*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Vauvantarvikkeita en varmaan anna itselleni lupaa ostaa kun 20+ viikoilta. Ei siis ennen sitä. Kylläkin jotain hypistelen varmaan joka kauppareisulla. Kovin paljon hankintoja ei tarvikkaan esikon jäljiltä tehdä.

Zuh: tiedot ovat minun kohdalta oikein. Kiitos paljon listan päivittämisestä.

ON: Housut kiristää :eek: Varmaankin johtuu turvotuksesta. Ei kai se näillä viikoilla vielä ala muuten kasvamaan. Esikon kohdalla pisin tavan housuja varmaan viikolle 18.

Tervetuloa uusille minunkin puolesta. :flower:

randa ja hippunen 5+3
 
Jakaranda: Mulla on sama ongelma - housut kiristää tuosta alavatsasta ihan älyttömästi. Enkä ole edes lihonnut (vaa'an mukaan ainakaan), joten vatsa on vaan jotenkin turvoksissa tms :whistle:

Onneksi mulla oli tallessa vanhat äippäfarkut niin on edes jotain mikä ei aiheuta kamalaa ahdistusta... B) B)
 
4+0

Tänään on jännä päivä :) Ei vielä ainakaan mitään vuotoa näy ja jotenkin on toisaalta luottavainen mieli että ei menkat alakaan ;) Olenhan mä sentään jo aika monta testiä tehnyt :p Mutta silti pelottaa. Raskausoireet vahvistuu, mikä on ihan järkevää koska hcg nousee koko ajan. Mutta kun ne raskausoireet on myös menkkaoireita ja nyt kun on ns. h-hetki niin.. no.. :snotty: Vatsaa jomottaa ja nippailee, repäisykivut pahenee, alaselkää särkee. Pahoinvointia en osaa edes odottaa vielä, edellisissä raskauksissa se on alkanut aina vasta rv 8-> Väsymys on tosin jotain ihan kamalaa :kieh: Ja turvotus |O Ei mene farkut enää kiinni :D

Anteeksi, en muista nikkiä, mutta näin minäkin testissä jonkinlaisen viivan b =) d Samanlaisen kun mun ensimmäisessä testissä ;) Toivottavasti sunkin viiva siitä lähtee vahvistumaan. Eikö meillä ollut vielä sama laskettuaika? =)

Zuh Mä odotan toista. Sen voisi sinne listaan päivittää, muuta taisi olla oikein :) Kiitos!

piipiäinen kö se oli joka sai hyviä uutisia veriarvoista? :) Hienoa! Hyviä uutisia kaivattiinkin tähän pinoon :|

En vielä muista kaikkien nikkejä mutta eiköhän me tulla tutuiksi tässä 9 kuukauden aikana :D
 
Zuh
Päivitelläänpäs noita etusivu, kiitokset korjauksista!

HAPPY-82: En ole B-vitamiinia yrittänyt erikseen, mutta parhaani mukaan yritän muistaa syödä Ladyvita plussaa, eikös sitä niissäkin ole melkoisesti?

Housut ahdistaa vähän täälläkin. Eilen pitkälle ajomatkalle pistin reteästi äippähousut, ei houkuttanut ajatus farkuista tippaakaan. Menevät kyllä ihan hyvin päälle vielä, tietysti maha voi pienentyäkin kun syöminen on mitä on.

Lounaana puolikas Saarioisten makaronilaatikko. piste. Tuoksuu mielettömän hyvälle ja maistuu ihanalle, mutta kun ei mun maha tykkää ruoasta enää. Petturimaha, pyh!

Zuh & Naatti 6+5
 
Täällä olisi Tansuli, ikää 28v. ja toinen tulossa, jos Luoja suo, sitten Helmikuussa.

Ekasta yk:sta plussattiin ja se tuntuu jotenkin uskomattomalta, epätodelta. Esikkokin sai tosin alkunsa helposti, hän on syntynyt 03/08 eli piirun vajaa kaksi vuotta tulisi ikäeroa. Olen koittanut jo parina päivänä lukea ketjua lävitse, mutta aina pojan unet ovat loppuneet lyhyeen enkä ole päässyt siihen asti että ilmoittaisin itsestäsi.

Voimia pahoinvoiville ja kaikkea hyvää jokaiselle helmimasulle!

