** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa




Raskauden suuren ihmeen ovat kokeneet tähän mennessä



25.1.2010
Hopeakaisla - 23 - KOS - kolmas

27.1.2010
Samariini - neljäs - "O"

28.1.2010
KiaralA - 20 - PHKS - toinen -

29.1.2010
Minnea - 23 - esikoinen

30.1.2010
Katyah - 26 - SEKS - esikoinen

31.1.2010
Farfalla - neljäs
Äityli 30 - 33 - SAS - kolmas

1.2.2010
Mimmi1981 - 27 - NKL - toinen
maukkanen - 26 - Jorvi - esikoinen
Nennu08 - 28 - toinen
Dolly04 - 24 - Kätilöopisto -

2.2.2010
Helmihaave - 30 - esikoinen
Pöhinä - toinen

3.2.2010
helmivaavi - 33 - PHKS - esikoinen
Anniina91 - 19 - TYKS - esikoinen -
parpai - toinen
pilli- - 21

4.2.2010
Enkelipoika
Miz- 27 - Kätilöopisto - esikoinen
Avilla - 29 - PHKS - kolmas - poikaolo
krisu - 26 - Lohja - toinen
Wertica - 27 - Kättäri - esikoinen

5.2.2010
äitilintunen - 32 - kolmas
Suzyco - 24 - TAYS - toinen
taapero - 25 - OUS - neljäs

6.2.2010
Helmiläinen - 26 - phks - kolmas
MiinajaManu - 33 - KYS - kolmas -

7.2.2010
Lilo - 32 - neljäs
matami-mimmi - 26 - PHKS - toinen

8.2.2010
Sero - 24 - SatKs - esikoinen

9.2.2010
Develly - 29 - HYS - kolmas - - "POTKUTTELIJA"
Anni1976 - ulkomailla

10.2.2010
Piipiäinen - 35 - viides
Rautahammas - 28 - toinen

11.2.2010
Siisami - 34 - K-HKS - esikoinen -
Jadel84 - 26 - kätilöopisto - esikoinen - "TOUKKA"
Tansuli - 28 - PHKS - toinen
Fi0na - KOS - toinen -
titta-83 - 26 - SatkS - toinen - "JJ"

12.2.2010
Jiina - kolmas -

13.2.2010
mor78 - 30 - kolmas

14.2.2010
Nimbe - 26. - SEKS - esikoinen
Veeruska-81 - 27 - EKKS - toinen
celia81 - 28 - Naisten klinikka - esikoinen
yykaakoo - 22 - SeKS - kolmas -

15.2.2010
Millie80 - 28 - HYS - kolmas
Tanya90 - 19 - KYS - esikoinen

16.2.2010
Sessi - 22 - toinen
MintCandy - toinen - poikaolo
Polttaja - 20 - KEKS - esikoinen
Maaliskuu - 29 - Tyks - toinen - "RAKAS"

17.2.2010
Pojatx2 - 24 - KYS - kolmas
Pikkuronsu - 28 - TAYS - esikoinen

18.2.2010
Zucchero - 35 - Kättäri - toinen
hope08 - 32 - kolmas
Helinä28 - 28 - PHKS - toinen - poikaolo
Äpyli - 27 - OYS - toinen
Ikuisuus - 22 - esikoinen - HYS - - "KERTTU"
Pikkukakkonen22 - 22 - VKS - toinen - poikaolo - "POTKIJA"

19.2.2010
Leeloo85 - 24 - SATKS - esikoinen
Sarina - 39 - TAYS - esikoinen -
kattiMam - toinen
Athena - SeKS - toinen
Tuulia79 - 30 - PHKS - toinen
jontsulii - 28 - Kätilöopisto - kolmas -
Mini77 - 32 - TYKS - toinen - - "POMPIDOU"
Mavi - toinen

20.2.2010
sanv - 22 - SeKS - esikoinen
mariska77 - toinen

21.2.2010
high5 - 34 - POS - viides

22.2.2010
Nemu - toinen - TYKS -
Tehilla - 37 - esikoinen - "E"
muhvi - 24 - SEKS - kolmas
Halinalle75 - 34 - toinen
Nina1 - 29 - toinen - "OSKARI"

23.2.2010
CrazyInLove - 28 - SAS - kolmas - "RÖLLYKKÄ"
Annien - 25 - HYS - toinen
Nanna1980 - 29 - VKS - toinen
HubaG - 34 - HYAS - kolmas - - "ALIVUOKRALAINEN"

