*Helmikuun hurmaajat syyskuussa*

Develly kaksosia ultrattiin TAYS:ssa silloin vuonna 2000 ja ainakin siellä kerrottiin sukupuoli, jos vaan sattui näkymään. ;) Nytkin tuo rakenneultra on TAYS:ssa ja kovasti olen kyllä pettynyt, jos eivät kerro sukupuolta.

pilli- Me kaikki ollaan näissä raskauksissa ja painoissa yksilöllisiä. Minulle on painoa tullut nyt noin 4 kg ja minulla paino ei johdu herkuttelusta. Minulla ainakin on taipumusta kerätä nestetä. Ensimmäisessä raskaudessakin painoa tuli reippaasti, 20 kiloa, ja tiedän, etten tuossakaan raskaudessa syönyt ylimääräistä. Lohdullista ainakin ensimmäisen raskauden jälkeen oli se, että tuo kertynyt neste lähti nopeasti pois ja paino palasi alkulukemiin ja sitten myöhemmin painoin paljon vähemmän kuin ennen raskautta. Sinuna en murehtisi painoa, kun ne ovat kuitenkin vaan kiloja, jotka voi sitten synnytyksen jälkeen karistaa pois, jos tuntee tarvetta. :attn:

Enkä minä tuntisi syyllisyyttä herkuttelustakaan, kun tietää, miten paha mieli voi olla, jos kaikki on kiellettyä. Vauva on tuolla vatsassa paljon tyytyväisempi, kun äidin mieli on hyvä. =)
 
Onnea Mini77 ja Pikkukakkonen! :flower:

Ja nina1:lle kiitos kannustuksesta. Eiköhän tämä tästä taas lähde, tänään on ainakin ollut huomattavasti parempi päivä kuin eilen ja toissapäivänä. Ja hyvä niin, jospa ei tarvitsisi jäädä vapaapäiville kauhean stressin vallassa.

Niin ja tehillalle onnea ekoista liikkeistä! Mulle ainakin tuo liikkeiden tunteminen on ollut todella iso rajapyykki ja joka kerta hymyilyttää, kun tuntuu pieniä potkuja pitkin masua. Kohta ne varmaan alkaa ärsyttää, mutta siihen asti nautin tästä.

Develly mulla on myös huomenna ultra. Tosin vasta klo 15, mitenköhän sitä malttaa koko päivän odotellessa. :heart: Toivon kovasti, että vauva näyttisi sukupuolensa, mutta kaikkein tärkeintä on tietysti se, että kaikki olisi niin kuin pitää.

Ja ihanaa, sain tänään kuulla, että saan lähes käyttämättömän kantoliinan miehen sukulaiselta! Olen haaveillut tuosta kantoliinasta, mutta näyttävät maksavan melko paljon. On kyllä ihanaa, että saadaan kaikki suurimmat hankinnat (lähes) ilmaiseksi lähipiiriltä. Mies kun on opiskelija ja minä opiskelujen ohella teen osa-aikatyötä, niin ei kauheasti ylimääräistä rahaa ole. Huomisen jälkeen on kyllä pakko tehdä muutama vaatehankinta etenkin, jos sukupuoli paljastuu. Olen "hieman" malttamaton. :LOL:

Tällä kertaa tyytyväinen ikuisuus ja pallero 19+6.
 
Perhevalmennus... Onko kellään vielä ollut? Meillä on huomenna eka kerta edessä, mies on tosin kipeenä, joten menen yksin edustamaan meidän perhettä. Ei mitään hajua, että mistä on kyse ja onko sinne pakko mennä. Muutenkin oon niin pihalla, että kait se tekee terää jos siellä saa jotain tietoa...

Rakenneultra oli ja meni, vauveli olisi jo 25 cm pitkä ja paino noin 300 g. Ihan mielettömän pitkältä jo tuntuu. Sukupuolta ei selvitetty, ei haluta kai ees tietää. Mitään muuta (siis mikä on sf-mitta ja ne muut lyhenteet?!) ei saatu tietoon, vaan kokoarvio ja että kaikki näyttää olevan kunnossa. Sehän riittääkin kyllä, kun en noista muista asioista tiedäkään.