Tansuli+Santtu 4+6
 
Heippa kaikki! Tänne nyt minäkin sitten pääsin =)
Eli siis viidettä odotellaan ja la on näiltä näkymin 21.2.2010. Kaikki neljä lasta on ennen aikojaan syntyneet, joten saa nähdä miten tämä pikkuinen malttaa olla :heart:

Toivotaan että loppuaika palstalla menee mukavammissa merkeissä.. :hug: kaikille tarvitseville
 
tosi uupunut olo. Käytiin erään kodinkone firman loppuun myynnissä ja pää on ihan pyörryksissä...halvalla lähti vaikka mitä....pelejä ja elokuvia 1?lla, yli 400? maksava tallentava digiboxi saatiin 250?lla, yli 100?n kännylkkä 30?lla....suklaasuihkulähde 5?.....300?n seinäteline 19?...uskomattomia hintoja!

Nyt väsyttää ja ei jaksa ajatella mitään....pakko mennä nukkumaan vähäksi aikaa...ai niin ja ostettiin limpparikone myös....saa tehdä itse hiilihapotettua vettä, mulle kun tuo veden juonti on niin vaikeaa.... :/

Tervetuloa uusille :flower:

Kukas kirjoittikaan että aamulla käynyt verikokeissa? joko vastaus valmiina?
 
Hei kaikki!

Voi täälläpä oli ikäviä uutisia! :( jaksamista teille!!

mulla tämä sairastelu jatkui vähän pitempään. en kerinnyt tolpilleni edes siitä sairaalareissusta niin iski armoton vatsapöpö! Tänään on ensimmäinen päivä jolloin kykenen edes vähä seisomaan omilla jaloillani. muuten olen ollut petipotilaana :( nyt en enää tiedä mikä on mahdollista raskauspahoinvointia ja mikä on jälkimaininkeja tuosta taudista.
jouduin perumaan sen ultra-ajanki kun en kennyt menemään sinne. no muutaman päivän päästä on uus aika. pelottaa vaan että onko pikku Onni jaksanu sinnitellä tuolla minun tautien runtelemana! :( oikesastaan pelottaa mennä sinne ultraan!!
 
:hug: Röllimuorille kylläpä sulla on ollut koettelemuksia jo heti alussa :(
Eiköhän se masukki siellä ihan terveenä kuitenkin köllöttele, uskomattoman vahvoja nuo pikkusintit ovat silloin kun muut asiat ovat kunnossa. :heart:

Mä olen ollu taas tänään(kin) laiska. Mutta tää olo vaan on niin vetämätön,ettei mitään rajaa. eli ei oksuilua edelleenkään,vaan superhyperväsyilyä ja öllötystä...


 
Mä siirryn nyt heti omaan napaan, ajattelin soittaa tuohon päivystykseen että jospa pääsisin käymään. Nyt on viillellyt hartioihin myös, sekä välillä molemmat reidet puutuu kummallisesti sekä toisen pakaran päältä viiltelee välillä.
Viime yö meni pelätessä sitä voimakasta kipua ja unestakaan ei oikein tahdo tulla mitään kun pelko perseessä yritän ajatella että pian on jo aamu.
Kai ne sitten laittaa lähetteen johonkin naistenpolille jos ei itse pysty mitään tekemään tai osaavat ainakin konsultoida.
Muuten voisin mennä omalle lääkärille huomenna, mutta siinä on meidän sukulainen aina tiskillä, enkä halua paljastaa vielä.. törkeä syy, mut mä oon tällänen :D
 
Piipiäinen: Minä kävin verikokeessa, mutta eivät sitten soittaneetkaan sieltä lääkäristä |O
Yritin äsken itse soittaa sinne, mutta eivät antaneet mitään tietoa mistään ja huomenna vasta aamulla saan ne EHKÄ omalta hoitajalta terkkarista... EHKÄ :whistle:

Todella törkeää toimintaa!! :headwall:


Sero: Mä kävin tiistaina päivystyksessä ja sieltä laittoivat suoraan äitipolille... Toivottavasti noi oireet ei ole mitään vakavaa :hug:

Ja Röllimuorille voimia toipumiseen :hug:
 
Mulla repäisy kipuja tänään, tuntuu et jalat lähtee alta. Tuttavani sanoi ettei olis virtsa tai sappikivet...joo kyllä voi olla jos ne liikku tuolla alamahalla :/
Minäkin mietin et voiko ne olla jotain liitoskipuja/kohdunkasvukipuja? Kun ei ole siis jatkuvaa kipua?
Voi kun me kaikki saatais nyt pysyä pinossa mukana eikä kukaan enää tippuisi pois :heart:

