaan, on ostoksia ja kotitöitä. Näistä kaikista puuhasteluista normaalisi nautin (olen siis kotiäitiydestä nauttiva!!!) mutta nyt ärsyynnyn kun en saa vaivoiltani mitään tehtyä kunnolla.

Ettei menisi ihan valittamiseksi, niin turvotusta ei minulla ole. Sormus on iso ja vähän hirvittää ettei tipu joskus matkan varrelle (mä kun käytän sitä noin kerran kuukaudessa). Ihme että se on iso,kun painoa on tullut jo 11 kg, niin luulisi että myös sormet olis lihonu.

Mini77, esikoista odottaessa kävin uimassa laskettuun aikaan asti. Hyvää liikuntaa ja siinä ei oikee voi itseään satuttaa. Ja niin ihanaa rentoutua saunassa!

Taidan siirtyä rentoutumaan tuohon sohvalle, kun en todellakaan lähde "rentoutumaan" uimahallin saunaan kahden pienen riiviön kanssa :LOL:

Avilla 33+4
 
Nemu: Mullakin vauva jo laskeutunut ja maha on jo aikas alhaalla. Pää ei ollut kuitenkaan vielä kiinnittynyt, joten silloin sillä laskeutumisella ei ole mitään väliä. Mullakin vihloo välillä tosi kipeästi tuonne alas, sanoisinko että aivan kohdunsuun tienoille. Mutta tosiaan niin kauan kun vaavin pää liikkuu siellä ei sillä ole mitään merkitystä. Monella on kuulema laskeutunut jo kaksikin kk ennen la:ta. Varsinkin ensisynnyttäjillä. Jostain olen saanut kuvan, että uudestisynnyttyäjillä laskeutuminen ennakoi jo hieman enemmän synnytystä, mutta tiedä häntä :)

Turvotuksesta: luojan kiitos, sitä vaivaa en ole (ainakaan vielä) saanut riesakseni. Toki sormet on vähän paksummat, mutta ei haittaa, koska ennen raskautta mulla oli niin säälittävän ohuet sormet, etteivät mitkään sormukset pysyneet sormissa :) Nilkoista on jo kk:n ajan huomannut, että sukat jättävät raidan, mutta mitään muuta ongelmaa ei vielä ole ollut!

Nyt siivoukset loppuun ja sitten suihkun kautta ostamaan miehelle joululahjaa, vaikka just nyt tuntuu, ettei se lahjoja ansaitsikaan :( Ihana mies se on, mutta niin itsekäs esim. kodinhoitoon liittyvissä asioissa. Se varmasti yrittää auttaa joo, mutta kun sitä vaan ei kiinnosta niin minkäs teet. Niinpä mä sitten täällä supisteluiden ja oletetun välilevyn pullistuman kanssa luuttuan lattioita ja vessanpönttöjä :(

Nimbe ja poitsuli 32+1
 
Nimbe, kotityöt on meillä kans ne, jotka rassaa... Mies sanoo, että älä sä tee mitään, lepää vaan ja hän hoitaa... Mutta eipä sitten hoida, vaan hommat roikkuu ja jää tekemättä :( Tai tekeehän se mukisematta, jos KÄSKEE, mutta toivoisin vähän oma-aloitteisuutta. Pyykit pitää viikata jos niitä on kuivausrummussa kuivana, imuroida pitää, jos villakoirat vilistää ja eniten nyt nyppii, että ei viitsi pyyhkiä keittiön pöydiltä edes omia jälkiään, saati muiden...
 
Malinda
Oijoi eemeli89, onneks olkoon pienestä prinsessasta! Pinon ensimmäinen vauva =) :flower:

Nyt kyllä konkretisoituu, että itse kullakin voi olla pian lähtö sairaalaan edessä!

Malinda 30+3
 
Onnea eemeli89 - päivitän illalla listaan :D

Neuvolassa käyty ja pääsen huomenna äitipolille.
Vauva on perätilassa ja pylly todella alhaalla eli tämäkin kuulemma VOI aiheuttaa noita supistuksia. Lisäksi hemoglobiini oli vaan 104 raudasta huolimatta eli tämäkin tutkitaan samalla :/ Verenpaine ja pissa oli onneksi ok ja painoakin oli tullut vaan 150g/vko eli ei käytännössä mitään, koska jokaisen ihmisen paino vaihtelee päivittäin.

Huomenna siis aamulla polille... Saa nähdä kuin käy. Pikkusen kyllä pelottaa, että jos tarvii jäädä jouluksi sairaalaan, mutta toivottavasti näin ei kuitenkaan käy. Siinä pääsee multa kyllä ISO itku, jos joulun joutuu sairaalassa olemaan :'(

Nyt on pakko lähteä kauppaan, kun huomisesta ei tiedä...


