** HELMIKUUN HURMAAJAT ** tammikuussa

ikuisuus Mulla oli semmonen ns. laukku ku sain epiduraalin ja jos johonki halusin mennä ni laukku olalle ja menoks.. :p ei sitä sänkyyn jää mielestäni "kiinni" koska kätilöthän toivovat kävelyä jotta synnytys edistyisi!

krisulla ja miinajamanulla
jännät paikat :whistle:

Viimeyönä heräsin muutamaan otteeseen taas niihin tosi kipeisiin supistuksiin.. jotka sitten loppui .. Hyväähän ne vaan tuolla alakerrassa tekee mut vois sit olla jo oikeita, koska liikkuminen jo niin tuskaa...
Ja jotain on lorahdellu pari päivää, mutta näyttäis iha valkovuodolta..

Nemu ja tyttö 36+6 huome poksss!

 
Malinda
Iiik kun kuulostaa, että monella alkaa olla lähtö lähellä! Tsemppiä ainakin Hopeakaisla, krisu ja Miina&Manu! :wave: Ja muutamalla taisi olla sektioaikakin ens viikolle :)

Ihanat masut ikuisuudella ja celialla! :heart:

Jadel84. Mulla ei ainakaan viimeks limatulppa irronnut ainakaan niin, että olisin sitä huomannut. Kai se irtos vasta jossain vaiheessa synnytystä tai sitten irtoili niin pikkuhiljaa, että tulkitsin valkovuodoks. =)

Itellä ei olossa juuri muutoksia. Yöt hankalia kun paikat puutuu. Ei supistele, mutta välillä vihloo hirveesti kohdunsuulla ja ylipäätään tuolla alakerrassa, en osaa aina ihan paikantaa missä tuntuu pahiten. Jotenkin tuntuis, että kyllä tää taitaa syntyä pari viikkoa ennen la:ta, sen verran on viime päivinä olo muuttunut. Mutta katotaan nyt...
 
Voi kyllä rupes jännittää kaikkien puolesta!

Mä aloin miettimään ku luin noita teijän juttuja limatulpasta että mulla on ollu koko raskauden ajan ärsyttävää runsasta valkovuotoa ja nyt on tullu sellasia lorauksia välillä. Niitä oikeen säihkähtää. Aika useasti on tullu ihan kirkasta limaa kans.. että onkohan se nyt sitä limatulpppaa.. :whistle: Joskus on ollu ihan pikkusen punertavaa seassa.. Rupes mietityttämään ku te puhuitte niistä.. :$ O-ou..

Mulla on unet ollu sellasia 2-3h rypäyksiä ja sit vessaan. Vessareissuja on yleensä 3.

Nyt tämän ja eilisen päivän on särkeny alaselkää ihan tajuttomasti. Ei pysty istumaan kunnolla, yöllä särkee myös, ja koiria ku käytin pihalla nii särki kans. Sitte on sitä menkkamaista jomotusta alavatsassa samalla ku alaselkääkin särkee.. :kieh: Ei muuta ongelmaa ole :)

Jännittää vaa pirusti se synnytys ja että millon sitä lähtee.. Mies sano ettei lähe viemää sairaalaa jos on olympialaiset jo alkanu ja jos joku jännä jääkiekkopeli tulee. (Onneks se vaan pelleili) Ei sen puoleen mäkin kyllä seuraan urheilua että katon kyllä kans kisoja.. Jännittää osaako lähteä oikeeseen aikaan.. yms.. Pelkoa mulla ei ole, avoimin mielin mennään synnyttämään, mutta pieni jännitys.. :D

Polttaja 37+5
 
Täällähän alkaa olla monella jännät paikat, olispa vaan mullakin... Mutta eipä juuri ole oireita synnytyksestä, välillä supistelee kyllä mutta tuskin mitään tekevät. Eikä TYKSiin kai nyt just kannata itseään tunkea kun lehdessä luki että tän viikon lopulla on ollut ruuhkaa osastolla, 22 paikkaa ja 31 äitiä...

Eilen sanunottiin ja tänään pitäis vielä vähän siivoilla. Mies kielsi multa moppaamisen, imuroinnin olen jo syksystä asti muutenkin jättänyt hänen huolekseen. Mutta siis en saa nyt edes mopata, ettei vauva vaan synny. Mies ei oikein voisi aloittaa isyyslomaa ennen kuin la:n tienoilla eikä siis saa hänen mielestään vielä syntyä. Mahtaako kieltää saunomisenkin ja kieltäytyä seksistä...? Tuskin.

