** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

jaa nyt olikin nemu samoilla päivillä ja suht samalla painolla. Teille tulee tyttö? Kun joku jo mulle sanoi et varmaan on poika kun on "noin iso". Me ei tiedetä kumpi tulee mutta ihan salaa toivon tyttöä. Vai onko tämä se "tyttöolo"?
 
Mulla on ollut tänään heräämisestä asti ihan kammottava päänsärky, joka vasta nyt alkaa helpottaa. Otin päivemmällä 1000mg Panadolia ja koitin juoda vettä ja mehua kovasti, ettei ainakaan kuivumisesta johdu, mutta mikään ei auttanut. Enempää en uskaltanut Panadolia ottaa. Nyt sitten luin vähän huolestuneena, että Nemu on lähtenyt päänsäryn takia synnärille ja ite vaan huoletta vedän lääkettä naamaan ja makaan sohvalla viltin alla. Tosin mulla on ennen raskautta ollut migreenitaipumusta ja kovaa päänsärkyä, mutta viimeisen puolen vuoden aikana tällaista särkyä ei ole ollut kertaakaan. Jouduin kerran oksentamaankin aamupäivällä, kun sattui niin paljon. :ashamed:

Tilasin tänään muuttolaatikot ja ne saapuu viikon kuluttua, sitten alkaakin melkoinen pakkausoperaatio. Enää kaksi viikkoa muuttoon, ihanaa!

Soittelin tänä aamuna terveyskeskukseen, mutta koska mulla on sairaslomaa vielä maanantaina, voin vasta tiistaina mennä lääkärin juttusille. Soittelen maanantaina pomolle ja sanon suoraan, että toivon, että lääkäri kirjoittaa loppuun asti sairaslomaa tiistaina. Mulla työsuhde tosiaan loppuu jo 20.12 ja vika työpäivä olisi 16.12, joten en tarvitse enää kuin reilun viikon sairasloman. Sitten pitäisi keksiä, mitä töihin leivon ja vien syötäväksi samalla, kun palautan avaimet.

Tänään kävin lähikaupassa ja tallustelin vähän nopeampaa tahtia kuin olen viime aikoina tavannut. Mahaan alkoi taas koskea todella kovasti, en oikein tiedä, että onko kyseessä supistus vai joku muu ihmeellinen mahakipu? Koko mahan alueeseen sattuu niin, että joutuu pysähtyä.

Ihanaa, viikonloppu ilman velvotteita ja mieskin kotona. :heart: Sunnuntaina katselen linnanjuhlia ja pidän lettukestit. Huomisen suunnitelmissa voisi olla saunomista ja ruuanlaittoa.

Rentouttavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ikuisuus:
Ai niin, piti vielä sanoa, että vaikka kaikenlaista vaivaa on ollut, niin olen ainakin ummetukselta välttynyt ja siitä erittäin tyytyväinen. :LOL: :LOL:
:LOL: mäkin olen välttyny tältä vaivalta *koputtaa puuta* mutta onko kellään muulla tapahtunu samaa,huomasin nimittäin jo jokunen aika sitten että mun nenä on levinny :D siis ihan oikeesti se on levinny ja todella toivon että se palautuis synnytyksen jälkeen,mä haluan mun vanhan nokan takasin :D
 
Tylsää kun kukaan ei täällä kommentoi mun kirjotuksia koskaan mitenkään. Toki jos ei sanottavaa ole,niin sitten ei ole ja en oo niin aktiivinenkaan ollut mutta eipä kyllä innostakkaan kun on kun tyhjälle kirjottelis. Taidan lopettaa kokonaan. Mut voi poistaa listalta.
 
suzyco:elä välitä,eipä munkaan kirjotuksiin pahemmin noteerata,mutta en mä välitä,tiedän että ne luetaan kumminkin.Täällä on muutamat enemmän "äänessä" ja niihin noterataan helpommin ja hyvä niin.