24.2.2010
Huopatossu - 34 - PHKS - toinen
Äiskä-75 - 34 - kolmas
Pikkupulla79 - Jorvi - esikoinen
NuuNuu84 - 26 - K-SKS - esikoinen

26.2.2010
Nanna1981 - toinen
pocks - Kättäri - esikoinen -
Malinda - 31 - TYKS - toinen -
pojat3äiti33 - 33 - Jorvi - neljäs -

27.2.2010
Alina78 - KOKS - kolmas
kanella - 40 - Kätilöopisto - esikoinen -

28.2.2010
prinpressa - KokS - toinen
2.3.2010
serratus - 20 - esikoinen


Liinuleenu
Cherrylee
Mariska77 - toinen
Zanthia
Mansikkamäki - 32 - KAKS - neljäs








14.12.
eemeli89 - 30+2 - 996g 37 cm -

29.12.2009
mervi-elina - 32+0 - 1590g - 40cm -

12.1.2010
SippeSirkku - 2200g - 49cm -

12.1.2010
Miiuli07 - 37+0 - 3450g - 52 cm -

16.1.2010
piiuli82 - 38+2 - 3850g - 51cm -

16.1.2010
Zuh - 38+1 - 2954g - 48 cm -

22.1.2010
Piipi Pöppiäinen - 34+5 - 2320g - 47 cm -

24.1.2010
iidesy - 37+0 - 2375g - 47cm -
 
Poksuu rv35+0! :flower:
Ja ensimmäiset supistukset koettu eilen illalla... Luulin ensin niitä tavan mahakivuiksi :LOL: mutta sitten hoksasin mistä on kyse :D . No, eipä niistä vielä kauheesti voinu innostua, mutta jotain sentään tapahtuu.

Kiitokset uudesta pinosta Develly!
 
Tänään 34+3 :heart:

Eilinen meni ihan kuten kaikki muutkin illat - tosin taisin jaksaa valvoa tunnin myöhempään, kun katsoin Liv:iltä sen lihavista vauvoista kertovat dokkarin :| Oli aika rankkaa katsottavaa :ashamed:

Tänään olis tarkoitus ottaa kaikki joulukoristeet pois ja viedä kuusi ulos :D
 
Minkäs kokosia vauvoja siel dokkaris oli lupailtu??

Tääl loppu supistelutkin sit taas vaihteeks ku viikkoi alkais olee sen verran et vois jo vaikka synnyttääki :kieh: niin se kävi viimeksi,eli oon vielä helmikuun puol välis tääl kiukkuamas :kieh:

Kiitoksia devellylle uudesta pinosta

Piiuli ja toukka 36+1
 
Hyvää uutta vuotta kaikille :heart:
Aatto meni rauhallisesti ystäväpariskunnan kanssa saunoessa ja syödessä. Rakettien ampumisen ajan seisoin ulkona ja sitten supistelikin, ei kovaa, ei kovin kivuliaasti, mutta en meinannut päästä liikkumaan. Matelemalla sohvalle makaamaan, jopa persposket olivat krampissa :D Sohvalla maatessa tuli yksi sellainen mukava polttoaalto vielä, mutta sitten helpotti.

Eilen oli tullu sairaalasta epikriisi, ei löytynyt mitään!!! Se kurja lääkäri oli kirjoittanut vaan, että johtunee tension myalgiasta (lihasperäinen kramppi), vaikka oon kyllä hyvin tarkasti kertonut kovimman kivun tulevan rangasta. "hoito lopetetaan". Eli ei mitään puhetta jatkotutkimuksista, ei hermoratatutkimuksia, ei reumatutkimuksia, ei mitään. Että näillä mennään sitten. Jollei kivut katoa synnytyksen jälkeen kävelen sitten suoraan yksityiselle :headwall:

Totta kai oli tavallaan helpotus, mutta ei tääkään nyt kivalta tunnu, että kun oon elokuun alusta asti ollut kipeä, niin sitten ei asialle kuitenkaan loppujen lopuksi tehdä mitään...