Develly ja Tonttu Potkuttelija 32+6 :heart: :heart:
 
Malinda
Vähän omaa napaa vielä. Kävin tänään siellä pelkopolilla ja oli kyllä aika turha käynti. Ottivat vaan vauvasta sydänkäyrää ja tutkailivat liikkeitä, mutta ei siellä itse pelkoja ruodittu käytännössä yhtään. Antoivat vaan ajan tammikuuks lääkärille, jolloin sitten mittaillaan vauvaa ja pohditaan, että mahtaako se sopia vai ei. Lupasivat kyllä, että jos sektio alkaa näyttää todennäköiseltä niin pääsen tutustumiskäynnille sinne leikkaussaliin ja yrittävät sitte tsempata mua muutenkin, että luottaisin, että siitäkin voi selvitä hengissä. Toistaseksi ei kuulemma kannata stressata, vaan valmistautua ihan normaaliin alatiesynnytykseen ja niin aion yrittää tehdä.

Jouluostokset pääosin tehty. Miehelle pitäis vielä ostaa, kun en viikonloppuna voinut, kun käytiin yhdessä ostamassa muut lahjat. Selkä oli kovilla, mutta eiköhän se tästä helpota, kun oon kaks viikkoa joululomalla :)

Tervetulo Zucchero joukkoon!
 
Eemeli89: Oikein paljon onnea pienestä tytöstä. Onhan pikkuisella kaikki hyvin?
:flower:

Täällä on vuosisadan laiskuus iskenyt juuri näin joulun alla. Tänäänkin olen vain istunut tietokoneella tutkien kaikkea turhaa vauvoihin, synnytykseen ja imetykseen liittyen. Kotiaskareita pitäisi tehdä, mutta tällä hetkellä ei voisi vähempää innostaa.

Odotan kylläkin innolla, että mies tulee töistä kotiin ja voidaan koristella yhdessä kuusi, joka käytiin eilen hakemassa.

Huomenna sokerien tarkistukseen neuvolaan. Nyt ovat arvot pysyneet kohdallaan, joten ei huolta niistä tällä hetkellä. Jouluna meinasin kyllä syödä kuten aina ennenkin, enkä mieti yhtään noita sokeriarvoja. Suklaata tuskin syön kun sitä ei tee mieli, mutta kaikkea normaalia jouluruokaa meinasin syödä niin, että napa rutisee. Onhan joulu vain kerran vuodessa ja silloin siitä hyvästä ruuasta pitää nauttia. :LOL:
 
eemeli89 Paljon onnea pikkuisesta tytöstä!! :flower: :heart:

hyvä develly että pääset sairaalassa käymään. Ja toivotaan todellakin, että et joudu joulua oleen sairaalassa :hug:

Nemu Voihan se vauva hyvinkin olla jo laskeutunut, mutta eihän se välttämättä kerro kuitenkaan synnytyksen ajankohdasta. Mulla kans samanlaisia vihlaisuja ja tuntuu tosi inhottavilta :/

Avilla :hug: kaikista vaivoista. Tiedän tunteen kun haluais jotain tehdä ja se onkin sit työn ja tuskan takana, että saa sen asian tehdyks :D Pihalle menokin eli siis ulkovaatteiden pukeminen noille muksuille on meillä sellaista showta, että kun ulos asti on päästy niin äiti on valmiiks jo puolikuollut ja lapset kiukkusia kun matka ei taitu puistoon reippaasti :D

Nimbe ja Mini toivottavasti saatte miehenne ymmärtään, ettette voi yksin kaikkia kotihommia tehdä. Miehet on välillä aikamoisia paukapäitä :headwall:

[/u] Malinda Höh, olipas tyhmä pelkopolikäynti. :hug:

Jouluostoksista: Olin laiska ja tilasin lasten ja sukulaislasten lahjat netistä :ashamed: Ei vaan millään innostanut lähteä tuonne kaupungille ryysikseen. Ja hyvä puoli oli myös, ettei ns. heräteostoksia tullut tehtyä :D Miehelle pitäis huomenna käydä hakemassa lahjat, mutta enpä tiedä mitä sille ostais. Kalsarit jos en muuta keksi =)

Kertokaas mistä kannattais käydä katsomassa vauvalle toppahaalaria 56cm? Mielellään ei mitään kauheen kallista kun eihän se kauaa ehdi käytössä olla...

Täytyy mennä vähän siivoileen kun yövieraita tulossa.

yykaakoo ja pikkuinen
 

Yhteistyössä