Esikoinen lähti isälleen taas viikoksi eli koti on tyhjä ja hiljainen ja mulla ei ole tulevaksi viikoksi yhtään mitään suunnitelmia. Millähän sitä saisi ajan kulumaan?

Mini77 37+2
 
Aah, miten jännittäviä aikoja niin monella!!!! :)

Eilen illalla vihloi topakasti kk:sta ja alvatsalta, sillasia puukonviiltoja. Liekö vauva sukeltaa alaspäin, tai sitten se kaamea lantion sisätutkimus kipuilee.

Vessassa mä käyn öisin 2 tunnin välein, aivan nakutettuna. Klo 12,2,4,6,ja 8. Hyvinä öinä 3h välein. Joka kerta mä kyllä juon koska mulla on KAAMEA jano KOKO ajan :kieh:
Sitten vielä niin että asettelen itteni ekax vaikka oikeelle kyljelle, tyyny mahan alle. Sitten herään vessaan ja asettaudun toiselle kyljelle, jne. Unissani en kykene kääntyilemään.

Meillä remontit jatkuu. Paljon on valmista, 2 huonetta ja vaatehuone. Vauvan huone vielä tyhjentämättä ja näinollen sänky, hoitopöytä ja vaunutkin kasaamatta :( .

Toivottavasti ne jotka jo sitä haluaa pääsee TOSITOIMIIN! Itse vielä voisin pysyä yhtenä..

Tehilla ja E 36+6
 
polttaja, tulipa noista olympialaisista mieleeni, kun minä olin syntymässä (noin sata vuotta sitten) telkusta oli tullut Suomi-Tsekoslovakia -jääkiekomatsi. ÄITINI ei ollut malttanut lähteä sairaalaan ennenkuin ottelu päättyi. Pidätteli varmaan :LOL:
 
täälä supistuksia jo viikon ajan ollut...viimeises tutkimukses kohdunkaulaa jäljellä 2 cm, ja kohdunsuu 2:lle sormelle auki, tympeää vaan nää jatkuvat supistukset |O , onneks täälä on kohtalontovereita..öisin saa juosta pissalla, ja nukkuminen on jo hankalaa, tyyny jalkojen välissä kyljellään jotenkin onnistuu...toivottavasti kohta syntyy, olo alkaa olla tuskainen :/

Nanna ja pieni 36+5 :heart:
 
Täällä vieläkin jumitaan kotosalla. Supistellut on koko päivän kipeästi mutta epäsäännöllisesti. Välillä supistukset tulee 10 minuutin ja välillä jopa 40 minuutin välein. Sais nyt selvää vaan siitä että alkaako tässä lähtö lähestymään vaiko eikö. Haluis vaan oikeesti synnyttämään jo kun näiden muksujen perässä juoksemisesta ei tunnu tulevan mitään tän mahan kanssa enää kun aina johonkin vihloo...
 
Viime yönä sain nukuttua ehkä 3 tuntia, supistuksia jatkui ja jatkui.. Supistuksia tuli 15-30min välei, ajattelin että nyt vois jo syntyä, mutta eihän se matonen vielä tule.. Laskettu aika ois sitten 3 päivän päästä.Toivottavasti syntyy piakkoin, olo on kun liiansuuri tynnyri, jalat on pelkkää turvotusta ja tuntuu että jalat pettää alta.
Sairaalakassin pakkasinkin jo tänään ja koottiin pinnasänky ja hoitopöytä:)
Vessassa
Käyn n.3-5 kertaa yössä, meen nukkumaan siinä 23.00-24.00 aikoihin, vessaan meen ekan kerran n.1.00,sitten 04.00,05.00 ja sitten ku herään, riippuu öistä:D Matonen tykkää siinä illalla klo 20.00 möyriä ja ''riehua'' masussa.
Huomasin just että naapurikin on raskaana ehkä n.4kk, siis vois tulla sieltä kaveri, joten alotin tutustumisen:p
Tänään kummitytön synttäreillä yksi naikkonen tuli kysymään multa, että ''sun laskettu-aika on menny varmaa 3viikkoo jo yli, ku oot noin jättikokonen ja hieman turhan iso?!? Siinä vaiheessa meinasin tarttua kurkkuun kiinni, ja tää naikkonen oli 40.v. Muistutteli viel iästä ja vastuuntunnosta.
Omasta mielestä mun maha on ihan sopivan kokonen ja ei must mitenkää ylisuuri??