Nimbe tosi kurjalla mielellä
 
Hyvat uudet vuodet ja pinot kaikille! ( Kiitos Develly. )

Itse en edes uskaltanut katsoa sita dokkaria, kun on tuo raskausdiabetes. Viimeksi kun oli neuvola niin sanoivat, ettei se ainakaan pieni ole :whistle:

Samalla kerralla neuvolan tati kaski hakea saikkua, kun minun tyo niin raskasta. En mielestani sen enempia valitellut ja ihmettelinkin siella, etta noinko vaan sita sitten saa kun menee ja pyytaa. Kuulema niin. No, testasin sen sitten 23.12. ja juu, saikkua tuli 14.1. saakka ja aippaloma alkaa 15.1. Onhan minulla kylla ollut kaiken nakoista tassa matkalla ja tullut juostua tuolla sairaalassa, joten jospa ne vanhat infot siella vaikutti. No, joka tapauksessa kiva olla kotona :)

Onko moni muu viela toissa? Joko olette pesseet ja silitelleet kaikki vaatteet, pakanneet sairaalalaukut yms.? Mina en ole saanut viela mitaan aikaiseksi. Joskin, onhan tassa viela aikaa. Ja kun mina tiedan vauvan sukupuolen, mutta mies ei, eika haluakkaan tietaa, niin onhan se vahan hankala pesta, kuivata ja silitella noita pinkkeja vaatteita ilman, etta mies hoksaa kumpi tulossa :)

Sarina ja Sisu ja poksuu 33+0

 
UUSINTA VUOTTA!!

Rauhallisesti sujui ilta, saatiin valvottua yhteen kuitenkin. Mä unohdin tuon dokkarin :( . Vauvan vaatetta on nytkin koneessa ja niitä on saatu niin paljon et melkein vois käyttää jokaista vain kerran, aivan liikaa.. Silitettyinä muovilaatkoissa kun kaapista tahi lipastosta ei tietoakaan. Aika jännä [/b]Sarina että saat salattua mieheltäsi vauvan sukupuolen =) , mä olen sellanen löppäturpa että lipsahtais varmaan aika monasti :LOL:
Nimbe onpa merkillistä tuon selkäsi kanssa. Kurjaa kun selkeästi olisi jotain häikkää, mutta mitään "ei löydy". Siinäpä se lottovoitto oliskin jos sattuisi pääsemään heti sellaiselle lääkärille joka ottaisi oikeesti asiakseen ja vielä hoksaisi oikeat oireet ja asianhaarat. Nimimerkillä "kokemusta on", siis siitä että moni lääkäri "tutkii ja tutkii" ja sitten viimein tulee lääkäri joka antaa oikan diagnoosin tuosta vaan. Sit vaan ihmetellään miksei tätä aiemmin tajuttu.

Tehilla ja E olisko 32+4
 
Dvellylle kiitoset uudesta pinosta! Kiva että jaksat päivitellä!

Nimbe: tuo on just niin tuota!!! |O Itselläkin jätettiin aikoinaan tutkimatta niin nyt on sellaset ongelmat selässä ettei niitä voi enää korjata ja kivut pahenee.. :/

Minäkin katoin osan tuosta dokkarista. Ja kyllä kauhistelin!!!

Eilen katseltiin raketteja ikkunasta ja pihallakin käytiin. Syötiin masut täyteen ja oltiin vain. :)

Nyt on taas supistellut pikään mutta ei mitään säännöllisyyttä. Selkä kipee myös ja yöllä ooli aivan järkyytävät menkkakivut. Mut kai se jotain saa aikaiseksi tuolla alakerrassa :)

36+3
 
Samariini: Mikä sun selässä oli / on, jos saan udella?
Mä oon kanssa päättänyt jättää noista supisteluista huolehtimisen, vasta jos ne muuttuu säännöllisiksi, niin sitten mietin uudemman kerran synnytyspolilla käymistä. Oot varmasti ihan oikeassa, että saavatpahan vaan jotain aikaiseksi alakerrassa :D Sulla toki viikot jo niin hyvässä mallissa, että eipä tarvitsisi huolehtia jos vaikka pikkuisesi syntyisikin. Itsellähän on ymmärtääkseni ne "kriittiset" pari viikkoa edessä, jotka kehittävät pienokaisen lopulliseen iskuunsa.

Voi luojan kiitos mä en tuota dokkaria huomannut, oon toki itse suht pieni edelleenkin (n.64 kg), mutta kyllä pari viimeistä kiloa on tullut ihan suklaalla...eikä loppua näy :ashamed:
 
Kiitos uudesta pinosta ja hyvää alkanutta vuotta! Mietin aamulla, että nyt jos joku kysyy, koska on laskettuaika, voi vastata, että ensi kuussa. Hui miten nopeasti aika on mennyt!