Neuvolaan on pitänyt soittaa jo ainakin pari viikkoa,mutta aina kun on se soittoaika niin en mä sitä silloin jostain syystä muista,pitäisi vissiin laittaa puhelimeen muistutus maanantaiksi :)
Eilen alkuillasta alko pissa kirvelemään,lämpö nousi hiukan,päänsärky,vähän huono olo ja mun mielestä supistuksiakin oli.
Ajattelin sitten että on virtsatientulehdus ja lähdettii päivystävään lääkäriasemalle,siellä otettiin sitten pissatesti ja tulehdusarvot,niissä ei näkyny sitten mitään kumminkaan.

sain varmuuden vuoksi pari antibioottilääkettä mukaan ja reseptin että jos vielä tänään kirvelee niin voin alottaa ne koska pissatulehdus ei välttämättä heti näy testissä,siinä saattaa mennä n.8 tuntia ennnekuin näkyy,lääkäri vaan sanoi että elä huvikseen niitä lääkkeitä sitten kumminkaan aloita.
Nyt sitten kovasti mietin että pitäskö ne alottaa vaiko ei kun ei tosiaan tiedä mistä tuo kaikki johtui,kirvelee kyllä pissatessaan vieläkin.

jontsulii ja poitsu 29+2
 
jontsulii Stiksattiinko pissa vain vai pistettiinkö viljelyyn? Oliko ollut miten kauan rakossa? Tikussa ei välttämättä näy alkuvaiheessa varsinkaan, jos on pissa ollut vain vähän aikaa rakossa. Sen vuoksi pitäisi aina myös viljellä. Yritä juoda mahdollisimman paljon ja ota myös c-vitamiinia (happamoittaa pissaa). Jos oireet edelleen jatkuvat tai pahenevat, niin kyllä mä varmaan aloittaisin lääkkeet. Voihan tietty olla myös, että poitsu painaa tai mukiloi sun rakkoa, ja se aiheuttaa oireet. Itselläni just viikko sitten oireiden takia viljeltiin, mutta ei löytynyt mitään.
 
jontsulii Mulla on ollut pissatulehduksia ehkä joku 1000 elämäni aikana (lievä rakenteellinen vika) :kieh: Osa niistä on näkynyt heti ja osa vasta viljelyssä. Tuo viljelyhän on se varmin tapa saada asiaan varmuus. Onneksi nyt niitä tulehduksia ei ole enää ollut, kun olen juonut karpalomehua ihan jokaikinen päivä :p :ashamed:
Kannattaa siis tehdä kuten Kanella neuvoi ja katsoa pari päivää :D Tosin tuo lämmön nousu ei oikein selity kuin tulehduksella...?! :eek:

Mä olen todella pahoillani, jos en ole joidenkin kirjoituksia kommentoinut :ashamed: :ashamed: Luen kyllä kaikki kirjoitukset, mutta ehkä mun pää on nykyään pelkkää sahajauhoa tästä kotonaolemisesta, että ajatus ei luista "ihan" niin hyvin enää :LOL:


Develly ja Potkuttelija 30+4 :heart: :heart:
 
Minäkin olen todella pahoillani, etten kaikkiin kirjoituksiin ole mitään kommentoinut. :ashamed: Kaikki viestit kuitenkin luen läpi ja elän hengessä mukana. Inhottavaa kuitenkin, jos jollekin on tullut sellainen olo, että toisten viesteihin ei mitään kommentoida. Itse en ainakaan tarkoituksella ole tällaista tehnyt.

Niin ja suzyco piti sinulle aiemmin sanoa, että mullakin on vähän surullinen olo töiden loppumisen takia. Eikä vähiten siksi, että nää viimeiset neljä viikkoa on menneet ja tulee menemään sairaslomalla. Jotakin kakkua aion kuitenkin töihin leipoa ja viedä työkavereiden syötäväksi samalla kun palautan avaimet. Olen siis sijaisena ja muutan toiseen kaupunkiinkin tässä vielä ennen joulua, niin en tuohon työpaikkaan valitettavasti enää koskaan palaa.