Jadel84 ja toukka 20+6
 
terve pitkästä aikaa! mulla oli ultra maanantaina ja kaikki näytti hyvältä. eipä meinannu pikkunen millään vilauttaa mitä haarojen välissä on..mutta viimein poikaa veikkasi. ei mikään yllätys, on ollu niin vahva tunne pojasta koko ajan =)
äitiysvaatteita ei meinaa löytää mistään, ostin pari xl-paitaa, mut housuja kaipailisin.

celia ja muru 20+3
 
mulla on kanssa ihan mielettömät paineet tosta painosta ja oon ihan kauhuissani kun nyt on viikkoja 18+3 ja painoa on parin viikon sisällä tullu reilu 2kg ja yhteensä painoa on nyt tullu 3kg kaikenkaikkiaan,ja kun ne niin painottivat neuvolassa ettei paino sais nousta oikeestaan yhtään pitkään aikaan,en sitte kysyny että mikä on pitkään aikaan.niin nyt on ihan kauheet paineet mennä perjantaina neuvolaan,tosin tiedän että turvotusta on kyllä jonkun verran,huomaan sen sormista ja nilkoista ja aamusin silmistä.vettä oon yrittäny juoda kamalasti mutta ei siitä kummempaa apua oo ollu.
 
Piipi Pöppiäinen, sanottiinko neuvolassa jotain syytä sille, että miksei paino saisi vielä pitkään aikaan nousta? Mulla paino on noussut ekasta neuvolasta 3kg ja siitä, mitä oli raskauden alussa 5kg, eikä neuvolatäti ole mitenkään kommentoinut painon nousua. Maanantain neuvolassa oli painoa tullut 870g/vko, mutta siitäkin minä olin enemmän kauhuissani kuin neuvolatäti. Rauhoitteli vaan, että jokaisella tulee tällaisia pyrähdyksiä jossain vaiheessa. Olen kyllä melko hoikka, ja ekassa neuvolassa sanottiin, että vaikka nousisi painoa 20kg niin ei haittaisi. Tuntuu olevan melkoisia paikkakuntakohtaisia eroja siinä, mitä painonnoususta sanovat... Tuntuu inhottavalta, että painonnoususta noin saarnataan, jos ei oikeasti ole mitenkään ihan tuhottomasti painoa tullut. Ihan kuin ei odotuksen aikana olisi muutenkin paljon stressiä aiheuttavia asioita. :hug:
 
Kiitos vielä kerran kaikille :hug:
On se vaan uskottava et asiat on näin =) tänäänkin on ollu aika myllerrys masussa.. :heart:
Ehkäpä mun ikä ja hormoonit vaikuttaa koska esikoisesta en ollu tämmöinen :LOL:
mutta esikoista ei väkerretty paria vuotta välillä menettäen kaiken toivon =)

Onnea kaikille hyvistä ultra& neuvola kuulumisista :flower: :heart:

MAALISKUU: hienoa, että kaikki on hyvin :heart: meillä ultra tehdään Terveystalolla.. olen kyllä miettiny et ottaisin esikoisen mukaan, onhan se jo 9v. ja pääsis näkee tulevan sisaruksensa :) katotaan si, mitä se kätilö sanoo ku me kaikki mennään sinne!!

Nina ja AinoOskari
 
Ikuisuus: sen takia paino ei sais nousta kun ylipainoa on aikas reippaasti jo ennen raskautta,en kerenny laihduttamaan ku 10kg ja tulin raskaaks,ja tottahan itellekkin se ois helpompi jos painoa ei tulis paljoa koko raskausaikana..mutta mulla meinaa nyt ottaa vaan ylivallan tää paino tässä raskaudessa,sillä tavalla että se on enempi ja vähempi mielessä..

on se jännä muutenkin tavallaan että tätä vauvaa on yritetty yli 7 vuotta ja nytkun tärppäs vihdoin niin kamalasti huolta ja murhetta se on tuonut mukanaan,suurimmat on just tää paino ja sitten se että mietin vähän väliä että onko se vauva vielä elossa vaiko ei ja pitäiskö niitä liikkeitä jo tuntua kunnolla vaikka tiedän että se on useasta tekijästä kiinni että miten ne liikkeet tuntee..ja painohan nyt on omaa syytä mutta kieltämättä ois ihana vaan osata nauttia raskaudesta joka on niin toivottu.ehkä tää tästä vielä,mä oon vaan hirmu kova stressaamaan muutenkin joka asiasta.
 

Yhteistyössä