Täällä oli todella mukava uusi vuosi. Tehtiin todella hyvää ruokaa ja syötiin pitkän kaavan mukaan, ja jääkaappi on edelleen aivan täynnä ruokaa. Saunottiin ja pelailtiin lautapelejä ja puolilta öin käytiin tossa lähellä ampumassa muutama raketti ja katsomassa muiden raketteja. Jaksoin valvoa aamuyöhön asti ja äsken vasta uudenvuoden vieraat lähtivät koteihinsa. Todella miellyttävä uusi vuosi kaiken kaikkiaan. Meno niin rajua, että alkoholiton kuoharipullokin on jäänyt puoliksi juomatta. :LOL:

Develly ja piiuli täältä löytyy myös mies, joka ei vaatevarastostaan osaa pitää huolta. :kieh: Ostelin taas joululahjaksi vaatteita ja vielä lahjakortin vaateliikkeeseen, että saa jotain ehjää päälle. Paidoista on saumat ratkenneet, housuissa reikiä ja t-paidat aivan kulahtaneita. Ei ainakaan rahaa tuhlaile vaatteisiin, mutta voisi sitä nyt jotain huolta pitää omasta vaatetuksestaan ilman mun apua.

high5 mikä tilanne? Oletko vielä kotona vai jouduitko lähtemään näytille?

sarina mä en ole pessyt vielä ainuttakaan vauvan vaatetta, mutta jospa sitä lähiaikoina ehtisi. Sairaalakassille en ole uhrannut ajatustakaan, kun siihen h-hetkeen tuntuu olevan kuitenkin vielä niin monta viikkoa. Huh, mä en ikinä saisi pidettyä sukupuolta salassa mieheltäni, kun olen kahdelle kaverillenikin jo onnistunut lipsauttamaan sukupuolen...

nimbe tulee ihan huono mieli sun puolesta, että noin nyt vaan tyydytään tuollaiseen diagnoosiin selästä... Onneksi taisit joskus kirjoittaa, että sulla on itelläsi hyvä vakuutus, niin voit synnytyksen jälkeen kävellä yksityiselle, jos selkä ei parane.

Maanantaina olisi taas neuvola. :) Tuntuu, että siellä saa käydä ihan yhtenään, kun kaksi viikkoa menee ihan hujauksessa.

Ikuisuus ja Kerttu 33+1 (eilen unohtui poksua, joten myöhäinen POKS nyt!) :heart:
 
Hyvää Uutta Vuotta täältäkin!

Vuosi vaihtui rauhallisesti, saldona yksi alkoholiton olut ja nukkumassa olin jo klo 22.30! :LOL: Poitsukin saatiin onneks ajoissa nukkumaan eikä edes herännyt pahimpaan paukkeeseen, kuten vähän pelkäsin. Miehen kanssa just muisteltiin edellisiä vuosia ja miten silloin on juhlittu vuoden vaihtumista ja sit kävi jo huvittamaan kun tosiaan ennen yhtätoista oltiin molemmat peiton alla flanellipyjamat päällä - säälittävää! :ashamed:

Viime viikon neuvolakuulumisetkin on unohtunut päivittää:
painoa kahdessa viikossa tullut 200g - ei siis sittenkään sitä 17 kiloa mistä näin unta :kieh:
sf-mitta 29,5 - sievästi keskikäyrällä mennään vaikka tää massu on aika valtava
muutoin kaikki ok ja entiseen malliin. Hemppakin oli pysynyt yli 120. Mulla tossa välillä laski vähän päälle sataan, söin kolme viikkoa rautaa ja sillä nousi. Esikoisen neuvolakorttiin kun vertasin, niin aivan täsmälleen samoissa kiloissa olen ollut näillä viikoilla siis vajaa 1,5 vuottakin sitten - aika hauskaa. Ja tässä vaiheessa mulla alkoi tulla aivan tajuton turvotus ja paino nousikin loppua kohden 1-1,5 kiloa viikossa. Nyt vaan pidän peukkuja pystyssä ettei ihan samaa kävis. Ei nimittäin loppuvaiheessa mennyt enää mitkään kengät jalkaan ja naamakin oli niin turvoksissa etten oikeesti kehdannut ihmisten ilmoilla näyttäytyä. Ja synnytyksen aikana jostain syystä toi turvotus vaan lisääntyi. Kätilö sanoi silloin, et kyseessä olis ollut jonkinlainen hormonaalinen turvotus. Ja yllätyshän oli tosi kiva kun 5 päivän jälkeen tultiin sairaalasta kotiin ja astui vaa´alle: painoa lähtenyt synnytyksessä 2kiloa!!! Hieman masensi. Mut lähti siitä sitten onneks pikkuhiljaa. Loppuja reilua 10 kiloa tiputtelin sit viime kevään painonvartijoissa, kuten joku muukin täällä oli tehnyt.