jontsulii ikävä vaiva tuo virtsatietulehdus. Mulla oli vielä pari vuotta sitten vuosittain kolmesta viiteen virtsatietulehdusta, ja se oli kyllä kamalaa. Ja voin vaan kuvitella, miten inhottavalta se tuntuu näin raskausaikana, kun muutenkin pissattaa ja välillä tuntuu siltä, että vessaan saa juosta, jos ei se ole ihan vieressä. Mutta kuten kanella tuossa jo neuvoikin, niin c-vitamiinia kannattaa ottaa ja juoda runsaasti. Aloittaisin ne antibiootit, jos oireet jatkuu ja on noin selkeät.

nimbellä kuulostaa hurjalta tuo selän tilanne. :hug: Hyvä kyllä, että sitä tutkitaan tarkemmin. Ymmärsinkö oikein, että epiduraali ja spinaalipuudutukset eivät tämän hetkisessä tilanteessa tule kysymykseen, ja ettei tavallinen nukutuskaan onnistuisi? Mitä tuolle tilanteelle voidaan ennen synnytystä tehdä, että puudutuksista tulisi turvallisempia, vai voidaanko tehdä mitään?

Mini77:lla ihana maha. On noita masukuvia aina vaan niin ihana katsella, joten lisää kuvia kiitos. :D

Mietin muuten yhtenä päivänä, että mulla ei ole ollut ainuttakaan hiivatulehdusta sen jälkeen, kun lopetin pillereiden syömisen alkuvuonna. Sitä ennen oli säännöllisin väliajoin hiivatulehdus. Muutenkin kun näin jälkeenpäin miettii kaikkia inhottavia oireita, mitä pillereistä tuli, tuntuu, että edessä on pitkä pohdinta siitä, mitä ehkäisyä sitä raskauden jälkeen alkaisi käyttää. Yhdistelmäehkäisypillerit ei ainakaan sopineet mulle yhtään, vaikka kokeilin montaa merkkiä, ja eihän niitä kyllä imetysaikana saa popsiakaan. No, onhan tässä vielä tovi aikaa pohtia asiaa.

Mitenkäs on teidän jouluostosten laita? Mulla on aika alkutekijöissä, muutamalla hyvälle ystävälle olen lahjat ostanut ja miehelle puolet lahjasta. Loput lahjat taidan ostaa vasta parin viikon päästä, kun on muutettu, ettei tule muuttokuormaan enää yhtään enempää tavaraa. Kaupoissa kiertely ei tällä hetkellä ole mitään erityisen mukavaa puuhaa, joten olen tarkkaan jo etukäteen miettinyt, mitä ostan, niin voi vaan kävellä hakemaan, eikä tarvitse kaupassa vaellella ja pohtia.

Nyt aamukahvin keittoon (miten viikonloppuisin tekeekin aina mieli kahvia, vaikkei mun arkipäivät paljoa viikonlopuista eroa?).
 
Jontsulii: Mulla oli kroonisena virtsatietulehdus monen vuoden ajan, välillä söin lääkettä jopa kuukausittain. Viime syksynä kun lopetin e-pillertit ( femoden= yhdistelmäpilleri) loppuivat tulehduksetkin kuin seinään. Aluksi neuvolassa varoiteltiin, että varmasti tulee monta tulehdusta raskauden aikana, mutta kertaakaan ei ole ollut mitään oireita. Mä uskon siis vakaasti, että mulla tulehdukset johtuivat vain ja ainoastaan pillereistä! En meinaa niitä enää koskaan syödä, en tiedä miten jatkossa toimitaan, mutta samaan tulehduskierteeseen en enää halua :kieh:

Ikuisuus: En ole varma, mutta uskosin, että jos tuo selkä kuvataan ja jos sieltä vaikka se pullistuma löytyisikin, auttaisi ne kuvat mahdollisten puudutusten laittamisessa. Tietäisivät mihin "sohaista". Mieli on kyllä tosi maassa, kävin taas tänään töissä, mutta reilun kolmen tunnin jälkeen oli pakko luovuttaa, poltti rankaa ja rintaa niin lujaa, että teki tiukkaa pystyä ajamaan kotiin :'( Vähän on kieltämättä alkanut pelottaa, että miten mun käy, mä kun uskon tuntevani kroppani sen verran hyvin, että tiedän, ettei kyse ole lihaksista vaan jotain tuolla rangassa on pahasti pielessä... Mutta ei auta voivotella, josko ensi viikolla oltaisiin viisaampia sen kanssa...