Develly ei teilllä ole mitään päivystystä josta voisit kysyä arvoa?
Outoa toimintaa kyllä!
sero :hug: :hug: :hug: Toivottavasti kivun syy selviää vaarattomaksi. Peukutuksia mukaan jos lähdet päivystykseen :hug: :hug: :hug:
 
Piipiäinen: Mä meen käymään, saan edes lähetteen naistenpolille huomiselle jos en muuta ;) Jännästi vaan nää erilaiset viiltelyt tuli sen järkyttävän kipukohtauksen jälkeen, jos sitä ei olisi ollut pistäisin varmasti normaalin raskausongelmien piikkiin :)
Ilmoittelen kyllä sitten illemmalla, tänään tuskin lähden 45km päähän naistenpolille, kun huomenna menossa samalle paikkakunnalle töihin jokatapauksessa!
 
RÖLLIMUORILLE tsemppiä toipumiseen!

).(
nyt taas kohtuullinen olo ollut, aamulla tosin ihan hirveä.
Nyt onneks hyvä.

Kuopuksen käsi on alkanut luutumaan, hän tosiaan kaatui pyörällä ja sai kätensä poikki :eek: Kiva pitää nyt sit 5 vkoa tuollaista ylivilkasta 3,5v lasta paikoillaan :kieh: tai sillee ettei teloisi sitä kättään nyt että paranisi..

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Se neuvola-aika tarttis varata mutta en saa aikaseks :ashamed: :$ :| Aina vaan jotenki unohtuu :saint: :headwall:
 
Helpostus :whistle: Se arvo oli enemmän kuin tuplaantunut eli tiistaina se oli 675,2 ja tänään 1399,0 :heart:

Huh!!

Päivystyksestä sain tiedot... Kiitos Piipiäinen vinkistä - en olis tiennyt itse, että tuoltakin voi kysyä noita juttuja :flower: :flower: Pelastit mun päivän :hug:
 
Mun tiedot on oikein. (.) Turvottaa ja alavatsaa juilii, kuin ois menkat tulossa. Selkä ei sentään oireile. Eilen puursin puutarhassa, nostelin multasäkkejä ja istuttelin kukkia, niin tänään on tullut koko päivän punertavaa valkovuotoa. Muutamaan otteeseen tuli jopa vaaleaa vertakin. Toivottavasti johtuu vaan rehkimisestä, eikä enteile mitään pahaa. Eilen sain varattua neuvolankin, 3.7 ois aika. Jospa edes sinne asti pysyis pieni matkassa. Olo on välillä epätoivoinen ja vainoharhainen. Kai tää kuuluu asiaan. Viime raskaus kun meni kesken vasta rv 18. Sitä edellinen km rv 15. Hirvittää ja pelottaa..

Saisko vaikka aamupahoinvointia tai jotain muuta kunnon merkkiä raskaudesta??

:hug: Kaikille tasapuolisesti :heart:
 
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Arvauskeskuksessa käyty!
Siellä virolainen lääkäri, jolle sitten selitin että olen 2viikkoa sitten tehnyt positiivisen raskaustestin ja sain toissayönä kamalan kipukohtauksen yöllä vähän sen tapaisen kun kuukautiskivut on.
Hän kysyi että onko mulla ennen ollut kuukautiskipuja, niihin auttaa hyvin lääkkeet, seuraavan kierron yhteydessä voin ottaa jo valmiiksi lääkkeen ennen kun kivut alkavat :LOL: Kerroin olevani raskaana!
Sitten hän alkoi selittää Litalgin lääkkeestä, jota voitaisi kokeilla. Mulla on sitä ja siinä lukee että raskaana ollessa ei saa käyttää. Lääkäri kysyi onko tuttu lääke, vastasin vain että olen raskaana, sitten hän taas selitti jostain jotain johon totesin että olen raskaana, lopulta hän tajusi, ai, olet NYT raskaana.. ahaa :D

Kerroin kuinka viiltelee jalkaan ja hartioihin, hän sanoi että kun kohtu kasvaa voi olla hermo jumissa ja siksi sattuu. Hänelläkin sattui kun kohtu kasvoi ja hänen kaverillaankin sattui.
Ja kuulemma voi ottaa aamulla ja illalla yhden panadolia, buranaa ei.
Kysyin voisiko olla kohdunulkoinen raskaus, siihen hän totesi ettei hän ole naistenlääkäri ja on hänelle aivan vieras juttu. Sinun täytyy mennä naistenlääkärille, minä olen uusi talossa ja täällä (suomessa?) että en voi tietää miten sinne pääsee :LOL:
Sitten hän epäili virtsatulehdusta, johon hän kirjoitti lähetteen, että tulet sitten aamulla. Kerroin etten asu kyseisellä paikkakunnalla, johon hän totesi että sitten menet omalla paikkakunnallasi. Lopulta koko lähetteestä ei enää puhuttu mitään, vaan hän totesi kiitos ja hei, sairaanhoitaja selostaa.
Sairaanhoitaja (nuori tyttö) antoi neuvolan puhelinnumeron ja käski soittaa sinne, sieltä neuvovat sitten huomenna. Kysyin, että eikö tarvi käydä tänään missään näiden kipujen kanssa, sanoi vaan että huomenna se sitten selviää neuvolasta. Voit soittaa vaikka heti aamullakin sinne .. Sieltä ne keertoo!