Ikuisuuden kanssa poksutellaan samana päivänä ja multakin se unohtui eilen!

Zucchero + masukki 33+1
 
Iltaa ja oikein hyvää uutta vuotta 2010!!

Develly kiitos uudesta pinosta!

Pian varmaan tulee taas lisää vauvauutisia kun ainakin parilla kirjoittelijalla alkaa sen kaltaisia oireita olemaan :heart:

Täällä uus vuos meni niin kuin kaikki muutkin päivät aina :ashamed: Tai käytiin me lasten kanssa katsomassa lasten ilotulitus kuudelta ja sit kotiin. Mies lähti yöks töihin ja mä olin jo nukkumassa kun vuosi vaihtui. Että ei kovin rankka uusi vuosi meillä :) Paitsi kuopus heräs yöllä kolmelta kun joku ihanainen pamautti raketin ihan tossa meidän vieressä :headwall: Valvoi sitten raukkapieni 2 tuntia. Vihdosta viimein viiden jälkeen pääsin itekin takaisin nukkuun.

Sain tänään silitettyä vauvan vaatteet ja laitettua kaappiin. On vaan pikkuruisia ne vaatteet :heart:

Näin toissa yönä eka kerran sellaisen unen jossa sain 4kg "peikkotytön" :) Yleensä oon nähnyt unia joissa synnytän pikkuruisen pojan ja poikaahan mulle onkin luvattu. Siinä unessa ponnistin vaan vähän ja hups vauva olikin jo sylissä.
Tuskin ihan niin helposti kuitenkaan käy :LOL:
Tuli vaan mieleen että ponnistankohan unissani oikeesti kun aina sit herään ja outo tunne mahassa vähän aikaa... :/

Vauva on vieläkin perätilassa. Tai ainakin luulen niin kun hikka tuntuu ihan ylävatsalla. Voi kökkö jos se ei tajua kääntyä oikein päin :eek:

Seuraava neuvola on mulla ens viikon torstaina niin katotaan miten päin sit baby on...

Taidan mennä sohvalle pötkötteleen kun selkä ei oikein tykännyt silittämisestä. Täällä onkin rauhallista kun lapset nukkuu ja mieskin lähti taas töihin. Vähän omaa aikaa =)
Huomenna pääsen kaupoille. Jos löytäis vauvalle sen toppahaalarin.
Kiitos muuten sille joka sanoi että kannattaa hankkia 62cm haalari eikä 56cm. :flower:
Eipä tullut mieleen, että vauva tosiaan kasvaa aika nopeesti eikä sitä heti ulkoileen viedä suoraan synnytyssairaalasta:D

Hyvät illanjatkot!!

yykaakoo ja pikkuinen 33+5 :heart:
 
helmivaavi Laittaisitko minulle joko tähän ketjuun tai yksityisviestinä tietosi niin voin lisätä sinut listaan? Laskettu aikasi, ikäsi, synnytyssairaala jne.

Lapset lähtee tänään mummille yökylään, joten saan olla vuorokauden ihan omassa rauhassa :D *tuulettaa*


Develly ja Potkuttelija 34+4 :heart:
 
Olen käynyt kurkkimassa aina välillä juttujanne...mutta en ole jaksanut/ennättänyt kommentoida.
Supisteluista kärsitty, pari viikkoa sitten olin jo salissa jossa käyrälle piirtyi suppareita, mutta tippa rauhoitti ne.
Vauva oli silloin arviolta 2 kg:nen
Nyt joulun pyhät supistellut kivuliaasti ja eilen alkoi tulla supistuksen jälkeen paksua kellertävää limaa.
Maanantaina olisi äitipoli aika, saa nähdä pääsenkö kotiin enää.
Viimeksi neuvolassa todettiin että vauva on jo laskeutunut ihan tuonne alas, sillä ne supistuksetkin tuntuu niin kipeiltä kun pää painaa kohdunsuuta.
Apua et keskiviikkona poksuu jo viikkoja 35, ei ole sit enää montaa viikkoa....pitää varmaan alkaa pesemään noita vauvan vaatteita ja katsoa mitä on ja mitä tarvitsee hankkia.
Kaikki energia vaan menee miehen muuttoon ja kodin laittamiseen.

Mutta oikein hyvää alkavaa uutta vuotta kaikille! Ja hyviä loppu raskauden viikkoja!