Jouluostoksista: En pahemmin ostele, sillä omia sisaruksiani en lienee näe koko jouluna, enkä välttämättä vanhempianikaan. Ne kun asuvat sen verran kaukana ja miehen pitää kuitenkin mennä jo välipäivinä töihin. Rakkaalle avokille ostin jo pari pehmeää pakettia ja sitä aionkin helliä oikein urakalla. Mies on kyllä sitä mieltä, ettei osteltaisi toisillemme oikein mitään, mutta se on ollut niin kultainen ja kärsivällinen mun kanssa näiden kipujeni kanssa, että haluan tehdä kaikkeni, että jouluna keskittyisin vain häneen :heart:

Piipi Pöppiäinen: Nenä levinnyt??? :LOL: Olen kyllä kuullut jalkaterien kasvamisesta, mutta että nenä :) :) :) *hihittelee itsekseen (kiitos myös panacodin) * Mutta toisaalta, kyllä mustakin tuntuu, että peilistä mua katsoo ihan eri ihminen, kasvot näyttävät aina toisinaan tosi oudoilta. Varmasti se vaikuttaa, että on tullu hieman rasvaa,mä kun oon kasvoiltanikin näyttänyt sellaiselta kuivalta ja no...kuivalta ja ruipelolta. Miespuolinen työkaverikin totesi mulle jo kolmisen kuukautta sitten, että mun posket on pyöristyneet ja näyttävät kuulema tosi ihanilta. Oli kyllä mukava kuulla, vaikkakin musta ne silloin vielä edes olleet pyöristyneet :) Eipä ole pahemmin viime aikoina kukaan kommentoinut, kai mä näytän jo sellaiselta kaalimaan kakaralta, että kaverit ovat todenneet, että on parempi olla vain aivan hiljaa :)

Vielä omaa napaa. Maanantaina tosiaan se neurokirurgi, mutta päätin äskön töistä kotiin tullessani, että enää en töihin mene. Ellei siellä selässä sitten ole jotain sellaista, mikä on hoidettavissa. Nyt olin kyllä niin kipeä ja kun se kipu on sellaista pelottavaa polttavaa rankakipua mikä pahimmassa tapauksessa tekee olon vielä oksettavaksi, en koe sen olevan sen arvoista. Töissä oli ihanaa olla ja oli tosi kiire (myyntihommia), joten on kyllä tosi harmi. Mutta ehkä mun on nyt kuitenkin aika kuunnella kroppaani.

Tsemppiä kaikille kipujen kanssa, ihanaa viikonloppua!!!!
 
Sellainen asia vielä, että mistä tietää, ettei makaamalla tietyissä asennoissa, saata vauvaa tukalaan tilaan? Mä kun tykkään nukkua kyljelläni niin, että olen samalla hieman mahallani. Ja nyt tämän selän kanssa sama asento on paras mahdollinen. Maatessani niin, tuntuu kuitenkin tosi usein, että poika alkaa heilua oikein urakalla siellä mun masun/kyljen alla. Voiko siis olla, että sillä loppuu tila kesken? Enhän voi vahingoittaa pikkaista näin?

Näin muuten viime yönä ensimmäisen kerran unta synnytyksestä, oli tosi hämärä. Oma isäkin oli salissa mukana ja kesken synnytyksen mut patistettiin takas kotiin. Sitten kuitenkin päätin kivuissani, että minähän menen takaisin sinne sairaalaan. Muistan, että alamahaa poltteli tosi lujaa, vauva ei kuitenkaan ehtinyt syntyä, kun heräsin kauheaan pissahätään :LOL:
 
nimbe oon pohtinut samaa tosta nukkumisasennosta. Tykkään nukkua tuommoisessa kuvailemassasi asennossa, ja mulla kanssa alkaa välillä vauva potkimaan oikein urakalla tuossa asennossa. Ja toivottavasti tuo selän kuvaaminen antaa lääkäreille tietoa siitä, miten puudute tarvittaessa laitetaan. Selkävaivat on kyllä sellaisia, että harvaa työtä pystyy tekemään niiden kanssa. Valitettavasti, alkaa aika käydä pitkäksi sairaslomalla. Ja mulla noiden hiivatulehdusten lisäksi oli pillereitä syödessäni myös virtsatietulehduksia, enkä itsekään halua tuollaiseen tulehduskierteeseen enää ikinä.