Jos tuosta paskasta tulee lasku niin jo on kumma.. nyt joudun kuitenkin menemään johonkin että saan lähetteen mikäli on tarpeellista.
Pitäisikö vaan odottaa ens viikon torstain ykstyistä ultraa ja sinnitellä sinne asti epätietoisuudessa?
 
Mollimelooni :hug: kokeile vielä huomenna testata jollain apteekin testillä, vaikka cb. Digihän ilmoittaa vain raskaana tai ei raskaana onhan tuo vähän arvokkaampi kuin perustesti, mutta olisi kyllä aika selkeäkin.

KattiMaM :hug: Nyt vaan UUTTA testiä OHJEEN mukaan! ja jos tosiaan oli vain 5s, niin eihän siihen kerennyt mitään pisua imeytyä ja silti hailakka viiva. Eiköhän ole aika selvä peli eli + :)

Sero HETI kertomaan uutiset!!!!!!

On Mä oon syönyt b-vitskuu ennaltaehkäisevänä eikä oksua ole tullut vaikka välillä onkin lähellä, tai ainakin tuntuu.En myös tiiä onko ollut mitään apua, olisiko olo pahempi?

AHA ...SERON UUTISET sit tulikin :)
 
SERO
Ne on just tommosia ne ARVAUSKESKUKSIA! :LOL:
Yleensä itse pitää tietää vaiva ja siihen lääke ja jos tarvitsee lähetteen niin pyytää myös se.
Ma aina aloita mun omalla diagnoosilla ja pyydän lääkkeet sen jälkeen kiitän ja kumarran. Jos ei tiedä mikä vaivaa niin ei sitä tiedä terv. lääkärikään...
Tuli mieleen sun jutus et mä kävin tammikuus tytönkaa päivystyksessä korvista, siel oli mieslääkäri (myös virolainen) ja se kokoajan hihitteli ja putoili ja mä olin ihan et TÄH??? ja meidän prinsessa pelkäs...sit sillä oli hulvattoman hauskaa kun neiti ei vilkuttanu kun lähdettiin pois. Mä meinasin käydä respan kautta kysyy että MITÄ VI**UA??

Sitten ihan aiheeseen, toi oli kyl harmi kun mitään selkeyttä ei tullut tohon hommaa :/
Emmä kyllä tiiä mitä tekisin... millon sulla ois 6+0 silloinhan HYVÄLLÄ tuurilla saattais näkyä ultras jotain...
 
Helmiläinen: Mulla on huomenna 6+0 ja se lääkäri kyllä sanoi että jos ei tule verta niin pitäisi olla ok.. jossain välissä sain tuollaisen lauseenkin jopa selvää sen puheesta :D
Jospa soittaisin huomenna neuvola-aikaa ihan muina miehinä ja kysyisin sitten samalla siltä neuvolatädiltä että mitä mieltä on.. se on ainakin taatusti suomalainen ja huomenna kuulemma töissä ;) Siltä saa sitten ainakin vastauksen tuohon, että tarviiko käydä jossain. Tuo oli kyllä yks ja ainoa kipukohtaus, eli toista noin voimakasta ei ole tullut.

Sattuuko se jos istukka kiinnittyy? Tai siis, niin.. eikös joskus noin viikolla 5 vasta istukka toimia? Kun oon tässä itsekseni laskeskellut, että mulla tuli hiukan (kiinnittymis)vuotoa dpo9, eli aika myöhään. Ja nyt ton kipukohtauksen jälkeen on vasta tullut ns. raskausoireita, hiukan jotkut ruuat ällöttää aamuisin ja iltaisin, sekä väsymys iskenyt.
Voisko se kipukohtaus olla jotenkin yhteydessä istukan kiinnittymiseen? Kun sillon oli päiviä 5+4, viimeisestä tädinvierailusta laskettuna.. hmm.. :/
 

Yhteistyössä