P.S onko kellään muulla ollut vastaavaa
Kun tulee supistus niin alhaalla keskiselässä yhdessä pisteessä tuntuu kovaa kipua, tuntuu kuin joku puristelisi selkärankaa siltä kohtaa, sykkimällä koskee ja kovaa, niin että henkeä salpaa. Aikansa kestää ja sit menee ohi.
ikinä ennen ei ole ollut tälläistä
 
Heipsan ja hyvää alkanutta vuotta :wave:

En tiedä muistaako kukaan, kun niin harvoin kirjoittelen, mutta päivittäin kyllä lukemassa käyn teidän kuulumisia :).
Juhlat juhlittu ja arki alkaa..ihanaa :). Pitäis nyt sitten vissiin pikkuhiljaa alkaa noita vauvan tavaroita katselemaan ja järkkäilemään paikoilleen..niin ja miettiä mitä kaikkee sitä vielä tarvii.
Torstaina kävin neuvolassa ja nyt oli poika vihdoin tajunnut kääntyä raivotarjontaan :)
Esikoinenhan pysyi perätilassa loppuun asti ja leikkaukseen jouduttiin.. ja nytkin uhkaavasti näytti samalta,kun pari viikkoa sitten oli jo niin tiukasti perätilassa pylly oikeen syvällä,mutta kappas vaan olikin nyt kääntynyt ihan ilman, että tää mamma ois mitään huomannu :eek:
Nyt sitten rupeskin kovin jänskättämään tuo synnytys :( pelottaa se kipu ja repeemisen vaarat jne...
Mites muilla, pelottaako synnytys?
Ens torstainahan mulla on aika äitipolille synnytystapa arvioon edellisen sektion takia, niin täytyy siellä tuo pelko ottaa puheeksi. Tokihan haluan alatiesynnytyksen kaikesta huolimatta,mutta... kai siitä hengissä selviää?? :D

Yksi lisä huolenaihe on se kun mun paino on nyt viimeset 5vko vaan tippunut :eek:
Ja nyt viimesen 2viikon aikana ei sf-mittakaan ollut enää kasvanut :/
Eipä se teveydenhoitaja kyllä huolissaan ollut. Sanoi,että tuo sf-mitan kasvun pysähdys johtuu nyt siitä kun vauva mennyt raivotarjontaan ja aiemmin ollut perätilassa..johtuisko sitten vaan siitä????? Miten muilla nyt painot ja sf-mitan kasvut mennyt?
Onneksi voin tämänkin ottaa puheeksi ens viikolla siellä äitipolilla! Ja näkeehän ne sitten siellä,että jos jotain vialla olisi. pari viikkoa sitten lääkärin mukaan vauvan painoarvio oli kuitenkin 2080g eli ihan normaali :) . Täytys vaan ressata vähempi!

Tänään mennäänkin miehen kanssa leffaan ja tyllerö viedään mummin ja papan luo hoitoon :D Ihanaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

krisu ja poitsu 35+2 huiiiiiiiiiii :D
 
krisu täällä ainakin muistetaan sinut. Hienoa, että vauva on tajunnut kääntyä raivotarjontaan ihan omatoimisesti!

piipiäinen jaksamista sinne muuton keskelle ja tsemppiä loppuaikaan, jos joudut osastolle jäämään. :hug:

yykaakoo mäkin olen nähnyt tuollaisia vauvaunia viime aikoina. Meille on povattu tyttöä, mutta ainoassa unessa, jossa näin ihan selvästi vauvan kasvot ja piirteet, synnytin pojan. Toissayönä näin unta, että tulin kotiin ja mies ilmoitti, että meidän vauva on syntynyt. "Vauva" oli noin 2-vuotias tyttö, ja mulle tuli ihan kauhea hätä ja ahdistus siitä, että olen missannut koko vauva-ajan, ja että mulla on kaapissa vain vauvan tarvikkeita. Tajusin siinä unessa kuitenkin, että mulla on edelleen vauvamaha ja vauvan pääkin tuntui ihan selkeästi tuosta vatsanpeitteiden läpi ja aloin huutaa, ettei tämä voi olla meidän vauva. :D

Hassua muuten, että vaikka ultrassa on tyttöä povattu, niin niin moni on vatsan muodon perusteella povannut poikaa, etten enää osaa suhtautua tulokkaaseen tyttönä tai poikana. Melkein kauhistuttaa, kun anoppi on kutonut vaaleanpunaisen villa-asun tulokkaalle, että entä jos täältä sittenkin tulee poika. Avoimin mielin ja jännityksellä siis odotan, että tulokkaan tapaan ja sukupuoli varmuudella selviää.