Oliko joku teistä tilannut ulkomailta netistä niitä bravadon imetysliivejä? Ja jos, niin mikä se sivusto olikaan? Ovat niin tuhottoman kalliita Suomessa, että mielelläni tilaisin vähän halvemmalla ulkomailta. Mies on tosin vähän epäileväinen tuon tilailun suhteen luottokortilla, mutta vakuutin, että tällä palstalla joku oli ihan onnistuneesti tilannut. :D Noista bravadoista olen kuullut paljon kehuja, mutta onko jollain kokeneemmalla hyviä kokemusta joistain muistakin imetysliiveistä?
 
nimbe ja ikuisuus sama juttu tuo nukkuma-asento. Toissa aamunakin vauva oli kai poikittain (päätellen siitä että hakkaamista tuntui molempiin kylkiin yht'aikaa) ja mä kun yritin olla tuossa melkein mahallaan- asennossa, NIIN RIEMU SYNTYI! Aina kun menin selälleni niin maha hiljeni, ja taas kyljellään raivokas moukarointi. Minä sitten hänelle yritin sanoa että olisko siellä mahassain helpompi olla pitkittäin... :LOL: No sitten ultrassa mököttikin pää alaspäin. Mutta oikeesti välillä tuntuu että vauva on pahalla päällä :kieh: !

imetysliiveistä, tuota bravadoa olen kytännyt, samoin yksiä carriwellin liivejä. Mulla on yhdet Triumphit (tarjouksesta). Haluaisin sellaiset joihin ei jää sitä "kehikkoa" rinnan ympärille kun kupin aukaisee. Jotenkin näyttää ettei se kuppi aukee kunnolla, raottuu vaan. En tiedä.
Olen jotain kirjoja dvd:tä tilannut ulkomailta luottokortilla, ja hyvin on mennyt.

 
suzyco : kyl mä ainakin kaikkien jutut luen, unohtuu vaan tuo kommentointi :ashamed: on se mukava lueskella muiden kuulumisia!!

joululahjat on ostettu, huh. on tuo shoppailu kyl raskasta oli maha tiellä tai ei. Ostin ensimmäisen uuden tupla body pakkauksen vauvalle, tikru :) ihqu.. oli hyvässä alessa :)
imetysliivit kävin ostaas, naturanat olivat viimeksi tosi hyvät ja kohtuuhintaiset 12?, toimii meikäläisellä.

ens viikolla olis sitten hammaslääkäri tarkistus, saas nähä kuinka monta reikää tällä kertaa, (oon reikiytyvää tyyppiä vaikka harjaan hampaita ihan liikaa ja nyt vasta ensimmäinen viisauden hammas kurkkaa, joka toivottavasti poistetaan pian ku sinne jää ruokaa varastoon ) onko jollain kokemusta, voiko vielä raskausaikana poistaa viisurin vai pitääkö odotella vauvelin syntymän jälkeen??

Onko teidän vauvoilla paljon hikkoja? tai en oo kyl varma on hikka mutta jatkuu tasaisena hyppimisenä n.10min, eikä tunnu potkulta? onko tämä tyyppi vain innokas juomaan lapsivettä?