Anniina91 ja Matonen 39+4
 
tehilla mullakin on jatkuvasti jano. Jokaisella yöheräämisellä juon (ja sitten tietty pissattaakin kahta kauheammin) ja muutenkin täytyy koko ajan olla jotain juotavaa lähettyvillä.

Kävin kaupassa ja mulle tuli yhtäkkiä ihan hirveä himo valkohomejuustoon ja kuivaan omenasiideriin. Tuota siideriä nyt saa vielä hyvän tovin odottaa, mutta pitääkö noista homejuustoista kieltäytyä myös imetyksen aikana? Voi että mistä kaikesta voisinkin luopua valkohomejuuston tähden. :D

Anniina yritä olla välittämättä tollasista kommenteista, ihan asiatonta ja sopimatonta. Mä olen saanut kuulla koko raskauden ajan just päinvastaisi kommentteja mahasta ja olen niihin ihan kyllästynyt. Ihmiset on vähän ajattelemattomia ja hoopoja välillä.
 
Anniina, mulla on ollut ihan samoja kokemuksia. Ottaa päähän kun kommentoidaan massun kokoa "liian" isoksi. Oon joskus sanonut, että tää onkin iso kaveri, jonka takia vähän pelottaa synnytys. Sillä ne hiljenee. Tai sitten jotain muuta ehkä vähän tyhmää sanonu takas, jos ne joku kommentoi mun yksityisasiaa niin vastaan yksityiskohtaisesti takas... En jaksa vaan enää niellä niitä kommentteja itsekseni... :kieh:

Vessassa käyn nykyään enää vain kerran yöllä. Tajusin niinkin simppelin asian, että mitä enemmän juo, niin sitä enemmän sitä sitten tulee ulos. Juon monta litraa vettä aamun ja päivän aikana ja yritän sitten illemmalla ottaa vaan pieniä huikkia janon iskiessä. Suu ja kurkku tuntuu kuivalta, mut noi pienet kulauksetkin auttaa. Ja on mulla aina öisin juomapullo yöpöydällä, sitten viimeistään kun oon valmis nousemaan ylös niin juon koko pullon. =)

Närästys on löytänyt mut nyt kans. Oon syöny koko raskauden semmosta estolääkitystä aikasemman vatsahaavan takia, nyt lääkkeet loppu ja ei ole vielä rahaa käydä hakemassa niitä lisää. Rennietä kuluu sitten ihan päivin öin. Kylkeä vaihtaessa yöllä tuntuu ehkä kaikkein pahimmalta vatsahapot.

Koko päivä on mennyt siivotessa ja supistellessa. Ei jälkeäkään epämääräisistä lorahduksista housuihin tai muuta mitä muilla on ollut jonkin verran, vaikka oon kovasti yrittänyt liikkumalla ja touhuamalla saamaan semmosta aikaseks. :whistle:

Sunnuntain jatkoja,
Jadel84 38+3
 
Moikka!!
Jänniä ihania aikoja elellään :heart:

Ite kävin tiistaina neuvolassa sen alapaineen takia, edelleen siellä lähellä 90 ja kotona tarkkailen sitä, samana pysyy. Sf 35, painoa tullut nyt 500g/ vko, rautakuurille kun hb 115, vauva alhaalla ja osittain kiinnittynyt --> pää liikkui enää vain vähän.

Omassa olotilassa ei muutoksia, kipeitä suppareita aina silloin tällöin, ei ne mihinkään johda....uhmaan luontoa ja kirjoitin kummikutsut, joissa siis vauva olis edelleen mun masussa ( näen nämä kummit vasta viikon päästä ) saapi kattoa ehtiikö saamaan, koitan jos tähän pätee sama kuin esim. "istut pysäkille, niin bussi tulee välittömästi" :D

Tiistaina ois neuvola-lääkäri, katotaan onko noi supparit saaneet jotain merkkejä tonne alakertaan :whistle:

maaliskuu ja Rakas :heart: 37+5 ( kait )
 

Jänniä paikkoja kaikilla. Tsemppejä kaikille :heart:
Päästiin ulos tänään, kun pakkasraja laski, oltii vain 15minuuttia, en uskaltanu pitää enempään. Itse jätin tytön ja isukin kotiin ja menin pojan kanssa pulkkailemaan, tai siis poika laski, en pääse vielä niin alas istumaan:)
No nyt kutsu kuuluu

SippeSirkku ja ValmaNyytti 2vk5pv(?)
 

Yhteistyössä