Viime neuvolassa kyseltiin, että jännittääkö synnytys. Vastasin, etten ole oikeastaan edes ehtinyt koko asiaa ajatella. Mulla on toisaalta kauhean rauhallinen olo synnytyksen suhteen. Kohti tuntematonta tässä kuitenkin mennään, ja kun ei voi tietää, millaisena kivun sitten kokee ja eteneekö synnytys hitaasti vai nopeasti, on hankala miettiä etukäteen toiveita synnytyksen varalle. Tällä hetkellä ajatus on se, että ilman kivunlievitystä mennään siihen asti kun tuntuu, että pärjää, ja sitten jos tuntuu aivan mahdottomalta tai kamalalta, epiduraali olisi kiva saada. Äidilläni minun eli esikoisensa synnytys kesti kokonaisuudessaan 4h, eikä ehtinyt mitään kivunlievitystä saada. Onko kenelläkään tietoa, onko synnytyksen kulku millään tavalla perinnöllistä, vai meneekö synnytys ihan omia polkujaan kaikilla?
 
Oikein hyvää alkanutta vuotta!

Täällä vuosi alkoi järkyttävän flunssan ja kuumeen merkeissä. Onneksi nyt rupeaa vähän jo helpottamaan, mutta miesparka räkii edelleen puolikuolleena sängyn pohjalla. Nyt vielä kun muutaman viikon jaksaisi töitä ja opiskelua, niin sitten pääsisi lomalle.

Poika oli pari viikkoa sitten ultran mukaan raivotarjonnassa, mutta nyt vähän tuntuu, että on kääntänyt itsensä taas peppu alaspäin. Ainakin liikkeet tuntuvat lähes täysin alavatsalla ja tosi voimakkaina. Miten muilla perätilavauvaa odottavilla, millaisina ja missä liikkeet tuntuu? Vielä kai tuo mahtuu kääntymään, jos haluaa...
 
nimbe: laitoin yksäriä sulle :)

Tännne ei kummempia.. kävely sattuu ja tuntuu että pissattaa aina ja koko ajan kun liikkuu!! |O

Synnytys ei oikeastaan pelota vaan jännittää.. Ja se että mistä tiedän että on oikea aika lähteä kun minulla on aika nopeeta toimintaa ollut. :) silloin kun säännölliset kipeet supparit ovat alkaneet niin pitäis olla jo sairaalassa :xmas: :D
 
Heissan kaikille
Ja hyvvää alkanutta vuotta!

Mie oon kans niitä mammoja , jotka käy päivittäin lukemassa näitä juttuja, muttei saa kirjotettua. :kieh:

Täällä voidaan jokseenki hyvin. Supisteluita on ollu jonkin verran. Mutta ei vielä niin kippeitä et mut hättäännyttäs. Hengissä siis vielä.

Mulla oli edellinen neuvola tuolla ennen joulua, 18.päivä. Painoa oli tullu 300g/viikko. Onneksi vaan niin vähän, olenkin monesti nähnyt unta et mulle paukahtaa se samanlainen karsee turvotus ku esikoiselta, 1,5kg/viikko!! Ei onneksi sentään vielä ainakaan. Saapas sitte nähä mitä ne lukemat on 7.1, ku on seuraava neuvola.

Joku muuten totesi et on samoissa kiloissa menny, ku edellisessä raskaudessa. Niin mullaki ainaki tähän asti. =) Ruukaan seurata ja vertailla noita neuvolakortteja, et kuulostaako ne lukemat nyt niin oudoilta. Ekastahan sitä vertailu kohetta ei ollu.

Millä viikolla ne vauvat ruukaan laskeutua/kiinnittyä tuonne alas lantioon?
Mulla tuntuu tuolla alhaalla semmosta painontunnetta, ja toisinaan kuin ois pallo jalkojen välissä. Epämiellyttävä tunne!

Oon lukenu ku te toiset ootte laittanu valmiiksi vauvalle kaikkea. Ite oon aikasemmin vaan aatellu, et mullahan on jo kaikki valmiina edelliseltä. Kun kerta poikaa ultrassa lupasivat. Vaan nyt oon sitte pohiskellu, et ei oo tutteja, kertavaippoja(niitäkin tarvii varalta vaik käyttää kestoja pääsääntösesti.), vauvan sänky, vaatteet pittää kai pestä ja silittää. No onhan sitä tosiaan vielä tekemättä. Mutta toisaalta en viitti niitäkään kovin aikasten laittaa, entä jos tää vauva päättääki olla masussa maaliskuulle. Toivottavasti ei kuitenkaa, kun nytkin on jo hieman tukala olo, en taivu pukemaan tuota esikoista ja keräämään leluja lattialta.