Pia & Potkija rv 29+2 :flower:
 
Täällä ainakin vatsassa hikotellaan oikein urakalla. Hikkaa yleensä edeltää ihan älytön möyryämiskohtaus ;)
Tuo hikka tuntuu välillä jopa vähän epämukavalta - riippuen babyn asennosta :ashamed:

Mun jouluostokset on neljää lahjaa lukuunottamatta tehty. Olen ostanut vähän extempore noita lahjoja enkä sitten ole jäänyt sen enempää miettimään asiaa enää sen jälkeen. Mulla on tapana aina alkaa pohtimaan asioita tyyliin "jos se oliskin ollut parempi" ja se on välillä todella ärsyttävää. Nyt vastaan on onneksi tullut lahjoja jotka on heti tuntunut oikeilta just sille ihmiselle kelle olen sitä miettinyt :D
Suurempaan shoppaamiskeikkaan ei kyllä hermo eikä kunto riittäis, joten hyvä näin.

Imetysliivit tulee olemaan mulle aika iso ongelma, koska mun rinnat oli jo ennen raskautta E tai F -kuppikokoa ja nyt tuonkin kokoiset liivit alkaa olla pienet... Ei varmaan auta kun mennä johonkin erikoisliikkeeseen ja maksaa itsensä kipeäksi :( Mistään normikaupasta ei noin isoja liivejä saa...

Niin ja mä nukun myös aina kyljellään enkä ole koskaan miettinyt, että olisko tuolla babyllä tila vähissä :ashamed: :ashamed: Se kun on ainut asento missä voi nukkua... Mä tosin luulen, että kyllä se asento on ihan ok - se on sitten eri juttu nukkua vatsallaan :kieh:

Nyt lapset nukkumaan ja leffaa katsomaan... Olen siivonnut ja järjestellyt paikkoja koko päivän ja selkä on tehnyt lakon jo ajat sitten... :headwall:
 
Tunnustan kyllä, että olen aika laiska kommentoimaan muiden juttuja :ashamed: Vaikka kyllä aina ne luen!!! Jotenkin tää aika koneella on niin kortilla, että en viitsi tytöltä viedä enempää aikaa kun on tarvis ( selittelyä vissiin..)

Mutta mutta Pikkukakkonen22 multa poistettiin viisuri alkuraskaudessa ja kyllä hirvitti :eek: Siis lähinnä niiden kipujen kanssa, kun ei voinut kauheesti mitään lääkettä popsia.
Nyt mulla on vielä yksi ihan pienen pieni reikä ja lääkäri suositteli sen paikkaamista synnytyksen jälkeen. Viisuri oli kyllä niin pahasti reikiintyny ja tulehtunu joten päädyttiin poistamiseen. Mikä oli kyllä pakkokin kun kipua oli ollu jo tosi pitkään :x
Joten kai sen poistaminen riippuu hampaan tilanteesta siis kuinka paha tilanne on??

Täällä yksi :wave: joka myös pitää tollasesta "puolittain mahallaan" nukkumisesta. Ja kyllä tämäkin vauva alkaa heti huitomaan tms :kieh: Ja mullakin selkä vihoittelee ja hyvän asennon haku käy työstä!

Nyt kutsuu perhe ;)

Fi0na
 
Alkuperäinen kirjoittaja tehilla:
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Täällä ainakin vatsassa hikotellaan oikein urakalla. Hikkaa yleensä edeltää ihan älytön möyryämiskohtaus ;)




älytön möyryämisKOHTAUS on NIIN kuvaava! :LOL: :LOL: :LOL:


Mä en tiedä vieläkään, miltä tuo hikka tuntuu. Tietoisesti en siis ainakaan olisi havainnut, että vauva hikottelee.

Mutta noi älyttömät möyryämiskohtaukset kuulostaa tutummalta, välillä nukkumaan mennessäni tuntuu, että menossa on sellaiset potkunyrkkeilytreenit, että alkaa itseäkin hikoiluttaa. :LOL:
 
Pitkästä aikaa joutaa istuun koneella.

Torstaina äitipolikäynnin yhteydessä selvis että vaavi ei oo kasvanu tarpeeksi viikkoihin nähden, painoarvio oli vain 800g (rv28+5). Sitä nyt seurataan sitten tarkemmin aina kymmenen päivän välein.

Verenpaineetkin on ollu koholla koko raskauden, mutta ei kuitenkaan niin paljoa että tarvis lääkitytstä alottaa. Valkuainenkin oli yhellä + äitipolilla ja nyt sitä pittää sitten seurata kotona, jos nousee 2+ niin joutuu sairaalaan seurantaan. Mulla siis vahva raskausmyrkytys epäily.

Alapääkin on ihanan turvonnut ja kipeä jos ei "muista" levätä päivän aikana riittävästi. Kävely on sit tuon takia hiastunu ihan hirveesti ja muuttunu semmoseksi keikkuvaksi ku se on nii vaikeeta.

Jouluostokset on vielä tekemättä ja niien kans pitäis nyt kiirehtiä, kun ei tosiaan tiedä mikä aamu sitä joutuu sairaalaan. (lupasivat ne kuitenkin jouluksi kotiin)

eemeli ja vaavi 29+1

ps.tämä oli kyllä vähän omaa napaa
 
Eemeli89: Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin, munkin tuttavani vauva oli loppupuolella aika laillakin pienempi, kuin mitä käyrien mukaan olisi tullut olla. Syntyessäänkin oli suht pieni (jotain alle 3000 g), mutta täysin terve. Joten älä huolehdi, kyllä kaikki selviää ajallaan :heart:

Rauhallista ittepäisyyspäivää kaikille, meillä koti siistinä ja kaikki loputkin jouluvalot asennettuina. TV-iltaa odotellessa :heart:
 
Develly: Kiitos viestistä... :hug: lämmitti mieltä. :) Ja kiitos muillekkin jota kommentoi. Jos mä nyt sit kuitenkin jatkasin täällä...täytyy kirjotella itekkin aktiivisemmin niin ei pääse unohtumaan. :)

Tietääkö muuten kukaan mitään konstia millä sais lapsen kuralla olevan mahan normaaliksi? Meillä on antibiootti sekottanu mahan ja on ihan vetelällä ja peppukin sentakia sit toooosi kipee... :/ Maitohappobakteereista ei ole ollu mitään apua vaikka on saanu niitä kokoajan...nyt sain jogurtin seassa meneen pienen ruokalusikallisen perunajauhoja, se auttaa ainakin mulla kun sekottaa veteen. Toi muksu vaan ei vedessä suostunu sitä ottaan. Oisko mitään muuta mikä auttais?
 
suzyco en tiedä mitään erityisiä ohjeita lapsen ripuliin, mutta maitohappobakteerit voi ainakin lyhentää ripulin kestoa. Onko tuota pitkään jatkunut? Toivottavasti menee pian ohi. Ja tärkeintähän on, että lapsi saa riittävästi juotavaa, ettei pääse kuivumaan.

Mulla iski viime yönä ihan hirveä ahdistus siitä, miten pärjätään rahallisesti ja muutenkaan. Miehen työasiat eivät ole edelleenkään selvät ja puolentoista viikon kuluttua pitäisi muuttaa. Olen nukkunut muutamana yönä todella huonosti ja nähnyt painajaisia, kun stressaa lähinnä raha-asiat niin paljon. Itkin ihan hysteerisenä miehelle, että uskooko se, että me pärjätään. Mies oli ihana ja vakuutteli, että kyllä me varmasti pärjätään. Rauhoituttuani mies kuunteli vauvan sydänääniä tuosta vatsan läpi ja kyllä, ne kuuluivat! Päästiin myös yhteisymmärrykseen etunimestä ja toisesta nimestä, jos masusta nyt tyttö putkahtaa niin kuin on lupailtu. :heart:

Mietin noita selkävaivoja vielä. Onko kenelläkään tietoa, että onko odotettavaa, että jos ekassa raskaudessa on pahat selkävaivat, niin samat vaivat uusiutuvat todennäköisesti myös seuraavassa raskaudessa?

Huomenna pitäisi aamulla soittaa pomolle ja sanoa, ettei musta ole tiistainakaan vielä töihin, ja että eiköhän mun työt olleet tältä erää tässä. Tiistaina täytyy aamulla soitella terveyskeskukseen ja mennä lääkärin vastaanotolle.

Rauhallista itsenäisyyspäivän iltaa! Jatkan linnanjuhlien katselua.

Ikuisuus ja Kerttu 29+3
 

Yhteistyössä