Krisukyselit tuosta sf-mitasta.. mulla se on ainaki viime neuvola käyntiin asti vaan noussu, oli muka jo 32cm. En kyllä usko oikeen sitä, ei mulla NIIN valtava maha kuite oo. Esikoisesta ku oli sen verran ku lähiin synnyttään 39+3. Taitaa riippua aika paljon mittaajasta ja mittaamistavasta.

Lepposaa viikonloppua kaikille!

Äpyli ja taimi 33+3
 
Heipat kaikille!

Samariini, kiitos viestistäsi, vastasin siihen myös yksityisesti :heart:
Krisu: Mulla maha oli laskeutunut viime neuvolakäynnillä ja kätilö jo aavisteli, että tuo sf-mitta olisi pienentynyt sen vuoksi. Ei kuitenkaan ollut, vaan oli kasvanut kahdessa viikossa cm:llä. Mutta siihenhän aina vaikuttaa vauvan asento. Nyt se oli siis 30 cm.

Äpyli: Mä olen ymmärtänyt, että vauvat kiinnittyvät suurinpiirtein viikoilla 33-35, mutta toisaalta tiedän paljon tapauksia, joissa vielä ihan lasketun ajan tienoilla pikkuinen olikin päättänyt vielä kääntyä. Ymmärtääkseni siihen vaikuttaa se, kuinka ahdas lantio äidillä on, että mahtuuko se vielä kääntyilemään siellä...korjatkaa, jos olen väärässä.

Ikuisuus: Mulle kaikki synnyttäneet ystäväni yms enemmän tai vähemmän alan ammattilaiset ovat sanoneet, että tuo synnytyksen onnistuminen, paikkojen avautuminen yms. olisi periytyvää. Oma äitini synnytti vanhinta veljeäni 56 tuntia (!!!!!)kun kohdunsuu ei auennut kunnolla, kolme muuta sitten syntyikin sectiolla. Siskoni synnytti kanssa esikoistaan kauan ja hartaasti, loppujen lopuksi poika vedettiin kupilla pois ja syynä ilmeisesti tässäkin tapauksessa oli juuri se, että paikat eivät vain avautuneet. Näin ollen muakin on "peloteltu", että ei se onnistu sullakaan ja varsinkin alkuraskaudessa olin aivan vakuuttunut, että automaattisesti haluan section. Nyt kuitenkin h-hetken lähestyessä, varsinkin kun supistelee, vauva painaa jo kohdunsuuta ja muutenkin on sellainen "valmistautuva olo", olen edemmän sillä kannalla, että kyllä se onnistuu. Mullahan on tuossa varmaan reilun viikon päästä muutenkin käynti synnytyspolilla, jossa katsotaan tän mun selän vuoksi synnytysasentoja valmiiksi ja samalla lienee katsotaan tuo mun haaroväli, että minkäkokoinen sieltä mahtuu tulemaan. Itse uskon, että paikat ovat jo auki, sen verran on ollut "kurjia" tuntemuksia, mutta jollei nämä supistelut / viillot emättimessä ole saaneet mitään aikaiseksi, varaudun myös ajatukseen sectiosta. Siis vastaus kysymykseesi :D Jokaisen naisen vartalo / sen käyttäytyminen on kuitenkin loppujen lopuksi yksilöllistä.

Synnytyksestä ja sen peloista: Mäkään en osaa jännittää yhtään, ainakaan vielä :D Enemmänkin odotan innolla! Toki se voi olla, että ne kivut tulevatkin aivan kauheana shokkina ja mä lamaannun ihan täysin, kun oon tässä jo monta kuukautta uskotellut itselleni, että mullahan on sitten korkea kipukynnys :) Kattoo vaan, niin mä huudan hoosiannaa jo päästessäni synnärille ja vaadin kaikki kivunlievitykset katukaupan huumeista lähtien :D

Huomena meinaan mennä ostamaan vauvalle sen toppahaalari n. Ja kiitos täältä myös sille, joka tuosta koosta mainitsi. Mäkin olisin varmasti ostanut intoa piukassa 56 cm:n, mutta kyllähän se 62:n on paljon fiksumpi. Sitten pitää tänään silittää loput vaatteet ja ihan laskea, että kuinka monta asukokonaisuutta on noita pieniä kokoja ja täydentää sitten sen mukaan. Saisi nyt nuo järjestettyä, niin voisi siirtää ajatuksensa vaunujen hankintaan :heart:

Nimbe ja poikainen 33+6
 

Yhteistyössä